Teraz jest So, 27 kwi 2024, 13:21

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 137, 138, 139, 140, 141
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 12 maja 2019, 14:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
22 marca 2019, o 12:53 Wedrowiec napisał(a):
Turbo ma kopnięcie ale musisz biegami mieszać a tak możesz ciągnąć obroty. Jak masz dane do setki takie same - to auta tak samo szybko prędkość taką samą osiągną przecież :) tyle że w turbo będziesz miał kopnięcie w plecy 4 czy 5 razy a bez - zmieni bieg dwa razy i koniec. 8 sekund to 8 sekund, wrażenie na plecach to oddzielna historia.


no nie dokonca to jest takie proste, 8s jest 8s v katalogu, na drodze inaczej moze byc . Glownie jak sie idze T vs W silnik. Turbo ma kopa i w tej chwili odskakuje do przodu o cm a moze metrz, dwa a to juz mu zostaje.

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 maja 2019, 17:05 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Czyli w przypadku turbo dane są nieprawidłowe i jest zawsze lepiej niż w katalogu? :>

Sekundy to sekundy. Są to takie same sekundy.

Jeżeli jest taki sam czas do setki, to turbo odskakuje trochę, żeby za chwilę stracić, końcowo przewaga niweluje się do zera. Całkowity czas do setki jest taki sam.
Czy jest tu coś niejasnego i niezrozumiałego?

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 maja 2019, 18:26 
Offline
Jeżeli dwa różne samochody mają identyczny czasem do setki, to nie gwarantuje to tego, że w tym samym czasie przejadą ten sam odcinek do setki.

Jeżeli, przykładowo, mówimy o tych 8s do setki i jeden samochód osiągnie 80 km/h już po 5 sekundach, a drugi dopiero po 7 sekundach, to ten pierwszy prawie na pewno przejedzie dłuższy odcinek po tych ośmiu sekundach niż ten pierwszy. Znając prędkość po 8 sekundach, ale nie wiedząc, jak wyglądało przyspieszenie w poszczególnych odcinkach czasu, nie możemy w żaden sposób określić przejechanej drogi.

A skoro @mirecsk38 pisał, że auto "odskakuje do przodu o cm, a może metr, dwa", to pisał prawdopodobnie o drodze, a nie czasie. Zakładam też, że o drogę właśnie mu chodziło, a nie o czas, kiedy pisał "8s jest 8s v katalogu, na drodze inaczej może być". A jeżeli nie o drogę to ilość biegów, które trzeba przerzucić, żeby osiągnąć daną prędkość w jak najkrótszym czasie, też ma znaczenie, choć już pewnie tylko w manualu. Mało kto ma katalogowy czas wciskania sprzęgła i zmiany biegów ;)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 maja 2019, 18:27 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1680
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
:D odskakuje. Po czym musi zmienić bieg - i wtedy dostaje w plecy. A raczej w twarz - wtedy "bez turbo" go dogania i wyprzedza. Setkę osiągną w tym samym momencie.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 maja 2019, 19:04 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
anonim: zrozumialesz mnie na 100% :wink:

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 maja 2019, 20:00 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1680
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
OK tylko kwestia kto ma lepsze przyspieszenie na wejściu. Każdy startuje z 1, turbo zaraz musi wrzucać 2 - więc jest w plecy. Pytanie czy turbo zniweluje to kopnięciem na początku - czy przy tych 2K obrotów pociągnie tyle mocniej, że przerwa po sekundzie nie spowoduje całej utraty przewagi. I wracamy do wrażeń, odczuć. Odskakuje do przodu po czym traci przewagę i być może zostaje z tyłu.
W żadnym wypadku nie "w tej chwili odskakuje do przodu o cm a moze metrz, dwa a to juz mu zostaje.". Nic nie zostaje - poszedł do przodu dzięki większemu przyspieszeniu. W momencie zmiany biegu przyspieszenia nie ma/jest ujemne, w tym samym momencie "bez turbo" ma przyspieszenie cały czas - więc idzie do przodu kiedy turbo "stoi"/"cofa się".

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 maja 2019, 22:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Panowie, wróćcie do szkoły i tematu przyspieszenia i czasu i drogi.
Jeżeli auto przyspiesza do 100km/8s to znaczy że przemierza za każdym razem tą samą drogę.
Wszystko w tym temacie.
Pozdrawiam.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 maja 2019, 22:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
Wedrowiec, ja robilem test z passatem 2.0TDi 103kW. Test z 90km/h do xxxkm/h . Przy kolo 150km/h na liczninku byla zrownana predkosc oboch samochodow, tylko ze passat byl w przodu o moze 2 samochody). Ja 170km/h mialem na czas szybczej , ale passat byl jescze moze o 1 samochod w przodu .

