Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:41

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 12 kwi 2015, 14:16 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 28.02.2013
Posty: 480
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Temat można zamknąć. Przecież w instrukcji obsługi jest wszystko napisane. papa


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2015, 14:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
No właśnie to miałem od początku na myśli z tym docieraniem.

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2015, 15:08 
Bywalec
Offline
Od: 05.03.2015
Posty: 465
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
To skoro tak podążacie za instrukcja to po co wyłączacie istopa?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2015, 15:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 23.10.2012
Posty: 1913
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Temat dobry. Każdy pisze swoje odczucia i czy docierał auto. Tak samo w instrukcji jest napisane jaki olej używać to też tamten temat mozna zamknąć?

_________________
xX KOVAL Xx
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2015, 15:38 
Wtajemniczony
Offline
Od: 12.03.2014
Posty: 201
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Ja nie wyłączam iStopa, nauczyłem się go kontrolować siłą nacisku na pedał hamulca. Delikatny nacisk=brak iStopa, mocny=iStop. Działa perfekcyjnie. Załączam go tylko wtedy, kiedy wiem, że czeka mnie dłuższy postój.

Czy ktoś mógłby się wypowiedzieć na temat docierania samochodu z automatem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2015, 16:48 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
makaronek, escorpion temat dotyczy docierania auta a nie istopa. Trzymamy się tematu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2015, 18:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Może jednak krótko napiszę dlaczego puszczam takie teksty o transporcie naszych / waszych aut. Od 1992 roku mam do czynienia z przewozami morskimi roro, w tym pierwsze 3 lata jako junior oficer potem 10 lat jako starszy oficer ( ładunkowy ). Oprócz masowki z Japonii woziłem pancerne bmw dla rosjan, maserati dla gości z Medelin i kolekcjonerskie okazy dla miliarderów z Jersey. Praktycznie wszystko co jeździ lub sie toczy. Statek to nie laweta z 8 sztukami. Czasem bywa parę tysiecy pojazdow do przeładunku w 6-8 godzin. Sznur aut wjeżdża i zjeżdża . Zawodowi dokerzy w dupie mają biturbo , zimny rozruch i nasze teorie nt docierania. Liczy się tempo w jakim auto zjedzie bez zadrapania ze statku na nabrzeże składowe. Antwerpia i Bremerhaven to jest jazda! W Korei i Japonii dokerzy jeżdżą w białych rękawiczkach, tak jak taryfiarze są sterylnie ubrani. Inna kultura, inne podejscie do pracy.
Flamandowie już niekoniecznie. A to co pamiętam z terminali w Szczecinie i Gdyni z lat 90tych- to nawet dla mnie był horror.
A to jest dopiero początek drogi jaką każde japońskie auto przemierza w drodze do Waszych rąk.
Były i są opinie, że producent celowo programuje sterownik silnika na "low performance" do pierwszych paru setek km. Jeżeli to prawda to jestem przekonany iż jest to jakaś ochrona na opisywane wyzej historie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2015, 21:07 
Bywalec
Offline
Od: 05.03.2015
Posty: 465
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Smook - no dobra, rozumiem, że wiesz o czym mówisz w temacie rozładunku - ok. Natomiast samochód na działającym silniku nie robi w tych portach przecież 500 km, tylko 5-6 maksymalnie. Do tego mamy silnik bez turbo, wiec nie ma czego chłodzić za bardzo, przy wyjeździe może spalą trochę sprzęgła albo coś im spadnie z lawety i tyle. To, że auto wyjeżdża porysowane od dealera nie znaczy przecież, że temat lakieru można już olać, to samo silnik.

