Teraz jest Pt, 22 paź 2021, 11:39

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13013 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 430, 431, 432, 433, 434  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 13 paź 2021, 23:08 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1500
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Raczej zaprzeczenie premium.
Cytuj:
najlepszych stosunków jakości do ceny
Dacia na pewnym poziomie wyposażenia?

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 paź 2021, 14:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 962
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
13 października 2021, o 17:20 peterpl napisał(a):
wiec dla mnie to jest trolling.


Trolling to jest co najwyżej to co Ty robisz. Przypomnę - to jest forum dyskusyjne. Poleca na dyskusji. Wyrażam swoje zdanie, możesz mieć inne i je przedstaw. A nie czepiać się że robię trolling choć nie robię. Ja uważam że nie będzie i mogę takie zdanie zaprezentować co zrobiłem. Zapisz sobie i za 50 lat zweryfikuj, a nie czepiaj się o trolling.

-- Dodano: 14 października 2021, o 15:04 --

IMO największą wadą forów poświęconych jednej marce jest właśnie takie głupie podejście że to co ja mam jest najlepsze. Otóż nie zawsze. A tu czesto wśród niektórych panuje fanatyzm jakby co najmniej było to forum BMW e36... :lol:

Kolejny tekst który mnie rozwalił to że Mazda ma najlepszy stosunek ceny do jakości. Tu też mam inne zdanie i to nie trolling. IMO są inne marki które mają lepszy stosunek ceny do jakości. Dla mnie to co przy zakupie w Maździe było fajne to praktycznie brak możliwości konfiguracji tylko 4 (prawie) dobrze przemyślane konfiguracje. Tego nie lubię w większości innych marek że trzeba miesiąc myśleć i konfigurować, a potem i tak się okazuje że czegoś ważnego nie wzięliśmy. No i fakt że w Maździe nie ma problemu za dużego czy brać z placu czy do produkcji, bo w sumie wszystko jedno jeśli tylko auto stoi na placu. A w VAGach zawsze jest czegoś za dużo albo za mało bo każde auto to konfiguracja układana przez kogoś a nie odgórnie jak w Maździe.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 14 paź 2021, 14:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2691
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
14 października 2021, o 15:04 szymonpoznan1 napisał(a):
takie głupie podejście że to co ja mam jest najlepsze.


A najbardziej takie twierdzenia głosisz Ty wmawiając to innym... Za każdym razem gdy ktokolwiek w jakimkolwiek temacie się z Tobą nie zgadza...
To, że ktoś jest zadowolony z Mazdy wcale nie znaczy, że uważa ją za najlepszą na całym świecie, ale że jest dla niego wystarczająco dobra lub lepsza od innych aut z którymi akurat on miał do czynienia...
To, że uważa, że wypada dobrze w zakresie jakości/ceny to też czyjaś opinia oparta na analizie ofert które otrzymał w różnych salonach na różny poziom wyposażenia.
Nie musisz się zgadzać, ale skończ mozę polemikę na poziomie, wg mnie nie, bo...
A nie zasłaniaj się jakimś potencjalnym fanatyzmem forum, które nigdy nie było jakieś przesadne.
Jeśli uważasz, że to forum samych fanatyków to przecież nikt Cię tutaj nie trzyma i nie zmusza do pisania i czytania.
Jeśli chcesz dyskutować, to dyskutuj ale pozwól innym mieć odmienne zdanie...


PS. A o tym Twoim wywoływaniu spodziewanego hejtu już Ci wielokrotnie pisałem... Po co prowokujesz? Boisz się, że ktoś się nie zgodzi i od razu musisz to skanalizować w tzw. hejt?

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 paź 2021, 16:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 920
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
14 października 2021, o 15:04 szymonpoznan1 napisał(a):
Kolejny tekst który mnie rozwalił to że Mazda ma najlepszy stosunek ceny do jakości.

