Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 14:36

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 30 sie 2021, 21:17 
Wstydliwy
Offline
Od: 28.07.2021
Posty: 2
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Witam Panowie i Panie. Mam szybkie pytanko. Posiadam od niedawna mazdę 6 gj 2.5 192 km automat. Czy to normalne że na zimnym silniku zaraz po odpaleniu auto bardziej "szarpie" przy zmianie biegów? Zauważyłem, że gdy niebieska kontrolka znika i trochę się silnik nagrzeje to już biegi są zdecydowanie mniej wyczuwalne przy zmianie. Dodam, że mam znaczny przebieg bo ciut ponad 260 tyś


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 cze 2022, 15:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 30.10.2021
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Witaj.
Mam tak samo, ten sam silnik i automat. Wydaj mi się, że jest to spowodowane zimnym olejem w skrzyni biegów. U mnie np. zimą bardziej przeciąga biegi aż do rozgrzania olej w skrzyni. Później już wchodzą gładko. U mnie przebieg to 110 tys, 2 tys temu wymieniałem olej i filtr w skrzyni, nie widzę większej różnicy.
Można by się pokusić i jechać do jakiegoś speca od automatów, żeby zrobił adaptację skrzyni, powinna lepiej działać, bo wiadomo, wraz z przebiegiem się zużywa.
Jeśli się mylę, proszę o podpowiedź innych co im pomogło.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 14 cze 2022, 21:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
To jest odkop ale warto wspomnieć dla tych, którzy nie mają pewności.

Otóż dokładnie, to wina zimnego oleju w skrzyni.

U mnie tak jest od nowości:

https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=65&t=2997&start=330

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 cze 2022, 19:51 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Dla starszych skrzyń adaptacyjnych (czyli wybierak z zygzakiem 6EAT) niezawodnie działa prosty zabieg resetu - odłączenie akumulatora na kilkanaście minut spowoduje, że po ponownym załozeniu klem uruchomi się algorytm nauki stylu jazdy kierowcy. Robię to przeważnie raz na rok przy okazji pełnego doładowania baterii. I efekt jest taki,że nawet przy zimnym oleju biegi zmieniają się aksamitnie,.przez jakiś czas , powiedzmy 3tys, zanim czip ponownie nie zgłupieje z nudów.
Z kolei w drugiej Maździe, z nowszym wybierakiem w AT nigdy nie obserwowałem efektu o którym wyżej można poczytać.
Co do objawów 2.5 AT przy przebiegu 260tys osobiście bym pokusil się o pełną wymianę ATF i filtra. Statyczno- dynamiczną, czyli najpierw zlanie polowy, czy ile tam zleci, odklejenie miski i wymiana filtra, zaklejenie miski i uzupelnienie oleju, a potem po powiedzmy 1000km wymiana dynamiczna. Lub od razu na miejscu wszystko w kolejności jak warsztat uzna za stosowne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.