Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Tyre rotation due
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=47&t=8219
Strona 1 z 1

Autor:  Blackhevy [ N, 27 lip 2014, 21:12 ]
Tytuł:  Tyre rotation due

Szybkie pytanie jeszcze, przy około 18 000 km wyświetliło mi komunikat "Tyre rotation due". Miał ktoś coś takiego? Ma to niby oznaczać konieczność zamiany przednich i tylnych kół miejscami, celem wyrównania ich zużycia. I czy da się ten komunikat usunąć bez pomocy serwisu, bo pokazuje się po każdorazowym uruchomieniu silnika.

Autor:  tombien [ N, 27 lip 2014, 21:15 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

Można go wyłącząć w Settings na małym wyświetlaczu. :)

Autor:  kinioo [ Pn, 23 paź 2017, 13:58 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

Hejka,

Wyswietlila mi sie 'przypominajka' ze o przkladce opon....jak to zresetowac ??

Dzieks,

Krzysiek

Autor:  ddreporter [ Śr, 25 paź 2017, 11:59 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

Wchodzisz w aplikacje, wskazówka ostrzegawcza i resetuj ustawienia o ile dobrze pamiętam, nie mam teraz żadnego komunikaty wiec nie mogę sprawdzić

Autor:  cornoli0 [ Pn, 18 gru 2017, 22:42 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

Podpinam się, przerabiał to ktoś w wersji 2013+ ?

Autor:  mihh [ Pt, 17 sie 2018, 10:49 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

zmienia sie jak pisal ddreporter z menu MZD
dodatowo mozna tam ustalic po ilu km ma byc takie przypomnienie i czy w ogole ma byc.

Autor:  Smook [ Pt, 17 sie 2018, 11:42 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

Istotne - do menu Maintenance nie da się wejść podczas jazdy.

Autor:  skwieradee [ Pt, 16 lis 2018, 01:38 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

Witam. Czy rotacja kół ma w ogóle sens? Podobno niektórzy producenci nie zalecają tej operacji. Akurat producentow bym nie słuchał, bo ktory z producentów by chciał żeby opony były dłużej eksploatowane? Ja mam 19stki Bridgestone potenza, przód lichy tył jeszcze ok i nie wiem czy robić rotację czy poprostu wymienić przód na nowe? Jak kupie nowe to nie dać ich wtedy na tył a te z tyłu na przód? Przegląd mam w kwietniu i tak na prawdę do tego czasu nie chciałbym kupować nowych opon, ewentualnie właśnie dać te mniej zużyte z tyłu na przód. Poradzi ktoś?

Autor:  chmooreck [ Pt, 16 lis 2018, 07:19 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

Nowe/lepsze na tył.

Autor:  tombien [ Pt, 16 lis 2018, 08:18 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

16 listopada 2018, o 01:38 skwieradee napisał(a):
Czy rotacja kół ma w ogóle sens?

Według mnie jak najbardziej. W wyniku tego wymieniam zawsze 4 szt. i są one jednakowo zużyte.
Jestem zdecydowanym przeciwnikiem wymian opon jedynie na 1 osi. Oczywiście dotyczy to sytuacji, kiedy rozmiary na 2 osiach są jednakowe. Z drugiej strony to Forum Mazdy a nie BMW czy Alfy. ;)

Autor:  Millerek [ Pt, 16 lis 2018, 09:06 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

Rotacja kół?
Obowiązkowa!
..tyle w temacie.

Autor:  dropt07 [ Pt, 16 lis 2018, 13:15 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

Rotuję co 10 tys. km przy wymianie oleju, choćby dlatego, że opony osi napędowej ze względu na fakt, że to na nich spoczywa nadanie pojazdowi ruchu, zużywają się szybciej. Jest to spowodowane intensywnością pracy jaką oś napędowa, a tym samym jej opony muszą wykonać w porównaniu do osi wleczonej. Niejednolita głębokość bieżnika na różnych osiach może być przyczyną nierównego hamowania i prowadzenia pojazdu, zwłaszcza w warunkach deszczowych. Zmieniając miejsce montowania opony, robimy to nie tylko po to, aby zapewnić im dłuższy okres eksploatacji, ale także, by zmniejszyć utratę przyczepności osi nienapędzanej samochodu. Jedynie musimy zwrócić uwagę na sposób rotacji opon symetrycznych i kierunkowych (na krzyż lub odpowiednio po tej samej stronie). Te zasady rotacji są znane od lat i jeszcze trochę.

