Teraz jest Cz, 16 lip 2020, 15:05

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 599 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
PostNapisane: Śr, 24 cze 2020, 08:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2513
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
peterpl, head-up w FL1/FL2 był tylko SkyPassion a adaptacyjny tempomat tylko SkyPassion z AT...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 cze 2020, 08:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 620
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
W najnowszym GL każda wersja ma head up i to na szybie a nie wysuwanej płytce oraz aktywny tempomat. Kolega ma w profilu napisane że ma Mazdę z 2018 więc założyłem że ma najnowszy lift który wszedł w drugiej połowie 2018, ale być może ma końcówkę poprzedniego liftu, a tam faktycznie było trochę biedniej.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 cze 2020, 08:44 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.06.2020
Posty: 14
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
24 czerwca 2020, o 08:35 szymonpoznan1 napisał(a):
Kolega ma w profilu napisane że ma Mazdę z 2018 więc założyłem że ma najnowszy lift który wszedł w drugiej połowie 2018, ale być może ma końcówkę poprzedniego liftu, a tam faktycznie było trochę biedniej.

niestety masz rację, moja jest z maja 2018 i to była jedna z ostatnich przed kolejnym liftem
ale i tak jestem zadowolony... :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 cze 2020, 08:45 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.07.2019
Posty: 212
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
24 czerwca 2020, o 09:05 gzesiolek napisał(a):
peterpl, head-up w FL1/FL2 był tylko SkyPassion a adaptacyjny tempomat tylko SkyPassion z AT...


Faktycznie, chyba coś pomieszałem w pamięci z CX-5, bo tam jeszcze w 2018 head-up był w SkyEnergy, ale na płytce, a w SkyPassion na szybie.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 cze 2020, 21:38 
Amator
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 97
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
1. Jeśli chodzi o mnie to mogliby zrobić chwilowe spalanie pokazywane poprzez liczbę, a nie jakiś "wykres" totalnie nieczytelny.
2. Adaptacyjny tempomat to dla mnie porażka psująca płynność jazdy, bo radar za wcześnie spowalnia, mimo, że auto jadące przed nami jest dobre paredziesiąt metrów przez nami, ktoś próbował to wyłączyć? - opcja w menu niestety nie sprawia, że mamy "normalny tempomat".
3. Podłokietnik jak ktoś wspomniał króciutki, Mazda 3 BP ma to świetnie zrobione, ale miejsce na kubki to podstawa w autach tej klasy, kolega, który pisał o tym, by je zlikwidować w miejce dłuższego podłokietnika chyba nie latał dużo tras ;)
4. Można zrobić, żeby elektryczny ręczny się sam załączał przy wyłączeniu auta poprzez jakąś opcję w menu?
5. Szkoda, że nie zrobili jak to było w poprzednich generacjach Mazd szyb opuszczanych i podnoszonych z kluczyka, dla mnie to była rewelacyjna opcja wietrzenia auta latem poprzez opuszczenie wszystkich szyb, nie wchodziło się do piekarnika.
6. Brak regulacji zagłówka w poziomie, możecie nie uwierzyć, ale to było jedno z głównych kryteriów wyboru auta - odpowiednio ukształtowany zagłówek. W Maździe 3 BL, którą kiedyś miałem zagłówek był tak zrobiony, że wypychał głowę do przodu i po trasie 1000km miałem ogromny ból karku, z tego też powodu odpadł nowy Peugeot 508 - zagłówek tam jest tak mocno pochylony do przodu, że wypycha nienaturalnie głowę do przodu. Udało się, że w 6-tce, mimo, że nie ma regulacji w poziomie zagłówek jest w miarę dobrze skonfigurowany i nie wypycha głowy, aczkolwiek w tej klasie aut (D / E) regulacja pozioma powinna być standardem (miałem to w Sonacie z 2004 r., w C5 z 2010).