ZibiX - sorki za to mijanie się z tematem, to był tylko przykład pewnej hipokryzji - że jak ktoś chce zbić jakiś np mój argument to cytuje instrukcję jako święty gral "bo tak zaleca producent" a jak ten sam producent w instrukcji zaleca korzystanie z istop, to zaraz się podnosi larum spiskowe, że to pewnie żebyśmy szybciej znaleźli się w ASO i tysiące pomysłów, jak tu istopa wyrolować ;))O to mi chodziło

Temat docierania (albo układania silnika, bo może już w obecnych czasach docieranie to już może za duże słowo) uważam za jak najbardziej słuszny - każdy ma swoje jakieś argumenty, jedni z fizyki, inni z chemii, inni z forów, od wróżki albo od pana Mietka z promu do Antwerpii - ale każdy warto samemu zanalizować i coś z tego wyciągnąć. Na pewno nie jest tak, że tematu nie ma - silnik jest zbyt skomplikowanym układem mechaniczno-elektronicznym i zbyt niepowtarzalnym. Coś, co się kręci 4 tys. razy na minutę nie ma bata żeby w każdym egzemplarzu robiło to identycznie. Minimalne luzy w jednym miejscu powodują zupełnie inną pracę w innym i tak dalej, do tego dochodzi elektronika, która tym wszystkim steruje. I ta elektronika na przykład (akurat ta jest dość powtarzalna) "uczy" się w pewien sposób pracy silnika - odczytuje jakieś parametry i nakłada swoje jakieś tam offsety. Trzeba szejka z Dubaju jakiegoś poprosić, żeby kupił z 3 Mazdy, zmierzył na hamowni, następnie każdą dotarł w inny (skrajny) sposób i zobaczył później jak każda jeździ - tak to możemy sobie gdybać, ale nie oznacza to, że ja gadam totalne bzdury czy że ktoś inny to robi - po to jest dyskusja żeby wypracować jakąś sensowną tezę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2015, 21:16 
Offline
Nie obraźcie się koledzy ale traktujecie te samochody jakby ich silniki były z tektury. Przegazowanie 10 minutowe przegrzeje silnik i pierścienie olejowe huj strzeli. Błagam was po co takie pierdoły mącące w głowach wypisujecie. Kiedyś zrobiłem kapitalny remont silnika 2.0 wolnossącego z grupy VW. Od początku jeździłem tak jak to robiłem przed remontem. Nie brał grama oleju do czasu jak go złodzieje zwinęli po 3 latach. I remont bloku - tulejowanie - robił kowal z Olsztyna, głowicę taka samo. A całość składał Pan Janusz z Ostródy. I wszystko było malina. I oni mieli więcej pojęcia i lepsze narzędzia niż fabryka Mazdy? Po ich zabiegach i moim posiadaniu głęboko w D. wszelkich porad dziadków z lat 70 silnik przejechał kolejne 120 kkm bez grama dolanego oleju poza zmianami co 10 kkm na 10w40. Bajki o magicznym docieraniu naprawdę potraktujmy jako kolejne forumowe wróżenie z mchu i paproci. 200-500 km można potraktować jako dobry obyczaj. I tyle. Później należy jeździć jak Najwyższy przykazał. Bo akurat niskie obroty mają niewiele wspólnego z mitycznym filmem olejowym tak zbawiennym dla silnika... :lol:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2015, 21:27 
Bywalec
Offline
Od: 05.03.2015
Posty: 465
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Nie za bardzo skumałem rkarcz jaka z tego konkluzja w sumie....
Ja akurat jeżdżę od samego początku tak, jakbym chciał jeździć cały czas - na wszelki wypadek nie zmieniam biegów poniżej 2000 rpm żeby nie obciążać silnika i (jeśli jest takie nawet 1 % prawdopodobieństwo) go jakoś nie zmulić. Mnie np o zmuleniu silnika mówili chłopaki w ifamexie (kiedyś aso hundaya, nawet niezłe opinie). Ogólnie moja sugestia jest taka - większość osób tu uważa, że docieranie silnika to mit i że można w ogóle temat olać i jeździć od razu tak jak się będzie jeździć. Ja uważam dodatkowo, że auto może stać się mułowate jak w tym okresie "dzieciństwa" będziemy układać je zbyt delikatnie - wg mnie konkluzja jest taka, że docieranie możemy poniekąd olać, ale jeśli chcemy mieć frajdę z jazdy, raczej kręćmy za wysoko niż za nisko - nic nie ryzykujemy (bo i tak już auto nam przeorali w Antwerpii i Kowal z Ostródy planuje głowice równie dobrze jak Mazda), więc możemy tylko zyskać - taki scenariusz WIN-WIN :D nie może tak być? trzeba koniecznie swoją wersję przeforsować?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2015, 21:45 
Offline
makaronek widzisz. Ja piszę o konkretnym przykładzie a ty masz ból dupy bo ktoś może mieć inne zdanie i jedynym celem w życiu jest to jak ci w ten niedzielny wieczór zaje..ć. Proszę cię... Pisałem o tym że kowal z Olsztyna potrafi ręcznie frezować gniazda zaworowe. A każdy zawór ręcznie doszlifować pod każde gniazdo. I robi to lepiej niż fabryka? Pytanie retoryczne. Zmierzałem do tego że nie ma się co przejmować oblatywaczami portowymi. Nie są w stanie nic popsuć. To nie silnik z plastiku tylko z metalu. Tak jak zamulanie silnika powoduje niskie ciśnienie oleju i "czeski" film olejowy na cylindrze.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2015, 22:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Kochani koledzy .... dajcie spokój już ... proszę . Już ładnie wygasało napięcie i ... znowu.
makaronek docieraj wg uznania. Nam daj spokój już :>
WIęcej szkody robisz silnikowi długo trzymając na 7000 niż spokojnie jadąc ciut poniżej 2000. To są fakty i już o tym pisałem. Działanie " na wszelki wypadek" jest objawem niepewności i strachu trochę paranoicznego pt. "jeju bo się może coś stanie..." no to się stanie. odetchnij.

