Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 09:23

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 62  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 2 maja 2021, 14:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Mnie to robią w cenie w ramach każdego przeglądu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 maja 2021, 15:22 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Patrząc na serwisy, na ich różne podejście do tej samej sprawy, no nie wiem czy powiedzieć "co kraj to obyczaj", czy "wolnoć Tomku w swoim domku"


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 2 maja 2021, 15:37 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
"czyszczenie układu hamulcowego" było w wykazie czynności każdego przeglądu w Mitsubishi, w cenie. Było robione, bo zawsze jak wyjeżdżałem z serwisu czułem inną reakcję na hamulec. W Mazdzie - nie wiem co robią dokladnie w ramach przeglądu, myślałem że też zawsze jest to robione...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 cze 2021, 11:16 
Adept
Offline
Od: 12.01.2020
Posty: 125
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Witam,

Za kilka tyg czeka mnie 7 przeglad i dla pewnosci wole dopytac.

7 przeglad obejmuje:

- wymiana oleju silnikowego i filtra oleju
- wymiana filtra kabinowego
- wymiana filtra powietrza
- kontrola ogólna stanu pojazdu zgodnie z kartą przeglądową producenta
- coroczna kontrola nadwozia i lakieru
- diagnostyka komputerowa pojazdu
- dezynfekcja klimatyzacji

Oczywiscie olej i filtry swoje :wink:

Pozdrawiam

-- Dodano: 15 czerwca 2021, o 12:16 --

Witam,

Czy wymiana paskow napedowych jest standardowa przy 7 przegladzie/przebiegu 120 k km ?

Dajcie znac.

Pozdrawiam


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 cze 2021, 17:59 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 240
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
15 czerwca 2021, o 12:16 benyrac napisał(a):
Czy wymiana paskow napedowych jest standardowa przy 7 przegladzie/przebiegu 120 k km ?

Po 7 przeglądzie? Ja miałem po piątym roku wymienione oba paski.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 cze 2021, 21:15 
Adept
Offline
Od: 04.06.2017
Posty: 109
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
Ja mam takie nietypowe pytanie czy warto serwisować auto w ASO i jeśli tak to jakie są korzyści


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 15 cze 2021, 22:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Nie warto, a korzyści brak ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 cze 2021, 08:25 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tylko jak nie masz "swojego" zaufanego mechanika. A jak nie, to ja w takim wypadku wolałbym już jednak ASO niż jakąś sieciówkę warsztatową.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 cze 2021, 08:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
W niektórych ASO jednak warto a korzyść jest taka, że po gwarancji wykonywane są bezpłatne ( lub z bezpłatną robocizną) naprawy w ramach " gestu handlowego".
Porządne ASO inwestuje w szkolenia personelu i mechanicy mają cokolwiek większe pojęcie o nietypowych przecież rozwiązaniach SkyActive chociażby.
Oczywiście jest mało prawdopodobne, że auto się zepsuje w ciągu 3 lub 5 lat gwarancji...


Ostatnio edytowano Śr, 16 cze 2021, 15:55 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Ocenzurowano treść wulgarną (regulamin, pkt 4).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 cze 2021, 11:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Wg mnie niezależnie czy mam auto z leasingu czy poza nim przeglądy w ASO nie są warte swojej ceny ZWŁASZCZA w 95% ASO w Polsce. Przede wszystkim wg prawa robiąc przeglądy poza ASO nie pozbawiamy się gwarancji. Dokładając do tego że ASO bierze 3-5x więcej za robociznę (i części ale te można do ASO przywieźć swoje) uważam że nie warto. Ja zrobiłem 2 przeglądy w ASO, więcej pewnie nie zrobię, choć będę oczywiście je robił w porządnych warsztacie, który jakościowo przyłoży się bardziej niż ASO.
Cena 500zł za przegląd to abstrakcja, choć w Długołęce biorą za to samo około 150-200zł. Niemniej 95%. ASO bierze 500zł co jest kpiną i naciąganiem właśnie w imię strachu przed utratą gwarancji przez nieświadomych klientów.


