Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:40

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 607 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 26 cze 2019, 01:39 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Czyli aso nie klamalo :wink:
Nie mam żadnej gwarancji. Tak więc chyba nie mam co liczyć na ich dobra wolę w moim kierunku :idea:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 26 cze 2019, 05:53 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja dorzucę ciekawostkę jaką usłyszałem w ASO - mianowicie stanął mi jeden zacisk z tyłu, wiem że w M6 była akcja na zaciski z tyłu, natomiast w CX-5 nie słyszałem o niej. Zapytałem więc ASO - odpowiedź jaką usłyszałem to: "Dla CX-5 nie jest przewidziana ta akcja, ale jeśli robił Pan regularne serwisy w ASO to Panu załatwię taką wymianę jako gest handlowy". Trochę mi kopara opadła. Auto ma 212k km przebiegu, a oni byliby w stanie powalczyć o wymianę jako gest handlowy. Teraz żałuję, że nie utrzymałem ciągłości serwisu u nich... Ostatni serwis zrobiłem przy 160k km, po zakupie auta. Później robiłem wymiany oleju na własną rękę. ASO Gołembiewscy Warszawa.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 26 cze 2019, 10:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 01.06.2019
Posty: 53
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Widze ze Golembiewscy sa tu czesto wymieniani na forum i maja pochlebne opinie, ja mam niestety daleko do nich .
Odezwał się dziś do mnie aso Długołęka i z samej rozmowy pełen profesjonalizm gość znał wszystkie tematy które mu przedstawiłem czyli mój problem z tarczami które biją że były przypadki gdzie robili to na koszt producenta ale to raczej początki użytkowania auta.
Problem z bluetooth -przerywa mi połączenia i gość mówi że trzeba sprawdzić aktualizację
Oraz trzaski w zawieszeniu do weryfikacji u nich torze testowym.

-- Dodano: 26 czerwca 2019, o 08:25 --

Aha i niestety będę musiał zapłacić za weryfikację i diagnostykę tego wszystkiego ok 280zl i tutaj ta cena jakaś mnie odrzuca bo wydaje mi sie dużo... :idea:

-- Dodano: 26 czerwca 2019, o 10:44 --

Pytanie dla forumowiczów.
Czy ktoś miał robione uszczelnienie pokrywy rozrządu???
Dziś dostałem info z mmpol po mojej prośbie jakie naprawy były dokonywane w moim aucie


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 18 lip 2019, 09:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Szykuje się akcja serwisowa na nowe Mazdy, tutaj garść szczegółów:

https://www.autoblog.com/2019/07/12/maz ... gine-stall

Tłumacz:

https://translate.google.pl/translate?h ... e-stall%2F


Akcja dotyczyć będzie oprogramowania ECU i związana jest z możliwością nieoczekiwanego gaśnięcia silnika poprzez nieprawidłowe wysterowanie zaworu hydraulicznego systemu deaktywacji cylindrów.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 lip 2019, 13:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Dotyczy to Mazd z symbolem 's' czyli Sport na rynku amerykańskim. Co oznacza silnik 2.5 T(urbo).
Zatem to ból głowy kolegów kupujących 'lepiej' czyli taniej. Nb w USA średnia cena nowej M6 ( bez podatku) to 26k$.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 19 lip 2019, 14:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Nie nie, wersja Sport to silnik bez Turbo a akcja dotyczy też pojazdów z rynku australijskiego.
Może więc zaraz będzie ogłoszona wszędzie. Kwestia oprogramowania, może przecież posiadać ten sam błąd, tym bardziej że przekrój modeli z owym błędem jest szeroki.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 20 lip 2019, 03:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Racja coś mi się z tym sportem porąbało. 2.5T jest tylko w Grand Touring, Grand Touring Reserve oraz Signature. Są już VINy, można sprawdzić.

https://www.mazdarecallinfo.com/?semid= ... IHEALw_wcB


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 wrz 2019, 13:10 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ciut info odnośnie akcji na silniki z cd:

https://www.mazdas247.com/forum/showthr ... els/page15

Hehe może być nieciekawie, choć podobno to jednostkowe przypadki. Jednak za mało czasu minęło żeby coś stwierdzić.

