Teraz jest Pt, 26 kwi 2024, 13:09

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1631 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 51, 52, 53, 54, 55  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 25 gru 2022, 12:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Aż tak to nie kosztują jak pamiętam kosztowały jak zimówki z grubsza .
Ale musisz wziąć pod uwagę że szybciej się zużywają i że zimową śnieżna zimą nie dadzą rady . Zachodniopomorskie widzę w podpisu więc pewnie to nie problem jeśli zima dalej nie podróżujesz.
Pod tymi warunkami w zasadzie jednym jak najbardziej - wygoda jest .
Do tego przeważnie w deszczu wypadają lepiej niż letnie i zimowe (a to na mokrym warto mieć możliwie najlepszą oponę).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 gru 2022, 13:36 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
25 grudnia 2022, o 12:19 Pablos napisał(a):
wymiana kół tak droga, że chyba taniej wyjdzie kupić sobie podnośnik hydrauliczny

Ale sam nie wyważysz.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 gru 2022, 13:51 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Andrzejsr, za komplet Nexen'ów zimowych i letnich w 2019 dałem razem 3 tys. zł. Teraz dobre wielosezonówki w rozmiarze 19" kosztują 3,5 tys. zł. Także jeśli brać premium wielosezonowe to wciąż to będzie cena dwóch kompletów opon średniej klasy sezonowych. Tak, u mnie śniegu nie ma ale na ferie zazwyczaj jeżdżę w nasze góry na narty i tam zimówki się przydają.

Luke, tak wiem, teraz co sezon zmieniam z wyważaniem, ale zastanawiam się czy to ma sens. Ja w sezonie robię jakieś 5 tys. km. Koleś co ma wielosezonowe w ogóle nie przekłada, nie wyważa, jeździ do zużycia. Mi oczywiście samemu tych kół nie chce się przekładać, ale jak wulkanizatorzy dalej będą tak pogrywać z cenami to zacznę się zastanawiać. W listopadzie za przekładkę kół z wyważeniem zapłaciłem 140 zł :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 gru 2022, 16:28 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja jeżdżę średnio 20000 rocznie. Trzeba pamiętać że całosezonowe zmieniasz 2x częściej niż osobno zimowe i letnie. Oczywiście jak jeździsz. Bo przy tych 5 tys rocznie, to praktycznie wszystkie wyliczenia biorą w łeb :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 gru 2022, 16:41 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
No nie, rocznie to 10-12 tys. :D Te 5 tys. to wypada na jeden sezon. Wiem, że wielosezonowe szybciej się ścierają, zwłaszcza latem i potem na zimę nie nadają się do niczego. Dlatego jeszcze nie mam przekonania do nich. Jak na razie preferuję dedykowane opony zimowe, wiem, że mogę na nich polegać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 gru 2022, 16:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
25 grudnia 2022, o 13:51 Pablos napisał(a):
Andrzejsr, za komplet Nexen'ów zimowych i letnich w 2019 dałem razem 3 tys. zł. Teraz dobre wielosezonówki w rozmiarze 19" kosztują 3,5 tys. zł. Także jeśli brać premium wielosezonowe to wciąż to będzie cena dwóch kompletów opon średniej klasy sezonowych. Tak, u mnie śniegu nie ma ale na ferie zazwyczaj jeżdżę w nasze góry na narty i tam zimówki się przydają.

Luke, tak wiem, teraz co sezon zmieniam z wyważaniem, ale zastanawiam się czy to ma sens. Ja w sezonie robię jakieś 5 tys. km. Koleś co ma wielosezonowe w ogóle nie przekłada, nie wyważa, jeździ do zużycia. Mi oczywiście samemu tych kół nie chce się przekładać, ale jak wulkanizatorzy dalej będą tak pogrywać z cenami to zacznę się zastanawiać. W listopadzie za przekładkę kół z wyważeniem zapłaciłem 140 zł :/


Ale premium wielosezonowe warto z premium zimowymi i letnimi porównać.
JAk jedziesz w góry zimą to jednak musi byc zimowa, a i łańcuchy w bagażniku przećwiczone trochę. No tylko mi zawsze szkoda tych zimówek po kilku latach wciąż grubych a już twardych.