-- Dodano: 12 maja 2019, o 23:47 --

12 maja 2019, o 23:23 Zbyk napisał(a):
Panowie, wróćcie do szkoły i tematu przyspieszenia i czasu i drogi.
Jeżeli auto przyspiesza do 100km/8s to znaczy że przemierza za każdym razem tą samą drogę.
Wszystko w tym temacie.
Pozdrawiam.


tyle ze tu niemami linearnego przyspieszenia , charakter przyspieszenia 2.0 cz 2.5 w porownaniu do 2.2 jest troche inny

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 12 maja 2019, 23:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Zbyk, jeśli dwa auta rozpędzają się do 100km/h w 8sek. to znaczy tylko tyle, że po 8 sekundach obydwa będą jechać 100km/h
Droga przejechana w tych 8 sekundach będzie zależna od tego jak się kształtowała jego prędkość w każdym ułamku czasu z tych 8sekund...

Ba są przypadki gdy na ćwierć mili wygrywa auto które 100km/h osiąga w dłuższym czasie niż przeciwnik...
A drugim ciekawym przypadkiem są Tesle i ich porównania ze spalinowymi sportowymi... Tam często gęsto 100km/h osiągał spalinowy w tym samym lub krótszym czasie, ale w teście 0-100-0 mimo podobnej drogo hamowania (np. 1m na niekorzyść Tesli) Tesla przejeżdżała kilkadziesiąt metrów więcej...

A co do porównania z silnikami doładowanymi to nie da się wprost powiedzieć doładowany będzie lepszy - generalizując... Wszystko zależy od tego z jakiej prędkości, z jakiego przełożenia, z jaką skrzynią, z jakim przygotowaniem itd itp...
Mazda 6 ma średnią przyczepność na starcie więc do wyścigów spod świateł nadaje się średnio, bo nie wykorzystuje podstawowej przewagi, czyli natychmiastowej reakcji na gaz i braku turbo-laga...
Znowu przy jeździe i przyśpieszeniu z danej prędkości dużo zależy od przygotowania wstępnego w silniku doładowanym (rozkręcona sprężarka) i takiego doboru przełożenia do prędkości, by na jednym przełożeniu pójść np. 80-120...

Nasza Mazda z AT ma jedną zaletę nie do przecenienia w stosunku np. do DSG, czyli natychmiastowy kickdown... I tutaj przy spokojnej jeździe ok 60km/h na minimalnym gazie i przy potrzebie startu do 120km/h to Mazda 6 2.5 AT staje w szranki nawet z Superb 2.0 TSI + DSG...
Bo odskakuje na kilka długości zanim szczyt technologiczny VW przeskoczy laga redukcji skrzyni, a później turbo-laga silnika...
Później w Skodzie jest niesamowity kop i 120km/h osiąga niby szybciej, ale niekoniecznie jest wtedy z przodu...

Miałem możliwość dłużej pojeździć 1.8 TSI + DSG i tam to już w ogóle brakowało mi napędu mojej Mazdy... Wiem, że kwestia przyzwyczajenia, bo po 500km już wiedziałem jak sobie ustawiać ten tandem od VW, żeby to jechało, ale na początku spotkał mnie srogi zawód...

Ale w sprincie 0-100km/h DSG robiła robotę...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 maja 2019, 06:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
12 maja 2019, o 18:05 Kierowca napisał(a):
Sekundy to sekundy. Są to takie same sekundy.


Czas jest pojęciem względnym .... wszystko zależy po której stronie drzwi od kibla stoisz :hihi:

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 maja 2019, 07:48 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Hehe a droga pokonana to już jest inna sprawa, macie rację.

Można sobie narysować dwa wykresy ze zmianami prędkości w czasie (w sensie nieliniowo w danym czasie i w obydwu przypadkach różnie) i widać że droga przebyta może być inna.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 13 maja 2019, 08:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Fajnie można sobie to zwizualizować, rozważając wyścigi na 1/4 mili i porównać Teslę z innymi potworami. Tesla bardzo szybko przyspiesza (zwłaszcza do 100km/h), ale do jakiejś tam prędkości, a potwory po 1000km nie potrafią przyspieszać tak szybko do 100km/h - finał jest taki, że Tesla wygrywa czasowo na tym odcinku, ale ma zazwyczaj mniejszą prędkość maksymalną (nie jedzie tak szybko, ale rozpędza się szybko).

