Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 14:44

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 16 lip 2015, 09:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Jeżdżę już prawie 2 lata 2,0 benzyną :) i jestem z auta coraz bardziej zadowolony :D
1.WYGLĄD
2.NISKIE ZUŻYCIE PALIWA
3.ZUPEŁNIE NIEZŁE OSIĄGI (jeżeli potrzeba i ktoś chce można mocno depnąć,żwawo przyspieszyć i polecieć ponad 200 km/godz)
4.KOMFORT JAZDY BARDZO DOBRY
<pucu> <pucu> <pucu>
SerWe -- masz rację :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2015, 10:14 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Marrud ja mowie o silniku 220cdi bluetec. i uwierz mi tyle wlasnie pali przy takich warunkach jak pisze. Tempomat w mercedesie radzi sobie znacznie lepiej niz w Mazdzie i naprawde da rade jezdzic tym eko nawet przy duzych predkoaciach przelotowych.Do tego zreszta sluza autostrady,szvzegolnie w Niemczech. 3.2 to ponad litr roznicy i 2 cylindry wiecej jak najbardziej zgodze sie z tym co piszesz. Natomiast SerWe to nie predkosc czy szybka jazda zabija,tylko brak umiejetnosci,nie pochwalam tego co robil Frog,bo miasto ma zbyt wiele niewiadomych i kierowcow ktorzy wlasnie prze ieszczaja sie z punktu a do b i dla nie taka osoba nie jest dobryn kierowca. Bez obrazy dla nikogo,ale kierowca czyni cie doswiadczenie a doswiadczenie to przejechane km,robiac 10 tys rocznie ,nie ma sie go zbyt wiele. Aczkolwiek Frog czy Holowczyc posiadaja co pokazali umiejetnosc znacznie przekraczajace umiejetnosci zwyczajnego Kowalskiego wiec i jezdza szybciej. Mazda w 2.0 dla mnie osobiacie nie daje zadnej frajdy z jazdy,malo koni i malo momentu. Jesli benzyna to tylko 2.5 a jak diesel to 175km ktory nadrabia troche momentem obrotowym bo wynik 175km z 2.2 l przy tej ich calek kosmicznej technologi skysraktiv to nic specjalnego. Ale jak piszesz wystarcza do przemieszczania sie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Cz, 16 lip 2015, 10:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
poxtazo, osobiscie mam wrazenie, ze chcesz namieszac i wywolac dyskusje/klotnie...
Uwazasz, ze M6 2.0 sie do niczego nie nadaje to po prostu ja nie jezdzisz, a nie probujesz przekonac zadowolonych uzytkownikow o tym, ze tak naprawde nie sa zadowoleni, a przynajmniej nie powinni...
Mozliwe, ze BMW bylo jakies magiczne, ale sam zjezdzilem do tej pory z kilkanascie roznych silnikow benzynowych wolnossacych i zaden z nich nie mial takich parametrow spalanie/dynamiki jak silniki Mazdy...
Niech kazdy wybiera jak woli... to ze ktos woli turbodiesla nie znaczy, ze ma lub nie ma racji... ot po prostu woli...
A jak ktos woli wolnossaka od Mazdy to po co mu probujesz udawadniac, ze nie powinien... Pozdrawiam