Eksperyment z wielosezonowymi robiłem o tyle spokojnie, ze druga Mazda jednak na zimówkach.

Co do wulkanizacji - no ja znam jedną małą która zamknęła działalnośc wulkanizacyjną tak im koszty prowadzenia firmy wzrosły, nie ma się co dziwić wzrostom cen.

Natomiast skoro koła zdejmowane jesienią nie biły, opona jest w tym samym miejscu, cieżarki nie odrywane - to nie będą biły założone wiosną, po co wyważać . Jak komuś to spokoju nie daje, można pojechać nie w okresie kolejek ot jakoś przy okazji, czy przy okazji serwisu / przeglądu poprosić o wyważenie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 gru 2022, 16:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie ma co porównywać cen opon premium i kl. średniej. Trzeba się na coś zdecydować. To kwestia na co można sobie pozwolić. Licząc się z kasą większość kierowców kupuje opony tańsze. Całoroczne kl. śr. 19’’ znajdę za 550 zł a sezonowe za 499 zł. Więc, szczególnej różnicy nie ma, a nawet 100 zł różnicy jest do przełknięcia, zwłaszcza w kontekście tych 140 zł za przekładkę kół z wyważaniem na wiosnę i jesień, co zwróci się co najwyżej po 1,5 roku. Średnio opony sezonowe zmieniałem co 5 - 6 lat ( jeżdżąc ok. 20 tys. rocznie) więc przekładka kół w cenach licząc dzisiejszych, obciążała domowy budżet o 1400 - 1680 zł. To wydatek 3 opon kl. średniej. Uważam, że w tych wszystkich dywagacjach najważniejsze jest gdzie i w jakich warunkach najczęściej się poruszamy. I albo kupujemy sezonowe, albo całoroczne. Dla mnie osobiście ile km jeżdżę w roku to drugorzędna sprawa. Jeśli stać mnie kupuję premium, jeśli nie, kupuję kl. śr. lub ekonomiczną. Najważniejsze przy tym aby dostosować prędkość do stopnia zużycia ogumienia.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 9 paź 2023, 14:04 
Avatar użytkownika
Wstydliwy
Offline
Od: 13.07.2023
Posty: 11
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Witam, jakie opony polecacie teraz na zimę?
-Yokohama, Hankook, Dunlop czy może jeszcze inną firmę?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 10 paź 2023, 06:20 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Yokohama. Robione w Japonii, jakość japońska. Mam BluEarth V906 - jestem b.zadowolony.
Poprzednio również Yokohamy na zimę, w zasadzie od 20 lat zawsze moje zimówki to Yokohamy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 12 paź 2023, 19:28 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 200
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
każda firmowa opona będzie miała podobne parametry.
95% użytkowników nie wykorzystuje opon do granic ich możliwości
większość opinii to albo odczucia sugestywne albo przyzwyczajenie do marki

-- Dodano: 12 października 2023, o 19:28 --

nie był poprzednim postem


Ostatnio edytowano Cz, 12 paź 2023, 14:32 przez maciekelga, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 paź 2023, 20:28 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.10.2023
Posty: 1
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: podlaski
Dawno nie logowałem się, więc przy okazji witam ponownie ekipę niedobitków na forum.

Mam podobny problem z wyborem opon. Im więcej w las, tym więcej drzew. Musiałem zutylizować w tym sezonie zimówki (popękane Nokiany), letnie Uniroyale może jeszcze na sezon-dwa, więc po raz pierwszy myślałem o całorocznych (GY 4S lub Hankook Kinergy 4S2). Oglądając różne testy, filmy, czytając forum (szukałem, a jakże!) i biorąc w rękę kalkulator zużycia - wyleczyłem się - ostatecznie jednak będą dwa komplety.

