Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 02:16

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5199 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145 ... 174  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 10 sty 2017, 18:24 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czas sobie można ustawić. Ja zmniejszyłem na 10s. A samo piknięcie można wyłączyć. Inaczej - u mnie domyślnie było wyłączone piknięcie, włączyłem je.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sty 2017, 18:28 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Można ustawić głośność "piknięcia" oraz walk away time czyli czas po jakim zablokuje się auto gdy odejdziesz - ja mam na 30 sekund i piknięcie średnie.
Laguna z 2010 (III generacja od 2008) o zamknięciu auta informowała krótkim trąbnięciem, ale znów jakaś dyrektywa (ta sama, która zakazała antynapadówek) zakazała również użycia sygnału dźwiękowego do informowania o załączeniu systemu alarmowego.
Prawo jest tak szczegółowe i się zajmuje tak nieistotnymi rzeczami, że nóż mi się w kieszeni otwiera gdy pomyślę ilu urzędników te głupoty tworzy i ile pieniędzy z naszych podatków wypłaca im się jako pensje i utrzymanie biur.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 10 sty 2017, 18:47 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
jordanj napisał(a):
zakazała również użycia sygnału dźwiękowego do informowania o załączeniu systemu alarmowego.

I bardzo dobrze, to był wkurzający dźwięk i poroniony pomysł.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sty 2017, 21:52 
Offline
Wszyskim którzy mają moduł automatycznie składanych lusterek radzę wyłączyć autoryglowanie. Podobnie sprawa wygląda jeśli chodzi o zostawienie samochodu z kimś w środku. Na stacji benzynowej czy gdziekolwiek, samochód się zamknie i alarm będzie wył. Ciekawe czy jest to bezpieczne np. latem gdy ktoś zostanie zamknięty, a chyba nie ma możliwości otwarcia od środka. Ogólnie słaby jest ten system, powinien działać jak w nowym talismanie, czyli otwierać samochód gdy podchodzimy z kluczykiem i ewentualnie zamykać gdy oddalimy się na ileś tam metrów, nie wspomnę już o systemie elektrycznej klapy reagującej na ruch nogą.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sty 2017, 22:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
MateZ Już wiele razy mi wył z tego powodu... To wada dostępu bezkluczykowego. Po to jest na kluczyku przycisk do dezaktywacji alarmu w samochodzie.
MateZ napisał(a):
Ciekawe czy jest to bezpieczne np. latem gdy ktoś zostanie zamknięty, a chyba nie ma możliwości otwarcia od środk

Zostawiłeś kogoś w środku i serio nie mógł otworzyć odblokowując drzwie manualnie? Bo to mi działa testowałem.
Akurat otwierania gdy się podchodzi bym nie chciał, ale jak się pociągnie za klamkę drzwi przy których się stoii to już tak nawet jeśli bym musiał dwa razy ciągnąć.
Co klapy reagującej na ruch nogą. Dla mnie otwieranie manualne jest szybszę i to wolę. Co kto woli...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sty 2017, 22:12 
Offline
Akurat nie testowałem osobiście, a ludziom których zamnąłem nie przyszło do głowy wcisanie przycisku ryglowania. Co do klapy owszem otwiera się szybcie ręcznie pod warunkiem, że ręce mamy wolne. Osobiście nic bardziej mnie nie denerwuję jak mam ręce zajęte siatami z zakupami czy innymi torbami, które swoje waża i muszę walczyć z klapą. Kolejną słabą opcją jest to, że samochód nie otwiera się gdy otwieramy bagażnik. Opcja odwrotna jest. Nieraz żona idzie do drzwi ja otwieram bagażnik, a ona musi czekać aż wsadze bagaże i podejdę do drzwi łaskawi wciskając przycisk na klamce. Co do lusterek to bardzo skraca to żywot mechanizmów.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sty 2017, 22:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Akurat właśnie z tym otwieraniem samochodu przez bagażnik to też nie kapuję w końcu jest tam nawet osobny przycisk do tego. A de facto jak go naciśniesz to możesz tylko zamknąć samochód nie otworzyć. A bagażnik działa tak, że przecież nie musisz reszty samochodu otworzyć by go otworzyć... Tego nie rozumiem działania.
Ja mam zawszę jedną rękę w stanie w którym mogę albo coś łatwo odłożyć, aby użyć kluczy do domu albo tak, że mogę poprostu używać tej ręki. Wszystko zależy od podejścia. Ja zazwyczaj jednej ręki sobie po prostu nie blokuję bo ma inne zastosowania. ;) Samochód stoi w garażu więc można spokojnie taboły kłaść...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sty 2017, 23:36 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Klapy sterowanej ruchem nogą pod zderzakiem też mi brakuje w M6, ale trudno, wiedziałem, że tego nie będzie i wolałem silnik 2.5 niż klapę elektryczną z silnikiem 1.6 (Talisman).
Handsfree w Renault działa tak, że zamiast przycisków na klamkach jest fotokomórka czyli włożenie ręki pomiędzy klamkę i karoserię odblokowuje zamki jeśli karta jest w zasięgi.
Również przycisk bagażnika odblokowuje nie tylko bagażnik ale również zamki (w M6 tylko bagażnik). Do tego akurat mam mieszane uczucia.

