Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 10:44

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 29 lis 2019, 12:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
U mnie wibracje były już praktycznie niewyczuwalne po kilku tysiącach km.

Napisz ile km przejechałeś do pierwszej wymiany, tj. tej pierwszej ingerencji.
Czy wibracje nie zmniejszają się po rozgrzaniu komory silnika, a więc i poduszek silnika po przejechaniu pierwszych kilku km?

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 lis 2019, 11:01 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.01.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przejechałem ok 23 tys. po wymianie poduszek. Wibracje pojawiają się od razu jak silnik się rozgrzeje i załączają się dwa cylindry. Jeżeli silnik jest nie rozgrzany to pracują 4 cylindry i wibracji nie ma. Oczywiście na ten czas te wibracje nie są tak uciążliwe jak to było zaraz po zakupie, odczucie takie jak byś jechał po linii przerywanej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 1 gru 2019, 10:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Hmm, jedyny sposób to porównanie dwóch identycznych pojazdów. Pójść do salonu na jazdę próbną i sprawdzić.

U mnie, jak już pisałem, wibracje zmniejszyły się na tyle że zapomniałem o nich zupełnie. Jakby silnik się ułożył, itp.
Nie wiem czy pomiędzy konkretnymi sztukami są znaczące różnice. Szczerze to wątpię, może po prostu każdy inaczej to odczuwa.

No i moja teoria o znacznym wpływie temperatury też nieco osłabła. Ostatnio sporo jeżdżę a temperatury są już niskie i nic nie odczuwam.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 gru 2019, 10:14 
Wstydliwy
Offline
Od: 11.01.2019
Posty: 9
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Taki mam zamiar. Obecnie model z 2019 roku, którym będę chciał się przejechać na równej nawierzchni ze stałą prędkością. W mieście tych wibracji się nie odczuwa ponieważ jest dużo dynamicznej jazdy tj. przyspieszanie, hamowanie. U Ciebie też serwis wymienił poduszki?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 2 gru 2019, 20:26 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.05.2018
Posty: 1031
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
U mnie wszystko jest fabryczne oprócz softu modułu odpowiedzialnego za układ odłączania cylindrów.
Ten w nowej wersji wgrany został na pierwszym przeglądzie - jest akcja serwisowa. Wspominałem wcześniej o tym.
Jednak nowy soft nic nie zmienia w odczuciach z jazdy, łata tylko problem z możliwością awarii dźwigni zaworowych.

_________________
M6 2.5L AT Machine Gray '18
O1 VRS 1.8T MT Corrida Red '03


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 12 sty 2020, 19:50 
Wstydliwy
Offline
Od: 12.01.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Hej. Mam dokładnie ten sam problem z wibracjami, teraz ju, wiem dlaczego. Mirai motors Tarnowskie Góry czeka na informacje z działu technicznego mazdy, napiszę co odpowiedzą.

-- Dodano: N, 12 sty 2020, 19:50 --


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 paź 2020, 10:29 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.10.2020
Posty: 1
Rok produkcji: 2020
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: kujawsko-pomorski
Witam wszystkich,

W przyszłym roku będę zmieniał auto i powoli zaczynam się rozglądać po rynku. Warunki są dwa: benzyna i brak GPFa. W czołówce zainteresowania jest mazda 6 z najmocniejszym silnikiem benzynowym 2,5l, podoba mi się jej wygląd, jest wystarczająco duża, nie ma turbiny, GPFa no praktycznie ideał...dopóki nie znalazłem informacji o problemie przy odłączaniu cylindrów. Pytanie do posiadaczy najnowszej odmiany po fl z tym silnikiem jak faktycznie wygląda sytuacja, czy problem jest duży, wciąż występuje, a może ASO już sobie z nim poradziło. Niestety nigdzie nie znalazłem odpowiedzi a kupując nowe auto (rozpatruje też coś używanego do max 2 lat) chciałbym wiedzieć jak wygląda sytuacja. Co powiecie też o wyborze tego silnika, jak ma się on do wersji słabszej z 2.0 motorem.

Widzę, że ostatni wpis z początku roku. Jak wygląda sytuacja na dzień dzisiejszy? Dzwoniłem do serwisu Nordic w Bydgoszczy i dostałem informację, że to nie problem tylko charakterystyka pracy na dwóch cylindrach i drgania są ale nie stanowią jakiegoś wielkiego problemu. Co więcej dostałem informację (o czym nie wiedziałem), że system odłącznia występuje już w nowych silnikach 2.0 a nie tylko najmocniejszej jednostce. Myślę o 6-ce poważnie ale trochę ten system odłączania psuje mi jej idealny obraz :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 paź 2020, 11:05 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 16.04.2014
Posty: 718
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Te wszystkie wynalazki eko psuja przyjemnosc z jazdy, obawiam sie ze to dopiero poczatek "cudowania" w motoryzacji. Ciekawe czy wylaczenie istopa wylacza tez tryb pracy na 2 cylindrach ?

_________________
był:
- Rover 420 SDi,
- Focus mk2 2.0 TDCi.
- Mazda 6 Kombi 2.0 165KM e-loop (2014),
Jest:
- Mazda 6 Sedan 2.0 165KM e-loop (2017/18),
- Mazda CX-5 2.0 165KM 6MT (2020/21).
„Płynie się zawsze do źródeł, pod prąd, z prądem płyną śmiecie”.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 23 paź 2020, 14:54 
Adept
Offline
Od: 04.06.2017
Posty: 109
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: Exclusive Plus
Region: zagranica
Mam 6 2019 2.5 są wyczuwalne drgania ale mi to nie przeszkadzało za tym jest spalanie na poziomie 4 5 litrów. Ogólnie auto dla mnie super . Zrób jazdę próbną i jedź że stałą prędkością do 80 km/h sam zobaczysz


Ostatnio edytowano Pt, 23 paź 2020, 14:54 przez gzesiolek, łącznie edytowano 1 raz
Dubel


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 16 wrz 2021, 08:41 
Wstydliwy
Offline
Od: 27.07.2021
Posty: 11
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zagranica
Myślę że może niektórzy sa bardziej wyczuleni na pewne niedogodności, u mnie drgania są praktycznie wyczuwalne codziennie jadąc do pracy dojeżdżam do ograniczenia 80km/h na niemieckiej b10 i tak parę kilometrów monitoruje moment gdy jadę na dwoch cylindrach i szczerze mówiąc chyba na siłę napiszę ze mooże występują delikatne wibracje. Ostatnio jechałem w dwóch dość sporych korkach prędkości od 0 do ile się da w różnych przedziałach prędkości i również nie zaobserwowałem żeby coś się nasiliło. Jednak jeśli chodzi o powrót pracy na czterech cylindrach to owszem ten skok obrotów i delikatne szarpnięcie jest widoczne i wyczuwalne ale też powoli zaczynam dochodzić do wprawy jak to zniwelować :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.