-- Dodano: 7 sierpnia 2019, o 07:54 --

Wracam do informacji o akcji serwisowej pojazdów z systemem deaktywacji cylindrów.
Niebezpieczna usterka została już zgłoszona przez kogoś do europejskiego systemu RAPEX, czyli systemu wymiany informacji produktach nieżywnościowych mogących stanowić zagrożenie dla konsumentów.

Tutaj więcej informacji. Uwaga dane pochodzą z systemu RAPEX, ja je tylko cytuję. Całość dostępna na stronie: https://ec.europa.eu/consumers/consumer ... /17&lng=en

"Alert number: A12/1226/19
Product: Passenger car
Name: 3, 6, CX-5
Risk type: Injuries
Category: Motor vehicles
Brand: Mazda
Type / number of model: Mazda 3 (BP), Mazda 6 (GL), CX-5 (KF)
Type of alert: Products with serious risks
Due to a software error, the powertrain control module (PCM) may operate improperly when transitioning from cylinder deactivation to full cylinder activation modes. As a result, an intake valve rocker arm may come out of position and make contact with internal engine parts.
This may cause the engine to stall in motion without the ability to be restarted, increasing the risk of an accident.

Measures taken by economic operators: Recall of the product from end users (By: Distributor)

Description: Passenger car under Mazda recall code: AK038A.
Batch number / Barcode: The affected vehicles were manufactured between 7 November 2018 and 13 May 2019 (Mazda 3), between 26 March 2018 and 22 April 2019 (Mazda 6), between 20 June 2017 and 20 April 2019 (Mazda CX-5).
Country of origin: Japan Alert submitted by: Romania"



Akcja serwisowa w niektórych krajach trwa już od kilku miesięcy. U nas nie ma do tej pory żadnych informacji na ten temat.
Choć podejrzewam, że dystrybutorzy mają pewien czas na wykonanie akcji i pewnie ta wkrótce zostanie ogłoszona.

-- Dodano: 4 września 2019, o 14:10 --

Akcja serwisowa dot. sterowania dźwigienkami zaworów ssących została wykonana u mnie przy pierwszym przeglądzie.
Oznaczenie akcji AK038A.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 wrz 2019, 14:04 
Adept
Offline
Od: 04.06.2017
Posty: 109
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
A po tym terminie jest ok bo moja wyprodukowana 20 maja 2019 ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 4 wrz 2019, 16:41 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Tak, masz już poprawiony soft.
Jakbyś miał Forscan mógłbyś sprawdzić na 100%, ale skoro piszą zakres dat to musi tak być.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 5 wrz 2019, 13:16 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.08.2019
Posty: 41
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Witam, u mnie w tym miesiącu pojawiła się akcja serwisowa AK016A. Zdziwiłem się bo miesiąc temu też byłem na akcji, chyba AE007B.
Ta nowa to podobno jest związana z przepustnicą. Jadę w przyszłym tygodniu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 wrz 2019, 16:13 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.09.2018
Posty: 233
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
20190906_160742-756x1008.jpg

Witam, dzisiaj przyszedł list od Mazdy UK. Pytanko mam dla kogoś bardziej obeznanego w temacie, czy mogę się przy tym recallu spodziewać aktualizacji softu? Mam zrobiona mapę i nie chciałbym stracić żeby sobie zaoszczędzić jeżdżenia do firmy na ponowne wgranie bo kawałek mam.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 6 wrz 2019, 21:17 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.08.2019
Posty: 41
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Tak się zastanawiam, czy po akcji serwisowej powinien zostać zrobiony wpis w historii pojazdu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 wrz 2019, 11:14 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 08.04.2014
Posty: 557
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Czy u Was po akcji serwisowej z hamulcem recznym wszystko ok? U mnie po roku dalej to samo <slabo>

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 wrz 2019, 23:43 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.08.2019
Posty: 41
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Teraz już wiem, że wpisy są zależne od salonu. Jedni odmawiają, a są salony które każdą akcje serwisową wpisują do książki elektronicznej. Polecam Pro Moto Katowice, w porównaniu do Andora Kraków to przepaść. W Krakowie nawet nie wiedzą co mają zrobić z usterką, a Katowice ma na to procedurę usunięcia. Cena w Katowicach za usluge pogwarancyjną dużo niższa, prawie o połowę. Kultura pracowników również na dużo wyższym poziomie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 11 wrz 2019, 07:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Po pierwszym przeglądzie też mogę potwierdzić powyższą opinię o salonie w Katowicach.
Nie mam się do czego przyczepić, rzetelnie wykonana praca. Człowiek z serwisu na poziomie.

