Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 06:49

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 62  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 6 lut 2022, 20:16 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 476
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Dla mnie są to prywatne dane których nie chce ujawniać


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 6 lut 2022, 20:33 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
6 lutego 2022, o 21:16 Gophfer napisał(a):
Dla mnie są to prywatne dane których nie chce ujawniać

Domyślam się, ale nie rozumiem, dlaczego? Czym to grozi?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 lut 2022, 20:43 
Amator
Offline
Od: 10.04.2021
Posty: 65
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Niczym nie grozi, ale czesc ludzi ma jakas obsesje na punkcie nr rejestracyjnych ;)
Przeciez one sa caly czas widoczne na aucie, ktore jest w ruchu na drodze...
Zaslanianie ich w internecie nic tutaj nie zmieni.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 lut 2022, 20:50 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
7 lutego 2022, o 21:43 maciejczar napisał(a):
Zaslanianie ich w internecie nic tutaj nie zmieni.

Kiedyś, kiedyś, ktoś mi odpowiedział na takie pytanie, podając faktycznie jakąś sytuację kiedy to może mieć znaczenie. Ponieważ nie pamiętam tej odpowiedzi, zapytałem tutaj, licząc że zostanie przytoczona. Albo jakaś inna. Bo na razie to mam zdanie jak maciejczar... ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 lut 2022, 21:02 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tablice rejestracyjne nie są żadnymi prywatnymi danymi według prawa:

https://www.motofakty.pl/artykul/czy-mo ... -sadu.html

Z drugiej strony zdjęcia takie mogą być indeksowane przez Google:

https://sekurak.pl/po-co-zamazywac-tabl ... ch-google/

Są też strony, na których można po tablicy znaleźć ciekawe rzeczy:

https://tablica-rejestracyjna.pl/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 lut 2022, 10:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Luke napisał(a):
7 lutego 2022, o 21:43 maciejczar napisał(a):
Zaslanianie ich w internecie nic tutaj nie zmieni.

Kiedyś, kiedyś, ktoś mi odpowiedział na takie pytanie, podając faktycznie jakąś sytuację kiedy to może mieć znaczenie. Ponieważ nie pamiętam tej odpowiedzi, zapytałem tutaj, licząc że zostanie przytoczona. Albo jakaś inna. Bo na razie to mam zdanie jak maciejczar... ;)



Jedna z takich sytuacji to jazda na trackdayach . Często są zdejmowane/zaklejane (o ile auto zarejestrowane w ogóle) . Bo leasing chyba na to nie pozwala. a takich trochę przyjeżdża . Po 2gie w razie dzwona autocasco przeważnie ma wykluczenia z użytku sportowego (choć czy to sport czy doskonalenie techniki jazdy / szkolenie można by dyskutować, ale z TUW pewnie niełatwo się dyskutuje ) .Więc po takich zdarzeniach widywałem auta wywożone i fotki / zgłoszenie dzwona / tel po assistance gdzieś z innej lokalizacji zapewne idą.
Edytowanie zdjęć z takich imprez to już i tak nic nie zmieni, bo zdjęć jest przeważnie tyle że nie do "ogarnięcia'. Choć zdarzało się że faktycznie zdjęcia auta po dzwonie znikały ze strony organizatora oficjalnej, albo właśnie numer był zatarty. Nie wiem, chciał później właściciel sprzedać jako niebite czy jak.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 8 lut 2022, 11:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Panowie, temat dotyczy przeglądów serwisowych - temat tablic już zostawmy, albo przenieście się do offtopica z nim.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 8 lut 2022, 23:44 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 476
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Gophfer napisał(a):
Filtr powietrzny przy drugim przeglądzie (chyba sobie sam wymienie teraz na nowy, raczej to nie jest duży koszt) )


btw, jakie tam filtry stosujecie w swoich M6, jaki polecacie filtr powietrza?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lut 2022, 08:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Dębica Filtron, może nie najtańsze ale dobra jakość


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lut 2022, 10:06 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 476
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Chyba nie takie drogie

https://allegro.pl/oferta/filtr-powietr ... 1574678696


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lut 2022, 11:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Najtańsze są po 15PLN, ASHIKA.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lut 2022, 11:38 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 476
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
W poprzednich 2 autach zawsze używałem filtrona


