Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

GJ/GL vs. reszta świata
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=48&t=6135
Strona 60 z 62

Autor:  Grek77 [ Pt, 11 sty 2019, 20:24 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

Jest się z czego cieszyć, nędzne te liczby, wzrost z tego że generalnie co roku się sprzedaje więcej samochodów.

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,2774346

Autor:  gzesiolek [ N, 13 sty 2019, 13:34 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

Grek77, biorąc pod uwagę, że generalnie rynek UE jest dla Mazdy chyba 4-5 w priorytetach, a polski sam w sobie jest chyba 3-4 w UE, to ja się nie dziwie, że liczby są marne... Ja bardziej się dziwie, że w UE Mazda sprzedaje więcej niż np. Honda... To są firmy traktujące UE z mniejszym priorytetem, więc są porównywalne, ale ogólnie Honda sprzedaje na świecie chyba prawie 4x tyle co Mazda... a w UE oddaje pola... Przynajmniej w 2017 i 2018...
Z tego co wiem jedynie Toyota i Nissan z japońskich marek sprzedają więcej aut w Europie... Suzuki podobnie... a reszta Honda, Subaru, Mitsu, Lexus, Infinity (wyodrębniając je z liderów japońskich) znacznie mniej...
Z marek pozaeuropejskich dochodzą jeszcze oczywiście Kia i Hyundai, ale Korea dość mocno nastawiła się na rynek UE w przeciwieństwie do Japonii...
Mazda na świecie jest dość niszową marką... Wszystkich aut na świecie sprzedają niewiele więcej niż grupa VW sprzedaje na sam rynek niemiecki...

Autor:  Kierowca [ N, 13 sty 2019, 15:13 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

Grek77 napisał(a):
Jest się z czego cieszyć, nędzne te liczby, wzrost z tego że generalnie co roku się sprzedaje więcej samochodów.

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,2774346


11% wzrost sprzedaży pojazdów tej marki wobec 18% wzrostu sprzedaży aut ogólnie.
Czy tu można mówić o historycznym sukcesie? Liczba sprzedanych aut wygląda super ale tę liczbę powinno się odnosić do ogólnej sytuacji rynkowej.

Przyznam jednak, że patrząc na to co jeździ po drogach, faktem jest, że coraz więcej tych pojazdów i bardzo dobrze.

Autor:  perlak [ Pn, 14 sty 2019, 15:04 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

Co sądzicie o porównaniu Mazdy 6 sedan vs Nowa Kia Optima sedan?

W cenie około 110 000zł mamy dobrze wyposażone auto z automatem 7 stopniowym, 180KM, pólskórami i wieloma innymi dodatkami.

Ogólnie moja rozkmina to

Mazda 6 vs Optima vs Superb

Superb - korzyści to jedynie ilość miejsca z tyłu i bagażnik. Konfiurowanie, walka o rabaty, każdy salon daje inną cene.

Mazda i Kia bardzo porównywalnie wielkościowo. KIA ciutkę więcej z tyłu miejsca chyba i minimalnie większy bagażnik. Jechałem nową optimą i zaskoczyła mnie mega. I mi namieszała w głowie. 180KM tam zbiera się od dołu - czuć to na plecach od razu. Skrzynia również mega pozytywne odczucia.

Co byście wybrali? Superba daje na straty na tym etapie. Nie jechałem tylko w sumie mazda - a na niej najbardziej mi zależało - sprzedawca nie miał czasu danego dnia na jazdę to podjechałem oblukać superba - dostałem samochód na godzinę samodzielnej jazdy.

