Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 10:10

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1631 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 5 sty 2022, 18:04 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 198
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
4 stycznia 2022, o 11:49 Pabllos10 napisał(a):
Mam 225/50 R17 oryginalne felgi mazdy.
Mam mocno zużyte opony zimowe. Szukam.czwgos taniego A dobrego klasa średnia. Co polecacie?

zalecane 225/55/17 więc raczej takiego rozmiaru szukaj.
dla 90% kierowców każda firmowa opona sprawdzi się. dla pozostałych 10% opony premium gdy w pełni wykorzystują parametry samochodu


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 lut 2022, 22:02 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Nexen Winguard Sport 2, trzeci sezon i dalej dają bez problemu radę. Zasypany śniegiem podjazd i zjazd do Zieleńca zaliczony. Żadnych problemów z trakcją, czy hamowaniem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 22 lip 2022, 07:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Cześć,
powoli szukam sobie opon zimowych i biorę pod uwagę dwa modele:
- Kleber Krisalp HP3
- Vredestein Wintrac Pro

Czy ktoś z Was używał któreś z tych modeli? Wiem, że o HP2 były różne opinie, natomiast HP3 to już przeprojektowana opona.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 lip 2022, 12:53 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Kleber robi to z czego Michelin już wychodzi tzn na wzór poprzedniego modelu opony bo najnowszy wzór ma Michelin. Dobra opona i ma dobre opinie. :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 22 lip 2022, 12:56 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 05.08.2016
Posty: 2640
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
koliber1960
Dzięki, właśnie zaciekawił mnie wzór bieżnika mega podobny do Michelin Alpin, a przecież Kleber to grupa Michelin.

_________________
Non progredi est regredi!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 27 lip 2022, 21:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
no tak :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 sie 2022, 21:34 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.04.2021
Posty: 66
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
witam
mam obecnie opony 225/55/17 hancook icept ale sa z 2014.
sa stare i twarde.
planuje zakup na ten rok nowyc ale chce w rozmiarze 215/55/17
dajcie znac czy ktoś zmniejszył rozmiar i było ok
to dla mnie ważne bo 215 sa tańsze a równie szerokie.
co polecacie z opon klasy średniej , nie szukam premium bo sie nie sprawdzają w głebokim śniegu.

-- Dodano: 2 sierpnia 2022, o 22:34 --

hej
takie znalazłem
NexenWinguard Sport 2225/55 R17 97H D | C | A 69dB |
te obecne co mam są XL i indeks V i jak dla mnie są absolutnie za twarde.
w ogóle sie nie sprawdzają na śniegu
chyba kupię bardziej miękkie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 sie 2022, 21:56 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 198
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
225 vs 215 przy tym samym profilu to:
1. opona jednak węższa o 1cm czyli o ok 5%
2. niższa, czyli de facto dająca niższy komfort a przy okazji będzie przekłamanie licznika prędkości i przebiegu
3. może też słabo wyglądać
4. kombinacje z rozmiarem w "tą stronę" raczej bez sensu (poza kosztami) ale to moja prywatna opinia


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 sie 2022, 10:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
niższa?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 sie 2022, 13:38 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
225*55%=123.75mm wysokości ścianki bocznej
215*55%=118.25mm wysokości ścianki bocznej

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 sie 2022, 13:53 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 476
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
koliber1960 napisał(a):
niższa?
Oczywiście, że tak. Przy tym samym profilu opony węższą będzie mnie mniejszy balon a szersza większy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 sie 2022, 15:26 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.04.2021
Posty: 66
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
To jak brać czy nie.
Niższe lepiej się prowadzą A i tak w stosunku do 19" jaki mam na lato to komfort będzie super


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 sie 2022, 22:41 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 198
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
225 to i tak jak na tak duży samochód wąska opona ale jak ccc (cena czyni cuda) to sam decyduj :|


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 sie 2022, 23:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
215 to wąska opona, oszczędna... Ale z profilem 55 będzie twardo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 sie 2022, 06:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Jeszcze kwestia spasowania z felgą. Na felgę 7.5 cała oczywiście wejdzie, ale do tej felgi rekomendowana jest opona 225.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 wrz 2022, 15:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Muszę ogarnąć opony na zimę i mam dylemat z trzema opcjami:
1) kupić wielosezonowe 225/45 r19 (mieszkam na Podbeskidziu, więc pytanie czy może lepiej tą opcję odrzucić)
2) kupić zimowe 235/45 r19, bo jest lepszy wybór i będzie szersza opona lepiej chronić felgę
3) kupić zimowe 225/55 17. Mam felgi, w sumie najtańsza opcja. Ale z drugiej strony felgi mogę sprzedać i taniej mi wyjdzie zakup z punktu 1 lub 2.

