Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 12:52

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 09:57 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.09.2015
Posty: 36
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Mam problem z nową 6 (2,5 AT pażdziernik 2018 ). Przy stałej prędkości 60 km/godz ( bieg 5 ) i 70 na szóstce przy obrotach 1500/min samochód wpada w wibracje przenoszące się na fotele. Czy ktoś zaobserwował podobne zjawisko? Zaczynam już walczyć z dilerem a oni twierdzą że jestem pierwszy z tym problem a właściwie że problemu nie ma bo to typowe dla tego silnika gdy odłączają się dwa cylindry.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 10:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Odłączenie 2 cylindrów zapewne. Na facebookowych grupach taki post jest co 2 dni :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 11:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Nie mogę znaleźć na fb tych wpisów ale potwierdzam, na dwóch cylindrach czuć wibracje. Było to do przewidzenia.
Oczywiście dla mnie obok Start Stop jest to kolejna bzdura i niepotrzebna funkcja. Pewnie da się wyłączyć programowo ale trzeba mieć wiedzę, tymczasem nawet instrukcji serwisowej do 2018 nie mogę nigdzie znaleźć, nie wspominając o programowaniu ecu.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 11:45 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
A nowa ma odłączane cylindry?
Jeżeli ma to takie drżenia są (mam tak u żony w Golfie VII 1,5 TSI)
Więc chyba tak ma być :)

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano Cz, 31 sty 2019, 12:02 przez koliber1960, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 11:56 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
To odłączenie ma tylko benzyna, czy diesel też?


Ostatnio edytowano Cz, 31 sty 2019, 12:25 przez Terminator181, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 11:57 
Adept
Offline
Od: 14.01.2015
Posty: 106
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Tylko benzyna. I to chyba tylko 2,5.

Gesendet von meinem SM-G935F mit Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 13:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
koliber1960 jeździłem seat Leon 1.5 i żadnych wibracji tylko komunikat , że teraz na dwóch cylindrach jedzie

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 15:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
jestem ciekaw jak sie bedze zachowiwala 2.0l na 2 cylindrach v nowem M3

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 18:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 838
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
apropo odlaczania cylindrow juz musieli przekombinowac
nie dosc ze wykastrowali 2.5 silnik to jeszcze
wibruje przy tym debilnym odlaczaniu cylindrow.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 22:24 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.09.2015
Posty: 36
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Widzę że jest jakiś odzew. Dzięki. Wyjaśniam: to że silnik inaczej pracuje to jasne. Jest gorzej niż w poprzedniej wersji, a wiem bo miałem taką od 2015 do 2018 roku. Silnik jest też mniej dynamiczny. Ale nie oto chodzi.
Cylindry odłączają się przy prędkości ok 40 km/godz. i jakimś tam obciążeniu. Wibracje które występują to nie są drgania silnika jakie on ma przy innych prędkościach, te są naprawdę dobrze eliminowane, natomiast przy wymienionych parametrach samochód nie drży, tylko wibruje. Jaki by to nie był silnik nie powinien się tak zachowywać. Po jakiego diabła mi tempomat którego nie mogę używać dla v=60, 70 km/godz. bo jazda staje się uciążliwa. A teraz najlepsze: dwie wizyty w różnych serwisach: Bednarscy Łysomice i Nordic w Bydgoszczy.
Mechanicy serwisowi po jazdach próbnych potwierdzają problem,umawiamy się na diagnostykę, po czym przyjeżdżam do serwisu a doradcy serwisowi mówią że problemu nie ma ale nie chcą napisać opinii że takie
wibracje występują. Biegły PZMot potwierdził problem. Mechanik w Nordic poinformował mnie że Mazda na szkoleniach informuje ich o tym problemie więc chyba coś jest na rzeczy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 22:56 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Bardzo dziwi mnie ta sytuacja. Jeszcze jakiś czas temu Mazda tak bardzo chwaliła się wprowadzeniem systemu odłączania dwóch cylindrów w SkyActiv-G.
Jeśli wtedy na prezentacjach wiedziano by że jest to okupione tak podłym zachowaniem jednostki to pewnie nie było by tak kolorowo !!!