Autor:  gzesiolek [ Pn, 14 sty 2019, 15:26 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

perlak, jeśli Ci pasuje Optima i jeszcze lubisz masowanie doładowania to nie ma co się zastanawiać, bo w tej cenie Mazda pod względem dynamiki nie powalczy... Mimo, że na papierze tak b. nie odstaje i pewnie od startu do 100km/h też nie będzie aż tak źle... no ale żeby to osiągnąć masz wycie silnika na wysokich obrotach a i tak nie masz masowania przyrostem nagłym niutków przy doładowaniu...
2.0 165KM to klasyczny wolny ssak... jak chcesz dynamikę to masz kręcenie >5k rpm, jak chcesz oszczędność to się toczysz <2,5k rpm...
A moc rozwija harmonijnie i stopniowo, nie masz laga i tego pchnięcia turbiny...
Co do pojemności to sedan vs sedan to b. porównywalne auta...
W kombiakach Optima wygrywa...
Ale i tak obydwie odstają od Superb.

Superb miał teraz jeden problem, coś z homologacją 2.0 TSI mieli kłopoty i na stoku benzyniaki same 150KM... ale z dynamiką podobną do Optimy 180KM...

Aha jak chcesz auto na dłużej niż te 3-4lata to uważaj na dwusprzegłówki... serwisowanie i dbanie... W Maździe automat jest więcej wybaczający...

Autor:  perlak [ Pn, 14 sty 2019, 15:47 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

Ciekawe spostrzeżenia gzesiolek.

Mazda 6 była moim marzeniem od lat (odkąd się pojawiła w 2012) i teraz stać mnie w końcu na nowe auto prosto z salonu. Podobała mi się polityka mazdy idąca swoim torem z wolnossącymi silnikami. Ich spalanie również jak na te pojemności jest mega.

Superbem jeździłem ale z 190KM TDI. Benzynę 1.5 tsi testowałem w octavi - w tym samochodzie dynamika z tym silnikiem nie była wcale zbliżona do optimy. Bardziej mogę porównać dynamikę i kopnięcie do 190 TDI w superbie.

Co masz na myśli szczególnego przez dbanie o dwusprzęgłówki? o ile dobrze pamiętam na skrzynie i silnik jest 7 lat gwarancji w kia ale ile to jest warte? :)

Nie zostaje nic innego niż udać się do mazdy i przejechać się jeszcze na spokojnie mazda 6, i poczuć faktycznie ten silnik - mowie o 2.0 165KM

EDIT: ogólnie to co nie wybiorę to będzie mega przeskok w stosunku do Laguny II, 120KM, LPG

Autor:  gzesiolek [ Pn, 14 sty 2019, 16:07 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

perlak, oceniam dane papierowe, bo ani Optimą z tym silnikiem, a nie Superbem 1.5 150KM nie jechałem...
Jechałem 2.0TSI, 1.8 TSI i 1.4TSI... i mazdowski 2.0 165KM odpowiednio z niego korzystając to odpowiednik jednak tego ostatniego...

Mazdowski 2.5 192KM jest pomiędzy 1.8 TSI a 2.0TSI, ale bliżej tego pierwszego...

Co do dwusprzęgłówek to te co wcześniej montowali z 1.7 CRDI miały opinie na poziomie DSG... Może teraz poprawili...

Autor:  ABC1 [ Pn, 14 sty 2019, 16:09 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

7 lat gwarancji nie obejmuje wszystkich elementów auta sprawdź co i kiedy wygasa . Jak oglądałem Sportage to się dowiedziałem jak to wygląda i kupiłem Hyundaia 5 lat na wszystko bez wyłączeń jak np Skoda 7 tys km i nie ma gwarancji na poszczególne elementy elektroniki ( Radar np )
DSG i to co ma KIA wymyślił ten sam człowiek były pracownik VAG :wink:

Autor:  Grek77 [ Pn, 14 sty 2019, 16:22 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

Miałem podobne dylematy, zobaczyłem wszystkie środki, pomacałem plastiki, boczki itp i mazda urzekła mnie tym wnętrzem z jasna skora.
Oczywiście wygląd zewnętrzny, spalanie i inne też brałem pod uwagę.

Autor:  Smook [ Pn, 14 sty 2019, 16:23 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

Kia oferuje też klasyczny 6AT. Ja bym poszedł właśnie w tą opcję, o jeżeli jest dostępna z benzyną

Autor:  Grek77 [ Pn, 14 sty 2019, 16:36 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

Teraz wolałbym dopłacić do stingera bo optima z wyglądu dupy nie urywa.