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2015, 11:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Jak mozna przekonac kogos zadowolonego z czegos zeby nie byl? To paradoks jakis. Ja wyrażam swoja opinie poprostu i nikogo niechce sklucac bo po co? Dobry dyskusja ,merytoryczna zawsze spoko jak dla mnie. Sam jestem posiadaczem Mazdy i umiem spojrzec obiektywnie i krytycznie na ten samochod. Japonczycy zawsze umieli robic dobre beznynowe motory, ale ten akurat nie jest jakims cudem , jak to opisuje marketing Mazdy. Diesel w ogole nie jest zadna rewelacja ( tak sam mam diesla ) Bmw nie jest magiczne,ale robia lepsze samochody niz Mazda dlatego tez kosztuja lepiej niz Mazda :) Nastepna kwestia jest to ze to nowy silnik,Gzesiolek jakimi jezdziles silnikami? Bo ja np jezdzilen nowym 2.0 ecoboost Forda i uwazm ze fajniej sie tyn jezdzi niz Mazda. Od tego jest forum zeby wyrazac swoje opinie i doswiadczenia. Nastepny przyklad bmw e90 325i autood 2005 do 2013 produkowane. Mazda 2.5 nie ma podjazdu do tego modelu mimo ze jest lzejsza. Ten sam model e90 320i 177 km i tez 4 cylindry rowniez Mazda nowa!! 2.0 nie ma szans. O czym to swiadczy? Starszy technologicznie silnik,ciezsze nadwozie , a lepsze osiagi? Panowie patrzcie realnie na to czym jest Mazda, a nie zachwycacie sie jakby to bylo jakies cudo trchniki. Jeat to piekny ,dobrze wysposazony samochod w bardzo dobrej cenie, z troche naciagnietym marketingiem poprostu. To co podaje producent nijak ma sie do reczywiatosci i ustepuje niemieckim koncernom pod wzgledem,jakosci i osiagow. Dominuje w kwesti ceny i wysposazenia, aczkowiel caly ten hitech Mazdy ma wiele bubli o czym nie jeden z forumowiczow juz sie przekonal;) Ja uwazam ze w czasach gdzie z silniaka 1.3 kompresor robi sie 200 km i wszyscy ida w silniki doladowane co bylo juz wiadoma tendencja 20 lat temu. Mazda nie wniosla nic nowego tymi silnikami...procz oszczednosci w produkcji. Ja np ubolewam ze nie ma modelu z jakims 3.0 silnikiem z 6 cylindrami albo 2.0 lub 2.5 turbo. Nie maja niczego w ofercie co by mialo ponad 200 km ... a jezdzac glownie po zachodniej europie bardzo mnie to boli. Czekam tylko az pacne 100 tys km i odrazu zmieniam wydech caly bo jakos jego to porazka i przeprogramowuje swego diesla;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2015, 11:34 
Amator
Offline
Od: 26.11.2014
Posty: 67
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
gzesiolek napisał(a):
poxtazo, osobiscie mam wrazenie, ze chcesz namieszac i wywolac dyskusje/klotnie...


Ja tak nie uważam :wink: Mamy po prostu inną definicję radości z jazdy. Dla mnie i kilku innych jest to spokojne przemieszczanie się i podziwianie widoków za oknem przy umiarkowanym zużyciu i M6 2,0 tu się sprawdza a dla poxtazo liczy się moc i moment bo lubi przycisnąć (oby tego nie robił na publicznych drogach) a do tego są odpowiedniejsze auta niż wspomniana M6. No ale odbiegliśmy od tematu bo nam się wmieszał sport, bezpieczna jazda, doświadczeni kierowcy, i wycieczki osobiste :wink: a nie za miasto. Ja po prostu uważam, i będę się upierał, że w aucie segmentu D dla przeciętnego kierowcy wolnossący benzynowy silnik 2,0 jest lepszy niż 1,3 z turbiną o teoretycznie tych samych parametrach. Po pierwsze ma bardziej naturalną charakterystykę, jest co najmniej równie ekonomiczny, prawdopodobnie ma większą bezawaryjną żywotność choćby ze względu na stopień skomplikowania, lepiej brzmi :) . Była moda na diesle wszyscy producenci produkowali je i przekonywali klientów, że to super ekonomiczne, bezawaryjne i ekologiczne auta a teraz się okazuje, że za chwilę do centrów miast diesli w ogóle nie będą wpuszczać. Teraz jest moda na downsizing, ciekawe jak to się skończy. Uważam, że rozsądny rozwój silników spalinowych skończył się na wolnossących benzyniakach, następny krok to elektryka a downsizingi i nie wiem co tam jeszcze to ślepe uliczki. Oczywiście w kontekście aut cywilnych - to tak na wszelki wypadek, żeby znowu nie zbaczać z tematu :wink: .


 Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Cz, 16 lip 2015, 12:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Moze i przesadnie to odebralem... ale wybitnie w postach poxtazo brakuje mi slow "moim zdaniem"...
Co do silnikow benzynowych ktorymi jezdzilem conajmniej 500km, to moze daruje sobie czasy maluszkow i polonezow oraz V6 i V8 z lat 80tych ktore ujezdzalem za oceanem i zajme sie XXI wiekiem, i tak:
Hondowskie:
1.4 90KM, 1.6 110KM, 1.8 140KM, 2.0 155KM, 2.4 201KM (choc tutaj jedna trasa z Poznania i to zmienialem sie za kolkiem, wiec stosunkowo malo, ale spalanie znacznie wyzsze niz w M6 2.5)
Fordowskie:
1.6 100KM, 1.6 115KM, 2.0 145KM, 2.0 EB 203KM (aktualna generacja Mondeo z AT jeździ znacznie gorzej od M6 2.5, masz oczywiście lepsze wrażenie przy doładowaniu, ale generalnie skrzynia strasznie przymulona i wtedy gdy już mazda ma 5k rpm i radośnie nabiera prędkości w Fordzie dopiero się rozkręca silnik i po chwili sprężarka, choć może trafiłem jakiś ferelny egzemplarz Mondeo)
Toyoty:
1.4 96KM, 1.8 147KM
VW:
1.6 105KM, 1.4TSI 122KM
BMW:
2.0 170KM w E91 (zgadzam się świetny silnik, ale wcale mało nie palił, wg mnie na poziomie 2.5 M6 i to przy manualu, a dynamiki wcale nie miał większej)
Mitsubishi:
1.5 109KM, 1.8 143KM, 2.0 T 295KM
No i większość tych silników wg mnie paliła tyle samo lub więcej niż 2.5 Mazdy (silnik Evo generalnie jest poza klasyfikacją, po jednym dniu ujeżdżania z kumplem stwierdziłem, że się nie wypłace na paliwo jak kupie takie auto jak on)
Mazdą jak i kilkanstoma innymi jeździłem tylko na jazdach próbnych, ale mnie M6 2.5 zaskoczyła tym jak niskie spalanie po mojej wcale nie-oszczędnej jeździe wskazała na kompie... a wg postów na tym forum wynika, że nie ma dużej różnicy komp vs liczone wg tankowania.
Zatem ja osobiscie nie zgadzam sie, ze silniki Mazdy to przezytek... Poszli inna droga ktora mi pasuje... A ze ktos woli kopniak doladowania to juz kwestia indywidualnych preferencji...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2015, 12:49 
Adept
Offline
Od: 08.07.2015
Posty: 101
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Mazda z 2.5 (192) w benzynie dla mnie czyli osoby która pokonuje krótkie dystanse to strzał w 10 :) jest jak na miejskie warunki dynamicznie i szybko a żywotność silnika wielokrotnie dłuższa niż doładowanego, długo szukałem auta i mazda spełniła moje oczekiwania :) wiec udowadnianie ze ten lepszy czy tamten lepszy nie ma kompletnie sensu jak każdy potrzebuje czego innego :)


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2015, 13:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Panowie po czym wnosicie ze turbodoladowane silniki maja mniejsza zywotnosc? One poprostu wymagaja innej eksplatacji z wieksza uwaga trzeba o nie dbac. Turbosprezarka daje zastrzyk momentu obrotowego a to odpowiada za fajne wrazenia z jazdy. Wolnossacy silnik bedzie mial bardziel plaski przebieg tego momentu,Rownomierny w szerszym zakresie obrotow ale za to znacznie mniejszy. Turbo , nic nic i nagle doladowanie i to jest dla mnie zajebiste. Jazda takim autem to fun a tutaj w momencie gdy konczy ci sie moment zaczynaja ciagnac konie ktorych nie ma za wiele i dlatego uwazam ze mazda to przemieszczac i radosci nie ma wiele z jazdy,zawieszenie ma dobre,chociaz wolabym uklad kierowniczy hydrauliczny a nie elektryczny ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 

moderator
PostNapisane: Cz, 16 lip 2015, 13:23 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
poxtazo ot lubisz ten moment pchniecia w plecy i tyle...

