Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 06:36

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 319 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 5 wrz 2018, 07:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Tak na 2.0 przy dynamicznym ruszaniu faktycznie też łapałem efekt telepania. Aczkolwiek dawno już tego nie złapałem może się zadaptowałem do samochodu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 wrz 2018, 14:02 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 2
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Na początku się przywitam, bo to tutaj mój pierwszy post. Zatem...
Serdecznie witam wszystkich.
Teraz do rzeczy podpinając się już pod istniejący temat.
Diesel czy benzyna?
Chcę kupić owe auto jako wygodne i ładne rozwiązanie dla rodziny. Mieszkam w UK, co może nie jest bez znaczenia.
Moje przebiegi roczne to 12-15 tys. kilometrów z czego 85% to miasto. Jednym słowem benzyna bez dwóch zdań. Ale tak się jakoś złożyło, że okoliczne używane Mazdy 6 z rocznika 2014-2016 mają następujący stosunek cenowy - benzyna 2.0 (150KM) jest o 20% droższa niż diesel 2.2 (150KM). Prawdopodobnie polityka powoli marginalizująca diesle w tym kraju.
Jako wykładnik przyjmijmy, że ich stan fabryczny jest jednakowy (tak jak wskazuje opis sprzedawcy, czyli po prostu wszystko gra). Wiem, duża doza fantazji. Każda z nich ma przebieg około 80tys. km (po przeliczeniu z mil). Przyjmując, że moje 85% w mieście to tak w zasadzie miasteczko bez korków, licznych świateł etc. A dookoła jak już się wybiorę to autostrady czy drogi ekspresowe. Czy zatem dopłacać do benzyny? Obecnie mam diesla. Starego, zacnego i-ctdi (Accord). Zatem ciężko porównywać. Brak DPF, a silnik praktycznie bezawaryjny.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 wrz 2018, 14:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Ja głosuję za benzyną 2.0. Zero problemów, zużycie te same okupione gorszą dynamiką. Ale ten specyficzny diesel ma szereg newralgicznych podzespołów które mogą okazać się b.kosztowne w przypadku usterki.
Jest jeszcze kwestia, o której mało się mówi, a w Polsce- zapatrzonej w Zbawcę i patriotyczną przeszłość - w ogóle . Mianowicie od 01.1.20 światowa flota statków konsumująca większość przetworzonej ropy naftowej w ciężkich frakcjach, zmuszona będzie przejść na paliwa odsiarczone - czyli ogolnie mówiąc destylaty, wzglednie używać scrubberów (a to spora inwestycja dla większości małych armatorów nieopłacalna).
Moim zdaniem spowoduje to nie tylko spory wzrost ceny oleju napedowego i opałowego ale i okresowe braki w zaopatrzeniu.
Weź to też pod uwagę mieszkając na wyspie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 wrz 2018, 15:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 2
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: zagranica
Zatem moje własne przekonanie znalazło sprzymierzeńca.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 wrz 2018, 17:16 
Bywalec
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 346
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
W Uk będą cisnąć użytkowników silnika diesla zakazem wjazdu do centrów miast, wyższymi opłatami i wiele innych obciążeń. Chce kupować auto którego koszt znacznie podskoczy? W zeszłym roku sprzedaż nowych diesli spadła w Uk o ponad 30%, nikt nie chcąc kupować ich nowych to tym bardziej z obiegu wtórnego będą wypadać i będzie trudniej sprzedać


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 wrz 2018, 17:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
W Belgii to samo.6 GJ używany diesel 3 gen. z większym przebiegiem nawet 6-7 tyś ,z małym 10 tyś,a benzyna podobny przebieg i wypos. 12-15 tyś.oczywiście euro.Benzyna GH droższa niż GJ diesel.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 07:55 
Bywalec
Offline
Od: 13.05.2015
Posty: 370
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Co do TSI to Rkacz sam przyznał pod ostatnim artykułem w auto świat że już dolewał olej także chyba tak idealnie nie jest w tym VW. Na 4 miesiące użytkowania dolewka? :arrow:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 08:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Już UE stanowczo stoi za wycofaniem diesla w EU.
Jak i kiedy się okaże, w Europie po dieselgate VW, już skutki dzisiaj możemy czytać na niemalże każdej stronie w zakładce NEWS...

Nie chcę wchodzić w zbędną polemikę zagadnienia,ale rynek już się zmienił i to strasznie. Oczywiście na niekorzyść diesla. Pamiętam jak jeszcze niedawno UE stała za dieslem i wspierała dodatkowo finansowo tak dzisiaj również wspiera finansowo ale żeby wydupczyć diesla z ulic... Na rzecz hybryd itp... Może nie tyle że się boję, ale może być tak, że wrócą czasy, gdzie ropa była tylko dla rolników a gaz do kuchenki....