Szukam jednak większej ilości informacji, np. na zagranicznych forach i nie mogę nic znaleźć. Nie zająknęli się o tym chyba, w żadnym widzianym przeze mnie, teście nowej M6.
Problem jednak jest i chyba mamy kolejną wpadkę Mazdy, oby była rozwiązywalna.

Ja sądzę, że problemem jest zły moment, w których włącza się ten system. 40 km/h to niekomfortowa prędkość na takie rzeczy.
Widzę to raczej przy większych, stałych prędkościach, powiedzmy 90 km/h bez obciążenia.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 23:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 838
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
ciekawe jak to wplynie na trwalosc tego silnika
poki co praktycznie bezawaryjnego
zawsze to extra elektronika
mozna ta opcje wylaczyc?.. odlaczanie cylindrow mam na mysli


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 23:08 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.09.2015
Posty: 36
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Kierowca No nie, przy 90 /godz. to silnik jest już trochę obciążony i pracują chyba 4 cylindry. Serwis powiedział że dwa pracują w zakresie 40-80/godz. Nie jestem żadnym znawcą ale to może być problem zestrojenia/oprogramowania skrzyni biegów. Najgorsze jest ich podejście do sprawy. Ale nie daruję tym bardziej, że ciężko będzie im zaprzeczyć że znają problem bo mechanik mi powiedział, że zostali o tym poinformowani na szkoleniu przez przedstawiciela Mazdy. Mając przykre doświadczenie z serwisu Bednarskich, moją wizytę w Nordic nagrałem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 23:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
31 stycznia 2019, o 23:08 strami napisał(a):
Mając przykre doświadczenie z serwisu Bednarskich, moją wizytę w Nordic nagrałem.


Tylko czy poinformowałeś że nagrywasz? Nie wiem czy takie nagranie ma jakąkolwiek moc...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lut 2019, 00:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Napisałem, że nie mogę znaleźć opinii na temat systemu odłączania cylindrów w sieci, otóż jest tego jednak trochę. Teraz poczytałem forum anglojęzyczne.
Dotyczy nowych CX5 jak i 6, oczywiście wrażenia użytkowników te same, czyli wibracje.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lut 2019, 00:49 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.09.2015
Posty: 36
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Jeszcze raz podkreślę, że nie chodzi o zachowanie, drganie, samochodu przy "normalnej " jeździe. Wiadomo silnik na dwóch cylindrach inaczej pracuje a przy systemie odłączania trudno jest go wyważyć. Jak byłem w serwisie to kierował moim autem przedstawiciel serwisu a ja siedziałem obok i dokładnie mu powiedziałem kiedy samochód osiągnął 60 /godz. bo przy tej utrzymywanej prędkości występują całkiem inne drgania, które są mocno wyczuwalne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lut 2019, 06:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 28.07.2016
Posty: 838
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
a jak wlasciwie ze odczuwa te drgania?
na kierownicy?
czy po prostu silnik pracuje nieprzyjemnie?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lut 2019, 08:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A tak patrzac z drugiej strony 60km/h i 6 bieg 1500obr/min przeciez to mordega dla zilnika.

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lut 2019, 10:51 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.09.2015
Posty: 36
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
1 lutego 2019, o 06:31 DM2009 napisał(a):
a jak wlasciwie ze odczuwa te drgania?
na kierownicy?
czy po prostu silnik pracuje nieprzyjemnie?


Kierownica lekko drży, ale odczuwa się to bardzo na siedzeniach ( tylnych też)

-- Dodano: 1 lutego 2019, o 10:51 --

1 lutego 2019, o 06:31 DM2009 napisał(a):
a jak wlasciwie ze odczuwa te drgania?
na kierownicy?
czy po prostu silnik pracuje nieprzyjemnie?


Kierownica lekko drży, ale odczuwa się to bardzo na siedzeniach ( tylnych też)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lut 2019, 12:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Pojeździłem dzisiaj chyba jednak trochę przesadzamy.

