Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 15:32

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5199 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163 ... 174  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 3 maja 2022, 19:36 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 14.11.2021
Posty: 177
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: śląski
hej
no na pewno musisz zwrócić uwagę na zmiany biegów :lol:
a poważniej to jak nic nie chrupnęło od razu to raczej nic się nie stało ,pozostaje jeździć obserwować.

_________________
------------------------------------------------
Jak coś jest dobre...to jest dobre
:wink:
------------------------------------------------


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 4 maja 2022, 21:34 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Czy jest jakiś trik na wyjęcie zaślepki / korka progu? Próbowałem delikatnie ale nie chciał wyjść, nie chciałem połamać :cool:

https://allegro.pl/oferta/zaslepka-kore ... 0122177078

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 maja 2022, 17:58 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
A jakby włożyć takie szczypce i rozszerzając na maksa próbować wyjąć... Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 5 maja 2022, 21:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Będę próbował, wydaję mi się że są jakieś zatrzaski po bokach które trzymają zaślepkę.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 6 maja 2022, 07:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
maciekelga, do Marka Malika zadzwoń :D

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 6 maja 2022, 07:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
popielasty
w sumie i tak muszę potwierdzić wizytę to zapytam :lol:

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 16 maja 2022, 21:59 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Macie jakąś sprawdzoną żarówke, leda cokolwiek żeby poprawić oświetlenie w tylnej klapie bagażnika kombi


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 17 maja 2022, 06:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Auxito LED na diodach CSP.

viewtopic.php?p=366588#p366588

Sprawdzone, mam też założoną w GL.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 maja 2022, 07:03 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Hmmm, cofania tj też do przemyślenia ale ja pytałem o oświetlenie w środku bagażnika , ta taka mała nic nie dającą lampka w plastiku klapy


Ostatnio edytowano Wt, 17 maja 2022, 07:33 przez Gophfer, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 17 maja 2022, 07:32 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Gophfer źle zrozumiałem :wink:

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 maja 2022, 21:03 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 199
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
próbował ktoś naprawić ekran nawigacji w polifcie 2016 rok. chyba od słońca coś tam się rozwarstwiło. jak coś wyświetla to nawet nie przeszkadza na razie , ale jak ciemny to trochę mnie wkurza


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 maja 2022, 21:21 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
17 maja 2022, o 08:03 Gophfer napisał(a):
taka mała nic nie dającą lampka w plastiku klapy

Nie wiem czy to dlatego że moja jest led, ale u mnie dobrze oświetla bagażnik. Dużo lepiej, niż te lampki z boku bagażnika w innych samochodach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 maja 2022, 15:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.05.2022
Posty: 2
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
29 września 2015, o 19:46 tombien napisał(a):
Żółty - stałe 12V (fabrycznie puste miejsce, dołożony bezpiecznik)
Czerwony - ACC 12V (fabrycznie puste miejsce, dołożony bezpiecznik)
W tej chwili mam tylko żółty, zrezygnowałem ze sterowania zapłonem.

Obrazek


Cześć. Czyli o ile dobrze rozumiem, jeżeli podłączę się pod skrzynkę (przy kierowcy, prowadząc kabel w bocznym słupku) pod wskazane miejsce (czerwony bezpiecznik ACC) i masę gdzieś z boku, to będę miał zasilanie tylko po zapłonie? Po wyłączeniu nie będzie działać?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 26 maja 2022, 15:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2644
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Tak.

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 31 maja 2022, 20:02 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.06.2020
Posty: 39
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam, może mi ktoś podpowiedzieć jak gasić silnik bezpiecznie żeby nie odcinało całego zasilania? Denerwuje mnie że nie mogę dokończyć rozmowy na głośniku.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 31 maja 2022, 21:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
przlwo, ustaw skrzynię na N, zgaś. Przez 15 minut będzie jeszcze zasilanie. Po zakończeniu rozmowy nie zapomnij dać skrzyni na P i wyłączyć zapłon (START bez hamulca).

