Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 18:30

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 62  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Śr, 3 kwi 2019, 20:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czarnepaliwo nie ma filtrów! A na pytania o nie, po prostu milczy :-D

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 kwi 2019, 20:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Filtry są u Rikiego


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2019, 11:09 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Zmieniacie olej poza ASO ? Kalibruje sie wtryski ?

Zobaczcie co mi mazda polska napisała :
Cytuj:
Podczas wymiany oleju mechanik robi tzw. korekty dawki wtrysku i jest to zawarte w usłudze przeglądu lub wymiany oleju. Serwis w Krakowie nie rozpisuje tego na osobne pozycje. Pozdrawiamy.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2019, 15:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To chyba jakaś bujda na resorach. Z tego co pamiętam, to jest licznik ilości kalibracji wtrysków (nie mam tylko pewności czy to manualne kalibracje czy automatyczne [bo takie też są]). Sprawdzę te liczniki w wolnej chwili.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2019, 15:41 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Nie wiem czy bujda na resorach ale taką samą informację otrzymałem już kilka lat temu przy okazji przeglądu GH 2.2D
Oczywiście po gwarancji wolałem olej zmienić u zaprzyjaźnionego mechanika a kalibracji dokonać samodzielnie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2019, 16:50 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
4 kwietnia 2019, o 15:41 zdzich44 napisał(a):
Nie wiem czy bujda na resorach ale taką samą informację otrzymałem już kilka lat temu przy okazji przeglądu GH 2.2D
Oczywiście po gwarancji wolałem olej zmienić u zaprzyjaźnionego mechanika a kalibracji dokonać samodzielnie.

Moze cos wiecej natemat tej kalibracji? Jak sie ja przeprowadza? Konkrety :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2019, 16:58 
Wtajemniczony
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 216
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubuski
4 kwietnia 2019, o 17:50 kapu10 napisał(a):
Jak sie ja przeprowadza?

IDSem. Nie wiem czy da sie Forscanem. W poprzednich dieslach Mazdy dało sie odpalić. W tym nowym nie wiem, nie interesowało mnie to za bardzo.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2019, 17:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Forscanem też się da (w 2.2 SkyD), sam robiłem kilka razy.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2019, 18:44 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
4 kwietnia 2019, o 17:03 popielasty napisał(a):
Forscanem też się da (w 2.2 SkyD), sam robiłem kilka razy.


Konkrety :D jaki parametr co sie zmienia. I w zasadzie po co?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 4 kwi 2019, 21:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
kapu10 to nie żaden parametr tylko procedura. Jutro jak znajdę chwilę to wrzucę jakieś screeny. Dodam, że po ostatnich moich naprawach (czyszczenie smoka, wymiana podkładek pod wtryskami łącznie z wyjęciem ich i przeczyszczeniem końcówek + wgranie aktualizacji PCM przez ASO [zaorana tuningowa mapa paliwowa]) spadło mi ciut spalanie, a po kalibracji spadło mi znacznie, ponad 1l mniej mi teraz pali auto, więc to ma ogromne znaczenie. Dziwi mnie, że ASO nie zrobiło kalibracji po takich zabiegach...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 07:37 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
4 kwietnia 2019, o 21:17 popielasty napisał(a):
kapu10 to nie żaden parametr tylko procedura. Jutro jak znajdę chwilę to wrzucę jakieś screeny. Dodam, że po ostatnich moich naprawach (czyszczenie smoka, wymiana podkładek pod wtryskami łącznie z wyjęciem ich i przeczyszczeniem końcówek + wgranie aktualizacji PCM przez ASO [zaorana tuningowa mapa paliwowa]) spadło mi ciut spalanie, a po kalibracji spadło mi znacznie, ponad 1l mniej mi teraz pali auto, więc to ma ogromne znaczenie. Dziwi mnie, że ASO nie zrobiło kalibracji po takich zabiegach...


A w praktyce wygląda to tak ze rozmawiałem z trzema mechanikami ( nie amatorami) i nikt nie wie o co chodzi ani jak to zrobić , jeden nawet w ASO pytał i mu nie powiedzieli. Więc dla mnie użytkownika to jakaś misterna procedura i teraz nie wiem co mam z tym zrobić a nie zamierzam oleju w ASO zmieniać . Zna ktoś serwis olejowy w krakowie co sobie z tym poradzi ? (i przede wszystkim można mu zaufać)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 07:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Zmien mechanikow.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 08:08 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Zmień olej i podjedź do mnie to skalibrujemy ;)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 08:13 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
5 kwietnia 2019, o 07:41 poxtazo napisał(a):
Zmien mechanikow.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Teorie masz dobre , ale praktyka trochę inaczej wygląda :P . Jak widać to nie jest coś popularnego i pewnie w innych markach nie występuje.
Pytanie jakie sa konsekwencje nie robienia tego.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 08:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
kapu10 konsekwencje? Jedyne co to większe spalanie, możliwe częstsze wypalanie DPF (bo paliwo może być źle podawane, generuje się większe zadymienie). Nie rozwalisz nic tym raczej, bo wtryski kalibrują się też samoczynnie co jakiś czas. Tak czy siak, można tę procedurę wykonać raz na wymianę oleju, ale serio - nie ma tego w żadnej instrukcji serwisowej że należy to robić co wymianę oleju. Możliwe, że chodziło im o skasowanie stanu rozrzedzenie oleju ropą - to trzeba zrobić koniecznie co wymianę oleju, bo jeśli tego nie zrobisz to prędzej czy później wywali Ci błąd niskiego ciśnienia oleju.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 16:52 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
5 kwietnia 2019, o 08:51 popielasty napisał(a):
   


Z tym(resetem rozrzedzenia) nie ma problemu a z tego co widzę to nawet użytkownik z menu to może resetować ( przynajmniej mój rocznik) , chociaż mechanik to resetował z pod komputera, to efekt jest ten sam co reset z pod menu z tego co widzę.