Ostatnio edytowano Śr, 16 cze 2021, 15:54 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono wypowiedź pod względem estetycznym i stylistycznym (regulamin, pkt 4).


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 cze 2021, 11:09 
Wstydliwy
Offline
Od: 25.05.2021
Posty: 14
Rok produkcji: inny
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: małopolski
A jak jest z tą elektronową książką serwisową Mazdy? Rozumiem że tylko ASO mogą tam się wpisywać? Czy fakt serwisowania auta w ASO (tj. że mamy udokumentowaną historię w rejestrze Mazdy) ma znaczenie potem podczas późniejszej odsprzedaży auta?

I głupie pytanie, przepraszam, jestem tu nowy;) Ile trwa gwarancja Mazdy?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 cze 2021, 11:37 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
16 czerwca 2021, o 12:09 ciasteczkowy napisał(a):
Czy fakt serwisowania auta w ASO (tj. że mamy udokumentowaną historię w rejestrze Mazdy) ma znaczenie potem podczas późniejszej odsprzedaży auta?

Ja bym na to uwagi nie zwracał, ale są ludzie którzy podobno zwracają.
16 czerwca 2021, o 12:09 ciasteczkowy napisał(a):
Ile trwa gwarancja Mazdy?

3 lata / 100 tys km.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 16 cze 2021, 11:59 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Każdy robi i myśli inaczej. Dla mnie przeglądy w ASO nie wnoszą nic, ale to wiem ja bo się po ASO bujałem z niejednym samochodem i wiem że nikt mądry zazwyczaj tam nie pracuje. Niemniej typowy Polak który nigdy w ASO nie kupił i nie serwisował, bo 'co ja będę przepłacał' często podnieca się historią w ASO, choćby książka była sfałszowana przez handlarza i wybita pieczątkami z ziemniaka, jednym długopisem i charakterem pisma z datami z kilku ostatnich lat co często ma miejsce

Sam jeśli nie będziesz serwisować ASO proponowałbym po pierwsze robić to legalnie, w normalnym warsztacie, który wystawi fakturę/paragon na usługi, do tego zbierać wszystkie faktury na części i dla ogarniętego klienta to wystarczy żeby zorientować się że samochód był ogarniany jak należy ...


Ostatnio edytowano Śr, 16 cze 2021, 15:54 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Poprawiono wypowiedź pod względem estetycznym i stylistycznym (regulamin, pkt 4).


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 16 cze 2021, 15:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Sprzątam...

Smook, szymonpoznan1 w tej właśnie kolejności, kolejne posty z wycieczkami osobistymi, jakimiś dziwnymi przesłaniami i niezwiązane z tematem będę nagradzał ostrzeżeniami i jak trzeba banami... Ochłońcie nieco...

A wszystkie posty na temat tego co kto myśli o leasingowcach i etatowcach zostały usuniete lub zedytowane.
Ot punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, a wszelkie generalizowanie uwłacza waszej inteligencji.

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 5 lip 2021, 21:51 
Amator
Offline
Od: 11.01.2015
Posty: 61
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
16 czerwca 2021, o 12:09 ciasteczkowy napisał(a):
A jak jest z tą elektronową książką serwisową Mazdy? Rozumiem że tylko ASO mogą tam się wpisywać? Czy fakt serwisowania auta w ASO (tj. że mamy udokumentowaną historię w rejestrze Mazdy) ma znaczenie potem podczas późniejszej odsprzedaży auta?