Potwierdzając więc to, co pisze kolega wyżej, ale jednak chcąc oprzeć się na dostępnej i aktualnej informacji/wiedzy - po przejrzeniu różnych testów, przeczytaniu wielu opinii i komentarzy, dopytaniu różnych sklepów i sprzedawców, z których każdy ma swojego faworyta (!!), doszedłem do wniosku, że powinny być w miarę świeże (model) i nieźle wychodzić w testach (góra lub środek stawki w zależności od testu), a już te 0,5-1m w tą, czy tą to naprawdę...

Dyskutowanie o tym, czy opona japońska, chińska, amerykańska, to dzisiaj raczej ma małe znaczenie, bo w sklepach mamy, co mamy i raz jest produkcja kraju ościennego, raz rodzima, a raz chińska, a jednak ostatecznie liczy się bardziej mieszanka i technologia, niż kraj produkcji. Medal temu, kto oceni na tej podstawie opony.

Jeśli ktoś nie liczy się z pieniędzmi lub wierzy w marketing, to bierze top z testów (Continental TS 870 P, Michelin Pilot Alpin 6, Goodyear Ultra Grip Performance +/3) i nie pyta, a jak ktoś racjonalnie chce taniej, ale bez uszczerbku na bezpieczeństwie, komforcie - to jak wyżej. Szkoda własnego czasu, wart więcej, niż takie rozkminy. Ja oddaję Wam swój, jeśli moje wypociny przydadzą się.

Dalej zastanawiam się, ale tylko z tego powodu, że trzeba dobrać oponę do warunków - więcej zimy, to bardziej zimowa, więcej deszczu, to o lepszych parametrach na mokrym - ale kto z nas ma taką kulę, żeby wywróżyć: kiedy, w jakiej sytuacji na drodze, dokonany wybór będzie w punkt? Z tego też powodu rozważałem całoroczne/wielosezonowe, bo zimy bardziej suche, cieplejsze, ale nikt nie zagwarantuje, że akurat wtedy, kiedy będzie potrzeba wyjechać trochę dalej, niż wokół komina, to nie będzie sytuacji, że właśnie opona o charakterystyce zimowej/letniej będzie bardziej wskazana.

Do brzegu.

U mnie na liście opony zimowej w tym sezonie 2023/2024 (dla rozmiaru 225/55r17) są w kolejności od najdroższej do najtańszej (od ~600 do ~500 / szt., a więc ~2400 - ~2000 / kpl. na dzień dzisiejszy):
- Pirelli Cinturato Winter 2 (opinii mniej niż pozostałe propozycje, można by rzec, że niezbyt popularna, ale trzeba pamiętać o wyższej cenie i producencie w rozmiarach >17", który od lat robi robotę - ten model bardzo dobrze wychodzi w testach i sprawdza się zarówno zima, jak i mokre)
- Bridgestone Blizzak LM005 (nr 1 w wielu testach, tylko obawiam się z pojawiających się opinii nt. szybkiego zużycia i ślizgawki po jakimś czasie - ale nie wszyscy to potwierdzają - ta opona do warunków bardziej mokrych/letnich jest lepsza z wymienionych)
- Hankook Winter i*cept RS3 W462 (jak ktoś boi się zimy, to z tych na liście na podstawie różnych testów i opinii - najrozsądniejsza, ale z kolei w szybszej trasie lub na suchym/mokrym nieco gorzej od powyższych)
- Yokohamy BluEarth V906 (doceniony, moim zdaniem dobry średniak, chociaż producent uchodzi za premium, w poprzednich sezonach dobre noty)
- Kleber Krisalp HP3 (w sumie średnia a jednak dobra opona z historią i wiele osób poleca, dobra w zimie, ale subiektywnie mam mieszane uczucia i chyba nie postawię na nią, mimo, że to ze stajni Michelin)

Na lodzie (i zresztą komfort też) z powyższych wychodzi według testów, że najlepiej (od góry), przy czym te dolne troszkę odstają o kolejny 1-2m:
- Pirelli Cinturato Winter
- Hankook Winter i*cept RS3
- Yokohama BluEarth Winter
- Bridgestone Blizzak LM005

