Teraz jest Wt, 16 kwi 2024, 12:15

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 226 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 19:05 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Nie znalazłem na szybko danych dot zbieżności i kąta pochylenia kół w Madzie GJ, ale jestem przekonany że różnice między tyłem i przodem są znikome. Znalazłem do poprzedniej którejś generacji 6ti - zbieżność przód i tył identyczna, kąt pochylenia w podobnym zakresie.
To by musiał być pojazd z porządnie rozjechaną geometrią (nie wiem , siadnięte sprężyny tak że się aż widoczny gruby negatyw robi na jednej osi ) i tak jeżdżony strasznie długo żeby różnica powstała, a i to żeby to było wyczuwalne to w ogóle.
Pewnie że idealnie byłoby mieć co tydzień nowy kpl opon, ale tak się nie da, i każde się zużywają ale w stopniu zapewniającym bezpieczną jazdę.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 19:50 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Patrzę również przez pryzmat samochodów nabywanych z drugiej ręki, których tu na forum jest coraz więcej, niekiedy z przebiegiem 200k km i więcej. Często z niepewną i niewiadomą przeszłością, naprawianych najtańszym wysiłkiem. Nierównomierne zużycie bieżnika nie jest takie niecodzienne. Należy więc i to brać pod uwagę mimo, że o tym rzadziej się pisze. Ba też miałem taką przypadłość, że musiałem wymienić przednie opony bo pękło z boku wzmocnienie kordowe i na tył dałem nówki. Odpowiednią rotacją wyrównałem zużycie bieżnika na wszystkich oponach, po czym zakupiłem nowy komplet, wychodząc z zalet równomiernego zużycia bieżnika na wszystkich oponach, bo o tym w końcu mówimy.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 20:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
A to jest inna sytuacja niż kupiony przez siebie komplet i zmiana tyłu na przód po zjechaniu przodu. W używanym aucioe to warto dać do sprawdzenia koła całe żeby sprawdzić opony czy nie pouszkadzane, łatane itp, felgi niepopękane , pokrzywione . No ogólnie żebyu wiedzieć co się ma i kiedy o ew zmianie mysleć czy od razu nowy kpl.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 20:49 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja odpowiadam koledze dirtracer na posty 138/142 na pytanie o zalety i przewagi rotacji opon poprzez zakup dwóch nowych opon, wrzuceniu ich na tył, a z tyłu na przód i tak w koło Macieju, w odniesieniu do zakupu kpl. 4 opon i ich rotacji przód/tył, tył/przód co 10 tys. wg wskazań producenta. Bo ja takich zalet i przewag nie widzę.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 21:45 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
No jak nie widzisz - dirtracer je wypunktował przecież.
Podstawowe zalety to kilka razy mniej zmian kół i tracenia czasu u wulkanizatora (czy samemu jeśli ktoś sam zmienia).
W systemie rotacja co 10tys ktoś kto robi 30tys rocznie - zrobi 3 zamiany miejscami. A ten co zmieni po zużyciu przednich zmienia raz przez ten czas (przy założeniu zmian co 30 tys).
Oraz zawsze lepsze - świeże opony z tyłu, co jest bezpieczniejsze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 29 mar 2020, 23:54 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie można tego traktować w kategoriach zalet, udogodnień, jak w zamian traci się na bezpieczeństwie i niższym przebiegu ogumienia (większe zużycie), o czym piszę w swoich postach, czego nie zrekompensują mi rzadsze rotacje (praktycznie brak rotacji). Jeśli ktoś ma problem jednorazowego zakupu kpl. 4 opon, może dokonać wcześniejszego zakupu po 2 op. co pół roku lub co rok. Po części to tak jak ktoś by mi powiedział idź teraz pobiegać po parku bo jest luźniej, zapominając, że wkoło panuje pandemia koronawirusa.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2020, 00:32 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
dropt07 napisał(a):
Nie można tego traktować w kategoriach zalet, udogodnień, jak w zamian traci się na bezpieczeństwie i niższym przebiegu ogumienia (większe zużycie), o czym piszę w swoich postach, czego nie zrekompensują mi rzadsze rotacje (praktycznie brak rotacji). Jeśli ktoś ma problem jednorazowego zakupu kpl. 4 opon, może dokonać wcześniejszego zakupu po 2 op. co pół roku lub co rok. Po części to tak jak ktoś by mi powiedział idź teraz pobiegać po parku bo jest luźniej, zapominając, że wkoło panuje pandemia koronawirusa.