1. Nie. Jendakze musisz np zeskanowac fakture VAT za uslugi serwisowe, ktore powinny byc zgodne z kalendarzem. Po wyslaniu do lokalnej Mazdy (Mazda Polska, Mazda Honduras) pojawia sie przeglad, z tym ze jest oczywisice widoczne ze przeglad nie zostal wykonany w autoryzowanym serwisie a robil go Zbigniew Maruszeczko i Corka.
2. Tak, ale moze to by zarowno + jak i -. Kupujacy moze mniemac (czasem calkowicie bezodstawnie zreszta) ze autko serwisowane u dealera bylo zadbane. Inny moze stwierdzic ze firma miala sluzbowy, a w rzeczywistosci to poleasingowy szrot ktorym jezdzilo 15 osob, wliczajac to kuzyna siostry szwagra wujenki radnego ktory na dachu odprawial tance podczas festiwalu Disco Copulo na lokalnym festynie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 6 lip 2021, 10:39 
Bywalec
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 276
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Przy sprzedaży auta 80% kupujących zwraca uwagę na serwisowanie auta i zapłaci odrobinę więcej za takie nic nie warte :idea: stempelki , dlaczego bo łatwo je można potwierdzić i jak wspomniał @ smook" W niektórych ASO jednak warto a korzyść jest taka, że po gwarancji wykonywane są bezpłatne ( lub z bezpłatną robocizną) naprawy w ramach " gestu handlowego"..

Potwierdzone i sprawdzone realnie .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sie 2021, 14:39 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Jakoś tak fajnie się jeździ nowym autkiem że w niespełna 5 miesięcy zrobiłem już ponad 9tys . Może dla niektórych to nic ale dla mnie to całkiem sporo, poprzednim autem robiłem max 17 tyś/rok. W zimie jeżdżę trochę mniej i chyba nie powinienem przekroczyć tych 20tys do marca, wtedy wypadnie mi rok.

Zastanawiam się jednak czy nie skracać interwałów wymiany oleju i filtra, stąd pytanie czy wymieniacie tak jak w instrukcji rok lub 20tys czy częściej?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sie 2021, 15:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jeżdżę 20 tys./rok. W końcu kwietnia przegląd, a w październiku dodatkowa wymiana oleju. Mniej więcej do dodatkowej wymiany robię ok. 10,5 tys. Później 9500 tys. km. Olej i filtr Amsoil u czarnepaliwo.pl.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sie 2021, 18:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Podstawowe pytanie na ile kupiłeś ten samochód? Ja np. na okres leasingu - 4 lata - i tak jak przy poprzednich samochodach mam gdzieś częstsze wymiany bo nikt za to nie dopłaci i też w tym okresie nie odczuję pozytywnych skutków takich wymian ;) Jak kupiłeś na 20 lat to się możesz w to bawić. Takie moje zdanie, choć zaraz mnie tu niektórzy zjedzą :lol:

Inna sprawa że Mazda ma w miarę rozsądny interwał 20kkm. Gdyby tak jak WV miała 30kkm lub jak Renault w którymś modelu 40kkm to pewnie bym jednak wymieniał częściej niż producent zaleca.

No i na koniec 2 poprzednie samochody w których zrobiłem większe przebiegi - Fabia 1.0 MPI w LPG - wymiany co 15kkm zalecane przez producenta (przy gazie) na chwilę obecną 200kkm i zero problemów (a co ważne 80-90% po mieście). Skoda Octavia 1.9TDI wymiany robione co 20kkm, przebieg aktualnie 250kkm i również zero problemów.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sie 2021, 20:41 
Wtajemniczony
Offline
Od: 01.08.2015
Posty: 240
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
16 czerwca 2021, o 12:59 szymonpoznan1 napisał(a):
Każdy robi i myśli inaczej. Dla mnie przeglądy w ASO nie wnoszą nic, ale to wiem ja bo się po ASO bujałem z niejednym samochodem i wiem że nikt mądry zazwyczaj tam nie pracuje. Niemniej typowy Polak który nigdy w ASO nie kupił i nie serwisował, bo 'co ja będę przepłacał' często podnieca się historią w ASO, choćby książka była sfałszowana przez handlarza i wybita pieczątkami z ziemniaka, jednym długopisem i charakterem pisma z datami z kilku ostatnich lat co często ma miejsce

Dlatego moim zdaniem brak książki serwisowej i elektroniczne wpisy w systemie u Mazdy zasługuje na plus.