Można łatwo porównać kulturę pracy na dwóch cylindrach do zwykłej gdy poruszamy się ze stałą prędkością, powiedzmy 60 km/h i tryb pracy przestawiamy poprzez włączanie i wyłączanie trybu manualnego skrzyni wajchą.

Oczywiście jest różnica w kulturze pracy, ale na jeździe na dwóch cylindrach chyba spodziewać się innego zachowania po prostu nie można.
Nie są to drgania, a wibracje. Można to porównać do kultury pracy"sztywnego" diesla.
Nie ma szarpania, tryb pracy przestawia się płynnie. Nie powiedziałbym, że czuć je mocno, raczej po prostu, czuć coś tam.

Przyznam, że wczoraj się trochę nakręciłem postem kolegi, ale nie sądzę, żeby mogło to działać inaczej i takie odczucia pewnie zawsze będą.
Opinie mechaników i handlowców pewnie, jak zawsze, wynikają z niewiedzy.
Skończy się na tym, żę TTTM.
No chyba że kolega ma coś nie tak i zjawisko jest nasilone. Tego nie wiem, musielibyśmy porównać.

Wsiadłem dzisiaj, korzystając z okazji, do trzycylindrowego C3 PureTech i przekonałem się, jak to jest gdy coś naprawdę drży i wibruje.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lut 2019, 18:55 
Offline
31 stycznia 2019, o 23:10 popielasty napisał(a):
31 stycznia 2019, o 23:08 strami napisał(a):
Mając przykre doświadczenie z serwisu Bednarskich, moją wizytę w Nordic nagrałem.


Tylko czy poinformowałeś że nagrywasz? Nie wiem czy takie nagranie ma jakąkolwiek moc...


To nie są Stany, tylko Polska. Ty, jako osoba prywatna, możesz nagrywać, co chcesz, a o tym, czy w danej sprawie będzie to wykorzystane jako dowód, będzie decydował tylko i wyłącznie sąd. Np. tu masz wszelkie podstawy prawne i komentarz: https://czasopismo.legeartis.org/2016/0 ... ok-sn.html

Kwestia upubliczniania nagrań to zupełnie osobna sprawa, ale przedstawienie nagrania jako dowód w sądzie to nie jest upublicznianie. To tak zupełnie na marginesie ;)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lut 2019, 20:23 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.09.2015
Posty: 36
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Wtajemniczony;

Chyba się jednak nie rozumiemy. Gdyby te wibracje były efektem jazdy na dwóch cylindrach to musiałyby występować cały czas gdy pracują dwa cylindry, a wtedy gwarantuję Ci, że nie kupiłbyś tego samochodu. Nie czepiam się pracy tego silnika gdy dwa cylindry są wyłączone, ale gdy silnik ma obroty 1500/min i jedziesz ze stałą prędkością 60 lub 70 km/godz. Oczywiście ten silnik jest lepszy od tego w Citroenie czy Peugeocie ( tymi też jeździłem i były one powodem, że żona jeździ czterocylindrowym Clio ). Może spytam tak: dlaczego tych wibracji nie ma gdy obroty są inne niż 1500/min? Przy innych obrotach pracują wszystkie cylindry ? Dostałem odpowiedź od Mazda Pol, że Nordic zgłosił ten problem i jest on aktualnie konsultowany z działem technicznym Mazda Pol.
Może jednak coś jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lut 2019, 22:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Hmmm, ok. Sprawdzę dokładnie ten zakres prędkości przy 1500 obr/min.

-- Dodano: 1 lutego 2019, o 22:54 --

Pojechałem i sprawdziłem.
Jakiś problem faktycznie jest przy 1500 obrotach.
Dokładnie jak piszesz.
Moim skromnym zdaniem przesadzili i to zdecydowanie ze zbijaniem właśnie obrotów i silnik czy układ jezdny wpada w jakieś wibracje.
Zaraz piszę do dealera żeby wiedzieli że ten Twój przypadek nie jest odosobniony. Nie ma opcji wszyscy tak będą mieć w nowym 2.5L.
Na moje to rozwiązaniem będzie przeprogramowanie ECU lub sterownika skrzyni i znaczne podniesienie obrotów.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lut 2019, 23:18 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.09.2015
Posty: 36
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Kierowca;
Nareszcie! Już myślałem że jestem jakiś pokręcony. Dokładnie taka była moja sugestia w serwisie ( oprogramowanie skrzyni ). Na 100% dotyczy to wszystkich bo jechałem dwoma pokazowymi samochodami w dwóch serwisach i było dokładnie tak samo. Jeśli będzie nas więcej to będą musieli coś z tym zrobić. Ja czekam teraz na odpowiedź serwisu Nordic i Mazdy Pol. Jestem zdecydowany walczyć do końca.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 lut 2019, 00:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Czy widziałeś co dzieje się z obrotomierzem gdy występują owe wibracje?
Ja zwróciłem na to uwagę, wskazówka skacze !

