Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 16:01

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 28  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 7 sty 2019, 10:36 
Bywalec
Offline
Od: 26.08.2018
Posty: 281
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: mazowiecki
Ja w sierpniu stałem przed dylematem jakie auto używane kupić. Nie będę pisał jakie brałem pod uwagę, bo to nie ma znaczenia, ostatecznie padło na M6. Jako, że chciałem kupić auto nie starsze niż 2 lata, to szukałem ofert w tym zakresie wiekowym. Jak zobaczyłem co jest oferowane na portalach sprzedażowych i przez salony i za jaką cenę, to ostatecznie zdecydowałem się na nowe, auto które odbieram w przyszłym tygodniu.

Plan miałem taki, że chciałem tym dwulatkiem jeździć 3 lata i na tyle też chciałem wziąć w jakiejś części kredyt, żeby później sprzedać auto max 5 letnie. Dużo ofert było na tyle podejrzanych, po prostu bałem się co mi się trafi. Zadałem sobie pytanie, czy nie lepiej nowe auto i większy kredyt na 5 lat. U mnie 70% to wkład własny reszta w kredycie na 5 lat. Oczywiście spłacę wcześniej, ale będę jeździł od nowości pewniejszym autem, sprzedam jak będzie miało 4-5 lat i w generalnie wyjdę podobnie, jak przy pierwotnym założeniu z autem używanym.

Oczywiście są tego plusy i minusy ale po zważeniu wszystkiego taka zdecydowałem. Jeżeli ktoś ma podobny plan do mojego z używanym autem, to może lepiej rozważyć kupno nowego na dłuższy okres kredytowania. Z tego co widać mazdy dość dobrze trzymają cenę


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 sty 2019, 12:56 
Bywalec
Offline
Od: 11.09.2018
Posty: 255
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Dokładnie, ja rozumuję podobnie jak Ty. Chce autem pojeździć na pewno kilka lat, więc zdecydowałem o nowej z salonu. Tylko za gotówkę biorę w całości, bo nie widzę w jaki sposób miałbym skorzystać z leasingu na firmę. Jakbym nie liczył, to się to w ogóle mi nie opłaci.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 sty 2019, 17:51 
Amator
Offline
Od: 07.07.2018
Posty: 89
Rok produkcji: 2022
Generacja: III
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Piszecie rozsądnie. Coraz bardziej dojrzewam do takiej właśnie decyzji - nowe auto. Ewentualnie starsze 5 letnie.
@makoleon: dlaczego nie opłaca się w leasingu? Nie mam firmy, ale wiem, że możesz odliczyć część VATu (teraz chyba 75%), wrzucasz ratę leasingową w koszty (rata mniejsza o 20%) itd.
@ploza: a jakie brałeś pod uwagę i dlaczego najlepsze z tego zastawu przegrało z M6?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 sty 2019, 21:49 
Bywalec
Offline
Od: 26.08.2018
Posty: 281
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: mazowiecki
W temacie używanych żadna nowość, jak dość dużo osób na forum brałem pod uwagę M6, mondeo, passata, octavie, insgnie w takiej kolejności jak tu napisałem. Kilka tygodni przeglądałem oferty na otomoto wszystkich tych aut. Passat zaczął pomału odpadać bo w pieniądzach jakie chciałem wydać na używany wychodziło auto 3-4 letnie wiec za stare dla mnie, poza tym większość aut to były 1,4TSI, za mały silnik. W miedzy czasie czytałem forum, mazdy, forda, skody. Generalnie żadne auto nie jest idealne, ale jak już podjąłem decyzję o nowym aucie, to wybór dla mnie zaczął robić się coraz bardziej prosty. Skoda odpadała, nie chciałem wydać ponad 100k na auto z kurą na masce którym jeździ połowa handlowców w PL, z całym szacunkiem do handlowców ;) Jazdy testowej nie musiałem robić, bo znam te auto z pracy. Mondeo jazda testowa jakoś mi nie poszła, zupełnie mi to auto w środku nie pasowało. Koniec końców wybrana mazda za silnik benzynowy 2l bez turbiny, spalanie, wygląd, bogate wyposażenie w podstawie w kontekście do ceny, wg mnie i tego co czytam na forum mała awaryjność. Owszem ma swoje bolączki, ale naprawdę znikome w moim odczuciu. Trochę irytująca forma rabatowania, dużo osób, w tym ja, liczyliśmy np na lakier za złotówkę, no i nie doczekaliśmy się. W tym temacie mazda jest nieprzewidywalna, ale wiedziałem, że tak może być więc wkalkulowałem to w koszty


