Teraz jest Pt, 19 kwi 2024, 09:13

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 829 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Śr, 2 gru 2020, 09:06 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
ZibiX, ale wszystko zależy od sytuacji, od zarobków, branży i tego jak dług zamnierzasz jeździć autem itd. itp.
Jeśli masz wysoki dochód i dajesz te 5% na miesięczny wynajem za to tylko, że jeździsz fajnym autem, ale masz poduszkę finansową i jak coś by się w życiu popieprzyło, a samochód byłby must have to spokojnie kupisz używkę za 50-100k PLN to to taki wynajem nie musi być zły...

Jednak ja jestem z tych starej daty który w leasing bierze auto po to, żeby kupić nieco lepsze lub nowe nieco wcześniej niż przy odkładaniu, ale na końcu leasingu niezależnie od sytuacji życiowej/rynkowej wolę mieć auto na własność i móc się wstrzymać z kolejnym leasingiem/wynajmem.

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 gru 2020, 09:45 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
No i o to chodzi ZibiX woli wynajmować a Ty wyleasingować :) A Pan jutuber wie lepiej że każdy musi wziąć leasing :lol:

Przesłuchałem całe wczoraj w trasie, ma w wielu miejscach racje, ale w tylu sasmo pieprzy że nie da się słuchać.

I żeby nie było sam jestem zwolennikiem leasingu w 99% przypadków, ale takie gadanie tylko po to żeby mówić inaczej niż cała reszta to zwykła walka o wyświetlenia na YT. Najbardziej podobają mi się te kwoty że 100 000 w kieszeni, albo że jak sprzedasz auto z leasingu to masz zastrzyk gotówki :lol: Tylko nie masz wtedy auta - zupełnie jak w najmie :D

Tak samo gadka o ubezpieczeniach - to niestety trochę lecenie w kulki ze najem to tak naprawdę wg umowy zazwyczaj leasing ale to kwestia kupienia GAPu. A trzeba go kupić i w leasingu i w najmie. Tyle. Za GAP fakturowy do Mazdy na 4 lata dałem 1500zł.

No a jak już się odezwał że jak się ma milion to auto za 100 000 kupuje się za gotówkę to naprawdę nóż w kieszeni się otwiera. Aż ciężko uwierzyc że koleś nie rozumie idei leasingu wśród ludzi których stać na zakup gotówkowy...

Więcej nie chce mi się komentować bo byłoby jeszcze z 50 podpunktów, a szkoda czasu na takiego.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 2 gru 2020, 10:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jest taka zasada, oczywiście nie zawsze działa, ale im jesteś bogatszy tym bardziej jesteś skąpy. Jak masz milion, to kupujesz auto za 100k w gotówce, a nie za np. 105k w leasingu - 5k w kieszeni :D Tu 5k, tam 10k... Oczywiście to nie jest reguła, ale może on się taką kieruje?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 gru 2020, 10:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Tylko kupując auto (uproszczę dla obliczeń) za 120 000 zł za gotówkę w koszty wrzucisz co miesiąc przez 5 lat 2000zł. (Ewentualnie na przyspieszonej przez 2,5 roku po 4000zł ale to nie zawsze przejdzie). Kupując dokładnie to samo auto w leasingu na 2 lata (bo jesteś bogaty więc dłużej nie trzeba) robisz wkład 45% czyli 54000zł i idzie od razu w koszty a resztę czyli 66000zł idzie w koszty przez 2 lata czyli 2750zł miesięcznie. I masz po 2 latach samochód spłacony, odliczone w cholere podatku (czyli samochód za 120 000 nie wyszedł 125 000 bo procenty tylko powiedzmy 70 000 czy 80 000 - nie chce mi się dokładnie liczyć), a co lepsze ostatnia rata to wykup, wykupujesz nie na firmę tylko na siebie prywatnie i za pół roku sprzedajesz go całkowicie bez podatku. Rozumiesz? ;) Właśnie dlatego ludzie jak to mówicie 'bogaci' są bogaci bo nie panoszą się kupnem za gotówkę żeby sąsiad widział że mam blachy z powiatu a nie z miasta wojewódzkiego, bo to przecież wstyd mieć leasing, bo dla Janusza leasing oznacza że jesteś biedny i nie będzie Ci zazdrościł :lol:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 gru 2020, 11:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Zaraz, przecież przy zakupie za gotówkę jak i w leasingu podatatek oba zakupy obniżają o tyle samo ?