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 cze 2022, 07:28 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.06.2020
Posty: 39
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Bezpieczne jest gaszenie silnika na innym biegu niż P? Kiedyś spotkałem się z opinią, że powinno się wyłączać silnik tylko na P (że niby na innych biegach jest to szkodliwe dla skrzyni biegów?)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 1 cze 2022, 20:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Bo poprawna rutyna nakazuje gaszenie na P, ale jak chcesz zachować zapłon, to gaszenie na N nie ma negatywnego wpływu. Tak na prawdę sekwencja powinna zawsze zaczynać się od pełnego zatrzymania, trzymania hamulca nożnego, zmiana z D na P lub N i koniecznie zaciągnięcie / uruchomienie hamulca postojowego (ręczny). Dopiero po zaciągnięciu ręcznego powinno się puszczać hamulec nożny. To zabezpiecza nas przed chamskim "zazębieniem" skrzyni. Jak damy P i puścimy hamulec nożny a nie damy ręcznego, to samochód stoczy się kilka mm do przodu lub tyłu, to jest to zazębienie którego lepiej po prostu unikać...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 cze 2022, 20:52 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.03.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Czesc,

Szybkie pytanie, zauwazylem, ze lusterka w mojej 6 z 2019 skladaja sie nierownomiernie po obu stronach. Od strony kierowcy sklada sie wolniej niz od strony pasazera.
Czy tez tak macie, czy to jest objaw uszkodzonego mechanizmu?

Pozdrawiam
Tomek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 1 cze 2022, 21:26 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
1 czerwca 2022, o 21:52 knox napisał(a):
zauwazylem, ze lusterka w mojej 6 z 2019 skladaja sie nierownomiernie po obu stronach.

Dobrze że się w ogóle składają :) U mnie też jedno szybciej, drugie wolniej, a czasami jedno się zatnie. Ale nie wiem, czy ta różnica to z powodu różnych mechanizmów (w obu lusterkach były już wymieniane chyba ze 2 razy), czy tak po prostu jest... Póki się składają to nie wnikam :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 cze 2022, 00:24 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
"Od nowości" z różną prędkością, tak samo jak zamykanie każdej z szyb. Często jest to na listach do sprawdzenia przy zakupie auta ;) Że trzeba sprawdzić. Olałem ten punkt 6 lat temu, szyby jadą w dół jak trzeba, nic się nie zmieniło, lusterko o dziwo żadne się nie zepsuło. Przebieg jakieś 88 KKm.

W poprzednim aucie różnica w czasie była dużo mniejsza (lusterka, szyby), była. Chyba wyleczyło mnie to ze zwracania uwagi na takie rzeczy. Albo wysiedzenie iluś godzin w kolejnych ASO/jazdy testowe/ sprawdzanie pierdół typu "twardy plastik" jak jechałem jakimś autem (w głowie taka lista z *****).

Dla spokoju polecam, mówię serio, mnie to wyleczyło z kilku rzeczy o które się martwiłem:
- zgłosić reklamację na gwarancji, czekając sprawdzić co się da w autach w ASO, jak nie da się bez odpalenia auta to zamiast tracić czas na siedzenie brać jazdę testową
- j.w. zazwyczaj jest kilka marek w jednym miejscu - jak nie Mazdą to pojedziesz Nissanem, Toyotą, w ostateczności nawet Audi ;) nawet Daćka może wyleczyć pewne kompleksy/obawy. Mi wystarczyła jedna jazda Seatem żeby stwierdzić.... uciekaj!!!

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 2 cze 2022, 05:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie jak kupiłem auto, to składały się równo. Później miałem wyłamany lewy mechanizm i po naprawie chałupniczej lewe jest wolniejsze od prawego ;) Ale z kolei prawe nie do końca się składa :) Niestety, Mazda nie umi w lusterka, od lat :D

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 2 cze 2022, 07:23 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.03.2016
Posty: 3
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dzieki Panowie

Ja generalnie staram sie nie przejmowac takimi rzeczami po przygodach z M6 GG. Dbam mocno o ten samochod, a tutaj mnie temat zainteresowal/poirytowal, bo gwarancja skonczyla mi sie 31.05 i po prostu to mnie poddenerowowalo troche. Do tej pory nie mialem w sumie ani jednego problemu z tym samochodem, a o tych lusterkach to juz przed zakupem auta czytalem.
No nic, licze, ze te lusterka beda sie skladac przynajmniej, czy ASO, w razie jednak uszkodzenia tych mechanizmow, uzna to jako jakas wade fabryczna i wymieni mi to bezplatnie mimo wszystko, czy bedzie trzeba sypnac groszem, zeby to naprawic?