To ostatnie (lód i komfort) jest już decydujące, dlatego ostatecznie rozważam pomiędzy Pirelli Cinturato Winter 2, a poczciwym Hankookiem i*cept RS3... i albo wybiorę tańszą, ale zimową (Hankook) albo droższą, ale w hamowaniu na mokrym lepszą (Pirelli) albo rzucę kostką! :-)


Zdrówka!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 paź 2023, 09:12 
Wstydliwy
Offline
Od: 19.01.2016
Posty: 11
Rok produkcji: 2023
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
Polecam MICHELIN PILOT ALPIN 5 225/45/19. CISZA - tylko 68dB najcichsza zimówka klasy Premium, poza tym doskonałe prowadzenie i komfort


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 paź 2023, 09:29 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Jeśli chodzi o hałas, to do jakich opon zimowych porównujesz? Co miałeś wcześniej?

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 lis 2023, 09:39 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3037
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
aktualnie Nokian ale w innym aucie Michelin Pilot Alpin 5 jest super

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2023, 18:16 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.01.2021
Posty: 26
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Czy ktoś jeździ M6 na Hankook Winter i*cept evo3 na 19"? Rozważam Yokohamy lub Hankook i chętnie poznam wrażenia z jazdy na tych gumach. Czasem muszę podjechać pod górki jak jadę do rodziny więc muszą na śniegu być przyzwoite a na codzień jazda po mokrym, błoto śniegowe ( Kraków, zakopianka).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 18 lis 2023, 21:55 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Nie wiem która yokohama, ale poszperaj w "zbieraczu testów" czyli www.tyrereviews.com

https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... e-Test.htm

(hankook bije resztę w aquaplaningu a to jeden z podstawowych parametrów, jak i hamowanie na mokrym i śniegu , jakie warto brać pod uwagę, chyba w komforcie nie jest najlepszy, ale to akurat najmniej istotny parametr przy wyborze elementu spinającego auto z nawierzchnią, brak komfortu dzwonem nie skutkuje raczej ;) )

https://www.tyrereviews.com/Article/202 ... g-Test.htm

Jeśli yokohama to ta : blue erath winter(?) - jak w zbliżonej ceni to brałbym Hankook bo jakoś ufam i slicki hankook używałem , i na cywilnych dwóch autach letnie Hankooki używam, i jednak ten metr-póltora na mokrym / śniegu lepsze.
A jak Yokohama tańsza to ją, w końcu metr/półtora to nie aż tak gruba różnica.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 19 lis 2023, 10:45 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.01.2021
Posty: 26
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Dzięki za linki, ciekawe.
Cenowo lepiej wychodzi Hankook vs Yokohama V05 ( bo V06 maksymalnie robią do 18").
Jedynie co mnie martwi to to że realna głośność Hankook- ów to 73-74 dB.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 gru 2023, 13:23 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Założyłem zimowe Yokohama V906 225/50/18.
Jedyne co zauważyłem względem starych Pirelli SOTTOZERO 3 to to że na nowych bardzo wyrzuca śnieg spod opon czy błoto posniegowe poza auto jak i pod spód auta.. Na starych Pirelli tego nie było ..
Kształt bieżnika?
Obrazek

Pirelli SOTTOZERO
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 7 gru 2023, 15:29 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Byłbym za kształtem bieżnika, odnośnie innego wyrzucania śniegu/błota pośniegowego.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 gru 2023, 10:33 
Wstydliwy
Offline
Od: 23.11.2023
Posty: 9
Rok produkcji: 2022
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Witam

Panowie czy ktoś z was użytkuje może rozmiar 245/45/19 zimą ?
Mam takie opony i zastanawiam się czy mogę śmiało zakładać czy muszę szukać w oryginalnym rozmiarze ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 gru 2023, 11:31 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A ja się w ogóle zastanawiam nad oponami i felgami 19" na zimę.
Obecnie mam na zimę 17" i jest miękko. Na lato 19. I nie wiem, czy na zimowe, dziurawe drogi, 19" nie będzie zbyt twardo i niebezpiecznie dla felgi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 gru 2023, 14:07 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Niee, jest ok na 19tkach, mam w jednej 6tce zimówki 225/55/17 , drugiej 225/45/19 i praktycznie bez różnicy. 225/45 to i tak grubo balona coś z 10cm.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 gru 2023, 15:54 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jak zmieniłem koła z letnich 19 na zimowe 17, to nagle zrobiło się miękko a zawieszenie zaczęło ciszej pracować.
Ponieważ muszę zmienić opony na tych 19, to zastanawiam się nad wielosezonowymi. Ale trochę mnie ta zmiana komfortu zastanowiła.

