Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 08:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: N, 23 maja 2021, 19:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Do 2014 włącznie przedlift
2015-2016(Q1-Q3) FL1
2016(Q4)-2018(Q1-Q2) FL2
2018(Q2-Q4)-2020 FL3
Od końca 2020 miał być FL4 z nowymi multimediami ale dla Mazdy 6 zrezygnowali. Poszedł tylko FL dla CX-5.
Aha rzeczywiście w FL2 nie ma prawie różnic na zewnątrz (chyba tylko kierunki w lusterkach inne), za to dużo wewnątrz...(nowa kierownica, kolorowy HUD, rozpoznawanie znaków, klejone szyby, grzana kierownicą itd)

Co do zagłówka - to problem wydumany ze względu na oceny użytkowników... Tzn. odkąd jestem na forum nie spotkałem się z narzekaniem na zagłówki. Może rzeczywiście na samym początku był jakiś problem i później go poprawili, ale w 2015 problemu nie dostrzegam

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 maja 2021, 20:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
23 maja 2021, o 20:22 gzesiolek napisał(a):
Aha rzeczywiście w FL2 nie ma prawie różnic na zewnątrz (chyba tylko kierunki w lusterkach inne),

Dodałbym:
Nieco inna atrapa, listwa srebrna na przodzie - inny kształt, światła przednie led i nieco inny kształt, oprawa halogenów.
Nieco sztywniejsze nadwozie, szyby klejone.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano N, 23 maja 2021, 20:48 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono wypowiedź pod względem estetycznym i stylistycznym (regulamin, pkt 4). Usunąłem niepotrzebne zaognianie - słowa o furiacie mocno zbędne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 maja 2021, 20:36 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 265
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
dropt - ale o czym tu dyskutować z osobą, która w tematyce zagłówków pisze komentarz w stylu:
"Kiedyś nie było zagłówków i jeździło się wygodnie dłuższe odcinki, a tobie zaraz by głowa odpadła."
do osoby, która wcześniej pisała o negatywnych doświadczeniach z zagłówkami, jak i pokazuje, że inni mieli podobne problemy.

A jeśli chodzi o jakieś dziwne personalne wycieczki to może przystopuj? Jesteśmy tutaj by pisać o samochodach a nie czynić psychologiczne analizy :D


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 23 maja 2021, 21:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
dropt07, trochę ostro poleciałeś... sorki, że wyciąłem całe zdania, ale brakło mi czasu na wygładzanie.

Co do FL2 to wszystko co napisałeś było już w FL1 (to co napisałeś to różnice względem przedlifta) - poza klejonymi szybami w wyższych wersjach... W wyglądzie na pierwszy rzut oka nie rozpoznasz FL1 od FL2 (przynajmniej od SkyEnergy w górę) i chyba jedynie kierunki w lusterkach pozwalają poznać (mam sąsiada z FL2 i od przodu różnią się tylko tymi kierunkami)...

tomekdk, a co do Mazdy to trafiłeś na jakiś felerny egzemplarz... bo nie dość, że ta seria z odpryskami, to jeszcze dolewki oleju (a to nie jest jakiś statystycznie nagminny problem, tzn. oleju troszkę potrafi spalić, ale do minimum praktycznie nikomu między przeglądami nie schodzi, jedyna osoba która miała znaczący z tym problem i to w oby Mazdach, bo miał 6 2.5 i 3 2.0, był Robert, rkarcz, który też miał pecha do egzemplarza i mocno się angażował w nawracanie innych na antymazdową stronę mocy, ale on swoją 6 pomykał ciągle po autostradach z prędkościami "niemieckimi" i teraz jest zadowolonym użytkownikiem VW Arteona 272KM) i jeszcze Ci nie przyśpiesza powyżej 100km/h...

Co do polecania FL3 vs FL2, to oczywiście jeśli będą w podobnej cenie jestem za, ale jeśli byłaby to kwestia >10% ceny więcej to osobiście brałbym FL2... Albo wolałbym 2.5 ze starszego liftu niż 2.0 z nowszego (oczywiście jeśli oba krajowe z pewnej ręki) w tej podobnej cenie...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 maja 2021, 22:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak, poleciałem, bo zamiast F1 katalog, wziąłem F0. Ale ktoś takie różnice wypisał tu na forum w 2016 r.
18 czerwca 2016, o 11:54 Kosky napisał(a):
Poniżej podaję pełną specyfikację zmian od 1.07.2016r.

