Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 13:27

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 ... 141  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 16:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
20 września 2018, o 14:10 Terminator181 napisał(a):
dropt07 - ja natomiast nie zgadzam się odnośnie opinii na temat hamulców Mazdy. Nie trzeba jeździć szybko lub gwałtownie hamować. Wystarczy jechać w trasę na przykład na Chorwację, aby doświadczyć samoczynnego bicia tarcz hamulcowych. Wystarczy ciągła jazda w upalnych temperaturach. Doświadczyłem tego. Tak nie powinno być. Hamulce "skopane" przez producenta. A najgorsze jest to, że mazda umywa ręce (rżnie głupa) i nie poprawia tego w nowszych wersjach. A przecież to kluczowy system bezpieczeństwa.

Tak, tak uważam stojąc na gruncie przepisów. Bo jak uderzę w poprzedzającego mnie TIRa to usłyszę od policji, choćbym się z nimi nie zgadzał, że nie dostosowałem do zaistniałej sytuacji prędkości. Czym mniejsza różnica prędkości przy wyprzedzaniu tym manewr bezpieczniejszy.
Są sytuacje których nie przewidzisz ale jak przestrzega się przepisów jest ich relatywnie znacznie mniej. I nie ma się co tu rozwodzić.

20 września 2018, o 14:10 Terminator181 napisał(a):
dropt07 - ja natomiast nie zgadzam się odnośnie opinii na temat hamulców Mazdy. Nie trzeba jeździć szybko lub gwałtownie hamować. Wystarczy jechać w trasę na przykład na Chorwację, aby doświadczyć samoczynnego bicia tarcz hamulcowych. Wystarczy ciągła jazda w upalnych temperaturach. Doświadczyłem tego. Tak nie powinno być. Hamulce "skopane" przez producenta. A najgorsze jest to, że mazda umywa ręce (rżnie głupa) i nie poprawia tego w nowszych wersjach. A przecież to kluczowy system bezpieczeństwa.

Poniekąd masz rację, że wysoka temperatura na zewnątrz sprzyja przegrzaniu hamulców. Jestem w trasie od 3 tygodni i przejechałem 5 tys. km w górzystym terenie a pogoda tu jest kontynuacją sierpniowych upałów w Polsce co nie oznacza że mają mi się przegrzać z tego powodu. (temp. 28 - 32 stopnie). Każdorazowo po powrocie z wycieczki zawsze mam ciepłe żeby nie powiedzieć gorące felgi, tym bardziej tarcze. Wiemy też, że z chłodzeniem (wentylacją) tarcz są kłopoty a w wersjach wcześniejszych jeszcze większe. To zapewne w dużym stopniu przyczynia się do szybkiego spowodowania przegrzania tarcz w określonych okolicznościach wymagających nagłego hamowania. Ale najwięcej i tak będzie zależało od stylu jazdy i częstotliwości używania hamulców. Wiem że hamulce nie są najwyższych lotów ale mi póki co nie sprawiają kłopotów pod tym względem. A mój post dotyczył ich eksploatacji przy prędkościch ponadautostradowych. I daleki jestem od wygłaszania na ich cześć peanów.
A że Mazda poprawia w sposób mało nas zadowalający to inna kwestia. Jak nie wiadomo o co chodzi to chodzi o... .



_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 17:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Wklejam jeszcze jeden link w temacie skuteczności hamulców :
https://www.wyborkierowcow.pl/droga-ham ... h-ranking/
Tu Peugeot 508 lepiej wypada- mój przykład dotyczył pierwszej generacji.
Uwaga na Volvo z tyłu

A tu coś, co może troszeczkę wyjaśni "fenomen" psucia się hamulców przy hamowaniu z prędkości znacznie wyższych niż dopuszczalne: https://www.youtube.com/watch?v=I_Sj0zwDQWQ


