Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 07:49

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 28  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 8 mar 2020, 09:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dokładnie lepiej ta po liftingu bo te z 2013 miały problemy z wałkiem itd

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 8 mar 2020, 12:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 07.03.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
ok dzieki za odpowiedzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 mar 2020, 10:27 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.02.2020
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Region: mazowiecki
Witam wszystkich,
Planuję zakup M6 z silnikiem 2.0 165KM. Co sądzicie o zakupie auta z przebiegiem 190-200kkm - są to często auta poliftowe, poleasingowe?
Aktualnie jeżdżę szóstką z 2004 roku, przez 8 lat zrobiłem 100kkm i nic prócz oleju, klocków nie wymieniłem. Zawieszenie wzorowe, silnik również. Auto ma obecnie 280kkm


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 11 mar 2020, 13:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Tommy82, ważniejszy jest stan... Jeśli ktoś nie zajeżdżał i regularnie serwisował to przebieg 200k km nie powinien robić na Maździe wrażenia...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 22:03 
Adept
Offline
Od: 12.01.2020
Posty: 125
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Witam Panowie,

W zwiazku z tym ze aktualnie wylot do Pl nie wchodzi w gre zaczynam rozgladac sie za Mazda 6 z 2015 na rynku lokalnym w NL.

W oko wpadl mi taki egzemplarz - auto z grudnia 2015 :

https://www.autoaltena.nl/voertuig/mazd ... rtrekhaak/

Z tego co sie dowiedzialem to auto bylo zakupione na firme i zostawione w komisie w rozliczeniu .

Z tego co widze nie jest to odpowiednik polskiej wersji SkyPassion poniewaz brakuje 19 felg + kamery cofania + asystenta pasa ruchu .

Felgi to nie problem a kamerke chyba mozna dolozyc bez problemu - jaki bylby koszt dolozenia kamerki cofania ?

Jesli sie zdecyduje to w cenie bede mial wymieniony olej + filtry + swiece + klocki hamulcowe + 6 miesieczna gwarancje itp.

Czy po zdjeciach mozna cos jeszcze wywnioskowac ?

Psss
Prosze nie przeliczac ceny na zl poniewaz w NL auta sa drozsze o ok 2 k euro


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 22:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Faktycznie, wersje wyposażenia dziwne... Skóry ale bez kamery i asystenta pasa... Felgi 19 to zawsze firma mogła opchnąć bokiem (u mnie tak było, sprzedali na zimówkach 17).

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 mar 2020, 22:54 
Adept
Offline
Od: 12.01.2020
Posty: 125
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Witam,

Tutaj lepszej jakosci zdjecia

https://www.autowereld.nl/mazda/6-sport ... /foto.html

Mam dziwne wrazenie ze przod byl robiony bo cos mi nie pasuja szpary miedzy zderzakiem a nadkolem :>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 maja 2020, 13:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.05.2020
Posty: 4
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dzień dobry wszystkim miłośnikom Mazdy.

Nigdy nie miałem auta tej marki ale kusi mnie zakup modelu 6.

Potrzebuję auto do jazdy głównie po autostradach (niemal wyłącznie trasa Wrocław-Warszawa)
Piszę o tym nie bez powodu, żeby zaraz nie rozpocząć dyskusji po co diesel itd.
Nie jestem ekspertem od motoryzacji więc liczę Was panowie doradźcie czy iść w ten temat bo mnie czeka leasing na 4 lata :)

ps. Umiem dbać bo takie silniki, wiem jak ważne jest dobre paliwo, serwis olejowy itd.

Wobec powyższego uprzejmie proszę o opinie na temat poniższego egzemplarza:

Mazda 6 rok 2015 (po liftingu) 2.2 D Skypassion I-ELoop
vin: JMZGJ622671325106
moc 175km
skrzynia manualna
przebieg 38 tys KM
auto krajowe z pełną historią i fakturą 23%

https://www.otomoto.pl/oferta/mazda-6-1 ... CZnIP.html?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 maja 2020, 18:55 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 20.12.2014
Posty: 121
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam
Wszytko zależy od Ciebie bo najpierw musi Tobie pasować auto wygląd itd:)
Aktualnie tez mam Mazde 6 2015 2.2 AWD Automat
Od zakupu zrobiłem dopiero 9 tys km i jak narazie wszystko porządku.
Jak kazda marka ma swoje wady i zależy tak i Mazda tez tak ma.
Moze tez juz kwestia przyzwyczajenia lub Mazda jest moja marka samochodu ( to juz 4 auto tej marki w moich rekach)
Poprzednie to tez Mazda 6 2010 Kombi 2.2D 180 KM, miałem 6 lat bezawaryjnej jazdy, auto dalej w jak najlepszym porządku
Przez ten okres zrobiłem ponad 100 tys km bez jakiejkolwiek awarii, cieżko było mi nie rozstać z tym autem ( tzn sprzedać) i dalem ja koledze bo wiem ze będzie szanował tak jak ja.