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 sty 2019, 23:55 
Bywalec
Offline
Od: 13.05.2015
Posty: 370
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Ja miałem finalnie rozkmine rok temu mondeo vs mazda 6 i tak jak napisałeś środek w fordzie jednak odstrasza. Wersja st line czarny sedan wygląda naprawdę rewelacyjnie ale jednak liczy się to co w środku bo tam spędzamy cały czas i tu Mazda ma takie coś że wsiadasz i jest amen.Klient trafiony zatopiony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 07:48 
Bywalec
Offline
Od: 26.08.2018
Posty: 281
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: mazowiecki
Dla mnie wnętrze mondeo robi wrazenie bylejakosci, a mazda 6 zaczyna aspirowac do premium. Pisze o swoich odczuciach. Tak jak napisałeś, najwięcej auta widzimy we wnętrzu

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 08:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
mariuszcom napisał(a):
Ja miałem finalnie rozkmine rok temu mondeo vs mazda 6 i tak jak napisałeś środek w fordzie jednak odstrasza. Wersja st line czarny sedan wygląda naprawdę rewelacyjnie ale jednak liczy się to co w środku bo tam spędzamy cały czas i tu Mazda ma takie coś że wsiadasz i jest amen.Klient trafiony zatopiony.


Myślę podobnie. To samo można powiedzieć o Oplu, np. taka Insignia.
Na zdjęciach to jeszcze jakoś wygląda. Jest jednak słabo dopiero gdy się wsiądzie.
Materiały nie fajne w dotyku, czuć jakby wnętrze było w całości na wtryskarce do plastiku zrobione.
Wszystko skrzypi po dotknięciu.
Rozumiem jeszcze tego Opla. Zawsze to była marka toporna i raczej tania.
Ford myślałem, że jednak się trochę wyrobił. Mondeo dużo widzę na ulicach.
Wnętrza jednak po taniości zrobione i nawet nie specjalnie próbują coś udawać.

Przed zakupem M6 oglądałem oczywiście wiele innych aut. Chyba jednak najbardziej byłem zaskoczony wnętrzem Kia Optimy.
Noooo, cofnięcie się w czasie o dobre 10 lat, wnętrze toporne i brzydkie. Od razu wiedziałem, że nie kupię koreańca, choćby i nawet z tego powodu.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 08:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A nie myśleliście o Audi A4? Wiem, że cena trochę wyższa, ale wnętrze chyba znacznie fajniejsze od M6.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 08:29 
Bywalec
Offline
Od: 26.08.2018
Posty: 281
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: mazowiecki
No wlasnie cena. Pewnie ze myślałem, o wielu innych myślałem ale 200k na auto nie mialem

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 10:01 
Bywalec
Offline
Od: 13.05.2015
Posty: 370
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Wiele razy było już to pisane ale jak ktoś się zastanawia to wniosek jest prosty. Do 140-150 tys. Mazda(praktycznie full opcja) nie ma konkurencji i jeśli ktoś podchodzi do zakupu zdrowo rozsądkowo i nie kieruje się np szczególną sympatią do danej marki czy ma jeszcze jakiś inny powód to wybór jest oczywisty. Ja osobiście do salonu VW nawet nie wszedłem bo Passat skończył się dla mnie na B6, dzisiaj wygląda jak podpicowany golf. Dodatkowo każdy wady 6tki ma podane jak na tacy i nie jest ich wiele a czy to są wielkie wady? Moim zdaniem absolutnie nie bo dzisiaj nie ma aut bez wad ile by nie kosztowały, może poza Porsche.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 10:34 
Bywalec
Offline
Od: 11.09.2018
Posty: 255
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Ja miałem w planach czekać na nową trójkę i nowy silnik i hatchbacka, bo uważam że dla rodziny 2+1 czy nawet 2+2 wystarczy. Ale żona stwierdziła, że może jednak szóstka i tak zostało. Myślelismy o używanej, ale już wolę dołożyć i mieć nowego po lifcie, bo takiego 2-3 latka ciężko znaleźć. A przy cenach nowej trójki, to w ogóle wszystko przemawia na korzyść szóstki i myślę że kiedyś będzie ją łatwiej sprzedać.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 15:50 
Bywalec
Offline
Od: 13.05.2015
Posty: 370
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Decyzja najlepsza z możliwych. Wkrótce sam się przekonasz


