Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 12:26

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Wt, 29 gru 2020, 12:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Pisałem o średnim... Wg moich doświadczeń w trasie jest ok. 1l/100km więcej w 2.5AT vs 2.0MT (przy idealnej jeździe ze stałą prędkością nawet mniej), a w mieście na tych samych trasach max. 2l/100km więcej...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 gru 2020, 22:42 
Świeżak
Offline
Od: 12.10.2016
Posty: 34
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Przez ostatnie 4 lata przejeździłem 2,0 145KM z MT 160.000 km w różnych warunkach , od ponad 2 miesięcy eksploatuje 2,5 AT i powiem tyle, pod kątem dynamiki to dwa zupełnie różne samochody , po włączeniu trybu SPORT w szczególności. Dziś wiem jedno: do 2.0 bym nie wrócił. Nie odkryję Ameryki jak powiem , że zużycie paliwa w podobnych warunkach jazdy jest wyższe o około 1,5l/100km. Poki co ,jestem bardzo zadowolony z użytkowania zestawu 2,5 AT, jest dynamika, jest komfort rezerwy mocy. Pracę skrzyni oceniam bardzo wysoko.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 gru 2020, 23:55 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.12.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
28 grudnia 2020, o 17:48 tomekdk napisał(a):
Plus tego silnika - bezawaryjność.
Niestety lubi brać olej a im większy przebieg, tym więcej go będzie brał - stąd ryzyko zakupu auta z dużym przebiegiem.


No właśnie słyszałem bardzo dużo o jego bezawaryjności. Wybór w dieslach jest większy w tej cenie... Nie patrzeć nawet w ich stronę?

28 grudnia 2020, o 17:48 tomekdk napisał(a):
Spróbuj też pomyśleć o tym, że to może jeszcze nie czas na Mazdę 6 z tym budżetem. Masz Astrę H = kompakty z ostatnich lat będą i tak dla Ciebie jak auta o klasę większe, a będziesz w stanie kupić coś młodszego z lepszym przebiegiem.


Ach no właśnie powoli muszę się przerzucać na większy samochód, w niedalekiej perspektywie założenie rodziny i będę potrzebował większego auta a ta Mazda to jednak marzenie.
Najgorsze że te wszystkie argumenty bardzo do mnie trafiają a tak bardzo nie chce się z nimi godzić :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 gru 2020, 00:45 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Moim zdaniem. Na krótkie dystanse tylko benzyna, jeśli mowa o aucie używanym, którym chcesz pojeździć dłużej niż do 150-200 tys. Używany w mieście Diesel przy tych przebiegach z dużym prawdopodobieństwem zacznie szybko wymagać jakiegoś istotnego wkładu własnego.

Niestety jeśli chcesz automat i najwyższą wersję wyposażenia (z kamerą cofania i liniami dynamicznymi) to musisz wziąć 2.5l, gdyż 2.0 w wersji SkyPassion jest tylko z MT (to się zmieniło od MY2018, ale to nie ten budżet). Za 50 tys. może być bardzo trudno coś znaleźć, bliżej 60 tys. jakieś 5-6-letnie autko powinieneś znaleźć. Moim zdaniem przebiegu nie ma się co obawiać, ale warto sprawdzić stan przed zakupem bo 200 tys. na autostradzie nie jest równe 150 tys. w intensywnym ruchu miejskim.

Najlepiej wziąć auto kupione w polskim salonie od osoby prywatnej - handlarz musi zarobić, a to zazwyczaj oznacza sprowadzenie rozbitka i sprzedanie jako po lekkiej kolizji. Wystrzegaj się aut z USA - rodzynki się zdarzają, ale niestety w większości to podrutowane złomy bo nie opłaca się sprowadzać auta w dobrym stanie (wysokie podatki) ani naprawiać zgodnie z technologią producenta (drogie części). Wbrew obiegowej opinii to nie jest tak, że byle kolizja w USA oznacza kasację auta. Jeśli do niej dochodzi to albo ze względu na uszkodzenia karoserii, których wg producenta nie da się naprawić tak aby auto było bezpieczne albo ze względu na wysoki koszt części zamiennych (jeśli odpalą wszystkie poduszki, napinacze pasów, do tego zbijesz przednie lampy i trochę osprzętu silnika uszkodzisz to się nie opłaca naprawiać), chyba że komuś nie przeszkadza, że połowa jego auta pochodzi z kradzieży.