Jedynie w leasingu szybciej . Ale może nie każdy potrzebuje na już już szybko kosztów ?, może je w inny sposób posiadać.
Po drugie w przypadku leasingu te koszty skończą się po 2,5 roku , zostajemy z dobrym (zakładam że dokonaliśmy właściwego wyboru auta, po co dobre zmieniać) wozem, i z jego strony kosztami zostaje tylko benzyna.
Więc co - zasilamy żadnej wartości nie tworzącą branżę udzielającą pożyczki=leasingu, sprzedajemy nasze dobre, sprawdzone auto po największej już jego utracie wartości (robiąc komuś prezent, co jest pozytywne, dobrze jest robić prezenty i pomagać :) ) i "kupujemy" kolejny wóz -> wydajemy 80% żeby zaoszczędzić na podatku 20%. No po prostu finansowy majstersztyk :)
Sens był (nie wiem czy to jeszcze jest) leasingu przy zakupach >150tys , gdzie w prywatnym zakupie amortyzować można było do 150tys.
Natomiast sprawy tego typu, że nie mogę _mojego_ auta komu chcę dać do jeżdżenia choćby na ukrainę czy do tej Macedonii, mam płacic dodatkowo za jakieś upomnienia, mandaty, czy jak stoi w serwisie z jakiegoś powodu miesącami płacić raty za niejeżdżacy wóz ??? że mam za jakieś ryski i in pierdoły czy, przeróbki , nie mogę dziury tam czy siam wywiercić bo mi pasuje z jakiegoś powodu, przerobić czegokolwiek bez zgody właściciela - leasingodawcy, ubezpieczać gdzie chcę czy może wcale (bo to moje i moja decyzja czy ubrzpieczam czy zrobię zabezpieczenie skuteczne choć nielegalne) , czy sprzedać kiedy chce prosto szybko bez szukania chętnych na cesje itp ? to w ogóle nieporozumienie i kłóci się z ideą samochodu, którego sensem jest powiększanie zakresu swobody a nie ograniczanie jej.
(te opony w cenie i przeglądy przy ograniczeniach przebiegów w najmie to niezły żart, przecież przy tych przebiegach to nic się opony nie zużyją, a pzegląd to jedna czy dwie zmiany oleju i tyle)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 gru 2020, 12:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
No tak, przy zakupie gotówkowym odliczymy szybciej, ale jak juz jedzie się tu na przykładzie 'bogatej' osoby to skoro jest bogata to zarabia, skoro zarabia to płaci podatki, skoro płaci podatki to lepiej mieć koszty dzisiaj niż za rok. Lepiej wrzucić od razu 50k niż przez 5 lat (lub 2,5) po 2 czy 4koła. Prosta sprawa.