Jeżeli przyjmiemy nomenklaturę pt. "Docieranie , to działanie mające na celu umożliwienie organizmowi pt. silnik + skrzynia biegów + przeniesienie napędu dopasowanie się wzajemne w pierwszym etapie eksploatacji opiewającym na około 3000 km przebiegu w którym to : nie obciążamy go ciągnięciem przyczepy, nie ruszamy ekstremalnie z miejsca, nie utrzymujemy na wysokich obrotach dłużej niż potrzeba na zmianę na kolejny bieg i inne skrajne zachowania (dopuszczalne w aucie już wyjeżdżonym ) " To ja uważam , że tak należy czynić czyli Docierać nowe auta. Inne rzeczy są dla mnie jak krem na zmarszczki dla kobiet. Wszyscy wiedzą , że nie działa i wszystkie kobiety chcą żeby działał i chcą same sprawdzić. Jednak efekt i tak jest z góry przewidywalny.

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2015, 22:10 
Bywalec
Offline
Od: 05.03.2015
Posty: 465
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Dobra, daje spokój - zadarłem ze specjalistami w dziedzinie :D poddaję się, nic nie wiem o docieraniu, w odróżnieniu od doktorów nauk tutejszych :DD
dobranoc wszystkim


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 kwi 2015, 22:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Wiesz ile trzeba i tego się trzymaj. Nie przesadzaj z myśleniem o tym i już. Mówię ci ... Ognisko i Piwko i Będzie GIT.
Dobranoc <nuta>

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 kwi 2015, 01:24 
Wtajemniczony
Offline
Od: 12.03.2014
Posty: 201
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Super, a ja po raz trzeci pytam o docieranie silnika z automatyczną skrzynią biegów. :roll: Ignorujecie mnie, bo:
a. Nie macie doświadczenia z automatami,
b. Automat sam decyduje, kiedy optymalnie zmienić bieg, nie ma ryzyka, a więc nie ma o czym mówić.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 kwi 2015, 05:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 28.07.2013
Posty: 1952
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
escorpion napisał(a):
A może macie jakieś doświadczenia z docieraniem auta z automatyczną skrzynią biegów? Nie po to kupuje się automat, żeby ciągle zmieniać biegi ręcznie.