Instalacja gazowa jak już ktoś pisał kosztuje ok. 10-12 tys. złotych. Dziesiątki osób mnie pytały o opłacalność tej instalacji, liczyłem to również dla siebie i zwróci się dopiero po jakiś 50 tys. km - w moim przypadku byłoby to niewiele ponad pierwszy rok eksploatacji, ale ze względu na choćby bagażnik nie zdecydowałem się. W Twoim zupełnie nieopłacalne. (https://www.youtube.com/watch?v=6x5NjQMLffs)

2.0 MT jest troszkę wołowata jak dla mnie, ale skrzynia jest przyjemna, jeździ się OK. Przy jeździe okazjonalnej to może być dobry wybór, a SkyPassion 2.0 MT w Polsce było sprzedanych całkiem sporo, więc i rynek wtórny powinien być bogatszy.

Nie słyszałem aby do 200 tys. ktoś miał problemy z Mazdą6 z silnikiem benzynowym, powyżej czasami pojawiają się problemy z zawieszeniem, ale to zależy na jakich drogach auto jest użytkowane i z jakim obciążeniem. Jeśli na autostradach to są auta po ponad 300 tys., które jeżdżą bez zarzutu, a nic nie miały wymieniane, a na wiejskich, dziurawych i nieutwardzonych drogach z dużym obciążeniem to i przy 100 tys. wahacze i amortyzatory mogą być do wymiany (niegdyś na forum chyba @rkarcz na to narzekał, ciekawe jak jest z jego Arteonem, ale tutaj się tego nie dowiemy ;-) ).

... no i kończąc. Mazda jest biodegradowalna, a jakość zabezpieczenia antykorozyjnego losowa. To auto prędzej zgnije niż się jakoś poważnie zepsuje mechanicznie, więc na to bym zwracał szczególną uwagę. Osób, które widziały wykwity rdzy w autach 5-letnich trochę było, ale też jest trochę takich, które nic przerażającego nie mają i to w autach z początku produkcji czyli 2012.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 sty 2021, 16:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
30 grudnia 2020, o 23:55 hevi26 napisał(a):
28 grudnia 2020, o 17:48 tomekdk napisał(a):
Plus tego silnika - bezawaryjność.
Niestety lubi brać olej a im większy przebieg, tym więcej go będzie brał - stąd ryzyko zakupu auta z dużym przebiegiem.


No właśnie słyszałem bardzo dużo o jego bezawaryjności. Wybór w dieslach jest większy w tej cenie... Nie patrzeć nawet w ich stronę?

28 grudnia 2020, o 17:48 tomekdk napisał(a):
Spróbuj też pomyśleć o tym, że to może jeszcze nie czas na Mazdę 6 z tym budżetem. Masz Astrę H = kompakty z ostatnich lat będą i tak dla Ciebie jak auta o klasę większe, a będziesz w stanie kupić coś młodszego z lepszym przebiegiem.


Ach no właśnie powoli muszę się przerzucać na większy samochód, w niedalekiej perspektywie założenie rodziny i będę potrzebował większego auta a ta Mazda to jednak marzenie.
Najgorsze że te wszystkie argumenty bardzo do mnie trafiają a tak bardzo nie chce się z nimi godzić :wink:


Hevi26 - co do cen, popatrz na archiwalne ogłoszenia z działu "sprzedam" tego Forum . I to są generalnie przykłady cen zadbanych (czasem do przesady :) - w dobrym tego słowa znaczeniu) egzemplarzy.
Jeśli już teraz patrzysz na spalanie - czyli koszty eksploatacji - to co do diesla spójż tylko na dział mechanika na tym forum i tematy z dieslem (ile ich) i benzyną i masz odpowiedź co będzie bardziej ekonomiczne.
2.5 na pewno będzie droższe, bo raz pojemność i w zakupie było, dwa to prawie zawsze max lub bardzo wyposażone egzemplarze.
2.0 będzie mniej przyjemne i mniej dynamiczne, ale nie przesadzajmy, to wciąż 165 koni w aucie o masie 1450kg, czyli dokładnie tyle ile do celów użytkowania auta jakie opisujesz wystarczy że hoho. Temat bezpieczeństwa - wyprzedzania odłóżmy jako prba racjonalizacji wydatku dla przyjemności :) mit , jak nie ma miejsca to się nie wyprzedza i tyle czy się jedzie 40toma czy 400toma końmi. 192 konie to też nie żaden pocisk powiedzmy sobie szczerze. Ale oczywiście - bardziej przyjemne.
Automat - koniecznie - zero obsugi - niższe koszty
W ogóle zamiast planować gaz (coś 10 tys ) po prostu może dołóż do zakupu auta . Może i nie są najtańsze w zakupie takie jak z forum, ale masz praktycznie znikome (ale tak naprawdę znikome) koszty eksploatacji : zawieszenie - nic (teraz jakieś pojedyncze wpisy o tuulejkach się pojawiają), hamulce - tanie, raz na 50-90tys, olej raz w roku 150 zł ,filtry - tanie, skrzynia - bezobsługowa (choć tu poj wpisy się pojawiały o awariach - dwa trzy jakoś - niejasne czy z powodu wadliwej wymiany oleju , czy jakieśpartie skrzyń wadliwe ??? , świece - co 100 tys, , spalanie - tak niskie że przy przebiegach o jakich piszesz bez różnicy czy 1-2 litry w te czy wewte.
edit - opony zapomniałem -19tki są stosunkowo drogie.

Niedawno była na forum za coś 70tys kombi , z jakimś znikomym przebiegiem , piękna, sam kurcze żałuję że się trochę wahałem...
Oczywiście używane to używane, za ostanie pieniądze nie powinno się kupować takiego ale do 200tys przebiegu od prywatnego użytkownika, nie sklecaną z rozbitków to nie wiem czy znajdziesz w opisywanym budżecie z AT - 2.0 nawet. Ale może .. .albo poczekaj dużej, obserwuj dział sprzedam czy jak masz jakieś inne pewne źródła.
Z wyposażeniem typu kamerka itp - to są rzeczy możliwe do dołożenia za grosze, patrz na wiek, przebieg auta i na właściciela poprzedniego przede wszystkim.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 lut 2021, 23:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.02.2021
Posty: 1
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Siema,

Mam możliwość kupienia mazdy z 2016r z silnikiem 2.2 diesel. Auto ma ok 200tys km - głównie autostradowe. Zadbana na zewnątrz i w środku. Wydaje mi się, że była uderzona z przodu, bo srubki są lekko zardzewiałe (pewnie przez płyn) i na jednym elemencie był biały marker.
Stoi jakiś czas, bo hamulce zaszły.
Teraz pytanie czy jest warto iść w diesla z takim przebiegiem? Widzę, że diesle są odradzane. A znowu ktoś pisze, że są ok po liftingu.
Jakie jest wasze zdanie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 lut 2021, 23:14 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Niestety ale na tym forum powiedzą Ci, że diesel to zło i najlepsza jest mułowata benzyna 2.0.
Generalnie nowszy rocznik to brak problemu z wałkiem rozrządu. Nie wiem jak z turbo. Diesel Mazdy według mnie nie jest wcale taki zły. Naprawdę jest to bardzo elastyczny silnik. Duży moment robi swoje. Warto sprawdzić historię serwisową co było robione, przy takim przebiegu wypadałoby wymienić podkładki pod wtryskami, pasek osprzętu wraz z napinaczem, olej w skrzyni jeśli to automat. Generalnie nikt tu Ci nie powie czy masz brać, czy nie. Decyzja należy do Ciebie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 lut 2021, 00:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Poczytaj dział GJ/GL Mechanika/silnik i skrzynia biegów/GJ/GL problemy z dieslem. Tam się zorientujesz z jakimi problemami możesz się zmierzyć.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 lut 2021, 15:17 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 265
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
27 lutego 2021, o 23:14 Pablos napisał(a):
Niestety ale na tym forum powiedzą Ci, że diesel to zło i najlepsza jest mułowata benzyna 2.0.

