Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 00:31

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 319 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 23 kwi 2021, 21:35 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 265
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
23 kwietnia 2021, o 20:40 Luke napisał(a):
Hmm... Dla mnie to brzmi lekko jak żart, 120-135 to się jedzie na 4-ce, jak chcesz mieć dynamikę

Sprawdzałem, nic to nie daje, nie ma żadnego odejścia, wręcz żenująca sytuacja, że trzeba tak cisnąć by coś z niego wyciągnąć a i tak nic wyciągnąć nie idzie.
A sprawdzałem ostatnio po Twojej wypowiedzi.

I nie piszę tego wszystkiego ... bo nie lubię Mazdy. Piszę, bo mam takie doświadczenia, za jakiś czas każdy z nas będzie zmieniał auto i dobrze wymienić różne.

23 kwietnia 2021, o 21:41 Wedrowiec napisał(a):
Po czym można objechać kozaka z TD który po prostu w **** dostaje jak mu co chwila biegi się zmieniają i on zamiast przyspieszać - zwalnia.

Wędrowiec ... jedziesz za kimś autostradą, lewym pasem, 120 km/h, siedzisz mu na tyłku, on ma 445Nm pod nogą, wrzucony odpowiedni bieg i utrzymuje obroty, które pozwolą mu z tego skorzystać, myślisz, że jak wciśniecie równo gaz to go objedziesz? Zostaniesz w tyle, bo 256Nm nie jest w stanie nadążyć za 445Nm ... a on spokojnie szybko z tych 120km/h wskoczy na np. 160km/h bez konieczności zmiany biegu i dalej pojedzie sobie tą prędkością a Ty niestety będziesz tylko widział oddalający się obiekt. Przecież piszemy o codziennym użytkowaniu auta.
A w dieslu też możesz redukować i korzystać z maks. dostępnego momentu a z tym machaniem nie przesadzajmy.
I to nie chodzi o to, że masz to odbierać personalnie, żebyś bronił teraz Mazdy ... po prostu takie są prawa fizyki i ich nie oszukasz, no bo jak Ty to widzisz, żeby 256Nm miało lepsze odejście niż 445Nm, jeśli oba są aktualnie w optymalnym punkcie?

23 kwietnia 2021, o 20:42 dropt07 napisał(a):
Dynamikę sprawdzałem na biegach 2-3-4

No dokładnie, do 100km/h ten silnik jakoś daje radę, ale przy wyższych prędkościach moment obrotowy tego silnika nie jest w stanie tak dynamicznie napędzać tego auta, dlatego w obecnych czasach, przy różnych typach silników, wartości "0 do 100km/h" są bezsensowne, tak samo jak moc silnika na papierze (bez zagłębiania się w szczegóły dotyczące momentu obrotowego).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 kwi 2021, 22:48 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
23 kwietnia 2021, o 22:35 tomekdk napisał(a):
on spokojnie szybko z tych 120km/h wskoczy na np. 160km/h bez konieczności zmiany biegu i dalej pojedzie sobie tą prędkością a Ty niestety będziesz tylko widział oddalający się obiekt.

No i..? W czym problem? Bo nie bardzo rozumiem. Ja też dojdę do tych 160, tylko wolniej.
Mam wrażenie, że niektórzy chcą koniecznie zrobić z Mazdy jakieś sportowe auto, którym ona kompletnie nie jest. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 24 kwi 2021, 00:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Chłopaki nie ten temat.
Jutro poszukam tematu choć diesel vs benzyna i nieco posprzątam.
tomekdk troszkę upraszczasz zagadnienie, ale nie będę ciągnął OT i dopiero po przeniesieniu napiszę więcej, ale to czego nie znajdujesz w wolnossaku to nagłego przyrostu momentu i "masażu" a nie stricte osiągów... Ale o tym już w innym temacie. Dobranoc

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 kwi 2021, 08:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
2,5l daje rade 4,5 sec. 87-127.