9 sierpnia 2021, o 19:55 szymonpoznan1 napisał(a):
a np. na okres leasingu - 4 lata - i tak jak przy poprzednich samochodach mam gdzieś częstsze wymiany bo nikt za to nie dopłaci i też w tym okresie nie odczuję pozytywnych skutków takich wymian Jak kupiłeś na 20 lat to się możesz w to bawić. Takie moje zdanie, choć zaraz mnie tu niektórzy zjedzą

Masz rację, jesteś sprytniejszy niż pozostali. Do ASO nie jeździsz, bo przeglądy nic nie wnoszą i dodatkowo ciężko spotkać tam kogoś mądrego a częste wymiany oleju robią Ci jeszcze mniej mądrzy :wink: Właśnie dlatego przeglądy w ASO Mazdy jednak coś dają i jeśli ktoś choć trochę ma pojęcie jak funkcjonuje rynek wtórny raczej od Ciebie auta nie kupi :)

16 czerwca 2021, o 12:03 szymonpoznan1 napisał(a):
Wg mnie niezależnie czy mam auto z leasingu czy poza nim przeglądy w ASO nie są warte swojej ceny ZWŁASZCZA w 95% ASO w Polsce. Przede wszystkim wg prawa robiąc przeglądy poza ASO nie pozbawiamy się gwarancji. Dokładając do tego że ASO bierze 3-5x więcej za robociznę (i części ale te można do ASO przywieźć swoje) uważam że nie warto. Ja zrobiłem 2 przeglądy w ASO, więcej pewnie nie zrobię, choć będę oczywiście je robił w porządnych warsztacie, który jakościowo przyłoży się bardziej niż ASO.

Dużo piszesz, jednak moim zdaniem bardzo się mylisz. Nie masz pojęcia o prowadzeniu autoryzowanego serwisu i patrzysz tylko przez pryzmat roboczogodziny.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sie 2021, 21:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Nie można generalizować. Owszem zdecydowana większość ludzi serwisowanie w ASO weźmie jako plus.
Ja jednak się tym nie kieruję przy zakupie. Dokumentacja czynności serwisowych może być tez poprzez notatki i rachunki za materiały.
Ja właśnie zbieram takie rzeczy i jeśli kupujący jest ogarnięty to jest to solidny argument na to, że ktoś dbał o auto.
Ostatnio świadomość ludzi trochę się zmienia i wiele osób wymienia np. olej dwa razy częściej niż w książce. To wielki plus.
Od ciotki BMW bym nie kupił bo jeździ w trybie long life i silnik dostaje po dupie, a przecież są to wytyczne ASO. Auto z silnikiem turbo z oliwą wymienianą co 25 000 km.
To ja dziękuje za taki serwisowany w ASO. Wolał bym od kogoś z forum BMW co wie jak dbać i rozumie jak to działa.

Zgadzam się z tym, że utrzymanie serwisu autoryzowanego to niełatwa sprawa. Trzeba spełniać sporo standardów, wymyślnych umów współpracy. Jest pełno kosztów stałych, jak licencje na oprogramowanie, itd. Warsztaty niezależne mają większą swobodę działania.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sie 2021, 22:26 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
ASO kraków ceny z dzisiaj
Koszt wymiany oleju z filtrem ok 600zl, dodatkowo 18zł/l jeśli bym chciał olej 0w20. Drogo :(