SKYMOTION (dodatkowo)
rozszerzenie zakresy działania systemu SCBS - przód (zwiększony zakres prędkości oraz możliwość wykrywania pieszych)
zmiany ceny: + 1000 zł

SKYENERGY (dodatkowo)
Funkcja "auto" dla elektrycznie składanych lusterek bocznych
zmiana ceny: + 2000 zł

SKYPASSION (dodatkowo)
kolorowy wyświetlacz Head-up
dołączenie ustawień wyświetlacza Head-up do programowalnych ustawień pozycji za kierownicą
kolorowy wyświetlacz TFT w zestawie wskaźników
podgrzewana kierownica
zmieniony panel sterowania podgrzewaniem siedziska tylnej kanapy
rozszerzenie zakresu działania systemu MRCC
system rozpoznawania ograniczeń prędkości
zmiana ceny: +3000zł

Zmiany konstrukcyjne objęły również kabinę pasażerów, a ich celem było zmniejszenie natężenia hałasów dochodzących do podróżujących. Ulepszenia dotyczące materiałów wygłuszających podsufitki, drzwi, słupków B i C, a także uszczelek (wewnętrznych oraz zewnętrznych) szyb bocznych.
Ponadto w wersji SKYPASSION o 25% zwiększono grubość szyb bocznych przednich.

od lipca znika kolor METEOR GRAY (42A)
od października dołączy kolor MACHINE GRAY (46G)


Takie oto pozytywne zmiany w Mazdzie 6

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 23 maja 2021, 23:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
dropt07 z tym "poleceniem" chodziło mi o wycięte zdania nt. kolegi.

Co do FL2 to jak widać z wyglądu nic nie wymieniono, a zmienił się tylko kształt kierunków w lusterkach.

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 maja 2021, 20:29 
Adept
Offline
Od: 12.01.2020
Posty: 125
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Witam,

Dawno mnie nie bylo na forum ale mam pytanie do bardziej obeznanych w temcie :

- z budzetem do 80K zl na jaki rocznik Mazdy 6 kombi bede mogl liczyc na poczatku kolejnego roku(oczywiscie auto krajowe, 1 wlaciciel wersja SKYPASSION - najlepiej automat)

- ile trzeba liczyc za caly pakiet OC/NW/AC aktualnie w PL na MAZDY 6 w wyzej wymienionym budzecie przy max znizkach ?

Obecna Mazda 6 z 2015 ma sie bardzo dobrze jednak w przyszlym roku planuje powrot do PL i nie chce mi sie bawic w ponowne przerejstrowanie.

Pozdrawiam


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 24 maja 2021, 20:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
benyrac problem w tym, że rynek zwariował i tego nie wie nikt, bo auta dobre z pewnej ręki trzymają wartość... Mi właśnie oferowali prawie 80tys PLN za moją z 2015(80tys km przebiegu)... Czyli przestała na razie tracić na wartości bo za tyle ją wycenialem 1.5roku temu...
Więc jeśli masz auto z kierownicą po właściwej stronie to warto ją sprowadzić...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 maja 2021, 04:30 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1302
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
A ciekawe jak to teraz jest z Anglikami po wyjściu z Unii, można je jeszcze legalnie rejestrować? :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 25 maja 2021, 07:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pablos nie ma z tym raczej problemu. Mój mechanior Marek dalej ciąga fury z UK, właśnie jadą do niego 2 sztuki, więc problemów z tym nie ma, tylko dłużej się na papiery czeka. Oczywiście Marek przekłada przegrodę, kierę itp - wszystko przerabia na warunki nasze.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 25 maja 2021, 09:06 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Pablos zniknęła główna przesłanka która spowodowała zmianę prawa, ale samo prawo się nie zmieniło, więc nadal można rejestrować auta z kierownicą po prawej stronie... Ale nie wiem co z samym sprowadzaniem czy są jakieś ograniczenia teraz czy nie...

Ale jak rozumiem unikalne auta JDM, tak ściąganie dla oszczędności już mniej... Jechałem kiedyś autem (zresztą Mercem S500 z 98) z GB...
Wiem, że kwestia przyzwyczajenia, ale dla mnie to była masakra... i to mimo, że to był automat i już miał jakieś pierwsze przebłyski systemu kontroli martwego pola przy zmianie pasa...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 25 maja 2021, 12:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.05.2021
Posty: 14
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Dzień dobry!