Jeśli auto jest zamknięte to nie powinno być możliwości otwarcia go od środka (podwójny rygiel), celem jest zabezpieczenie możliwości otwarcia drzwi przez wybicie szyby. Muszę przetestować.

W M6 za to lepiej działa wyłączenie czujnika obecności PAXa w aucie. Wystarczy klik na pilocie. W Renault karta nie ma takiego przycisku. Aby to zrobić trzeba przed wyjściem z auta włożyć kartę do czytnika, potrzymać tam 10 sekund i później w odpowiedniej sekwencji kilka razy wyciągnąć i włożyć - nigdy tego nie użyłem w praktyce ale pamiętam, że instrukcja wspominała o takiej możliwości. Ja najczęściej zostawiałem uchylony bagażnik (jeśli nic nie było) aby nie uzbrajał się alarm przy odejściu lub jeśli bagażnik był pełny co implikowało zaufanych paxów to zostawiałem kartę w środku i instruowałem kiedy mają się zamknąć od środka i kiedy otworzyć.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


Ostatnio edytowano Wt, 10 sty 2017, 23:40 przez jordanj, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 10 sty 2017, 23:38 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Podwójny rygiel jest, trzeba 2 razy wcisnąć przycisk na klamce przy zamykaniu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 sty 2017, 20:01 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.02.2016
Posty: 454
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Co do tego, że otwarcie bagażnika nie odblokowuje pozostałych zamków. Ostatnio otworzyłem bagażnik, aby wyciągnąć dość duży dywan (rozłożone tylne oparcie). System chyba wykrył intruza, bo zaraz się włączył alarm :). No i musiałem grzebać po kieszeniach, aby uciszyć samochód. Dla kogoś, kto często przewozi długie bagaże, pewnie może być to uciążliwe.


Ostatnio edytowano Cz, 12 sty 2017, 17:41 przez modo, łącznie edytowano 3 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 sty 2017, 21:42 
Wtajemniczony
Offline
Od: 13.10.2016
Posty: 202
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Dziś zrobiłem to samo :lol: i szybciutko z zajętymi rękoma szukamy kluczyków :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 sty 2017, 00:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 838
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
rewolF napisał(a):
Czy ktoś może się pochwalić folią ochronną na zderzaku tylnym i/lub folią ochronną na progach? Jakie są Wasze wrażenia i czy warto?

no wlasnie :)
ma moze ktos z soul reda z folia na zderzaku,,ciekawi mnie jak mocno sie odznacza i czy jak sie porysuje czy tez zmatowieje to nie widac jej za bardzo..


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 sty 2017, 07:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
DM2009 Ja mam generalnie nie widać tego. Chyba, że jesteś dość blisko powiedzmy na 1 metr. Wtedy możesz zauważyć końce bezproblemu.
Ja mam od 6 miesięcy. Jakoś specjalnie się nie rysuję, aż taka twarda nie jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 17 sty 2017, 10:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 838
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
dzieki szuki :-)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 10:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Gdyby chciał ktoś odpowiedzi dlaczego wersje USA mają 184 KM zamiast 192 KM. Dziś znalazłem odpowiedź:
Generalnie silniki Skyactive-G na EU ma stopień sprężenia 14:1 na USA 13:1. Generalnie wynika to z mniejszej oktanowości paliwa na rynku USA.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 10:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2364
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
A nie jest tak, że 14:1 ma 2.0, a 2.5 ma 13:1?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 10:53 
Offline
Dokładnie tak jest. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 11:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
:oops: No dobra poprawka 13:1 wynika i tak z rynka na USA i a moc tylko z oktanowości. A my nie dostajemy 14:1 pewnie, żęby nie różnicować silnika na rynki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 11:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 838
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
wow...niedawno sie nad tym zastanawialem :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 11:31 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Wg instrukcji silnik SkyActiv 2.5 ma stopień sprężania 13:1, a 2.0 mają 14:1.