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 17:41 
Offline
Ciężka mazda 2.2 stary model może mieć 38m bo w motor jak i auto śwait m6 2,5 2018 ma 36,9m.
Co do mazdy 2.2 diezle 2018 to pewnie wynik w okolicy 36,0m a nie jak stary modle 38m - nowa 2.2 diezel ma tarcze 330mm za miast. 297.
Ale problemem nie jest droga hamowania ale słabe odprowadzanie ciepła, jeśli mondeo ma wagę 1750 kg i tarcze 330mm a mazda ma 1500kg i tarcze 297mm to nie tyle jak wielkość tarczy tylko coś jeszcze musi byc spaprane.
Wiadomo że gdyby było od 2012 tarcze 330mm było by lepiej ale wątpie aby to całkowicie problem rozwiązało.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 19:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Porównywałem wizualnie średnice tarcz w autach klasy CX5. Praktycznie wszystko to samo za wyjatkiem Audi. Być może to nie tylko średnica ale i szerokość kanału wentylacyjnego.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 19:35 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.03.2015
Posty: 285
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Taka ciekawostka na temat wizualnego porównania średnicy tarcz...

Obrazek

Oczywiście felgi w M6 jak i w BMW to 19"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 19:45 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...bmw ma za małe kółka :-)
A tak serio, to mnie drażnią hample w GL, wg mnie, są tak czułe, że moja noga tego nie ogarnia.
Delikatnie nacisne a ona już hamuje, takie działanie 0-1.
Jak już hamuje, delikatnie rusze nogą, od razu zmienia się siła hamowania.... zaczyna mnie to wnerwiac, słabo mi to wychodzi, psuje komfort podczas hamowania...


A sprzęgło?... Jak już jesteśmy przy pedałach...
Również działa bardzo zero jedynkowo..
Jak tarcza złapie to rwie do przodu, żadnego pośredniego poślizgu, częste szarpania u mnie jest dość często, najgorzej między 1 a drugim biegiem.... Jak w ciągniku rolniczym, złapie i nie chce puścić, czy nawet delikatnie się ślizgnąć...
Test Stewarta 100% nie zaliczony...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 19:48 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Piszę to czego doświadczyłem. Nie miałem sytuacji, abym na trasie gwałtownie hamował. Peugotem 307 byłem w Rzymie, podobna jazda, warunki i nic, spko. Różne auta miałem, sam wymieniłem klocki, tarcze i nigdy nie miałem problemu z hamulcami. Hamulce zrobione pod spokojną jazdę lub niewysokie temperatury. Mazda jest piękna, to jej największy atut jak dla mnie potem silnik, spalanie, brak pdf, turbo, itd. Dlatego jak mogę to poprawiam to co mogę (konserwacja, likwidacja EUS, itp.) lub odpuszczam pierdoły jak MZD, lusterka, cienki lakier, słabe wyciszenie, ale hamulców nie mogę jakoś przeboleć, że nie zmodyfikowano tak, aby nie było problemu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 20:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Terminator181 napisał(a):
Piszę to czego doświadczyłem. Nie miałem sytuacji, abym na trasie gwałtownie hamował. Peugotem 307 byłem w Rzymie, podobna jazda, warunki i nic, spko. Różne auta miałem, sam wymieniłem klocki, tarcze i nigdy nie miałem problemu z hamulcami. Hamulce zrobione pod spokojną jazdę lub niewysokie temperatury. Mazda jest piękna, to jej największy atut jak dla mnie potem silnik, spalanie, brak pdf, turbo, itd. Dlatego jak mogę to poprawiam to co mogę (konserwacja, likwidacja EUS, itp.) lub odpuszczam pierdoły jak MZD, lusterka, cienki lakier, słabe wyciszenie, ale hamulców nie mogę jakoś przeboleć, że nie zmodyfikowano tak, aby nie było problemu.