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lut 2022, 11:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Na filtrach szukacie oszczędności. Chyba tylko dla poprawy własnego samopoczucia, że trafiło się filtr 5 zł taniej. Gophfer, poszukaj węglowego, przynajmniej nieco skuteczniej oczyszcza powietrze, zwłaszcza niechciane zapachy itp.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lut 2022, 11:52 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 476
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Ja nie pytam o kabinowy (zawsze używam węglowy) tylko o powietrzny i nie pytam o najtańszy tylko o to co używacie/polecacie. Czytanie ze zrozumieniem


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lut 2022, 12:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie ma większej różnicy ten czy tamten filtr, byle miał odpowiednie wymiary. Ja na ten przykład stosuję od początku ten, który podpiołeś kilka postów wyżej. Chyba najpopularniejszy na tym forum.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lut 2022, 17:47 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ja teraz brałem powietrza, paliwa i kabinowy Knecht Mahle. Co ciekawe paliwa jest wyższy niż mazdowski i podobno był problem z wsadzeniem, mało miejsca jest. Oleju brałem mazdowski. Teraz paliwa też chyba wezmę mazdowski ale jest kurczę prawie trzy razy droższy. Mogę ewentualnie zaryzykować z Mann, jest trochę niższy. Kabinowy możliwe, że też teraz wezmę Mann, mają model węglowy z dodatkowym filtrem antysmogowym. Knecht Mahle ma zwykły filtr w ofercie i już po kilku miesiącach z białego zrobił się szary. Ale generalnie te filtry według mnie są bardzo dobrze wykonane.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lut 2022, 18:54 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 476
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Paliwa
Pododbo w GJ (benzyna) nie na filtra paliwa?, tylko jakąś siatka w pompie paliwa czy cus...

Chyba że mówisz o dieselu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lut 2022, 19:35 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Diesel, jak w podpisie. Wymiana filtra oleju i kabinowego co serwis, paliwa i powietrza co drugi serwis.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lut 2022, 19:55 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 476
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
W tapatalk nie widać podpisów


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 lut 2022, 19:59 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dlatego nie używam tych wynalazków, nie przekonałem się :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 mar 2022, 20:58 
Świeżak
Offline
Od: 04.11.2020
Posty: 30
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Wybaczcie pytanie bo odpowiedz pewno jest w tym wątku ale nie mam siły przebijać sie przez kilkadziesiąt stron. Krótkie pytanie. Zbliża mi sie przegląd. Szóstka z 2019 a wiec 3 letnia. Przebieg 25 tys do tej pory 2 przeglądy w ASO. Z tego co sprawdziłem koszt w nieautoryzowanym ok. 700-800 zł podczas gdy w ASO (Golebiewscy Wwa) ok 1300. Jest sens przepłacać ? Znalazłem serwis aut japońskich z niezłymi ocenami od wujka gugla (oliwska 2 Wwa).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 mar 2022, 21:08 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Ja powiem że nie warto. Zaraz ktoś inny powie że warto.

Można też powiedzieć że nie warto kupować nowego auta za 120k żeby robić nim 8kkm rocznie :D Także musisz sam zdecydować ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 11 mar 2022, 11:02 
Świeżak
Offline
Od: 04.11.2020
Posty: 30
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
To tylko dla precyzji. Kupione jako 1,5 roczne. A przejechane 15 :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 mar 2022, 22:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.03.2022
Posty: 2
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Z ciekawości bo za chwilę sam będę mieć Mazdę6 z 2017, a do tej pory jeździłem samymi gruchotami za 10 tys. Czy po gwarancji dalej jeździcie do ASO albo innego mechanika na regularne przeglądy czy taki zwykły na stacji diagnostycznej wystarczy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 mar 2022, 22:45 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Regularnie do innego mechanika.
I tak trzeba wymienić olej, filtry itp, więc przy okazji mój mechanik robi również przegląd hamulców, zawieszenia itp.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 23 mar 2022, 19:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No to dzisiaj byłem na wymianie oleju w ASO :D Ostatni raz :D A tyle razy polecałem to ASO...