Ostatnio edytowano Wt, 8 sty 2019, 15:50 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 16:31 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Ja przed laty (2013) wszedłem do salonu mazdy by obejrzeć, wsiąść i ew. zakupić M3 to jednak w konsekwencji wyjechałem M6. I nie żałuję tej zmiany, pomimo różnych perypetii najpierw z jej odbiorem a niedawno na skutek niewielkiej kolizji, na szczęście już załatwionej.

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 sty 2019, 16:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
A ja miałem kupić ,,nowego 2016" Tiguan a pojechałem po prezentacji VW na kawę do Mazdy (piatek) i dostałem auto na weekend a w poniedziałek zamówiłem ,,czerwona laleczka 2.5 " :hihi:

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lut 2019, 10:33 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 24.02.2019
Posty: 54
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Jako że to mój pierwszy post na tym forum, witam wszystkich forumowiczów i dzięki za pokaźną kopalnię wiedzy. Szczególnie tematy o tym co wkurza i wasze opinie. Chociaż żeby przez ten drugi się kompletnie przebić, musiałbym wziąć urlop ;).

Słowem wstępu...
Mazdy 6 jeszcze nie mam, ale przymierzam się właśnie do zakupu auta i mój wybór padnie raczej na MAZDE 6 III KOMBI 2.0 SKYACTIV-G 165KM. Jako że wcześniej posiadałem jedynie Diesla z VAG (przy którym co prawda wiele mogłem sam zrobić, bo to proste i poczciwe auto było, palące 4,5L/100, jednak z kaprysami), w temacie azjatyckiego silnika benzynowego jestem kompletnie zielony. Wiem że jest na łańcuchu i dość oszczędny jak na swoje parametry oraz nie ma turbiny <brawo>, jednak nic nie wiem na temat jego eksploatacji. W związku z tym też że niestety na nową Mazdę z salonu zwyczajnie mnie nie stać, będzie to raczej wersja pierwsza (sprzed FL), rocznik 2014-2015 z maksymalnie nakulanym przebiegiem w granicach 60-80 kkm. A co z tym się wiąże będzie to pogwarancyjne i wszelkie możliwe naprawy pójdą z własnej kieszeni, a jako że obecnie mieszkam w Szwajcarii - to tu tego rodzaju usługi są dużo droższe i wolałbym uniknąć niespodzianek.

Dlatego też mam kilka pytań, na które tutaj nie znalazłem jeszcze odpowiedzi. Co możecie powiedzieć na temat eksploatacji tego właśnie modelu po okresie gwarancyjnym? Co po tych 3 (lub 5 latach w przypadku gwarancji rozszerzonej) uległo awarii? Albo co też teoretycznie może jej ulec? Po jakimś czasie auta na rynku już wiemy jakie miewa bolączki, czytałem tu już np. o często psującym się mechanizmie składania lusterek lub problemami z naładowaniem akumulatora i systemu I-ELOOP - którego eko-koncepcja bardzo mi się podoba, ale zastanawiam się nad jego awaryjnością. Jakie koszty, naprawy, wymiany itd. należy uwzględnić w przypadku użytkowania przez kolejnych 3-5 lat? Jest gdzieś tu na forum może zestawienie podstawowych kosztów eksploatacyjnych (oleje, filtry, tarcze, klocki itd?).

Pytanie dodatkowe. Warto dorzucić kilka k i kupić wersję po pierwszym FL? Z tego co dotychczas tu przeczytałem nie ma zbyt wiele istotnych zmian. Najważniejsza chyba dotyczy nawigacji, bo ta w pierwszej wersji wydaje się być tragiczna. Korzystać z oryginalnej raczej i tak nie zamierzałem, chyba że istnieje sposób na przeróbkę i/lub adaptację czegoś opartego na androidzie?

