Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 20:44

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 574 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 14:38 
Świeżak
Offline
Od: 04.02.2019
Posty: 24
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W USA mazdy nie mają blokady kierownicy, odblokuj skrzynie biegów i wepchniesz na podwórko


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 14:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.08.2020
Posty: 7
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
27 sierpnia 2020, o 14:38 senatorusa napisał(a):
W USA mazdy nie mają blokady kierownicy, odblokuj skrzynie biegów i wepchniesz na podwórko

skrzynia manualna tam jest wiec to nie problem a brak blokady na 100% to jest? pewna informacja?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 sie 2020, 14:56 
Świeżak
Offline
Od: 04.02.2019
Posty: 24
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak, na 100%


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 wrz 2020, 15:06 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.08.2020
Posty: 7
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
27 sierpnia 2020, o 14:15 jordanj napisał(a):
Bez kluczyka jeździ tylko prosto podobnie jak większość współczesnych aut (alternatywnie skręca jeśli nie wyprostowałeś kół). Miałem podobny problem w Nissanie Micra (zepsuło się ustrojstwo) i naprawdę trzeba było się nakombinować z laweciarzem aby to załadować.

BRAK blokady w mazdach z USA. po co wprowadzasz w błąd jak nie masz pojęcia?

-- Dodano: 3 września 2020, o 15:06 --

A wie ktoś co to za paski mogą być jest identycznie z dwóch stron


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 17 wrz 2020, 07:21 
Świeżak
Offline
Od: 20.03.2019
Posty: 20
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Panowie,

czy wersje przedliftowe mają ten plastik kokpitu (w kolorze drewna) również szary w wersjach krajowych i EU? Z tego co widać to auta zza oceanu mają tylko szary.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 paź 2020, 17:11 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.09.2019
Posty: 60
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zachodniopomorski
Witajcie. Czy jest tu ktoś kto posiada mazde z USA z ostatniego liftu? Rozglądam się za czymś nowszym niż moja z 2016 i zastanawia mnie wyposażenie jakie macie bo z tego co się orientuje to od wersji Grand Touring już jest silnik 2.5 Turbo a tego chciałbym uniknąć aby spalanie było dalej na tym "dobrym" poziomie jak bez turbo.
Ewentualnie czy części do silnika uturbionego są różne, czy tylko dodane turbo z części nie dostępnej w EU.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 paź 2020, 19:37 
Świeżak
Offline
Od: 04.02.2019
Posty: 24
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tylko jest dodana turbina


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 paź 2020, 20:27 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.09.2018
Posty: 208
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
1 października 2020, o 18:11 Danielkg napisał(a):
Witajcie. Czy jest tu ktoś kto posiada mazde z USA z ostatniego liftu? Rozglądam się za czymś nowszym niż moja z 2016 i zastanawia mnie wyposażenie jakie macie bo z tego co się orientuje to od wersji Grand Touring już jest silnik 2.5 Turbo a tego chciałbym uniknąć aby spalanie było dalej na tym "dobrym" poziomie jak bez turbo.
Ewentualnie czy części do silnika uturbionego są różne, czy tylko dodane turbo z części nie dostępnej w EU.

Tu masz wyposażenie zgodne z wersją. Ja osobiście polecam Signature. Full opcja wyposażenia i inna skóra na fotelach.
A silnik uturbiony to według mnie zaleta :wink:
https://www.mazdausa.com/vehicles/mazda ... -and-trims


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 1 paź 2020, 20:40 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dokladnie - silnik uturniony to wlasnie dla mnie najwiekszy bonus wersji USDM

I wcale nie jest tak ze dostał tylko slimak.
Wg doniesien prasowych silnik ma znacząco mniejszy stopien komporesji, inny egr, inny kolektor wydechowy - takze troche technicznych zmian jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 paź 2020, 09:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
No jak jest turbo to raczej musi być inny kolektor wydechowy ;-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 paź 2020, 10:02 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jest jakiś wynalazek typu 4-3-1, dla szybszego odprowadzania i chłodzenia.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 2 paź 2020, 10:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Plichcior a to nie w Skyactive-x czasami?