Tomek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 cze 2022, 09:19 
Nowicjusz
Offline
Od: 15.06.2020
Posty: 39
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
1 czerwca 2022, o 21:09 popielasty napisał(a):
Bo poprawna rutyna nakazuje gaszenie na P, ale jak chcesz zachować zapłon, to gaszenie na N nie ma negatywnego wpływu. Tak na prawdę sekwencja powinna zawsze zaczynać się od pełnego zatrzymania, trzymania hamulca nożnego, zmiana z D na P lub N i koniecznie zaciągnięcie / uruchomienie hamulca postojowego (ręczny). Dopiero po zaciągnięciu ręcznego powinno się puszczać hamulec nożny. To zabezpiecza nas przed chamskim "zazębieniem" skrzyni. Jak damy P i puścimy hamulec nożny a nie damy ręcznego, to samochód stoczy się kilka mm do przodu lub tyłu, to jest to zazębienie którego lepiej po prostu unikać...


szczerze mówiąc to nigdy nie zaciągałem ręcznego po zgaszeniu silnika. Myślałem, że ustawienie na P wystarczy ale będę tak robił

Dzięki popielasty <spoko>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 cze 2022, 12:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
knox napisał(a):
Dzieki Panowie

Ja generalnie staram sie nie przejmowac takimi rzeczami po przygodach z M6 GG. Dbam mocno o ten samochod, a tutaj mnie temat zainteresowal/poirytowal, bo gwarancja skonczyla mi sie 31.05 i po prostu to mnie poddenerowowalo troche. Do tej pory nie mialem w sumie ani jednego problemu z tym samochodem, a o tych lusterkach to juz przed zakupem auta czytalem.
No nic, licze, ze te lusterka beda sie skladac przynajmniej, czy ASO, w razie jednak uszkodzenia tych mechanizmow, uzna to jako jakas wade fabryczna i wymieni mi to bezplatnie mimo wszystko, czy bedzie trzeba sypnac groszem, zeby to naprawic?

Tomek
Do 6-7 lat po zakupie ASO powinno taką naprawę zrobic w ramach tzw. gestu. Jest to powszechna praktyka. Warto się upomnieć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 cze 2022, 16:43 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 17
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
3 czerwca 2022, o 10:19 przlwo napisał(a):
1 czerwca 2022, o 21:09 popielasty napisał(a):
Bo poprawna rutyna nakazuje gaszenie na P, ale jak chcesz zachować zapłon, to gaszenie na N nie ma negatywnego wpływu. Tak na prawdę sekwencja powinna zawsze zaczynać się od pełnego zatrzymania, trzymania hamulca nożnego, zmiana z D na P lub N i koniecznie zaciągnięcie / uruchomienie hamulca postojowego (ręczny). Dopiero po zaciągnięciu ręcznego powinno się puszczać hamulec nożny. To zabezpiecza nas przed chamskim "zazębieniem" skrzyni. Jak damy P i puścimy hamulec nożny a nie damy ręcznego, to samochód stoczy się kilka mm do przodu lub tyłu, to jest to zazębienie którego lepiej po prostu unikać...


szczerze mówiąc to nigdy nie zaciągałem ręcznego po zgaszeniu silnika. Myślałem, że ustawienie na P wystarczy ale będę tak robił

Dzięki popielasty <spoko>


Co prawda nie mam już "szóstki" bo przesiadłem się na CX-5; 2,5l ; automat i u mnie sprawa wyłączania silnika i załączania hamulca ręcznego wygląda tak:
- mam zapięte pasy, włączony auto-hold
- chcąc się całkowicie zatrzymać naciskam pedał hamulca tak aby samochód zatrzymał się (silnik nadal pracuje)
- bieg wrzucam na P
- naciskam przycisk Start-Stop
- silnik się wyłącza, hamulec ręczny zaciąga się samoczynnie
Mam nadzieję, że nic nie pomyliłem.