https://www.youtube.com/watch?v=tKaBkSE6nnk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 kwi 2021, 10:52 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 265
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
gzesiolek - ale to nie chodzi o benzynę vs. diesel, może nowy temat:
"Silniki Mazdy a konkurencja"?
bo sytuacja rynkowa obecnie jest dosyć dynamiczna. W Danii np. diesle wkrótce mogą wyginąć, kilka miesięcy temu zmienili zasady podatkowe dotyczące nowych aut i obecnie hybryda plug-in czy elektryk są nisko opodatkowane i ich cena sprawia, że wkrótce każdy będzie tutaj tylko kupował jeden z tych dwóch, bo np. hybryda plug-in kosztuje ok. 80% ceny auta z silnikiem diesla / benzynowym. Jak będę kupował kolejne auto to praktycznie "będę zmuszony" kupić hybrydę plug-in, ze względu na jej cenę, także to nie jest tak, że ja jestem maniakiem diesli :)

Grek - jeśli na tym wycinku 2,5 z 256Nm ma takie osiągi to jakie osiągi będzie miała np. 2.0 turbobenzyna z 320Nm w swoim optymalnym położeniu albo diesel z 445Nm?
Uważasz, że gorsze?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 24 kwi 2021, 16:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
tomekdk ok. 2017 zamknęliśmy kilkadziesiąt wątków o tym samym czyli wyższości każdej praktycznie marki nad każdą marką wg każdego doświadczeń i od tej chwili tego typu dyskusje można prowadzić tylko w temacie ogólnym o motoryzacji. Ew. odpowiadając na pytanie kogoś kto kupuje i się zastanawia między dwoma modelami poprzez zestawienie za i przeciw.

A dyskusja moment z doładowania czy moc z obrotów doskonale pasuje do wątku diesel vs benzyna.

Nie ma czegoś takiego, że auto z wysokim momentem na wale będzie na pewno szybsze od tego z momentem niższym. Bo liczy się to co na kołach a to wynika z momentu na wale, obrotów i przełożenia/redukcji, a nie tylko samego momentu. A rzeczywiste osiągi które masz uzyskasz wg tego jak długo wraz ze wzrostem obrotów ten moment na kołach będzie wysoki...
Rzeczywiście w większości przypadków doładowana benzyna o podobnej mocy maksymalnej dzięki szerszemu zakresowi obrotów gdzie wysoka moc jest dostępna jest szybsza niż wolnossąca. Ale pisanie, że z wolnossąca nie nadaje się do jazdy jest mocno naciągane...
Po prostu potrzebuje znacznie wyższych obrotów i odpowiedniej redukcji.
A to czego Ci tak naprawdę brakuje to nagły przyrost związany z doładowaniem... Ba tego co masz w dieslu 2.0 z 400Nm maksymalnego momentu nie masz nawet w parolitrowej V8 z podobnym maksymalnym momentem a znacznie wyższą mocą. Przyrost momentu jest w nim stopniowy i harmonijny a nie skokowy jak przy doładowaniu. Ale moc V8 spowoduje, że osiągi będą nieporównywalnie lepsze na jej korzyść...

Więc jeśli ktoś świadomie wybiera silnik wysokoobrotowy i jest świadomy jaką ma charakterystykę, a średnio rozgarnięty kierowca po jednej dwóch jazdach powinien być tego świadomy to nie trzeba go nawracać...

Aha mam w domu drugie auto z silnikiem doładowanym (benzyna), a i w robocie dostęp do auta z turbodieslem i nie uwierzysz mimo, że ten diesel ma 380Nm maks momentu to wolę reaktywność i dynamikę mojej Mazdy 2.5...

A pisząc że przy 120-130 na 4 biegu i na 5 biegu nie odczuwałeś różnicy przyznałes, że właśnie chodzi Ci o efektowność a nie efektywność...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 24 kwi 2021, 17:44 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cytuj:
on ma 445Nm pod nogą
kto ma tyle? Mówimy o bezpiecznym wyprzedzaniu tira na autostradzie, tak?

Zejdźmy na ziemię, 3/4 aut które mijamy na drodze nie ma połowy mocy najmarniejszej wersji silnikowej M6. Moment może mają - w końcu kupione od Turka jeżdżone tylko w niedzielę do kościoła.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 24 kwi 2021, 18:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Wedrowiec ale rozmawiamy o autach w klasie i segmencie cenowym Mazdy 6 a nie o tym co jeździ po drogach...