Napisałem tak, bo dwa, trzy lata temu na forum wywiązała się dyskusja nt. dlaczego nabyli Mazdy. I taka opinia przeważała w opinii forumowiczów. Pamiętam podawano przykłady pojazdów z segmentu „D” m.in. Passata, Superba, ale też innych, o tym samym wyposażeniu i wychodziło na mazdę nie tylko w odniesieniu do ceny ale i jakości. Jak jest teraz nie wiem. Oczywiście można mieć inne zdanie, ale zazwyczaj się je uzasadnia i podaje przynajmniej jakiś przykład. Ale skoro takie podejście forumowiczów Cię rozwala, to warto coś bliżej na ten temat napisać, bo inaczej trudno będzie łatkę forumowego trolla odkleić.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 paź 2021, 16:21 
Bywalec
Offline
Od: 15.07.2019
Posty: 302
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
14 października 2021, o 15:04 szymonpoznan1 napisał(a):
13 października 2021, o 17:20 peterpl napisał(a):
wiec dla mnie to jest trolling.


Trolling to jest co najwyżej to co Ty robisz. Przypomnę - to jest forum dyskusyjne. Poleca na dyskusji. Wyrażam swoje zdanie, możesz mieć inne i je przedstaw. A nie czepiać się że robię trolling choć nie robię. Ja uważam że nie będzie i mogę takie zdanie zaprezentować co zrobiłem. Zapisz sobie i za 50 lat zweryfikuj, a nie czepiaj się o trolling.

.


Rozumie ze za te 50 lat to będzie już to nigdy?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 paź 2021, 20:34 
Nowicjusz
Offline
Od: 11.01.2015
Posty: 59
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Przeczytalem pare ostatnich stron...
Pierwsza Mazde kupilem w 2014 roku, bo byle torche pod sciana przez pracodawce zebym sobie kupil cos ponizej xxx mil i x lat to beda mi placic allowance. Majac do wyboru Mondeo, Superba i inne podobne, wybor padl na Mazde z wygladu, wygody i wyposazenia.
Od tego czasu to juz 5ta Mazda (3 xM6, M3 zmieniona niedawno na CX-5 z uwagi na znaczace zmiany w wygladzie M3 i potrzeba na cos wiekszego).
Oczywiscie ze wolalbym Bentleya. Ewentualnie moglby byc Maybach albo Rolls.
Tyle ze cenowo to tego troszke.
Odnosnie typowych slabosci (np. lusterka) poza ostatnimi samochodami NIE MIALEM przypadku zeby ktores NIE siadlo.
Od tego mam przedluzona gwarancje oraz teflonowy spray wtryskiwany w nowy mechanizm.

Co do "folskwagen jest najmojszy" to... mam takie pytanie: zasadniczo to jest forum mazdy, szczegolowo mazdy m6. Na wafel wywlekac: Fiat 126p dzieki umieszczeniu silkina z tylu mail lepszy stosunek mas przod-tyl, Mazda winna przyklad brac?

UWAGA: tekst personalny do @szymonpoznan1: czytajac Twoje posty mam jakies takie wrazenie ze ktos Cie sila zmusil do nabycia lub/i uzytkowania Mazdy 6. Daj dyskretnie znak jakis (np. najlepiej skasztanic sie na Placu Pigalle, cy cus) czy nie jestes aby sila zmuszany i wleczony oraz przykuwany do kierownicy. Wiesz, Niebieska Linia, mozemy ci pomoc (jesli bohatersko zginiesz opierajac sie do krwi ostatniej uzytkowaniu znienawidzonego przez Ciebie pojazdu - pomscim Cie, bracie).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 paź 2021, 20:43 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 962
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Heh :D Nikt mnie do Mazdy nie zmusił. Po 4 latach w Skodach chciałem ładne i ponoć fajne autko. :lol: Do tego kupiłem je w momencie życia gdzie kręciłem 70-80kkm rocznie i chciałem koniecznie coś nowego w tym segmencie pod LPG bez Turbo. Została więc w sumie tylko Mazda. Podobała mi się, ale nie miałem świadomości o problemach np z lakierem, które już miesiąc po zakupie obrzydziły mi autko. Największy fuckup że kupiłem ją bez jazdy próbnej, nie było czasu, auto praktycznie kupiłem przez Internet z ASO na drugim końcu Polski. Zaufałem tym 165KM których tu nie ma i już widzę ten hejt - nie przejechał się i teraz narzeka - to nie o to chodzi. Prawie żadnym autem które kupiłem nie jechałem do momentu odbioru z ASO i z każdego byłem zadowolony, nawet z mojego pierwszego samochodu Fabii 3 75KM - bo jeździła tak jak na papierze czyli jak litrowa Fabia z 75KM. Natomiast Mazda nie jeździ jak 2.0 165KM i ma wiele mankamentów ;) Ale mniejsza z tym. Po prostu jeździłem dużo lepszymi i gorszymi samochodami i jakieś tam porównanie mam i sobie mówię co myślę. Niestety tutaj jakikolwiek najazd na Mazdę kończy się najazdem na najeżdzającego :lol: Mnie to nie rusza ale jak czujecie się lepiej to spoko ;)

