Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 00:57

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1838 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 62  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 21 wrz 2018, 08:30 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 240
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ale napisałeś, że zawsze będą lepsze, co według mnie nie do końca jest prawdą :) Jeżdżąc 150-konnym dieslem trudno mi było zbliżyć się do wyników kolegi koliber1960 jeżdżącego na noPb :oops:

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 22 wrz 2018, 09:42 
Offline
Mazda 6 2,5 2018 vs Vauxhall Insignia Grand Sport vs Skoda Superb 2.0 Tsi - nie niemiecki test. :)
Mazda najlepiej wyciszona, 4 db mniej od insigni, droga hamowania lepsza od skody i oczywiście najmniejsze spalanie.

Ich pomiary m6 2018 2,5 - 8,6 sec. do 100/km/h.

https://www.autoexpress.co.uk/mazda/6/1 ... oda-superb


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: So, 22 wrz 2018, 11:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Niewierzących proszę o garść melisy przed przeczytaniem artykułu :0


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 22 wrz 2018, 11:51 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.03.2015
Posty: 285
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Konkluzja jest jednak taka że...zajmuje 3 miejsce bo "disappointing engine and gearbox" Widać to po czasach przyspieszeń...zwłaszcza na 5 i 6 biegu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: So, 22 wrz 2018, 12:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Moim zdaniem to Mazda niszczy japońską konkurencję tej klasy (Toyota, Honda, Nissan) wnętrzem - bardzo europejskim.

Powinni rozwinąć skrzynie... 8 biegów i był by miód. Niech zostaną przy hydrokinetycznej, ale dodadzą biegów! Silnik moim zdaniem jest ideał (2.5 N/A, bez GPF, dobre spalanie).

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


Ostatnio edytowano So, 22 wrz 2018, 12:10 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 22 wrz 2018, 12:10 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Bonifacy, Ale kogo to interesi, hamuje lepiej? hamuje, a mówią że nie hamuje w ogóle albo słabo, hehe ;)
Że i tak jest głośne, trochę lepiej niby ale i tak głośne, no to proszę, czarno na białym....

;-)


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 22 wrz 2018, 12:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 527
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Niezadowalajace czasy przyspieszen na 5 i 6 biegu? No kurde, przecież od tego masz skrzynię żeby przyśpieszyć jak trzeba po redukcji (automatycznej zresztą). Ja rozumiem, głośno się przez chwilę robi... i turbo nie wgniata w fotel. Ot inna filozofia, taka troszkę trącąca myszką ale są ludzie którym to odpowiada.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano So, 22 wrz 2018, 12:24 przez zdzich44, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 22 wrz 2018, 12:23 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.03.2015
Posty: 285
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Millerek też się cieszę, że Mazda wyciąga wnioski <brawo>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 22 wrz 2018, 12:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Bonifacy napisał(a):
... przyspieszeń...zwłaszcza na 5 i 6 biegu.


Ten punkt w testach samochodów dziwię się że jeszcze jest używany, zwłaszcza w automacie (kogo obchodzi w AT jaki jest bieg?) . Świadczy jedynie o próbie robienia idioty z czytelnika takiego testu. Kto normalny przyspiesza wolnossącym silnikiem na 5 czy 6 biegu, bez redukcji ?
To tak jakby robić testy skręcania bez ...kręcenia kierownicą. Czy przyspieszania bez wciśnięcia gazu. Relikt z czasów usilnego tworzenia popytu na turbodiesle. A teraz się łapie na bezpojhemnościowe turbobenzyny, które kończą wszystko co potrafią na 4 czy 5 tys obrotów.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 22 wrz 2018, 12:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Dzisiaj miałem okazję zobaczyć nowego Peugeota 508 w towarzystwie Stingerów , M6, Arteonów i Passatow. Teraz rozumiem cenę. Wizualnie Niemcy wypadają jak dres z 3paskami przy oskarowej sukience Kidman. GL dyskretna elegancja, Stinger trochę przycieżko a 508 - wiosna. Miło popatrzeć.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 22 wrz 2018, 15:09 
Offline
Są zwolennicy 2,5 bez turbo, ale mazda powinna wprowadzić 2,5 turbo i niech dodadzą ten gpf jeśli to był ten problem z normami EURO 6.d 2019. i kto by chciał coś mocniejszego to 250psi 420 nm + koło 2l większe spalanie od 2,5 192 + cena koło 10 tyś zł wiecej.
Z drugiej strony przy tych samych tarczach 297mm + wąskie opony 225 do takiej mocy to lipa, opon jestem pewien w USA ale nie wiem czy tarcze dalej 297 czy już 330 jak w diezlu 2.2 184 ps.
Osobiście nie jestem przekonany czy bym kupił 2,5T dokładają koło 10 kafla i jeszcze te spalanie.
Oglądaliście filmiki z testów z USA ? średnie spalanie dupy nie urywa, wręcz wysokie.