Pytanie, czy może kupić po prostu nowe letnie, choć to ekonomicznie bez sensu u mnie (rocznie wywalam 600 zł na zmianę i przechowywanie kół).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 gru 2023, 16:02 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Ja z zimowych 17" przeszedłem na 18".
Czekam aż skończą się letnie 19", wtedy też przejdę na 18".

PS.
No i nie mogę powiedzieć że nie ma praktycznie różnicy pomiędzy 17" a 19". Jest różnica, i to wręcz kolosalna

Spośród trzech rozmiarów najbardziej odpowiada mi obecne 18", za kierownicą jestem zadowolony jak nigdy w tym aucie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 gru 2023, 17:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
MateuszWWA napisał(a):
Witam

Panowie czy ktoś z was użytkuje może rozmiar 245/45/19 zimą ?
Mam takie opony i zastanawiam się czy mogę śmiało zakładać czy muszę szukać w oryginalnym rozmiarze ?
245/45 19 to może być jednak zbyt duża opona. Różnica średnic to 2,5% (18 mm). Pomijając wskazania prędkościomierza, może być zwyczajnie zbyt mało miejsca w nadkolu, zwłaszcza jak jeszcze nagromadzi się śnieg.
Nie wiem ile jest zapasu przy pełnym skręcie koła.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 gru 2023, 17:51 
Wtajemniczony
Offline
Od: 24.08.2021
Posty: 200
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
13 grudnia 2023, o 15:54 Luke napisał(a):
Jak zmieniłem koła z letnich 19 na zimowe 17, to nagle zrobiło się miękko a zawieszenie zaczęło ciszej pracować.
Ponieważ muszę zmienić opony na tych 19, to zastanawiam się nad wielosezonowymi. Ale trochę mnie ta zmiana komfortu zastanowiła.

Pytanie, czy może kupić po prostu nowe letnie, choć to ekonomicznie bez sensu u mnie (rocznie wywalam 600 zł na zmianę i przechowywanie kół).

jakim cudem płacisz 600 zł za przechowywanie i zamianę kół 2x w roku ?
opony wielosezonowe też warto czasem "przeważyć" a dodatkowo zdecydowanie szybciej zużywają się niż letnie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 gru 2023, 20:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Luke, jak chcesz zobaczyć jak wyglądają i zachowują się wielosezonówki po 3 latach to jeszcze nie wyrzuciłem swoich zdjętych Bridgestone. Jak zorganizujesz transport to Ci je sprezentuję ;) Założysz na próbę i będziesz wiedział .
A jak nie , to jednak się zastanów, wszystko zależy ile i gdzie się jeździ, na podkarpaciu na pewno więcej śniegu i "pochyłości" ;)

Po 3 latach i ok 40 tys km 3mm bieżnika, fakt zero zachodu z jeżdżeniem na wymiany (nie trzeba wyważać no chyba że bicie się pojawi) . Pierwsza zima jeszcze ok, choć różnica na minus wobec zimówek wyraźna, druga już na cito szukałem gotowych kól z oponami w okolicy.
W lecie głośne choć też raczej po roku (chyba ząbkowanie się zrobiło).
Natomiast świetne (w sumie to najważniejsze) na mokrym.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 gru 2023, 21:19 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1680
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Cytuj:
Różnica średnic to 2,5% (18 mm)
hmmm ale gdzie tu różnica w stosunku do "domyślnych" czyli 225/45/19?

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 gru 2023, 21:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No jak gdzie, kolega pytał o 245/45 19. Takie ma i się zastanawia czy założyć.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 13 gru 2023, 23:05 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1680
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
średnica ta sama, szerokość inna?

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1631 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 51, 52, 53, 54, 55  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.