PS: Jeszcze tylko 1,5 roku leasingu i dam wam spokój :lol: :lol:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 paź 2021, 21:05 
Nowicjusz
Offline
Od: 11.01.2015
Posty: 59
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
15 października 2021, o 21:43 szymonpoznan1 napisał(a):
Heh :D Nikt mnie do Mazdy nie zmusił. P....
Zaufałem tym 165KM których tu nie ma i już widzę ten hejt - nie przejechał się i teraz narzeka - to nie o to chodzi. Prawie żadnym autem które kupiłem nie jechałem do momentu odbioru z ASO i z każdego byłem zadowolony, nawet z mojego pierwszego samochodu Fabii 3 75KM - bo jeździła tak jak na papierze czyli jak litrowa Fabia z 75KM.
PS: Jeszcze tylko 1,5 roku leasingu i dam wam spokój :lol: :lol:


widze ktos Cie zmusil. inaczej nie zaufalbys bez jazdy probnej. To smuten ze przemoc ma az takie efekty :(.

Kiedys jezdzilem felicja 60km, i zachowywala sie jak felicja 60km (pod gorke na 3 biegu), ale nie miala turbo.

widze ten sentyment, zal i ponizenie ktorego doswiadczasz. Powiedz, kto zmusil Cie do porzucenia poyslu na odnowienie Fabii, z ktorej byles o wiele bardziej zadowolony? Nie wstydz sie, kobieca przemoc domowa to jest tez rozpoznawalny problem...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 paź 2021, 23:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 962
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Straszne suchawy walisz, a i czytać nie umiesz ze zrozumieniem :) Polecam jeszcze ze 3 razy.

Fabia 75KM jeździła jak 75KM.
Octavia 105 KM jeździła jak 105KM.
Auris 126KM jeździł jak 126KM.
BMW 5 218KM jeździł jak 218KM.
Passat 140 czy 170KM też jeździł jak trzeba.
10 innych samochodów jeździło też tak jak miało napisane. Niektóre nawet lepiej.

Mazda 165KM nie jeździ jak 165KM (przynajmniej w MT) i każdy z moich znajomych kto nią jeździ mówi tak samo. Tyle. Moja opinia. Subiektywna, choć często potwierdzana. A żarcik nieśmieszny - też subiektywnie - pewnie pół forum ma ubaw po pachy <hahaha>

Aaaa i nikt mnie nie zmusił. Niestety sam pracuje na swoje samochody - firma mnie nie przymusza obiecując opłacenie czegokolwiek w zamian za konkretny samochód ;) A gdyby przymusiła (gdybym pracował u kogoś, czego nie robię) to bym jeździł bo 'darowanemu koniu...' ale kolejnej prywatnej Mazdy bym nie kupił na podstawie tych doświadczeń, tak jak tą dojadę do końca leasingu i kupię coś innego, chyba że ten nowy model na który wszyscy się tu napalają będzie taką petardą... :lol: :lol:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 16 paź 2021, 06:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2691
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
szymonpoznan1 już Ci kiedyś pisałem...
Albo się przyzwyczaiłeś do turbodiesla i odzwyczailes od wolnossącej benzyny, albo masz coś nie tak z Twoją Mazdą. Mazda jeździ znacznie lepiej od Aurisa 1.6. Ma lepszą charakterystykę, lepszą dynamikę i jest oszczędniejsza...
Miałem do czynienia z wieloma wolnossącymi benzynami i w kategorii do 2.0 silnik Mazdy naprawdę wyróżnia się in plus. Oczywiście wymaga zupełnie innej jazdy niż turbodieslem by jej charakterystykę wykorzystać...