Ja pisałem, że zamiast benzyny Mazdy wziąłbym diesla ... ale to tyczy nowego auta, przy przebiegu 150k bym puszczał dalej, żeby niestety ryzyko wziął na siebie ktoś inny.
Używki z dieslem Mazdy z 200k nalotu bym w ogólnie nie brał pod uwagę. Dlaczego?
Bo jeśli kupować diesla to warto rozejrzeć się u konkurencji, u której te silniki mają bardzo dobre opinie (koncern PSA miało chyba najlepszego diesla 2.0 HDi, montowany również w Fordzie Mondeo, Volvo S60, DS5, Citroen C5). Do tego można jeszcze dorzucić C-klasę i Passata B8, i jest w czym wybierać.
Osobiście miałem tego diesla w Citroenie C5 2.0 HDi 140 koni i byłem bardzo zadowolony, aczkolwiek dobiłem tylko do 180 000 km, z tym, że absolutnie bez żadnych problemów z silnikiem, nawet oleju nic nie brał.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 lut 2021, 16:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
28 lutego 2021, o 15:17 tomekdk napisał(a):
Osobiście miałem tego diesla w Citroenie C5 2.0 HDi 140 koni i byłem bardzo zadowolony, aczkolwiek dobiłem tylko do 180 000 km, z tym, że absolutnie bez żadnych problemów z silnikiem, nawet oleju nic nie brał.

Osobiście to sobie można... chodzi o prawodopodobieństwo. Np. ja osobiście mam diesla 2.0 Mazdy, obecnie trochę ponad 200kkm i też żadnej awarii, a jednak byś tego silnika nikomu nie polecił ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 28 lut 2021, 17:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Chłopaki nie ten temat. Nic koledze nie pomożecie.
Jak ktoś ma diesla niech zrobi posta w pigułce na co w jakich rocznikach trzeba uważać, co sprawdzić przy zakupie i na jakie wydatki się przygotować.
A nie posty o HDI i GH... Litości...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 lut 2021, 22:37 
Amator
Offline
Od: 11.01.2015
Posty: 61
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No dobrze... w 2017 sprzedalem mojego diesla 2014 2.2 150 po prostu dlatego ze moj pracodawca nie zwraca za smochody powyzej 100k mil.
Oczywiscie to cholernie subiektywne jest, bo 95% mojego przebiegu 97k mil bylo bezproblemowe (poza dzwignia skrzyni ktora na 6tym biegu na niskich obrotach zachowywla sie jak... przyrzad dostarczajacy typowo rozrywki kobietom) ale na autostradach i tempomacie.
Zero problemow z DPF, zero problemow z czymkolwiek innym.
WIEM ze moja Madzie kupil jakis Polak w UK bo... rok po sprzedaniu jej, widzialem ja na zjezdzie do stacji kiedy wyjezdzalem z PL (swoja droga milo by bylo pogadac, ale zauwazylem "moja" rejestracje LO63.... zbyt pozno by zawijac na zjazd bez odwalenia akcji w stylu ataku na Gwiazde Smierci, a jechalem z rodzinka).
Od czasu sprzedazy zarowno ja, jak i moja najukochansza cholera poruszamy sie dzieki benzynie (ona miala M3, zmienila rok temu na CX-5, ja zostalem przy M6).
Kupujemy zwykle samochoy "uzywane" z przebiegiem od 20 do 3000mil. Sprzedajemy przy okolo 90-100tys mil.
Do chwili obecnej do tych przebiegow nie ma zadnego dramatu (aczkolwiek przez polityke pracodawcy zmuszeni jestemy korzystac jedynie z autoryzowanych serwisow).