Sytuacja analogiczna jak już tu gdzieś opisywałem na forum. Po wymianie oleju (materiały moje, btw jak się umawiałem i powiedziałem, że mam swój olej, to niezły grymas od handlowca "NO TRUDNO SIĘ MÓWI") nie skasowano stanu rozrzedzenia oleju (w dieslu obowiązkowa czynność, zawarta w serwisówce). Nauczony doświadczeniem, pierwsze co robię po odbiorze auta po takiej wymianie to podpięcie forscana i sprawdzenie OILCHG_DIST. Oczywiście nie został wyzerowany. Trochę mi szczena opadła, bo ostatnim razem kiedy im się to zdarzyło, zrobiłem mały wykład handlowcom z serwisu, że brak wyzerowania tego parametru może potem skutkować kontrolkami o niskim ciśnieniu oleju (straszaki)... Nie wiem, czy to błąd serwisanta, czy może specjalna zagrywka w tych ciężkich czasach żebym zaraz wrócił z czerwonymi kontrolkami na remont silnika i jakieś inne zmyślne czynności - sorry, nie ze mną te numery :D Przez te 30 minut na poczekalni nasłuchałem się, jakie to teraz gówniane czasy są... Jeden handlowiec dzwonił po kolei do klientów i namawiał / przypominał o serwisie, że to rok czasu zaraz minie albo 20k km... Spoko, tylko dzwonienie do kogoś w marcu, kto ma planowany serwis roczny w sierpniu / wrześniu to trochę takie "XD". Nawet jeden gość zaczął kontestować ten telefon, chyba zadał pytanie: "a skąd Pan wie ile mam na liczniku i ile mi brakuje do przeglądu?". Padł też tekst, który faktycznie często Mazda bierze na klatę - że utrzymanie serwisów nawet po gwarancji daje duże szanse na "gesty handlowe".

Zmieniły się też ceny - roboczo godzina skoczyła z 250 zł netto na 300 zł netto, zmiana oleju wzrosła z 0,4 rbg na 0,5 rbg (no chyba, że to dodatkowa opłata, za wlanie mojej płukanki i czekanie 10 minut na hali "XD"). Ostatnio taka sama procedura kosztowała 123 zł brutto, dzisiaj 184,50 zł brutto - żeby nie było - ja nie narzekam na podwyżki cen, bo widzę co się dzieje dookoła i to niestety norma... Po prostu mogę to za darmo zrobić u znajomego w warsztacie... Żałuję, że wczoraj przy okazji zmiany hamulców nie ogarnąłem z kumplem. Do tej pory jeździłem do ASO w dwóch celach - utrzymanie historii DSR oraz ewentualne aktualizacje PCM / akcje serwisowe. Od dzisiaj odpuszczam, bo szkoda nerwów.

Ogólnie to nie wiem co się dzieje z tym serwisem, ale kiedyś jakoś lepiej było. Ja kończę wymiany oleju w ASO.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 23 mar 2022, 21:42 
Świeżak
Offline
Od: 07.03.2021
Posty: 32
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
@popielasty: które ASO polecałeś do dzisiaj? ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 23 mar 2022, 22:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
PawelWWa, cofnij się jedna stronę wstecz w tym wątku :-) nawet nie chce mi się pisać ich nazwy dzisiaj :-)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 mar 2022, 18:42 
Amator
Offline
Od: 10.04.2021
Posty: 65
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
23 marca 2022, o 19:07 popielasty napisał(a):
No to dzisiaj byłem na wymianie oleju w ASO :D Ostatni raz :D A tyle razy polecałem to ASO...


Troche mnie zmartwiles bo tez serwisuje u nich od poczatku i do tej pory bylem zadowolony...
Za kilka kkm wypada mi 6-ty serwis i nie bardzo mam alternatywe.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 24 mar 2022, 18:59 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W benzynie nie trzeba robić tej procedury, więc mniejsza obawa, no ale sam fakt podejścia do tematu. Rutyna może? Serwisant niedoświadczony... Jak widzi diesla 2.2 SH to od razu powinien wiedzieć, co ma robić... A jak nie wie, to od tego jest serwisówka.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 62  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.