Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:31

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 12:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
SerWe dzięki za informacje. Z postu wynika, że auta powinniśmy docierać tak jak będziemy je później użytkować w 90% czasu. I to chyba jest najlogiczniejsze rozwiązanie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 12:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
ZibiX - tak właśnie jest najlepiej, tyle się napisali a wystarczyło jedno zdanie. :)
Podczas 1 tys km jeździć normalnie bez skrajności. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 12:30 
Offline
tombien ale przynajmniej pozwól im wyprzedzać... :lol:
Ja swój egzemplarz przez ok. 200 km traktował mega delikatnie.
Kolejne 300 km to jakieś tam śladowe wyprzedzanie.
Kolejne 500 km to jazda normalna z kręceniem na 6000, ale max. prędkość 170.
Po 1000 km jeździłem już zupełnie normalnie.
Po zmianie oleju po 4500 km jeżdżę tak samo dynamicznie jak jeździłem poprzednim samochodem.
Dzisiaj jadąc do Poznania, tfu... do Berlina :lol: pociągnąłem nawet 225 na GPS... Szoook... :lol:


Ostatnio edytowano Pt, 10 kwi 2015, 12:37 przez rkarcz, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 12:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
makaronek !!!!! co ty gadasz jeździsz tylko na biegach 1-2-3-4? :arrow:
akurat tym silnikiem można normalnie , można na niższych biegach,
można na wyższych,ciągnie zupełnie nieźle już od dołu i można korzystać jak się chce.
Może to kwestia docierania,piłowania. Ja swojego przez pierwsze 1000km.nie piłowałem,zresztą robię to sporadycznie też teraz tylko dla przedmuchania :wink: rur.
W czasie normalnej eksploatacji przy redukcji biegu auto wyrywne jest,nie ma najmniejszego problemu przy wyprzedzaniu czy problemów w czasie jazdy pod górę. Tak jest przynajmniej w przypadku silnika mojej Madzi :D <pucu>

-- Dodano: Pt, 10 kwi 2015, 13:33 --

Prawda auto bujnie się do 220 z przecinkiem
oczywiście nie u nas tylko na autobanach.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 13:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
makaronek napisał(a):
są one raczej poparte tym, co wyczytałem przez lata na różnorakich forach.
jeżeli to podstawa wiedzy, to <slabo> Widać to również czytają wasze wpisy. Proszę uwiarygodnijcie mi waszą wiedzę inaczej dla mnie , to jest wprowadzanie w błąd.
Ja uważam , że dzisiejsze silniki są na tyle dobrze zrobione , że wasze działania opisane tutaj po prostu nie mogą im zaszkodzić , a wasze wrażenia odczucia i wnioski są sugestią i tyle.
Musiało by być tak , że po waszych działaniach na silnikach wykona się test tych aut. Rodzaj konkursu co które potrafi niż auta eksploatowane przez innych "zwykłych " użytkowników.


makaronek napisał(a):
Jak nigdy nie wchodzimy powyżej 5krpm, to może nie ustawia w tym przedziale w ogóle dobrego momentu obrotowego? nie wiem... ale wolę nie ryzykować

Człowiek całe życie się uczy :lol: elektronika ustawia decyduje o momencie tak ? cudo stwierdzenie.
Proponuję tuningować od razu wszystkie mazdy na dowolnie wybrany "moment" :D

-- Dodano: piątek, 10 kwietnia 2015, 14:03 --

Jazda na 6 biegu i obrotach poniżej 2000 nie szkodzi silnikowi do momentu kiedy ktoś nie uprze się , że od tego miejsca zechce mocno przyspieszyć dodając gazu ... wtedy silnik dostaje w dupę inaczej nie. Zauważcie na przykładzie AT. Jadąc na 6 biegu poniżej 2000 czy ileś dodajcie gazu. Co się stanie ? Automat zmieni bieg na najkorzystniejszy do szybkiego przyspieszenia.To również powinien również zrobić użytkownik MT -> zmienić bieg na prawidłowy. Jaki jest prawidłowy ? taki , który daje nam prędkość obrotową silnika w takim zakresie gdzie mamy optymalny moment obrotowy pozwalający efektywnie przyspieszyć.

