Teraz jest So, 20 kwi 2024, 01:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 22 lis 2014, 10:36 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.11.2014
Posty: 1
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Witam

Jako nowy posiadacz 6-óstki prawie nówki ( niemiec do dziś dzwoni żeby silnika posłuchac ;) ) mam pytanko jaką instalację LPG można do tego wrzucić, z tego co wyszperałem w necie to na razie tylko Prins DLM 2.0 się nadaje, czy ktoś jeszcze robi instalacje gazowe do silników Skyactiv ?
Ma ktos tego Prinsa u siebie ? Jak wrażenia ? Jak chodzi ? Jakie spalania

thx


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lis 2014, 11:00 
Offline
Do 2.0 jeszcze LPG? Przecież to pali śmieszne ilości paliwa.. A Koliber1960 nawet twierdzi, umiejętnie jeżdząc nic nie pali, poza powietrzem.. :lol:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lis 2014, 11:23 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
rkarcz napisał(a):
jeżdząc nic nie pali, poza powietrzem..
, pod warunkirem, że opony napompuje azotem. <hahaha> <hahaha> :lol:

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lis 2014, 17:27 
Adept
Offline
Od: 13.06.2014
Posty: 122
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: lubuski
Kobretti nie oceniam, Twoja sprawa ale w życiu bym gazu nie wlożył.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: So, 22 lis 2014, 20:12 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
kobretti123 - możesz wyjaśnić skąd ten pomysł? Ja nie ogarniam...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lis 2014, 22:49 
Amator
Offline
Od: 05.10.2013
Posty: 95
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Panowie,

Kolega chce gaz wmontować, czemu nie. Będzie mu palił 9-10 l gazu i koszty jazdy 50% w dół. Jeśli technicznie możliwe i zaakceptujesz niedogodności - instaluj.
Z mojego doświadczenia prywatnego:

Minusy:

- częste tankowanie / teraz jest często a trzeba dwa razy częściej /
- miałem zbiornik w miejscu koła zapasowego, więc woziłem koło osobno / tu nie ma problemu /
- nie wjedziesz na żaden parking podziemny ani w domu jeśli masz w bryle budynku, w sumie poza nią też / to rozsądne postępowanie bo LPG to gaz pełzający /
- w sumie to wszystko

Plusy

- kasa Misiu, kasa

Miałem Prins'a w Octavi 1.8T - dalej jeździ, i jakąś włoską w Seicento. Kiedyś podsumowałem oszczędności netto i wyszło ładne kilkadziesiąt tysięcy , sic! - może to przemówi.

Oczywiście, rozumiem, że ktoś nie chce, jest uprzedzony, nie musi - taki świat, wolny wybór.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 lis 2014, 23:10 
Nowicjusz
Offline
Od: 11.08.2014
Posty: 51
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
2.0 pali 7-8l/100... efektywnie zaoszczedzisz 20-25%. Policzylbym dokladnie czy oplaca sie taki koszmarek w 6.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lis 2014, 09:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
I butli w miejsce koła zapasowego nie dasz, chyba, że to będzie mini-butla.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 lis 2014, 09:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Niemiec już więcej nie zadzwoni aby silnika posłuchać!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lis 2014, 09:21 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 06.05.2014
Posty: 19
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Witam
Ja mam w mojej Mazdzie 6 2.0 2006 po FL LPG firmy Stag. Zaraz bedzie rok od zalozenia.
Plusy:
- liczac na piechote instalacja juz mi sie splacila (zrobilem na LPG 25tys km i ponad 3tys pln zaoszczedzone)
- koszty jazdy duzo mniejsze
- roznicy w dzwieku silnika i mocy nie ma
- korek wlewu mam zrobiowy we wlewie paliwa wiec jest wygodny do tankowania i nie widac ze jest LPG
- nie trzeba uzywac zadnych ekstra olejow czy plynow czy swiec - wszystko standardowe
- nawet nie wiesz ze jedziesz na gazie
- instalacja jest profesjonalnie zalozona i po otwarciu pokrywy silnika praktycznie nie widac ze ona tam jest

Minusy
- czestsze tankowanie co ok 420-450km (pali sredno 10l gazu) - w sumie nie wiem czy to minus
- butla w kole a kolo w bagazniku - hmmm to chyba tez nie minus gdyz wiekszosc nowych aut nie ma w cale kola zapasowego tylko zestaw naprawczy wiec mozna tez taki sobie kupic i kolo wyjac z bagaznika

Ja jestem bardzo zadowolony i polecam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lis 2014, 09:33 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 06.05.2014
Posty: 19
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Ale co do instalacji w Twojej Mazdzie "kobretti123" to proponuje kontakt z profesjonalnym serwisem LPG (nie pierwszym lepszym). Oni dobrze doradza. Ja tak zrobilem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lis 2014, 09:54 
Avatar użytkownika
Partner forum
Offline
Od: 07.10.2014
Posty: 1239
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Zadzwoń tutaj i zapytaj http://autogaz-busko.pl/ To bardzo dobry serwis. Jeśli powiedzą, że nie to nawet nie szukałbym nigdzie indziej. Jeśli tak to jechałbym tam.

