Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 12:36

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1838 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 62  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 16 cze 2018, 16:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Słuchaj, nie jest tak ze 2.0 Pb nie da rady. Owszem 165km da radę tylko lewarek o jeden bieg niżej i jest ok.
Rozważ automat a będzie jeszcze lepiej ;)

Ja użytkuje tą benzynke raptem od niedawna, więc aż tak dużo nie mogę napisać, co innego o dieslach 2.0 Mazdy bo miałem ich wszystkie cztery silniki.
I... właśnie, po dieslach czekałem już tylko na tą jedyną właściwą benzynę Skyactiv-G ;-)


A o co chodzi z tym wspomaganiem co piszesz ?


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 16 cze 2018, 16:20 
Świeżak
Offline
Od: 16.06.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubuski
Mam na myśli ze kierownica chodzi bardzo lekko, jakby nie miala zadnego oporu. Z tego co wyczytalem na forum to przez elektryczne wspomaganie. Jak wysiadłem z Mazdy i wsiadłem odrazu do Forda to mialem wrazenie ze wspomaganie mi sie zepsuło :) czy w Mazdzie jest jakas mozliwosc ustawienia czułości tego? Bo jednak wolalbym bardziej bezpośrednie.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 16 cze 2018, 16:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No to takiego nie ma w GJ/GL.
Jest tak lekko że aż strach, a tym bardziej potęguje pomagacz jak drive line asist...
Ale, ja do tak lekkiej kierownicy bardzo szybko się przyzwyczaiłem, bardzo szybko, taka mi naprawdę pasuje.
Nie męczy, nie jest ciężka w prowadzeniu, oszczędzamy bardzo dużo energii.
Na ostrych zakrętach czy zabawie kiera robi się intuicyjna i prosta i z wyczuciem. Dla mnie nie ma problemu, jest bosko :)


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 16 cze 2018, 22:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
pankracy88 ze wszystkimi swoimi pytaniami powinieneś skierować się do bezpartyjny On miał fokusa i przesiadł się na wymarzoną M6 2.0

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 

administrator
PostNapisane: So, 16 cze 2018, 22:01 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
raczej bespartyjny. :)


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 16 cze 2018, 22:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
<spoko>

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 17 cze 2018, 06:46 
Świeżak
Offline
Od: 16.06.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubuski
Czy kolega @bespartyjny jest aktywny i mógłby się wypowiedzieć ?


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 17 cze 2018, 07:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Odszukaj na forum i pisz na pw

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 17 cze 2018, 08:43 
Offline
Mazda6 2019 vs Mercedes Benz C180 2018

https://www.youtube.com/watch?v=7eyykhxuSzg


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: N, 17 cze 2018, 09:27 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.10.2016
Posty: 479
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: podkarpacki
pankracy88 nie wiem jakie to będzie nisko przełożenie na focusa MK2, ale mój ojciec ma focusa MK3 1.6 ecoboost HB i w porównaniu do M6 jest bardzo pontonowaty.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 17 cze 2018, 09:32 
Offline
Focuis MK2 ma bardziej precyzyjny układ kierowniczy od m6 , bardziej czuły, wiem bo ojciec ma focusa z 2009.
Po szybkich zakrętach super ale fakt po mieście układ działa z większym oporem i na autostradzie przy 140 foczka bardziej myszkuje przez ten czuły układ jak m6 to samo w nowej hondzie civic, fajnei po zakretach ale na autstradzie trzeba trzymać mocno kierę bo mały ruch i auto ucieka.


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: N, 17 cze 2018, 10:50 
Świeżak
Offline
Od: 16.06.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubuski
Jezdzilem Focusa MK3 i daleko mu do pontonu, ale fakt ze nie jest tak sztywny jak MK2, ale tamten byl na 16’ felgach i jakichś balonach. Sam u siebie mam 17’ z profilem 45 i jest sztywno.

Wlasnie na precyzji układu mi zalezy, jak wiadomo jazda autostrada to zadna przyjemność, cieszy sie człowiek dopiero na zakrętach. Boje sie troche ze te elektryczne wspomagania z delikatnie kręcąca sie kierownica odbiera ta radość z jazdy.

Musze chyba sie przyjechac na jakis troche dłuższa trasę i sam ocenić jak to wyglada. Biore pod uwage jeszcze Mondeo MK5, ale wolalbym jakas odmianę od Forda, stad Mazda. Zreszta od zawsze mi sie ona podobala.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 17 cze 2018, 11:53 
Offline
M6 ma fajny kompromis układu i czułości ale daje znać co się dzieje z kołami , co innego asteon/superb to jak napisaliście typowe '' jachty ''. ( ale dla starych ludzi to może być zaleta bo na autostradzie wcale nie angażuje ) nawet niemcy a czasopismie auto bild / Audo swiat napisali ze m6. jest nerwowa na autostradach a superb nie a le nie dodali że superb w zakretach sie nie prowadzi a m6 daje przyjemność.