A tak poza tym to cała reszta bardzo odpowiada :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 cze 2020, 08:26 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1310
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
2. Masz (przynajmniej u mnie) regulację odległości w jakiej ma reagować, 4 czy 5 stopni. Automat wersja 2015 czyli FL1.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 cze 2020, 08:46 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.06.2020
Posty: 14
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
24 czerwca 2020, o 21:38 tomekdk napisał(a):
Można zrobić, żeby elektryczny ręczny się sam załączał przy wyłączeniu auta


ja odkąd mi w Oplu (co prawda duuuużo starszym ale jednak technika podobna) zablokowało koła nie używam ręcznego w zasadzie nigdy w żadnym samochodzie, górka, nie górka nie ma znaczenia, na biegu też dobrze się trzyma

24 czerwca 2020, o 21:38 tomekdk napisał(a):
Adaptacyjny tempomat to dla mnie porażka


dobrze że posłuchałem sprzedawcy bo miał taką samą opinie na ten temat, podobno to nie to samo co w Mercu czy VW/Audi

24 czerwca 2020, o 21:38 tomekdk napisał(a):
Szkoda, że nie zrobili jak to było w poprzednich generacjach Mazd szyb opuszczanych i podnoszonych z kluczyka


podobno jest jakaś modyfikacja za parę złotych ale trzeba się wpinać we wiązki i takie tam więc się w to nie bawię


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 cze 2020, 09:07 
Stały bywalec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 632
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
25 czerwca 2020, o 09:46 Endrju11 napisał(a):
nie używam ręcznego w zasadzie nigdy w żadnym samochodzie, górka, nie górka nie ma znaczenia, na biegu też dobrze się trzyma

I właśnie dlatego:
25 czerwca 2020, o 09:46 Endrju11 napisał(a):
mi w Oplu (co prawda duuuużo starszym ale jednak technika podobna) zablokowało koła

;)
W tym Oplu też był elektryczny ręczny?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 cze 2020, 10:40 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 300
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Miałem Astrę 2011 r. i elektryczny ręczny działał doskonale. Ale korzystałem z niego w każdej możliwej sytuacji i dlatego nie zapiekal się itd.

Tempomat adaptacyjny - przecież można sobie ustawić jaki ma trzymać dystans od poprzedzającego auta. Nie wiem jakie macie oczekiwania wobec tego systemu?
Z ciekawości napiszcie co dokładnie w nim was wkurza?


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 cze 2020, 11:05 
Amator
Offline
Od: 07.11.2019
Posty: 68
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Tempomat adaptacyjny działa poprawnie - nie jest to ten sam poziom co w Audi, lecz tam musimy za niego również sporo dopłacać, a w Mazdach mamy to w standardzie. Ja z nim nigdy nie miałem żadnych problemów, wszystko zależy od tego jaką odległość od auta z przodu ustawicie (zakresy zwiększają się wraz z prędkością), na pewno bardzo szybko reaguje na zmiany na drodze. Działa o wiele lepiej niż ten montowany w Fordach czy Alfach - w Mustangu podczas jazdy samochód mi wyjechał z zatoczki, a auto nie próbowało nawet hamować, dopiero po czasie go zauważyło. Znajomy jeżdżący Giulią miał sytuacje, gdzie samochód ciężarowy z przodu nie mógł zostać wykryty i Alfa nawet nie próbowała zwalniać.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 cze 2020, 11:16 
Wstydliwy
Offline
Od: 14.06.2020
Posty: 14
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
25 czerwca 2020, o 09:07 Luke napisał(a):
W tym Oplu też był elektryczny ręczny?


nie, był manualny ale wg mnie obojętne czy się przyciska guzik czy ciągnie za wajchę to efekt jest chyba taki sam, tłoczek ściska tarczę i tak trzyma godzinami (a czasami dniami) więc myślę że szansa na zapieczenie jest większa ale mogę się mylić


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 cze 2020, 12:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1544
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Zależy co się zapieka, nie wiem jak w Oplach, ale w pewnej marce na A nagminnie zapiekają się linki (nieszczelność pancerz - linka - sól - gorąca/zimno i korozja i może się zdarzyć że wajcha w dół, a klocki dalej dociśnięte do tarcz). W tym przypadku raczej bardziej szkodzi nieużywanie.
A w elektrycznym - brak linki więc zapiec się ona nie może .
Żeby tłoczek się zapiekł to jakiś szrot zacisk musiałby być, Przecież on pracuje podczas każdego zwykłego hamowania, nie tylko przy zaciąganiu ręcznego.
Ja jedynie podczas naprawdę srogich mrozów czy przewidując dłuższy (ale taki naprawdę dłuuugi) postój auta nie zaciągam ręcznego (klocki mogą przyrdzewieć do tarcz, a na mrozie kiedyś widziałem całodniową akcję próby zluzowania ręcznego elektrycznego w passacie) .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 cze 2020, 13:17 
Wtajemniczony
Offline
Od: 22.03.2018
Posty: 194
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
25 czerwca 2020, o 11:40 mirpo napisał(a):
Miałem Astrę 2011 r. i elektryczny ręczny działał doskonale. Ale korzystałem z niego w każdej możliwej sytuacji i dlatego nie zapiekal się itd.