Autor:  gzesiolek [ Pn, 14 sty 2019, 16:39 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

Smook, no właśnie w Polsce klasyczne AT6 były dostępne właśnie z benzyną i właśnie to zmieniają...
Został chyba tylko 2.0 T-GDI z klasycznym automatem... ale to tylko wersja GT za chyba min 150k PLN
Bo tak diesle w Polsce już dłuższy czas sprzedają tylko z 7DCT... lub manualem oczywiście...

-- Dodano: 14 stycznia 2019, o 16:39 --

14 stycznia 2019, o 16:36 Grek77 napisał(a):
Teraz wolałbym dopłacić do stingera bo optima z wyglądu dupy nie urywa.


Może i nie urywa, ale i nie wygląda źle... może to nie Mazda czy Stinger, ale już od Superb wole jej wygląd...

Autor:  popielasty [ Pn, 14 sty 2019, 17:38 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

14 stycznia 2019, o 15:47 perlak napisał(a):
Co masz na myśli szczególnego przez dbanie o dwusprzęgłówki? o ile dobrze pamiętam na skrzynie i silnik jest 7 lat gwarancji w kia ale ile to jest warte? :)


Oczywiście nikt Ci na gwarancji sprzęgiełek nie wymieni, bo to element eksploatacyjny. W VW DSG podobno kompletna wymiana sprzęgiełek ok 7000 zł kosztuje - czy to możliwe?

Autor:  Pearson [ Pn, 14 sty 2019, 18:15 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

@perlak: A nie zastanawiałeś się na nową Kia ProCeed GT 204KM? Oprócz Mazdy biorę ją również pod uwagę.

Autor:  DM2009 [ Pn, 14 sty 2019, 19:24 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

@perlak
180KM w Optimie to 8.9s do setki
Mazda 6 2.5 192KM to 7.8s. do setki


gdzie to kopniecie?
na marginesie wczoraj jechalem 2.2 Dieslem Mazdy 175KM
ktora podobno tak sie zbiera

zbiera sie fajnie do 60-70km/h a potem
zdycha a moja 2,5 idzie rowno w gore nawet
w szybkosciach 140+

przejedz sie 2.5 kopnij ja mocno do podlogi i zobaczysz
jak pieknie idzie... ja po pierwszym kursie CX-5
z tym silnikiem zakochalem sie w nim od razu
i milosc trwa do tej pory :-)
mimo ze mysllem powaznie o Dieslu wczesniej

Autor:  perlak [ Pn, 14 sty 2019, 20:16 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

Pearson - czekałem na proceed nawet :) ale jakoś stylistyczne z zewnątrz mnie nie urzekł.

Tak jak pisałem na jeździe Mazda jeszcze nie byle. O kopie w optimie mowa w kontekście subiektywnych odczuć między Skoda a Kia co opisałem wyżej. Bardzo mi się przy pierwszym kontakcie spodobała turbo w optimie od dulu.

Wychowany jestem na benzynach i to z gazem :) moje plecy nigdy nie uswiadczyły mocy płynących z diesli.

Swoich poprzednich aut mimo że były to benzyny nigdy nie wkrecalem nawet w okolice czerwonego pola bo przez hałas i wycie miałem wrażenie że coś strzeli... Rozumiem że silniki Mazdy się tego nie boją :D

Autor:  DM2009 [ Pn, 14 sty 2019, 20:37 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

ok, rozumiem
Twoje doznania w takim
razie.. generalnie to 1.8 TSI 180 KM z DSG w Passacie
wyciaga setke w 7.9s czyli sporo lepiej

a Japonce sa jak wiertarki
lubia wysokie obroty.
Mazda rzeczywiacie jest glosna przy kickdownie
ale ja akurat to lubie :-)
poza tym wlasnie wyciszylem auto kompleksowo i teraz jest
jeszcze ciszej.
wolnossaki maja sens ale w automacie
w manualu by Ci reka odpadla od koniecznosci ciaglych redukcji
chcac jezdzic dynamicznie.