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 13:07 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Dzisiejsze silniki są wykonane tak dobrze ze nie trzeba ich docierać. Tak dobrze, że z wrażenia zacierają się wałki rozrządu :hihi:

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 13:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
:lol: no co prawda , to prawda. Wałek z wałkiem wyszedł im nie źle :lol:

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 13:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
ale to problem tylko diesla a niemoze byc tak, ze to wyna calego systemu wypalowania i mieszania sie oleja z ON ?

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 14:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Wygląda , że to nie jest przyczyna uszkodzenia wałka , bo większość działa dobrze. Te, które zepsuły się , to jakaś zła część produkcji .

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 15:35 
Bywalec
Offline
Od: 05.03.2015
Posty: 465
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
bespartyjny jedyna osoba pozwalająca uwiarygodnić wiedzę w kwestii docierania tego konkretnego silnika to jest jakiś pewnie Yamamoto, który go projektował i miarował wraz z armią fizyków i technologów. Każda inna osoba, czy Ci tu pokaże doktorat z mechaniki kwantowej, czy fotkę ze Stephenem Hawkingiem albo Stigiem będzie miała inną opinię i głosiła inny blullshit. Tak działają niestety niedoskonałe modele - co z tego, że ktoś wie jak działa silnik, jak nie wie, jak działa sterownik. Co z tego, że wie jak działa sterownik, jak nie ma pojęcia jak dokładnie ten silnik był cięty - każdy wpis na forum to tak naprawdę mniej lub bardziej sensowne dywagacje. Uwierz mi, że czasem lepiej jest zebrać wpisy 1000 osób co sądzą o dotarciu ich silnika i pociągnąć ich opinie statystycznie, niż dochodzić, na ilu RPM go docierać na podstawie wzoru. Ja robię ten wkład 1/1000 biorąc pod uwagę nowe auta, które miałem do tej pory i docierałem - jeśli ktoś próbuje Ci wmówić, że wie lepiej od pozostałych 999 użytkowników, to jest genialny albo rąbnięty w łeb ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 16:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Widać , że jesteś trochę zagubiony ;) i szukasz poparcia dla swojej tezy.
Na forum często idzie jak domino nierzetelna wiedza i urasta do racji prawdy.
Twoje i innych wymyślone problemy z koniecznością docierania auta i wymianie oleju po 3...4... 5 tyś. km bo będzie w razie czego lepiej, to nie trafia do mnie . To jest gonienie czarownic.
Dla mnie to jest jak choroba natręctw. Wymyślanie sobie problemów. I tyle . Oczywiście macie prawo chorować, Zarażać innych przy pomocy forum to złe.
Ja się nie mądrzę , a staram się być pragmatyczny. Jeżeli w instrukcji nie ma , serwis nie propnuje , bądź nie każe czegoś robić , jeżeli np. biegli z zakresu motoryzacji czy inni posiadający wiedzę na ten temat nie wypowiedzą się , że coś lepiej robić bądź nie , to po kiego grzyba mam o tym myśleć. Używam i tyle . Na dodatek to działa. Moim autem jeżdżę 11 lat ( tak mi się ułożyło ) nigdy nie docierałem , nie czytałem czy czegoś nie trzeba czasem i silnik jest 100 sprawny i jedzie. Byłem na hamowni. 100 % parametrów. To tylko przykład. Można oczywiście napisać kontra , że miałem szczęście , że to wyjątek ,albo i co innego i i co się z tego zrobi ? Takie właśnie tylko gadanie nigdy nie sprawdzone co do skutków. I to mnie irytuje. Nigdy nie poznamy różnic. To jak suplementy diety. Nie służą diecie , tylko portfelowi sprzedającego. Wszyscy kupujący jednak wierzą i to im poprawia humor.

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 17:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.03.2014
Posty: 940
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
Lubię to. :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 17:17 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2163
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
bespartyjny nadal mam Cię za trzeźwo i rozsądkowo myślącego faceta. A Twoje wpisy, no w każdym razie większość z nich - mnie tylko w tym utwierdzają. Od początku jeżdżę swoją GJ-ką tak jak jeździłem wszystkimi poprzednimi samochodami, bez żadnego docierania. Uważam, że nie ma potrzeby stosować metod, które być może istotne były 30-40 lat temu, np w początkowym okresie użytkowania poloneza, dużego i małego fiata.
Świat od tamtej pory się troszkę zmienił, także świat motoryzacyjny, co widać gołym okiem. Ludzie nie zawsze.