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: N, 17 cze 2018, 17:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ja sie przesiadłem z Focusa mk1 do Mazdy. Powiem tak, co do przyjemności prowadzenia. Focus dawał zdecydowanie więcej feedbacku z drogi zdecydowanie więcej można było wyciągnąc jak co gdzie. To w cale nie oznacza, że mazde się źle prowadzi gorzej. Dla mnie lepiej bo Mazda z kolei jest ciut precyzyjniejsza. Ciut milej się nią jedzie. Daje wystarczający feedback by wiedzieć co się dzieje z samochodem powiedziałbym "just enough".
Miałem tam silnik 1.6 100KM więc porównujać to jeździ się Mazda 165KM w pełnym załadunku jak focusem bez tylko z kierowcą. Podejrzewam, że w przypadku diesla i przesiadki na benzyne wszystko się sprowadza do tego czy lubisz wysokie obroty w silniku. Jeśli tak będzie super. Powinno styknąć jest dośc lekka.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 17 cze 2018, 17:18 
Świeżak
Offline
Od: 16.06.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubuski
Pewnie ze lubie wysokie obroty, ale to tez wiąże sie z wysokim spalaniem. W kazdym badz razie jestem przekonany co do benzyny, diesla nie chce z tego względu ze poprostu brzmi slabo i nie mozna go tak kręcić. Troche juz przyzwyczaiłem sie do turbiny i lubie moment jak sie rozkręca, stad wątpliwości. W kazdym badz razie jak sie przejadę to moze jakies zdanie sobie wyrobie.

@szuki szybkie pytanie: jesli focusem wchodziłeś w zakret przy 100km/h to Mazda wjeżdżasz z ta sama prędkością, wolniej czy szybciej? do ktorego samochodu w tej kwesti miales wieksze zaufanie


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 17 cze 2018, 17:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
pankracy88 Początkowo do focusa. Gdyż mimo wszystko jego lepiej czułem przyzwyczajenie plus dość intensywny feedback z drogi.. Po roku przekonałem się, że z jaką abstrakcyjną prędkościa nie wejdę w zakręt to mazda jednak i tak wyrobi co najwyżej ja nie wyrobie się kręceniem kierownicą :). Zdażyło mi się może dwa razy kiedy ESP mnie ratowało (raz w zimę). Teraz mazdą już się nie boję prędkości bardziej gabaretów. Jak znajdziesz się w zakręcie ciężej gdzieś uciec Teraz już ufam bardziej Mazdzie bez dwóch zdań.
Oczywiście, https://goo.gl/maps/4Ynv5sCNm1S2 tego zakrętu tak Mazdą jak focusem przy wyjściowej 130km/h nie robiłem, ale 110 km/h już tak. Aczkolwiek nie wątpie by dała radę po prostu jestem starszy i mądrzejszy - co do tego pierwszego jestem pewien, drugiego mam taką nadzieje :). Zazwyczaj wchodzę z podobną bądź większą.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 18 cze 2018, 06:15 
Świeżak
Offline
Od: 16.06.2018
Posty: 15
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubuski
Wlasnie o taka odpowiedz mi chodzilo :) przesiadając sie z 10 letniego samochodu chciałby zebym nowy jezdzil przynajmniej tak samo dobrze. Jeszcze emerytem nie jestem i jazda chce sie troche pocieszyć.

Dzieki wszystkim za pomoc, jak bede po jeździe próbnej to podzielę sie wrażeniami.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 25 cze 2018, 15:26 
Offline
Co to za nowa cx5 ? 190 ps ? i ladny wynik 7,8 do 100.
Poriwnanie cx5 2107 vs 2018 - nie wiedziem że jest z silnikiem 140 kw/ 190 ps i 450 nm.

https://www.youtube.com/watch?v=rj-GZv-1jyM

-- Dodano: 25 czerwca 2018, o 16:26 --

Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D AWD - ocena: 6-

http://www.auto-swiat.pl/uzywane/mozesz ... -km/17nkqw

Auta z najlepszymi wynikami w testach na 100 tys. km


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: Wt, 3 lip 2018, 12:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Nowy Peugeot 508 i nowa Mazda 6 – dwa najładniejsze auta w swojej klasie. Które jest tańsze?
http://go.squidapp.co/n/pyKNzta


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 3 lip 2018, 20:32 
Offline
KIA OPTIMA PHEV 2.0 GDI 205 KM, - test pl.

https://www.autocentrum.pl/filmy/pomiar ... ia-paliwa/

https://www.autocentrum.pl/filmy/wideot ... centrum-pl

https://www.autocentrum.pl/filmy/pomiar ... -100-km-h/


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: Śr, 4 lip 2018, 17:12 
Bywalec
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 346
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
heh co to za porównanie takich brzydali do mazdy, jak Peugeot i KIA!