Tak wiec to juz Twój wybór i Twoja decyzja
Jeśli nie zdecydujesz na ta marki to jedynie pozostaje zaakceptować jej wady i cieszyć nie z jej zalet :):):)

_________________
Jest: Mazda 6 2015 FL Kombi SkyPassion 2.2 SKYACTIV-D 175 KM AT AWD SOUL RED 103 000
Była: Mazda 6 2010 FL SportKombi 2.2 MRZ-CD 180 KM MT


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 3 wrz 2020, 15:10 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.08.2020
Posty: 7
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: małopolski
Panowie a wie ktoś może co to te paski są raczej to nie jest zarysowanie bo jest równiutkie z dwóch stron tak samo od lusterka do tyłu. auto z usa stoi w porcie i sie zastanawiam co to jest


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 paź 2020, 10:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 20.10.2018
Posty: 7
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: mazowiecki
21 października 2018, o 00:58 novationen napisał(a):
Cześć, dobry wieczór właściwie ;-)

"Cóż, dwa tygodnie temu stałem się posiadaczem 6tki. Import z USA (2015 r.), dokładnie tego egzemplarza...
https://badvin.org/v/JM1GJ1V69F1169998- ... 339785#buy "

"Trochę zadowolenie miesza mi się z rozczarowaniem. "
Raz jeszcze witam nowych forumowych kolegów... pewnie będę zaglądał tu częściej, no chyba że właściciele "szrotów z USA nie mają prawa...", aczkolwiek wydaje mi się że źle nie trafiłem. Pozdrawiam.


-------------
Minęły dwa lata odkąd kupiłem i niemalże dwa lata od momentu w którym ujawniłem się na forum. Dojechałem do zaledwie 32 tys. mil (śmiech), ale tak się złożyło, że auto stało się drugim, głównie weekendowym pojazdem. W międzyczasie zmieniłem dwukrotnie olej i za chwilę zrobię to trzeci raz. Z perspektywy czasu mogę napisać, że zdecydowanie więcej zadowolenia niż rozczarowania - aż żal że europejscy producenci z uporem maniaka trzymają się nie mających nic wspólnego z ekologią, malutkich silników benzynowych. Wiem, że amerykańce są tu na cenzurowanym, niemniej jednak osobom zastanawiającym się nad wyborem między Szwajcarią (gdzie z cudem graniczy poznanie historii auta), zachodnią Europą gdzie bywa z tym różnie, a Ameryką - mogę powiedzieć, że przy odrobinie czujności - nie ma się czego obawiać. No, zostaje jeszcze salon, ale nie każdy może sobie pozwolić, nie od razu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 lis 2020, 17:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.11.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Witam. W sobote jade ogladac mazde 6 2017r. Polski salon, wersja skypassion.
Jakie tam sa swiatla przednie? Full led czy bi-xenon? Bo sprzedajacy nie wie.
Jak sie uruchamia apple carpley? Czy to jest jakas usluga dodatkowa przez serwis?
Czy da sie jakos dodatkowo zabezpieczyc przed kradzieza?
Mysle nad etui na kluczyki i dodatkowym odcieciem zaplonu „handsfree” czy to cos pomoze?
Na Zime macie 19 opony czy moze Zmienialiscie na 17?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 17 lis 2020, 18:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Krzysiu93,
1) od 2015 poza najniższymi wersjami masz LEDy, w SkyPassion matrycowe...
2) CarPlay/AA w 2017 była opcją odpłatna dokładana przez ASO lub ew. hackowana z Mazda Tweaks... Dla Appla powinno wystarczyć podpięcie na dobrym kablu do złącza USB w schowku...
3) Nie ma 100% zabezpieczeń... Lepsze AC niż najwymyślniejsze zabezpieczenia...
4) Osobiście mam 17 na zimę i to dobry pomysł jak chcesz mieć drugi zestaw kół... Oczywiście wygląd już nie ten...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 23 lis 2020, 23:42 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1066
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
@grzesiolek Dla Apple konieczny jest moduł z ASO, gdyż ten moduł ma chip MFi i wydajność prądową 2A, których to samo MZD nie zapewnia. Dla AA jeśli się zhackuje to hardware niepotrzebny.
Ad. 4 Ja jeżdżę cały rok na 19". W tym roku kupiłem Pirelli SottoZero 3 w wersji run flat, poprzednio miałem Nokian WR A4.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 24 lis 2020, 11:39 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Na zimę mam 17 Nokian WR A4 bodajże , jest duuużo ciszej - ale może to kwestia badziewia które mazda fabrycznie wstawiała.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 lis 2020, 22:25 
Wstydliwy
Offline
Od: 17.11.2020
Posty: 6
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Auto kupilem ;)
Zastanawia mnie jescze jedno, a mianowicie dlaczego nie posiada auto hold? Wersja skypassion 2,5