_________________
http://www.czarnepaliwo.pl - sklep z olejami silnikowymi, przekładniowymi, dodatkami do paliwa i wszelkimi płynami eksploatacyjnymi do Twojej Mazdy :piatka:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lis 2014, 10:04 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 06.05.2014
Posty: 19
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Ja polecam kontakt z gazautomix.pl/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lis 2014, 10:47 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 29.11.2014
Posty: 240
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ja u siebie w Citroën c4 mam instalację BRC. Na gazie przejechane mam juz prawie 100tys. Oszczędności bardzo duże obsługa bezproblemowa ale do Mazdy gazu nie dam.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lis 2014, 12:49 
Offline
Kiedyś miałem samochód na LPG, benzyna wolnossąca. Obecnie też taki ma moja żona. Plus to niewątpliwie koszty codziennej eksploatacji. Minusy można mnożyć. Od faktu, że to nie benzyna i żaden gazownik nie zakrzywi rzeczywistości, że samochód jest tak samo elastyczny i żwawy. Nie jest. Żeby był spalanie będzie od 1,5-2 razy większe względem benzyny - gdzie wtedy te oszczędności? Inne przypadłości to brak odpowiedniego ciśnienia oleju znacznie wczęsniej niż przy użytkowaniu na samej benzynie - zmiany oleju należy dokonywać nie co 15-20 000 km, a co 8-10 000 km. Miałem tak w obu samochodach. Jeśli przekraczałem 10000 km od razu odzywały się popychacze zaworowe. I tak można mnożyć bez końca. Jak mawia mój mechanik, nie chcesz mieć problemów z turbiną to kup benzynę z LPG i będziesz miał problemy z głowicą i braniem oleju. W pierwszym samochodzie pokusiłem się o remont kapitalny silnika. Po 150 tyś km na LPG sprężanie miał 9,9,7,9, a nie 14 - chyba atmosfer. Przed założeniem LPG miał równo po 14 na każdym cylindrze po 140 tyś km. Po ok. 20 tyś km na LPG zaczęło się coraz większe dolewanie oleju, od 1l/10000 km do 1l/1000 km w ostatniej fazie.
Ale to twoja decyzja co zrobisz. Ja bym w życiu nie profanował tego silnika LPG, bo koszt 100 km jazdy na benzynie jest naprawdę niewielki - 30 PLN przy jeździe Kolibra1960, do 35 PLN przy normalnej jeździe. Moja małżonka silnkiem 1.6 ma spalanie 10-11 l LPG w aucie klasy kompakt, benzyny pali ok. 7-8l/100 km. Koszt? 10x2,6 PLN = 26 PLN/100 km. Obecnie nie może jeździć na LPG bo coś zwaliło i nie przełącza się. Wogóle mnie to nie martwi, a jako że nie mam czasu jechać z tym do mechanika to po ok. tygodniu usłyszałem - jak to auto ładnie idzie... Jak kobieta to widzi, to myśle, że ty też byś to zauważył.. :wink:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lis 2014, 21:33 
Amator
Offline
Od: 05.10.2013
Posty: 95
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Kolego rkarcz. Napisz proszę:

1) Jaki silnik
2) Jaka instalacja
3) Tego nie musisz - jaki fachowiec instalował

itd itp.

Jabłka z jabłkami, gruszki z gruszkami...

a może lepiej nie pisz. W mojej rodzinie dwa skrajnie różne technicznie samochody przejechały razem na gazie circa 200 kkm i mam skrajnie inną opinię. Dzisiaj w Mazdzie nie mam gazu i nie rozważam bo po prostu nic mnie do tego nie motywuje. Dla mnie największym minusem było co pisałem powyżej - częste tankowanie, a poza tym nic. 1,5 lub 2 razy więcej gazu niż benzyny, no, ciekawa teoria, może doświadczenie, nie wiem. Pierwszy raz słyszę, nigdy nie doświadczyłem. A może się gdzieś wylewa ?
Kolega chce zainstalować nowoczesną instalację do nowoczesnego silnika - inna bajka. Wszystko idzie do przodu, technika też...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lis 2014, 21:40 
Offline
Pierwszy to 2.0 Audi na jednopunkcie, instalacja BRC z silnikiem krokowym - łącznie ok. 300 kkm.
Drugi to 1.6 Fiata z wtryskiem wielopunktowym z listwa, instalacja Elpigaz - łącznie ok. 70 kkm.
W obu przypadkach przypadłości olejowe - ubywanie, częste zmiany oleju to norma.
Spalanie dla akceptowalnych osiągów w każdym z przypadków 1,5x benzyna.
Czy się wylewało? Qrcze, chyba bym poczuł, słoń mi na nos nie nadepnął... :wink:
Masz lepsze doświadczenia? Super. Właściwie każdy z moich znajomych mając LPG, więcej go nie miało.
Pewnie lepiej zarabiają, nie? :>