Wczoraj pierwszy raz włączyłem na obwodnicy tryb sport i jak wyrwał... :D


Co tu docierać. Dla psychiki czy dla dawnej sztuki pierwszy 1000 km spokojnie a potem palnik jak się chce.
Sorki, ale niektórzy w tym dziale mają dywagacje, w stylu, co by było gdyby. Niestety ze statku będą jeździli naszymi autami jak chcą i z fabryki na plac. Nie mamy na to wpływu. Szkoda, ale nie ma.
Ja mam więcej Nm czyli hipotetycznie przeciążenia są większe na układzie napędowym w dieslu i nie oszczędzam silnika, zwłaszcza na dziś. Akurat automat jest o wiele wytrzymalszy niż silnik :wink: i nic się z nim nie dzieje. Jakoś nie bawiłem się w jeźdżenie o kropelce i układ dostał swoje przez 32 tyś. To znaczy szacunek do sprzętu, ale zawsze sprawnie. Akurat przez pechowy wałek silnik poszedł do remontu, ale skrzynia chodzi jak malina. A swoje przechodzi. Więc jeśli chodzi o automat to póki gwarancja trzeba jeździć.
P.S. Nie ignorujemy, nie wypowiadam się, bo mam małe doświadczenie, automatami jeżdżę tylko 7 lat.

_________________
Samochodami się albo jeździ albo się je kocha, fajnie jak jest jedno i drugie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 kwi 2015, 07:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
escorpion po prostu używaj auta tak jak chcesz używać a przez pierwszy 1000 km nie wprowadzaj go na wysokie obroty.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 kwi 2015, 21:15 
Świeżak
Offline
Od: 31.03.2015
Posty: 22
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
"przez pierwszy 1000 km nie wprowadzaj go na wysokie obroty" warto dopisać "długotrwale" do tego zdania. Ktoś to jeszcze sobie weźmie za bardzo do serca, żeby nie jeździć "koło czerwonego". Podczas wyprzedzania wpadnie w panikę jak mu automat zredukuje o 2 biegi przy 130 km/h :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 28 kwi 2015, 21:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.07.2013
Posty: 3060
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: wielkopolski
mlodziec, dokładnie tak jest napisane w instrukcji :)

Cytuj:
Nie jedź z maksymalnie otwartą przepustnicą lub na bardzo wysokich obrotach silnika przez dłuższy czas


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 maja 2015, 13:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
to znaczy ze mozna odrazu do czerwonego, ale tyklo na chyle, jak zwylke chyba kazdy robi. Nik nietrzyma pare minut obroty ponad 6000rpm i po dotarciu

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 maja 2015, 23:30 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 20.11.2014
Posty: 817
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Docieranie tak naprawdę to temat rzeka i każdy ma swoją opinię. Rzadko kiedy osoba, która dociera auto odczuwa konsekwencje na własnej skórze.

W docieraniu tak naprawdę warto zwrócić uwagę tylko na to aby docierać auto w pełnym zakresie obrotów ale w tych skrajnych tylko chwilowo. Czyli jeździmy normalnie, ściganie na torze i słuchanie muzy w zapalonym aucie na parkingu zostawiamy sobie na później.

A co do docierania w fabryce, w autach wielkoseryjnych coś takiego nie istnieje, silnik jest zapalany i sprawdzany czy chodzi możliwie jak najszybicej i tyle.

/Dziękuję za poprawienie błędu ortograficznego/

_________________
http://www.3dosetki.pl - strona motoryzacyjny opisujący tę bardziej ekscytującą jej część


Ostatnio edytowano N, 3 maja 2015, 21:21 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono błędy ortograficzne. Proszę przestrzegać regulaminu (regulamin, pkt 4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 gru 2015, 19:51 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.11.2015
Posty: 12
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Ja jestem po swoim pierwszym tysiacu na manualu. Jeździłem normalnie, czasem zredukowałem do 5 na autostradzie żeby przez chwile pojezdzila na wyższych obrotach. Po mieście lubię ruszyć ze świateł tak żeby odsadzić innych uczestników ruchu, czasem przyredukuje przy wyprzedzaniu. Autko chodzi normalnie i bez zastrzeżeń.

Znajomy mi mowił, że jak stawiał swoją poprzednią m6 2.0 do zaprzyjaźnionego ASO to przejechał się demówką. Po powrocie zapytał gościa czemu te demo się lepiej zbiera niż jego, na co gość mu odpowiedział, że tych aut nikt tutaj nie oszczędza i stąd takie kopyto.

