Teraz jest Cz, 18 kwi 2024, 17:59

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 9 sie 2018, 19:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
kickdown samochodu nic nie zrobi, mozna spokojne naciskac jak jest potrzebne czy ktosz lubi, tylko nie co chwila

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 9 sie 2018, 19:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Chodzi o to, że w AT żeby pociągnąć mocniej ponad 4,5k rpm trzeba albo korzystać z trybu M albo skorzystać z kickdowna...
Wystarczy go nie używać i w nawet przy dynamicznej jeździe w trybie sport w 2.5 b.rzadko przekracza się 4,5k rpm...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sie 2018, 19:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
a ty widzis problem jak sa obroty ponad 4,5k rpm ? jak jest olej nagrzany niema zadnego problemu i mozna spokojne kickdowna. Jak silniku nic nie jest, to sie nic nie zepsuje a jak, to lepej jak pojdze odrazu jak jest jecze gwarancia. Ja od raziu lekko poslalem silnik do ponad 6krpm specialne, potem juz tylko jak bylo potrzebne i po 5latach oleju nie bierze i moc jest fajna. Z drugej strony newim co by bylo jak by jezdzil tylko do 4krpm, moze by bylo lepej, newiadomo :)

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 sty 2019, 10:48 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.01.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Active
Region: świętokrzyski
Wg. mnie trzeba docierać, trochę inaczej pewnie niż to było kiedyś ale nadal. Dosyć ciekawie na ten temat piszą tutaj: https://www.prawo-jazdy-360.pl/aktualnosci/czym-jest-docieranie-auta-i-czy-nadal-sie-je-stosuje


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lip 2019, 14:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 01.07.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Dzień dobry posiadaczom Sówek!

Chciałbym zapytać o Wasze doświadczenia czy zalecenia związane z docieraniem silnika. Podczas odbioru auta diler zalecił nie więcej niż 3.000 obrotów do 3.000 km przebiegu. Wydaje mi się, że to dość wygórowane normy, ale chciałbym zapytać o Waszą opinię czy doświadczenia w tym temacie.


Ostatnio edytowano Pn, 1 lip 2019, 14:37 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lip 2019, 14:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Trochę bzdura. Ale każdy robi jak uważa. Ja starałem się nie przekraczać 5 tys. obrotów przez pierwszy 1000 km. Ale też nie jakoś ortodoksyjnie. Trybu sport używałem tylko chwilami (automat). Po przekroczeniu 1000-1500 km jeżdżę normalnie. Trzymam się jednak zasady, że nie przekraczam 4-5 tys. obrotów jeśli silnik nie osiągnie tych min. 75 stopni (dane z Forscan - i mam tu na myśli olej, a nie płyn chłodzący).

Jest szkoła, która mówi "używać auta normalnie". Co każdy przez to rozumie to już inna inszość.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


Ostatnio edytowano Pn, 1 lip 2019, 15:30 przez KMBak, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 1 lip 2019, 15:17 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Docierania nie stosuje... ale zapoznanie z autem i auta ze mną... a owszem i pierwsze 500-1000km jeżdżę raczej spokojnie bez kręcenia do czerwonego i bez jazdy na limitach...
Dopiero później stopniowo staram się zapoznać auto z moją mroczniejszą stroną ;)

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lip 2019, 16:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja docierałem tak, że nie używałem kickdowna oraz mocno nie cisnąłem ruszając.
Zanim cokolwiek lekko przycisnąłem czekałem na rozgrzanie się silnika, wtedy ma on optymalne warunki pracy.

Są jeszcze inne rozsądne zalecenia uniwersalne. Przez pierwsze kilometry nie ciągnąć przyczepy oraz nie rozpędzać na autostradzie do wysokich prędkości.
Duża prędkość obrotowa podwyższa spalanie oleju, oczywiście to spalanie występuje zawsze, nawet jeśli tego nie widzimy na bagnecie. Zatem nie należy wprowadzać silnika w wysokie prędkości obrotowe gdy ten ma wtedy tendencję do spalania oleju.

Zbyt niskie jednak prędkości obrotowe to też zły pomysł, w szczególności jazda ze stałą prędkością i stałym obciążeniem.
Silnik spalinowy lubi jednak obciążenie zmienne i tak też należy jeździć.

