Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 11:29

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1631 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 55  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 12 paź 2016, 08:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
koliber1960 Nie wiem o czym dyskutować. Każdy wie kiedy najwięcej jeździ. Każdy wie że letnie poniżej 7 są do dupy.
Ja wiem, że na długie trasy jeźdzę po 17, albo i później często do Jeleniej Góry, gdzie jest zimniej.
A krótkie jazdy do 5km to olać nawet jak są w mniej właściwych temperaturach dla zimówek, więc dla mnie wybór jest oczywisty zmienić teraz. Jak jeździsz głownie w godzinach gdzie temperatury są szczytowe na dzień to po co masz zmieniać? Jedynie lepiej zmienić zanim spadnie pierwszy śnieg :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 paź 2016, 09:32 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.06.2016
Posty: 51
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Czy to już czas na zmianę , wydaje mi się ze tak ponieważ tam gdzie mieszkam od 1 listopada muszę być już na oponach zimowych . Jak też już część kolegów zauważyła rano jadąc do pracy jest już ok 5 -7 stopni


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 12 paź 2016, 09:53 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Kręta droga, po której często jeżdżę jest tak chropowata, że zimówki, gdy jest mokro, nie trzymają na niej wcale. Na letnich nie ma tego problemu, na zimówkach, na jakich bym nie jeździł i jakim samochodem jest tak samo. Wjeżdżając w zakręt nie wiem czy mnie czasami z drogi nie zniesie. Wolę nie ryzykować i zimówki oszczędzać na naprawdę niskie temperatury i śnieg. Dla mnie zimówki to konieczność nie alternatywa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 paź 2016, 14:50 
Offline
Ja tam od wielu lat zmieniam na 1.11 bo jadę do Ostródy gdzie jest mikroklimat i może być w tym czasie tam Syberia, a dookoła Majorka.. ;) Co do tych letnich poniżej 7'C: o oponie jakiego producenta rozmawiamy? Ja ani na Conti, ani na Dunlopach nie odczuwam takiego problemu. Dopóki asfalt jest tylko mokry to zupełnie normalnie jadą. Dzisiaj wracałem z Łomży do Wwy i przy 6-7 stopniach jechałem jakby było 20. Zero różnicy. Nie dawajmy się tak robić producentom opon... Przy tych 7-10 bieżnik zimówki znika w oczach.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 paź 2016, 15:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dla każdego producenta będzie pewnie trochę inaczej, ale generalnie mieszanka gumy twardnieje. Podejrzewam, że żeby to zauważyć trzeba by było testu, bo pewnie nie są to aż takie różnicę, abyś inaczej odczuł. Głównie chodzi o to, że poniżej 7 opona zimowa będzie się już lepiej trzymać, a im niższa temperatura tym bardziej.
Ja planuje na opony na 5-6 lat to znaczy, że generalnie będą miały 50 kkm po tym czasie (pi razy oko), więc dla mnie to nie ma różnicy...
Czy zniknie szybko zniknie to raczej zależy od producenta.
Ja zmieniam, bo jak jest w JG to lubię sobie skoczyć do jakuszyc czy gdzieś w góry i wolę zużyć więcej bieżnika niż rozwalić samochód przez to, że mam letnie ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 paź 2016, 16:06 
Offline
szuki nie napisałeś o jakich oponach piszesz taką opinię o 7'C. Obstawiam, że o tym co daje Mazda. I w takim przypadku masz rację. Ale są opony które się tak nie zachowują. I nie powiesz mi, że opona zimowa lepiej zahamuje na mokrym asfalcie przy 3-5'C niż letnia. Nie mówię o BG czy Toyo bo to są opony na suchy asfalt i w 20'C są tandetne. Mają się nie zużywać. I to robią zapewne doskonale.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 paź 2016, 16:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
rkarcz napisał(a):
I nie powiesz mi, że opona zimowa lepiej zahamuje na mokrym asfalcie przy 3-5'C niż letnia.