Zreszta doladowanie to przeciez zadna nowosc, czy nowoczesnosc... w latach 80tych juz bylo dosc duzo doladowanych silnikow a pozniej sie od tego odeszlo... dopiero teraz wywindowane normy spalin spowodowaly powrot tego rozwiazania i coraz wieksze dopracowywanie go...

Tak jak piszesz o osprzet trzeba dbac i pewnie przy wlasciwym serwisie nic sie z takim EcoBoostem dziac nie bedzie (zwlaszcza, ze to jeden z najmniej awaryjnych wspolczesnych silnikow doladowanych).

Ale w moim przypadku naprawde ta M6 2.5 mnie urzekla... i wlasnie brak tego typu aut w ofercie innych producentow spowodowal, ze jednak ja wybralem... ot to chyba ostatni moment na nowy, dosc dynamiczny samochod z silnikiem wolnossacym...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2015, 13:33 
Amator
Offline
Od: 26.11.2014
Posty: 67
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
poxtazo napisał(a):
Panowie po czym wnosicie ze turbodoladowane silniki maja mniejsza zywotnosc?


Po tym, że jest turbina czyli dodatkowy element do popsucia - czysta statystyka. Oraz po tym, że przeciętnego kierowcy nie interesują technikalia a za takie uważa konieczność zwracania uwago na to, żeby zadbać o turbinę czy np. wypalanie filtra. Mam znajomego mechanika, który naprawia rozwalone turbiny bo są kierowcy nie mający pojęcia o konieczności ich wystudzenie czy nawet o wypalaniu filtra w dieslu. A nawet jeśli mają to nie mają możliwości bo korzystają z niego na odcinku 10 km jadąc w korkach a żeby specjalnie pojechać na wypalanie to nie mają czasu. OK, można powiedzieć, że to nie jest wina silnika, że jest nieprawidłowo eksploatowany, ale są silniki, które tak eksploatowane się nie psują i moim zdaniem dlatego są lepsze do cywilnych aut.
Jesteś świadomym kierowcą i wiesz czego potrzebujesz, ja też i dlatego wybrałem taki a nie inny samochód. Wsiadam, jadę, nie interesuje mnie czy turbina jest gorąca, nie stresuje się, że właśnie podjeżdżam na parking a tu się rozpoczęło wypalanie, parkuje gaszę silnik a następnego dnia wsiadam i odpalam. To jest wygodne i tego oczekuję od samochodu. Kilka kM czy Nm więcej lub w innym miejscu nie jest warte rezygnacji z tej wygody.

Pozdrawiam


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2015, 13:58 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Jesli chodzi i prostote obslugi to sie zgadzam w 100% ze jest na korzysc wolnossacych jednostek,dlatego trzeba dobrze dobierac silnik do warunkow w jakich bedzie uzytkiwany. Turbinowce trzeba wystudzac po dlugich trasach gdzie trubina doladowuje przed dlugi okres zasu, w miescie nie zdarzy sie ona nawet nagrzac dobrze ani rozpedzic.No chyba ze ogien do oporu z pod kazdych swiatel , to co innego;) Idac dalej tym sladem,czy wolnossacy czy doladowany motor czy benzynowy czy diesel. Jak bedziesz mu wstawial na zimno umrze cos szybciej. Nastepnie jak przejechales 2000km lub nawet 10km pod duzym obciazeniem to nie wazne jaki to silnik,trzeba mu dac odstac chwile zeby chociaz by temperatura oleju spadla a nie go wylaczyc. To nie jest do konca tak ze benzyne mozna palowac i zgasic.. Turbo od wolnossacej rozni sie tylko sprezarka,dolotem i intercoolerem i paroma malymi drobiazgami,nie ma wcale wielu rzeczy wiecej sie do psucia. Fakt jest to silnik dla swiadomych kierowcow,ale nowe motory np fordowski 1.1 czy tam 1.3 ecoboost (turbo) jest poprostu debilo odporny. Turbina ma system chlodzenia ciecza,czyli bardzo szybko oddaje temperature,wystarczy dbac o olej i filtry powietrza cala wiedza tajemna. No i coraz wiecej nowych aut ma podobne systemy,nawet jak go zgasisz ma czujnik temp oleju i turbiny i oddzielna olejowa pompe elektryczna ktora dziala jeszcze jakis czas po zgaszeniu auta dajac cyrkulacje oleju i smarowanie. Auto ni da sobie krzywdy zrobic,tak jak np automatyczna skrzynia biegow;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2015, 14:14 
Amator
Offline
Od: 26.11.2014
Posty: 67
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
No ale sam widzisz, żeby osiągnąć prostotę obsługi wolnossącej jednostki, jednostkę turbodoładowaną trzeba komplikować :wink: . Po co to robić?
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2015, 14:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
zeby to jechalo jak nalezy, jak nie gniecie choc troszke to nie jedzie, tylko sie przesuwa :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2015, 14:39 
Offline
poxtazo dla nas amatorów jest w sam raz.. :lol:


 Zobacz moją 6tkę  
 

moderator
PostNapisane: Cz, 16 lip 2015, 14:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
poxtazo, e tam... zrobilem jakies 150tys km autem ktore mialo 90KM, kolejne 120tys km autem ktore mialo 109KM... wiec jak dla mnie te 192KM to bedzie i tak zbytek mocy ;)

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Cz, 16 lip 2015, 15:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
ja 150 tys vw polo sdi 68 km, ale mam swoje zabawki i jezdzilem tez mocnymi autami, no i wole te mocne wg mnie chociazby do polski minimum to 200km zeby moc bezpuecznie wyprzedzac na tych dwukierunkowych drogach krajowych bo autostrad i drog szybkiego ruchu za wiele u nas nie ma.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 17 lip 2015, 07:49 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 09.08.2014
Posty: 465
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
poxtazo napisał(a):
Mazda malo pali? Prosze...


Odnośnie samego spalania:
Passat 1.8 TSI 160KM - średnia z 20.000km ostatnich 8,4
Mazda 2.0 165KM - średnia z 20.000km pierwszych 7,4

Te same trasy, te same budy, ten sam kierownik.


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 17 lip 2015, 08:04 
Offline
BigCactus a w TSI spalony olej doliczyłeś? :lol:


 Zobacz moją 6tkę  
 

moderator
PostNapisane: Pt, 17 lip 2015, 08:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
poxtazo napisał(a):
ja 150 tys vw polo sdi 68 km, ale mam swoje zabawki i jezdzilem tez mocnymi autami, no i wole te mocne wg mnie chociazby do polski minimum to 200km zeby moc bezpuecznie wyprzedzac na tych dwukierunkowych drogach krajowych bo autostrad i drog szybkiego ruchu za wiele u nas nie ma.

No ale np. taka M6 2.5 AT ma lepszy kickdown i szybkość reakcji na gaz (zwłaszcza w trybie sport) niż Mondeo 2.0 EB 203KM AT... w takim wypadku wole jednak te 192KM niż 203KM ;)
Zreszta jezdzac 109KM autem nigdy nie czulem sie zagrozony ani nie mialem sytuacji gdy mi tych koni brakowalo... ot potrzeba nieco wiecej rozsadku a i to 11sek do setki wystarcza...
Ale jako ojciec rodziny z prawie 40tka na karku jakos tak spokojniej podchodze do jazdy... Generalnie "chcica" na bycie pierwszym w kazdej kolumnie samochodow niezaleznie od sytuacji przeszla mi ok. 20 roku zycia... Ale moze ja dziwny jestem...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 17 lip 2015, 08:52 
Offline
gzesiolek dokładnie jest tak jak napisałeś. Masz samochód co ma 11 do setki to wiesz, że na TiRa potrzebujesz odcinek X, a jak 8 to 0,7*X.
Proste. Ale mając coś lepszego niż inni mamy tendencje do przeginania pały i jeżdżenia znacznie bliżej granic możliwości.
I niech mi nikt nie mówi, że kupuje samochód taki jak M6 2.5 i ani razu w miesiącu nie przegnie pały.
Czego np. normalnym kompaktem 100 KM w życiu by nie odwalił.. :idea:


 Zobacz moją 6tkę  
 

moderator
PostNapisane: Pt, 17 lip 2015, 08:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
rkarcz, odpowiem Ci jak przejade M6 minimum 10tys km... Na razie odebrałem wczoraj i zrobiłem 10km ;)

Ale jeździłem też szybszymi autami i jakiegoś większego przeginania nie kojarze (przynajmniej przy wyprzedzaniu, bo pusta kreta droga to juz inny temat, nawet 109KM mozna jezdzic na granicy), ale może Mazda mnie będzie bardziej wodziła na pokuszenie ;)

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 17 lip 2015, 09:09 
Offline
gzesiolek a to pogratulować odbioru. Sam zobaczysz. Z rodziną będziesz miał spalanie do 8, a jak tylko wsiądziesz sam to 10. Wczoraj wracałem z delegacji i specjalnie jechałem do 120 ma dk, 160 na S i na A w nocy pełna fantazja. Dk - 7.5, S wzrost do 9, a po A 10,5... :lol: Dane z kompa, u mnie zawyża 0,3-0,7.
Ale tym samochodem jeżdżąc do 120 ze śpiącym dzieckiem kiedyś wycisnąłem 7.1. Więc każdy znajdzie z jego użytkowania coś dla siebie.. Nawet można jeździć o kropelce. :lol:


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: Pt, 17 lip 2015, 09:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
AT w Mazdzie jest bardzo wporzadku,to im trzeba przyznac.Zlego slowa na niego nie powiem,zawieszenie rowniez.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 17 lip 2015, 14:00 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 09.08.2014
Posty: 465
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
rkarcz napisał(a):
BigCactus a w TSI spalony olej doliczyłeś? :lol:


Oj wcale nie było to smieszne ;) - po początkowym kupowaniu 1l baniek Motula przeszedłem szybko na 5l, bo taka była częstotliwość dolewania <baseball> .


 Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 17 lip 2015, 14:04 
Offline
BigCactus Ja to wiem, dlatego nie chcę mieć turbokosiarki pod domem.. :wink:
poxtazo dla ludzi z twoimi wymaganiami do masowania pleców Mazda w końcu wypuści MPSa i będzie po krzyku.
My cywile w wolnossakach, a ty w MPS. Wilk syty, owca cała, a pastuszek nie zajebany.. <spoko>


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: Pt, 17 lip 2015, 18:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
polubilbym,gdyby jeszcze naped byl po wlasciwej stronie;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 17 lip 2015, 18:50 
Offline
poxtazo rozwaliłeś mnie.. :lol:
Po h..j ci mazda bo nie kumam.. :idea:


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: Pt, 17 lip 2015, 20:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Do jazdy do pracy ;),no i ladna jest,pozatym wiecej zona tym jezdzi niz ja tak naprawde. Ekaperyment poprostu,chec sprawdzenia czy rzeczywiscie taka space technology:) Chcialem F11 530d ale poki co poza moim zasiegiem taka wersja jaka mnie interesuje. Nie bede tyral zeby utrzymac auto tylko i wylacznie. Za jakis czas mam nadzieje. Z Mazda moj zwiazek potrwa do momentu gdy na liczniku stuknie 200-250 tys km ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
 
PostNapisane: Pt, 17 lip 2015, 20:40 
Offline
poxtazo oka. Paniał.. <spoko>


 Zobacz moją 6tkę  
 
PostNapisane: So, 18 lip 2015, 08:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Cytuj:
Z Mazda moj zwiazek potrwa do momentu gdy na liczniku stuknie 200-250 tys km

No i właśnie dlatego wielu z nas wybrało mazdę bo z "niemcem" do tego przebiegu raczej ciężko będzie dotrwać (finansowo i psychicznie :) ).

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 106 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.