Co byście doradzili zwłaszcza w kwestii pkt 1 i 2 ? Zwłaszcza że jest dość ciekawa opcja na zakup. Tylko czy parametr XL nie spowoduje że będzie zbyt twardo?Obrazek

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 wrz 2022, 16:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W terenie podgórskim, raczej zimowe. Zwłaszcza jeśli w ostatnich zimach stosunkowo często jeździłeś po śniegu/błocie pośniegowym. Jak widzę nie masz problemu dokupywania kompletu felg, bo takowe masz. Do tego zapowiadają się kłopoty z solą podczas najbliższej zimy. Jeśli jeździsz do pracy we wczesnoporonnych godzinach, to tym bardziej zimowe. Generalnie sam musisz to ocenić.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 wrz 2022, 16:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Mam podobny dylemat. Ale uznałem, że skoro mam dobre opony letnie to warto kupić niezłe opony zimowe. Co do wielosezonowych polecam Michelin. (Przetestowane w M6 pierwszej generacji). Obecnie jednak z myślą o zimie, kupiłem felgi OM 19-tki, a teraz rozglądam się za oponami zimowymi tak aby mieć dwa komplety. To droższe rozwiązanie ale dla mnie raczej optymalne.
Wybór rozwiązania jest sprawą bardzo papa indywidualną.

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 wrz 2022, 17:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tyle, że Michelin jest w rozmiarze 235 a nie ma 225. To ok. 1,5 kg dodatkowej, nieresorowanej masy + 200 zł/szt droższe od np. Goodyear. Dlatego odpadły w przedbiegach u mnie przy wyborze.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano Pn, 26 wrz 2022, 18:29 przez dropt07, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 wrz 2022, 17:55 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 927
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Piszesz o wielosezonowych czy zimówkach?

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 wrz 2022, 18:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No dobra, a co sądzicie o założeniu 235/45 19, zamiast standardu 225/45?
Niestety 225/45 19 jest wybór niewielki, a ceny dość wysokie. Poza tym 225/45 nie jest "balonem" i rant felgi jest łatwo narażony na uszkodzenia.
Nie wiem jak się jeździ i jakie odczucia na 235/45. Różnica w średnicy akceptowalna i to akurat nie stanowi problemu. No chyba że dojdzie kwestia łańcuchów, to one raczej zupełnie odpadną wtedy...

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 wrz 2022, 18:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
26 września 2022, o 18:55 adrian41 napisał(a):
Piszesz o wielosezonowych czy zimówkach?

Tak, o wielosezonówkach.

-- Dodano: 26 września 2022, o 19:36 --

26 września 2022, o 19:10 mirpo napisał(a):
No dobra, a co sądzicie o założeniu 235/45 19, zamiast standardu 225/45?
Niestety 225/45 19 jest wybór niewielki, a ceny dość wysokie. Poza tym 225/45 nie jest "balonem" i rant felgi jest łatwo narażony na uszkodzenia.
Nie wiem jak się jeździ i jakie odczucia na 235/45. Różnica w średnicy akceptowalna i to akurat nie stanowi problemu. No chyba że dojdzie kwestia łańcuchów, to one raczej zupełnie odpadną wtedy...

Dla mnie najistotniejszym argumentem przemawiającym za 235 jest fakt, że lepiej chroni felgę niż 225. Doświadczenia na 235 nie mam, więc o odczuciach nie powiem.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 26 wrz 2022, 21:00 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 198
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
26 września 2022, o 16:44 mirpo napisał(a):
Muszę ogarnąć opony na zimę i mam dylemat z trzema opcjami:
1) kupić wielosezonowe 225/45 r19 (mieszkam na Podbeskidziu, więc pytanie czy może lepiej tą opcję odrzucić)
2) kupić zimowe 235/45 r19, bo jest lepszy wybór i będzie szersza opona lepiej chronić felgę
3) kupić zimowe 225/55 17. Mam felgi, w sumie najtańsza opcja. Ale z drugiej strony felgi mogę sprzedać i taniej mi wyjdzie zakup z punktu 1 lub 2.