Sama wymiana z moimi częściami 250 z tym że zastrzegli że filtr musi być OE bo inaczej stracę gwarancję na silnik.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sie 2021, 23:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Andorra? :D Za darmo im auta nie dawaj :lol:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 sie 2021, 23:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W kwietniu br. robiłem czwarty przegląd (ten większy z wym. pł. ham. + klima). Uprzednio spytałem kolegi u którego serwisowałem poprzedni samochód ile by taki przegląd wyniósł. Też wyszło dużo, raptem 250 zł mniej niż to okazało się w ASO, gdzie ostatecznie przegląd zrobiłem. Siedząc na poczekalni systematycznie otrzymywałem filmiki na telefon z wykonywanej czynności z pomiarami grubości tarcz, klocków, parametrów akumulatora, klimy, porównanie organoleptyczne zużytego oleju z nowym, uzupełnieniem płynów, stopień zabrudzenia zużytych filtrów na tle nowych itp.,itd. Więc wiem co dokładnie było w każdym momencie robione. Mam nadzieję, że ASO utrzyma ten standard przy kolejnym przeglądzie. W międzyczasie wszystkie istotne parametry zużycia części i czynności wklepywałem na motostat. Klient, który kupi ewentualnie mój samochód w przyszłości będzie miał dane znacznie bardziej szczegółowe niż te w systemie elektronicznym Mazdy. U kolegi mogę polegać tylko na jego rzetelności. Myślę, że 250 zł przepłaty/rok i 50 zł na dodatkowej wymianie to nie tak dużo.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sie 2021, 10:49 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
No to teraz już zgłupiałem całkowicie .
Zadzwoniłem do Promoto Katowice cena wymiany oleju z filtrem 550zl I twierdzą że fabrycznie jest olej 0w20 i taki w tej cenie mogą mi zalać. Mazda Rzeszów ta sama usługa 450zl (cena rozsądna) , na moje życzenie mogą mi wlać olej 0w20 ale podobno na nasz rejon zalecamy jest 5w30 i taki oni zalecają.

Da się sprawdzić lub dowiedzieć jaki fabrycznie olej wlewaja lub co lepsze jaki fabrycznie ja mam wlany?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sie 2021, 11:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jeszcze w 2018 r. ASO wlewała mi na przeglądzie olej z beczki Dexelia Supra 0W20, teraz co w tym ASO leją nie wiem. Daję swój Amsoil Signature Series 0w20 ASM 1gal (3,78l) - 185,25 PLN, Amsoil Signature Series 0w20 ASM 1qt (0,946l) - 47,50 PLN. Skądinąd wiem, że ja nie jestem jakimś wyjątkiem, który daję im ten olej. Robocizna przy wymianie oleju 206 zł.
Częstotliwość wym. oleju zalecana przez producenta jest różna w zależności od regionu. Np. w Japonii - to 10 tys. jeśli dobrze pamiętam. Ktoś gdzieś wstawiał tabelę z zalecanymi okresami wymian. Z tego co pamiętam 5W30 czy 0W20 oba są dopuszczone do eksploatacji.
Jeśli chcesz zgłębić temat oleju to poczytaj wątek o oleju silnikowym. Przynajmniej przeleć ostatnie 15 stron. Tam znajdziesz odpowiedź na swoje wątpliwości.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 10 sie 2021, 15:03 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
9 sierpnia 2021, o 23:26 Gophfer napisał(a):
Sama wymiana z moimi częściami 250 z tym że zastrzegli że filtr musi być OE bo inaczej stracę gwarancję na silnik.


W Warszawie u Gołembiewskiego wymiana filtra oleju i oleju kosztuje 123 brutto (z własnymi częściami). Ładnie tam doją w małopolsce...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sie 2021, 15:05 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Z tego co kojarzę to w Wawie jest chyba ze 4 ASO w Krakowie niestety tylko jeden to się cenią :(


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 10 sie 2021, 15:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Gophfer, 6 :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 sie 2021, 19:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
600zł wymiana oleju. Chyba już mają hiperinflację. Za tyle to ja robię dokladnie dwie wymiany Amsoil plus oryginalny filtr plus zł wymiana u mechanika przy mnie, gdzie patrzę czy oby za mocno nie dociąga korka hehe, czy nie przelał i oczywiście przywożę ciepły olej. :>

Jeśli zalewaliby olej z wyższej półki to jeszcze jak cię mogę, biorąc pod uwagę, że to ASO. Ale Total jest tani, super tani w zasadzie.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1839 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55 ... 62  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.