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lis 2014, 21:43 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 06.05.2014
Posty: 19
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Nie wszystkie silniki nadaja sie do zagazowania i nie wszyscy fachowcy montuja wlasciwie dobrane instalacje do silnika. Jezeli silnik nadaje sie do gazu i ma odpowiednia instalacje to wszystko chodzi jak trzeba.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lis 2014, 21:51 
Amator
Offline
Od: 05.10.2013
Posty: 95
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Skoro jeździmy M6 to raczej jesteśmy powyżej średniej krajowej - taki prosty w zasadzie wniosek. Skoro było tak źle, to nie wiem jak dałeś radę przejechać tyle kilometrów w takich męczarniach, gniew musiał wzbierać w tobie.
Ty masz inne odczucia a ja inne, suma summarum nam obu nieco w kieszeniach zostało :-) i o to pewnie chodzi naszemu Koledze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 lis 2014, 22:32 
Offline
Młodość, naiwność cytując Bareję. Co poradzić. Gniew? To tylko samochód i moja głupota, że dałem się na to namówić. O co miałbym się gniewać. Bardziej śmiech z samego siebie pojawił się później, kiedy odkryłem, że można normalnie i bez stresów użytkować benzynę bez wspomagaczy - LPG, turbin itp. Innym razem odbiło mi z oszczędnym dieslem.. Ale to opowieść na inny niedzielny wieczór... Też miało być tanio i oszczędnie. Z tym pewnie też się nie zgodzisz, prawda? :oops:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 gru 2014, 07:02 
Amator
Offline
Od: 05.10.2013
Posty: 95
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
No jakbym mógł się z Tobą niezgodzić, czy w ogóle jest to możliwe...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 gru 2014, 01:38 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.04.2014
Posty: 468
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
co do wjezdzania na parkingi podziemne i zamkniete garaze - to jest nieprzepisowe.
nie ma w polsce takiego znaku, nie widnieje on w kodeksie, po wtore nie udowodnia ci ze masz LPG w aucie (panie, jaki gaz, rok temu sie zjebalo i na benzynie jezdze).
Takze to nie argument.
Chyba ze dla spokojnosci wlasnej nie wjezdzasz wtedy.

_________________
... "... chciałbym pozmieniać wiele rzeczy, lecz ja,
sam sobie ściemniam ze czasu nie mam..." ...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 gru 2014, 18:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
rkacz zejdziesz ze mnie bo mi k....ciężko i spalanie wzrasta <baseball>
Ty sobie możesz nawet LPG założyć i mnie nic do tego ani do tego jak traktujesz auto. :-P
Nie uważam mojej jazdy za nienormalną
Tylko :burak: :burak: :burak: tak uważają.
Pozdro :)

-- Dodano: So, 27 gru 2014, 18:35 --

w życiu nie zagazuję madzi <pucu>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 gru 2014, 20:48 
Offline
Ależ ja nie uważam twojej jazdy za nic nienormalnego. Wręcz przeciwnie tą analogią do powietrza dałem tylko wyraz autentycznego podziwu dla umiejętności i techniki jazdy ze spalaniem w okolicach 6l w samochodzie tej klasy o takich możliwościach. Powiem tak. Mój ojciec jak rozgrzewał samochód to gdy wsiadałem po nim to szedł zdecydowanie lepiej. I mimo podobnego, dość agresywnego stylu jazdy palił mu znacznie mniej. Więc ja wierzę w umiejętności optymalnej jazdy. Kwestia doświadczenia i tyle. Dzisiaj "oszczędnym " dieslem jadąc na tempomacie 140 lub 170 A4,S8,A1 i dalej S8 średnia prędkość 132 a spalanie 9l/100. Takie to są te oszczędne wynalazki diesle, lpg i inne cuda....
Podejrzewam że Mazda 6 2.0 spaliłaby podobnie, a moja oszczędna Vectra spaliłaby się ze wstydu ze swoim dpfem, turbiną i innym oszczędnym śmietnikiem.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 gru 2014, 13:07 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 11.05.2014
Posty: 105
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
SlawekGdynia napisał(a):
co do wjezdzania na parkingi podziemne i zamkniete garaze - to jest nieprzepisowe.
nie ma w polsce takiego znaku, nie widnieje on w kodeksie, po wtore nie udowodnia ci ze masz LPG w aucie (panie, jaki gaz, rok temu sie zjebalo i na benzynie jezdze).
Takze to nie argument.
Chyba ze dla spokojnosci wlasnej nie wjezdzasz wtedy.