Co do 150k to tutaj już nic nie ma sensu bo wszystko powyżej nie zda się na nic ;) Można kombinować najmy i później leasingi ale to i tak nie będzie to co kiedyś, choć zawsze trochę lepiej niż bez tego.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 gru 2020, 12:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Chodzi o to że te koszty może ktoś mieć z powodu np inwestycji - wydaje na urządzenia, lokale itp i to obniża podatki PLUS - zarabia / będzie zarabiało na siebie . Czy jakichś innych kombinacji (nie znam się, ale wszelkie fundacje, jakieś dziwne spółki itp , czy nie wiem, jacht - jeśli mamy takie hobby jednocześnie włączony do działalności i czasem wynajęty).
Samochód to w duże części przypadków takie uzasadnianie na siłe fanaberii. Fanaberia nic złego, jakieś nagrod za pracę trzeba sobie sprawiac. Ale nie uzadniajmy go niebotycznymi korzyściami podatkowymi, bo żeby zaoszczędzić 20% wydajemy 80% .To nie jest korzyść.
Samochód mówi się że zarabia, ok , jeździ wozi umożliwia pracę, ale często gęsto do tego wożenia wystarczyłby znacznie tańszy. Generalnie jest zbytkiem i na tym swoje 5% leasingodawcy sobie pobierają.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 gru 2020, 12:55 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
25% nie 20 ;) przynajmniej tak było jak ja kupowałem - 19% dochodowy i połowa VAT. I tak patrząc to mając stówę możesz kupić "za tyle samo" auto za 135K.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 2 gru 2020, 13:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
2 grudnia 2020, o 12:48 Andrzejsr napisał(a):
Chodzi o to że te koszty może ktoś mieć z powodu np inwestycji - wydaje na urządzenia, lokale itp i to obniża podatki PLUS - zarabia / będzie zarabiało na siebie . Czy jakichś innych kombinacji (nie znam się, ale wszelkie fundacje, jakieś dziwne spółki itp , czy nie wiem, jacht - jeśli mamy takie hobby jednocześnie włączony do działalności i czasem wynajęty).
Samochód to w duże części przypadków takie uzasadnianie na siłe fanaberii. Fanaberia nic złego, jakieś nagrod za pracę trzeba sobie sprawiac. Ale nie uzadniajmy go niebotycznymi korzyściami podatkowymi, bo żeby zaoszczędzić 20% wydajemy 80% .To nie jest korzyść.
Samochód mówi się że zarabia, ok , jeździ wozi umożliwia pracę, ale często gęsto do tego wożenia wystarczyłby znacznie tańszy. Generalnie jest zbytkiem i na tym swoje 5% leasingodawcy sobie pobierają.


Chyba nie ma sensu dyskusja z Tobą. Ja nie rozmawiam o zasadności zakupu samochodu tylko zasadności finansowania tego samochodu lub nie. I tak wg mnie mają 100k w gotówce i firmę lepiej wziąć leasing niż kupić ten samochód za gotówkę. I to zawsze się sprawdzi. Bo rozmawiając o zasadności zakupu samochodu za kwotę X dla poszczególnych ludzi wyjdzie ze 80% ludzi tego samochodu nie potrzebuje. Z resztą - po co Wam Mazda 6? Nowa Dacia Logan 2x tańsza a i bardziej praktyczna i pojemna ;) Tak samo dyskusja tego Pana z YT o tym że jeżdząc 10-15kkm na rok lepiej jeździć Uberem. FAKT. Też tak myślałem dopóki nie urodziło mi się dziecko ;) Wcześniej też wyliczyłem że taniej wyjdzie jak żona będzie wszędzie jeździć uberem bo jak zsumowałem raty, ubezpieczenie, paliwo, parkingi i dodatkowe miejsce u mnie pod blokiem to wyszło że uber wyjdzie dużo taniej nawet jeśli raz na miesiac tym uberem pojechałaby sobie 100km w jedną stronę do rodziców. Ale jak pomyślisz że ma do Galerii, Lekarza czy gdziekolwiek targać za każdym razem fotelik i montować w uberze no to już jednak wychodzi na to że matematyka to nie wszystko ;) Oczywiście nie trzeba mieć dziecka, czasem jest potrzeba mieć w bagażniku pół domu pierdół i ta sama sytuacja ;) Także gadanie że najem przy niskim przebiegu to również bezsens. WSZYSTKO zależy od sytuacji i zasadność posiadania każdy musi sobie ogarniać sam. A rodzaj finansowania również ;) Niemniej jednak gotówka prawie zawsze w przypadku nowego samochodu będzie najgorsza jeśli ma się firmę.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2021, 13:46 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Czy ktoś się orientuje :idea: czy ASO Mazdy gdzieś bierze auta w rozliczeniu gdy kupuje się nowe u nich? :?:
Może ktoś to robił?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2021, 14:13 
Amator
Offline
Od: 20.08.2017
Posty: 65
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Brać, bierze, ale ... niekoniecznie jest tak prosto - kwestia indywidualnego przypadku co ci zaproponują. Znajomy to przechodził 2 razy. Wiem, że szukał po różnych ASO, i kupował auto tam gdzie mu dawali lepszą cenę.
kupował finalnie w Bielsko Biała.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2021, 14:20 
Bywalec
Offline
Od: 15.07.2019
Posty: 307
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Masz może informacje jak to wypadło względem średniej ceny jaką mógłby uzyskać sprzedając samochód?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2021, 14:34 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Kiedyś były np tabele odłupkowe Euro-tax, które wyceniały wartość , analogicznie jak do ubezpieczenia.
Teraz to pewnie jest online wszystko.