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 lis 2020, 22:31 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 28.10.2018
Posty: 115
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Autohold weszło w FL3, 2017 to FL2.

_________________
M6 Kombi 2.0 165KM FL2 2016 SkyEnergy -> CX-5 2019 Signature 2.5T 250KM


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 gru 2020, 10:42 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.12.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Heja forumowicze!

Noszę się z zamiarem kupna Mazdy 6 GJ. Zakochałem się w tym aucie i wiele już wyborów z tym związanych za mną. Żebyście znali proces opiszę pokrótce jak to było

Będzie to pierwszy kupiony przeze mnie samochód, nie mój pierwszy ale pierwszy przeze mnie i już do 50000 zł stąd tak bardzo chcę być pewien bo jeszcze przed jakimikolwiek oględzinami jakiejkolwiek oferty jestem zestresowany że nie potrafię, nie wiem co i jak, a naciąć się przy pierwszym samodzielnym procesie poszukiwania za 50k i umoczenie takiej kasy w jakimś gruzie byłoby bardzo smutne.

Pierwsza decyzja jaką podjąłem to to że będzie to kombi. Bardziej podoba mi się sedan ale jeśli sedanowi dam 100pkt to kombi będzie miało 99pkt – znikoma różnica. Taka decyzja, bo wygoda, bo jestem chwilę przed założeniem rodziny, bo bardziej przyszłościowy samochód. Rynek wtórny w kombi uboższy ale myślę że to rozsądna decyzja

Druga decyzja jaką podjąłem to że będzie to bezyna. Obecnie jeżdżę Astrą H 1.7 CDTI i ten diesel niby ok, ale nie do końca na moje warunki. Czemu? Rocznie przejeżdżam około 15000 kilometrów z czego myślę że 70% w mieście. Raz na dwa miesiące wyjazd do domu rodzinnego mojego i żony (ok. 200km od Warszawy w obie strony) i dwa do trzech razy dłuższy wyjazd (do 1000km w obie strony) na narty, wakacje, jakieś śluby/wesela. Cała reszta to miasto Warszawa. Do pracy dojeżdżam 6,5km w jedną stronę jadąc połowę trasy na S8. Myślę że już czujecie problem diesla – zanim się rozgrzeje to już go wyłączam, a nierozgrzanym jadę szybciej po S8 co jest dla niego daleca bardziej destrukcyjne niż nią nie jechać. Dodatkowo wolnossący diesel w dżungli miejskiej z mocniejszym silnikiem niż 100KM w mojej opinii dusi się i dławi i to jeszcze bardziej go niszczy. A koszty naprawy większe niż benzyny. Stąd decyzja że benzyna z perspektywą zagazowania – to też ważne i jeśli macie doświadczenie to byłbym wdzięczny za rady, czy dobrze myślę i jaka jest historia silników Mazdy i gazu

No właśnie – pojemność silnika. Nie ukrywam że chciałbym 2,2 – 2,5l ale chyba tylko ze względu na teoretycznie większy komfort jazdy i większy "zapas" w trasie i komfort wyprzedzania, co jest dla mnie ważne bo auto współdzielone z żoną. Niestety z automatem (myślę że to pora na skrzynie automat i przejście na wygodę, szczególnie że 70% km w mieście) nie ma wielu ofert do 50k i przebiegiem do 150k (mam jakąś taka wewnętrzna psychologiczną barierę z kupnem auta powyżej 200k – jeżeli źle myślę to oczywiście po to jest ten post :) ).

