Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=48&t=2701
Strona 100 z 111

Autor:  Wedrowiec [ Śr, 17 kwi 2019, 08:50 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

Fajnie by było mieć jakieś statystyki - zawsze to argument przy odsprzedaży.

Autor:  Pablos [ Śr, 17 kwi 2019, 09:18 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

Statystyki czego? :D Tego, że banda Januszy sprowadza rozbitki z USA, co napędza kradzieże u nas? Potem się nie ma co dziwić, że te wersje są dużo tańsze na portalach aukcyjnych. Każdy uczciwy człowiek powinien omijać ten szrot szerokim łukiem.

Autor:  Wedrowiec [ Śr, 17 kwi 2019, 10:11 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

Chodzi mi o to że
- Mazdy w powszechnek opinii są kradzione na potęgę
- być może nie dotyczy to kombi i są być może na to dane
- mam kombi - które pewnie za 2 lata będę chciał sprzedać

Więc dla mnie nie jest to temat do omijania a wręcz przeciwnie.

Autor:  Kierowca [ Śr, 17 kwi 2019, 13:03 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

Wątpię w tą teorię, że sedany częściej kradzione.
Na portalach aukcyjnych nawet więcej części karoserii do kombi, np drzwi. Nie jest to żaden wyznacznik ale jednak.
Poza tym, raczej same karoserie to niezbyt dochodowe elementy dla potencjalnych paserów.
Ceny tych części są bardzo bardzo niskie jak widać. Spore tu niebezpieczeństwo identyfikacji, itd.

Autor:  gzesiolek [ Śr, 17 kwi 2019, 16:20 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

Kierowca, jakaś odchyłka statystyczna może być, jednak jest nieco złomków z rozwalonym tyłem, a tutaj części z kombi już nie podejdą...
Ale jednak to będzie kwestia kilku/max. kilkunastu % większej szansy kradzieży sedana...
Więcej chyba zmienia miejsce użytkowania niż sama buda...

Cudów nie ma... Ot duży popyt, drogie części blacharskie u producenta, nie najlepsze zabezpieczenia... i złodzieje mają żniwa...
Nic nie poradzisz...

A tutaj zarobek nie jest na otwartej sprzedaży części, tylko na sprzedaży gotowych aut z US, gdzie na sztuce masz przebicie na poziomie 10-20tys PLN... a ryzyko żadne, bo kto będzie identyfikował błotniki itp. przy kupnie całego auta...

Autor:  tombien [ Śr, 17 kwi 2019, 17:42 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

Są też uszkodzone z EU i części do tych też są potrzebne. Poza tym najczęściej jednak jest uszkodzony przód, więc części z kombi do sedana pasują łącznie z przednią parą drzwi. Stąd też kombi giną podobnie jak sedany.

Autor:  Plichcior [ Cz, 30 maja 2019, 14:44 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

https://tiny.pl/twr5d

w 2018 roku ukradziono 100 sztuk mazdy z rocznika 2016
dobrze liczę, że to 0,89% całej sprzedaży za 2016 rok?

Autor:  Kierowca [ Cz, 30 maja 2019, 21:09 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

Dzięki za informację.
100 sztuk rozumiem rocznika 2016, ale całej gamy Mazdy.
Mało to nie jest. Inaczej mówiąc ginęła "prawie" co setna Mazda z tego rocznika. Hmm....

Zobaczymy, może wkrótce Motodziennik opublikuje pełne dane.

Autor:  Wedrowiec [ Cz, 30 maja 2019, 21:12 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

Wcześniej ginęła bodajże 1/3, przynajmniej w Warszawie. Inaczej. Rocznie w Wawie kradli wszystkich roczników 1/3 tego co (w Wawie) sprzedawali.
A tu chyba jest 100 Mazd (a nie Mazd 6).

Autor:  Plichcior [ Pt, 31 maja 2019, 00:08 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

Mazd zginęło więcej, produkcji 2016 100szt.
Nie chce liczyć jakie były statystyki skypassion w wawie. Pewnie słabe.
Za 2 dni jadę tam na weekend, dobrze ze moje padło ma zły kolor i rocznik :)

Autor:  sory89 [ Wt, 11 cze 2019, 18:26 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

Post usunięty na prośbę autora.

Autor:  tombien [ Wt, 11 cze 2019, 18:32 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

sory89 ubezpieczona AC?