Mam podobne rozterki do hevi26. Zaczynam się rozglądać za nowym (nowym używanym) samochodem. Zależy mi na czymś raczej bezproblemowym, zasugerowano mi zainteresować się Mazdą 6, a jako że już za tym samochodem odwróciłem głowę na ulicy to podążyłem za tą sugestią. Byłem na jednej jeździe próbnej i ogólnie auto (w sensie: ten model samochodu) mi się podoba. Jestem prostym człowiekiem więc wymagania ma proste, żeby z przodu była benzyna a z tyłu kombi.

Mam budżet tak 40-50k PLN. Przeglądam ogłoszenia na otomoto i się zastanawiam: czy mając te 50k w kieszeni jest sens nastawiać się na Mazdę 6, zakładając rocznik 2013 i nowsze, przebieg do powiedzmy 160kkm?

Obecnie jeżdżę Vectrą C '07 1.9 CDTi, jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 27 maja 2021, 13:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
ciasteczkowy za 50tys PLN przedlifta 2.0 benzyna (lub dowolnego diesla) powinieneś znaleźć...
Ew. hamerykańca 2.5... (ale wtedy byłby sedan)
Ale dozbierałbym na pakiet startowy...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 maja 2021, 20:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.05.2021
Posty: 14
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Coś na pewno znajdę, pytanie czy coś sensownego. Wiecie, żeby Niemiec nie wydzwaniał do mnie posłuchać jak silnik chodzi...

Amerykańskim imperialistom chyba podziękuje;)

O co chodzi z pakietem startowym?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 maja 2021, 21:07 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jak to w używanym aucie zawsze trzeba coś na początku zrobić. Jakieś oponki, serwis olejowy czy konserwa podwozia.

A jak przedlift to i wyciszenie. Chyba ze kolega coś innego miał na myśli...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 maja 2021, 07:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Chyba , że dopadnie taką perełkę jak kolibra (czy moją)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 28 maja 2021, 12:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Przyjmuję, że kupując 7-8 letnie auto do 50tys PLN, coś będzie na starcie do zrobienia...
Od pełnego serwisu zaczynając (olej silnik i skrzynia, fitry, płyny, hamulce) wraz z kosmetyką zewnątrz i wewnątrz, poprzez jakieś mocniejsze odświeżenie lakieru czy zabezpieczenia antykorozyjne, sprawdzenie podwozia, może wyciszenie, aż po nowe opony, odświeżenie felg itd.
Lepiej 5-10tys PLN mieć w zapasie...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 maja 2021, 13:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.05.2021
Posty: 14
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
A, to wiadomo, jak w każdym aucie.

A jak jest z tym wyciszeniem? Zaznaczam, żądła mnie odniesieniem nie są Bentleye i Maybachy tylko Vectra C.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 30 maja 2021, 17:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
"W aucie usunięty komputerowo filtr DPF i wgrany program bez DPF-U, posiadam oryginalny program jak ktoś chciały wrócić z powrotem do filtra DPF." - bardzo ciekawe... Usunięty programowo? A co z filtrem? :) W takim przypadku zapcha się niebawem i nie będzie w ogóle jazdy. Pytanie, po co to robił?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 maja 2021, 17:34 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
@ciasteczkowy - nie napisałeś jak będziesz chciał użytkować auto, a to ma zasadnicze znaczenie w tym przypadku

Jeżeli głównie w mieście to skyactive benzyna jest cichuteńka w porównaniu do fiatowskiego 1,9.

Głośno się robi z nabieraniem prędkości, na autostradzie (jak się trafi EUS) potrafi być już tak se.

Całościowo patrząc zależy jak wysoko w wymaganiach dla Ciebie jest cisza w aucie. Jeżeli bardzo wysoko to Lepiej szukać Lexusa;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 maja 2021, 18:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.05.2021
Posty: 14
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Plichcior napisał(a):
Całościowo patrząc zależy jak wysoko w wymaganiach dla Ciebie jest cisza w aucie.


