Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:08

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1631 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 55  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Śr, 2 gru 2020, 09:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
No i pięknie <spoko> <spoko> najważniejsze,że będzie bezpiecznie zimą :) :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 8 lut 2021, 15:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jak tam wyznawcy letnich w zimę? Jak się jeździ po Warszawie dzisiaj? :lol:

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 lut 2021, 16:38 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 108
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jak się jeździ na wielosezonowych ? Pytam z ciekawości .


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 8 lut 2021, 17:27 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Wszystko zależy od potrzeb.
Auto małżonki robi 3tys rocznie tylko po mieście i ma założone micheline cross climate.
Jeżdżę ostatnio wymiennie z moim na zimowkach nexen.
Jest lepiej na zimowkach, szczególnie różnice czuć podczas hamowania na zlodowaciałym śniegu.

Noemniej do potrzeb mojej ślubnej jest dobrze, jak jest armagedon na drogach to ona i tak nie wyjeżdża:)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 10 lut 2021, 09:52 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 27.09.2014
Posty: 86
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: opolski
W slim aucie mam dwa komplety kół, w aucie narzeczonej założyłem goodyear wielosezonowe. Zima przyszła sa śniegi i lód. Szczerze? Opona sprawuje się bardzo dobrze. Autem nie rzuca nadmiernie. W kopnym śniegu radzi sobie dobrze. Jestem zadowolony z tych opon. Opinia po jednym lecie i obecnej zimie. Auto robi koło 8 tys rocznie. Jazda po mieście, małe trasy do 30-40 km w jedną stronę. Głównym autem jest moje.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lut 2021, 08:37 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Najważniejsze ,że by jeździć na zimówkach a przynajmniej na wielosezonowych.
:wink: ostatnio taka sytuacja ...stoję na światłach, podjeżdża BM-ka i start... tzn ja pojechałem on zabuksował i został na światłach <hahaha>
nie wiem czy na letnich czy dlatego,że napęd na tył :idea: :hahahaha:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lut 2021, 11:10 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Wysokość bieżnika w zimowej ma ogromne znaczenie, już 3mm mniejszy bieżnik to trakcja spada bardzo wiele.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Wt, 16 lut 2021, 11:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ale z pewnością jest wielu, którzy "na zimowe nie zmieniają, bo nie ma śniegu w ostatnich latach". Sam w weekend spotkałem takich z rodziny, jakoś tak spóźnili się z zakupem ziomówek na jesieni no i już nie kupowali, bo do stycznia nie było śniegu...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lut 2021, 14:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
koliber1960 napisał(a):
Najważniejsze ,że by jeździć na zimówkach a przynajmniej na wielosezonowych.
:wink: ostatnio taka sytuacja ...stoję na światłach, podjeżdża BM-ka i start... tzn ja pojechałem on zabuksował i został na światłach <hahaha>
nie wiem czy na letnich czy dlatego,że napęd na tył :idea: :hahahaha:


Akurat napęd na tył to lepszy start - transfer masy i docisk tylnej osi przy ruszaniu. Zakładając w obu autach takie same opony i niepowyłączane systemy.
Moze wyłączył ASR.
Albo jechał na jakichś śmieciowych oponach na driffft pod tesco ;)

Co do bieżnika to cośtam ma znaczenie, ale większe wiek opony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lut 2021, 14:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
W de nie ma obowiazku opon zimowych ale jeśli będzie śnieg i będzie wypadek/stłuczka i będziesz miał opony letnie to masz mandat z policji a autokasko nie wypłaci kasy.
Trzeba dostosować opony do wakunków i w ciemno wszyscy zmieniają =/- od listopada do końca marca.
Takie ocieplenie już chwilowe w Dortmund do 16 stopni w nastepną niedzielę ale nikt opon na letnie nie będzie wymieniać.
Generalnie przepis opon w De jest dobry.