Oczywiście sprawdziłem, tak na wszelki wypadek, czy oby na pewno dokonano czynności wymienionych na liście przeglądu (czy wlano mój olej, itd.) i jest ok.

Dokumentacja pełna, łącznie ze zdjęciami, prawidłowe przyjęcie auta na serwis, brak nachalności w oferowaniu dodatkowych usług, brak znakowania pojazdu (podkładki pod tablice, naklejki), wjazd i wyjazd auta na czas zgodnie z ustaleniami, itd.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 wrz 2019, 14:58 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.08.2019
Posty: 41
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
11 września 2019, o 07:21 Kierowca napisał(a):
Po pierwszym przeglądzie też mogę potwierdzić powyższą opinię o salonie w Katowicach.
Nie mam się do czego przyczepić, rzetelnie wykonana praca. Człowiek z serwisu na poziomie.

Oczywiście sprawdziłem, tak na wszelki wypadek, czy oby na pewno dokonano czynności wymienionych na liście przeglądu (czy wlano mój olej, itd.) i jest ok.

Dokumentacja pełna, łącznie ze zdjęciami, prawidłowe przyjęcie auta na serwis, brak nachalności w oferowaniu dodatkowych usług, brak znakowania pojazdu (podkładki pod tablice, naklejki), wjazd i wyjazd auta na czas zgodnie z ustaleniami, itd.



A tak z czystej ciekawości, ile zapłaciłeś za wymianę z własnym olejem?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 wrz 2019, 18:44 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.01.2019
Posty: 106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Zdecydowanie Pro Moto w Katowicach, jeżdżę tam z Krakowa bo ta Andora w Krakowie to porażka straszna. Jakich roczników dotyczy ta akcja ?

Wysłane z mojego Mi 9 SE przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 wrz 2019, 13:53 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja też z okolic Krakowa.
Nie miałem styczności z serwisem Anndory ale przy zakupie pojazdu nie otrzymałem nawet minimalnego rabatu, to wystarczyło żeby mnie zniechęcić.
Pojechałem do Wawy i w mojej kieszeni zostało ponad 4000 zł.

Opinie dot. serwisu są szeroko dostępne w internecie.
Ocena średnia Google Anndory 3.9 na 229 opinii wobec 4.4 na 429 opinii Pro-Moto. Te dane nie biorą się z sufitu jak sądzę.

Google to tylko przykład, opinii jest więcej w innych miejscach.

Akcja dotyczy aut z systemem deaktywacji cylindrów, czyli roczniki 2018-2019 M6 2.5L, ale też inne modele z tym systemem, w tym nowa Mazda 3.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 13 wrz 2019, 13:59 
Nowicjusz
Offline
Od: 19.08.2019
Posty: 41
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja mam 2.2D z roku 2016 i też zostałem wezwany - poprzez aplikację na telefon MyMazda. U mnie chodziło o wylkuczenie wadliwej przepustnicy i w graniu nowego oprogramowania silnika.
Tak na marginesie, w Krakowie pracownik nawet nie wiedział czy i jak można zaprogramować swiatła i kamerę na szybie. Kazał mi szukać jakiegos elektryka. Dramat. Po tym tekście zmieniłem serwis bo to świadczy o kompetencjach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 wrz 2019, 08:11 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.08.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Cześć Mazdowicze

W miniony piątek byłem w serwisie Anndory w Krakowie na opcjonalnej wymianie oleju po 5tys. km i przy okazji usunąłem błąd związany z wgraniem nowego softu zmieniającego sterowanie zaworami ssącymi i usuwający problem z dźwigienkami zaworów ssących (akcja przywoławacza AK038A - dotyczy silników 2.5 194KM). Akurat moja mazda była wyprodukowana przed 22.04.2019 i miała stary soft.