Mam dwójkę dzieci. Cisza jest dla mnie czymś równie abstrakcyjnym co bozony Higgsa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 maja 2021, 18:30 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ja przesiadłem się z hondy i nie wiedziałem o co chodzi z tym hałasem o wyciszeniu. Po mieście było dużo lepiej, dopiero na trasie było słychać o co chodzi. Nawet w stosunku do i tak słabo wyciszonego Accorda.

Trzeba po prostu mieć tego świadomość.

Temat o dieslu pewnie czytałeś - skyactive D nie będzie tak pancerny jak 1,9jtd. Benzyna natomiast to wysokoobrotowa jednostka i dyskusja o jego charakterystyce tez na forum się toczy.

Nie wiem jaki masz styl jazdy i przyzwyczajenia. Wybierz silnik mądrze by uniknąć rozczarowania.

Cenie Mazde za wygląd, bezawaryjność, miejsce w środku, przyjemne prowadzenie, spalanie. Jeżeli tez tego szukasz to może być to auto dla Ciebie.

Wady tez pewnie już znasz: słaba dostepnosc wyspecjalizowanych serwisów, drogie części Oem, drogie ubezpieczenie i ryzyko kradzieży, słaby lakier i zabezpieczenie antykorozyjne, wyciszenie (eus).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 cze 2021, 14:36 
Amator
Offline
Od: 04.11.2019
Posty: 77
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Witam
Chciałbym popytać o wasze opinie odnośnie Mazdy 6 GJ ponieważ taką chcę kupić.
Interesuje mnie tylko kombi.
Jeżdżę 40% miasto, 60% poza miastem, miesięcznie robię około 1400km tak więc rozważam dieselka 2.2 ponieważ taką samą pojemność mam w GH (180 koni, na sprzedaż). Skrzynia jaka by mnie interesowała to automat ze względu na wygodę jazdy po mieście acz kolwiek jeśli manual jest w porządku i dwumas tańszy niż w gh to też rozważę. Cena jaką mogę przeznaczyć to 40tys zł max 42tys zł.
Powiedzcie mi jak jeździ się takimi autkami np. GJ 2.2 175km automat i jaka jest różnica między nią a wersją 150 konną? W tej cenie znajduje właśnie wyżej wymienione silniki. Doradźcie na co zwrócić uwagę (oprócz walków rozrządu) jakiej wersji się najlepiej trzymać, czy ma jakieś wady których wyeliminowanie jest drogie bądź niemożliwe. Czy znajdę przyzwoitą Mazde w tej cenie czy lepiej odpuścić. Po prostu szukam opinii od osób które posiadają taka mazdę minimum 2 lata i mogą co nie co o niej opowiedzieć.

_________________
- Mazda 6 GH wagon 2.2 MZR 180KM 2012,


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 cze 2021, 18:59 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.05.2021
Posty: 14
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
Mam świadomość że być może wkładam kij w mrowisko:) jak pisałem wcześniej rozglądam się za szóstką kombi na benzynę za ok 50 kilozłotych. Przeglądając otomoto zauważyłem ze szukając kombi w tym budżecie można znaleźć Mazdy 6 z roczników 2013, czasem 2014 i przebiegami w okolicy 175000 km, natomiast porównywalne samochody w tej klasie, np. Mondeo czy Insignie w tej kwocie można znaleźć z roczników 2015-2016 (Insignie nawet 2017) i przebiegiem rzędu 125k km. Co jest o tyle ciekawe że wszystkie te modele nowe kosztują podobnie, cenniki zaczynaja się od ok 130k. Oczywiście zdaje sobie sprawę ze porównanie nie jest do końca sprawiedliwe bo biorę pod uwagę Mazdy z silnikiem benzynowym, natomiast Opli i Fordów z tego okresu (Okresu Wielkiej Przyjaźni Polsko-Wysokoprężnej) z silnikiem benzynowym znaleźć nie sposób. Niemniej jednak w przypadku Mazdy 6 w dieslu to zjawisko tez występuje choć w mniejszym stopniu. Zauważyłem tez ze Mazdy są trochę lepiej wyposażone w porównaniu do konkurencji.