Mazda ma swoje wady. Lakier to zawsze była porażka, a te wasze premium z odpryskami w bonusie wykracza poza pojmowanie...
Ale co do silnika i porównania do Aurisa nie jestem w stanie ogarnąć...
Rozumiem narzekanie na brak turbo gdy człowiek się przyzwyczaił i nie ma zamiaru odzwyczajać, ale wśród silników wolnossących Mazda nie ma co się wstydzić.

Aha i weź pod uwagę, że Ci co z Tobą dyskutują też mają doświadczenia z nastu aut. Czy tak jak Ci niegdyś radziłem spotkałeś się z kimkolwiek z forum by wspólnie pojeździć, porównać, może przejąć sposób jazdy?
Przede wszystkim ocenić czy nie masz czegoś zamulonego... Aha i czy próbowałeś zresetować ECU i pojeździć do odcinki?

Ps. Brak zgody co do niektórych argumentów nie jest równoznaczne z najazdem i hejtem. Bo ciągle to powtarzasz a ja ciągle nie mogę odnaleźć tego ataku innych na taką biedna owieczkę...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 paź 2021, 06:59 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 85
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przypomina mi to pana rkarcza czy jak on sie nazywał na tym forum, jak kupil Arteona , mazde wyzywal a potem to samo bylo w arteonie jak padaly mu hamulce i listwy odpadaly :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 16 paź 2021, 07:30 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2691
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Elsas proszę trzymać jakiś poziom (poprawiłem podany nick).
Robert czyli rkarcz po pierwsze narzekał na Mazdę przez ponad rok zanim ją wymienił. Po drugie Arteona mimo wad uważa wciąż za auto wielokrotnie bardziej mu odpowiadające niż wcześniejsza Mazda...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 paź 2021, 07:48 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 85
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mazde tez chwalil na poczatku.
Dobra ale zostawmy to
Ja rozstaje sie z mazda bo brak nowej 6 z mocniejszym silnikiem, bylem bardzo zadowolony z mazdy, super niezawodne auto.
Gdyby miala 2,5t czyli 250 ps i 420 nm z rynku np na USA to tylko kupul bym nowa m6 z tym silnikiem.
To ze bedzie za kilka lat to ja nie bede czekac.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 16 paź 2021, 09:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1906
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
szymonpoznan1, mnie najbardziej zastanawia co Cię podkusiło kupić wolnossące 2.0 w takiej budzie, skoro miałeś w planach 70-80k km rocznie, co oznacza że jeździłbyś tylko po trasie. Przecież taka Mazda na autostradzie nie przyspiesza przy tych 120-130km/h... Trzeba było wziąć diesla 2.2, w 2018 był już z AdBlue zdaje się, z turbiną na zmiennej geometrii. Po tych 6 latach jest masa informacji jak traktować diesla 2.2, żeby jeździł bez problemów...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~272000km. <pucu>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 paź 2021, 09:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 962
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Niestety nie robiłem tylko trasy, a przeważająca część to było miasto, pomimo takich kilometrów. Tak 60/40 lub 70/30 z przewagą miasta. Stąd właśnie PB+LPG a nie ON. Gdybym chciał diesla wziąłbym wtedy Superba 2.0 TDI 190KM. Ale diesel paliłby minimum 10l ON w mieście, a Mazda Pali 10l LPG... To jest różnica.

Ogólnie teoretycznie w tamtym czasie powinienem wziąć hybrydę, jednak Auris jest wg mnie za mały (w środku przód i tył, bo to jednak kompakt, choć w kombi bagażnik jest ok) a segmentu D w hybrydzie nie było. Inna sprawa że w miedzyczasie zmieniła mi się charakterystyka pracy i jazdy i robię 20-30kkm rocznie zamiast wcześniejszych minimum 70kkm na rok więc faktycznie teraz samochód 80% robi tras, ale tego nie mogłem przewidzieć w momencie decyzji i zakupie. NIemniej teoretycznie teraz pomimo wydania hajsu na gaz powinienem być jeszcze bardziej zadowolony, ale jednak czegoś brak.