Ale jak to przy używanym samochodzie - każde auto jest wyceniane indywidualnie a różne salony maja różne polityki do zarobku na każdej sztuce.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2021, 16:15 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Generalnie to moje ASO miało taką politykę: brało najniższą (!) cenę z otomoto tego rocznika i wersji i odejmowało (!) jeszcze od tego chyba 3.500 zł. Wyszła suma, której nie chciał mi powiedzieć doradca, bo jak sam określił "to wstyd" :) Sprzedałem znajomym w 1 dzień jakieś 10.000 drożej niż ASO, co stanowiło ok. 30% więcej niż wycena...
Faktem jest, że samochód który chciałem zostawić w rozliczeniu to nie była Mazda.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 4 sty 2021, 16:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja raz rozważałem zostawienie auta w salonie w rozliczeniu (nie była to Mazda).
Mieli algorytm: (Euro-Tax + średnia z ofert auta z tego rocznika z tym silnikiem na otomoto )/2 * 0,8 - 1000 PLN

Niby przy zostawieniu auta w rozliczeniu dawali ekstra 1000PLN rabatu, ale tajemnicą poliszynela było, że i tak dawali rabaty po 10-15% to i ten 1000PLN mogli dodawać i odejmować wedle woli...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 4 sty 2021, 21:24 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2016
Posty: 1068
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
W Maździe jest/był program MazdaSelect tylko tam kwalifikowały się auta używane, ale niemalże nowe. Najbardziej opłaca się sprzedać samemu, choć sam proces sprzedaży jest uciążliwy. Teraz widziałem jakiś program SkySelection z limitem 7 lat i 150 tys. km, więc więcej samochodów się kwalifikuje.

..., a wracając do leasingu. Ja jestem zwolennikiem tego, co napisał @grzesiolek. Auto spłacę wkrótce (to już ponad 4 lata odkąd mam Maździoszkę) i będzie moja za 1% wartości początkowej. Zależnie od sytuacji ekonomicznej oraz stanu auta mogę sprzedać i kupić nową albo zostawić. Perspektywy są niepewne, a mam trochę zobowiązań, więc raczej zostawię, aby się nie pakować w kolejne, szczególnie, że przez ostatni rok naprawdę mało jeździłem (planowałem, że będzie miała przejechane 160 tys., a ma 137 tys.).

Kupno za gotówkę jak kto woli. Wynajem długoterminowy nie podoba mi się ze względów ideowych. To kolejny krok pozbawiania nas własności na rzecz pay-per-use. Ja jeszcze należę do tych, których uczyło się akumulacji własnego majątku, choć samochód nie jest tu dobrym przykładem bo to nie te czasy, że człowiek dorobił się dużego Fiata w wieku 40 lat i wiedział, że auto ma czyli będzie miał zawsze. Teraz to niestety rzecz szybko zużywająca się jak laptop czy telefon.

W ogóle wynajem długoterminowy jest korzystny dla osób, które chcą mieć w zasięgu ładne auto i niedużo za nie płacić, ale:
- jeśli chcą jeździć to się okazuje, że przy dużych przebiegach wychodzi drożej niż leasing.
- jeśli chcą mieć poczucie elastyczności np. w sytuacji pogorszenia sytuacji finansowej to się okazuje, że od umowy nie można tak po prostu odstąpić kiedy chcemy. Zazwyczaj trzeba znaleźć kogoś na nasze miejsce lub zapłacić karę umowną, nierzadko zabezpieczoną wekslem in blanco, więc różnica względem leasingu żadna (łatwiej chyba nawet znaleźć kogoś na przejęcie leasingu niż wynajmu).

