Teraz jest Pt, 13 gru 2024, 16:12

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 22 lis 2023, 05:23 
Amator
Offline
Od: 05.11.2016
Posty: 92
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
21 listopada 2023, o 21:24 Andrzejsr napisał(a):
Można dyskutować, nawet trzeba ;) - po ostrej jeździe masz b gorący więc mało lepki olej, więc ciśnienie leci w dół na jałowych obrotach - nic dobrego . Fakt chłodzi się dobrze bo raz woda chłodzona wentrylatorem, dwa mało lepki olej pędzie przez zaułki bez oporów i lepjej chłodzi niż lepki . Ale to już trzeba więcej wiedzieć czy dla silnika takie nikłe smarowane na niby bez obciązenia jest wystarczajace.
Dlatego w naprawdę obciązanych moto silnikach (zastosowane w samochodach wyścigówkach) wywala się / zaślepia pompę wody a montuje elektryczną na obiegu z własnym czujnikiem i sterownikiem. I wtedy po zjeździe z sesji torowej silnik off a woda krąży i wiatrak dmucha aż do określonego poziomu temp wody spadnie.
Ale to trochę boczny tor tematu. Generalnie póki co wiem że w Mazdach się może w ukł chłodzenia s.. zepsuć to np ekologiczny termostat za 3 tys zł :-/ Objawiać się może niedogrzewaniem silnika - normalnie szybko osiąga okolice 100st, gdy to cudo szwankuje do 70 mi ledwo dochodził.
To w tymaucie jest jakas elektryczna pompa ktora robi obieg po wylaczeniu auta ? bo nawet nie wiedzialem czy jak ? bo wtedy zasadne i logiczne by bylo dzialanie wentylatora kiedy auto sie wylaczy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lis 2023, 06:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 824
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Nie, nie ma Andrzej napisał że takie rozwiązania montuje się w przypadkach motorsportu itd.
Mazda w standardzie takiego rozwiązania nie ma, no bo i po co.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lis 2023, 12:20 
Amator
Offline
Od: 03.09.2019
Posty: 62
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: zachodniopomorski
Cześć! Szybkie pytanie. Potrzebuję sprawdzić ile pinów ma lusterko zewnętrzne. Czy przed rozłączeniem kostki muszę odpiać akumulator?
Dzięki


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lis 2023, 15:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1291
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Każda ingerencja w układ elektryczny wymaga odpięcia ujemnej klemy. Tak przynajmniej jest w manualu.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lis 2023, 18:11 
Amator
Offline
Od: 05.11.2016
Posty: 92
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Hej Ponownie

Napisze tu bo stworzyłem nowy temat ale go cos wcielo a troszke tam nasrobałem

Temat obrotów M6 2.0 165 skypassion 2018

Czy to normalne, ze w momencie jazdy kiedy przepinam biegi i wciskam sprzeglo to obroty nie schodza do tych jak na biegu jałowym ODRAZU tylko pierw sie delikatnie przytrzyma przy 2000 obr potem tak delikatnie do 1200 obr i dopiero spadnie na wolne obroty jak na biegu jałowym tak jakby sie przepustnica przywieszala czy jak. Auto ma 130 tkm przebiegu i od strony filtra wygląda na czyściutką. Obroty powinny od razu spadac a nie sie zastanawiac. Na luzie jak robie przygazówke tego nie ma


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lis 2023, 18:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2191
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Coś podobnego zaobserwowałem w Tucsonie z manualem miałem jakiś czas na zastępczy, strasznie to irytujące, zwłaszcza jak się jest przyzwyczajonym do staromodnych reagujących na tknięcie i odjęcie gazu silników, chyba coś z ekologią i normami ma wspólnego niestety.
Ale niech się wypowiedzą znający MT w 6tkach Skyactive?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lis 2023, 18:55 
Amator
Offline
Od: 05.11.2016
Posty: 92
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
no wlasnie ciesze sie ze ktos mnie zrozumial ciekawi mnie tylko czy znowu cos u mnie sie dzieje czy one tak maja $%^&*(!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lis 2023, 18:58 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1606
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja nie zauważyłem tego u siebie, ale może dlatego, że już w poprzednim Lancerze z 2008 tak miałem. A na niego przesiadłem się z kolei ze starej Astry, która gaz miała chyba na linkę, więc było inaczej :)
Generalnie ja się przyzwyczaiłem do tego po tygodniu jeżdżenia z tego co pamiętam. Teraz jak przesiadam się do różnych samochodów, to nie czuję różnicy. Więc może wszystkie nowoczesne manuale tak mają?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lis 2023, 18:59 
Świeżak
Offline
Od: 07.03.2021
Posty: 35
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
It’s not a bug, it’s a feature ;)

Podtrzymanie obrotów służy temu, aby zminimalizować obciążenie sprzęgła przy zmianie biegu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lis 2023, 19:10 
Amator
Offline
Od: 05.11.2016
Posty: 92
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
PawelWWa
aha czyli one tak maja tak ? potwierdzacie to u siebie ? a da sie to jakos moze wylaczyc te podtrzymanie heh ?