Naprawdę kończę dyskusję, ktoś przypomniał Pana od Arteona no i nie wyszło jak widać. A to by była podobna sytuacja. Można narzekać na wszystko. Ale na jedno mniej a na drugie więcej. Ja bym Arteona nie kupił, ale gdybym zamiast Mazdy 6 wziął Superba to na 99% narzekałbym mniej, a mam dośc dobry kontakt z kimś kto na codzień jeździ superbem i jedyne problemy jakie ma to kompletne pierdoły do ogarnięcia samemu pod domem, a nie np w lakierni :/


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 paź 2021, 09:39 
Prawie fanatyk
Offline
Od: 01.11.2013
Posty: 2162
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Panowie! Zauważcie, że szymonpoznan1 jeździ na silniku 2.0 zagazowanym LPG a spodziewa się masażu pleców podczas przyspieszania. I w tym prawdopodobnie tkwi tajemnica.

_________________
Nie odkładaj do jutra tego, co możesz zrobić pojutrze!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 paź 2021, 09:44 
Bywalec
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 259
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Widzę jak zwykle jedna osoba robi ....... nie da się tego czytać zawsze to samo ...........
Był w swoich wypowiedziach zawsze złośliwy wbijał szpile tam gdzie się da i tak pozostanie bo taki jest .

Miałem SIII i na 99% jest gorszy , skąd to wiem bo miałem jedno i mam drugie .


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 16 paź 2021, 09:47 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1906
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Do silników VAGa od razu trzeba dokupić dodatkowe 5L oleju i wozić je ze sobą w bagażniku...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~272000km. <pucu>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 paź 2021, 10:04 
Bywalec
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 259
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
A tu cię zadziwię z olejem jakiegoś większego kłopotu nie miałem , co nie zmienia faktu że ciągle odwiedzałem serwis w ramach reklamacji niejednokrotnie wmawiali mi że na przykład całkowicie zaparowane reflektory to normalna sprawa we wszystkich markach i nikt z tym nic nie robi :powalajacy: ale Skoda nadal się nie nauczyła nawet nowa O4 ma tą przypadłość i ok 1001 innych jak ktoś się realnie interesuje .

Obecna Mazda 6 dla mnie od razu powiem nie jest marką Premium ale jest lepsza od np: Passata b8 o skodzie SIII nawet nie wspomnę <nuta>
Moje następne auto nie koniecznie będzie Mazdą sam nie wiem co wybiorę ale podsumować prawie 5 letnią przyjemną przygodę z moją 6 mogę stwierdzeniem w 2017r to było idealnie kupione auto .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 paź 2021, 13:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 1945
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Szymonpoznan1 ale skąd ty wiesz ze skoda Octavia jeździła na 105 km a nie na 95?? Albo passat 170km a nie na 160km ?? Te wszystkie wrażenia ze auto jedzie to zasługa turbo moim zdaniem i momentu diesla (jak były w dieslu). Jak ktoś (w tym przypadku ty) kto szuka wrażeń z jazdy i przyspieszenia wybiera mazdę 6 z wolnossąca benzyna i do tego LPG?? Przecież to pomyłka……Od mazdy możesz oczekiwać wyglądu, ładnego wnętrza, niezawodności ale nie szybkosci i mega wrażeń z jazdy :lol: . Po prostu złe dobrałeś silnik do twoich oczekiwań i wszystko. Nie obwiniał bym mazdy na okrągło. Możesz mieć trochę racji ze na forum mazdy każdy będzie ją bronił bo nią jeździ itd ale myśle ze większość stara się pisać obiektywnie.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 190.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 paź 2021, 13:55 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 85
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Gdyby to jeszcze bula wersja 2,5a nie 2,0.
Jechalem 2,0 i sie odpycha ale biegi zmienialem przy 5,5tys obr. a nie 3.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 paź 2021, 14:32 
Bywalec
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 259
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja po jeździe 2.0 i 2,5 wiedziałem że 2.0 nie jest dla mnie .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 paź 2021, 15:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2074
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
A ja z całą świadomością tego co robię wybrałem 2l do m6 i do cx5. Albowiem zdaję sobie sprawę jak bardzo źle bym się czuł za każdym razem tankując bolida mocniejszego o niecałe 30KM, czyli z grupsza biorąc o moc Trabanta.
Mazda daje każdemu wg potrzeb.
Jeden dostanie masaż, drugi poczuje się bezpieczniej robiąc setkę 2 s wcześniej a snuja będzie szcześliwy pozostając z grubszym portfelem.
I jak nie lubić tej marki?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 16 paź 2021, 16:35 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 85
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W cx5 jest wielja roznica miedzy 2,0 a 2,5 nie wspomne o momencie 220 cs 260 nm ale cx5 w automacie ma w wersji 2,5 155km przy 3tys obr.
Automat 2,0 ma 120km przy 3,tys obr w manualu chyba , to przepasc w komforcie w czasie jazdy.
Inny silnik inne przelozenia skrzyni i obrotow
Mazda 6 ma to samo wersja 2,5 ma 4 tys obt dopiero przy kolo 180km/h