Ogólnie wokół diesla jest wielki ruch, może w większości jako feake news, ale kto zna koniec tej zagrywki..... :(


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 09:26 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 26.07.2014
Posty: 328
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Millerek, jest tak jak napisałeś z dieslami, ale najnowsze normy spalin dają nieźle w kość producentom aut
Ford mocno zmodyfikował gamę silnikową modeli S-Max i Galaxy. Powodem były obowiązujące od 1 września nowe normy pomiaru zużycia paliwa WLTP i emisji spalin Euro 6d-Temp.

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomos ... Id,2630850

zastanawia mnie też czy silniki 1.5 EcoBoost (160 KM) i 2.0 EcoBoost (240 KM) zostaną wycofane z Mondeo, bo chyba tam są również te jednostki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 10:26 
Bywalec
Offline
Od: 31.05.2015
Posty: 346
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
pętla wokół diesla się zaciśnia. Szkoda, że nasz rząd nie wiele robi a mogli zacząć od zakazu wjazdu starych diesli bez DPFa do miast, bo największy problem jest z tymi starymi sztruclami do których trzeb dolewać olej w proporcji 1:1 z paliwem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 10:31 
Wtajemniczony
Offline
Od: 12.07.2017
Posty: 163
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Tyle to się dolewa w nowych silnikach TSI od nowości :-P
Starsze klekoty to bardziej gubią olej przez uszczelnienia niż przepalają.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 10:47 
Nowicjusz
Offline
Od: 25.03.2018
Posty: 48
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Szaleństwo jakieś.. ja tam specjalista nie jestem ale jak się robi 5k km miesięcznie to nie bardzo widzę alternatywę dla diesla. No chyba że zaczniemy w Polsce jeździć wg znaków... wtedy i benzyna mało spali. Olej i tsi od vag testuje na skodzie octavii i wychodzi 1 l na jakieś 800km ... Kosmos


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 12:05 
Wtajemniczony
Offline
Od: 12.07.2017
Posty: 163
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Sąsiad po pierwszych 10tyś dolał 1litr więc coś koło tego może wychodzić


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 12:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No co wy gadacie przecież je poprawili ??? Koledzy z forum.maja audi 2,0 tfsi I piszą że nie biorą nic oleju. Chyba że audi i vw to zupełnie co innego ....

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 15:20 
Nowicjusz
Offline
Od: 25.03.2018
Posty: 48
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
Tsi poprawiaja co 3 lata ... A olej lac trzeba. Co prawda w mojej octavii zaczęło się koło 120k przebiegu wcześniej było ok


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 15:31 
Offline
2.0 200 i 240 ps ecobsta od forda już nie ma od czerwca, na razie tylko 1.5 160 ps ale ma być lifting modeo na europe ten sam co w USA był dwa late temu i za maist 2.0 będzie w mondeo 2.3 z mustanga i focusa rs ale i mcy raczej max 260- 270 .ps. + gpf.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 18:00 
Bywalec
Offline
Od: 13.05.2015
Posty: 370
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podlaski
Diesle mają adblue Tsi mają olej ;p


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 19:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Powiem wam ze tu we Włoszech w ogóle nic nie mówią o dieslach, nie ma żadnej nagonki. 90% aut tu to diesle. U mnie w robocie wszyscy maja diesle, robią krótkie odcinki i jakoś te auta jeżdżą. Szukałem teraz mazdy w benzynie gj, na całe Wlochy są 2 sztuki. Wszystko diesle :)). Mazda Cx-5 są 4 sztuki. Już wiem ze jak będę zmieniał mazdę na młodsza siostrę kiedyś w benzynie (mam nadzieje ze jak najpóźniej ;), będę musiał szukać w Pl. Tagrze nie wiem czy to przypadkiem nie ściema w Polsce z tym dieslem. Jak by nie patrzeć wszystkie marki maja diesla w ofercie i ciagle w nie inwestują kupę kasy, pracują nad nowszymi technologiami itd. myśle ze jak by to była prawda, przestali by je rozwijać, inwestować kasę itd. Bo po cholerę tracić czas na coś co za 2-3 lata ma zniknąć z rynku.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 17 wrz 2018, 22:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 838
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
wbrew pozorom juz kilka marek z nowa generacja nie ma juz Diesli.. nie zacytuje Ci nazw bo nie pamietam teraz :)
no ale jak to bywa kazdy chwali swoje :D


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 13:55 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Problemem nie są samochody z silnikami Diesla tylko samochody niespełniające normy Euro4. Problem jet taki, że dobro połowa samochodów jej nie spełnia (choć powinna) gdyż nie jest utrzymana w odpowiednim stanie technicznym.

