Teraz jest Śr, 10 sie 2022, 20:41

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 319 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 26 lis 2021, 18:58 
Nowicjusz
Online
Od: 10.04.2021
Posty: 41
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
26 listopada 2021, o 16:42 Elsas napisał(a):
Widzieliście wykres z hamowni nowego silnika X ? zostal ulepszony 6 miesiecy temu, zmienili tloki itp zmiany znaczące w budowie silnika.
200nm juz od 1800 obr + sysk mocny na paliwie 98

mazda w manualu wygrywa z silnikami turbo w elastycznosci !! nawet z Tusconem turbo 265 nm.
kto mowi ze ten silnik i mazdy nie sa elastyczne to w dupi... byl i nic nie widział. - powielanie bzdur z internetu na temat zwyklych skyactiv G lub skyactiv X z wczesnych lat produkcji. ( ale nie winie cie , bo moze nie jesteś na bieżoco i nie wiesz ze mazda parę miesiecy temu ulepszyla ten silnik )



Tylko, ze Tuscon to auto o rozmiar wieksze, wiec porownanie troche bez sensu ;)
Sama masa to ponad 300kg roznicy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lis 2021, 19:49 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 103
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
coś ci sie pomyliło 1500 vs 1537 kg :lol:
cięzka krowa Kuga wazy ponad 200 kg wiecej ale nie lekki Tuscon

tuscon jest dokladnie 10 cm dluższy od cx30, jesli to dla ciebie rożnica klas wielkosci to ok. ale waga tylko 37 kg czyli zero.




Obrazek

https://www.autocentrum.pl/dane-technic ... m-od-2020/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lis 2021, 20:26 
Nowicjusz
Online
Od: 10.04.2021
Posty: 41
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Faktycznie zle spojrzalem na te masy. Rozmiarowo to Tucsona raczej z CX-5 trzeba zestawiac.
Swoja droga ciekawe jest nowy SkyActive X wypada na tle 2,5noPB.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lis 2021, 20:38 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 103
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
2,5 nie ma filtra gpf i nie spalnia takich norm jakich ma nowy silnik X z giltrem GPF.
Czytałem na niemieckim forum że mazda ma w planach zakończyc produkcje 2,5 bez filtra gpf ze wzgledu na nowsze normy spali i tym samym dopłyty do aut.
Mazda nie podala dokladnego terminu zakonczenia tego silnika, podobny los czeka wersje 2.0
Mazda ma w planach SkyActive X w rożnych odmianach mocy , co najmniej dwa rodzaje + hybdyde + silnik 6 cylindrowy też na technologi SkyActive X.
Zobaczymy ile z tego będzie prawdy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 lis 2021, 22:28 
Bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 478
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Mazda nie ma zamiarów kończyć z silnikiem 2,5 skoro ma być oferowany w nowej CX-50 w wersji z turbo i bez.
Co najwyżej zniknie z oferty w EU za jakiś czas ze względów na specyfikę wymagań rynku.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 26 lis 2021, 23:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Elsas, jeśli chodzi o pojemność wnętrza to CX-30 jednak jest wyraźnie ciaśniejsza od konkurentów z tego testu...

Dobrze, że Sky-X zaczyna jako tako wyglądać, bo przed zmianami to była porażka.
Teraz parametrami nadal ustępuje 2.5, ale jest bardziej eko no i nadal będą rozwijać te rozwiązania...

Akurat brak GPF to zaleta a nie wada... Silniki Sky-G bez GPF spełniały normy którym doładowane europejskie nie sprostały bez filtra...
Szkoda, że w Sky-X jednak jest...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 lis 2021, 09:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2220
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ten cały skyactiv X to kosmiczna technologia jakaś :wink: i moim zdaniem nie będzie już tak bezawaryjny jak te teraźniejsze.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 197.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 27 lis 2021, 10:03 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Lucasbadboy z drugiej strony to samo mówili o Sky-G... Bezpośredni wtrysk, masakryczny stopień sprężania... O to już Mazda nie będzie mieć niezniszczalnych benzyniakow...

A tradycja została zachowana...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 lis 2021, 12:35 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 265
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Elsas - tutaj masz inne porównanie ;)
as51 2019.png

Zresztą temat i tak wyginie jak dinozaury, diesle w Danii już praktycznie zniknęły z rynku, wolnossące też, Mazda w przyszłym roku wchodzi z hybrydami plug-in, także dla mnie w sumie to i tak bardziej teoretyczna tylko dyskusja w tym temacie, bo diesel to temat z poprzedniej dekady.
Trzeba chyba zacząć pisać o hybrydach plug-in, elastyczności. Jedno wiem na pewno - posiadając taką hybrydę silnik elektryczny będę trzymał w pogotowiu jako booster.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 lis 2021, 13:06 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 103
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Test co podales to juz tego silnika nie produkuja !!!!!
Test test jest z 2019, pisalem o tym ze mazda zmianiala budowe silnika w polowie 2021, wszedzie sa testy tego nowego , sam pertyn w tescie mowi ze to calkiem inny silnik.
Test z 2019 co dales to ten strary silnik x co dupy nie urywał
Miedzy tym nowym 6/2021 a starym 2019 jest wielka rożnca a czasie jazdy.