Autor:  gzesiolek [ Pn, 14 sty 2019, 21:57 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

DM2009, problem w tym, że jak zrozumiałem kolegę, to on celuje w auta za 110-120k PLN, a 2.5 AT to jednak te 30k więcej...
Dlatego tego 1.6T 180KM z Optimy będzie porównywać z 2.0 165KM z Mazdy 6... i jak na papierze przepaści nie ma, tak w odczuciu masowania pleców takowa różnica będzie... Może nawet nie ze względu na wysokość maksymalnego momentu co na nagły przyrost tegoż w chwili rozkręcenia się sprężarki...
Ale zdziwiła mnie ta znacząca różnica między 1.6T 180KM a 1.5 TSI 150KM i to w Octavii... A tam jak dobrze pamiętam było do setki coś ok. 8,5s
I jak miałem okazje jechać jako pasażer z kumplem taką ale lekko dłubniętą (jakiś program czy coś) to poza wkurzającym mnie osobiście lagiem na kickdownie (klasyka dla DSG+turbo) to ładnie ciągneła... W odczuciu porównywalnie do mojej Mazdy 2.5 (i na poziomie 1.8 TSI DSG w Supeb którym miałem okazje niegdyś jechać)

Autor:  DM2009 [ Pn, 14 sty 2019, 22:18 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

ok, to chyba niedoczytalem o budzecie :/
Mazda 6 2,0 w manualu jechalem i bylo slabo w moim
odczuciu
ale w automacie moze byc tylko lepiej..
co do Octaviito jednak jest na pewno sporo lzejsza
od Superba/Optimy a takie ~ 200kg extra robi spora roznice

Autor:  popielasty [ Wt, 15 sty 2019, 09:12 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

Nie wiem czy było, ale to jest właśnie swego rodzaju pułapka i dramat. Sam jak szukałem SUV'a to myślałem o Kodiaqu, ale 15 minut w tym konfiguratorze i dostałem szału. To nie może być z tym. Chcesz to, to nie możesz mieć tego. No i te ceny w konfiguratorze i to co wychodzi finalnie zwala z nóg... Wiem, że można dostać rabat, ale... Niesmak pozostał.


Autor:  malagb [ Wt, 15 sty 2019, 09:52 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

Ładnie, tak po niemiecku. Gowniane auta nie schodza to trzeba zarabiac inaczej.

Autor:  Millerek [ Wt, 15 sty 2019, 10:08 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

...zarabiać inaczej czyli na serwisaowaniu produktu zakupionego czyli samochodu.
Zgadza sie, kiedyś znalazłem informacje odnoście zarobku serwisów w utrzymaniu samochodu po gwarancji.
Cała gama samochodów produkcji EU miała największe zyski z utrzymania samochodu klienta.
Częste wymiany podzespołów które uległy zużyciu, usterki czy parametrów samochodów Eu, zbierały ogromne ilości dochodów na serwisaowaniu.w autoryzowanym serwisie.

Japończyk stał daleko na końcu w tabeli takich zysków oraz Japończyk miał najmniejszą ilość wizyt czy napraw względem ilości obowiązkowych przeglądów.

Autor:  Andrzejsr [ Wt, 15 sty 2019, 11:00 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

perlak napisał(a):
Co sądzicie o porównaniu Mazdy 6 sedan vs Nowa Kia Optima sedan?
....