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: So, 22 wrz 2018, 19:07 
Bywalec
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 276
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Nie będzie 2,5T bo :
Homologacja trwa i kosztuje pamiętaj że za ok: 2 lata pojawi się silnika SKYACTIV-X i zanim Mazda odzyska kasę a tak naprawdę o to chodzi o $$$$ z 2,5T to będzie musiała wycofać 2,5T z rynku z racji wprowadzenia SKYACTIV-X zawsze liczy się $$$$$ a dopiero potem my :sad:


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: So, 22 wrz 2018, 22:51 
Offline
Nie robiłbym na waszym miejscu z 2.5 turbo świętego grala. Sam myślałem jeszecze wczoraj, że to fajniej jeździ ale z filmów na youtube wychodzi, że zbiera się to 0-100 ok. 7 sekund. Przy takiej mocy i momencie jest to bardzo słaby wynik. Skoro audi i bmw z podobnej pojemności i mocy robi czas lepszy o ok 1,2 sek.
Skoro 2.5 w starej gj z 2013 roku wg. testów zachara robiła 0-100 w 7.3 sek a nowa 2.5 turbo z tego co widać w internecie robi w ok. 7 sekund to ja się pytam o co chodzi ? Rozumiem większa elastyczność ale samo przyspieszenie nie powala. Może to jest jakieś mini turbo ? Dmucha ale pod wiatr. :)
A może to świadczy o tym, że ta wychwalana archaiczna super szybka skrzynia mazdy, jednak jest wolna i nie radzi sobie z mocą i momentem ? A może to odchudzenie samochodu na wszystkim co się da jednak nie sprawdza się ?


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: N, 23 wrz 2018, 00:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
O ile dobrze zrozumiałem słuchając kilku prezentacji Dave Colemana, to celem dla nowych silników Skyactive nie było wcale zwiększenie mocy, ale przy zachowaniu mocy, zmniejszenie zużycia paliwa i emisji. Przy czym chodzi o _realne_ zużycie paliwa, pod każdym obciążeniem, a nie do testów i tabelek tylko (do pewnego tylko obciążenia silnika), tu ładnie to inny Pan (niezwiązany z Mazdą ) wyjaśnia jak działa i co to ich turbo daje:

https://www.youtube.com/watch?v=nxVOyL4r7Qc&t=395s

Podobnie w tych nowych SkyactiveX silnikach (SPCCI) kompresor nie jest dla mocy , jak to się zwykło go stosować, ale dla niespotykanego wręcz - zubożenia mieszanki. A opanowanie zapłonu tak ubogiej to nie lada sztuka, bez spalania stukowego.

Poza tym, myślę że i trwałość musi mieć znaczenie. Nie problem wydusić więcej koni, ale czy warto dla nich psuć reputację jednych z najbardziej niezawodnych benzyniaków ? chyba nie.

Moc jest oczywiście fajna, ale przy aucie typu Mazda 6, to nie jest pierwszy parametr jaki bierzemy pod uwagę przy zakupie. Przynajmniej nie dla mocy i przyspieszeń się je kupuje (zresztą gama od 145 koni do 200 koni chyba jasno określa charakter auta), bo są w jej cenie inne szybsze na pewno.


 Zobacz profil  
 

administrator
PostNapisane: N, 23 wrz 2018, 00:15 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
MateZ, 100 km/h w 7:16, przynajmniej jednostki bez przeliczania, test z Australii na benzynie 91 oktanowej:


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: N, 23 wrz 2018, 00:58 
Offline
pb 87 m6 225 ps., 6.7. sec.



https://www.youtube.com/watch?v=Lintt4sv0YA&t=1s


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 08:15 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dlaczego tam do 5,2K dobija i koniec? U mnie 6K przekracza.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 13:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
MateZ akurat w Maździe większym problemem jest przy 0-100 przyczepność niż brak mocy/momentu... i wcale się nie dziwie, że urywają maks 1sek do wolnossaka...
Ale już przyśpieszenie 60-160 może być wyraźnie lepsze...