Autor:  sory89 [ Wt, 11 cze 2019, 18:35 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

niestety skonczylo mi sie niedawno i mialem wykupic polise w innej firmie

Autor:  szymonpoznan1 [ Wt, 11 cze 2019, 23:04 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

Najkrócej jak się da: w M6 +2018 w dwóch pierwszych wersjach nie ma keyless do zamykania/otwierania samochodu, ale jest odpalanie bez stacyjki. W sumie nie sprawdzałem tego, ale byłem przekonany że to działa tak, że jak wysiądę z samochodu z kluczykiem i ktoś do niego wsiądzie i odjedzie to samochód zgaśnie po 200-300 metrach.... Tak się jednak nie dzieje.
Ostatnio wróciłem do domu się przebrać gdy auto już chodziło, wyszedłem w pośpiechu odjechałem 2-3km i dopiero zauważyłem że mi wyświetla brak kluczyka (wyświetlało pewnie od początku, ale tam nie patrzyłem).
Miałem nadzieję że działa to inaczej - czyli jako dość fajne zabezpieczenie antykradzieżowe... Z resztą ostatnio słyszałem o przypadku w okolicy gdzie ktoś w Renault właśnie został wyciągnięty z auta, złodziej chciał odjechać i po 300m samochód zgasł, bo kluczyk był w kieszeni właścicielki...

Dlaczego Mazda tak nie robi? Da się coś takiego aktywować jakimkolwiek sposobem?

Autor:  tombien [ Śr, 12 cze 2019, 07:55 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

szymonpoznan1 wszystko działa prawidłowo. Było o tym wielokrotnie na Forum.
Takie są przepisy (EU). Kwestia bezpieczeństwa. Chodzi o to, żeby samochód nie zatrzymał się w miejscu, które może narazić na niebezpieczeństwo innych uczestników ruchu bądź samego złodzieja.
W wspomnianym Renault na pewno nie było to fabryczne rozwiązanie, bo takie są zabronione.
Jeżeli ktoś ma taki system (antynapad) to zamontował to na własną rękę.

Autor:  gzesiolek [ Śr, 12 cze 2019, 09:37 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

szymonpoznan1 bez kluczyka nie odpalisz, ale jak już odpalisz to w UE jest zakaz nagłego gaszenia silnika w trakcie ruchu...
Generalnie mogliby wg mnie wprowadzić jakieś elektroniczne zabezpieczenie, że uruchamia się alarm, a silnik obroty ma stopniowo ograniczane do 1k rpm

Autor:  fabek [ Śr, 12 cze 2019, 13:00 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

12 czerwca 2019, o 00:04 szymonpoznan1 napisał(a):
Najkrócej jak się da: w M6 +2018 w dwóch pierwszych wersjach nie ma keyless do zamykania/otwierania samochodu, ale jest odpalanie bez stacyjki. W sumie nie sprawdzałem tego, ale byłem przekonany że to działa tak, że jak wysiądę z samochodu z kluczykiem i ktoś do niego wsiądzie i odjedzie to samochód zgaśnie po 200-300 metrach.... Tak się jednak nie dzieje.


Żaden samochód z keyless go nie gaśnie po oddaleniu się od kluczyka. Także Mercedes i BMW.

Autor:  popielasty [ Śr, 12 cze 2019, 17:00 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

Moim zdaniem to logiczne - wyobraź sobie, że pada Ci bateria w kluczyku na autostradzie przy 140km/h - co wtedy? :D

Autor:  arpi [ Śr, 12 cze 2019, 19:39 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

Nie musi nawet paść bateria, zdarza się całkiem często utrata komunikacji z kluczykiem np wrzuconym do plecaka czy torebki bo metalowe przedmioty, urządzenia elektroniczne, etc. Sam zwróciłem na to uwagę eksperymentując czy da się zatrzasnąć klucz w M6 z keyless.

Autor:  tombien [ Śr, 12 cze 2019, 21:51 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

Albo zatrzyma się na przejeździe kolejowym a skrzynia biegów automatyczna...

Autor:  JaFGdy [ Pt, 14 cze 2019, 09:21 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

tombien napisał(a):
szymonpoznan1 wszystko działa prawidłowo. Było o tym wielokrotnie na Forum.
Takie są przepisy (EU). Kwestia bezpieczeństwa. Chodzi o to, żeby samochód nie zatrzymał się w miejscu, które może narazić na niebezpieczeństwo innych uczestników ruchu bądź samego złodzieja.
W wspomnianym Renault na pewno nie było to fabryczne rozwiązanie, bo takie są zabronione.
Jeżeli ktoś ma taki system (antynapad) to zamontował to na własną rękę.
Miałem taki system montowany w ASO w aucie z 2003 roku. Po każdym odpaleniu, lub otworciu drzwi kierwcy trzeba było wklepać kod. Auto nie gasło od razu, najpierw zaczynało pikać, a dopiero po jakimś czasie czuć było spadek mocy i gasło. Niestety UE.