No i skupmy się na porównaniu mocniejszego diesla Mazdy z mega momentem z doładowania dwóch sprężarek a wolnossącym 2.5...
Zupełnie inna charakterystyka a jakże podobne osiągi, jak weźmiemy oba w automacie i będziemy wyciskać podobnie siódme poty...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 kwi 2021, 11:03 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ja wyslalem filmik mazda 6 2,5l tylko w automacie jest, wiec jedziesz 85 km iciskasz gaz i po 4,5s masz 125 km, co mnie obchodzi elastycznosc na 6 biegu jak automat mazdy robi swoje, chce dynamicznie przyspieszyc od 85 , wciskasz gaz i jedziesz dynamicznie, osiagi 85-125 lepsze jak mondeo turbo 240 ps., mazda wkreca sie na obroty i silnik jest slyszalny ale to fajne brzmienie jeszcze z wydechem ultera super.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 kwi 2021, 12:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Pamiętam jak kilka, kilkanaście lat temu jarało mnie wgniatanie w fotel diesla i koniecznie chciałem diesla mieć. I parę lat jeździłem dieslami i sobie tak te plecy masowałem :)
Ale potem zrozumiałem i nauczyłem się że to jedynie krótki moment przyjemności i tak naprawdę w górnym zakresie obrotów diesel już kończy żywot. I tym sposobem wróciłem do benzyniaków i obecne 2.5 według mnie jedzie lepiej niż moja poprzednia Astra J 2.0 ctdi 160 km 350 Nm.

A tu fotka jak sobie M6 2.5 radzi, cyknalem tuż przed podpięciem przyczepy :)

Obrazek

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 kwi 2021, 13:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Otóż to, krótka namiastka momentu (bo prawdziwy i trwający, a nie przedwcześnie konczący, to jest w dużej pojemności wolnossącej lub elektryku tak naprawdę) w turbo zwodzi i daje złudne poczucie "szybkości" . A tymczasem nie istnieje taki parametr jak "przyspieszanie na XX biegu" . to jakaś bzdura przez dziennikarzy wymyślona (a raczej im podsunięta przez wciskających na lewo i prawo dielse producentów swego czasu), po to są przełożenia żeby z nich korzystać, i po to jest zakres obrotów żeby z niego korzystać.

A czasy mówią wszystko :

diesel 2.2 vs benzyna 2,5 :

https://zeperfs.com/en/duel7636-8052.htm

żadnej przewagi potężnego momentu

diesel AWD ws "ośka" 2,5 - też bez rewelacji , choć starty dzięki AWD na pewno lepsze no i użytkowość gdy AWD przydatne , ale to inny temat i w benzynie nie istniejący wybór

https://zeperfs.com/en/duel7789-8052.htm

ba, 40-140 czy 80-180 nawet 2.0 szybciej pokonuje:

https://zeperfs.com/en/duel7636-9120.htm

Pewnie różnica _realnej_ masy ma tu znaczenie (diesel 1765kg, 2.0 MT 1395kg)

Ta różnica w masie daje 3 metry (dość sporo, w testach opon mniejsze różnice są za istotne uważane) krótszej drogi hamowania (100 - 0 km/h) .