Tempomat adaptacyjny - przecież można sobie ustawić jaki ma trzymać dystans od poprzedzającego auta. Nie wiem jakie macie oczekiwania wobec tego systemu?
Z ciekawości napiszcie co dokładnie w nim was wkurza?


Jak na ta klasę auta działa bardzo poprawnie . Ciekawe jest że w 2019 dali zmianę w sofcie ?( tak jest w moim , a przynajmniej tak mi się wydaje ) auto dawniej przyspieszało po interwencji / zwolnieniu ospale a obecnie momentalnie zbija bieg i przyspiesza , macie podobne odczucia ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 cze 2020, 14:27 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 300
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Andrzejsr napisał(a):
A w elektrycznym - brak linki więc zapiec się ona nie może .
Żeby tłoczek się zapiekł to jakiś szrot zacisk musiałby być, Przecież on pracuje podczas każdego zwykłego hamowania, nie tylko przy zaciąganiu ręcznego.


Bardziej chodzi o to, że zapieka się mechanizm od ręcznego w tłoczku. I w tedy efekt taki, że hamulec roboczy działa, a ręczny nie. A w Oplu mimo że elektryczny to był na linkach :)

A co do tempomatu adaptacyjnego, generalnie u mnie wykrywa pojazdy prawidłowo, jeszcze mi się nie zdarzyło żeby nie widział pojazdu z przodu. Czasem jak jest jakiś mocniejszy łuk na ekspresówce, to sporadycznie zdąży się że wykryje ciężarówkę która jedzie prawym pasem jakby jechała przede mną.
W tempomacie jedna rzecz bym zmienił, to żeby nie rozpędzał się od razu po włączeniu kierunkowskazu....


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 25 cze 2020, 14:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2513
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Mi w FL1 też adaptacyjny tempomat bardzo pasuje... jeździłem kilkoma innymi markami i większej różnicy nie odczułem... Może Mazdowski nieco za szybko używa hamulca, ale daje za to poczucie pewności, że co by się nie działo to zareaguje...
Ale ja mam na minimalną odległość i jeździ mi się z nim dość płynnie... Pojawia mi się auto w HUDzie na radarze to wiem, że to moment, żeby zmienić pas na lewy jeśli nie chcę aby mi zwalniał...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 cze 2020, 15:35 
Amator
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 97
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Panowie ... ja wyraźnie napisałem o płynności jazdy, a nie o bezpieczeństwie, ani też o tym czy widzi pojazdy z przodu na łuku :)

I tak, nawet na najbliższym dystansie jest on za duży, żeby jazda była płynna, bo za szybko spowalnia. Ktoś zresztą napisał, że czuje jak go samochód wyhamowuje, i czuje to w momencie, kiedy jeszcze mógłby śmiało przejechać dobry dystans by się zbliżyć do poprzedzającego auta.
Poza tym jak masz ustawioną prędkość na tempomacie tylko o kilka km/h więcej niż poprzedzający samochód to żeby go zacząć wyprzedzać musisz dosyć wcześnie wyskoczyć
na lewy pas, co spowalnia też płynność jazdy aut jadących za Tobą (szybciej), a na zwykłym tempomacie jest się w stanie bliżej podjechać do auta, które jedzie przed nami, bez żadnego niebezpieczeństwa. Dlatego nauczyłem się wciskać po prostu gaz i przyspieszać jak się zbliżam do poprzedzającego, szczególnie kiedy nasza różnica prędkości nie jest jakaś duża, bo inaczej musiałbym za szybko wyskoczyć na lewy i za długo blokować.
Gdybym mógł wyłączyć aktywny to bym bez żadnego zastanowienia wyłączył, nie po to ustawiam sobie jakąś wartość na tempomacie, żeby mnie co chwilę samochód spowalniał, a też nie robi tego w jakiś przyjemny / płynny sposób, na zwykłym mogłem bez żadnego wyhamowywania wbić się w lukę by ustąpić miejsca jadącemu za mną / pędzącemu i za chwilę z powrotem wrócić na lewy pas ... teraz co chwilę przyhamowywanie.
A gdyby ktoś jeszcze nie był przekonany to niech sobie pojedzie do Niemiec i leci +-160km/h, gdzie za chwilę ma kogoś na ogonie, zjeżdża na prawy pas, by za chwilę wrócić na lewy ... a tam aktywny już chwyta kogoś z przodu na prędkości 120-130 km/h i przyhamowuje ... a wcześniej można było to wszystko wykonać bez żadnego przyhamowywania.
Dlatego jeśli ktoś by znalazł patent na powrót do zwykłego tempomatu i dezaktywację aktywnego to z góry dziękuję za info.