Z góry dzięki za odpowiedzi.
Jeśli admin uważa że temat powinien pójść do bardziej szczegółowego działu (np. eksploatacja), to proszę o przeniesienie.

_________________
Obrazek

Wymiana filtra kainowego Mazda
Wymiana baterii w kluczyku Mazda


Ostatnio edytowano N, 24 lut 2019, 12:26 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lut 2019, 12:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Dozbieraj do FL2.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lut 2019, 13:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Porównujac i uzywajac na codzien naprzemiennie nawigację TT (pierwsza) oraz nową navi MZD nigdy bym nie powiedział,że ta pierwsza jest gorsza. Owszem, system multimedialny w przedlifcie miał (usuwalne) wady BT, nie brzmiał i nie wygladał rownie dobrze jak następca ani nigdy nie bedzie zgodny z Apple Car czy Android Car. Ale sama nawigacja TT lepiej prowadzi, mozna ją sprawniej pod siebie spersonalizować i jest częściej aktualizowana.
Nie jestem na 100% pewien, ale eLoop nie był montowany z motorami 2.0. Oczywiscie iStop jest w każdym.
Nb od wczoraj na forum jest wystawiona na sprzedaż GJ - fajna i zadbana, ze stosunkowo niedużym przebiegiem.
Do Szwajcarii 165KM wystarczy a z ekonomii bedziesz bardzo zadowolony, zarowno w wersji manual jak i AT ( tu dodac trzeba extra litr)
Z silnikiem 2.0 i z regularnie serwisowanym autem naprawdę nic się nie dzieje, przy kupnie sprawdź czy podlegalo akcji serwisowej na tylne zaciski oraz czy mialo wymieniany moduł BT. Zaletą auta od pasjonata z forum czy dobrej 2 ręki zazwyczaj będzie :
- zrobione we własnym zakresie wyciszenie nadkoli, drzwi oraz podlogi
- nowe lub prawie nowe tarcze i klocki
- dodatkowy komplet kół ( zazwyczaj w promocji dilerskiej)
- nowy aku
- dodatkowa konserwacja

Zapomniałem o lusterkach - generalnie jak nie składasz, to się nie psują. Jak nie wyobrażasz sobie życia bez skladania i rozkładania - tu Mazda może rozczarować.

Koszty serwisowania w ASO są niższe niż marek premium ale raczej wyżej niż popularnych marek. Ale istnieja przecież serwisy niezalezne, gdzie mozna to samo za mniej. Częsci eksploatacyjne taniej kupic na własna rekę (filtry, oleje, paski).
Do dyspozycji partnerzy forum lub inne sklepy, także internetowe.
Oprócz tarcz które mogą się nienormalnie czesto zużywac przy ostrej jeździe nie sadzę aby to auto generowalo extra koszty .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lut 2019, 14:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Dokładnie ,chciałem napisać to samo co Smook.Dodam jeszcze prywatną opinię odnośnie kupowania używanej mazdy z silnikiem benzynowym.Jeśli sprawdzony samochód i nie jesteś kierowcą zero jedynkowym (but-hamulec i pierwszy spod świateł ) i poprzedni też nie był,nie musisz obawiać się większego przebiegu , a niższa cena pozwoli Ci kupić sam młodszy czy lepiej doposażony..Budżet miałem raczej na GH po lifcie a trafiła się GJ po lizingu z przebiegiem ponad 160 tyś. za minimalnie większą kwotę.Po dwóch latach mam ponad 200 tyś i kupiłem tylko nowy aku (stary był chyba od nowości) i aktualizację map , reszta funkcjonuje jak od nowości.W zeszłym tygodniu robiłem przegląd (w Belgii robią to bardzo szczegółowo) i wszystkie parametry na bardzo wysokim poziomie (sam szedłem ścieżką diagnostyczną , patrzyłem i dopytywałem o parametry) hamulce,amortyzatory (fabryczne),zawieszenie (fabryczne) w wysokiej formie.Oleju nie bierze,spalanie niskie.Oczywiście sam. ze sporym przebiegiem więc lakier trochę gorszy i trochę odprysków.
Jedynie zdarzają się przypadki nie doładowania aku ale to głównie przez krótkie odcinki w tygodniu (czasem 2-3 dni do pracy skuter) oraz TTTM (poczytaj wątek o i-stop i aku).Uff dosyć.
Aha, jeśli pomieszkujesz za granicą to poszukaj tam sam. Cena pewnie trochę wyższa niż w PL ale niższe niebezpieczeństwo polskiego cwaniactwa szczególnie komisów.Ktoś kto użytkuje sam. na firmę nie będzie jeździł do garażowych ulepów (szczególnie na zachodzie)tylko pojedzie do serwisu na oryginalne części i wrzuci to w koszty prowadzenia firmy.Chyba,że masz pewne źródło lub od aktywnego forumowicza.Takie jest moje zdanie. :hi:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lut 2019, 15:23 
Świeżak
Offline
Od: 01.01.2018
Posty: 29
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Sam kupilem uzywke ponad rok temu, 2.0 MT, wymienilem klocki ale o tym wiedzialem przed kipnem.Reszta smiga i nie ma klopoyow. Panowie na modul BT tez byla akcja? U mnie kiepsko lapie i dlugo wgrywa wszystko, czy ta zmiana cos pomogla?