Na początku eksploatacji dobre byłoby też pokonywanie większych odcinków bez gaszenia auta.
Ci co mają i używają Istop dobrze jakby ten wyłączali na początku za każdym razem.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 1 lip 2019, 16:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
1 lipca 2019, o 17:31 Kierowca napisał(a):
...zły pomysł, w szczególności jazda ze stałą prędkością i stałym obciążeniem.
Silnik spalinowy lubi jednak obciążenie zmienne i tak też należy jeździć

Możesz rozwinąć powyższą myśl. I co rozumiesz przez sformułowanie, że silnik "lubi". Z jakiego punktu rodzaju pracy silnika to tak formułujesz. Bo łatwiej mi zrozumieć, że ty to "lubisz", niekoniecznie - silnik.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lip 2019, 10:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
"Lubi" tutaj w sensie - jest to dla niego bardziej korzystne ze względu na trwałość.

Oczywiście że mogę rozwinąć. Jest to bardzo proste i łatwe do zrozumienia.
Długa jazda ze stałą prędkością i stałym obciążeniem powoduje zużycie, wycieranie elementów, np. krzywek, wałków, itp w zbliżonych rejonach/strefach konkretnych części.
Łatwo to sobie wyobrazić biorąc pod uwagę układ korbowo tłokowy, gdzie pojawiają się różne naprężenia.
Teraz jeśli te naprężenia, siły są długotrwale stałe (właśnie w pewnych, często tych samych elementach czy ich konkretnych strefach) to elementy silnika zużywają się bardzo nierównomiernie.
Silnik spalinowy ma pracować w pełnym zakresie obrotów i wtedy zużycie jest zrównoważone.

Tempomat jest na przykład, i nie wymyśliłem tego ja, rozwiązaniem, które często używane wpływa negatywnie na zużycie silnika.
Piszę tu o tempomacie klasycznym, który zapięty stale utrzymuje daną prędkość, a co za tym idzie stałe obciążenie.
Oczywiście nawet i w tym przypadku obciążenie silnika zmienia się w pewnym stopniu, np. poprzez zmianę nachylenia drogi ale w ogólnym przypadku gdy poruszamy się po równinie to jest to niepożądane.

Moim zdaniem dlatego mitem jest super stan auta które jeździło tylko z prędkościami autostradowymi.
Tak czasami reklamuje się auta na portalach z ogłoszeniami.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


Ostatnio edytowano Wt, 2 lip 2019, 10:57 przez Kierowca, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lip 2019, 10:55 
Bywalec
Offline
Od: 26.08.2018
Posty: 281
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: mazowiecki
Pouczająca nowość dla mnie

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lip 2019, 14:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
2 lipca 2019, o 11:52 Kierowca napisał(a):
Oczywiście że mogę rozwinąć. Jest to bardzo proste i łatwe do zrozumienia.

Rozumiem, że każdy ma prawo do wypowiedzi i swojego zdania, ale trzeba posiąść jakąś wiedzę w tym względzie, choćby na poziomie szkoły średniej z zakresu fizyki, względnie poczytać fachowej literatury. To co piszesz poniżej tego cytatu dowodzi zupełnie czegoś przeciwnego. Jazda ze stałą prędkością (przynajmniej w zakresie średnich prędkości) jest najmniej obciążająca dla silnika - o czym świadczy niskie wówczas zużycie paliwa. Jazda dynamiczna, charakteryzująca się szybkim przyspieszeniem/opóźnieniem prędkości obrotowej/kątowej wału korbowego prowadzi w prosty sposób do znacznych przeciążeń na wykorbieniach i łożyskach wału, zwiększenia częstotliwości (mikro) drgań w konstrukcji poszczególnych podzespołów/zespołów co nie sprzyja właściwemu spasowaniu/docieraniu poszczególnych elementów silnika. Stąd inżynierowie konstruujący te silniki, pomimo, że są wstępnie docierane na fabrycznych hamowniach, zalecają na początku jazdę nie przekraczającą 3000 obr/min. A jak ktoś ma swoją filozofię, to może kręcić i 5000 obr/min - na pewno nie popsuje silnika, ale będzie to miało wpływ na jakieś ml zużycia paliwa/oleju. Każda firma produkująca silniki, za czym skieruje je do masowej produkcji, poddaje je badaniom na zużycie w zmiennych warunkach obciążeniowych, jak i obrotowych co nie ma nic wspólnego z docieraniem i właściwym spasowaniem ruchomych jego elementów (mikro spasowaniem powierzchni współpracujących części). Nie wnikam w szczegóły typu termodynamiki przepływów cieplnych w poszczególnych częściach i zespołach silnika przy stałej czy dynamicznej jeździe, bo to są już szczegóły.
Nie zamierzam do czegokolwiek i kogokolwiek przekonywać bo wiem, że tzw. "podwórkowe" opinie dobrze się mają, często lepiej niż fachowa literatura czy zalecenia producenta.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lip 2019, 15:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja wiedzę posiadłem na Politechnice Krakowskiej na Wydziale Mechanicznym. To o czym piszę to bardzo proste sprawy i podstawy.
Ty natomiast piszesz tu trochę prawdy ale mieszasz, nie rozumiejąc o czym mowa. Zacznij od tego i przeczytaj ze zrozumieniem co napisałem wcześniej.