Różnice mogą wynikać z metodologii pomiaru, czy kaloryczności paliwa.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 11:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
jordanj
Cytuj:
SKYACTIV-G engines for the U.S. market have a lower compression ratio of 13:1 allowing them to operate on standard instead of premium fuel with an approximate 3-5 percent reduction in torque and fuel economy.[7]

W stanach mają maks 92 oktanowe nie premium... U nas standard to 95.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 12:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
szuki,
2,5 w UE też mają stopień 13:1, 2,0 ma 14:1...

A co do mocy to pamiętaj, że w USA podawane jest w ph a w UE w ps, a to chyba jest różnica ok 2% między nimi...
Trzeba by porównać w KW...

A oktany też ciężko porównywać, bo mają używaną inną liczbę oktanową ;)

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 12:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
szuki - silnik 2.5 generalnie ma stopień sprężania niższy niż w 2.0 tj. 13:1.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 12:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
gzesiolek USA 138 KW. EU 141KW. - ze specyfikacji.
gzesiolek napisał(a):
A oktany też ciężko porównywać, bo mają używaną inną liczbę oktanową

Co masz na myśli jakieś informacje wiecej poproszę. Ja mówie o RON nie o AKI.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 12:42 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Miałem tylko na myśli, że SkyActiv 2.5 zarówno w EU jak i w US ma stopień sprężania 13:1, a różnice w mocy wynikają właśnie z paliwa. Odnośnie metodologii pomiaru miałem na myśli to, że w EU jeśli dobrze pamiętam przyjmuje się do pomiarów warunki atmosfery standardowej na poziomie morza czyli 1225kg/m3 gęstości powietrza (to odpowiada temperaturze 15st. C w ciśnieniu 1013,25 hPa). W US nie wiem czy nie przyjmują ciut niższej gęstości (wyższej temperatury).
To oczywiście powoduje, że nasze Mazdy latem, szczególnie w terenach wyżynnych mają tej mocy znacznie mniej. Dlatego ja jestem fanem turbosprężarek i chętnie bym taką w Mazdzie widział. Nie po to aby mieć 250 czy więcej KM, symbolicznie do 200 bym podniósł tyle tylko, że utrzymałbym tę moc w dużym zakresie wysokości gęstościowej.

P.s. Dla porównania na Kubie 91 to premium, a standard to chyba 85. W europejskim Seacie Altea na postoju z włączoną klimą musiałem trzymać lekko wciśnięty gaz bo silnik się dławił. ;-)

P.s. W zakresie jednostek. Metric Horsepower to moc potrzebna do podniesienia 75kg na wysokość 1 metra w czasie jednej sekundy w warunkach grawitacji ziemskiej - ok. 735 Watt.
Imperial Horepower to energia potrzebna do podniesienia jednego funta na wysokość 550 stóp w czasie jednej sekundy w warunkach grawitacji ziemskiej (tam się używa pojęcia foot-pound, więc równie dobrze może być 550 funtów na wysokość 1 stopy). To daje jakieś 745 Watt.

Czyli 192 KM w jednostkach metrycznych daje jakieś 189,5 KM w imperialnych, a Mazda w katalogach US podaje 184.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 12:54 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
szuki napisał(a):
gzesiolek USA 138 KW. EU 141KW. - ze specyfikacji.

Czyli różnica jest, ale nie wynika ona ze stopnia sprężania bo w tych samych specyfikacjach stopień ten jest identyczny...
Bardziej bym stawiał to co napisał jordanj:
jordanj napisał(a):
Odnośnie metodologii pomiaru miałem na myśli to, że w EU jeśli dobrze pamiętam przyjmuje się do pomiarów warunki atmosfery standardowej na poziomie morza czyli 1225kg/m3 gęstości powietrza (to odpowiada temperaturze 15st. C w ciśnieniu 1013,25 hPa). W US nie wiem czy nie przyjmują ciut niższej gęstości (wyższej temperatury).


szuki napisał(a):
Co masz na myśli jakieś informacje wiecej poproszę. Ja mówie o RON nie o AKI.