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 maja 2019, 08:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
A Zbyku posłał już kolegów do szkoły <hahaha> :wstyd: <baseball>
Niezłe jaja czasami na forum są.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 maja 2019, 08:58 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Bo to najlepsze miejsce na wiedzę. Nie sądzisz ?
Macie racje, przyjąłem przyspieszenie w jakimś tam stopniu jednostajne. Wykres przyspieszenia do drogi dla każdego auta będzie inny.
Nie analizowałem tak tego precyzyjnie stąd moja gafa :)
Pozdro.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 maja 2019, 09:07 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja też czasami coś palnę hehe. Wystarczy, że poczytasz moje posty. :wink:
Nie odbieraj tego jako złośliwość.
Ważne jest że potrafimy się przyznać do błędu.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 maja 2019, 10:10 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 16.08.2017
Posty: 140
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czyżby Mazda szykowała niespodziankę? :)
https://www.caranddriver.com/news/a2742 ... _SOPzJ62bU
Nowa 6-stka z RWD i rzędową szóstką Skyactive-X ?!?

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 13 maja 2019, 10:40 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tylko jeszcze trzeba sobie zadać pytanie, czy doczekamy tego w Europie... :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 30 paź 2020, 15:03 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 07.10.2013
Posty: 48
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Czesc, w dużym skrócie - kupiłem M6 SkyPassion 2.0PB 2015 po lifcie. Auto "pewne" tzn kupione w rodzinie, jezdzilo do tej pory glownie za zachodnia granica. Przeglady wszystkie w ASO....nie wiem czy to na plus czy....

1. Sporadycznie - 2 razy zadlawil sie na dwojce - cos jak szarpanie czy kangur jak to niektorzy okreslaja. Przejrzalem watek o szarpaniu na zimnym, tyle ze u mnie szarpanie nie wystapilo przy ruszaniu, tylko po zrobieniu 2-3km, tylko na drugim biegu...chyba z pol sprzeglem...nie zauwazylem dokladnie. Pojawilo sie raptem dwa razy wiec bede obserwowal. Paliwo zalalem bodajze na Orle... 98mke zwykla.
Podobno w 6tkach specyficznie powinno sie zmieniac biegi...wysprzeglac...chodz dokladnie nie wiem o co chodzi. Do tej pory jezdzielem GH ale w Dieslu...
- moze macie jakas zlota porade jak zmieniac biegiw tym siliniku?
- czy warto zaczac dolewac tych magicznych specyfikow typu Archoil AR6900-P?
- czy zlecic sprawdzenie uszczelek o ktorych pisza tu: viewtopic.php?f=65&t=11878#p338035

2. Czy udalo sie komus przeprogramowac czyjniki przednie tak aby automatem aktywowaly sie na niskich predkosciach?..brakuje mi tego - mialem to w GH.
3. Czy u Was tez zaczyna schodzic klar z oryginalnych felg po 5 latach ? - ta bezbarwna wartwa lakieru.
4. Czy cos wam przychodzi do glowy co warto byloby zrobic/sprawdzic w aucie z przebiegiem 130k km /5 lat oprocz tego co podaje ksiazka serwisowa? (lusterka juz byly oba wymieniane mechanizmy)

Dzieki serdeczna za wszelkie wskazowki :)

...btw..mam GH 2008 w kombi do sprzedania jakby ktos byl zainteresowany :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 gru 2020, 13:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3037
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Moja :idea: ...... jedna z najstarszych na forum i mogę powiedzieć,że im starsza tym lepsza.
Serwisowana regularnie najpierw w salonie Mazdy,później po leasingu w zaprzyjaźnionym zakładzie do dziś.
Sprawuje się bardzo dobrze.
Przebieg ponad 170 tys.
Systematycznie serwis olejowy(0W20) i filtry, klocki i płyn hamulcowy, świece na 120 tys., paski na 140 tys., olej w skrzyni biegów na 170 tys.
Wymiana akumulatora po 5,5 roku użytkowania a cały czas korzystam i-stopa i wszystkich systemów.
Sam kiedyś wyciszałem trochę chałupniczo co się dało i do czego można dotrzeć ale z biegiem lat wszystko się ułożyło i jeszcze bardziej wyciszyło.
Nie psuje się ,wszystko sprawne.Małe zużycie paliwa.Problemy na początku eksploatacji z drżeniami kół i auta ale po przejściu na swoje opony i klocki hamulcowe bez problemów.
Jestem bardzo zadowolony z autka :D :D :D
<pucugg> <pucugg> <pucugg>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 137, 138, 139, 140, 141

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.