Według testów zależy od opony i tak jeśli porównasz top letnią z tandetną zimową to pewnie i na korzyść letniej będzie, ale jak porównasz słabą letnia do top zimowej to wyjdzie na korzyść zimowej. Jeśli porównasz top letnia i top zimową to pewnie będą blisko.
Nie porównuje standardowych opon z Mazdy, bo z nimi miałem za mało do czynienia.


Ostatnio edytowano Śr, 12 paź 2016, 16:52 przez szuki, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 paź 2016, 16:38 
Offline
Z tymi testami to jest tak, jak z szumami u Zachara i 7.3s do setki dla 2.5AT. Powiedzcie jak ma być, a już my napiszemy to jak trzeba. Opony na których jeżdżę wytrzymują przejściowy topniejący śnieg. Dlatego mogę spokojnie zmieniać w konkretnych terminach. 1.11 i 15.03. Co roku tak robię i nie mam żadnych problemów.
A pamiętam jak w 2006 roku w grudniu będąc w Stuttgarcie na zimówkach trafiłem 18'C.. Będąc tam prawie miesiąc prawie je skończyłem.. ;)
Twój przypadek JG, Świeradowa i okolic też jest oczywiście inny. Tam jedziesz w deszcz i w najwyższym punkcie masz 2-3 dniowy śnieg i na letnich jakichkolwiek jest kibel. Także lokalizacyjnie ciebie rozumiem. Ja bym pewnie zmieniał wtedy 2-3 tygodnie wcześniej. Ale na nizinach jeszcze mamy sporo czasu.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 paź 2016, 17:05 
Offline
http://tylik.motogrono.pl/opony-zimowe/

http://tylik.motogrono.pl/files/2010/02/2007.JPG


cytat z linka :

''Tak samo niewiele się zdziała rozpatrując hamowanie na mokrej drodze. Przy np. +5 czy +2 stopniach C opona letnia – mająca szerokie kanały odprowadzające wodę – zawsze przedstawi lepsze wyniki niż wspomagana armią lamelek zimówka! Tu nie ma nad czym się zastanawiać. I te wszystkie teksty mówiące, że jak tylko temperatura spadnie poniżej 7 stopni C to natychmiast trzeba wymieniać opony na zimowe można sobie wsadzić… między bajki czy gdzie tam kto sobie chce…''


letnie vs zimowa test przy 7 stopniach c.

Obrazek
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 12 paź 2016, 18:16 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.03.2016
Posty: 1029
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
niko123 Uwielbiam jak ktoś podaję jakieś stare linki :)
http://www.autonavigator.hu/tippek_tana ... yres-15803
http://navigator.medija.hu/files/371/te ... sztENG.pdf
Tak w obydwu testach letnie są lepsze przy 7( jednak różnica nie jest aż tak znacząca).
ale nie po to się wymienia na zimowę przy średnich temperaturach 7 tylko dlatego, że przez 12 h może być 0 stopni a przez kolejne 12 h może być 14 stopni. Dlatego powiedziałem każdy ma łeb na głowie wie w jakich temepraturach jeździ o jakiej porze dnia. Jeśli łapie się w niskie bliskie 0 stopni to wie co robić. Jak nie łapie takich temperatur to tak jak rkarcz powiedział pewnie szybciej zużyje tylko zimówkę niż mu potrzebna wymiana. Z drugiej strony ja wolę być przygotowany bo jak rano mnie złapie gołoledź to u wulaknizatora będzie kolejka na połowe dnia :D