Mam pytanie do forumowiczów którzy mieli przeprowadzaną tę samą akcję, czy na monitorze paliwa na ekranie LCD włącza się wam deaktywacja cylindrów (Ikonki 4/2 tłoków). Przejechałem już ok. 110km od serwisu i cały czas aktywne są 4 cylindry i jeszcze ani razu nie deaktywowały się dwa cylindry. Gdzieś na amerykańskim forum wyczytałem że u jednego użytkownika deaktywacja cylindrów włączyła mu się po ok 100km przejechanych po zmianie softu i twierdził że prawdopodobnie soft i silnik adaptuje się do nowych warunków zanim deaktywacja zacznie działać. Inny znów człowiek twierdził że deaktywacja mu działała zaraz po wyjeździe z serwisu (może nie wgrali mu nowego softu) i teraz zgłupiałem bo nie wiem czy u mnie coś jest nie tak czy tak ma być.

Czy ktoś z was zauważył coś podobnego i miał taki sam objaw i czy finalnie właczyła wam sie deaktywacja cylindrów po akcji AK038A?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 wrz 2019, 08:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Mi się włączyła od razu. Wgrali soft na pewno bo sprawdziłem Forscan`em wersję przed wjazdem i po wyjeździe z ASO.

Log przed:

PCM - Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Nr części: PYFA-18881-
Strategia: PYL3-188K2-E

Log po aktualizacji:

PCM - Moduł sterowania pracą silnika (Power Train Chain Control Module).
Nr części: PYFA-18881-
Strategia: PYL3-188K2-K


Chyba to zależy od warunków w jakich się jeździ. Na pewno zacznie działać.
Wersja M6 z 2018 nie posiada graficznej prezentacji działania tego systemu.
Lekko czuć go w czasie jazdy pomiędzy prędkościami 40 do 80 km/h z ledwo wciśniętym gazem.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 wrz 2019, 10:05 
Wstydliwy
Offline
Od: 13.08.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: małopolski
Mam wrażenie że teraz w ogóle sie nie włącza, przed zmianą softu właczał mi się czesto przy lekko wciśnietym gazie na płaskich odcinkach i nawet było to czuć bo były odczuwalne minimalne drgania szczególnie jak auto zaczynało czuć górkę do momentu mocniejszego wciśnięcia gazu. Również spalanie spada wtedy nawet do 3.5l/100km, a teraz mam zreguły na 4 cylindrach przy takich samych warunkach ok. 5l/100km

No cóż będę dalej obserwował wskaźnik na komputerze, jeśli się nie włączy po dłuższym czasie zgłoszę to do serwisu.
Ale w sumei sam już nie wiem czy deaktywacja to taki dobry gadżet i czy to nie jest szkodliwe dla silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 wrz 2019, 12:42 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Mazda całkiem sprytnie pomyślała cały ten system, wystarczy popatrzeć na ten film:

https://www.youtube.com/watch?v=Zacs_A6TyrA

Siła wywierana na krzywki wydaje się być zawsze zrównoważona przez sprężyny, te zaworowe i te w systemie deaktywacji cylindrów HLA, teoretycznie wałki (powierzchnie krzywek) powinny się równomiernie zużywać.

Wydaje się, że to kawał dobrej inżynierii. Teoria jednak teorią, zobaczymy ile praktyka. Poza tym system DC to o wiele więcej elementów. Na przykład sterowanie hydrauliczne pinem blokującym zawór HLA, w momencie zmiany trybu pracy, z którego właśnie powodu mieliśmy wgrywane poprawione oprogramowanie, bo działo się to (wyjątkowo rzadko, kilkadziesiąt aut w USA i Australli, u nas chyba zero):

https://www.mazdas247.com/forum/showthread.php?123868237-Dangerous-cylinder-deactivation-trouble-on-2018-CX-5-and-6-models/page44

Zachęcam do lektury całego wątku, od początku. Mam tu też swój mały wkład, na stronie 44-tej pokazuję jak sprawdzić czy dźwigienki zaworów ssących są na swoim miejscu.
Mazda zdejmowała pokrywy zaworów, ja zastosowałem kamerę za 70 zł od chińczyka (przypominam, że to czynność dla doświadczonych, ryzykujecie uszkodzeniem silnika lub utratą gwarancji). Nie chcę być złośliwy ale może i Mazda się czegoś ode mnie nauczyła.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 wrz 2019, 13:06 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Spoko, napisz jeszcze o kilku aspektach związanych z "odłączeniem tlokow", czyli zamknięciem wszystkich zaworów.