Nooooooo mamy problem albo raczej Mazda ma. Oby była to tylko sprawa przeprogramowania jednostki sterującej.
Jeśli jest to problem natury mechanicznej to klęska, płacz i zgrzytanie zębów.

Logika jednak podpowiada, że skoro w innym zakresie obrotów jazdy na dwóch cylindrach problem nie występuje rozwiązaniem może być podniesienie obrotów.
Tylko czy nie wywali się przy tym cała homologacja na auto, zużycie paliwa i te wszystkie papierowe pierdoły? Wiesz o czym myślę?

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 2 lut 2019, 08:54 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.09.2015
Posty: 36
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Kierowca;
Ja zauważyłem może nie tyle drgania co taki"skok" wskazówki. Jeśli o mnie chodzi to raczej nie kupiłem tego samochodu dla oszczędności paliwa tylko dlatego, że przez trzy lata miałem ten sam model ( tzn 2,5 AT ) poprzedniej generacji i byłem bardzo zadowolony ( nawet trafił mi się model który tak mocno nie szumiał ).
Jak przyszła wymiana na nowy to nawet się nie zastanawiałem nad innymi markami. Jazda próbna tym modelem tylko to potwierdziła, bo jakość wykonania, wyciszenie i wyposażenie są o niebo lepsze niż w poprzedniczce. Oczywiście spalanie jest rewelacyjne ( u mnie po 6500 km 7,4 a w poprzedniczce miałem 8,3 ) ale po teraźniejszych doświadczeniach gdybym miał wybór to wróciłbym do poprzedniego silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 lut 2019, 11:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Źle to ująłem są to skoki, a nie drgania wskazówki.

-- Dodano: 2 lutego 2019, o 22:30 --

Ciekawostka. Dzisiaj cały dzień jazdy. Celowo jeździłem w zakresie podejrzanym obrotów. Próbowałem odtworzyć warunki do wystąpienia wibracji i nic. Zero niepokojących objawów.
Dzisiaj temperatury wybitnie dodatnie. W Krakowie nawet do 12 stopni C.

Czyżby temperatura miała wpływ na zachowanie samochodu?
Może wibracje występują tylko w pewnej konfiguracji/warunkach.

Proszę przetestuj samochód w cieplejszy dzień i daj znać.

-- Dodano: 5 lutego 2019, o 08:58 --

Ciąg dalszy testów i wibracji brak.

Nie wiem, może to musi się ułożyć lub faktycznie dopasować do stylu jazdy, lub bardzo ciężko będzie wytworzyć warunki do odtworzenia efektu.
Chyba jest tu więcej zmiennych, może Mazda sama ma z tym problem.

Mam już 3000 km i zacząłem czasami butować, auto mocno przepałowałem na obwodnicy. Wszystko działa ok.

Będę jeździł i obserwował. :lol:

Później odnajdę kilka wątków z zagranicznych forów, gdzie ludzie piszą ogólnie o przypadłościach skrzyń Mazdy. Skrzynie te mają swoje cechy.
Podstawową jest fakt, że występuje tendencja do wrzucania za dużego biegu, nawet po wyjściu z ciasnego zakrętu. Ja to potwierdzam.
Było już to wcześniej opisywane i okazuje się, że trzeba operować gazem tak, że skrzynia włączy bieg właściwy. Ja już tak robię i to świetnie funkcjonuje.