Nie no, temperatur zewnętrznych tu nie mieszajmy . Czy jest 20 czy 40 stopni C na zewnątrz, to im obojętne, jak one w grubych kilkuset stopniach pracują .
Myślę że ważny jest równomierny transfer klocka na tarczę i później unikanie zatrzymywania się na hamulcu niedługo po rozgrzaniu hamulców. W każdym aucie mi się to sprawdza, w tym w torowym, które ma podobne tarcze jak Mazda a obrywają znacznie mocniej. To co za zwichrowanie tarczy jest uważane (bo tak się odczuwa - bicie) niekoniecznie nim jest, tylko właśnie niejednorodnym transferem materału klocka na tarczę. Czasem się przewidzieć nie da oczywiście, ale w 99% jazdy - da się przewidzieć. A, no i automat niechcący tu złą robotę robi bo prezyzwyczaja do trzymania nogi na hamulcu, więc stykaniu się klocka tarczą na takim "gorącym" postoju.

(o transferze: https://www.youtube.com/watch?v=pdPX6rzuINc&t=2s )

Większe na pewno mają większą pojemność cieplną i lepiej by znosiły przegrzania. Natomiast - czy auto typu Mazda 6 naprawdę potrzebuje większych tarcz biorąc pod uwagę to co kieruje kupującymi je? chyba nie. Chyba nikt jej dla osiągów nie kupuje, a jako spokojny przemieszczacz, możliwie ekonomiczny - vide ogromne wątki o spalaniu, samo spalanie niskie do tych 110-120km/h itp. Po co podwyższać cenę auta jak i jego użytkowania większymi = droższymi tarczami ?
Czy poprzednie generacje mazd 6 miały większe tarcze niż obecna ? bo zakres mocy silników i masy aut chyba był podobny. Skoro przez tyyyyle generacji coś się sprawdzało to po co zmieniać, tym bardziej gdy wszystko wokół dąży do spowolnień , jazd w korkach, a na autostradach na tempomacie który , jak aktywny, raczej nie prowadzi jazdy zerojedynkowej.
Mogłyby mieć np. w wersjach mocniejszych większe, a w słabszych takie jak teraz. Ale to chyba niezgodne z polityką "trzech wersji na krzyż" japońców, no i może przewidzieli że w serwisach niekumatych wywoływałoby (potencjalnie) zamieszanie - co do czego zastosować itp. Sztuka prostoty, chyba słuszna.
A może na etapie projektowania 6tka miała być jeszcze lżejsza (pamiętam z materiałów prasowych, że coś o 1300kg przebąkiwali). Ale po drodze kilogramy gdzieś doszły no a hamulce zostały ? może faktycznie na granicy, ale jednak niebezpieczne to nie są, nie przesadzajmy.


Ostatnio edytowano Cz, 20 wrz 2018, 20:20 przez Andrzejsr, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 20:19 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Co by nie było, skopane jest to co nie powinno być. Jak istnieją auta to hamulce były nie powinno to nastręczać kłopotów przy takiej technice jaka teraz jest. Jedynym dla mnie wytłumaczeniem jest optymalizacja (w maździe to zwą skyactiv, odciążenie auta koszem wyciszenia, cienkich blach, i ogólnie oszczędności na materiałach) czyli dajemy tyle materiału, aby spełniało minimalne warunki i nic poza tym.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 20:28 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ustalmy jedno: czy ktoś słyszał żeby Mazda wjechała komuś w tył bo hamulce były słabe a innym autem by się zatrzymał?
Nie czytałem tutaj.
Zupełnie oddzielna kwestia to psucie się tarcz i hamulców. Mi wymienili gwarancyjnie w tym tygodniu.

Rozdzielmy proszę kwestię bezpieczeństwa od kwestii kosztowej.

W poprzednim aucie oryginalne klocki za 600 pln wystarczały przy mojej jeździe na 20-25 kkm, zamienniki (ferodo lub trw) za 125 zł szacowane były na 3x tyle. W Maździe wymienili mi po 34 kkm, w poprzednim aucie musiałem tarcze wymienić po 4 latach i 50 czy 60 kkm - fizycznie zaczęły się rozpadać - edit: na boku wyglądały jakby rozwarstwiały się. I pytanie padło czy ja tym autem w ogóle jeżdżę bo tarcze wyglądają jakby auto prawie od nowości stało w garażu (poza ubytkiem na grubości).