Wiec mam pytanie, mając 50000 złotych w kieszeni, warto szukać Mazdy czy lepiej wziąć kilka lat młodszego Forda/Opla/etc, czy też - patrząc inaczej - dopłacić więcej do Mazdy z nowszego rocznika? Jak uważacie? Jakie argumenty przemawiają za bądź przeciw warto rozważyć?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 cze 2021, 23:01 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Wszystko zależy od tego, po co Ci to auto. Do pracy czy do wożenia trójki dzieci codziennie do przedszkola? W dużym mieście czy w miasteczku? Oczekujesz komfortu czy niezawodności? Jak szybko lubisz jeździć? Kupujesz na lata czy na lat dwa?
Lubisz dłubać przy aucie czy nie przeszkadza Ci jak jest brudne?
I w końcu czy te 50tys to dla Ciebie duża kasa czy zaskórniak?
Niegdyś udzielał się na tym forum facet uprzednio jeżdżący Vectrą C ; po kupnie Mazdy robił mnóstwo odniesień do poprzedniego auta. W końcu został nieprzejednanym wrogiem marki... Wyglądało na to, że stara Vectra była lepsza od nowej M6.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 cze 2021, 23:46 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Praktyka mówi, że Diesel z przebiegiem w granicach 150-200 tys. wymaga wkładu w wysokości kilkunastu tysięcy (normalna eksploatacja), a wolnossąca benzyna w zasadzie nie będzie wymagała żadnego.
Japończyki zawsze dobrze trzymały cenę, ale też jest to związane z nietanimi częściami zamiennymi.
Mazda ma swoje wady na tle konkurencji (głównie hałas w kabinie przy dużych prędkościach - mam na myśli starsze roczniki szczególnie, co lift to ciut poprawa), ale ma też sporo zalet - mało rzeczy może się w niej zepsuć (mechanika silnika).
Zawieszenie zależy jak użytkujesz, ja mam ponad 150 tys. i jest bardzo OK.
Zaletą Mazdy jest mała ilość aut flotowych, więc siłą rzeczy są one mniej zajechane niż auto, które dostaje jakiś komiwojażer i jeździ nim po Polsce, a tak jest z wieloma Insigniami czy Mondeo.
W przypadku samochodu używanego bardziej przywiązywałbym się do cech konkretnego egzemplarza, a nie modelu jako ogółu. Możesz znaleźć zajechaną Mazdę i dobrą Insignię i ja bym nie skreślał żadnego z tych aut, oglądał wszystkie i kierował się stanem technicznym bo z tym jest naprawdę problem.
Tak samo nie zrażałbym się przebiegiem - jeśli sposób eksploatacji jest OK, auto jest dobrze serwisowane to lepiej mieć 200 tys. na autostradach niż 120 tys. w mieście.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 cze 2021, 06:20 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 26.07.2014
Posty: 328
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
ciasteczkowy, patrząc na Opla poczytaj o skrzyniach M32, praktycznie nowe jednostki z przebiegami kilkunastu, kilkudziesięciu tys km miały już problemy ze skrzyniami.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 4 cze 2021, 10:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
ciasteczkowy, po pierwsze pamiętaj, że nie patrz na najtańsze egzemplarze w rocznikach, bo oczywiście może trafić się perełka, ale 90% tych najtańszych w danym modelu w danym roczniku to auta po przejściach (czy tak jak w przypadku Mazdy auta z US).
Po drugie większość aut japońskich trzyma wartość lepiej niż auta europejskie... I z jednej strony rzeczywiście statystycznie wytrzymałość układu napędowego i ogólnie rozumianej mechaniki jest znacznie lepsza, zwłaszcza jeśli chodzi o wolnossące benzyniaki... Ale jest to często równoważone przez upierdliwości związane np. z wyciszeniem, z cenami ori części, dostępnością zamienników, i zazwyczaj mniejszą odpornością antykorozyjną (choć akurat Ford i Opel też nigdy nie były liderami w tym zakresie)...
Z drugiej strony to trzymanie cen wynika po prostu ze stosunku popytu do podaży... Bo auta takie jak Mazda ze względu na tą statystykę niezawodności i ogólną opinię są poszukiwane na rynku wtórnym, a ze względu na znacznie słabszą podaż aut poflotowych (może poza Toyotą) i aut z rynku UE, ich cena jest wysoka...