Wprowadzanie jakiejś tam normy np. Euro 6d-Temp nic nie zmieni bo dotyczy tylko nowych samochodów, a stare mogą być na poziomie faktycznym sprzed Euro1. Ponadto utrzymanie sprawności technicznej samochodu spełniającego normę powyżej Euro5 będzie raczej kosztowne, co spowoduje, że w dłuższej perspektywie czasowej pomimo, że na papierze 80% samochodów będzie z Euro6, faktycznie będzie jeszcze gorzej.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 14:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Żeby coś zmienić w tym względzie to testy na spełnienie normy Euro musiałyby być przeprowadzane w ramach badań technicznych np raz na dwa lata Toby się rynek zmienił

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 14:43 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dobra ale tak samo może to się dotyczyć benzyn. Że po iluś tam latach też nie trzymają normy czemu tylko diesel??? Jak by nie patrzeć aby benzyna spełniała normę 6d cos tam, musi mieć filtr cząsteczek stałych (GPF) jak diesel czyli też swoje musi kopcič :-P . To jest i tak bez sensu ta cała ecologia niszczy motoryzację :(. Ja się zastanawiam jak ferrari i inne super samochody z v12, v10 przechodzą te normy,,,,,,,:). Wyobrażacie sobie ferrari, maseratti, aston m z filtrem gpf <bach>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 16:17 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 09.02.2015
Posty: 244
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Lucasbadboy No z tymi Włochami coś jest na rzeczy, ostatnio byłem i nawet cabrio z wypożyczalni było w dieslu :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 18 wrz 2018, 19:38 
Amator
Offline
Od: 14.06.2018
Posty: 79
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
18 września 2018, o 14:43 Lucasbadboy napisał(a):
Jak by nie patrzeć aby benzyna spełniała normę 6d cos tam, musi mieć filtr cząsteczek stałych (GPF)


No Mazada właśnie nie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 08:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 527
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
3 września 2018, o 11:19 domas7 napisał(a):
Oj zrywa, zrywa. A na mokrym to potrafi przy 50-70 kmh przy kickdownie zerwać

Dzisiaj mokro więc idealny dzień na sprawdzenie przyczepności. Przy 4k obrotów dsc przymulilo, zrywania brak :)
https://www.youtube.com/watch?v=xkYBa9qSwI0

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 09:12 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A u mnie trzepało autem mimo że specjalnie starałem się delikatnie żeby w miejscu nie zostać :/

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 09:13 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 09.08.2014
Posty: 465
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Ja w 2.0 kilka razy uzyskałem telepanie - ale tylko na mokrym przy chęci bardzo szybkiego ruszenia. Coś jest nie tak z ASR/ESP jak dla mnie - w innych samochodach ściągało obroty/moc w takim przypadku a tu pojawia się telepanie.

Na suchym rusza lepiej niż dane fabryczne i nigdy nie miałem problemu - kwestia operowania sprzęgłem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 09:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 527
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
24 września 2018, o 10:13 BigCactus napisał(a):
w innych samochodach ściągało obroty/moc w takim przypadku

Tak też dzieje się u mnie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 15:27 
Offline
18 września 2018, o 20:38 arnoldd napisał(a):
18 września 2018, o 14:43 Lucasbadboy napisał(a):
Jak by nie patrzeć aby benzyna spełniała normę 6d cos tam, musi mieć filtr cząsteczek stałych (GPF)


No Mazada właśnie nie :)


Euro 6.d wejdzie od wrzesnia 2019 ale juz prawie wszyscy sie do tej normy przygotowali.
Mazda jako jedyni bez gpfa ale chyba w 2019 tylko mazda nie bedzie miala silnika turbo w pb.
Diezle m6 z filtrem bez tylko pb.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 24 wrz 2018, 17:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2521
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Dokładnie, nie znam innej marki która by miała tylko silniki wolnossące w ofercie ;). W sumie to ich wyróżnia;). Ale czy to turbo to takie zło?? Jak kupisz nowe auto, to do min 150tys km masz spokój (No, zakładając ze dbamy o nie) czyli Ok 7-8 lat. Jak wydasz te 1200zl raz na 8lat na regenerację turbo to chyba nie jest takie beee??? A frajda z jazdy nieporównywalna :).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 319 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.