25 czerwca 2020, o 15:27 mirpo napisał(a):
W tempomacie jedna rzecz bym zmienił, to żeby nie rozpędzał się od razu po włączeniu kierunkowskazu....

To jest akurat odwrotność tego, o czym piszę, czyli odwrotność płynności jazdy :)
Czyli ... ktoś jedzie gdzieś tam niedaleko za Tobą lewym pasem dosyć szybko ... a Ty włączając kierunkowskaz oczywiście widzisz, że możesz zmienić pas i zmieniasz na lewy ... i teraz mówisz, że lepiej by było gdyby tempomat aktywny nie rozpędzał auta od razu? yyy ... no to są 2 opcje:
1. najpierw włączasz kierunkowskaz a później patrzysz czy możesz zmienić pas
2. płynność jazdy Cię za bardzo nie interesuje ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 cze 2020, 16:16 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 08.02.2020
Posty: 9
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Czy ktoś miał problem z nieprzyjemnym zapachem coś jak stechlizna /stare jajko z klimy? Dodam że 2 m-ce temu dobijałem czynnik chodzący, przy tym ozonownie i wymiana filtra kabinowego. Co ciekawe smród pojawia się po tym jak auto postoi cały dzień w słońcu.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 25 cze 2020, 17:01 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 1433
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
24 czerwca 2020, o 07:11 SonicSilver napisał(a):
180 złotych


Kurde, z czego te sprężyny? Kumpel kupował na bazarze za 8 zł sztuka i też działają!

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~240000km. <pucu>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 cze 2020, 17:08 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1310
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja mam sposób. Anuluję i przywracam jak już znowu potrzebuję :) i jest to dla mnie całkiem wygodne. Wytracam prędkość dzięki temu i mocniej przyspiesza po chwili.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 25 cze 2020, 17:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2513
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
tomekdk no to nie mam pojęcia, ale u mnie aż tak tego nie odczuwam... Może ten tempomat Mazdy lepiej sobie radzi w 2.5 AT niż w 2.0 MT... Zresztą nie wyobrażam sobie płynności tego rozwiązania bez skrzyni automatycznej...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 cze 2020, 20:49 
Bywalec
Offline
Od: 26.08.2018
Posty: 259
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: mazowiecki
ja powiem, że mnie też tempomat irytuje, a dokładnie wracanie do zadanej prędkości, przykład:
jadę autostradą 140 i widzę że ciężarówka zaczyna wyprzedzać inną, tempomat zaczyna zwalniać ze 140 do powiedzmy 90. Ciężarówka kończy wyprzedzanie innej, auto ma wolną drogę i tempomat zaczyna bardzo mocno przyspieszać, mam odczucie jakbym wciskał pedał gazu do dechy. Do tego stopnia mnie to irytuje, że sporadycznie włączam tempomat, głównie jak na autostradzie jest niewielki ruch.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 cze 2020, 20:58 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1310
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ploza a wyżej ktoś się cieszył z tej zmiany :D wg. mnie u mnie przyspiesza rozsądnie - nie muli, nie jest w żadnym wypadku do dechy, trochę słabiej niż sam bym przyspieszył ale tylko trochę.

I widzę te muły co jadą na adaptacyjnym "wolnym", wcześniej grzał, moc ma, niestety oszczędza paliwo tak jak na kierunkowskazach - w końcu auto kiedyś samo tam przyspieszy. A ja za nimi się wkurzam.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 cze 2020, 21:09 
Bywalec
Offline
Od: 26.08.2018
Posty: 259
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: mazowiecki
Wedrowiec jeden pije kawę z mlekiem, inny czarną. Tak ten świat stworzony, że to co jednego wkurza innego uszczęśliwia :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 25 cze 2020, 21:48 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 03.02.2020
Posty: 206
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
24 czerwca 2020, o 08:13 mamaj12 napisał(a):
SonicSilver miałem taki w Octavi dopóki nie wywalilem tych sprężyn ;)
To nie sprężyny :D To siłowniki ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 26 cze 2020, 06:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2513
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
SonicSilver sprężyny gazowe jakby już być purystą technicznym...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 26 cze 2020, 15:38 
Wstydliwy
Offline
Od: 22.04.2019
Posty: 11
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
24 czerwca 2020, o 22:38 tomekdk napisał(a):
4. Można zrobić, żeby elektryczny ręczny się sam załączał przy wyłączeniu auta poprzez jakąś opcję w menu?