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 20:30 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...@terminator, napisałeś teraz takie bzdury, że powinno to być ukarane....
Proszę odczytaj, na czym polega Skyactiv Body, później pisz adekwatnie do wiedzy.

Ja już wspomniałem, i nie tylko ja o Skyactiv Body...
Taki quiz mam dla ciebie...
Co się szybciej zegnie, rurka o średnicy 10mm czy pręt o tej samej masie, materiał ten sam.
Czy kurze jajko, kształt to przypadek?
Czy blachotrapez nie powinien być płaski?

Do podstawówki chodziłem i już o tym uczyli na technice...czyli ten sam materiał w różnym kształcie, może więcej wytrzymać naprężeń....


Ostatnio edytowano Cz, 20 wrz 2018, 20:50 przez Millerek, łącznie edytowano 4 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 20:30 
Offline
Twoja to 2016 ale to pewnie FL1 ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 21:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Bonifacy napisał(a):
Taka ciekawostka na temat wizualnego porównania średnicy tarcz...
Oczywiście felgi w M6 jak i w BMW to 19"

Ciekawostką w ciekawostkę:
Niemieccy inżynierowie opracowali również 140-tonowy model czołgu E-100, a jednym z mitycznych, niezrealizowanych projektów III Rzeszypozostaje Landkreuzer P. 1000 Ratte – gigantyczny pojazd gąsienicowy, wyposażony w okrętową wieżę z działami kalibru 280 milimetrów.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 21:20 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
20 września 2018, o 20:35 Bonifacy napisał(a):
Taka ciekawostka na temat wizualnego porównania średnicy tarcz...

Nie wiem co chcesz udowodnić? Że tarcze BMW z M pakietem są większe niż w dupowozie? BMW w trójkach z silnikami o mocach do 200KM stosuje standardowo tarcze 300mm, faktycznie przy 297mm mazdy to przepaść;)
314mm jest chyba w 3GT.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 21:31 
Offline
Nie znam się ale jechałem starym mondeo i miał tarcze też koło 300 mm a klocki 100% oryginalne, hamulce łapały bardzo ostro, w m6 musze 2x mocniej naciskać aby było tak samo.
Pompa, tłoczki , ciśnienie obwodzie czy jak ? co mam taki wpływ na to przy tej samej średnicy tarcz. ?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 21:36 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Millerek - zgadzam się z Tobą jeśli chodzi o wytrzymałość kostrukcyjną, źle mnie zrozumiałeś. Napisałem ogólnie, a nie konkretnie. Wiadomo strefy zgniotu muszą być zachowane. Ale mi chodziło bardziej o tarcze hamulcowe (po co 320mm dać jak wystarcza 297mm itp.). Jeśli chodzi o blachę to mam na myśli takie codzienne odczucie nie dotykaj, opieraj się o samochód bo karoseria ugina się jak papier. Teoretycznie można by karton pomalować i też na wygląd by było. Tylko cieńsze blacha to i drgające maski, przenoszenie większe szumów, drgań na karoserię z kół (gdzieś to było pisane). No i masa przy tej samej konstrukcji robi swoje. Także coś za coś. W reklamie fajnie to wypada, niskie spalanie bo technologia Skyactiv, ale bez tych body odchudzania nie byłoby wielkiego wow. I jak dla mnie to wolałbym większe tarcze, grubszą blachę, lepsze wyciszenie kosztem większego spalania.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 21:47 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
niko123 w Dacii Logan mało sobie zębów nie wybiłem przy wyjeździe z salonu. Piszę to po raz n-ty. Jednak wolę hamulce w Maździe. Hamują zupełnie inaczej niż większość aut którymi jeździłem jednak po ponad dwóch latach wożenia się Mazdą nie mam wrażenia że droga hamowania jest dłuższa. Miałem kilka przypadków kiedy zareagowałem instynktownie - po prostu but w podłogę - i Mazda po prostu ostro hamowała.
Ostatni raz dzisiaj miałem sytuację na pograniczu - klocki na dotarciu, dystans 3x większy niż normalnie, z zapasem więc na pół gwizdka, będzie czas skontrować. I dokładnie taka była reakcja auta. W sumie po dwóch latach zaczynam to lubić - lekkie dotknięcie hamulca nie oznacza szarpnięcia. Moja żona się wkurza - według niej ja nie używam hamulców w ogóle.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 21:58 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.03.2015
Posty: 285
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
20 września 2018, o 22:10 Smook napisał(a):
Bonifacy napisał(a):
Taka ciekawostka na temat wizualnego porównania średnicy tarcz...
Oczywiście felgi w M6 jak i w BMW to 19"