Rozwiązanie dobre dla większych firm bo masz stały, przewidywalny koszt i o stan auta się nie martwisz. Wiadomo, że mało pracowników szanuje służbowe auta, choć zazwyczaj to jest tak, że umowa ma tak skalkulowane stawki, że nawet przy oddaniu złomu jeszcze wynajmujący na tym zarobi. ... i jeśli oddasz większy złom niż przewidziano w umowie to zawsze jest jakiś zapis w stylu "jeśli w wyniku oceny dokonanej przez rzeczoznawcę w momencie oddania... " to Ci każą dopłacić za ponadnormatywne zużycie, jeśli auto będzie zadbane nikt Ci premii nie wypłaci.

Ja analizując to w wynajmie długoterminowym widziałem tylko jedną zaletę: za miesięczne opłaty za Mazdę mogłem mieć Audi A7 2.0 TFSI quatro ze średnim wyposażeniem albo z tym samym napędem dobrze wyposażone A5. Tylko Mazdą mogę jeździć ile chcę, a tam mógłbym jeździć maks 30 tys. rocznie i Mazdę na koniec będę miał dla siebie, choćbym miał sprzedać i mieć wkład na kolejne auto, a tamto autko musiałbym oddać i zaczynać od 0.

Poza tym w niektórych miejscach ta A7 mogłaby zbyć koleć w oczy i utrudniać mi kontakty bo ludzie zawistni są, nawet Mazda to czasami za dużo. :-(

_________________
Pozdrawiam,
Jordan
https://skyisthelimit.aero


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 sty 2021, 07:29 
Bywalec
Offline
Od: 11.09.2018
Posty: 255
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Po tym co tu piszecie, to według mnie nie ma bardziej opłacalnego zakupu niż za gotówkę. Sam przez moment rozważałem leasing, ale przy obecnych zmienionych na plus przepisach podatkowych z limitem 150000, no nie widzę żadnych plusów leasingu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 5 sty 2021, 11:13 
Bywalec
Offline
Od: 15.07.2019
Posty: 307
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Z mniej oczywistych korzyści leasingu, takiego samochodu nie musisz wprowadzać do majątku firmy, wystarczy, że nie wrzucisz faktury wykupu w koszty, o ile dobrze kojarzę. Dzieki temu możesz go bez prbllemu sprzedać jako osoba prywatna i nie martwić się VATem itp. Drugą zaletą leasingu jest to, że nie wykładasz gotówki, nawet jak ją masz, możesz te pieniądze zainwestować i zamiast je od razu utopić w samochodzie to coś na nich zarobić


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 sty 2021, 17:07 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Chce kupić auto na działalność, leasing. Muszę zmienić księgową chyba bo nie bardzo ogarnia temat i słabo doradza.
Może macie namiar na jakieś dobre oferty leasingu albo polecacie swojego doradzce.

Rozważam leasing na 3 lub 4 lata, wpłatę wstępna będę miał ok 20-30% natomiast mam większą rozknine z wykupem ile procent. Nie wiem co po skończonym leasingu czy sprzedam czy sobie zostawię.
Myślę o wykupie 20% aby miesięcznie mieć ciut mniejszą ratę, lub całkiem ciąć odsetki i wykup 1%...

Czy dobrze rozumiem, że przy wykupie nie ma znaczenia czy wykupie na firmę czy siebie prywatnie, bo później wciągnę bądź nie na działalność...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 sty 2021, 17:19 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No na firmę to musisz mieć fakturę wykupu. W drugą stronę - fakturę możesz wywalić do śmieci (czytaj - nie wrzucać w koszty). Co do oferty - wyślij gdzie się da zapytanie, wybierasz później najlepszą ofertę i wysyłasz tam gdzie dostałeś gorszą, niech przedstawią lepszą. I tak z 2-3 razy. Mi się udało zejść z kosztami ponad połowę tego co było w pierwszej ofercie.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 sty 2021, 17:27 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
Hehe już tak zrobiłem
Czyli wykupując za 1% w moim przypadku 1250 żaden koszt byłby, ale już przy wykupie za 20%, tj 25000 to już jest jakiś koszt....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 sty 2021, 20:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
5 stycznia 2021, o 07:29 makoleon napisał(a):
Po tym co tu piszecie, to według mnie nie ma bardziej opłacalnego zakupu niż za gotówkę. Sam przez moment rozważałem leasing, ale przy obecnych zmienionych na plus przepisach podatkowych z limitem 150000, no nie widzę żadnych plusów leasingu.