Jeśli cenisz swój czas (od "procedury zakupu" włącznie) to Mazda.
W USA 3cia pod wzgl bezawaryjności (2ga w zasadzie bo po Toyocie i Lexusie). I to się sprawdza - zobacz na to forum choćby, zero problemów, działy silnik, zawieszenie, przeniesienie napędu - świecą pustkami. W serwisach muszą się nieźle nudzić.
Ja wciąż nie mogę uwierzyć że takie auta w tych czasach istnieją (oczywiście mam spaczone spojrzenie przez lata obcowania z najbardziej awaryjnymi z kolei wytworami makaronów :) , ale jednak) . No 4ty rok niedługo i 100 tys minie i po prostu... NIC , ZERO wizyt w serwisie poza przeglądami. Żadnych "tylko to" , "tylko tamto", "tylko godzinka tylko dwie w ASO", "wszystkie się psują" itp . No nie wszystkie tak samo.
Do tego wolnossący silnik, nie oszukujący pseudo-mocą (kopnięcie turbo) , niska masa stosunkowo, doskonały automat, niuanse typu start-stop aktywowany siłą nacisku na hamulec, prostota i brak przekombinowania (wiążą się z niezawodnością). A co do jazdy - no trzeba oczywiście trzeba się w wozie dobrze czuć i wiedzieć że to jest to.

Autor:  popielasty [ Cz, 17 sty 2019, 11:30 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

Serio? 280 tyś PLN? Wiem że to jest demo car napchany czym się da, ale na prawdę cena jest kosmiczna, a polotu do BMW/Audi/Mercedesa nie widzę...

To wnętrze na prawdę jakoś mnie odrzuca, 100 razy wolałbym A4 albo nawet A6 w tej cenie... Wiadomo też, że to kwestia gustu, no ale komu się to podoba? Pionowy tablet? Niczym jakieś Renault...

Chyba wolałbym nawet 2 M6 SkyPassion w tej cenie :P


Autor:  MateZ [ Cz, 17 sty 2019, 12:07 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

Popielasty usiadłbyś w tym wnętrzu to byś zmienił zdanie. Nie wygląda natomiast oczarowuje przy bliższym poznaniu. Raczej niemiecka trójca nie ma polotu do tego volviaka, jeśli chodzi o jakość materiałów i spasowanie. Cena jakaś dziwna bo ja za 265 tyś zamówiłem t6 310km awd w benzynie z wyposażeniem prawie pełnym. Fakt, że cennikowo wychodziło 296 tyś ale volvo daje spore rabaty podobnie jak niemiecka konkurencja.

Przed zakupem przetestowałem prawie wszystko od golfa r przez bmw 3 i 4, audi a4 i a5, stingera, giulie itd. Volva z początku nie brałem wcale pod uwagę. Do momentu jak z ciekawości wszedłem do salonu i zobaczyłem nowe v60. I volvo stanowczo mnie oczarowało. Jedna, druga, trzecia, czwarta jazda testowa w międzyczasie przeplatane jazdami samochodami innych marek i decyzja zapadła. A decyzję o zakupie podjąłem na zimno, zupełnie innaczej jak w przypadku mazdy 6.

Autor:  Wedrowiec [ Cz, 17 sty 2019, 12:11 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

Ten ekran na środku (i jeszcze w połączeniu z tym za kierownicą) i nawiewy powietrza - wyglądają koszmarnie odpustowo. Widziałem "na żywo" w trakcie jazdy XC 60, już tablet w Maździe wygląda lepiej.

Autor:  Kierowca [ Cz, 17 sty 2019, 12:37 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

Komicznie wygląda ta deska. Jest taka chińska.
Nie wiem co się dzieje w niektórych markach z designem ale jest to smutne, ciężko mi uwierzyć że ktoś klepnął taki projekt.

Autor:  MateZ [ Cz, 17 sty 2019, 13:19 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

Gdzie ty tam widzisz coś chińskiego ? Można powiedzieć, że jest brzydka, że dziwna ale chińskiego tam nic nie widzę. Volvo zawsze miało specyficzne wnętrza. Przynajmniej nie kopiuję od wzornictwa od innych.

Autor:  Wedrowiec [ Cz, 17 sty 2019, 13:31 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

No te nawiewy wyglądają jak tani chiński plastik z zabawek na odpuście.

Autor:  DM2009 [ Cz, 17 sty 2019, 13:50 ]
Tytuł:  Re: GJ/GL vs. reszta świata

wg mnie tez straszne te bluszczace plastiki
plus swiecace odciski na kierownicy.
Volvo sobie kupie na emeryturze :-)

Strona 60 z 62 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/