Trakcja/hamowanie a wysokość bieżnika ma ogromne znaczenie.
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lut 2021, 16:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No ciekawe porównanie, nie wiedziałem że w takiej skali sama grubość bieżnika wpływa , choc 1.6mm to już slick się robi w zasadzie :)

No i czy to były testy opon świeżych ze "startą" gumą do tych 3 mm czy nie .
Ale generalnie zimówkami trudno osiągnać 3-4mm w jej czasie zycia mieszanki czyli powiedzmy 4 lata. Chyba że po autostradach przegoniona porzdnie, suchych i n granicy sezonów w cieple.
Ja w każdym razie jedno auto odstawiłem, jak ten czas leci, początkiem zimy zakładam kółka i popatrzyłem na datę - kiedy minęło 5- 6 lat ?!?! jak to, dopiero okupowałem te opony przecież ! :) no ale nie, może nie będzie źle... niestety jest źle, na tym nie da się jechać już normalnie (w porównaniu do 2-3 letnich w innych autach) . Mimo bieżnika chyba z 5 mm jak nie więcej.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lut 2021, 18:09 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Masz racje.
Pamietam jak jechałem ojca focusem w deszczu i jak zimowe trzymały, po 4 latach bieznik był podobny bo ojciec mało jeździ ale opony 4 letnie na deszczu słabo trzymały i focus jest nadsterowny i w zakretach dupa latała a kiedys tego nie było.
Kupilismy nexeny Winguard Sport i szok że w deszczu to już calkiem inne auto.
Na 100% guma 4 letnia to nie to samo co nowa.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 16 lut 2021, 18:47 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jeżdżę od 3,5 roku na oryginalnych letnich, nie dlatego, że tak chcę, ale że zamierzam kupić całoroczne, a te póki co muszą na siebie zarobić. Mimo ostrzejszej zimy nie mogę narzekać. Jeżdżę średnio co drugi dzień, ale mam tę możliwość, że wyjeżdżam wtedy kiedy warunki na to pozwalają, to jest nie bezpośrednio po większym opadzie śniegu, bądź kiedy mogę spodziewać się błota pośniegowego. Najczęściej było mroźno, ulice bez śniegu, rzadziej tylko biały pas między kołami. Większość trasy po Warszawie i nie w korkach. Od początku tego roku nabiło mi ponad 2 tys. km. Widać, że kierowcy jeżdżą nieco ostrożniej. Przy „normalnej” jeździe +10km/h nie miałem na szczęście żadnych zagrożeń. Jedynie spalanie wzrosło o 0,4 - 0,5 l/100 km. Nie dziwne bo 90% jazdy w tym roku to ujemne temperatury. Miałem okazję również podjeżdżać pod dłuższe zaśnieżone (ubity śnieg) wzniesienie i też dało radę. Nie popieram jazdy na letnich zimą, no chyba że nie ma wyjścia a warunki na to pozwalają.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2021, 01:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No poprzednie kilka zim , to nie były zimy . Zresztą teraz też nie wszędzie. U nas tak ostatnio:

https://drive.google.com/file/d/185w1NV ... sp=sharing

Na podjazd o znikomym nachyleniu na letnich bym nie wjechał, ba pod krawężnik :)

A wracając z trasy - cała ośnieżona, miejscami 30km/h za pługiem , wjechałem do miasta, pięknie wysolone, "czarne" tylko sobie jakoś przez ten brak zim zapomniałem jak to przed skrzyżowaniami jest wyśizgane. I mało nie skasowałem przodu mazdy dzięki konstruktorom za ABS - pozwolił skręcić na pas trawy/chodnika przy drodze zamiast na wprost przydzwonić w stojące auto.

Aha, tu ciekwy test, bo powszechnie "mówi się" że na lodzie to nie ma różnicy czy letnia czy zimowa :

https://www.youtube.com/watch?v=GlYEMH10Z4s?t=139

no bardzo spora jest jednak.

Aczkolwiek uważając, można nie zrobić sobie krzywdy - nie jechać jak opony za stare lub nie na warunki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2021, 07:58 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
O czym my mówimy :?: w taką zimę jak teraz gdy mróz,lód i śnieg na letnich ? ....powodzenia,gumowych drzew i barier,płytkich rowów i dużo zdrowia :|