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 17:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
:) polonez , fiat itd to prawda , tak było. Jak z poznania do Gdańska z tatą jechałem, to tak go przegoniłem , że ojczulek miał odciski na rękach od trzymania uchwytu dla pasażera i tylko prosił , żebym uważał :) Trochę był zły , ze tak cisnę go , ale po klku dniach mówi do mnie , że auto zupełnie inne i że samo jedzie .
Tu kłania się kwestia gównianych niegdyś olei , jakości poloneza itp. Nagary i inne paskudztwo zabijały osiągi auta.
Dzisiaj tak już nie jest na szczęście.
Trzeba dbać o auto , ale wg dzisiejszych potrzeb i standardów.
Dzięki za miłe słowo.

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 17:31 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Przeczytałem ostatnio cały wątek i wygląda na to, że z docieraniem nowego samochodu jest jak z wyższością Canona nad Nikonem, bądź na odwrót. Z tą różnicą, że jeżdżąc ostrożniej niż zazwyczaj przez pierwsze 1000km, czy nawet 3000 korona nikomu z głowy nie spadnie, a jak się odpukać coś spieprzy przy 80tys, silnik zacznie wpieprzać olej jak Reksio szynkę to się ma przynajmniej spokój sumienia, że się zrobiło wszystko jak należy.

Postuluję zatem, że jeśli ktoś ma to w dupie (i ma pewność, że żałował nie będzie jeśli się coś zdarzy) to niech nie dociera. A jeśli wie, że mu potem wewnętrzny głos podpowie "trzeba było może jednak docierać" to jak już wspomniałem nic mu nie będzie jak przejedzie 1000km ostrożniej.

I zupełnie nie rozumiem głosów, które mówią, że docierać nie trzeba, bo po co, bo technologia, bo już dotarte. Bardzo możliwe, że macie rację, ale z jakiego konkretnie powodu nie można tego zrobić? To nic nie kosztuje, włosy od tego nie siwieją, świat się nie kończy za 1000km. A to co pisze producent to nie jest biblia, ani koran, tym bardziej, że od docierania silnikowi nie zaszkodzimy. A od nie docierania, z braku dowodów na którąś ze stron - możemy.

Po co się w ogóle spierać?


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 17:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Bespartyjny za to wypracowanie masz +1 do zajebistości :)

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 17:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
Piszecie, że docieranie nowych aut nie jest konieczne.

Poniżej cytat z instrukcji do GJ, rozdział 3-51:

Cytuj:
DOCIERANIE
Docieranie zespołów układu napędowego nie jest konieczne, lecz zastosowanie się do poniższych zaleceń podczas pierwszego 1000 km zapewni wyższe osiągi, ekonomiczną eksploatację oraz dłuższą żywotność Twojej Mazdy:
- Nie przeciążaj silnika
- Nie utrzymuj przez dłuższy czas jednostajnej, niskiej lub wysokiej prędkości jazdy
- Nie jedź z maksymalnie otwartą przepustnicą lub na bardzo wysokich obrotach silnika przez dłuższy czas
- Jeśli to możliwe unikaj gwałtownego hamowania
- Unikaj gwałtownego ruszania
- Nie holuj przyczepy


Czyli: nie musisz docierać ale dobrze będzie jak to zrobisz :)

Co ciekawe takiego zapisu nie znalazłem w amerykańskiej wersji instrukcji.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 17:42 
Wtajemniczony
Offline
Od: 29.11.2014
Posty: 156
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
ZBANOWANY!
Panowie a nie najprościej stosować sie do instrukcji i przez pierwsze 1000km jeździć w miare delikatnie, nie pałować auta do odcinki. Niech się silnik ułoży a potem już normalny styl jazdy. Obecne silniki sa wykonane precyzyjnie i za wiele nie musi sie w nich "docierać" :)

_________________
Mazda3 HB 2.0 skyactiv 165


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 18:21 
Bywalec
Offline
Od: 05.03.2015
Posty: 465
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
bespartyjny

Ja nie muszę nikomu udowadniać swojej tezy, po prostu daję to pod rozwagę - każdy zrobi jak zechce, a czy ktoś wybierze opcję kolegi co jeździ 11 letnim samochodem i od dekady nie miał nowego auta czy kogoś, kto zmienił auto 3 razy w ciągu dwóch lat i docierał - wolny wybór.