0-100 zostawmy sobie do brandzlowania się nastolatkom... najważniejsze jest 80-160km/h - tylko bez narzuconego przełożenia...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 13:58 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Osobiście w ogóle na te sekundy nie patrzę, dla mnie to nie jest żaden wyznacznik.
Jakbym przykładowo jarał się przyspieszeniem, do 100 czy 60-120 , to na pewno nie jeździłbym mazdą :)


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 14:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Wedrowiec napisał(a):
Dlaczego tam do 5,2K dobija i koniec? U mnie 6K przekracza.


A Ty masz mazdę z Turbo?


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 14:51 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zwykła, w piątek jechałem, pedał w podłogę przy jakichś 70 km/h (bez sport) i na pewno przekraczało 6K obrotów.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 14:58 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No właśnie. Turbo są z reguły ułomne - kończą przedwcześnie. Tzn mają mniejszy zakres użytecznych obrotów niż wolnossące. Kończą tam, gdzie wolnossący się rozkręca i ma jeszcze sporo do pokazania :)


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 15:09 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Kurcze chory jestem zaćmienie... nie załapałem że to turbo. Do posprzątania a ja już dziś postaram się nie bredzić.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 25 wrz 2018, 18:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Nie rozumiem czemu do 2.5 turbo nie dali awd. Przecież diesle mają, dziwne to....

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Wt, 25 wrz 2018, 21:38 
Offline
To nic, czemu przy takiej mocy na jedną ośkę dali opony dalej 225.
Przy starcie w tej 250/420 nm dla bezpieczeństwa automatu chyba ograniczyli moment obr. na starcie bo na filmikach kontrolka trakcji nie miga bardziej jak w zwykłej 192 ps. -
Teraz gdybym miał 250 ps. to nawet na moich oponach 245 kontrolka by migała do 60 km/h .
Na mokrym w octavi rs 245 kontrolka miga nawet do 70km/h.


Ostatnio edytowano Wt, 25 wrz 2018, 21:38 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: Wt, 25 wrz 2018, 22:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Pewnie dlatego że mniejsze opory, mniejsze spalanie, tańsze opony, niższy koszt użytkowania auta, może zawieszenie itd. opracowane pod 225 ?
Trudno jeden powód znaleźć, ale podstawowy to taki że pewnie po prostu najwyraźniej są wystarczające a było łatwiej bo z takimi 6tki już jeździły. Ograniczenie momentu na starcie na najniższych biegach dla Mazdy to nie nowość - zdaje się 3ka MPS to miała zastosowane (mocne FWD) . A że 6tka to nie auto do startów spod świateł, to chyba nikt tam się z konstruktorów nie skupiał na tym jak jakieś ułamki sek zyskać. A bardziej na tym, żeby nierówności przenosić z podłoża bardziej zgodnie z fizjologią człowieka i żeby wszystko ze sobą było zgrane i niepotrzebnie później użytkownika nie kosztowało.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 26 wrz 2018, 12:44 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 09.08.2014
Posty: 465
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Ale jaki problem zrobić to "po ludzku":

2.0 165KM opony 225
2.5 192 KM opony 235
2.5 250 KM opony 245

tak jak robi to cały motoryzacyjny Świat. Jedyne wytłumaczenie to za wąskie nadkola, ale tam jest zawsze zapas.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 26 wrz 2018, 13:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Nie sądzę żeby coś te 2 cm szer zmieniły . A to że jeden rozmiar kół na wszystkie wersje jest, to się wpasowuje w jakąś filozofię Mazdy - jak i jej 3 wersje na krzyż i brak pobocznych opcji do dokupienia, pakietów itp. Dajemy to co sprawdzone w całości i kropka.
Zawsze można lepsze opony zastosować w tej samej szerokości.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 26 wrz 2018, 13:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
szersze opony Ok coś tam poprawia osiągi ale bez prZesady 2.5 turbo się prosi o awd i kropka. A każdy kto by brał taka wersje automatycznie się będzie liczył z większym spalaniem, wiec nie będzie narzekał. Jak by klient chciał oszczędnie bierze wersje 2.0 i już. Nie da się szyyybko i oszczędnie :-P . Albo jedno albo drugie :-P

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Śr, 26 wrz 2018, 15:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Bo ja wiem czy się prosi, to nie 400 koni . I 250cio konne turbo miałoby osiągi jak wolnossący bo napędy moc zabierają, gorzej hamowało bo cięższe, miało mniej bagażnika i/lub baku paliwa, droższy serwis i spalanie. Nie wiem czy byliby klienci na taką Mazdę 6.


 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 1838 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 62  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.