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 12 paź 2016, 18:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Czyli testy potwierdzają to co ja odczuwam w praktyce. Dzięki niko123 :)
U mnie tylko pogoda decyduje kiedy zamienię, mam gdzie, czym i na co (drugi komplet kół). Nikt mi do tego nie jes potrzebny. :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 paź 2016, 07:16 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Widzę,że bardzo niektórzy dbają aby im się oponki,zimóweczki nie zużyły :wink:
tylko po co są oponki :?: .... po to żeby na nich jeździć i zużywać :idea:
Wczoraj 7 rano do pracy 4 st.C , wracam po 14 tej 7 st.C
wolę zimówki :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 paź 2016, 08:10 
Offline
koliber1960 no właśnie, używać do tego do czego są. A letnia jest na wodę, którą masz przy 4'C..
Przez kilka dni przymrozków ziemia nadal ma temperaturę in plus i nie wiem co ma się stać przy -1.
To samo jest w drugą stronę. Jak była zima, to nawet 10'C w dzień a jednak -2 w nocy nie powodują, że zmieniasz opony na letnie.
Bo jednak zima była, zawsze może wrócić, a asfalt jest zmrożony, więc i przy +2 może być lodowisko..
Mi też nie spieszy się do powrotu na rozmiar 225.. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 paź 2016, 08:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Każdy ma prawo ślizgać się na czym chce
żyjemy w wolnym kraju , jeszcze :wink:
niech żyje wolność, wolność i swoboda
niech żyje zabawa i ....... :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 paź 2016, 15:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 28.09.2013
Posty: 1230
Rok produkcji: 2015
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Ja też zawsze jak najdłużej jeździłem na letnich 19 :) na 17 to już tak dobrze nie wyglądało .
Dlatego teraz zakupiłem te same felgi na zimę i ta sama szerokość opony na zimę 245 .
:wink: :wink: teraz będzie mi się podobało cały rok <pucu>

_________________
Audi A5 1,8TFSI ,244 PS , 396 Nm :twisted:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 paź 2016, 15:59 
Offline
irys daj znać jak się jeździ po śniegu i błocie pośniegowym bo autentycznie jestem ciekawy.
Ja póki co dokupiłem felgi na posiadane opony 17. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 paź 2016, 18:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
ja już miałem zakupić 17" plus opony na zimę ale jak zobaczyłem ten balon :facepalm:
szukam argumentu (poza wyglądem ) za zakupem opon 225/45/19 na zimę
ktoś jeździ może obniżoną na 19" zimowych, jak komfort ? bo letnie na kostce brukowej czy też na kiepskiej drodze to tragedia, trzęsie jak cholera dlatego chciałem kupić 17"

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 13 paź 2016, 19:00 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
PIOTR napisał(a):
szukam argumentu (poza wyglądem ) za zakupem opon 225/45/19 na zimę

Nie ma takiego argumentu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 paź 2016, 19:03 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 21.10.2015
Posty: 932
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
rozumiem, że chcesz powiedzieć iż na zimowych będzie tak samo jak na letnich :idea: ... tylko dobry asfalt

_________________
Nieważne kim chciałbyś być, ważne kim jesteś teraz

była GG kombi, GH hb a teraz jest GJ sedan :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Cz, 13 paź 2016, 19:07 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 8080
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Nie wiem jaka jest różnica na 19", gdyż takich nie używam. U siebie nie zauważam różnicy zima lato, bo ten sam rozmiar, dlatego na 19" będzie podobnie. Jednak, gdy zmienisz na 17" z 19" na pewno odczujesz różnicę, w sensie większego komfortu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 13 paź 2016, 21:41 
Adept
Offline
Od: 19.10.2015
Posty: 142
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
ja mam zimowe 19"-kilka innych osób na forum też.
Minusy- cena
Ostatnio zimy w Polsce są średnie.Pewnie komfort jest ciut większy na na 17stkach bo czasami jakieś grudki lodu czy śniegu ale nie narzekam. jeździ się dobrze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 paź 2016, 06:59 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Dzisiaj rano zimno, 1-2 st.C, pierwsze tego sezonu skrobanie szyb, dobrze,że mam zimówki i zimowy płyn do spryskiwacza :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 14 paź 2016, 18:42 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.06.2016
Posty: 51
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
Ja też mam zimowe 19 ale 235/45 i niby kilka milimetrów a wydaje mi się ze trochę bardziej miękko niż na 225/45 może to tylko moje odczucie a może przez to ze zimowki mają grubszy bieżnik A tak przy okazji pytanie do osób które mają zimowki 19 . Przy zmianie serwis opon napompowal mi 2.7 wiem że zimowki mogą być o ok 10 % więcej napompowane czyli w tym przypadku ok 0.2 ponieważ gdy powietrze jest zimne to się spreza i się wyrównuje ciśnienie ale 2.7 to raczej za dużo nie chcę zjechać opon jak ostatnio . Miałem ok 0.3 -0.4 więcej i przez 2 sezony je zjechałem prawie na zero . Fakt że ostatniej zimy tu gdzie mieszkam , śniegu nie było ale w Niemczech jest przepis od 1 listopada do 1 kwietnia muszę być na zimowych oponach nawet jakby śniegu nie było :? Niemiecki porządek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 paź 2016, 06:22 
Offline
Kamil1 ale zjechałeś te opony na zero środkiem, na bokach, czy równomiernie na całej powierzchni? Jak równomiernie to się po prostu zużyły.. ;) Ja tam pierwsze słyszę aby coś dopompowywać bo mróz itp.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 15 paź 2016, 09:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Jedna uwaga... Jeśli mówimy o temperaturach... Temp. powietrza to jedno, a temp. asfaltu i opon to drugie... Te ostatnie rozgrzewają się zaskakująco szybko... Różnice robi dopiero przymrozek i gołoledź w innych warunkach dobra letnia zawsze będzie lepsza na mokrym i suchym niż jakakolwiek zimowa... Do pierwszego śniegu... I ryzyko tego ostatniego jest wyznacznikiem imho.
Windows Phone via Tapatalk

