Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 18:06

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 319 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 9 maja 2018, 23:00 
Bywalec
Offline
Od: 13.05.2015
Posty: 370
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Ja jestem zadowolony mega z 2.2 175KM. Jest bardzo dynamiczny świetnie się zbiera i jest super oszczędny dzisiaj zrobiłem 800km jadąc często ok 160/h i spalił mi poniżej 6,5 nie ma szans że benzyna osiągnie taki wynik. W życiu nie zamienił bym tego na benzyne, dużo nm robi robotę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 maja 2018, 23:11 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.03.2017
Posty: 83
Rok produkcji: 2012
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
DM2009 napisał(a):
coz mi unknal ..
nie kazdego zycie sie kredi wokol forum ;)

Faktycznie siedze na forum 24 h i nie mam nic innego do roboty oraz zadnego zycia prywatnego
Juz od kilku stron tez o tym debatujemy ...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 maja 2018, 07:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
mariuszcom Skyactive-x skayactive-x :D I będziesz żałował. Ok fakt zakładam, że im to wyjdzie jak należy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 maja 2018, 09:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 838
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
@mariuszcom
6,5l jadac, czesto 160 :D
czesto to musialo byc 3 razy przez 2 minuty ;)
tak to ja spale swoja 2.5 6,0l


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 maja 2018, 10:45 
Bywalec
Offline
Od: 13.05.2015
Posty: 370
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
min. 1/3 trasy leciałem w przedziale 140-170 . Ale tu bardziej chodzi o frajdę z jazdy jaką daje ten silnik. Proponuje pojeździć weekend 2.2 podejrzewam że 9 na 10 os nie chciałoby wracać do benzyny gdyby mogło zmienić.


Ostatnio edytowano Cz, 10 maja 2018, 10:50 przez mariuszcom, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 maja 2018, 10:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 527
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ee tam, ja się przesiadlem z GH 2.2D na benzynę i momentami mam większą frajdę z jazdy. Chyba skyactive 2.2 się pod tym względem szczególnie nie różni od poprzedniej generacji 2.2.
Różnica w spalaniu względem diesla to w moim przypadku średnio ok. 1,5l /100km

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 maja 2018, 11:29 
Offline
https://www.autocentrum.pl/spalanie/mazda/6/iii/

W poprzedniej różnica średnia diezel vs pb to koło 1,5 l ale w gj albo wcale albo 0,9l miedzy 2,2 diezlem albo 2,5 pb.

https://www.autocentrum.pl/spalanie/mazda/6/ii/

W superbi między 2.0 tsi a 2.0 tsi to już 3,2l. różnicy.

https://www.autocentrum.pl/spalanie/skoda/superb/iii/


Ciekawe w nowej insigni :

1,5 165 ps turbo pali identycznie jak diezel 2.0 170 ps - oba po 14 raportów.

https://www.autocentrum.pl/spalanie/opel/insignia/ii/


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 maja 2018, 11:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
14 raportów to żadna próbka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 maja 2018, 11:34 
Offline
Wydaje mi się że przy 50 wiele się nie zmeini.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 maja 2018, 11:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 527
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Przy czym GH 2.2 paliła wyjątkowo mało, mniej niż GY 2.0D. Tutaj porownanie GH, GY, GL, użytkowanie podobne... https://www.spritmonitor.de/en/user/zdzich44.html
Chyba odbieglismy od tematu :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 10 maja 2018, 12:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
10 maja 2018, o 11:45 mariuszcom napisał(a):
podejrzewam że 9 na 10 os nie chciałoby wracać do benzyny gdyby mogło zmienić.

Wróciłem do benzyny z diesla GH 2.0 (140 KM), który był moim pierwszym i ostatnim dieslem.
Pomimo tego, że nic złego się z nim nie działo, nie chcę już tego klepania słyszeć na wolnych obrotach, pilnować dopaleń filtra, dbać o turbinę itd.

GJ 2.0 lepiej przyspiesza i szybciej jedzie a najważniejsze pali mniej, po 80 tys. km różnica jest 0,5 l/100 mniej na korzyść benzyny przy tej samej jeździe. Wduszanie w fotel przy przyspieszaniu nie jest wyznacznikiem realnego przyśpieszania samochodu a jedynie odczuwania większego momentu obrotowego. W GH musiałem redukować przy wyprzedzaniu jak robię to w benzynie. Niczym się to nie różni. To ja już wolę cichą, bezproblemową i oszczędną benzynę. :)