Jeżeli używasz funkcji 'hold' to ręczny sam się zaciągnie po wyłączeniu silnika.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 26 cze 2020, 15:41 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2513
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
25 czerwca 2020, o 22:09 ploza napisał(a):
Wedrowiec jeden pije kawę z mlekiem, inny czarną. Tak ten świat stworzony, że to co jednego wkurza innego uszczęśliwia :wink:


Inna sprawa, że od FL3 troszkę oprogramowanie zmienili na bardziej narowiste i przy zwalnianiu i przy przyśpieszaniu...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lip 2020, 09:24 
Wstydliwy
Offline
Od: 21.05.2018
Posty: 13
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
25 czerwca 2020, o 16:35 tomekdk napisał(a):
Dlatego jeśli ktoś by znalazł patent na powrót do zwykłego tempomatu i dezaktywację aktywnego to z góry dziękuję za info.

Zakleić radar :lol:
Raz miałem sytuację w zimie, że syf zalepił radar i ku mojemu zdziwieniu auto nie zaczęło zwalniać przed poprzedzającym samochodem. Przy najkrótszym ustawionym dystansie i sporej różnicy w prędkościach mojej i auta z przodu na autostradzie sprawiło, że było to dosyć niebezpieczne.

Co mnie wkurza, FL2:
1. Wolno odpalające się multimedia po uruchomieniu auta, w tym CarPlay i to że nie jest on po wifi.
2. Asystent pasa ruchu. Wolałbym żeby utrzymywał auto na środku pasa a nie interweniował w momencie jego niezamierzonej zmiany i to tylko jednokrotnie jeśli się nie ruszy kierownicą.
3. Ostrzeganie o nie trzymaniu kierownicy - jadąc autostradą i trzymając kierownicę potrafi interweniować zupełnie niepotrzebnie.
4. Brak otwierania szyb z kluczyka.
5. Brak subwoofera nawet w wersji Bose. Tylne głośniki i w drzwiach, i w półce po prostu nie grają. Regulacja bardziej na tył sprawia, że dźwięk traci na jakości.
6. Brak guzików do otwierania w tylnych klamkach.
7. Keyless zbyt szybko zamyka auto, nie mogę wyciągnąć córki z fotelika po stronie pasażera z tyłu bez ponownego otwarcia auta z kluczyka + punkt 6.
8. Brak turbo (co też ma swoje zalety), nieszczęsna europa.
9. Brak auto hold. Wiem że jest w nowszym lifcie.
10. Radio DAB mocno się gubi poza miastem. To pewnie nie jest kwestia tylko auta ale i pokrycia.
11. Klejone podwójne szyby mogły by być również z tyłu ;)
12. Wspomniane wyżej przyspieszanie z tempomatu, u mnie jest mułowate. Mogło by być bardziej dynamiczne ale też bez gazu do dechy.
13. Wyciszenie.

Pomimo listy powyżej auto jest bardzo fajne i będę je polecał każdemu! Jednak nie kosztowało setek tysięcy zł i trzeba też na to wziąć poprawkę.
Część niedogodności wyeliminowałem, do części się przyzwyczaiłem a resztę zaakceptowałem :P

Na pewno gdyby był temat "Co Wam się podoba w GJ/GL?" lista była by dłuższa ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 10 lip 2020, 11:31 
Stały bywalec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 632
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przypomniałem sobie jeszcze jedną rzecz, która mnie wkurza: mały piktogram samochodu z czujnikami w prawym górnym rogu obrazu z kamery cofania. Jest on DOKŁADNIE w takim miejscu że zasłania obraz jak wyjeżdża się tyłem z parkowania skośnego... Być może jest to dla ruchu lewostronnego, wówczas byłoby OK...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 599 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 16, 17, 18, 19, 20

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Maarcinoos i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.