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 4 lip 2018, 17:32 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.03.2014
Posty: 940
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
3 lipca 2018, o 13:53 Smook napisał(a):
Nowy Peugeot 508 i nowa Mazda 6 – dwa najładniejsze auta w swojej klasie. Które jest tańsze?
http://go.squidapp.co/n/pyKNzta


Porównanie fajne, ale nie wzięli po uwagę, że w Peugeocie dają większe rabaty, to raz. A dwa to do kombi Peugeot na pewno bedzie miał dopłatę.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 4 lip 2018, 21:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Ale kombi Peugeota to kombi z prawdziwego zdarzenia , wręcz sanitarka. Więc jak się taką wersję wybierze to z pełną swiadomością dlaczego i za co dopłacamy.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 5 lip 2018, 06:47 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 26.07.2014
Posty: 328
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
krótki test: M6 vs Mondeo vs Insignia vs Octavia
https://www.youtube.com/watch?v=KH9XZel-wg8


 Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Cz, 5 lip 2018, 08:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
4 lipca 2018, o 22:24 Smook napisał(a):
Ale kombi Peugeota to kombi z prawdziwego zdarzenia , wręcz sanitarka. Więc jak się taką wersję wybierze to z pełną swiadomością dlaczego i za co dopłacamy.


Dotychczasowa 508 kombi była ciaśniejsza od Mazdy 6 kombi, a też nadwozie to wymagało dopłaty... Uświadom mi za co dopłacałbym wybierając w 508 kombi bo ja niestety tej świadomości nie mam... a 508 po lifcie bardzo mi się podobała... Ale awaryjny silnik benzynowy i nie przekonująca pakowność spowodowała, że nie przeszedł do finalnych wyborów...

Pod względem pakowności już lepszy był brat 508 czyli C5...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 5 lip 2018, 09:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Moje subiektywne zdanie nt.pojemności M6 vs 508 jest wręcz przeciwne. Przy złożonych siedzeniach odpowiednio 506ltr vs 612ltr.
Wydaje mi się, że będąc zainteresowanym dużą pojemnością bagażnika i w związku z tym wybierajac kombi można liczyc się z dopłata. Mazda ma prokonsumencką politykę w tym zakresie ale to raczej wyjatek.
Masz rację co do benzyny 1.6 turbo, jak wybierać silnik do 508 to tylko niezniszczalne dwulitrowe HDI.


 Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Cz, 5 lip 2018, 09:50 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Smook, ale to chyba piszesz o aktualnej 508 (tej jeszcze nie widziałem więc może i tak urosła w bagażniku)... bo stara na pewno nie miała >600l jak Superb...

Ciaśniejsza była przede wszystkim na szerokość i kabiny i bagażnika, oraz o dziwo nawet na tylnej kanapie było ciaśniej bez jakiejś korzyści w bagażniku...

Ok bagażnik w litrażu pewnie był porównywalny, bo to co tracił na szerokość nadrabiał na głębokość/wysokość do rolety...

A co do dopłat... to bardziej nastawienie, że kombi jest biznesowo-użytkowe i przede wszystkim dla firm jako narzędzie...i stąd dopłata...
Bo w kosztach, produkcja jest jak sądzę b. podobna... Choć kombi wymaga więcej przy projektowaniu aby zachować sztywność nadwozia... W sedanie jest konstrukcyjnie zwykle "rozpórka" nad tylną osią, której brak w kombi...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 5 lip 2018, 09:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Odnosiłem się do generacji 2011-2014, bo taka się mocno interesowałem.Obrazek


 Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Cz, 5 lip 2018, 10:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
A to rzeczywiście ciekawe, bo lift był raczej kosmetyczny (nowy przód i nowe światła z tyłu), a po lifcie dla tej samej 508 na Autocentrum stoi 518l... 100litrów się wzieło i schowało przy lifcie...

a rzeczywiste pomiary które znalazłem w sieci mówią o od 479 do 508 (nomen omen) litrów, co jest zbliżone do rzeczywistych wyników 6 GJ, ale rzeczywiście średnio ok. 15litrów większe...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 5 lip 2018, 10:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Podane przez Ciebie wartości bardziej mi do sedana pasują.
Peugeot zawsze robił imponujące kombi : 404 , 505 czy 406 były najwieksze w klasie w owych pięknych czasach.
Nawet kompaktowy 308 SW ma pojemnosć bagażnika 556/1606
....co nie zmienia faktu, że gdybym miał ciśnienie na kupno kombi to byłaby to na 100% Mazda.


 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1838 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45 ... 62  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.