Ciekawostką w ciekawostkę:
Niemieccy inżynierowie opracowali również 140-tonowy model czołgu E-100, a jednym z mitycznych, niezrealizowanych projektów III Rzeszypozostaje Landkreuzer P. 1000 Ratte – gigantyczny pojazd gąsienicowy, wyposażony w okrętową wieżę z działami kalibru 280 milimetrów.

...z mądrym to aż przyjemnie pogadać :hihi:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 22:09 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Terminator181 napisał(a):
Millerek - zgadzam się z Tobą jeśli chodzi o wytrzymałość kostrukcyjną, źle mnie zrozumiałeś. Napisałem ogólnie...

... I jak dla mnie to wolałbym większe tarcze, grubszą blachę, lepsze wyciszenie kosztem większego spalania.


Spoko, więc trzeba kupić cokolwiek innego od Mazdy, coś co będzie tej samej masy z plastikowymi blotnikiami, alu maską i klapą, dwa razy mocniejszym silnikiem i adekwatnym rozmiarem tarcz czyli większymi o jakieś parę milimetrów....
Kosztować będzie dwa razy więcej, spalać będzie dwa razy więcej, psuć się będzie dwa razy więcej, no i tak bez końca z uwzględnieniem dwa razy lub jeszcze więcej. Tak, to też jest alternatywą przy kupnie następnego wozu....

Mazda ma tak jakoś wszystko wyliczone, w sensie mniej więcej, jak dwa palce w du... jeden mniej drugi więcej.
Jakoś to działa, jeździ, ładnie wygląda, ma swoje japońskie technologie, bez poważnych awarii, które chcąc skusić europjczyka nic za bardzo przy tym nie robi bo i rabatu więcej jak tylko 3% nie dostaniesz. No ale jak wreszcie europejczyk kupi, to powie że byle ulep Europejskiej narodowości zapierdala i hamuje lepiej.
Zgadzamy sie ogólnie rzecz ujmując, że nie wszystkie rozwiązania czy technologie wszystkim pasują.

Całe szczęście, poszycie zewnętrzne karoserii Mazdy jest z blachy a nie z kartonu czy plastiku, to akurat jest bez różnicy można powiedzieć, ale nie wszyscy na to tak samo patrzą.

Mnie hamulce wkur@%ø bo są tak czułe (jak narazie ), hamują dobrze bez zastrzeżeń.
Gdy będę w mieście używać 50% siły nożnej do zatrzymania auta w mieście jak to było w GH, to będzie następna reguła że tak nie powinno być. No ale hamulce GH jak i GL ma rewelacyjne, hamować potrafią super, żadnego bicia, tylko zależność była od tego ile siły trzeba użyć.
..i sprzęgło również delikatne bo bez żadnego stopniowania.


Oba pedały mnie wnerwiają....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 22:11 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Terminator181 napisał(a):
... I jak dla mnie to wolałbym większe tarcze, grubszą blachę, lepsze wyciszenie kosztem większego spalania.