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2021, 09:41 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 26.07.2014
Posty: 328
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
tak się zastanawiam, czy w przypadku jakiegoś nieszczęścia/kolizji, ubezpieczyciel może nie wypłacić szkody (z AC) lub całymi kosztami obarczyć sprawcę (OC), gdy miał opony letnie zamiast zimowych lub wielosezonowych? pytam z ciekawości, czy ktoś może wie?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2021, 09:57 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 108
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W De tak w Pl nie mam pojęcia.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2021, 10:03 
Stały bywalec
Offline
Od: 06.02.2017
Posty: 515
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
W Polsce nie ma obowiązku opon zimowych wiec takiego ryzyka nie ma. Co innego jeżeli nie masz homologowanego rozmiaru, tutaj już ubezpieczyciele są bezwzględni.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2021, 10:18 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Według mnie niemieckie prawo jest najlepsze pod tym względem. Zakładać nie musisz, ale ponosisz tego ryzyko. W razie czego mandat i brak wypłaty z ubezpieczenia. I wszyscy zmieniają opony choć nie jest to obowiązkowe. A u nas spadnie śnieg i zaczyna się horror na drogach. Najgorzej ciężarówki, poprzewracane potem na autostradach. Bo w nich to standard, że mają założone, stare, łyse, letnie opony. Naprawdę się dziwię, że nikt się za to nie weźmie. Tegoroczna zima jest tego najlepszym przykładem. U mnie drugi sezon zimowe Nexeny założone i nie ma problemu na śniegu. Opony są w porządku, widać, że mają dobry bieżnik bo są pięknie oblepione śniegiem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2021, 10:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Kiedyś kolega w De miał delikatną parkingową stłuczkę i to nie z jego winy.
Było 4 w plusie ale bez śniegu , jakie było zdziwienie że Policja się doczepiła opon kolegi nawet jeśli nie był winny, ale sam fakt ze uczestniczył w stłuczce i opony do kontroli. :wink:
Znowu W Polsce jest obowiązek jazdy na światłach w dzień a w De nie, niemcy stwierdzili że na podstawie innych krajów z tym nakazem nie wpływa to na zmniejszenie wypadków.

W Pl jest wiele takich informacji jak '' Obowiązek jazdy na światłach nie zmniejszył liczby wypadków ale mandatów za ich brak już tak.''

Ok to nie na temat opon. <oczy>


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2021, 11:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W TVN24, kilka dni temu, przy okazji omawiania trudnych warunków na drodze, podano, że ok. 6 mln kierowców jeździ na letnich oponach. To co najmniej 1/4 z nich. Część z nich to kierowcy, którym wydawało się, że prawdziwej zimy jeszcze nie ma, a zimowe w piwnicy.
A propos opon i bezpiecznej jazdy „zastanawiam” czy mam ABS w swoim samochodzie czy nie, bo jak na razie mi się nie włączył odkąd nim jeżdżę. Nawet jak sam zahamował (latem). Powodem był system SBS ustawiony na max. odległość, co stwarzało niepotrzebnie dodatkowe zagrożenie.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 17 lut 2021, 13:54 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja osobiście polecam każdemu przejechanie się w takich warunkach zimowych autem z napędem AWD i dobrymi oponami zimowymi :) Sprowokowanie poślizgu i obserwację co samochód potrafi zrobić, żeby szybciutko wrócić na prosty tor jazdy. Ja już NIGDY nie kupię auta bez AWD i automatu. To jest aktualnie moje minimum jeśli chodzi o wymagania.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2021, 14:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
17 lutego 2021, o 11:57 dropt07 napisał(a):
...
A propos opon i bezpiecznej jazdy „zastanawiam” czy mam ABS w swoim samochodzie czy nie, bo jak na razie mi się nie włączył odkąd nim jeżdżę. Nawet jak sam zahamował (latem). Powodem był system SBS ustawiony na max. odległość, co stwarzało niepotrzebnie dodatkowe zagrożenie.


Po prostu uderz (ale naprawdę uderz, nie wciskaj stopniowo, uderz -BACH - jakbyś chciał go złamać nogą (nie złamies ;) ) - z całej siły, tak się powinno awaryjnie hamować, to są cenne metry) i trzymaj. Oczywiście jak z tyłu jakiś tester hamulców czyli siedzący na zderzaku nie jedzie ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2021, 17:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
O!, dziękuję za przypomnienie. Od 90-tych lat mam ABS w samochodach. Z 6 może więcej lat temu z niego korzystałem w poprzednim pojeździe zimą, kiedy warunki przy lotnisku na Bemowie przypominały szklankę a ABS, mimo zimówek, nic nie pomógł przez 50 m i skończyło się na krawężniku; na liczniku było nie więcej jak 30 km/h. Póki co, w takich warunkach nie udało mi się pojeździć, zwłaszcza, że tego unikam. Mimo wszystko zakładam, że go mam.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2021, 17:20 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
17 lutego 2021, o 17:13 dropt07 napisał(a):
Póki co, w takich warunkach nie udało mi się pojeździć, zwłaszcza, że tego unikam. Mimo wszystko zakładam, że go mam.