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 paź 2020, 11:13 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
A skyactixe X ma turbo?? :)

czytam u hamerykanów:
q
To make sure the turbo is not only responsive but also efficient, the exhaust ports are set up in an extremely clever way. It's a 4-3-1 exhaust, meaning the middle two cylinders share a single exhaust port, while the outer cylinders each get their own. That also means the ports are drawing on each other between pulses, helping suck residual exhaust from adjacent ports for maximum extraction.
uq

a w innym miejscu, ze bebechy silnika niezmienione znacząco

q
The engine based on naturally aspirated SkyActiv-G 2.5 engine. There are the same bore and stroke, but the compression ratio is lower - 10.5:1. The SkyActiv-G 2.5 shares many parts with turbo version: the crankshaft, balancing shafts, the fuel pump, fuel injection system, oil pump, etc.
uq


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 2 paź 2020, 19:47 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.09.2018
Posty: 208
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
2 października 2020, o 12:13 Plichcior napisał(a):
A skyactixe X ma turbo?? :)

czytam u hamerykanów:
q
To make sure the turbo is not only responsive but also efficient, the exhaust ports are set up in an extremely clever way. It's a 4-3-1 exhaust, meaning the middle two cylinders share a single exhaust port, while the outer cylinders each get their own. That also means the ports are drawing on each other between pulses, helping suck residual exhaust from adjacent ports for maximum extraction.
uq

a w innym miejscu, ze bebechy silnika niezmienione znacząco

q
The engine based on naturally aspirated SkyActiv-G 2.5 engine. There are the same bore and stroke, but the compression ratio is lower - 10.5:1. The SkyActiv-G 2.5 shares many parts with turbo version: the crankshaft, balancing shafts, the fuel pump, fuel injection system, oil pump, etc.
uq

Gdzie Ty czytasz te informacje?
Podrzucisz jakiś link?;)
Poczytał bym i ja :wink:
Generalnie jak ktoś będzie chciał sprawdzić jak jeździ Mazda 6 z tym silnikiem to zapraszam :wink:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 3 paź 2020, 16:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Plichcior tak tylko wspomniałem bo wiem, że do Sky-X mieli jakieś patenty dot. skrócenia kolektora i tam było łączenie ale chyba 4-2-1... No i Sky-X ma mini kompresor do podawania dawki powietrza pod ciśnieniem...
Nie znam zupełnie budowy 2.5T.
kkamo84 jakbyś miał Mazdę 3 lub CX30 z 2.5T to chętnie przekonam się jak to lata...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 paź 2020, 18:11 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.09.2018
Posty: 208
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zastanawiałem się na CX-30 , ale powiem Ci, że jednak jest to zbyt małe auto dla rodziny. Teraz w BMW serii 4 GT mam ciasno i dlatego zapadła decyzja o powrocie do Mazdy 6. Przy okazji sprawdzę jak się jeździ z tym nowym silnikiem z turbo w porównaniu do tego bez turbo.
Swoją drogą w Maździe 3 , lub CX-30 może być całkiem ciekawie z silnikiem 2.5 T. <spoko>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 paź 2020, 20:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2524
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
A jakie ma spalanie te 2.5T ze się go tak boicie ???

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 3 paź 2020, 21:08 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.09.2018
Posty: 208
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Za generowanie wysokiego momentu obrotowego odpowiada system Dynamic Pressure Turbo. Jego działanie polega na tym, że przy niskich obrotach silnika struga gazów spalinowych zostaje przepuszczona przez kanał o małej średnicy, co przyśpiesza jej przepływ i zapewnia szybsze rozpędzenie turbiny. Przy wyższych obrotach otwiera się główny kanał, którym gazy przepływają w pozostałym zakresie pracy silnika.
Dzięki temu rozwiązaniu dwuipółlitrowy silnik czterocylindrowy wytwarza moment obrotowy porównywalny z silnikiem... 4.0 V8.
Motor współpracuje z 6-biegowym automatem. Skyactiv-G 2.5T w Mazdzie 6 jest wyposażony w system dezaktywacji cylindrów, co ma znacząco obniżyć apetyt na benzynę..
To tak na szybko :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 paź 2020, 06:24 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.10.2018
Posty: 115
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
2.5T w Mazdzie ze stanów/kanady nie ma dezaktywacji cylindrów. Ta funkcja dostępna jest tylko z silnikiem bez turbiny w niższych wersjach. Poniżej wyciąg z broszury Mazdy CX-5 rocznik 2019 na rynek kanadyjski:

Obrazek

_________________
M6 Kombi 2.0 165KM FL2 2016 SkyEnergy -> CX-5 2019 Signature 2.5T 250KM


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 paź 2020, 08:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2524
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
To moim zdaniem na plus ze nie ma dezaktywacji cylindrów :).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 paź 2020, 08:43 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.09.2018
Posty: 208
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pojeżdżę trochę to wtedy przekaże info czy mazda 6 z Turbo pali więcej niż bez turbo i ewentualnie ile.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 paź 2020, 12:20 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.10.2018
Posty: 115
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Mi płynie właśnie 2,5T, ale CX-5 Signature :) z ciekawostek, mazdy ze stanów nie mają również i-STOPa oraz i-ELOOPa

_________________
M6 Kombi 2.0 165KM FL2 2016 SkyEnergy -> CX-5 2019 Signature 2.5T 250KM


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 paź 2020, 13:02 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.09.2018
Posty: 208
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W poprzedniej Maździe 6 z USA nie miałem i-stop, ale i-ELOOP miałem, więc to nie prawda co piszesz :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 paź 2020, 15:02 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2524
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Pewnie można dołożyć sobie za dodatkowa kasę ;). Te systemy są zbędne i z tego co piszą użytkownicy, działają kiedy chcą :). W USA nie ma tych zasranych norm, wiec nie ma dziwnych wymysłów obniżających spalanie, normy itd.
Jak Mazda wdrożyła jakieś wynalazki do tego silnika z turbo, to ciekaw jestem czy ktoś to naprawi :). No i jak z częściami czy w aso w Polsce ci je zamówią.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 paź 2020, 16:37 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.09.2018
Posty: 208
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Wszystko się da zamówić, to nie PRL. :wstyd:
Części idą bezpośrednio z Japonii.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 4 paź 2020, 20:22 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.09.2019
Posty: 60
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zachodniopomorski
Ja również jestem mega ciekawy jak się sprawuje ta wersja silnikowa, więc Panowie dajcie znać od razu jak uda Wam się pojeździć autami. Kkamo jesteśmy w kontakcie :D. Kolcz - Ty też daj znać jak tam CX5 bo ja się cały czas wacham między 6 a CX5 :D Aczkolwiek bardziej jestem skłonny ku 6 w sedanie. Ale jeszcze pozostaje Żona :D ... niestety to Ona jeździ więcej w roku niż ja :lol:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 paź 2020, 11:38 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
@kkamo84 wrzucam słowa klucz w google i wyskakują stronki z przedrukami od Mazdy lub ich oficjalne wypociny. Nie ma tu nic wymyślnego. Czasami inżynierowi Mazdy wypowiadają sie np przy okazji Targów SEMA, na youtubie pózniej do odszukania

https://newsroom.mazda.com/en/publicity ... 1119b.html
https://www.automobilemag.com/news/deep ... bo-engine/

@Gzesiolek widać inżynierowie Mazdy lubią bawić sie kolektorami.
Już zwykły skyactive ma dosyć długi i wydajny 4-2-1.
A wariacje typu skyactiveX i turbo maja jeszcze inne wynalazki:) szkoda ze tyle czasu nie poświęcają na blachy i lakiery;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 7 paź 2020, 13:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Widać wiedzą co ważne, lakierem się nie jeździ. Od pozerstwa są inne marki ;)


O technologiach Mazdy fajnie opowiada Dave Coleman - sporo na YT.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 13 paź 2020, 14:54 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 18.09.2018
Posty: 208
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Panowie mam pytanie odnośnie lamp w nowej Maździe 6 2020 rok.
Wiemy , że w USA lampy są w większości symetryczne, nasze prawo drogowe mówi, ze lampy muszą być asymetryczne.
Jak to jest z tymi lampami USA?
Czy w Mazdach USA lampy mają asymetryczne odcięcie i auto przechodzi normalnie przegląd? Tak jest np w BMW
W moim przypadku auto z lampami z adaptacyjnym oświetleniem zakrętów .
Myślę, że nie powinno być problemu z tymi lampami, ale może ktoś z Was ma tekie lampy i podpowie mi czy świeca asymetrycznie ?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 paź 2020, 18:13 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.09.2019
Posty: 60
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zachodniopomorski
Nikt nie dostosowywał lamp z nowyszych roczników od 2018 w wersji GT reserve lub Signature? Sam jestem ciekawy jak wygląda ten aspekt bo na lampach można dużo stracić lub dużo zaoszczędzić ściągając auto zza oceanu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 574 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 20  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.