Coś za coś, jest wiele aut podobnej wielkości pod 2 tony podchodzących za dziesiątkami kg wyciszeń itd. Mi się akurat kierunek - odelżanie Mazdy podoba. A wiem jak ciężko każdy kilogram uzyskać , i zawsze się to wiąze z jakimś kompromisem . Dla jednych akceptowanym, dla innych nie. Dla mnie to był jeden z ważniejszych powodów jej zakupu. Niska masa to same plusy motoryzacyjnie-samochodowo-dla kierowcy. Nie w kategoriach wyciszeń, opierania się o auto itp. - może dla kogoś ważnych, nie przeczę, ale takich aut czołgów jest od groma i jest w czym wybierać.
Choć jest w Maździe pewna niekonsekwencja - wszystko lekkie, fajnie, ale koła wieeeeelgachne - to akurat stylistyka z mocno narysowanymi nadkolami wymusza, wiem, ale i ciężkie jak diabli, z chińskiego aluminium chyba w najcięższej odmianie :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 22:15 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.03.2015
Posty: 285
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
20 września 2018, o 22:20 zdzich44 napisał(a):
20 września 2018, o 20:35 Bonifacy napisał(a):
Taka ciekawostka na temat wizualnego porównania średnicy tarcz...

Nie wiem co chcesz udowodnić? Że tarcze BMW z M pakietem są większe niż w dupowozie? BMW w trójkach z silnikami o mocach do 200KM stosuje standardowo tarcze 300mm, faktycznie przy 297mm mazdy to przepaść;)
314mm jest chyba w 3GT.

Nie denerwuj się kolego...ja niczego i nikomu nie muszę i nie chcę udowadniać. Taka oto tylko ciekawostka...wiesz :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 22:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
20 września 2018, o 23:15 Bonifacy napisał(a):
Nie denerwuj się kolego...

Ciśnienie nie wzrosło mi ani o milimetr słupa rtęci.. .
20 września 2018, o 23:15 Bonifacy napisał(a):
Taka oto tylko ciekawostka...wiesz

Słaba, mogłeś przecież zestawic zdjęcie zwykłej beemki z MPS'em...albo zacytowanym wyżej landkreuzerem, wiesz :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 22:58 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cytuj:
Taka oto tylko ciekawostka...wiesz
pyknij jeszcze takie coś co bije rekord prędkości i ma spadochron z tyłu, dodaj mazdę w kontekście. Też będzie ciekawostka. Ja tam się nie znam ale jeżeli " Że tarcze BMW z M pakietem są większe niż w dupowozie? BMW w trójkach z silnikami o mocach do 200KM stosuje standardowo tarcze 300mm, faktycznie przy 297mm mazdy to przepaść" i własnie wrzuciłeś zdjęcie Mki to wybacz Bonifacy zwyczajnie powinieneś przeprosić po tym jak dowiedziałeś się jak bardzo się myliłeś albo zwyczajnie (mam nadzieję że tak nie jest) siedzisz tu żeby... no właśnie.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 wrz 2018, 23:16 
Stały bywalec
Offline
Od: 25.06.2015
Posty: 580
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
No i doszliśmy do sedna sprawy mnie przeszkadza to co napisałem innym nie. Chociaż nie napisałem, że mazda źle hamuje tylko w nowych autach występowało nagminne bicie na kierownicy od hamulców. Ok - dla mnie to pierwsze azjatyckie auto i mnie ta logika do końca nie przekonuje. Tak wiele tutaj spięć jest przez tą niepowtarzalność egzemplarzy. U jednych hamulce, ładowanie akumulatora, MZD, składanie lusterek, brak EUS, bez zarzutu, a u drugich wręcz odwrotnie. Jak to się ma do tej precyzji i dokładności japońskiej?! I najlepsze, że serwis też nic na to nie może poradzić.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 21 wrz 2018, 04:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Polecam, można się uśmiać :) w komentarzach nawet ktoś poleca Mazdę! Serio to lipa jak na auto za tyle kasy. Wiadomo, że Polska to nie jest target nr 1 dla Audi, ale jeśli oferują coś po polsku to niech to działa...