_________________
Mazda 6 2015; sedan benzyna 2,5 l <pucu>
Były: (z giełdy) Syrena 105 => PF 125p :sad: (najgorszy jaki miałem)
(z salonu) Hyundai Pony => Civic => Octavia => Yaris => Corolla => Avensis


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 3 cze 2022, 17:19 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Nie napisałeś kiedy puszczasz hamulec roboczy (nożny)
Zasada jest prosta, podczas gdy silnik nie pracuje, koła samochodu mają być zablokowane hamulcami, a nie skrzynią biegów. Jest to ważne zwłaszcza na terenach pagórkowatych.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 cze 2022, 00:36 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
O matko.
Załamałem się.

Bez autohold, czy CX-5 czy M6 podobno to samo (skrzynia, silnik, dookoła).

Dojeżdżam, wciskam hamulec, stoi, nie kombinuję. Jak chcę żeby zgasło to wciskam mocniej, nie chcę to wciskam słabiej. I tak jest (po lekturze forum) od lat.

CX-5 2 razy zastępcze na kilka dni jak mi auto naprawiali z ubezpieczenia:
to samo tylko autohold: nic się nie zmieniło tylko trzeba wcisnąć autohold żeby autohold działał (bo jest ubogie w porównaniu do innych marek aut, tam zazwyczaj działa automatycznie).

Wyczytane od lat 6 na tym forum: masz automat w maździe to masz zazwyczaj, 99,9% czasu jedno z 3 ustawień: jak odpalasz auto, jak jedziesz do przodu, jak cofasz. Koniec. Reszty nie ruszaj, nie ma potrzeby, nie jest zalecane.

I serio - odpalenie auta, jazda do przodu, cofanie. N i P (chyba tak to jest tam określone :D ) użyłem przez 6 lat kilka, maksymalnie kilkanaście razy (pewnie jednak tylko kilka) żeby... w sumie nie wiem, raz na jakiś czas ktoś się na forum pyta.


Edit: dobra, przepraszam, to się jak coś odnosi na pewno do AT 2,5, nie wiem jak z 2.0 i diesel. Jak jest elektryczny ręczny to po prostu albo stoisz na nożnym albo "zaciągasz" ręczny i wtedy nie zmieniasz "biegów", wciśnięcie gazu zwalnia ręczny.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 cze 2022, 19:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 06.12.2021
Posty: 10
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam wszystkich, czy ktoś może polecić w Krakowie kogoś od zabezpieczenia podwozia?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 cze 2022, 16:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
2 czerwca 2022, o 08:23 knox napisał(a):
Dzieki Panowie

Ja generalnie staram sie nie przejmowac takimi rzeczami po przygodach z M6 GG. Dbam mocno o ten samochod, a tutaj mnie temat zainteresowal/poirytowal, bo gwarancja skonczyla mi sie 31.05 i po prostu to mnie poddenerowowalo troche. Do tej pory nie mialem w sumie ani jednego problemu z tym samochodem, a o tych lusterkach to juz przed zakupem auta czytalem.
No nic, licze, ze te lusterka beda sie skladac przynajmniej, czy ASO, w razie jednak uszkodzenia tych mechanizmow, uzna to jako jakas wade fabryczna i wymieni mi to bezplatnie mimo wszystko, czy bedzie trzeba sypnac groszem, zeby to naprawic?

Tomek


Powinien wymienić gratis i po gwarancji, zwłaszcza jak były tam przeglądyy i po niej robione, ale i przy braku przeglądów - serwisant musi napisać do centrali Mazdy. Wmoim przypadku na 2gi dzień była pozytywna odpowiedź (w 2021 a auto z 2015, po gwar nie robiłem przeglądów w ASO), natomiast widząc ile ten serwisant musiał papierów nawypełniać, naklikać się przy tym zgłoszeniu do centrali, nie dziwiłbym się gdyby serwisy nie informowały o takiej możliwości.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5199 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163 ... 174  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: marco406 i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.