Myślę, że najlepiej jeździć tak jak się jeździ na codzień i tyle.
Nie wiem jak to jest z tymi hamowniami, myślę że to jest możliwe, ale bardziej stawiałbym tutaj na wysoką precyzję wykonania.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 cze 2017, 18:19 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.06.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Witam wszystkich pasjonatów Mazdy6,

Na dniach odbieram długo wyczekiwany samochód z salonu i zwracam się z pytaniem właśnie o pierwsze kilometry do Was, czyli do doświadczonych użytkowiników Mazdy. Wiem, że w kwestia "docierania" auta po zakupie zdania są wybitnie podzielone ale dajcie znać jeśli macie jakieś rady lub sprawdzone metody, aby auto dobrze "rozruszać".


Ostatnio edytowano Wt, 27 cze 2017, 21:17 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Wt, 27 cze 2017, 21:17 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Romano71 <witam>
Zapoznaj się, proszę, z lekturą tego wątku. Na przyszłość zanim założysz kolejny nowy temat spróbuj najpierw poszukać czy ktoś już tego, o co zapytasz, nie przerabiał. Jeździmy tym samochodem od prawie 5 lat. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 28 cze 2017, 08:26 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.06.2017
Posty: 2
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Ok, w przyszłości na pewno najpierw wyszukam, a na razie dziękuje za miłe przyjęcie i pozostawienie posta. <spoko>


Ostatnio edytowano Śr, 28 cze 2017, 08:26 przez Huncwot, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6) :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 lut 2018, 18:33 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Mam już 770 km po tygodniu. Spalanie do 600km miałem w Warszawie 8.4l. Teraz od 600 mam 9.7l, bo zmieniam styl jazdy.

Mam wrażenie, że te pierwsze 500 za bardzo może przymulałem, bo nie jeździłem na pewno jak zwykle, ale ze skrzynią AT trudno nie jest zamulać, bo wbija biegi bardzo wcześnie. Właściwe warto np. na obwodnicy przechodzić na manualne zmienianie i bawić się w redukcję z 6tki inaczej rzadko kiedy przekroczy się 4000 obrotów na AT.

Może też nie potrzebnie jeździłem zawsze na i-stop choć krótkie postoje kontrolowałem lekkim wciśnięciem hamulca.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 11 lut 2018, 19:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
11 lutego 2018, o 18:33 mazter napisał(a):
ale ze skrzynią AT trudno nie jest zamulać, bo wbija biegi bardzo wcześnie. Właściwe warto np. na obwodnicy przechodzić na manualne zmienianie i bawić się w redukcję z 6tki inaczej rzadko kiedy przekroczy się 4000 obrotów na AT.


1. Tryb sport
2. Sterowanie stopniem wciśnięcia gazu

Masz racje, że na AT rzadziej się ciągnie pod czerwone, ale żeby od razu przechodzić na M... ;)
Dla mnie AT w Maździe sam w sobie jest na tyle szybki, że tryb M go spowalnia... to już lepiej używać kickdown

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 11 lut 2018, 23:04 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 29.01.2018
Posty: 93
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Właśnie dziś pierwszy raz przerzuciłem na sport na dosłownie chwilę i pierwsze wrażenie bardzo miłe. Do tej pory myślałem, że sport nie pasuje do dotarcia :-) Po pierwsze fajna reakcja na gaz po 2 nie przeciąga tak wysoko na obrotach jak skrzynia DSG 6 biegowa VAG w dieslu. W tej DSG sport był nieużywalny, po prostu silnik diesla wył. Dzięki za sugestię jutro będę testował sport!
Już zacząłem gazem i manualnymi redukcjami.

Co do redukcji z 6tki/5tki to były lajtowe redukcje, tak ze 100, 120 czy 130 po redukcji wchodziłem na obroty raczej do 4k

Wysłane z mojego MI 5 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 sie 2018, 08:29 
Nowicjusz
Offline
Od: 13.03.2018
Posty: 56
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
"nowa" 6 ma w instrukcji sugestię "wyważonej" jazdy do 1000 km


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 9 sie 2018, 08:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ale w automacie wyważona jazda to po prostu nie używanie kickdown przez pierwszy 1000-2000km...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.