Jeździłem ostatnio trochę nową 520d w MPakiecie. Super samochód, komfortowy, wzorowo wyciszony, nie ma się do czego przyczepić poza tym, że napędzany był dieslem i cały czar samochodu pryskał. Obroty kończyły się momentalnie, automat biegi zmieniał co chwilę a dodatkowo teraz trzeba jeszcze mocznik tankować. <slabo>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 maja 2018, 13:09 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 04.05.2018
Posty: 61
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zachodniopomorski
Nie ma nic piękniejszego jak dźwięk silnika diesla :-)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 maja 2018, 13:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 527
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
... po zgaszeniu samochodu... :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 maja 2018, 07:59 
Bywalec
Offline
Od: 13.05.2015
Posty: 370
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Ja to raczej zawsze byłem przeciwny silnikom diesla ze względu właśnie na ten terkot ale na dzisiaj jest już sporo takich silników nie tylko Mazdy ale np w CRV 1.6 gdzie ten odgłos nie ma już praktycznie żadnego znaczenia więc nie przesadzajmy akurat z tym argumentem bo to tyle warte gadanie co i że nowe Mazdy gniją


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 11 maja 2018, 09:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Na wolnych obrotach, w każdym jednym nowym samochodzie, w kabinie słychać ten terkot.
Niezależnie od marki. Gdy miałem diesla i przejechałem się benzyną to docierało do mnie co mi przeszkadza, na całe szczęście to już przeszłość. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 maja 2018, 09:30 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nieprawda, w ASX rozgrzany silnik - cisza. A mazda zimny też klekocze zimą, byłem mocno zaskoczony.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 maja 2018, 12:51 
Offline
Jakie ma diezle spalanie chwilowe na ciepłym silniku ?
Bez klimy u mnie w 2,5 na ciepłym program na elm 325 - 0,5-0,6l /h
Dodam że focus 2009 1.6 115 ps na ciepłym silniku bez klima ma 0,7-0,8l .
Program ze sklepu androida - Dash Command

-- Dodano: 12 maja 2018, o 13:51 --

Dodatnie klimy to na wolnych obrotach koło 0,9/h - to tyle co diezle.
jestem ciekaw ile spala diezel mazdy.
Jest inny program do spalania live, wolne obroty itp - np .Olivia drive


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 maja 2018, 14:41 
Bywalec
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 346
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Mi się koszmarnie jeździło GH 2.2D w mieście gdzie jedzie się 50-60km/h ciągle się żonglowało pomiędzy 3 i 4 biegiem. Moment super ciągnie jak pociąg ale zaraz przepaść i trzeba zmieniać bieg. Może w automacie GJ z dieslem dużo lepszy komfort ale w GH i manualu bardzo męczące w mieście. Teraz mam małą benzynę w turbo i z manualem, komfort jazdy w mieście nieporównywalny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 12 maja 2018, 14:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 838
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
@mariuszcom
testowalem 2,2 175KM i draznila mnie turbo dziura
plus slabo sie zbiera nawet kiedy juz zaskoczy
jak na TD
benzyna 2.5 jak dla mnie lepsza/szybsza


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 maja 2018, 08:37 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...oczywiście że benzyna :)

Miałem trzy diesle Mazdy, od 2.0 Comprex, 2.0 w GF, 2.0 w GY i teraz mam czwartego ropniaka 2.0 w GH. Oczywiście były też benzyny od Mazdy, od 1.3 przez 2.0 po 2.3 v6.

Diesel jest na trasy i to długie trasy, ważne by w większości jeździły w trasie. Wtedy możemy cieszyć się tanią jazdą kupując paliwo, spalanie może być naprawdę niskie od mojego rekordu w GF to 4.6 l/100km, w GY (bez DPF) średnie autostradowe było około 5.3 l/100km. Teraz w GH z DPF, najniższe autostradowe to chyba było 5.4....

Ale, to nie wszystko.

Co z tego że mamy niskie spalanie diesla w trasie, ale to spalanie bez frajdy bez luzu za kółkiem, ciągły tempomat, żadnych dynamicznych akcji, bez jazdy mieszanej nie mówiąc o cyklach miejskich.
A w okresie zimowym, po mieście, niewielkim mieście, mając jeszcze ten cholerny podgrzewacz silnika Webasto... pijak i złodziej ropy..... to już spalanie jak na diesla jest ogromne......... Potrafi nawet wypić ponad 9 litrów ropy na 100 km...
A jak jeszcze dojdzie następny złodziej paliwa czyli regeneracja DPF i to jeszcze w mieście zimą z praktycznie z niewylaczajacym się webasto, to wskazówka poziomu paliwa spada w dół od samego patrzenia. Nie mamy już pięknego spalania 5-6 l/10km, nie mamy ponad 8 litrów tzn mamy ponad 8 czy 9 litrów ale już w okolicy 10 litrów w mieście zimą to jest normalne w dieslu?

W mojej GH 2.0 Diesel 140KM mam.spalanie od 5.5 w trasie na wakacjach do 10 w zimę.
Na oko użytkujac diesla średnio pół na pół trasa miasto w skali roku, to mamy i tak przewagę w.spalaniu około 7-7.5 l/100km.
W mojej komputer ciągle pokazuje 6.9 do 7.9 w cyklu mieszanym. Jedynie w trasie można się poszczycic niskim spalaniem, a przy Eco czy przepisowej jeździe naprawdę można zejść nawet poniżej deklarowanej przez producenta....