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 25 kwi 2021, 14:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ale wrażenie jest całkiem inne i zakochanym w pchnieciu przyrostu niutków żadne pomiary niczego nie wykażą...
Inna sprawa, że coś mi te linki nie wchodzą...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 kwi 2021, 15:05 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 265
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Dobrze Panowie, dziękuję za te wszystkie filmiki :)
Miałem diesla 140 konnego z 320Nm i mam teraz 2.0 wolnossaka 165-konnego Mazdy z 213Nm i różnicę czuć "gołym okiem", na żywo, podczas codziennej jazdy, codziennych drogowych sytuacji i wiem jedno ... wolnossące 2.0 Mazdy z 213Nm w 1390kg aucie jeśli chodzi o elastyczność w trasie przy prędkościach powyżej 90km/h nie ma żadnych szans z dieslem PSA 2.0 z 320Nm w 1650kg aucie, sprawdziłem to pod własną stopą dobierając najbardziej efektywne (w dieslu też efektowne) parametry podczas jazdy, bo mogłem to zrobić sam, manualnie.
Jeśli chodzi o 2.5 to mogę mniemać, że 256Nm to nie to samo co 213Nm, także pewnie to już jest wartość pozwalająca odczuwać i doznawać większych przeciążeń, aczkolwiek idąc prostym tokiem rozumowania ... 256Nm konkurujące z 400-445Nm ... jednak nie można tego sprawdzić w taki prosty sposób, w jaki ja sprawdzałem 213Nm vs. 320Nm, bo jest to też w jakiś sposób powiązane z automatem.

Mam też jedną prośbę - jeśli ktoś mi odpisuje dosadnie to niech najpierw zrozumie o czym piszę a później odnosi się stricte do tej tematyki - problemu, najlepiej posiłkując się własnym przykładem z takowych wrażeń, a nie filmikami, bądź też jakimiś wycinkami, wtedy możemy bardziej poruszyć temat, jeśli razem wiemy o czym piszemy.

mirpo - a miałeś automat czy manuala w tej Astrze? Piszesz, że masowałeś plecy - a mnie o to chodzi, wykorzystywanie tego zjawiska podczas drogowych sytuacji, w sposób dynamiczny. Przeważnie te sytuacje są krótkotrwałe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 kwi 2021, 15:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Te dane z porownania diezla vs bezyna 2,5 sa z dupy, mazda 6 2,6 9,1 sec ? ja mam powtazalne 7,3 a diezel nie robi tyle co podaje producent tylko tyle.
https://www.youtube.com/watch?v=x54AlikZ6fQ

Polaliście 80-120 mazda 6 2,5l 6,0 sec a ja mam 4,5 sec.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 25 kwi 2021, 15:47 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
tomekdk, po prostu zrozum, że nie jest to wprost zależne od maksymalnego momentu silnika, bo to nie jedyny parametr.
Inaczej na drodze najszybsze by były np. duże ciągniki rolnicze...

Poza tym nikt Ci nie mówi, że dla Ciebie nie będzie lepszy turbodiesel, lub inny silnik doładowany. Ba jestem zdziwiony, że w ogóle wybrałeś taki a nie inny silnik... Zupełnie inna charakterystyka, zupełnie inne przyzwyczajenia, zupełnie inne obroty użyteczne, zupełnie inne odczucia... Jak mogłeś wybrać tak zupełnie inny silnik? Nigdy nie zrozymiem tak skrajnie innego wyboru biorąc pod uwagę aktualne Twe marudzenie... Jeździłem Mondeo IV z 2.0 tdci od PSA, naprawdę uważam go za super auto, ale żeby był jakąś rakietą... Ot jak dmuchnie to popchnie i tyle... Ale żeby to przedstawiać na zasadzie diesel od PSA rakieta, a 2.0 od Mazdy muł to trzeba jeździć tą benzyną nigdy nie przekraczając 4k rpm...

Mam wrażenie, że Ty usiłujesz wykazać, że wszyscy się mylą, bo tym silnikiem Mazdy nie da się jeździć, a to wg doświadczeń innych mija się z prawdą. Po prostu trzeba jeździć zupełnie inaczej... Oczywiście trzeba być świadomy, że ten silnik (2.0 od Mazdy) to konkurencja doładowanych benzyn 1-1,5 110-149KM (bo silnik Mazdy w różnych autach ma od 120 do 165, MX-5 nie liczę) a nie mocniejszych/większych... I w tym zadaniu się sprawdza. Oczywiście jest to silnik wolnossący co jest zarazem jego zaletą jak i wadą...

2.5 jest konkurencją dla benzynowych silników doładowanych 150-180KM... Niestety Mazda nie ma w UE nic co by mogło konkurować wyżej...

Do konkurencji z dieslami, Mazda miała diesle.