Kolejna przypadłość to małe "potknięcia" przy przełączaniu z 1 na 2 przy małej prędkości i małym gazie. Przyznam tu, że w Isuzu miałem to samo.

Wibracje przy prędkościach, o których piszemy (doświadczyłem ich chyba dwukrotnie) są związane z pracą konwertera skrzyni.
Ja zauważyłem, że coś jakby się wyłącza, zmienia się jakby tryb i wtedy te wibracje się pojawiają. Jest to jakiś błąd w systemie sterowania skrzynią.
Teraz usilnie jeździłem z prędkością 60 na piątym biegu i 70 na szóstym i nic nie zaobserwowałem.

Wszyscy jednak zgodnie twierdzą, że mimo wszystko skrzynie automatyczne Mazdy, mimo pewnej toporności, są trwałe i płynne na tle konkurencji.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 maja 2019, 20:47 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.05.2019
Posty: 1
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Witam;
Jestem nowym na tym forum, ale użytkuję drugą Mazdę6 2,5AT.
W przypadku pierwszego egzemplarza (160 tyś przejechanych km), żadnych problemów z pracą silnika i skrzyni biegów w drugim egzemplarzu (13 tyś km przejechanych od stycznia 2019) zauważalny problem z dziwnymi "mikro skokami" obrotów, które wyraźnie czuć podczas jazdy (takie mikro szarpnięcie).
Sytuacja ta ma miejsce głównie w zakresie obrotów 1500-2000. Przy wyższych obrotach, większym obciążeniu silnika powyższa przypadłość raczej nie występuje.
Temat został zgłoszony do Auto Idea w Olsztynie, lecz raczej wątpię żeby został wyjaśniony ponieważ traktują go jako ewenement.
Natomiast jak czytam, mój egzemplarz nie jest odosobnionym przypadkiem.
Wobec powyższego może komuś już udało się rozwiązać irytujący problem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 maja 2019, 14:39 
Nowicjusz
Offline
Od: 04.09.2015
Posty: 36
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Noproblem
Prawdopodobnie powiedzą Ci, że ten typ tak ma bo ma to związek z nowym silnikiem ( praca dwóch lub czterech cylindrów ) i momentem kiedy silnik przełącza się z czterech na dwa cylindry. Też miałem poprzednią 6 2,5 At ( 3 lata ) i tamten silnik był moim zdaniem dużo lepszy. Teraz zmieniłem na nową i przy utrzymywaniu stałych obrotów 1500 ( np. przy używaniu tempomatu ), v=50-60 km/h na 5 biegu i 70 km/h przy 6 wyraźnie czuć wibracje na siedzeniach. Zostało to potwierdzone przy pierwszych wizytach w ASO ale przy drugich już zaprzeczali że coś złego się dzieje i zwalają to na typ silnika i tak ma ich zdaniem być. Gdzieś tu na forum znajdziesz dłuższe moje posty na ten temat bo postanowiłem trochę powalczyć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 lis 2019, 09:34 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.01.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Koledzy, jakiś czas nie pisałem o swoich doświadczeniach z nową Madą 2.5 i wibracjach. Otóż przerobiłem ten temat w serwisie dokładnie. Moje auto stało w serwisie ponad 2 miesiące w celu zdiagnozowania tych wibracji w zakresie niskich obrotów silnika. Mazda doszła do wniosku że dzieje się to na skutek załączenia dwóch cylindrów. Wibracje w mojej Mazdzie były naprawdę dokuczliwe. Zdecydowano się na wymianę wszystkich poduszek zawieszenia i dokuczliwość wibracji znacznie się obniżyła ale nadal były odczuwalne głównie przy prędkości 60 i 70 km/g. Obecnie jeżdżę już parę miesięcy i ponownie mam wrażenie że wibracje są coraz bardziej odczuwalne. Zmierzam ponownie pojechać na weryfikację no i ........ wymienią ponownie wszystkie poduszki? Jeździłem ostatnio nową Mazdą 3 2 l także z odłączanymi dwoma cylindrami i tam o dziwo wibrację są tak znikome że praktycznie nie wyczuwalne. Życzyłbym sobie aby w mojej 6 też tak było.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.