Czy to zly czy dobry samochod? Hmmm... nazwalbym to japonczykiem z wygladem Alfy, co jest naprawde niezlym zestawieniem.

O ile nie spieprza czegos w niedalekiej przyszlosci (jak spieprzyli tyl M3 w 2018) to pewnie zostaniemy przy marce :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 mar 2021, 18:33 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 265
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
28 lutego 2021, o 16:55 chmooreck napisał(a):
Osobiście to sobie można... chodzi o prawodopodobieństwo. Np. ja osobiście mam diesla 2.0 Mazdy, obecnie trochę ponad 200kkm i też żadnej awarii, a jednak byś tego silnika nikomu nie polecił ?

W sumie racja, lepiej z drugiej strony, czyli jak się ma coś ryzykownego to wtedy osobiście polecać jeśli się sprawdza, a nie coś pewnego i oczywistego.
Z tym, że mnie chodziło o osobiste potwierdzenie dobrych opinii, w Twoim przypadku nie możesz osobiście potwierdzić złych ;)

gzesiolek - jak nie pomagamy? On chce kupić 2.2 z nalotem ponad 200k, pewnie nie wie, że całkiem spore ryzyko za tym idzie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 mar 2021, 11:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.03.2021
Posty: 8
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: pomorski
Witam kolegów, obecnie jeżdzę Mazdą 3, ale planuję przesiadkę na 6 benzyna. Niestety, ale mam dość mocno okrojony budżet tzn. około 40tys zł. Pytanie do Was, lepiej kupić 6 GH w super stanie, czy kombinować ze sprowadzeniem GJ z USA, rocznik 2014? Wydaje mi się, że powinienem się zmieścić w tym budżecie z naprawą, jeśli się mylę, proszę o sprostowanie kolegów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 mar 2021, 12:37 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Ciężko szacować koszty naprawy nie widząc uszkodzeń.
Po ile chodzą takie roczniki na aukcjach copart/iaai??

Widziałem ogłoszenia przedliftow sprowadzonych z USA na naszych portalach za 40sci kilka tys.
Możliwe ze coś i kupisz w PL jak przebrniesz przez ten cały złom i znajdziesz coś sensownego po niewielkich uszkodzeniach w USA. I mocno będziesz negocjował cenę.

Generalnie z USA bardziej opłaca sie ściągać młodsze roczniki. Koszty napraw, ściągnięcia, prowizji są na takim samym poziomie a wartość auta większa... Dodatkowo teraz brakuje kontenerów wiec sam czas potrzebny na to wszystko się mocno mocno wydłużył.

Ewentualnie zostaje szukać coś europejskiego z dużym nalotem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 mar 2021, 17:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.03.2021
Posty: 8
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: pomorski
Dzięki za odpowiedź. Najlepiej to zobrazuje na przykładowej aukcji.

Te auto wpadło mi w oko i zostało sprzedane za 2700$. Będę szukał czegoś z podobnymi uszkodzeniami.
https://www.copart.com/lot/30321141/Pho ... t-billings

Widzę, że inne aukcje kończą się w granicach 3-4tys $, do tego opłaty, transport, akcyza no i na koniec naprawa z przystosowaniem auta na nasze drogi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 mar 2021, 17:06 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jak popatrzysz na historie tego auta co podałeś to w 2019 miał już szkodę całkowita i urwane przednie zawieszenie... także dlatego poszedł taniej


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 mar 2021, 17:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.03.2021
Posty: 8
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: pomorski
O tym nawet nie wiedziałem. Szukałabym raczej czegoś do napraw blacharskich niż do prostowania na ramie. Niestety ale przy takim budżecie pozostaje mi takie kombinowanie.
Z opinii osób wynika, że różnica między generacja GH a GJ jest kolosalna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 mar 2021, 17:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
A nie wchodzi w grę wstrzymanie się jeszcze przez jakiś czas i dozbieranie do normalnego egzemplarza ?
Albo kup na razie GH z wizją zmiany za 2-3 lata.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 mar 2021, 17:18 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
19 marca 2021, o 17:11 Mihal napisał(a):
Niestety ale przy takim budżecie pozostaje mi takie kombinowanie.