No i takie już dodatki – bardzo ważna dla mnie kamera cofania (żona), raczej największy pakiet wyposażenia i chyba tyle

Podsumowując

1. Mazda 6 GJ combi do 50k wartości – pierwszy mój zakup
2. Przebieg do 150k lub trochę więcej – mit czy faktycznie warto szukać i czekać?
3. Silnik benzynowy z perspektywą zagazowania – czy dobra decyzja, jaka pojemność na moje warunki, jaki silnik do gazu?
4. Skrzynia automatyczna – wygoda ale mało ogłoszeń, czy warto? Nigdy nie jeździłem z AT ale pewnie komfort kosmiczny

Wiem, że długi i duży post ale bardzo mi zależy na Waszej pomocy i wsparciu, bo jestem zielony, a stres przed wtopieniem 50k ogromny. Dzięki wielkie! :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 gru 2020, 11:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja się obawiam ze na takie wymagania 50tys to mało. Za te pieniądze to by była Mazda z 2.0 benzyna z przebiegiem ponad 150tys km. Jak będziesz miał szczęście to będzie miała skrzynie automat.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 gru 2020, 12:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Online
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Koszt instalacji LPG do silnika 2.5 w ubiegłym roku obijał się gdzieś tam o 10k PLN. Nie wiem jak teraz.
Silnik 2.5 występował tylko że skrzynią automatyczną w Europie. Ale do 50 tys to ciężko będzie znaleźć 2.5 i jeszcze z przebiegiem około 100-150 tys.
A jak kupisz 2.0 to instalacja będzie zbędna, bo ten silnik to nie chleje dużo litrów.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 gru 2020, 13:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Przy Twoich przbebiegach LPG raczej nie będzie się kalkulować...


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 28 gru 2020, 15:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Rynek biedniejszy w kombi, bo w USA nie było kombi ;) Tak jak piszą koledzy, krajowa 2.5 kombi będzie droga. Jeśli nie ciągasz przyczep i nie masz ciężkiej nogi (nie potrzebujesz dużego przyspieszenia) to bierz 2.0. Automat jak dla mnie obowiązkowy, zwłaszcza że ten w Maździe jest bardzo dobry (mało awaryjny, już z manualem jest więcej problemów niż z automatem). Diesel Mazdy dla mnie całkiem ok (zwłaszcza w CX-5) - przejechałem ponad 100k, aktualnie mam 250k i nie mam problemów, ale na forum są różne dziwne przypadki... Diesel wymaga już znacznie więcej uwagi / zainteresowania od użytkownika niż benzyna. W pakiecie z dieslem od razu najlepiej kupić interfejs diagnostyczny i zacząć przygodę z analizą danych DPF czy wszystko z silnikiem ok - takie trochę wyzwanie dla fanatyków :D Także benzyna bezpieczniejsza.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 gru 2020, 17:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.12.2020
Posty: 3
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzięki wielkie za odpowiedzi!

No właśnie, dieselów jest trochę na rynku w budzie combi i takich parametrach jakbym oczekiwał ale zdecydowanie powyżej 200k przebiegu. Trochę się boje takiego kupować bo można trafić egzemplarze z różnym stanem koła dwumasowe go czy wtryskiwaczy a tego nie zweryfikuje się jadąc na stację diagnostyczną. No i kwestia tego mojego trybu jeżdżenia praca-dom i od czasu do czasu dłuższa trasa.
A co sądzicie o benzynie i przebiegu powyżej 200k? Bezpieczniej?

Intensywnie myślę o 2.0 w benzynie i AT, faktycznie na okazje z 2.5 mogę się nie doczekać. Jak się to zbiera? Wygodnie wyprzedza się mimo AT czy jednak trzeba mieć dużo dystansu do auta z naprzeciwka?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 gru 2020, 17:12 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie 2.5 na krótkim dystansie żre paliwo jak głupie. I nagrzewa się wolno, dużo wolniej niż poprzedni diesel.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 gru 2020, 17:29 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Jak się potrafi jeździć wysokoobrotowa benzyna to 2,0 w AT nie jest osiołkiem. Tylko trzeba przejść w tryb manualny i pozwolić mu wejść i utrzymać się na obrotach.