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 17 paź 2021, 09:55 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2691
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Jest oddzielny wątek 2.5 vs 2.0 i chyba przeniose te ostatnie posty...
Wg mnie decyzja ograniczała się do komfort vs cena.
2.5 to obowiązkowo AT... Za to przy 2.0 MT miałeś to samo wyposażenie za kilkanaście tysięcy mniej...

Różnica w paliwie nie jest aż tak dramatyczna by miało to, aż takie znaczenie. Ba ośmielam się twierdzić, że różnica między 2.5 AT a 2.0 AT jest pomijalna (max 0.5l/100km).
Nie ma 2.5 MT w UE żeby porównać z 2.0 MT, ale uważam że różnica bardziej wynika z innego stylu jazdy kierowców wybierających 2.0 MT niż jakiejś drastycznej różnicy.

Za to różnica w odczuwalnej dynamice nie wynika z maksymalnych osiągów, bo już kilka razy użytkownicy mieli okazję porównać w czasie jazdy i żyłowane 2.0MT całkiem dobrze się trzyma za 2.5 AT od 0 do 80km/h... Dopiero wtedy 2.5 odjeżdża... Różnica jednak jest w codziennej jeździe i w dostępności momentu, który w 2.5 jest zbliżony w odbiorze do doładowanych 1.4-1.6, czyli już przy 2.4k RPM masz prawie taki moment dostępny co maks w 2.0... czyli tam gdzie w 2.0 nie dzieje się nic... i przez kolejny 1000rpm ten moment jeszcze rośnie...
Najbardziej tą różnice czuć przy AT...
Jak kupowałem drugie auto jeździłem Mazda 3 2.0 AT odblokowana ze 122KM na 170KM (wg hamowni).
Auto mniejsze, lżejsze, ale i tak kilka razy czułem, że brakuje nieco jej do mojej Mazdy 6... Zwłaszcza przy nagłym dodaniu gazu ale bez kickdownu...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 paź 2021, 12:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2074
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Nie zdarzyło mi się w M6 2.0 AT przekroczyć 8l/100. Te osiem to tylko w Krakowie. Czy ktoś z 2.5 tak miał ? Pytanie retoryczne.
Średnia w 3miejskiej jeździe to 7.2.
Jeszcze raz ośmielę sie stwierdzić, że Mazda oferuje silniki wg preferencji. A najbardziej zadowoleni są nabywcy z kategorii wyścigów umiarkowanych oraz zwolennicy slow drivingu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 17 paź 2021, 12:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 962
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
16 października 2021, o 10:39 zagryziak napisał(a):
Panowie! Zauważcie, że szymonpoznan1 jeździ na silniku 2.0 zagazowanym LPG a spodziewa się masażu pleców podczas przyspieszania. I w tym prawdopodobnie tkwi tajemnica.


Jak widać kolejny który ma zero pojęcia, otóż ten typ intalacji który ja mam dokłada wręcz kilka KM a nie zamula silnik. Ale po co ja znowu tłumaczę kolejnemu ;/

-- Dodano: 17 października 2021, o 13:36 --

16 października 2021, o 14:39 Lucasbadboy napisał(a):
Szymonpoznan1 ale skąd ty wiesz ze skoda Octavia jeździła na 105 km a nie na 95?? Albo passat 170km a nie na 160km ?? Te wszystkie wrażenia ze auto jedzie to zasługa turbo moim zdaniem i momentu diesla (jak były w dieslu). Jak ktoś (w tym przypadku ty) kto szuka wrażeń z jazdy i przyspieszenia wybiera mazdę 6 z wolnossąca benzyna i do tego LPG?? Przecież to pomyłka……Od mazdy możesz oczekiwać wyglądu, ładnego wnętrza, niezawodności ale nie szybkosci i mega wrażeń z jazdy :lol: . Po prostu złe dobrałeś silnik do twoich oczekiwań i wszystko. Nie obwiniał bym mazdy na okrągło. Możesz mieć trochę racji ze na forum mazdy każdy będzie ją bronił bo nią jeździ itd ale myśle ze większość stara się pisać obiektywnie.