Co byście doradzili zwłaszcza w kwestii pkt 1 i 2 ? Zwłaszcza że jest dość ciekawa opcja na zakup. Tylko czy parametr XL nie spowoduje że będzie zbyt twardo?Obrazek


ja bym wybrał (w sumie wybrałem dla siebie) 225/55 r17. No może wygląd nie rzuca na kolana ale:
- lepsze tłumienie nierówności których zimą podczas zalegania śniegu, lodu itp jest więcej niż na "czystym" asfalcie
- odchodzi montaż co pół roku który może uszkodzić oponę (jakieś tam ryzyko jest nawet ja zrobi to ktoś doświadczony)
- nie masz stresu, że jak spadnie nieoczekiwanie śnieg musisz czekać tydzień na termin wymiany opon
- ryzyko uszkodzenia opony zimowej jest większe (np najechanie po poślizgu na krawężnik) więc przy tańszej oponie niższe koszty
- felgi zużywają (chodzi mi o wygląd, lakier itp) się 2x wolniej bo masz de facto 2 komplety


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 wrz 2022, 07:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Proponuję kupić zimówki i założyć na stare 17-tki. Komfort lepszy a przede wszystkim bezpieczeństwo większe. Oszczędności na wielosezonowych pozorne bo to jeden komplet opon zużywający się przez cały rok. Przy dwóch kompletach(letnie+zimówki) opony zużyją się po dłuższym czasie a bezpieczeństwo większe,więc oszczędności żadne. Moja Mazda jeździ na dwóch kompletach,letnich i zimowych Michelin. :) <pucugg>
Jeżdżenie albo zdrowie - wybór należy do Ciebie :D

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 wrz 2022, 10:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Z tym zużyciem to nie za bardzo, zimówka po 4-5 latach czy ma grubość czy nie, nie jest już ok delikatnie mówiąc. A że bieżnika wciąż grubo, to mało kto wyrzuca, bo szkoda . A jest już twarda.
Wielosezonowe po tym czasie będą zużyte z grubości zapewne, więc trzeba nowy komplet. A nowe wielosezonowe uważam będą lepsze niż stwardniałe zimowe. Lepsze też w warunkach przejściowych chłodno/mokro niż letnie czy zimówki, więc tu bezpieczeństwo w warunkach gdzie go najbardziej trzeba jednak rośnie.
Ale na sniegu fakt zimowa to zimowa (świeża) .
I tu kolega pyta o górskie/podgórskie tereny więc zimówka lepsza wg mnie i też tu akurat się z Kolibrem zgadzam - dokupiłbym do tych 17tek opony po prostu o ile wzgl estetyczne nie przeszkadzają. I łańcuchy wejdą, i węższe niż rozwżame 235 to spalanie mniejsze, i zgodne z homologacją auta (wiem, nie sprawdza nikt, ale ) i najmniej kombinowania.

-- Dodano: 27 września 2022, o 11:07 --

Aha, co do " Tylko czy parametr XL nie spowoduje że będzie zbyt twardo?" - to jest mit , że XL są twardsze czy że mają sztywniejsze boki. XL oznacza że mają wyższą nośność _przy wyższym ciśnieniu_ ", aby to ciśnienie znosić i zachować kształt, to inną budowę, ale nie boku , tutaj szersze wyjaśnienie :

cytat za Lukass5 z racingforum :


"Mon, 21 Mar 2016 - 16:03

No to po kolei:
Za nośnośc opony odpowiada ciśnienie w powietrza w oponie. Indeks nośności określa ilośc kilogramów obciązenia dla danej opony przy konkretnym ciśnieniu i np. taki popularny rozmiar 205/55R16 w wersji standardowej ma indeks 91 czyli 615 kg. Tą wartośc uzyskuje przy cisnieniu 2,5 bar. Powyzej tej wartosci nosnośc tej opony juz nie rosnie (zreszta jak i innych opon o normalnej konstrukcji (nie XL)). Natomiast przy ciśnieniu 2.0 bar ma już tylko 515kg.
Dlatego że za nosnośc opony odpowiada ciśnienie a nie twardośc boku to opona w tym samym rozmiarze czy to miekki komfortowy model Michelina, czy twardy Bridgestone czy mega twardy RunFlat maja tą samą nosność, co jakby już obala mit - wieksza nośnośc = twardy bok.