Dotąd e-Skyactiv X rozwijał 180 KM przy 6000 obr./min oraz 224 Nm przy 3000 obr./min. Teraz oba parametry są wyższe: moc wzrosła do 186 KM (przy tych samych obrotach), a moment obrotowy wynosi 240 Nm.


Podczas modernizacji silnika e-Skyactiv przekonstruowano tłoki, zoptymalizowano proces spalania, zmniejszono stopień sprężania (16,3:1 do 15,0:1), zmieniono czas otwarcia zaworów dolotowych oraz oprogramowanie komputera sterującego pracą jednostki napędowej. Ponadto wprowadzono modyfikacje w układzie mikrohybrydowym seryjnie stosowanym w e-Skyactiv X (szybsze reakcje układu ISG, czyli zespołu generatora-rozrusznika).

A jak wprowadzone udoskonalenia przekładają się na osiągi i zużycie paliwa? Średnie spalanie (wg WLTP) w modelu 3 z manualną skrzynią zmniejszyło się z 5,8 na 5,3 l/100 km, a w CX-30 (skrzynia manualna, napęd przedni) z 5,9 na 5,6 l/100 km. Pod względem przyspieszenia od 0 do 100 km/h także zaszła niewielka poprawa. „Trójka” z przekładnią ręczną osiąga „setkę” w 8,0 zamiast w 8,2 s, natomiast wspomniane wyżej CX-30 w 8,3 a nie w 8,5 s. Bez mian pozostała natomiast prędkość maksymalna (odpowiednio: 216 i 204 km/h).

Test tego nowego silnika i 8,6 sec do 100 wyszło ale elastycznowść i spalanie to najwieksza róznica

https://www.youtube.com/watch?v=vMRqI42hdCg


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 lis 2021, 14:00 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 265
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Elsas - napisałeś:
26 listopada 2021, o 17:42 Elsas napisał(a):
mazda w manualu wygrywa z silnikami turbo w elastycznosci !! nawet z Tusconem turbo 265 nm.

dlatego wrzuciłem Tobie przykład Xceed'a turbo w podobnym przedziale cenowym (Xceed był tańszy, ale skupmy się na silniku).
Możesz odnieść do niego X-a 186 koni i dalej jakoś tej wygranej nie widać.

Tu gdzie mieszkam CX-30 X-186 koni konkuruje w podobnym segmencie cenowym co Formentor 245bhp/400Nm (7s do 100), 3008 300bhp/520Nm (5,9s do 100) ze względu na preferencje podatkowe dla aut zelektryfikowanych.
Czasy się zmieniają, na szczęście w końcu to dostrzegli i wprowadzają to co wszyscy. Wcześniej udawało im się iść pod prąd, ale na obecną chwilę np. w Danii Mazda nie ma kompletnie
czym konkurować na rynku przy obecnych preferencjach dla aut zelektryfikowanych, bo wszyscy teraz tylko to kupują. Poza tym parametry wolnossaków, silnika X, kompletnie nie nadążają za całą resztą.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 lis 2021, 14:31 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 103
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mazda cx30 z identycznym wyposazeniem jest 15 % tańsza od formentora 1.5 150 ps !!! - zapraszam do konfiguracji identycznego wyposazenia.
Mazda w podstawie ma to co w seacie trzeba dopłacac dlatego tak ci sie tylko wydaje, skody, seaty i cały wag robi wabig a jak przyjdzie co do czego to dodatkowe wyposazenie 70 tys zl.

idealnym przykladem jest niby droga mazda 3, bo najtańsza wersja wyposażenia niby droga, auto śwait doposażył focusa, golfa itp to mazdy bo wiadomo że najtańsza mazda to prawie ful opcja w cennikach waga i wyszło że mazda 3 jest tansza o 13% od identycznie wyposazonego focusa.
mog podac linka na tego testa.

2.0 TSI 245 KM DSG automatyczna 7-biegowa 183 300 zł ful opcja +/- 205 tys zł
Mazda cx30 185 ps - 129 tys zl / full opcja 157 ty zl.