Dlatego tutaj możemy spokojnie dyskutować o różnicach między benzyniakami a dieslami Mazdy...

Bo to dla czytających może być najlepszą wskazówką, czy na fali linczowania diesli przesiadać się na benzynę, czy może jednak sobie darować...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 kwi 2021, 16:58 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 265
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
gzesiolek - nie wplątujmy do naszej dyskusji ciągników rolniczych :)
Mnie po prostu irytuje to, że Mazda nazywa ten silnik 165-konnym, tak samo jak mieli Sky-X'a 180-konnego a sam sprzedawca w salonie Mazdy mówi, że dynamiką (odejściem) on się praktycznie nie różni od wersji 120-konnej.
Może w 2.5 tego tak nie czuć, ale w 2.0 wciskam gaz w podłogę a ono naprawdę ślamazarnie jak dla mnie przyspiesza, w porównaniu do tego co było w 140 konnym, 320Nm, dieslu, ale jak już wspominałem - piszę o prędkościach powyżej 90-100km/h.

Jak kupowałem samochód to w wyszukiwarce wyskoczyło mi 4000 ogłoszeń, z czego tylko 2-a miały wyposażenie, którego potrzebowaliśmy (pracujemy z moją kobietą w 1 firmie i jeździmy autem we 2 na zmianę, tydzień po tygodniu), został Qashqai i 6-tka, i padło na 6-tkę.
165-konny był oczywistym wyborem, z racji tego, że z dieslem Mazdy różnie to bywa a nasza codzienna trasa to 25km do pracy w 1 stronę (z czego 15km autostradą) ... robimy z 25000km rocznie (2 wyjazdy w roku do PL to już 6000km), praktycznie po 12500 na głowę - także do momentu jak nie zacznę poruszać tematyki silnika albo nie muszę (a niestety lubię) dynamicznie wyprzedzać to jestem z Mazdy bardzo zadowolony ... ale ten silnik ... :)

No, ale tak jak piszesz, ten temat i tak powoli umrze śmiercią naturalną, bo warunki rynkowe w ostatnim czasie zmieniły się drastycznie. Diesla i tak już niestety nie kupię, bo tu gdzie mieszkam polityka finansowa i klimatyczna wkroczyła w świat motoryzacyjny i następuje dosyć ciekawy paradoks, że nowe auta hybrydy plug-in są niżej opodatkowane i zaczynają być tańsze niż np. 2-letnie diesle, już nie mówiąc o przewadze na starcie w przypadku nowych aut.
A w sumie co mnie ostatnio ciekawi to jak w hybrydach plug-in działa tryb Sport / wspomaganie silnika benzynowego, by mieć jak najlepszego kicka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 kwi 2021, 17:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Tomekdk , wciąż piszesz o _odczuciach_ . A konie, czasy przyspieszeń - to nie są odczucia, tylko mierzalne wartości. I podałem wyżej pomiary (grzesiolek - sprawdziłem, powinny działać linki, jak nie to można sobie porobić pojedynki : www.zeperfs.com/en i wybrać 'duell" i maki i modele do porównania) , (Grek77 - nie z dupy tyko jak stoi w podpisie - uśrednione z wielu testów, przypuszczam że urządzeniami pomiarowymi a nie licznikiem auta) .
A że odczucia jednym się podobają uderzenia i późjniej nic, innym liniowego przyspieszania - to inna sprawa i po to są jazdy testowe no i znajmość charkterystyki tubo i wolnossącego. Ale to jest fakt że diesle tak namieszały ludziom , że boją się zredukować i trzasnąć gaz tylko wciskają centymetr pedał gazu i odpuszczają przy 5 tys gdy w ogóle zaczyna się kręcić przyzwoicie, no to jak ma przyspieszać. Sam byłem świadkiem w salonie Mazdy rozmowy obok niedawno - po jeździe testowej : kierowca "coś nie bardzo przyspieszała" , sprzedawca " ale Pan przestawał dodawać gazu przy 5 tys obr" :)
To tak jakby turbem próbować przyspieszać trzymając go biegami ciągle na wsyokich obrotach gdzie w nim nic się nie dzieje.