Ty tak serio? Czy po prostu nie masz firmy? Bo wtedy to zrozumiałe że leasing nie jest dla Ciebie :lol: :lol:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 25 sty 2021, 20:44 
Bywalec
Offline
Od: 11.09.2018
Posty: 255
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Mam działaność jednoosobową i nie jestem vatowcem. Leasing nie jest za darmo, samochód byłby wtedy droższy, więc nie wiem jak miałbym na tym skorzystać. No chyba tak, że nie muszę wykładać wtedy pieniędzy od razu w całości, ale to wtedy nie kupowałbym na siłę większego samochodu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 sty 2021, 00:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Otóż to, nie każda działalność jest obarczona VATem i odnosi vatowskie korzyści z leasingu. Dla nie-vatowca jedyna korzyść podatkowa to taka sama co w amortyzacji zwykłej, tyle że szybsza w leasingu.
No i nie każdy potrzebuje jednego dużego łupnięcia kosztów (dużej wpłaty) może ma inne koszty prowadzenia działalności. Po drugie wyrównały się wartości aut kupionych prywatnie czy branych w leasing (obie 150 tys, wcześniej prywatnie do 20 tys euro jakoś, a leasing bez tego ograniczenia) .

Po drugie ciekawie się robi obecnie gdy pojawiła się forma opodatkowania kartą podatkową - stała niska stawka - tyle że nie ma odpisów, więc część klientów nie będzie odpisami zainteresowana już. (tzn karta była wcześniej , ale poszerzył się zakres tego kogo może objąć) . Choć coś to trochę dziwne, że rząd ot tak daruje sobie część wpływów do budżetu. I dziwne że nie można po niej przejść znów na liniowy . No ale to poza tematem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 sty 2021, 09:32 
Bywalec
Offline
Od: 11.09.2018
Posty: 255
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
No właśnie, zgadzam się z Forumowiczem powyżej. Nie mówię, że leasing jest zły. Ale denerwuje mnie takie uogólnianie i wmawianie że jest najlepszym rozwiązaniem, a kto ma firmę, to się nie zna albo jest frajer.
Sam rozważałem leasing, ale teraz jak jest limit 150 tys., to już nie miałem wątpliwości. No i przy zakupie za gotówkę sam jestem sobie sterem, żeglarzem, okrętem. Chcę to ubezpieczam/jadę na przegląd/pożyczam samochód komu chce i się nie martwię że czuwa nade mną właściciel samochodu czyli leasingodawca. Ale broń Boże nie krytykuję tu osób, które leasing biorą, każdy wie co dla niego najlepsze. Chcę tylko powiedzieć, że często dużo osób kojarzy, mam działalność=to tylko leasing, a tak nie jest.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 sty 2021, 09:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Oczywiście że są jakieś tam przypadku gdzie niby się nie opłaci, choć ja w sumie widzę jeden, kupa kasy na kupce i większe koszty niż przychód. Mimo wszystko wg mnie 90% leasing się bardziej opłaci nawet jak o tym nie wiedzą. Wykładając kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy złotych z góry nie mogąc ich odliczyć od razu nie jest rozsądne. W sensie rozsądna firma te pieniądze obróci w tym czasie i zarobi dużo więcej niż koszt leasingu.
Pomijając już fakt że często da się wkręcić w leasing typu 101%. No i że bardzo często oferty na samochód pod leasing są lepsze niż za gotówkę...

Sam brałem leasing na samochód VAGa w opcji 101%. Na tym przykładzie Przez 3 lata, samochód o wartości 100k kosztuje mnie dokładnie 101k pln. Dzięki temu na dzień dobry jednorazowo mogę wrzucić w koszty 45kpln. Reszta rozłożona na 3 lata i wykup 1% na osobę prywatną. Gdzie tu sens wykładania 100k z góry i odliczania mniej niż 2k co miesiąc lub jak się zakombinuje ~3,5k?