Rakieta nigdy nie będzie, niemniej bardzo sprawnie potrafi wyprzedzać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 gru 2020, 17:48 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 265
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
popielasty - co kto lubi, osobiście bym nigdy nie wziął automatu w Maździe, szczególnie, że skrzynia ręczna jest świetna, ale ja też robię 70% trasy autostradą, także automat dla mnie bez sensu.
Z kolei Ty piszesz o nim mając na uwadzę 2.2 diesla, gdzie masz prawie 400Nm dostępnych pod stopą, w 2.0 benzyna moment to 213Nm i żeby mieć pełną kontrolę i pewność, że samochód pojedzie jak chcesz to musisz umiejętnie operować gazem i skrzynią. Ostatnio mi up! GTI (1.0 115 koni) siedział na tyłku i nie mogłem go zgubić :lol: ... dlatego powiedziałem sobie, że nigdy w życiu już nie kupię wolnossaka (i tak już ich prawie na rynku nie ma), mimo, że praktycznie bezawaryjne.

hevi26 - 2.0 benzyna 165 koni jest dobre do prędkości+-110km/h (jeżdżę we 2 osoby) ... powyżej to niestety żółw, ciśniesz gaz a tam zero reakcji (w porównianu do diesla o podobnej mocy, gdzie jednak czujesz to przyspieszenie), aczkolwiek jak Ty latasz głównie po mieście to starczy.
Plus tego silnika - bezawaryjność.
Niestety lubi brać olej a im większy przebieg, tym więcej go będzie brał - stąd ryzyko zakupu auta z dużym przebiegiem.

Poza tym nie wiem jak Ty to widzisz, ale 50k to całkiem spora suma ... i chcesz kupić auto z przebiegiem ponad 200k. Nie wiem, ja bym chyba wolał dobrać kredytu i kupić coś młodszego z +-50k przebiegu niż wydawać i tak całkiem sporą kasę na auto z ponad 200k przebiegu.
Kupując auto z +-50k przebiegu przez 6 lat zrobisz 100k ... i po 6 latach i tak będziesz miał auto ze świetnym przebiegiem +-150k ... kupując auto z 200k przebiegu - cały czas wisi nad Tobą niepewność dotycząca auta z większym przebiegiem.

Spróbuj też pomyśleć o tym, że to może jeszcze nie czas na Mazdę 6 z tym budżetem. Masz Astrę H = kompakty z ostatnich lat będą i tak dla Ciebie jak auta o klasę większe, a będziesz w stanie kupić coś młodszego z lepszym przebiegiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 28 gru 2020, 22:25 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja mam własne 2.0 MT a jeździłem przez tydzień 2.0 AT. Gdybym teraz kupował, to bardzo zastanawiał bym się nad automatem. A dlaczego zastanawiał bym się a nie brał po prostu? Ano dlatego, że automat na tej samej trasie do pracy spalił mi ok. 2l /100 km więcej od MT... Oczywiście nie "nauczyłem" się jeszcze tego automatu i trochę się bawiłem, ale realnie w mieście to 1-1,5l więcej niż manual moim zdaniem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 29 gru 2020, 09:52 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Luke w sumie mnie to zastanawia... Wszystkim 2.0 AT pali średnio o te 1-1,5l/100km więcej niż w manualu...
Ale 2.5 AT też pali około 1,5l/100km więcej niż 2.0 MT?
Czyli pomiędzy 2.0 a 2.5 jest taka mała różnica w spalaniu, czy po prostu AT w 2.0 jest tak oprogramowany, że nie służy oszczędnościom paliwa...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 gru 2020, 10:41 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Mój ojciec przesiadł się z 2,0at do 2,5at i jednak różnica była. Ok 1 - 1,5 przy takich samych trasach i sposobie jazdy.

Niemniej zauważył ogromna różnice w dynamice. Coś za coś.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 29 gru 2020, 11:12 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
29 grudnia 2020, o 09:52 gzesiolek napisał(a):
Ale 2.5 AT też pali około 1,5l/100km więcej niż 2.0 MT?

Ale w mieście? Bo to istotne, moim zdaniem na trasie nie bedzie roznicy 2.0 MT vs. 2.0 AT.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 28  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.