Na ile takie silniki a nie inne to wymogi norm, a na ile świadoma dycyzja konstruktorów - moc i uderzenia momentu kumulujące się w czasie wpływają na trwałość eszystkich elementów przeniesienia napędu , lub wymagają skonstruowania ich mocniejszymi = cieższymi i droższymi, to samo z hamowaniem, z chłodzeniem i wszystkim . A Maździe zależy na utrzymaniu wizerunku bezawaryjności . Mocne i bezawaryjne to są Porsche, ale wiadomo z czym to się wiąże.
Więc przyjęli przypuszczalnie ile mocy, jakie przyspieszenia są wystarczające i zadowalające potencjhalnych klientów - i tak zrobili. Zrobić można i 1000koni i ile kto chce momentu, ale co z tego.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 25 kwi 2021, 18:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
tomekdk no ale jak wciśniesz do dechy przy 2k RPM nie będzie jechać a jak wciśniesz przy 5k RPM będzie... Taki silnik... Redukcja i ogień. Bez redukcji wciskanie gazu w podłogę to zarzynanie silnika... Może przesadzam, ale wciskanie gazu w podłogę przy 120 i 5biegu to męczenie i siebie i silnika i uwierz mi robiąc to samo na 4 te 160 masz jakieś kilka sekund wcześniej niż przy 5... Jasne, że nie masz pchnięcia doładowania, ale nabiera prędkości i obrotów znacznie chętniej niż na wyższych biegach...
Co do Sky-X to insza inszość bo on właśnie potwierdza, że same papierowe zapisy momentu i mocy nie mają aż takiego przełożenia na osiągi. Moment max ma niżej i wyższy od Sky-G. Moc znacznie wyższą. A w depnieciu tego nie czuć, a oszczędność w paliwie jest znaczna dopiero w określonych warunkach...
Co do hybryd to dwie rzeczy. PHEV sprawdzają się tylko po świeżym naładowaniu. Za to zwykłe są super do jazdy miejskiej. Dynamika jest ok do 100-120... Ale im większa prędkość tym bliżej im do zwykłej wolnossącej benzyny... Mówię o Mitsu Outku, Toyocie RAV4 i Hondzie CRV. Może przy połączeniu z mocną doładowaną benzyną dają więcej frajdy...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 kwi 2021, 19:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Do prędkości określonych przepisami ruchu drogowego w kraju M6 2.0 MT, aż nadto posiada możliwości do sprawnego wykonywania wszelkich manewrów. Zwłaszcza, że manewry w czasie jazdy z ponadautostradowymi prędkościami to promile jazdy jaką zazwyczaj wykonujemy w granicach obowiązujących przepisów.
Oczekiwane doznania (jeśli mówimy już o odczuciach) po przesiadce z diesla na tego benzyniaka to w dużej mierze kwestia przyzwyczajeń, względnie brak dostatecznych umiejętności w prawidłowym wyszukiwaniu nadmiaru mocy za pomocy lewarka. Tak też miałem, przez krótki czas w latach 2-tysięcznych kiedy przesiadłem się z pożyczonego na krótki czas od brata turbodiesla 2.0 F.Mondeo AT z 2002r. na benzyniaka 1.6 100KM/150Nm. „Problem” z odczuciami minął po 2 tygodniach.
Jedynie co może doskwierać kierowcy M6 2.0 w granicach prędkości do autostradowych, to brak niutków w naprawdę wysokich górach typu Alpy, zwłaszcza gdy jesteśmy solidnie obciążeni.
Więc dla mnie wybór benzyniak Mazdy czy diesel leży poza osiągami i możliwościami tych silników, a bardziej w bezawaryjności, coraz bardziej restrykcyjnej polityce unijnej względem diesli i jej konsekwencji, gdy przyjdzie czas na odsprzedaż M6 po jej długoletnim użytkowaniu.
Z każdym dniem eksploatacji swojego benzyniaka coraz bardziej jestem przekonany, że dokonałem dobrego wyboru.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 kwi 2021, 20:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
tomekdk napisał(a):
mirpo - a miałeś automat czy manuala w tej Astrze? Piszesz, że masowałeś plecy - a mnie o to chodzi, wykorzystywanie tego zjawiska podczas drogowych sytuacji, w sposób dynamiczny. Przeważnie te sytuacje są krótkotrwałe.