audigunwomazdakrul.JPG


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 wrz 2018, 06:04 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.03.2015
Posty: 285
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
20 września 2018, o 23:58 Wedrowiec napisał(a):
Cytuj:
Taka oto tylko ciekawostka...wiesz
pyknij jeszcze takie coś co bije rekord prędkości i ma spadochron z tyłu, dodaj mazdę w kontekście. Też będzie ciekawostka. Ja tam się nie znam ale jeżeli " Że tarcze BMW z M pakietem są większe niż w dupowozie? BMW w trójkach z silnikami o mocach do 200KM stosuje standardowo tarcze 300mm, faktycznie przy 297mm mazdy to przepaść" i własnie wrzuciłeś zdjęcie Mki to wybacz Bonifacy zwyczajnie powinieneś przeprosić po tym jak dowiedziałeś się jak bardzo się myliłeś albo zwyczajnie (mam nadzieję że tak nie jest) siedzisz tu żeby... no właśnie.

A więc tak...
Auto na zdjęciu ma standardowe dla 330i tarcze takie jak wszystkie inne wychodzące z fabryki, nie jest to tarcza M-pakietowa a tym bardziej nie jest to tarcza z M3. Najpierw sprawdzamy...potem piszemy.
W tamtym poście odniosłem się do wcześniejszego postu SMOKA, który to porównywał wizualnie tarcze w różnych autach...więc i ja porównałem.
I ostatnia sprawa...nikogo tu nie mam zamiaru obrażać, niczego udowadniać. Jeżeli Wędrowiec poczułeś się urażony to przepraszam tylko nie bardzo mam za co. A teorie spiskowe "jako bym tu siedział aby...." pozostawmy bez komentarza. Od wielu wielu lat mam do czynienia z japońską motoryzacją, bardzo ją cenię i nie mam zamiaru tego zmieniać....dlatego tu jestem :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 wrz 2018, 06:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.02.2015
Posty: 526
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
21 września 2018, o 07:04 Bonifacy napisał(a):
Auto na zdjęciu ma standardowe dla 330i

Nie są to na pewno tarcze montowane standardowo w modelach 318i, 320i, 316d, 318d czyli jak napisałem w autach do 200KM. Porównujmy porównywalne.
W ramach ciekawostki należało to zaznaczyć.
Inna sprawa, że te BMW raczej nie wyjeżdżają z salonów na kołach 19" więc proporcje tarcza/koło są lepsze :P

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 wrz 2018, 08:04 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Bonifacy
https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... uzyna-e90/
272, 258, najsłabsza jaką znalazłem to 231 KM. Mazda zaczyna się na 145 a kończy na 194 KM.
Najpierw sprawdzamy...potem piszemy.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 wrz 2018, 10:16 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 02.03.2015
Posty: 285
Rok produkcji: 2017
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Przede wszystkim nie E90 a F30...poza tym powtórzę, że to jest jako ciekawostka i nawiązanie do postu SMOKA. Nie porównuję tych aut bo są nieporównywalne :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 wrz 2018, 10:19 
Bywalec
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 276
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Do BMW 3 (F31) 320 184 KM Tarcza hamulcowa Ø: 300mm, Oś przednia
Jest to pod względem mocy odpowiednik M6 gdzie ta wielka tarcza :arrow: jest za dopłatą ( czyli standardowo BMW daje nic a dopiero za słoną dopłatą hamulce <o0> typowe BMW tak jak to ujął pan w TVN Turbo wysokie koszta utrzymania osprzętu + wysoka awaryjność co tu porównywać z M6 to nieporównywalne ) co do skuteczności hamulców BMW w standardzie to są podobne do M6


Ostatnio edytowano Pt, 21 wrz 2018, 10:42 przez ABC1, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4219 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131 ... 141  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.