Ostatnio edytowano Śr, 22 lis 2023, 19:10 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lis 2023, 19:35 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wiadomo że Mazda PB jak twoja, ma taki właśnie sposób na rozgrzanie zimnego katalizatora. Potrzebne jest to do prawidłowej redukcji szkodliwych związków w spalinach....

Jeśli na zimnym silniku ruszysz od razu, zaczniesz wyjeżdżać z parkingu przykładowo, a katalizator jeszcze się nie rozgrzeje to zgadza się, że obroty silnika w momencie wciśnięcia sprzęgła one znowu się podniosą aby dalej rozgrzać katalizator w miarę potrzeby.
To normalne i trwa zazwyczaj dość krótko, i takie zachowanie mam od czasu do czasu, ale...

Nie zdażyło mi się aby na rozgrzanym silniku tudzież katalizatorze były takie objawy jak opisujesz.

Wysłane z mojego XQ-CT54 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 22 lis 2023, 20:03 
Amator
Offline
Od: 05.11.2016
Posty: 92
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Nie chyba nie skumałes. Nie chodziło mi o Cold start tylko rozgrzany silnik podczas jazdy. Załóżmy jade sobie na 4 biegu 90 km/h wciskam sprzeglo zeby wrzucic kolejny bieg ale zanim to zrobi to dla weryfikacji przytrzymaj na tym sprzegle chwile zeby zgiagnozowac o co mi chodzilo. u mnie zamiast odrazu zrzucic obroty do minimum to robi delikatne potrzymanie tak jak napisalem wyzej. A wg ctego co napisałes u ciebie spada odrazu bez zastanowienia sie do minimum obrotów. taki objaw jest u mnie miedzy kazdym przelaczaniem biegu w gore jak sobie jade spokojnie. Ja chyba nagram o co mi chodzi podczas jazdy tylko tutaj na tym forum ciezko cokowiek wstawic czy zdjecie czy filmik nie jest to jakies intuicyjne


Ostatnio edytowano Śr, 22 lis 2023, 20:03 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6). Proszę przestać cytować poprzednie posty.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 22 lis 2023, 20:49 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 20.01.2013
Posty: 407
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
21 listopada 2023, o 15:48 Gophfer napisał(a):
Poleci ktoś jakiś dobry i sprawdzony serwis nieASO w Krakowie?

Wysłane z mojego RMX3393 przy użyciu Tapatalka


viewtopic.php?p=378310#p378310


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 lis 2023, 19:46 
Amator
Offline
Od: 05.11.2016
Posty: 92
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Pany

Chciałym wymienić mieszek - skórke w M6 GL polift 2018 Manual

Pytanie czy od GJ skórka bedzie pasowała ? oraz jak sie dobrać zeby ja wymontować ewentualnie zeby zanieśc do krawca bo z używka moze byc ciezko a nowa OEM ponad 500 zł ...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 3 gru 2023, 20:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 29.11.2023
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Witam. Jestem świeżym nabywcą mazdy 6 z 2015 r 2.0 , 165km z przebiegiem 90000 km. Szukam na terenie trójmiasta dobrego fachowca który specjaluzyje się w mazdach poza ASO A chodzi mi o sprawdzenie skrzyni biegów I sprzęgła bo mam wrażenie że co jakiś czas ciężko wchodzi mi 3 bieg. Proszę o polecenie kogoś. Z góry dziękuję


Ostatnio edytowano N, 3 gru 2023, 20:38 przez basyl, łącznie edytowano 1 raz
Przeniesiono do właściwego tematu. Proszę zapoznać sie z regulaminem forum, i korzystać z wyszukiwarki forum.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 gru 2023, 10:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 508
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Lusterka wiadomy temat