Miałem manual więc mogłem sobie spokojnie biegi przed manewrami dobierać tak, żeby ruszac z max niuta. I szło to ładnie, w sensie start manewru był dobry. Ale trzeba było zaraz zmienić bieg bo powyżej 4 tys obrotów to już nic nie szło...

A teraz w automacie jak przykładowo jadę sobie za kimś kogo chce wyprzedzić, ale dłużej się czaje bo nie ma warunków do wyprzedzania, to ustawiam sobie manual i zbijam biegi żeby było 4-5 tys obrotów. Potem "pedal to the metal" i uwierz mi idzie jak zły :) i ciąg czuć dłużej niż w dieslu pchnięcie niuta.
I w moim przypadku to jest lepsze, fajniejsze, daje frajdę.

Moment w PB jest niższy niż w ON, ale w większym zakresie utrzymuje się na w miarę na podobnym poziomie. I tu kto co lubi. Jeden to drugi tamto. Motoryzacja dzięki temu nie jest nudna :)

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 kwi 2021, 18:55 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
A ja tam czasami lubię objechać jakiegoś Janusza w Audi czy Passacie TDI. Jeden z drugim taki pewnie myśli, jak widzi Mazdę 6, że to te mułowate 2.0. A tu nagle ja robię cyk i zapewne zdziwienie jest u osobnika bo Janusz zostaje w tyle <hahaha>
Także 175KM i 420Nm w wielu wypadkach robi swoje, samochód to nie tylko dupowóz ale czasami też odrobina przyjemności :cool:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 kwi 2021, 20:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Gdyby te niutony odgrywały kluczową rolę w przyspieszeniach i powiedzmy, że przyjemności (?) z jazdy - to osobówki miały by nakazane poruszanie się prawym pasem. A tiry i inne gruzawiki zawstydzałyby największych kozaków na każdym skrzyżowaniu
Wydaje mi się, że miłośników puszczania sadzy z zapłonu samoczynnego oraz takie snuje z 2.0 jak ja, pogodziły elektrowozy już jakiś czas temu. Temu nie da się zaprzeczyć.

dropt07 napisał(a):
...
Jedynie co może doskwierać kierowcy M6 2.0 w granicach prędkości do autostradowych, to brak niutków w naprawdę wysokich górach typu Alpy, zwłaszcza gdy jesteśmy solidnie obciążeni.....

Myślę i nie mogę sobie przypomnieć gdzie w Alpach można kiedykolwiek było rozbujać się do prędkości autostradowych?
A obecnie to nawet bardzo kosztowny sport się zrobił..zwłaszcza w Austrii.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 kwi 2021, 21:25 
Adept
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 128
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
165 to "mul" i tyle, ale musze pochwalic go za spalanie, jest cacy jak na takie gabaryty.

400nm bardzo dobrze mi znane z "ON", i w 165 brakuje turbiny.

_________________
Mazda 6 Kombi 2016 GJ, manual, SKYACTIV-D 150 i-ELOOP
Mazda 6 Kombi 2017 GL, manual, SKYACTIV-G 165 MZD 74.00.311 EU N


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 kwi 2021, 21:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
29 kwietnia 2021, o 21:02 Smook napisał(a):
dropt07 napisał(a):
...
Jedynie co może doskwierać kierowcy M6 2.0 w granicach prędkości do autostradowych, to brak niutków w naprawdę wysokich górach typu Alpy, zwłaszcza gdy jesteśmy solidnie obciążeni.....

Myślę i nie mogę sobie przypomnieć gdzie w Alpach można kiedykolwiek było rozbujać się do prędkości autostradowych?
A obecnie to nawet bardzo kosztowny sport się zrobił..zwłaszcza w Austrii.