Tak, ale nie za 3000-4000 USD, jak widzisz z powyższego przykładu w tej cenie nie kupisz auta z pękniętym zderzakiem i wgniecionymi drzwiami...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 mar 2021, 17:19 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Nie znam się na gh to się nie wypowiadam.

Budżet słaby na gj także zostaje kombinowanie. Nie wszystko w USA na aukcjach to złoto, trza umieć się w tym poruszać. Jak Cie to nie przeraża i poZniejsze zabawy lakiernicze to kombinuj.
Lakierowanie tego czerwonego tez jest trudne. Warto o tym pamiętać. Najtaniej na aukcji kupisz podobno srebrne auto. Właśnie z tego samego powodu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 mar 2021, 17:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.03.2021
Posty: 8
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: pomorski
Dzięki Panowie za rady, zdaje sobie sprawę, że budżet słaby na GJ.
Skierowałem się w stronę USA ze względu na silnik 2.5 oraz to, że mam świadomość kupna wypadkowego auta taniej i zrobienia go. Wolałbym wiedzieć od początku co było grane, niż kupować kota w worku.
W budżecie około 40tys zł chciałem kupić coś na 5lat plus minus. Jestem zadowolony bardzo z Mazdy 3, ale przy dwójce dzieci już się nie nadaje. Dlatego myśli swe skierowałem w kierunku 6.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 mar 2021, 17:52 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Sedan gj ma dużo miejsca na tylnej kanapie, bagażnik jak to w sedanie - rewelacji nie ma.

W przypadku aukcji w USA pamiętaj o auction fees, gdy licytuje prywatna osoba są inne niż w przypadku „dealers license”. Różnica jest spora.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 mar 2021, 22:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Wozić dzieci w powypadkowym, pogiętym aucie..ani rozsądne ani odpowiedzialne.
W takim ograniczonym budżecie znajdziesz porządną krajową Toyotę Avensis około rocznika 2014,zapewne z pierwszej polizingowej ręki, ale wybór jest na tyle duży że wpadki nie zaliczysz. A jeździć będzie bezproblemowo.
Szkoda życia i pieniędzy na walonego strucla z Ameryki, którego będziesz potem naprawiał z kompromisami.


Wysłane przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 mar 2021, 22:39 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.03.2021
Posty: 8
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: pomorski
Nie mogę się z Tobą zgodzić. Teoretycznie kupując auto lekko walnięte z USA widzisz co jest do zrobienia i masz wpływ jak jest zrobione.
Mam kilku znajomych kupujących auta używane u autoryzowanych dealerów aut i dostali takie szroty ulepiane powypadkowe, że głowa mała.
Rozważam kupno Avensis ale za 40tys zł nie dostanę tak jak piszesz 2014, śmiem twierdzić że ciężko będzie znaleźć w tej kwocie sensownego Avensis w benzynie z 2011, maksymalnie 2012.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 mar 2021, 22:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-av ... a23e5d1b5d

Pierwsze z brzegu ogłoszenie..oczywiście to tylko ogloszenie ale pokazuje przedział cenowy

Wysłane przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 mar 2021, 22:56 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.03.2021
Posty: 8
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: pomorski
Przed momentem sprawdziłem na olx, 2014 zaczynają się od 40tys zł, Twoja oferta jest 3 najtańsza. Średnia za ten rocznik to około 48/50tys zł.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 mar 2021, 23:34 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
19 marca 2021, o 22:39 Mihal napisał(a):
kupując auto lekko walnięte z USA widzisz co jest do zrobienia