Dziwne, ostatnio na śniegu mocniej zahamowałem (testowo) i się włączył, na mokrym w lecie też działa, tylko trzeba mocniej wcisnąć i trochę szybciej jechać. Generalnie to nie mam problemu z załączeniem ABS oprócz jakiś bardzo dobrych (czytaj suchych) warunków...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2021, 18:11 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jak auto wpadnie już w poślizg , to żadne systemy typu abs itd nie pomogą. Te systemy działają przed wpadnięciem w poślizg. Też kiedyś jadąc nie wiem 20-30 km/h w mieście skręcałem i pojechałem prosto. Auto 2 letnie na zimowkach. Zatrzymałem się na krawężniku.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2021, 18:15 
Offline
Nie jest to prawda. Systemy pomagają wyprowadzić z poślizgu.

Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 17 lut 2021, 18:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Lucasbadboy właśnie dlatego polecam pojeździć AWD w zimę. Poczujesz jak każde koło osobno może przyspieszyć i wyprowadzić Ci szybko z poślizgu.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2021, 20:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
17 lutego 2021, o 18:11 Lucasbadboy napisał(a):
Jak auto wpadnie już w poślizg , to żadne systemy typu abs itd nie pomogą. Te systemy działają przed wpadnięciem w poślizg. Też kiedyś jadąc nie wiem 20-30 km/h w mieście skręcałem i pojechałem prosto. Auto 2 letnie na zimowkach. Zatrzymałem się na krawężniku.


ABS doskonale pomaga - wyżej opisałem właśnie swoją syt sprzed kilku dni - jedziesz na "zblokowanych" (cudzysłó bo dzięki ABS właśnie nie są zblokowane) kołach - wciąż mogąc skręcać ! - omijasz przeszkodę. Gdybu nie to to bym nie mógł jadąc po szkalnce skręcić na trawę zaśnieżolną gdzie już była przyczepność, przydzwoniłbym w auto przede mną, w najgorszym scenariuszu - uderzone wpadłoby w pas jadących w poprzek samochodów na ich zielonym.
ABS coś wspaniałego. Na zblokowanych kołach bez ABS nie istnieje kierownie, masa leci po prostej na wprost. Tylko trzeba przywalić w hamulec i nie puszczać .
Na szkoleniach bezpiecznej jazdy instruktorzy zgodnie mówią, że nie mają praktycznie ani jednego kierowcy na kursach który umie hamować. Wszyscy mamy w cywilnej jeździe odruch - najpier lekko , później zwiększamy nacisk, a w czasie tego lekko metry grube uciekają bo przy największej prędkości pokonywane. Oczywiście mowa o awaryjnym hamowaniu .

ESC też świetnie działają generalnie. No do pewnych granic oczywiście. Bez ASR z kolei większość aut by tkwiła mieląc kołami w miejscu a tak, powolutku uskokami da się podjeżdżać.


Ostatnio edytowano Śr, 17 lut 2021, 20:04 przez Andrzejsr, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 17 lut 2021, 20:03 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 05.03.2017
Posty: 525
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Jak byście mieli trochę więcej lat ,to byście pamiętali że kiedyś 90 % samochodów jeździło cały rok na letnich i jakoś trzeba było sobie z tym radzić . Ja pierwsze zimówki miałem chyba od 2000 roku a użytkuję samochody od 1984 r. Miałem tylko jedną stłuczkę w 1995r. a sporo jeżdziłem po Polsce w serwisie technicznym . Zjeżdżając z dość stromej górki za Bolkowem widzę że samochód prze de mną skręca w lewo (lekko odpuściłem gaz) i w pewnym momencie się zatrzymuje bo z za zakrętu wyjechał samochód z przeciwka (spokojnie miał czas żeby zjechać) .Miałem z 50 m żeby maksymalnie spowolnić i dobrze wycelować na jakim elemencie jego karoserii mogę się zatrzymać :idea:
Niestety pobocza praktycznie nie było a za nim przepaść więc nie było jak ominąć.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1631 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 55  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.