Żeby dźwigać większe ciężary to trzeba dac większa oponę (o większej pojeności powietrza które będzie unościć ciężar) albo taki sam rozmiar, który będzie pracował na większym ciśnieniu roboczym. I tu wkraczamy w kwestie opon XL. Dalej trzymając się przykłądu rozmiaru 205/55R16 mamy oponę XL o nośności 94 czyli taką która uniesie max 670 kg. Ale te 670 kg będzie przy ciśnieniu 2,9bar a nie 2,5. Jako ciekawostkę trzeba dodaz że opona XL przy tym samym ciśnieniu co opona nie XL ma mniejszą nośność. W wypadku tego rozmiaru przy np. 2 barach zwykła ma 515kg, a XL-500kg.
Tu dochodzimy do róznic w budowie opon zwykłych i XL. Aby napompować opone na wyższe ciśnienie trzeba zmienić jej konstrukcję. I nie chodzi tu o boki opony, bo one to ciśnienie wytrzymają z zapasem. Jedyne drobne zmainy w oponie XL mogą byc w okolicach stopki opony, ale nie mają one praktycznie żadnego wpływu na zachowanie opon w zakręcie. Największe róznice kryją się pod bieznikiem. Opony XL maja inne, zazwyczaj sztywniejsze opasanie (moze go być więcej, z innego materiału, grubości drutu, czy nawet po prostu ułożone pod innym kątem) stalowe czołą opony. Chodzi o to ze pompując wyższe ciśnienie zmienia się kontur opony i bieznik byłby wypukły co powoduje złe przyleganie do drogi. To zmienione opasanie powoduje zachowanie konturu opony także przy podwyższonym ciśnieniu.
Czy to jest zawsze korzystne? Niekoniecznie. Skoro nasze auto wazy X kilogramów i starcza mu wg producenta zwykłą opona to znaczy że będzie ona prawidłowo pracowac pod obciazeniem i zapewniać optymalna powierzchnię styku z drogą. Nalezy pamietać żę droga nie jest idealnie równa i jak opona będzie miała zbyt dużą sztywnosc czołą w stosunku do nacisku to nie będzie wykorzystywać pełnej powierzchni przylegania. Szczególnie moze to mieć znaczenie w oponach zimowych. Kto mi nie wierzy niech sobie weźmie do ręki profi slicka np. Michelina i zobaczy zę przy bardzo twardych scianach bocznych jednocześnie mamy dość miekkie opasanie pod bieznikiem, zeby opona wykorzystała każdy mm kwadratowy drogi pod nią.
Także konkluzja jest taka - sztywne boki w XL to mit, a po drugie jak nie potrzeba zwiększonej nośności to korzystanie z opony XL mija sie celem."


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 wrz 2022, 14:04 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Fajnie wytłumaczone <spoko> . Czyli nam nie potrzeba xl opon. One są do ciężkich suv ów(nie mylić z cx-5 ;)).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 wrz 2022, 14:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No generalnie trzymać się instrukcji i Będzie Pan Zadowolony :) nie kombinować itp (chyba że to włoska instrukcja to już inaczej, ale w kwestii opon to akurat można i ich słuchać ) .
Jedynie taki problem czasem jest, że dane opony są w sklepie tylko XL, nie wiem, może lepiej się sprzedają bo klient mówi "chcę XL bo bezpieczniejsze na pewno bo XL" ) no to klient nasz pan, że tak są sprowadzane, czy tak technologia poszła naprzód że mogą być i na dużym ciśnieniu w ciężkim aucie i w lekkim na niskim i ta powierzchnia przylegania będzie w obu wypadkach wystarczająca?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 wrz 2022, 15:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2500
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Właśnie to jest to ze czasami dostępne są tylko XL. Nie wiem dla czego. Taka mentalność, szczególnie przy zimowkach. Ludzie chcą XL bo mocniejsze, wytrzymalsze i lepiej się sprawdza w ciężkich warunkach a zwłaszcza zimą ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 wrz 2022, 15:33 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No właśnie. Ja niedawno szukałem małych opon 15tek 185 - 195 do lekkiego auta typu lotus 7 (około 600kg) drogowych, i nawet wśród tak małych , więc wiadomo że do lekkich aut ,znaleźć NIE-XL z tych które kilka wstępnie wybrałem ze wzgl na właściwości, nie było łatwo.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 27 wrz 2022, 17:22 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dzięki wielkie Panowie za podpowiedzi i za wyjaśnienie tematu XL, człowiek uczy się całe życie eee, to chyba rzeczywiście nie ma co kombinować i zostanę na felgach 17 cali.
Stare zimówki wyrzuciłem właśnie z powodu twardości. Miały jeszcze 5 mm bieżnika, ale chuczały już dość mocno i po zmianie z letnich 19 na zimowe 17 w ogóle nie czułem takiej tradycyjnej miękkości zimówek.

To jeszcze mam pytanie w kwestii XL. Moje obecne letnie są XL. Czyli w takim razie powinienem pompować je więcej niż zalecane 2,3 bar, bo wynika z wyjaśnień Andrzeja, że przy zalecanych przez Mazdę 2,3 bar opona nie ma zakładanej nośności

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1631 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: buszmen, popielasty i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.