Jak pokazał przykład z Twoim ogłoszeniem - właśnie nie widzisz. Nie wiedziałeś że było mocno powypadkowe. Poprzednio.
Tu jest właśnie problem (przynajmniej dla mnie), że nie mogąc profesjonalnie, osobiście sprawdzić, nie wiesz, czy jest tylko zgnieciony błotnik, czy poszła cała geometria. Więc kupujesz ryzykując. Potem auto przypływa i widzisz, że jest duuużo więcej do zrobienia (przewijają się tu pytania takich osób - miało być tylko do naprawy lusterko, a tu pół elektryki nie działa. I nie wiadomo dlaczego). Pół biedy jak jest to kwestia większej ilości napraw (i kosztów). Trudno, bierzesz na klatę i najwyżej masz auto za taką samą cenę jak w PL. No nic, nie udało się. ALE... Co jak okazuje się, że auto ma np. uszkodzoną i zwichrowaną płytę podłogową albo podobne uszkodzenia? Teoretycznie powinno zostać zezłomowane (Ha! Dlatego była taka atrakcyjna cena na licytacji!). Ponaciągasz i pospawasz podłogę i będziesz jeździć z dziećmi? Czy sprzedasz? Poinformujesz kupującego że właściwie to nie powinien tym jeździć..? No raczej nie...
I dlatego właśnie nie biorę pod uwagę samochodów z USA. Choć oczywiście zdarzają się perełki. Jakiś czas temu ktoś tu kupił niezłe BMW po dewastacji. Typu wybite szyby, pocięta tapicerka. Sprawa łatwa i bezpieczna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 mar 2021, 01:33 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Każdy przypadek który znam kończył się ciężkimi kosztami. BWM finalnie "sklejone" z... trzech (kolega kupił 3 sztukę żeby jeździło, poskładał 1 z 3). Ale to dawne dzieje, ~2004. Sprawdzone paseratti, nietykane, panie na kołach przyjechało, szwajcaria itp. Jak coś rypnęło to się okazało, że na częściach flamastrem po polsku napisane. Później leciały kolejne rzeczy. Żonie kupiłem niebitego puga, facet jej najlepszej przyjaciółki, mechanik, załatwił super sztukę u znajomego dobrego z komisu. Wuj że ja po 5 minutach powiedziałem, że bite - ale ja jestem noga w temacie motoryzacji (jaki się okazało było bite i zapewne po dachowaniu). A ty chcesz na podstawie ogłoszenia w sieci auto ściągać z drugiej strony oceanu. I dzieci tym wozić.

Jak mnie nie było stać to sobie Dacie Logan kupiłem. I byłem zadowolony z niej przez prawie 5 lat. Obstawiam, że była bezpieczniejsza niż to co możesz kupić.


Kolega sobie kupił w mniej więcej tym samym momencie BMW za podobne pieniądze. Pomijając że zimówki już musiał bieżnikowane kupować (kasa się skończyła) to jak mu wężyk strzelił i zalało mu te wszystkie bajery, zmieniarki CD na X płyt to... no nic, po prostu szybko zaczął słuchać odgłosów silnika a nie muzyki. Naprawa zbliżona do połowy wartości auta. Bo przy okazji poszło jeszcze kilka rzeczy.

Dalej ludzie piszą "patrz jakie X jest dobre a Y słabe", w jednym tył nie ruszony, w drugim przód się złożył. W pierwszym tył tak zaprojektowany ale auto może być na złom, w drugim również tak zaprojektowany - miał się złożyć w harmonijkę. Jedno i drugie da się odpicować, jedno i drugie powinno często pójść na złom.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 mar 2021, 06:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.03.2021
Posty: 8
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: pomorski
Panowie macie rację, że można wbić się na minę. Odnośnie auta z USA znajomy ściągał przez firmę, która się tym zajmuje i dostał na papierze w punktach co jest do zrobienia. Auto przypłynęło rzeczywiście z tym co było napisane plus jakieś duperele. Rozumiem, że miał dużo szczęścia i ciężko tak trafić? Pytam, bo widzę że coraz więcej osób decyduje się na auta z USA.
Co do ulepow to nie trzeba ich szukać w USA, na polskich drogach jest ich pod dostatkiem i wiele osób nie zdaje sobie sprawy czym jeździ. Dotychczas każde auto którym jeździłem, mógłbym nazwać bezpiecznym i wozić w nim dzieci, tak też chciałbym żeby pozostało.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.