Więc moje zdanie jest takie:
1) źle zaczynasz ograniczając markę i model, odrzuć tylko wybrane problematyczne wersje silnikowe, choć nawet tutaj nie byłby aż takim radykałem, bo lepiej wziąć zadbane i serwisowane auto z silnikiem ze znakiem zapytania niż zupełnie zajechanego rupiecia nawet z benzyniakiem od Hondy...
2) ja ostatnio szukałem drugiego auta do domu i zacząłem od określania w miarę bezpiecznego źródła, a zwłaszcza wykrywania cwaniaków handlarzy i hamerykańców...
3) dopiero po znalezieniu kilku w miarę pewnych źródeł w pobliżu, określiłem budżet, wymagania minimalne, wymagania zalecane i zacząłem sprawdzanie dokładnie egzemplarzy w danych źródłach, z obejrzeniem i jazdą próbną włącznie...
4) i dopiero wtedy zdecydowałem co kupuję...

Tylko ja miałem jeszcze to ograniczenie, że chciałem f-e VAT i gwarancję producenta, a dysponowałem budżetem ok. 80-90tys PLN, a do tego jeszcze chciałem skrzynię AT... Ciężka sprawa z poszukiwaniem... Zwłaszcza, że czas mnie gonił...

Więc generalnie nikt Ci nie powie, czy lepsza Mazda 6 2.0 MT 2013 czy Mondeo 2.0 TDCi MT 2014 (w takie roczniki bym celował z budżetem 50tys), bo to zależy od konkretnych egzemplarzy... i ew. preferencji dot. rodzaju silnika...
Najlepiej porównać na jeździe próbnej konkretne egzemplarze... i wybrać co Ci bardziej spasuje... To Ty masz nim jeździć kolejne lata a nie ludzie z forum...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 4 cze 2021, 11:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Co do hałasu w przed- i poliftach: tą wadę, o jeżeli przeszkadza, łatwo, raz a dobrze i stosunkowo niedrogo usunąć w specjalistycznych zakładach.
Więc nie traktuję tego jako dyskwalifikującą usterkę. Wielu 1 właścicieli ma ten defekt poprawiony we własnym zakresie.
Uciążliwy w mechanice i utrzymaniu jest za to diesel. Trzeba się po prostu na tym znać i lubić klekoty. Osobiście mimo sympatii dla marki przenigdy bym się na to nie pisał.
Ford dla użytku rodzinnego jest sprawdzonym wozidłem, niczym szczególnym się nie wyróżnia oprócz świetnego zawieszenia oraz niektórych niezłych silników ZS konstrukcji PSA.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 14 cze 2021, 07:47 
Świeżak
Offline
Od: 08.03.2020
Posty: 27
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Witajcie, chciałbym wtrącić swoje trzy grosze na temat aut z USA :) przeczytałem wcześniejsze wątki na temat zakupu i na swoim przykładzie mogę potwierdzić iż da się kupić auto tanio i z niewielkimi uszkodzeniami. Mowa tu o przed lifcie 2.5 Pb.

Ale.. no właśnie jest jedno ale a nawet kilka :)

Po pierwsze nie napalać się na konkretną aukcję !
Po drugie samo szukanie auta zajmuje dużo czasu, to nie wejście do hipermarketu po flaszkę.
Po trzecie korzystajcie z usług tylko sprawdzonych firm ! - unikniecie różnych niespodzianek przy załadunku, można dokupić ubezpieczenie itd
Po czwarte title - przed licytacja dopytajcie się czy nie będzie problemów z zarejestrowaniem oraz z GIOS
Po piąte dostosowanie do warunków europejskich ! - od razu musicie założyć sobie parę stówek na lampy, przeciwmgłowy itd.
Po szóste ubezpieczenie - niektóre firmy nie ubezpieczają amerykańców

Dodam, że auto sam wybierałem na aukcjach po czym przesyłałem do firmy w celu licytacji z kwotą maksymalną. Kwota maksymalna była przeze mnie sporo zaniżona i słyszałem różne komentarze że ciężko będzie itd.

Jak coś mi jeszcze przyjdzie do głowy to dopiszę :)

Reasumując decyzję o zakupie auta podjąłem gdzieś lipiec sierpień 2019. Kupiłem w lutym 2020. Przypłynęło w maju 2020. Od lakiernika odebrałem lipiec 2020. Trochę musiałem poczekać na lakierowanie (RedSoul). Finalnie rok.

A jeszcze dodam że mi sie udało kupić i sprowadzić przed tymi wszystkimi obostrzeniami. Nie jestem importerem, sprowadziłem jedno auto dla siebie, także żaden ze mnie znawca :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.