Autor:  Millerek [ Pt, 16 lis 2018, 14:32 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

Wszystko się zgadza, i już miałem.jesze napisać o rotacji na krzyż bądź nie. Ale to zależy właśnie jakie mamy opony.
Nie zawsze możemy zrobić rotacje na krzyż.

Ogólna rotacja? Tak, zawsze, nawet dwa razy ma sezon.

Tylko po to, aby na obu osiach, mieć podobny stan bieżnika dla zachowania optymalnego prowadzenia w każdych warunkach na drodze.

Ps...i teraz się znowu zacznie....temat, gdzie i jak mają być opony założone, lepsze na tył czy na przód..... Hehe....

Autor:  skwieradee [ Pt, 16 lis 2018, 14:36 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

Ale żeś przewidział :)

Super dzięki za rady. Czyli teraz po rotacji będzie tył biedny, przód ok, licznik wyzerowany. W kwietniu na przegląd kupię dwie nowe. I teraz pytanie, dać nowe na tył i rotacja znowu jak licznik każe? Czy może lepiej nowe na przód, te z przodu z powrotem do tyłu i wyzerować licznik? :)

Autor:  Millerek [ Pt, 16 lis 2018, 14:48 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

Do tego pytania akurat musisz podejść indywidualnie, niestety.
Ja.mam swoje myślenie w tej sprawie....

Autor:  chmooreck [ Pt, 16 lis 2018, 14:56 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

skwieradee jak masz +/- takie same -> robisz rotację, jak masz 2 nowe i 2 używane, to nowe zawsze na tył.

Autor:  Millerek [ Pt, 16 lis 2018, 15:13 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

...A przednie gorsze, zużyją się bardzo szybko i będą do śmieci za pół roku...hehe... :-) no ale tyl będzie jak nówka sztuka, bo...z tyłu takich sił już nie mamy jak z przodu.
Przypominam tylko że jesteśmy na forum Mazdy ;-)

Autor:  skwieradee [ Pt, 16 lis 2018, 15:16 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

Otóż to :) Millerek widzę że.kolega z łódzkiego, ja urodzony w Łodzi chociaż teraz emigracja już z 10 lat. Chętnie posłucham jakie jest twoje przemyślenie na ten temat, od tego jest forum żeby wymieniać poglądy.

Autor:  Wedrowiec [ Pt, 16 lis 2018, 16:21 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

Mi jeden powiedział że lepsze na przód - bo napęd na przód.
A drugi powiedział że lepsze na tył - bo nad przodem mam kontrolę, mogę wyciągnąć, operować kierownicą itp. A jak mi tył odjedzie to guzik zrobię.

Autor:  Millerek [ Pt, 16 lis 2018, 16:49 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

...A po stłuczce czy wypadku, pan policjant, w raporcie "czasami" pisze ze zużyte opony przód... Ma tył wogóle nie patrzy, no ale to policjant....

Ja osobiście, zawsze kupuje i zakładam cztery, ... Nigdy nie kupiłem dwóch opon, i mam święty spokój z zastanowieniem się które gdzie itd...

i..., lepsze o te 0.5mm zakładam na przód.
Chociaż, przy czterech nowych oponach po sezonie, brzmi to śmiesznie.
Ale rotacja jest robiona, zawsze! :)

Autor:  Mazop [ Pt, 16 lis 2018, 21:09 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

16 listopada 2018, o 16:49 Millerek napisał(a):
Ale rotacja jest robiona, zawsze!

... razem z wyważeniem?

Autor:  tombien [ Pt, 16 lis 2018, 23:15 ]
Tytuł:  Re: Tyre rotation due

Mazop w jakim celu ponownie wyważać koła, jak nie ma do tego wskazań typu bicie?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/