Pierwszy błąd to to, że utożsamiasz jazdę dynamiczną z taką z rozsądnym zakresem prędkości obrotowych. Prędkość obrotową można osiągać w różnym czasie.

Po drugie gdybyś jeździł ze stałą prędkością obrotową nie dotarłbyś właściwie silnika. Nie trzeba osiągać dużych prędkości obrotowych żeby go właściwie dotrzeć ale trzeba zmieniać obciążenie. Jeśli przykładowo jedziemy nowym autem ze stałą prędkością autostradową, wskazane jest czasami przechodzić z 5 na 6, itd. To akurat jest w 90% instrukcji obsługi, żeby korzystać z szerokiego zakresu obrotów i własnie o tym piszę.

Nie jest prawdą, że niskie zużycie paliwa zawsze idzie w parze z niskim zużyciem elementów silnika.
Można wybierać stosunkowo wysokie biegi, jeździć mało dynamicznie, owszem oszczędnie ale będzie się wtedy mocno zamulać silnik, tj. naprężenia w układzie korbowo-tłokowym będą nadmierne. Zużycie silnika i skrzyni biegów będzie bardzo duże. W taki sposób można wręcz zakatować samochód.
Taki zamulający styl jazdy, podobnie jak i osiąganie wysokich prędkości obrotowych przy docieraniu jest błędem.

Nie napisałem nigdzie że należy jeździć dynamicznie z maksymalnymi obrotami, wcześniej napisałem coś zupełnie przeciwnego.

Jeszcze raz napiszę, bo sądzę, że nie rozumiesz.
Zmienna obciążenie z szerokim zmiennym zakresem obrotów jest kluczem do właściwej eksploatacji pojazdu, w szczególności nowego.
Np. jazda do max 4000 obrotów ale nie cały czas stałe obroty, a zmienne. Do wysokich wartości nie dochodzimy wogóle, to chyba zrozumiałe.

Nie należy też kierować się jak najkorzystniejszym spalaniem, sądząc, że to są optymalne warunki pracy silnika. Nic bardziej błędnego.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lip 2019, 18:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Kierowca, groch z kapustą. Nie polemizuję z tobą nt. sposobu docierania, tylko zapytałem co rozumiesz pod pojęciem, że silnik spalinowy lubi jednak obciążenie zmienne .... i, że tak należy jeździć w okresie docierania. Co do zasady z tym się zgadzam, jednak nie z przedstawionym uzasadnieniem bo to by oznaczało, że długa jazda ze zmienną prędkością i zmiennym obciążeniem w przeciwieństwie do jazdy jednostajnej i z tym związanym stałym obciążeniem, powoduje równomierne zużycie silnika. Z czym oczywiście się nie zgadzam, dlaczego - bo jest sprzeczne z zasadami fizyki.
Ponadto, pisałeś na początku, że:
2 lipca 2019, o 11:52 Kierowca napisał(a):
Silnik spalinowy ma pracować w pełnym zakresie obrotów

to odpisałem, że:
2 lipca 2019, o 15:42 dropt07 napisał(a):
A jak ktoś ma swoją filozofię, to może kręcić i 5000 obr/min - na pewno nie popsuje silnika, ale będzie to miało wpływ na jakieś ml zużycia paliwa/oleju

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 lip 2019, 20:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Myślę, że wszystko jest jasne.
Pewne nieścisłości związane są ze sposobem wypowiedzi, a widać że każdy z nas rozumie o co chodzi. <spoko>

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.