Nie wspomnę już o ewentualnych usterkach związanych z.dieslem. Koło 2M, turbina, wtryski i co tam jeszcze mówią.... o jeszcze mówią świece żarowe....

Mnie w żadnym z dieslow Mazdy nic się nie stało, nic nie wymieniałem, nic nie nawalilo... Zaczynało się i kończyło na wymianie płynów itp no i oczywiście jak to diesel Mazdy... podkładki pod wtryskami, luz zaworowy, smoki, miski w dół, EGR- czyszczenie zaślepianie... Każdy diesel Mazdy ma swoje bolączki.

Benzyna?... A co tam się robi.... Wyciera się kurz pod maską, z nudów :)

Priorytety się zmieniają, każdy ma.inne, ja już mniej jeżdżę, diesel mi się nie opłaca, kiedyś potrafiłem w dwa lata zrobić 160kkm mając GY, to była dla mnie oszczędność mając diesla ;)

..to tak tylko o kosztach jazdy...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 maja 2018, 09:29 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Nie będę się powtarzał, ale to sobie kiedyś policzyłem i wyjaśniłem dlaczego nie kupiłem Diesla choć w niektórych komentarzach wyzywają mnie od barana, który lubi dawać się doić.

https://www.youtube.com/watch?v=kmamCUtGXJ8

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 18 maja 2018, 09:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Zgadza się, jak patrzymy na zakup nowego auta, w leasingu to tym bardziej się nie opłaca. Chyba że na jazdę ponad 200kkm i więcej...

Na kupnie używanego diesla w dobrym stanie gdzie jest już tańszy na rynku wtórnym, zakup diesla jeszcze jakimś cudem może być opłacalny ale tylko jeśli założymy że nic się nie zepsuje i dojdą wydatki rzędu kilku tysięcy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 maja 2018, 19:41 
Offline
Sa ludzie co nie obchodzi ich spalanie ale sam dżwię, klekot na wolnych obrotach czy tego co słyszymy wkręcając na obroty, nie ma to jak pełny gaz i ten mruczek pod maską jak się wkręca a w diuezlu hmm ..... tego nie ma.
Ja jestem młody to może myślę jeszcze inaczej :P


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 maja 2018, 19:53 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
E tam u mnie w ASX świst turbinki był piękny :)

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 19 maja 2018, 20:27 
Bywalec
Offline
Od: 13.05.2015
Posty: 370
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Kółko wzajemnej adoracji?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 20 maja 2018, 21:21 
Nowicjusz
Offline
Od: 27.03.2018
Posty: 58
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Jeśli chodzi o brzmienie to diesle w maździe jak dla mnie wymiata i przyznam, że często chce mi się podciągnąć obroty pod czerwone pole dla samego odgłosu silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 maja 2018, 17:58 
Offline
mazda 2018 3 lift diezel pdf + płyn adblue , mazda 6 2.0 i 2,5 pb bez gpfa i bez adblue.
Mało tego że nowa 2018 m6 diezel skaypassion kosztuje 20 tyś wiecej od 2,5 pb to między slnikami 1 l w spalaniu do tego jeszcze w diezlu procedura wypalania filrta i dolewanie płynu adblue.
Generalnie cena zakupu wzróci sie p o200 tys km uwzględaniajac koszte explatacji i ceny zakupu.

Srednie spalanie 2.2 jest jak 2.0 pb a 2.2 spala kolo 1l mniej ( dokładnie 0,8l ) od 2,5 - z opini ludzi z autocentrum.

Trzeba liczyć 1 do 2 litro na 1000 km, srednio 1,5 l na 1000 km .


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 maja 2018, 18:20 
Nowicjusz
Offline
Od: 25.03.2018
Posty: 48
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
A ja mam diesla i jest spoko. Spalanie miałem raz 5.2 na 60 km trasy poza miastem ale mało nie usnąłem. normalna jazda to 7.5l . Wcześniej miałem turbo benzynę w skodzie A jeszcze wcześniej diesla i powiem szczerze że wszystkie jeździły normalnie w przód na boki i czasem do tyłu więc nie bardzo wiem o co spory.
Każdy bierze co lubi albo co jest w dobrej cenie w danym momencie.


Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 maja 2018, 18:40 
Offline
Kolega z forum zdzich44 zrobił takie z pb 2,5. własnie te spalania sa prawie takie same diezla i pb. ( pewnie w nowej m6 2,5 gdzie sie cylindry się odlaczaja przy spokojnej jeżdzie to jeszcze bardziej sie to zrówna )

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 maja 2018, 18:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 25.03.2018
Posty: 48
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Niko ... charakter kierowcy w dużo większym stopniu odpowiada za spalanie niż rodzaj paliwa. Tak to na moje wygląda.

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 319 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.