Jedyny plus nie brania leasingu jeśli ktoś bardzo chce jaki widzę to brak konieczności wykupowania AC, które narzuca leasing. Natomiast kupować nowe auto i nie wykupić AC? Bezsens. No a argument wyżej że nie można nikomu pożyczyć samochodu to głupota, w końcu to samochód firmowy.

No i jeszcze zakup samochodu bardziej premium, np za 300k, można kupić go w leasing/najem z wykupem 150k i później wpuścić w drugi leasing i całe 150k puścić w koszty, których nie dałoby się w ogóle ująć w koszty gdyby kupić go od razu za cash.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 sty 2021, 10:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
101% to już ma pozostałe procenty wliczone w cenę "wyjściową" auta.
To dotyczy vag zdaje się ? no i mamy kolejny przykład pogoni za procentami - później całe ulice w VW , audikach i skodach . Bo 1 procent.
Leasing to potworne ograniczenie możliwości wyboru i wolności. Poza tym ze do marek konkrertnych jak widzimy wokół, to do nowych tylko (ktoś lubi cechy niedoładowanego 6-8 cylindrowego silnika - nie ma), ubezpieczenia (tak, rozsądne ale nie w każdym przypadku) , możliwości przerwania przygody z danym wozem przed okresem skończenia wypożyczania, pozostania z nim (bo "ucieka" kolejna korzyść podatkowa) , pożyczenia (nie mówimy raczej o autobusach czy wozach przedstawiciela farmaceutycznego). Czy podarowania lub nie wiem, przegrania w karty .
A no i nie każda działalność opiera się na obrocie gotówką.
Mnie to odrzuca, bo auto było kiedyś i jakoś to we mnie tkwi, elementem poszerzającym wolność i możliwości (choćby potencjalne) , a nie ją ograniczającym , i nie mówię tylko o przymusie kolejnej raty i lamentach bo lockdown czy inny kryzys , tylko o powyższych.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 sty 2021, 10:31 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1523
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
26 stycznia 2021, o 10:20 Andrzejsr napisał(a):
Leasing to potworne ograniczenie możliwości wyboru i wolności. Poza tym ze do marek konkrertnych jak widzimy wokół, to do nowych tylko

Niekoniecznie. Po pierwsze to dowolne auto można wziąć w leasing - chcesz Mustanga 5.0 V8? Proszę bardzo. Używane też można wziąć w leasing.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 sty 2021, 11:25 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
26 stycznia 2021, o 10:20 Andrzejsr napisał(a):
101% to już ma pozostałe procenty wliczone w cenę "wyjściową" auta.
To dotyczy vag zdaje się ? no i mamy kolejny przykład pogoni za procentami - później całe ulice w VW , audikach i skodach . Bo 1 procent.


Nie znasz się ale się wypowiesz - brawo ;) Najpierw targowałem na grubo samochód, a jak już wytargowałem wszystko co się da to poprosiłem o leasing 101% który był w ofercie. Nic więc nie było wliczone, a rabat miałem najwyższy w PL w tym momencie. Inna sprawa że targowałem to dobry miesiąc z ASO w Łodzi, bo w Poznaniu nie chciało im się gadać. Wszystko kwestią podejścia, jeden chce udawać bogatego bo kupuje za gotówkę i wstyd się targować, inny targuje, ogarnia korzystne finansowanie itp.
Podobnie kolega, skoda Superb w konfigu za 198k, wytargowana do 165k i na to leasing 101,5%. Do tego wkład 45% i pięknie wszystko w koszty. Tylko blachy z innego miasta - 'somsiad' się zorientuje że leasing, a nie gotówka i będzie wstyd na całą wieś :( :lol: :lol:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 26 sty 2021, 11:40 
Bywalec
Offline
Od: 11.09.2018
Posty: 255
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
No dla mnie akurat prestiż związany z samochodem to dla mnie jakaś abstrakcja. Ja po mieście wolę zdecydowanie moja starą Corsą jeździć niż Mazdą, bo jest po prostu wygodniej.
A już to że samochód podnosi prestiż przed klientami w prowadzonej działalności gospodarczej to jakaś abstrakcja, a często jest tak, że wielu właśnie zaczyna działaność gospodarczą od samochodu


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 829 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.