Mówię o subiektywnych odczuciach. Ty możesz mieć inaczej. Nie mniej odczucia sią nie tylko moje, nawet na forum czasem ktoś to potwierdzał. No i przestańcie w końcu tłumaczyć przyzwyczajeniem do turbin bo jeździłem zarówno samochodami z turbo jak i bez i wiem czym charakteryzuje się jedno i drugie i nadal podtrzymuję że Mazda nie jeździ na tyle ile ma napisane. I takie zdanie mogę mieć.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 17 paź 2021, 14:44 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2691
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Smook średnie spalanie mam na poziomie 8- 8.5 a w Krakowskich korkach zwykle ok 9-10l/100km.
Choć tu więcej zależy od długości tras. Im więcej tras do 3km to spalanie rośnie im więcej ponad 5km to mimo korków spalanie spada...
Swoją wypowiedź oparłem na osobistych testach gdy sprawdzałem chwilowe spalanie przy różnych prędkościach auta które miałem do dyspozycji raz przy naprawie z AC.
I różnica wyraźna była tylko przy korku gdzie się stoi i ciągłym ruszaniu... Wraz z prędkością przy utrzymywaniu stałej różnica malała...I śmiem twierdzić, że przy prędkościach pow. 120km/h 2.5 zaczyna palić tyle samo... A powyżej 140 nawet mniej...
Przy tempomacie na 100km/h moja 2.5AT pali 5.9l/100km a ta 2.0AT paliła jakieś 5.7l/100km na tym samym odcinku...
Stąd moje stwierdzenie, że więcej zależy od stylu niż samego silnika...
I stawiam patrząc na Twoje powyższe rezultaty, że Ty przy 2.5 AT spaliłbys średnio znacznie mniej niż większość osób na forum...

szymonpoznan1 ale my tłumaczymy to sobie a nie Tobie.
Bo jeśli jeździłem kilkunastoma autami wolnossącymi i Mazda w kategorii silników 4cylindrowych to wg mnie lider pod względem dynamiki/oszczędności to staram jakoś sobie wytłumaczyć Twoje inne odczucia...
Zrobiłem naście tysięcy km Aurisem 1.6 i pod względem dynamiki wolałem Lancera 1.5 109KM i był to dość mulasty silnik, a Ty stawiasz go ponad silnik Mazdy który znowu oceniam b. dobrze... Ba od 2.0 Avensisie czy np. i40 to była przepaść... Dlatego usiłuje sobie to jakoś wytłumaczyć. Ja wiem, że najłatwiej zarzucić innym kłamstwo i fanatyzm, ale ja staram się jednak objąć to jakimś obiektywnym tłumaczeniem. Stąd pomysły, że coś nie tak jest z Twoją Mazdą lub to, że masz takie a nie inne odczucia po przesiadce z turbodiesla... To nie są zarzuty tylko próby wyjaśnienia...
Masz może inne pomysły, po zaakceptowaniu, że ktoś inny ma rzeczywiście inne odczucia w porównaniu do innych aut?

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 19 paź 2021, 10:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1906
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zaczęło się... Jest nowy cennik CX-5 2022, 6 wersji wyposażenia lol. Przeszli na nazewnictwo z CX-30 i M3: KAI, KANIO, NEWGROUND (wtf?), HIKARI, HOMURA, ENSO. Ceny od 121k do 198k.

https://pl.cdn.mazda.media/462b83d2b5e6 ... rnd=4a818f

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~272000km. <pucu>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 19 paź 2021, 10:55 
Stały bywalec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 909
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Nie ma diesla, nie ma hybrydy, ekonomii brak. Do tego odpryskujący soul red crystal za 4,5k <hahaha>


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13013 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 430, 431, 432, 433, 434  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.