Niby tak, ale jak coś się stanie to pozostaje jeszcze odpowiedzialność cywilna :) a tego osobiście bym nie ryzykował. Niestety często o tym się zapomina.

_________________
Obrazek - odeszła do ludzi
Obrazek
Mistrz Zen - nie przyzwyczajaj się, prędzej czy później i tak wszystko ch** strzeli


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 29 gru 2014, 13:21 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Ja na pewno nie zagazuję Magdaleny :wink:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 14 mar 2015, 17:15 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.03.2015
Posty: 2
Rok produkcji: 2004
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Mało brakowało kupiłbym nówkę z salonu po tym jak dostałem ją na jeden dzień do przetestowanie tak mnie zauroczyła jednak przez kolegę całe szczęście tego nie zrobiłem ;) Przymierzam się jednak powoli na jakąś lekko używaną mazdę GJ chodzi o wersje z silnikiem 2.5. Z tego powodu że robię dużo kilometrów jeżdżąc prywatnie zmieniając autko warunkiem konieczny jest możliwość montażu gazu. Te auta mają bezpośredni wtrysk paliwa i tu się robi problem bo rozumiem że zwykła sekwencja jest niemożliwa. Ktoś się już orientował jaki jest koszt montażu i czy w ogóle na obecną chwile jest to możliwe? a może jest osoba która użytkuje takie auto z lpg? chętnie bym się czegoś dowiedział i posłuchał jakiś rad. Przedzwonię po weekendzie tam gdzie montowałem instalacje w obecnym autku i zobaczę co oni mi powiedzą. Pozdro


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 15 mar 2015, 03:09 
Offline
Dzisiaj oglądałem Raport Turbo i Prinse lub Prince ma coś w ofercie do aut z bezpośrednim wtryskiem. Pytanie co ze zwiększonym stopniem sprężania?
Myślę że byle kołek w punkcie montażu za wiele nie będzie wiedział poza stwierdzeniem że będzie Pan zadowolony.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 mar 2015, 10:12 
Świeżak
Offline
Od: 03.12.2013
Posty: 18
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Silniki z wtryskiem bezpośrednim nie gazują się wcale lub prawie wcale. Istnieją specjalne rozwiązania, ale znacznie droższe od standardowych. W dodatku sterownik musi jednocześnie z gazem podawać niewielkie ilości benzyny (rzędu 2l/100 km) do fabrycznych wtryskiwaczy, żeby się nie zapiekły. W silnikach SkyActiv-G dodatkowym utrudnieniem jest wysoki stopień sprężania, który wymusza bardzo precyzyjne podawanie paliwa do komory spalania, w celu wytworzenia odpowiedniego uwarstwienia mieszanki. Gaz podawany do kolektora dolotowego wyklucza takie uwarstwienie. Obawiam się, że mogłoby nawet dochodzić do samozapłonu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 mar 2015, 11:48 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.01.2014
Posty: 341
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR DISI Turbo (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: MPS
Region: mazowiecki
Myślę, że precyzyjne podawanie gazu jest do ogarnięcia, ale nie w silnikach mazdy, ze względu na ich małą popularność w porównaniu do grupy VAG'a. Póki co chyba żadna firma nie pochyla się ku mazdzie, tylko wszyscy rozwijają silniki FSI i podobne. Moim zdaniem montowanie instalacji, która zużywa i gaz i benzynę w ilości około 4-5 litrów na 100 km to trochę traci sens. Do tego tak jak piszesz, taka instalacja jest znacznie droższa bo koszt na dzień dzisiejszy to około 6-8 tyś. Doliczając do tego benzynę na rozruch i późniejszą w trakcie jazdy to czas zwrotu inwestycji wydaje się być bardzo długi. W starej poczciwej GH mam gaz i sobie chwalę, ale do trochę młodszej 3 z bezpośrednim wtryskiem i turbiną temat odpuściłem pomimo, że spalanie jest powiedzmy sobie średnio wysokie :-)


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 63 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.