Właśnie chodziło mi o tą kilkuprocentową różnice między RON u nas, a opisem na stacji u nich (czyli AKI).
Może rzeczywiście sama oktanowość paliwa i przebieg jego spalania wpływa na mapy silnika...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 12:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Jakbym mówił o AKI to bym podał 87. 92 to już przeliczone ichni na nasze RONy. Choć nie powiem AKI mi sie bardziej podoba, bo Anti-Knock :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 13:27 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 09.08.2014
Posty: 465
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
jordanj napisał(a):
To oczywiście powoduje, że nasze Mazdy latem, szczególnie w terenach wyżynnych mają tej mocy znacznie mniej. Dlatego ja jestem fanem turbosprężarek i chętnie bym taką w Mazdzie widział. Nie po to aby mieć 250 czy więcej KM, symbolicznie do 200 bym podniósł tyle tylko, że utrzymałbym tę moc w dużym zakresie wysokości gęstościowej...


Tylko z tego co mi wiadomo jest właśnie kompletnie odwrotnie niż napisałeś.

Silniki wolnossące są znacznie mniej czułe na zmiany w temperaturze powietrza i jego ilości niż auta z turbo - stąd odwieczne pytania o temperaturę na hamowni, etc. przy podawaniu mocy aut z turbo.

Jeżdżąc autami z turbo zawsze wydawało mi się, że lepiej ciągną w zimie - pewnie własnie z racji gęstszego powietrza.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 13:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
BigCactus napisał(a):
Jeżdżąc autami z turbo zawsze wydawało mi się, że lepiej ciągną w zimie

To nie jest "wydaje mi się" tylko tak zwyczajnie jest. Inny wynik przy hamowaniu silnika ze sprężarką jest przy -10, 0 czy +10. Generalnie im niższa temperatura tym moc jest wyższa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 sty 2017, 14:33 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
@BigCactus Opisywałem to wiele razy. Sprężarka czy to napędzana turbiną (turbo) czy paskiem od silnika (super) czy elektrycznie (compressor lub electrically assisted supercharger, nie wiem czy stosowany w motoryzacji. Mercedes Kompressor jest supercharged jeśli dobrze kojarzę) zwiększa ilość dostarczonego do silnika powietrza. Jeśli sterownik silnika jest zaawansowany to nie mierzy tylko ciśnienia ale i temperaturę czyli tak naprawdę istotna jest masa cząsteczkowa wtłaczanego powietrza. Masę cząsteczkową możemy podnieść zwiększając ciśnienie albo zmniejszając temperaturę. Temperaturę zmniejsza Pan Bóg, a ciśnienie zwiększa sprężarka.

Przy czym aby nie doprowadzić do wytworzenia nadmiernego obciążenia silnika od istnieje pewna graniczna masa jednostkowa powietrza powyżej której się go do silnika nie dostarcza. Wówczas nawet jeśli spadnie temperatura to sprężarka działa wolniej lub pod innym kątem ustawia się stator vanes (mniej zwiększa ciśnienie) i wychodzi na to samo.

Jeżeli chcielibyśmy aby silnik spalał mniej paliwa i był bardziej żywotny ale jednocześnie słabszy to możemy podać z komputera sterownikowi niższą temperaturę otoczenia tak aby ograniczył wydajność sprężarki (to się stosuje tylko w silnikach odrzutowych, w turbinkach silników tłokowych nie słyszałem ale zasada jest taka sama).
Odwrotnie gdy chcemy zwiększyć moc możemy oszukać komputer podając mu wyższą temperaturę otoczenia niż jest w rzeczywistości, co spowoduje zwiększenie wydajności sprężarki (zasadniczo w silnikach lotniczych nieakceptowalne jest takie podnoszenie mocy nieważne czy to silnik tłokowy turbodoładowany czy odrzutowy, a w samochodowych to chyba najprostsza forma wpływania na sterownik bez jego wymiany, choć na samym tuningu jak i na samochodach się nie znam).

Ja nie wiem w którym samochodzie jakie są wartości graniczne, a tym bardziej nie chcę dyskutować z odczuciami, które są subiektywne i moim zdaniem biorą się z tego, że gdy jest zimno to wysoką gęstość powietrza mamy od razu (auto "ciągnie" jak to napisałeś), a gdy jest ciepło ta gęstość powietrza jest efektem działania turbiny, która ma swoją bezwładność gdyż napędzana jest spalinami od silnika, więc zanim się rozkręci mija jakiś czas przez który auto jest istotnie słabsze.

W obu przypadkach moc jaką generuje silnik jest taka sama, ale w tym pierwszym przypadku mamy ją niemalże od razu, a w tym drugim musimy poczekać (różnica przyrostu mocy w jednostce czasu).
W przypadku silnika wolnossącego nie ma na co czekać, po prostu mamy mniejszą moc.

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5199 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145 ... 174  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.