Mam problem z lewym przycina się i wolniej składa niż prawe. Auto na gwarancji więc pojadę i wymienią co trzeba. Wymieniają od razu obydwa czy tylko to wadliwe?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 gru 2023, 11:04 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1606
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dla pewności nagraj filmik jak się zacina. W razie gdyby w serwisie zaczęło działać normalnie. W różnych serwisach różnie do tego podchodzą, w niektórych na samo słowo "lusterko" od razu wymieniają obydwa, w innych trzeba udowadniać że się popsuło...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 gru 2023, 11:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2191
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Wymieniają te, o których powiesz że się nie rozkładają _czasami_ . Kiedyś nagrywali filmiki, teraz "na oświadczenie" . Przynajmniej w Rzeszowie.
Ale jak działa nie ma co ruszać, jak zacznie szwankować to wymienisz to drugie (także po gwarancji) .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 gru 2023, 11:09 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1606
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Z tym "po gwarancji" to różnie, wymienią wtey, gdy u nich serwisujesz. Jak przyjdziesz z ulicy to zapewne nie, trzeba wtedy zrobić 1 przegląd w ASO i wtedy wymienią. Tyle że się to średnio opłaca, bo sam mechanizm lusterka (nowy) kosztuje 135 zł.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 gru 2023, 11:18 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2191
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ja mogę tylko o Rzeszowie i moich doświadczeniach powiedzieć - nie serwisowałem po gwarancji w ASO, zapytałem, doradca chciał zbyć - że właśnie nie było serwisu w ASO po gwar, bo wtedy robią od ręki ,a tak to musza pisać do Mazda PL , a to sporo papierologi więc im się nie chce, zrozumiałe. Napisał i na drugi dzień odp pozytywna z centrali.
(mechanizm może i tani, ale trochę czasu chyba z tą wymianą schodzi ? nie wiem, nie zagłębiałem się, jak odmówią kiedyś wymiany to wtedy się trzeba będzie zainteresować ;) )


Ostatnio edytowano Śr, 6 gru 2023, 11:19 przez Andrzejsr, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 gru 2023, 11:19 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1606
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
O, warto wiedzieć, że można cisnąć. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 6 gru 2023, 11:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 508
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Na szczęście wpadłem na pomysł żeby to nagrać , w lutym kończy mi się gwarancja i nie zamierzam przedłużać ani nawet robić 3 przeglądu więc pewnie później będzie ciężko o wymianę po gwarancji. Może ściemnie że prawe też się przycina co by mieć nowy komplet na kolejne 3 lata


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 gru 2023, 12:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2684
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No ale to tez byś musiał nagrać jak już będziesz miał nagranie prawego :) . Chyba ze nagrasz ciagle to samo tak aby się nie zorientowali :lol:

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185 km 213.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 gru 2023, 12:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 508
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Puszcze im od tyłu to się może nie skapną


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 gru 2023, 13:05 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2023
Posty: 48
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Czy ktoś ma założony układ dolotowy stożkowy z KN? Jakie wrażenia?

Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 gru 2023, 17:01 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 225
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
na co liczysz ? w sensie czego oczekujesz od "stożka" w tej Mazdzie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 gru 2023, 17:15 
Amator
Offline
Od: 05.11.2016
Posty: 92
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
mialem stożej w GH - k&N troszke huku dodatkowego pod maska i tyle. Wywaliłem szkoda bylo mi silnika


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 gru 2023, 21:44 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2023
Posty: 48
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Zastanawiam się na tym bo chciałbym trochę podrasowanych walorów dźwiękowych.
Co do mocy to nie oczekuję wiele. Niby dodaję z 6 km ale cieszyłbym się gdyby nie zabrał żadnych. Martwi mnie ze ten stożek jest odsłonięty więc będzie brał ciepłe powietrze. Oryginalny czerpie chłodne dodatkowym duktem.

Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 gru 2023, 22:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 824
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Na forach z US był ten temat trochę bardziej rozgryziony i tam doszli do wniosku że to nie ma sensu. Już trochę minęło kiedy o tym czytałem, ale pisali że zestaw fabryczny jest tak zestrojony że K&N jedynie co daje to efekt dźwiękowy.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 gru 2023, 10:38 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2023
Posty: 48
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
W tej chwili mam założoną wkładkę KN i mam wrażenie że mazda jest elastyczniejsza, ale to może być subiektywna ocena. Zmienia ona jednak dźwięk wydobywający się z silnika w mniej przyjemny dla ucha. Pomyślałem o stożku. Przy spokojnej jeździe pewnie pędzi cichy a da bardziej rasowy dźwięk przy bardziej sportowej jeździe.

Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5220 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 167, 168, 169, 170, 171, 172, 173, 174  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.