Różnica +/- 50 tys zl kolo 25% ceny - to dla ciebie auta co ze soba rywalizuja cena ? :wink:

Mazda jak napisalem wychodzi taniej od formentora 1.5 150 ps o koło 15%. - o jakości kabiny nie będe pisał bo seat to sam plastik fantastik i słabe wyciszenie.
Ważna sprawa cena seata 205 tys zl to tylko oska bo nie ma 4x4 a mazda tez oska ful opcja za 157 tys zl.
mazda cx30 ful opcja 4x4 167 tys zl czyli i tak tansza o 40 tys zl o formentora tylko z oską.


Ostatnio edytowano So, 27 lis 2021, 14:56 przez Elsas, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 lis 2021, 14:43 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 265
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Elsas - proszę tylko o jedno = czytanie z chęcią zrozumienia i dyskusji. To nie jest wyścig o wygraną a ja nie szukam tutaj przekomarzania się na argumenty, napisałem o jaki rynek w moim przypadku chodzi.
Poza tym w ogóle nie odniosłeś się do porównania z Xceed'em w nawiązaniu do Twoich wcześniejszych konkluzji, no, ale rozumiem, bo przecież to kompletnie przeczy temu co napisałeś, a nikt tego nie lubi. Ale może na przyszłość, żeby dyskusja była bardziej owocna - warto poświęcić się jej w spokoju i nie traktować tego jak pojedynku.
Pozdro.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 lis 2021, 14:56 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 103
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Masz racje, sorki z mojej strony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 lis 2021, 14:58 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2220
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Elsas ale jak ty możesz porównać 2 litry tsi 245 km z 185 km mazdy. Gdzie w silniku od vw możesz zrobić chipa i będzie miał około 300 km!! A to już jedzie konkretnie!!!
Z resztą to temat diesel vs benzyna !! Odbiegliśmy od tematu ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 197.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 lis 2021, 15:13 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 103
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
27 listopada 2021, o 15:58 Lucasbadboy napisał(a):
Tu gdzie mieszkam CX-30 X-186 koni konkuruje w podobnym segmencie cenowym co Formentor 245bhp/400Nm (


to nie ja to napisalem, czemu mnie sie czepiasz ? :-P
Ja podciąglem temat że te auta dzieli przepaść cenowa
Formentor 1.5 150 ps po rabacie moze zbliżyc się do ceny cx30 bez rabatu 3% ale nie formentor 245.

Ceny w de
formentor 245 cena od 40750 euro
mazda - cx30 186 - od 27290 euro
Różnica w PL 50 tys zl.

Najlepiej zmienić temat bo tu nie ma co porownywac.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 lis 2021, 00:44 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 265
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Elsas - mieszkam w DK (Dania, nie Niemcy), tutaj Formentor 204bhp plug-in hybrid jest tańszy od CX-30 186 o ok. 5%, a wersja 245bhp plug-in hybrid ok. 5% droższa od CX-30.
Peugeot 3008 300bhp/520Nm plug-in hybrid, 5,9s do 100 jest droższy od CX-30 186 o ok. 10%.
Diesli i aut benzynowych (głównie segment A, B) w Danii się już praktycznie nie sprzedaje i myślę, że po ostatnich zawirowaniach gazowo - paliwowych propagowanie aut zelektryfikowanych będzie też bardziej postępowało w całej Europie (np. info z dzisiaj = gniazdko do ładowania elektryka ma być w każdym nowo wybudowanym domu w UK).
Rozumiem, że niestety w PL różnice cenowe są większe, stąd trochę inne patrzenie na konkurencję.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 lis 2021, 11:00 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 103
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
cenniki DK. formentor 204 jest drozszy od mazdy. 5% a wersja 245 juz 13%

Formentor 204b jest droższy od mazdy cx30 tez w wersji w automacie.

Obrazek

cennik mazdy na rok 2022
Mazda cx 30 - e-Skyactiv-X 2.0 (186 hk) 6-trins automatisk Benzin Sky 16,4 138 A Kr. 580,- Kr. 340.000,-


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 lis 2021, 14:00 
Bywalec
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 272
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Formentor moim zdaniem wersji 245 KM jest kiepskim wyborem ale 190KM 4x4 to ciekawe zgrabne auto rozsądnie wycenione świetna alternatywa dla cx 30.
Dopiero dosłownie obejrzałem test Octavi 4 245 KM i zachwytu tam brak ( silnik + ośka ).
Jako ciekawostka zwyczajowo pojawił się tam " hejter " Mazdy pan Mat..... i zarazem fanatyk Skody lubiący pisać na FB do "Pertyna" i oczerniać Mazdę wychwalając jednocześnie Skodę który to potem daje wypowiedzi typu " Sekta " itp.

Plug-in hybrid , hybryda itp. to przyszłość która nas czeka prędzej czy później ( a my co możemy ) a disel obecnie w Europie to zaledwie 17% rynku .


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 319 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.