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: N, 24 lut 2019, 15:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
24 lutego 2019, o 13:07 Smook napisał(a):
Nie jestem na 100% pewien, ale eLoop nie był montowany z motorami 2.0.

i-Eloop jest w 2.0 SkyPassion. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lut 2019, 16:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
24 lutego 2019, o 15:23 kopaczmopa napisał(a):
Panowie na modul BT tez byla akcja?

Niestety, nie była to akcja oficjalna lecz gwarancyjna wymiana samego modułu BT z wgraniem nowego softu. Dotyczyło to roczników 2012 i 2013. Jeżeli nie było zrobione na gwarancji to niestety obecnie w ASO może okazać się dramatycznie drogie. Jak znajdę to wkleję odp wątek.

Od tego posta viewtopic.php?p=158041#p158041 jest sporo użytecznych informacji.

tombien napisał(a):
24 lutego 2019, o 13:07 Smook napisał(a):
Nie jestem na 100% pewien, ale i-ELoop nie był montowany z motorami 2.0.

i-Eloop jest w 2.0 SkyPassion. :)

No właśnie nie byłem pewien bo mam CX5 2.0 skypassion i tego elementu nie ma.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lut 2019, 17:00 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 24.02.2019
Posty: 54
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Dzięki @Smook i @pedrito za garść informacji i porad. Co do navi to aż tak mnie ten temat nie ciśnie, chociaż skoro już jest to mogłaby działać...dobrze. Czyli jeśli dobrze rozumiem w wersji przed FL musiałbym sobie TT subskrypcję wykupić, a co w przypadku FL? Da się w ogóle tam coś swojego wgrać, ewentualnie zwitaminizować?

Ja raczej z racji tego że nigdy nie miałem auta które przyspiesza (a tylko zwiększa prędkość ;) ) nauczyłem się jeździć eco. Co prawda będę musiał się przestawić na inne obroty, bo benzyniaki raczej się wyżej kręci - ale to inny temat. Generalnie jeżdżę spokojnie i wolę MT. U mnie krótkie odcinki nie grożą, aku co najwyżej może się znudzić od nadmiernego stania, bo to będzie raczej auto weekendowe i na dłuższe wypady.

Zastanawia mnie to że tu właśnie nie podają tych wersji które wy wymieniacie, zauważyłem inne Ambition i Revolution (bogatsza), zresztą zetknijcie sami na przykładowe 6 na portalu sprzedażowym. Nie widziałem też jeszcze nigdzie w wylistowanym wyposażeniu systemu Eloop, nawet w tej bogatszej wersji. Może inaczej to nazywają - jeszcze do tego nie doszedłem. Mam jednak pytanie natury pragmatycznej, czy ten bajer znacznie wpływa na obniżenie spalania, czy to tylko bajer? Pytam bo nie wiem czy upierać się w jego posiadaniu.