Co się dzieje wewnątrz cylindrów, spręża się powietrza a może i rozpreza, i jak radzą sobie pierścienie podczas pracy tłoka. Uczczelniaja się jak podczas normalnej pracy ze spaleniem mieszanki, czy może jest inaczej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 wrz 2019, 13:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Hehe, nie napisałem nic o wale głównym. Tu już tak kolorowo nie będzie, bo logicznie rzecz biorąc gdy mamy pracę na dwóch cylindrach to pozostałe również się poruszają, nie ma jednak zapłonu mieszanki. Warunki panujące zatem w cylindrze numer 1 i 4 będą diametralnie różne od tych w 2 i 3. Siły działające na wał tu już moim zdaniem tak równe nie będą bo bez wybuchu mieszanki te dwa pracujące aktywne cylindry 2 i 3 będą pracować na ruch tych biernych 1 i 4. Filmik doskonale obrazuje tą pracę.

Czy pierścienie cylindrów mogą się zużywać równomiernie. W miarę. Praca na dwóch cylindrach nie jest ciągła. Są pewnie ograniczenia, oprócz obciążeniowych całości silinika (co czuć, ponieważ system załącza się tylko podczas jazdy z minimalnych obciążeniem), prędkościowe (40 do 80km/h), po temperaturowe, pewnie sterowane przez ECU, z różnych czujników.

W takim deaktywowanym cylindrze przy zamkniętych zaworach następuje sprężanie i następnie rozprężanie powietrza. Pierścienie nie są jednak szczelne w 100%. Podobno stosuje się pierścienie nowej konstrukcji.

Bardzo prawdopodobne, że są też przerwy w pracy systemu nawet gdybyśmy cały czas spełniali warunki i teoretycznie chcieli jechać na dwóch cylindrach stale. To są błędy którzy już inni producenci wcześniej przerabiali.

Mazda wydaje się być cholernie pewna tego systemu, bo już większość jednostek go posiada.
Sądzę, że niektóre negatywne czynniki uznano za pomijalne.

Pewny tego systemu będę natomiast gdy zobaczę te auta z przebiegami 200 000 km, nienaprawiane i pozbawione usterek oraz nadmiernego zużycia oleju. :idea:

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


Ostatnio edytowano Cz, 26 wrz 2019, 13:21 przez Kierowca, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 wrz 2019, 13:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wszystko się zgadza co piszesz, a mnie chodzi o ten jeden aspekt o którym wspomniałeś na samym końcu pomijając wytrzymałość wału korbowego, chodzi mi o olej w kierunku mechanizmu pierscieniowo tlokowo cylindrowym

Chodzi mi, jak mazda rozwiązała ten schemat w prawidłowej pracy jakimi są pierścienie (zamknięte zawory) i wpływ migracji oleju przez pierścienie.

No właśnie, jeśli, mamy ciągłe sprężanie tego samego powietrza po zamknięciu zaworów, to co ze stratami mocy na ciągłe ściskanie...

Wiesz..., też poczekam na pierwsze 200kkm, ale to będzie jeszcze kilka dobrych lat


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 wrz 2019, 13:51 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Doskonały to ten system nie jest i nigdy nie będzie ale napisałem jak " częściowo" rozwiązano prawdopodobnie migrację oleju.

Jak rozumiem, co kilka cykli następuje deaktywacja na chwilę systemu i zapłon, później kolejne kilka cykli wył.i znowu zapłon w deaktywowanym cylindrze. Nie dość, że mamy do czynienia z bardziej szczelnymi pierścieniami to olej który przedostał się do komory zostaje spalony.