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 paź 2016, 13:05 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.06.2016
Posty: 51
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
rkarcz ewidentnie środek opony był zjechany -czyli za dużo powietrza Fakt też ze nie było śniegu dużo zeszłej zimy oraz były to jedne z tańszych zimowe oraz miałem mocniejsze auto i lubię jeździć " szybciej " <metal> :twisted:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 paź 2016, 13:14 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja mam właśnie dylemat... kupować felgi+opony 17 czy dokupić same opony 19''. Tylko wszędzie straszą że zaraz się felgę rozwali itp. i że na zimę musi być balon....

Kosztowo... 17'' 500 zł/szt 19'' 800 zł szt i niby gorsze parametry hamowania. Wychodzi 1200 więcej na komplecie, felgi - jakieś 1600 zł. Więc pozostanie na 19'' to 400 zł taniej więc pomijalnie. Mniejsze koszty przechowywania - zostają same opony bez felg. Jakieś 200 zł rocznie. Bądź tu człowieku mądry...

Opony w sumie wybrane, Nokian D4 (A4 niby są głośniejsze).

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 paź 2016, 15:19 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 22.02.2016
Posty: 454
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: opolski
D4 nie ma w rozmiarze na 19'' felgi mazdy.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 paź 2016, 15:28 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
D4 na 17'', na 19 WR A4.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 15 paź 2016, 21:25 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 29.11.2014
Posty: 240
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Wedrowiec napisał(a):
Ja mam właśnie dylemat... kupować felgi+opony 17 czy dokupić same opony 19''. Tylko wszędzie straszą że zaraz się felgę rozwali itp. i że na zimę musi

Cenowo tak jak piszesz nie ma specjalnie różnicy. Komfort lepszy jest na 17 pytanie czy różnica jest aż tak duża. Częściowo na komfort wpływa profil a częściowo miękkość gumy. Wygląd chyba lepszy 19 pytanie czy każda 17 musi być brzydsza od 19? Ja zdecydowałem sie na posiadanie 19 letnich i 17 zimowych z jednego powodu. Cenie sobie niezależność i jak chce zmienić koła to robię to w garażu i nie musze nigdzie sie umawiać i czekać w kolejkach (niestety syndrom studenta jest u mnie mocny i wiele rzeczy robię na ostatnia chwile)
W tym przypadku wybór nie jest między lepszym a gorszym rozwiązaniem. Oba są dobre choć ostatnio zacząłem zastanawiać sie nad jeszcze trzecia opcją czyli wielosezonowymi oponami... na razie jednak to nie temat dla mnie ze względu na nowe zestawy kół.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1631 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 55  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.