Np. A2 w Szwajcarii w kierunku na Como, choć i na niej bywają ograniczenia. Długie, malownicze kilkunastokilometrowe podjazdy, na których jazda na dwóch ostatnich biegach w 4 osoby i bagażnikiem dachowym może okazać się problemem lub wręcz będziemy jechać max na 4 i żeby nie piłować silnika i nie psuć podróżnym komfortu jazdy będziemy zmuszeni jechać 80-90km/h.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 29 kwi 2021, 21:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
No tak, fakt, chwilami tam można jechać 120.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 kwi 2021, 07:31 
Bywalec
Offline
Od: 15.07.2019
Posty: 307
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Ja od początku zdawałem sobie sprawę, że 2.0 to nie jest rakieta i w sumie do tej pory mi to wystarczyło. Jedyny dyskomfort jaki odczuwałem to faktycznie zadyszka w górach, ale nie bywam tam tak często, że jakoś specjalnie mi to przeszkadza. Do prędkości autostradowych jest bardzo ok jak go się odpowiednio traktuje, przynajmniej w manualu, nie wiem jak z AT. Po przeczytaniu tego tematu i narzekaniach niektórych, postanowiłem go trochę ostatnio na trasie potestować, szczególnie przyśpieszenie z 80 do 120-130, bo akurat to chyba najbardziej przydatne jest moim zdaniem. Silnik spokojnie ciągnie do tych 130 na 3 biegu i robi wystarczająco dynamicznie, moim zdaniem, aż w sumie byłem nieco zaskoczony. Przy wyprzedzaniu powyżej tych 130 to już faktycznie ciężko coś konkretnego wyciągnąć z niego, ale w sumie nigdy mi to nie było potrzebne, jak ktoś jedzie 130 to nie potrzebuje go minąć w 4s tylko spokojnie zmieniam pas i go mijam na autostradzie czy tam drodze szybkiego ruchu. Jak widzę, że ktoś na tym pasie akurat jedzie dużo szybciej to chwilowo się powstrzymuje od manewru i tyle. Jak ktoś chce się ścigać powyżej prędkości autostradowych (lub w ogóle ścigać ;) ) to nie jest to samochód dla niego, ale w sumie to powinien to wiedzieć przed zakupem, a nie teraz narzekać.

Moja poprzednia Mazda to był diesel i szczerze mówiąc, gdyby nie to, że wszędzie trwa na niego nagonka i niedługo pewnie będzie ciężko wjechać tymi samochodami do wielu stref to i tym razem bym go kupił bo lubię wysoki moment. Jego brak jednak też mi obecnie jakoś specjalnie nie przeszkadza, musiałem się tylko przestawić i tyle.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 kwi 2021, 09:40 
Adept
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 128
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
Do tematu jeszcze brakuje "wodor", jak obserwuje nastepny rozwoj baterii, to na stan dzisiejszy cienko to widze.

Co to znow za cuda wymysleli w Euronorm 7 :evil:

_________________
Mazda 6 Kombi 2016 GJ, manual, SKYACTIV-D 150 i-ELOOP
Mazda 6 Kombi 2017 GL, manual, SKYACTIV-G 165 MZD 74.00.311 EU N


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 30 kwi 2021, 12:40 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
adas13 jak będzie Mazda 6 GJ z elektrykiem/ wodorem dodamy i takie...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 lis 2021, 10:40 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.11.2021
Posty: 3
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
2.0 165KM beznzyna to muł.. a jak się zapakuje trumne i bagaże, to pod górkę na autostradzie trzeba wrzucać trzeci bieg. Żałuję teraz, że nie kupiłem 2.5 194KM. Diesel mazdy jest problematyczny jeśli chodzi o wtryski, które sa drogie. Ma to oczywiście znaczenie zwłaszcza jak sie kupuje używkę. Mają teraz wprowadzić ten nowy 6 cylindrowy silnik i pewnie to rozwiąże problem słabego momentu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 23 lis 2021, 16:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
23 listopada 2021, o 11:40 sp00n napisał(a):
Diesel mazdy jest problematyczny jeśli chodzi o wtryski


Pomyliłeś chyba z GG :) W GJ wtryski są nieśmiertelne.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 319 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.