Autor:  Plichcior [ Pt, 14 cze 2019, 10:05 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

Nadal mozna taki system zamontowac - JaFGdy służę namiarem.

Niestety UE i oem/ASO to teraz inne maja wymagania dotyczące zabezpieczenia. Jaka jest ich skuteczność to wszyscy wiemy.

Autor:  dropt07 [ Pt, 14 cze 2019, 10:40 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

Antynapad miałem zainstalowany w samochodach od lat 90-tych (automatyczne zamykanie drzwi po uruchomieniu pojazdu/otwarcie drzwi w trakcie jazdy lub postoju przy włączonym silniku powodowało po pewnym czasie unieruchomienie poj. w sposób dokładnie jak to opisał JaFGdy). Jak przesiadłem się do M6 to nie wyobrażałem sobie, żebym tego nie miał. Myliłem się. Po miesiącu już nie blokowałem drzwi, instalowanie antynapadu było mi zupełnie obojętne. Mazda to jednak nie ten samochód, z którego cię wywlekają na skrzyżowaniu i odjeżdżają siną dal. Pomijam już w tym względzie obowiązujące unijne przepisy.

Autor:  popielasty [ So, 15 cze 2019, 16:10 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

14 czerwca 2019, o 11:40 dropt07 napisał(a):
Mazda to jednak nie ten samochód, z którego cię wywlekają na skrzyżowaniu i odjeżdżają siną dal.


W dzisiejszych czasach to się chyba w Polsce nie zdarza? Nie słyszałem. W latach 90-tych owszem :) teraz to takie rzeczy w ameryce południowej albo afryce...

Autor:  dropt07 [ So, 15 cze 2019, 21:44 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

To tym bardziej nie ma o co kopii kruszyć. Ba i nie ma zagrożeń o których mowa powyżej.

Autor:  jordanj [ Śr, 19 cze 2019, 00:05 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

Widziałem fajny schemat do instalacji antynapadu w Mazdzie. Działał tak, że po wystąpieniu zdarzenia włączał światła awaryjne i po kolejnych 60 albo 90 sekundach (nie pamiętam) wyłączał silnik. Moim zdaniem rozwiązanie OK, a UE powinna przestać wtrącać się do tego jak ludzie chronią swoją własność.

Autor:  anonim [ Śr, 19 cze 2019, 07:22 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

To, że auto samo nie może wyłączyć silnika, to nie jest wtrącanie się w to, czy ktoś może lub nie może chronić swojej własności. Tu chodzi o bezpieczeństwo innych na drogach. A co, jak antynapad odetnie zapłon na przejeździe kolejowym albo na torach tramwajowych, albo na środku skrzyżowania i dojdzie do wypadku, w którym ucierpią inni ludzie? Dla mnie, jak i ogółu społeczeństwa życie i zdrowie postronnych ludzi jest ważniejsze od czyjejkolwiek własności.

Autor:  Plichcior [ Śr, 19 cze 2019, 12:32 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

Z tego co Pamietam jak mnie ktoś wysadzi z pastylka omegi z auta to auto tez zgaśnie.

Poprawimy bezpieczeństwo na drogach eliminując auta niesprawne technicznie, stare szroty naprawiane na sztukę po stodołach, z podbijanymi przeglądami za flaszkę.

Nie słyszałem o wypadkach spowodowanymi działaniem antynapadow, za to mnóstwo gdzie Seba na łysych oponach w 25 letniej bemce rozwalił siebie i innych na środku skrzyżowania.

Niemniej zgadzam się, ze wsiadając do auta jesteśmy odpowiedzialni również za bezpieczeństwo innych. Jak patrzę na stan niektórych aut to widzę ze niektórzy maja to bezpieczeństwo w d... Sorry za offtopa

Autor:  tombien [ Śr, 19 cze 2019, 12:37 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

19 czerwca 2019, o 13:32 Plichcior napisał(a):
Z tego co Pamietam jak mnie ktoś wysadzi z pastylka omegi z auta to auto tez zgaśnie.

Sprawdzałeś? Bo według mnie nic takiego nie nastąpi.

Autor:  Plichcior [ Śr, 19 cze 2019, 12:41 ]
Tytuł:  Re: Kradzież GJ/GL - przypadki, zabezpieczenia

Nie, sprawdzę przy okazji

Strona 100 z 111 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/