Ja uważam, że coś takiego jak docieranie istnieje, bo auto nie "przejeżdża" w fabryce kilku tys km pod różnym obciążeniem, tylko puszczają pewnie kilka minut silnik na jakimś toczniu i tyle - nawet najdokładniej wykrojone silniki nigdy od razu się same nie spasują, jak nic na świecie w sumie

Jak napisał Kaczor - każdy zrobi jak uważa, jak dla mnie to możecie zmieniać biegi i przy 1000 rpm przez 5 lat jeśli sprawia Wam to radość ;) Natomiast żadnego silnika jeszcze nie zniszczyłem zmieniając biegi na wysokich obrotach. 5 i 6 też nie używam poza autostradą, bo skoro na 4ce można jechać i 130 przy obrotach koło tam 4300, to i tak w mieście się raczej mocniej nie rozpędzam - więc po co mam zamulać obrotami <2000?

Dla mnie pocieszne są argumenty lokalnych fizyków i naukowców, bo ja przynajmniej sobie zdaję sprawę, w jak głębokiej dupie jestem z wiedzą na ten temat i jak niedoskonałe są te ich tezy. Ja po prostu dzielę się swoim doświadczeniem - i można z tego korzystać lub nie. SKoro nic nie poniszczyłem a jest 1% szans, że auto będzie jeździć lepiej - to dlaczego nie? Bo nikt tu wzoru nie wyprowadził?

Kolejna rzecz, skoro docieranie nie istnieje, to czemu zalecacie jeździć "delikatnie" - przecież wszystko jest super wykrojone i na pewno działa świetnie, to naprzód podłączcie przyczepę kempingową, ruszajcie z 6ki i stójcie godzinami na jałowym - na pewno Wam będzie samochód śmigaaaaaaaaaaaaaaaał :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 18:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
"- Nie jedź z maksymalnie otwartą przepustnicą lub na bardzo wysokich obrotach silnika przez dłuższy czas"


czyli jak sie wypredza, to mozna na krotko do maxa i nic sie niedzeje.

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 19:42 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
makaronek :) jesteś uszczypliwy , a ja nie . Jak lepiej się dzięki temu czujesz , to moja zasługa :)
Jeżdże 11-letnim autem , co nie oznacza , że równolegle nie jeżdżę kilkoma innymi podobnymi do twoich ... prawda ? Nie odbieraj mi prawa do doświadczeń , które posiadam :-P
Nie jestem przeciwko tobie - wyrażam opinię.
Twój opis docierania i błędy tam popełnione odebrałem trochę jako instrukcję obsługi docierania , a takowej , konkretnej i precyzyjnej z naukowych powodów do zastosowania nie ma. Dlatego się odezwałem.
Gwarantuję ci , że gdyby ta rozmowa miała miejsce przy ognisku i piwku ... dawno byśmy - uśmiechnięci - dogadali się i zrozumieli co do sedna. Pisząc jest to bardzo trudne - grają emocje i każdy zakłada , że on mnie atakuje.
Zibix przytoczył instrukcję i nie ma tam nic nowego ,czego bym nie pisał tutaj i nie wiedział. I są to rzeczy oczywiste i zasadne przy nowym aucie.
pozdrawiam i idę na kolacyjkę

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 21:15 
Bywalec
Offline
Od: 05.03.2015
Posty: 465
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Trzeba by jakieś ognisko faktycznie popełnić :) Bo nieraz mam wrażenie, że nikt nie kuma o czym mówię i zaraz robi jakieś wycieczki, ja się denerwuję, wytaczam jakieś działa i to wszystko źle wpływa na moje ciśnienie, później mi serce napierd... jak u gołymbia ;))