Co do sprężania powietrza to jest to "prawie perpetum mobile". System zamyka zawory, w deaktywowoanym cylindrze przy jednym suwie dochodzi do sprężęnia powietrza ale przy kolejnym cyklu jego pracy dochodzi przecież do jego rozprężenia. Powietrze wtedy pcha w pewnym stopniu ten tłok spowrotem. Straty są też pewnie spore w tym ciśnieniu no ale jednak część energii która, powstała w wyniku sprężania zostaje wykorzystana do pchania tłoka.
Wystarczy wziąć do ręki pompkę i zatkać zawór ręką, następnie nacisnąć tłok. Zużyjemy trochę siły ale pompka następnie nam trochę odda.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 26 wrz 2019, 23:49 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wydaje mi się że moja analiza...., że zamknięcie zaworów na czas wyłączenia zapłonu/wyłączenia cylindrów...., w GMP tłoka, i dalszy ruch tłoka w kierunku DMP z zamkniętymi zaworami, daje nam podcisnienie wewnątrz cylindra które jest lżej wymusić na linii wykorbienie i spalanie na innym tłoku niż jak piszesz, spzężenie i dalsze wyrównanie ciśnienia powietrza... Bo zawory zostają zamknięte w GMP tłoka i tak zostają...

Idąc dalej, mamy rozprezenie powietrza bez sprężania go w ruchu tłoka do góry który to, dodatkowo pomaga pociągnąć za sobą sąsiadujący/pracujący tłok w kierunku sprezenia mieszanki do jego zapłonu.

Daje to nam jakoby ruch pomocniczy do sprezenia mieszanki innego tłoka, stąd ekonomia niskie spalanie i możliwość jako takiego wyłączenia przez system dwóch skrajnych tlokow.

Wibracje które koledzy opisują, występują i mogą faktycznie występować w miejscu gdzie wyłączony tłok skończy wyrównanie podciśnienia w GMP aby móc ponownie rozprezać powietrze w kierunku DMP.
Ten dokladnie moment jest dokładnie na Lini sąsiadującego pracującego tłoka który jest w trakcie suwu sprężania pracy albo wydechu (nie analizowałem tego jeszcze dokładnie w którym akurat suwie...).

Więc, patrząc na jeden "odlaczony" tłok, jeśli mamy ciągłe rozpreżanie (bo zawory są zamknięte) z GMP w kierunku DMP tłoka i jego wspomagający ruch ssący z DMP do GMP tłoka (bo mamy podciśnienie) i jako wyrównanie ciśnienia z minus atmosfer do początku 0at dostajemy na wykorbieniu wału dodatkowy wspomagacz oraz...

Oraz, mając ciągłe podciśnienie w cylindrze wyłączonym, mamy pierścienie ciągle uszczelniony tak jak normalnie w suwie ssania wolnossacęgo silnika Pb....

Problem z migracją oliwy załatwiony, pobór oleju praktycznie żaden w tej kwestii o którą pytałem wyżej.

Chyba że ,... jest tu jakiś trzeźwy inżynier oprócz mnie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 27 wrz 2019, 07:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Nie wiem do końca. Ja też mgr inż mechanik i zastanawiam się nad tym. Trochę ludzie piszą na forach ale zdania są podzielone.
Tak czy inaczej sądzę, że taki ruch pomocniczy tu powstaje. Na ile on jest mocny a ile jest strat to już skomplikowana sprawa.
Dokładnie, możliwe że jest w podciśnienie, a nie nadciśnienie.

Jeśli część cylindrów nie pracuje siły działające na wał korbowy nie są wyrównoważone. Im mniej zapłonów na jeden obrót wału tym więcej drgań. Także skomplikowana sprawa, drgania od ruchu posuwisto-zwrotnego i obrotowego, siły bezwładności pierwszego i drugiego rzędu.

Mądrzejsze może być stosowanie tej technologi w silnikach dopiero ośmiocylindrowych, bo silnik czterocylindrowy jest najprostszym układem z dobrą eliminacją drgań, ale wtedy gdy pracują wszystkie cylindry.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 607 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.