Dało rade by ta procedurę korekty wtrysku opisać ? Konkretnie co i jak.

Dodam ze Pan w ASO powiedział ze tylko ONI maja do tego dostęp i żaden serwis zewnętrzny nie może tego robić :D i jak to nie będzie robione to wtryski padają szybko.
Jak coś takiego słyszę to od razu mi się odechciało korzystać z ich usług.....


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 16:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
kapu10 - nie, to nie jest ten sam efekt. Nie skasujesz stanu rozrzedzenia oleju z tego z menu, tylko IDS albo inny interfejs.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 16:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Ty ale korekte wtrysku ustawia sobie sam sterownik na zasadzie dawek na kazdym z nich. Nie jest to zadna nowosc w zadnej marce z szyna common rail i wtryskiwaczem pezoelektrycznym. Zejdz na ziemie. Nie jezdzisz promem kosmicznym a mazda to nie NASA. Chociaz za takich sie maja ;D hhehe

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 kwi 2019, 17:49 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
popielasty Jak nie skasujesz, jak skasujesz :D Normalnie u nas można, przeczytaj w książce, razem z interwałem się to kasuje. Ja to nie wiedząc chyba zrobiłem. To na nic nie ma wpływu oprócz chyba komunikatu o konieczności zmiany oleju. Na samym początku wyskakiwał alarm o niskim ciśnieniu ale była poprawka softu bo ludzie panikowali i wozili auta do serwisu na lawecie. Teraz niskie ciśnienie to faktycznie alarm odpowiadający za to. Korektę wtrysków robi serwis na przeglądzie ale sterownik silnika też to sam wykonuje co jakiś czas.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 kwi 2019, 13:05 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Czyli dalej nie wiadomo jak to sie robi. Każdy niby wie ale nikt nie powie. :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 kwi 2019, 13:09 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Kabel ,komputer, kalibrakcja korekty wtryskiwacza, enter, badz lewy przycisk myszki. Dalej zgodnie z opisem programu. Jakie warunki musza byc spelnione sobie odszukaj. Byli pisane.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 kwi 2019, 13:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Kabel nie jest obligatoryjny. Komp z bt też wystarczy jeśli masz interfejs bezprzewodowy.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 kwi 2019, 13:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Smiem sie nie zgodzic ;) ale.co ja tam wiem ;D

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 kwi 2019, 13:33 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Możesz się nie zgadzać, kalibrowalem wtryskiwacze wielokrotnie forscanem przez połączenie bluetooth...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 kwi 2019, 13:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.12.2014
Posty: 1499
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Ja nie mowie ze wtrysku sie nie da. Ja mowie ze bt czy wifi zawsze bedzie gorszy niz kabel. W tym kontekscie.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 kwi 2019, 13:48 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
6 kwietnia 2019, o 13:09 poxtazo napisał(a):
Kabel ,komputer, kalibrakcja korekty wtryskiwacza, enter, badz lewy przycisk myszki. Dalej zgodnie z opisem programu. Jakie warunki musza byc spelnione sobie odszukaj. Byli pisane.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka


Ta korekta to jest jakas konkretna liczba czy po prostu zeruje sie parametr ?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 6 kwi 2019, 14:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To się robi automatycznie, przez jakieś 2 minuty samochód pracuje na różnych obrotach, w tym czasie koryguje dawki paliwa i wybiera optimum.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 kwi 2019, 12:32 
Adept
Offline
Od: 11.06.2018
Posty: 131
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
6 kwietnia 2019, o 14:12 popielasty napisał(a):
To się robi automatycznie, przez jakieś 2 minuty samochód pracuje na różnych obrotach, w tym czasie koryguje dawki paliwa i wybiera optimum.


Możesz opisać procedure ? konrketny parametr i jak to się robi :P

-- Dodano: 9 kwietnia 2019, o 13:32 --

Mam forscana i kabel . Może ktoś opisać jak to zrobić ? jakieś zdjęcia ? krótki filmik ? :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 kwi 2019, 14:10 
Adept
Offline
Od: 10.12.2018
Posty: 144
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Panowie,
Ostatnio na przeglądzie ASO wlała mi 4,4 l mojego oleju do silnika i jest na miarce ok 0,5 cm ponad max. Czy to mocna lipa i czy coś z tym robić?Obrazek

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 13 kwi 2019, 14:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
A jaki masz motor?
I czy na pewno auto jest poziomo? Wystarczy drobna pochyłość czy spadek jezdni i w tych autach widać od razu na bagnecie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39 ... 62  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.