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 kwi 2015, 23:25 
Weteran
Offline
Od: 22.10.2012
Posty: 6352
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
A ognisko w formie grilla będzie w czerwcu, zapraszam na zlot :)

viewtopic.php?p=122097&f=19#p122097


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 kwi 2015, 01:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 10.03.2015
Posty: 3
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
a może jest ktoś kto kupił auto demonstracyjne? raczej na jazdach próbnych się nie oszczędza silnika, czyli można założyć że jest dość ostro eksploatowane od pierwszych kilometrów i to przez różnych kierowców. Ciekawe czy ktoś kto kupił takie auto miał problemy z silnikiem, z jego ułożeniem i odczuwa w jakiś sposób że silnik jest źle 'dotarty', łyka olej, pali więcej itp.?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 kwi 2015, 07:04 
Wstydliwy
Offline
Od: 05.01.2015
Posty: 8
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
blarios - bardzo słuszna uwaga. Czekamy teraz, aż wypowie się na ten temat ktoś z użytkowników samochodów demonstracyjnych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 11 kwi 2015, 20:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Nie wiem, czy się ktoś wypowie, bo znając życie zawsze zejdzie jako służbowy, bo demonstracyjnego będzie się wielu bało, że na starcie dobity. Spać z taką myślą nie będzie można. O ile pamiętam ktoś już tu pisał, że kupił używkę od salonu i miał jakieś problemy. Nie pamiętam dokładnie, ale chodziło wiadomo o diesla zapewne i jego chimery.

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2015, 08:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Czytając posty Makaronka dochodzę do wniosku że należy wystrzegać się aut z rynku wtórnego następujących krajów : USA, Kanady , wszystkich skandynawskich oraz być może Japonii.
Tam mieszkają przecież motoryzacyjni analfabeci jeżdżący autami wyposażanymi z niszczące silnik automaty. Co więcej, ciągają przyczepy i inne kempingi, przestrzegają durnych ograniczeń prędkości oraz stref ciszy ( brzydzą się piłować silniki i silniczki w trybie manual na 1 biegu snując się po obszarach zabudowanych)..
Słowem , mieszkają tam idioci, dobrze że jest tutaj ktoś kto tą całą schyłkową cywilizację uratuje.
Pisałem już kiedyś , że gdybyście mieli okazję zobaczyć jak traktuję się wasze auta w trakcie transportu, w szczególnie wyładunku ze statków roro to ta dyskusja nie miałaby najmniejszego sensu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2015, 10:42 
Bywalec
Offline
Od: 05.03.2015
Posty: 465
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Mhm... nie no - ciągnij przyczepę! :)
Powiem Ci tak, jak już w Twoim raju utraconym w USA, Kanadzie, Skandynawii i w całym świecie, gdzie jak rozumiem latasz co tydzień, zaczną kupować 5-cio letnie auta zamiast je eksportować do nas, to może zaczną się zastanawiać nad tym, czy w pierwszych 2000 km ciągnąć przyczepę.

Poza tym stary, rób sobie jak uważasz - jak dla mnie to możesz sobie mieszkać w Japonii, docierać silnik startując z 6ki i ciągnąć Mazdą w automacie nawet domek jednorodzinny. Możesz pochwalić się jakąś fotorelacją z rozładunku Mazdy ze statku, skoro masz tak ogromną wiedzę temacie traktowania samochodów przy rozładunku? Może filmik jakiś nagrałeś?

Skasujmy temat, przecież on nie ma sensu - Smook widział jak rozładowują Mazdy i jak Szwedzi ciągają przyczepki, już od tego czasu nie ma sensu dbać o nowy silnik :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2015, 12:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Osobiście uważam , że ten temat nie ma sensu , ale ...

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2015, 12:10 
Wtajemniczony
Offline
Od: 12.03.2014
Posty: 201
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
A może macie jakieś doświadczenia z docieraniem auta z automatyczną skrzynią biegów? Nie po to kupuje się automat, żeby ciągle zmieniać biegi ręcznie.

Wczoraj pierwszy raz włączyłem na obwodnicy tryb sport i jak wyrwał... :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.