_________________
Obrazek

Wymiana filtra kainowego Mazda
Wymiana baterii w kluczyku Mazda


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lut 2019, 17:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Wyglada na to, że Ambition to nasza SkyEnergy (ma bi-ksenony ale nie ma skóry i Bose'a) a Revolution to najwyższy wypas SkyPassion.
Co do iEloopa nie mam tego w swoich Mazdach i nie wiem jak to wpływa na eko.
Sądząc z watku na forum to temat- rzeka w połaczeniu z iStopem.
Na pewno wersja 2.5 Revolution powinna to miec.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lut 2019, 17:54 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 24.02.2019
Posty: 54
Rok produkcji: 2016
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Smook dzięki za rozpoznanie, mam niedaleko dealera Mazdy, więc podskoczę i jeszcze dopytam. Zapomniałem jeszcze o lusterkach. Mi takie bajery jak automatyczne składanie nie są potrzebne, pytanie tylko czy manualnie można je wtedy złożyć?

Apropo głośników - raczej nikt dźwięku tutaj nie chwalił, a raczej widziałem samo narzekanie. Są 2 różne wersje nagłośnienia we wspomnianych pakietach i czy tak samo złe?

I jeszcze chciałem dopytać jak z dostępem do filtra oleju w tym aucie?

_________________
Obrazek

Wymiana filtra kainowego Mazda
Wymiana baterii w kluczyku Mazda


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 24 lut 2019, 18:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
W wersji przedliftowej automatyczne lusterka są zdaje się jedynie w najwyższej wersji razem z fabrycznym alarmem. W wersjach niższych jak Ambition sa skladane elektrycznie pokrętłem po stronie kierowcy. Jak się przycinaly (mam SkyEnergy) to ustawiałem je ręką z użyciem przemocy fizycznej a potem w ogole zaniechałem składania, nie mieszkam w mieście.
Dźwiek ze standartowych multimediów przedlifta jest mierny ale handsfree brzmi bardzo dobrze. Przedliftowe Bose slyszałem na jeździe próbnej i jest poprawnie a po dolożeniu mat wyciszajacych drzwi - poprawne staje się podobno dobre a nawet przyjemne. W nowym CX5, Bose - jak dla mnie gra ładnie i z dużą kulturą dźwięku. Niczego nie jest za dużo i niczego nie brakuje. Bose ma też swój patent na efektowny dźwięk przestrzenny. Nie jestem jakimś purystą i lubię się czasem tym pobawić. Jest fajnie.
Dostęp do filtra oleju jest banalny. W oslonie pod silnikiem jest klapka na wkręt, po zdjeciu mamy filtr i korek jak na dloni. Spust jest wygodnie wyprofilowany a olej siknie w przewidywalnym kierunku. W 2.0 miesci się 4.2l oleju.
PS
Polecam wytargować porządne opony, koniecznie z indeksem halasu poniżej 69 dB. Z.urzedu wyklucza to gumy Continentala czy Bridgestone. Te mają po 72 dB , co słychać i nawet czuć. Warto zwrocić na to uwagę, bo GJ mocno przenosi szum od nadkoli.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 mar 2019, 12:54 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.03.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
Witam serdecznie drogich kolegów. Jeśli był podobny temat, bardzo przepraszam.

Jestem przed zakupem Mazdy GJ z 2012 roku.
Cena 52 tys do negocjacji. Z salonu PL, serwisowana w ASO od początku do końca.
Tyle najgorsze... Przebieg 190 tysięcy. Powiedzcie mi moi drodzy czy jest się czego bać? Ile te silniki wytrzymują? Czy ten przebieg jest w porównaniu do jakości i żywotności tej wersji 6-steczki?

Bardzo dziękuję za każdą radę i pomoc!


Ostatnio edytowano Śr, 27 mar 2019, 13:24 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 mar 2019, 13:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Jaki silnik?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 mar 2019, 16:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 18.03.2019
Posty: 3
Rok produkcji: 2009
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
2.0 165km benzyna


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 mar 2019, 16:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
To spoko.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 27 mar 2019, 16:52 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Szafexd jeśli te 190k km jest prawdziwe, a auto było dbane to nie ma się raczej czego bać... Generalnie są auta z tymi silnikami z przebiegami o 100k km większymi i nic się nie dzieje... Ale cena jak za ten rocznik, przebieg i wyposażenie raczej wysoka...
No i do zbadania i obejrzenia dokładnego podwozie, czy ruda zbytnio nie chrupie...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 28  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.