Bieganiem po parku nikomu się nie zaszkodzi, ani samemu się nie zarazi. To tak od końca zaczynając. (chyba że się padnie na zawał i ktoś będzie usta-usta stosował, albo trafi na szpital z zamkniętą kardiologią, bo lekarze czekają zamknięci w domach na wyniki podwójnych badań)
A co do opon, to już wyżej napisałem. Sam na wielosezonówkach niestety nie jeżdżę, ale gdybym, to na bank nie bawiłbym się w żadne rotacje tylko schemat jak wyżej - przód do śmieci , tył na przód a na tył nówki i tyle. Na pewno byłoby bezpieczniej ze względu na zawsze lepszy tył, co do trwałości nie wiem, nie miałem wielosezonówek, pewnie mniej trwałe niż letnie zimą, nawet taką, fakt.
Po co komplikować proste sprawy nie wiem, żeby sobie koła ponosić ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2020, 09:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3036
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Znajomy kupił Klebera Quadraxera i bardzo sobie chwali :) po tym obecnym sezonie ,,zimowym" :wink:

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2020, 10:41 
Świeżak
Offline
Od: 28.11.2017
Posty: 29
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Przyjmijmy, że auto średnio robi 10-12k rocznie.
1. Raz w roku jedziesz na stację diagnostyczną zrobić przegląd (nawet jak nowe auto ma co 3 lata to uważam, że raz w roku wypada pojechać sprawdzić + geo). Wtedy wychodzą luzy, zbieżność czy rozbieżność, pochylenia itd. Jeżeli jest ok to gdzie tu mowa i zdzieraniu opon? A jeżeli nie to trzeba wykonać odpowiednie naprawy i wtedy gdzie mówimy o zdzieraniu opon
2. Kupując auto używane i tak jedziesz na przegląd sprawdzić jw.
3. Dlaczego pytam o publikacje? Jak zachowa opona powiedzmy na to "ułożenie" przy rozmiarze 175 a 235? jak przy nośności 80 a 90?
Jak długo trwa to ułożenie?
5. Dlaczego podają różne zakresy "rotacji" jedni 8-12k inni 10k?
6. O ile pamiętam w BMW masz tylne koła pochylone, czy rotacja "dotartych" i ułożonych opon nie spowoduje pogorszenia przyczepności
bo będzie inna powierzchnia styku? Jeżeli tak to co lepsze? Mieć dobrą powierzchnię styku z lekko zjechanym bieżnikiem czy dobry
bieżnik ale całkowita powierzchnia styku?

Pytam bo chcę zgłębić temat i nie ma co się koledzy unosić.

_________________
92GE->05GY->14GJ


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 30 mar 2020, 14:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie zamierzam na siłę kogokolwiek przekonywać do swojego stanowiska. Jak ktoś jest odporny na pewne zasady z dziedziny fizyki i ma swoje teorie nt. bezpieczeństwa typu, że byłoby bezpieczniej ze względu na zawsze lepszy tył, to proszę bardzo. Wtedy, m.in. zalecania producentów, w tym względzie można wrzucić między bajki.
ad. kolegi dirtracer:
6. Proszę sprawdzić czy BMW zaleca rotację. Po 10 tys. na pewno bym sprawdził suwmiarką (dokł. do 0,1 mm) stan bieżnika. W poprzednich poj., przy okazji wymiany sezonowej, sprawdzałem w ten sposób stan opon w przednich i tylnych oponach (które przechowywałem na stojakach w piwnicy) mierząc po obwodzie w 3-ch miejscach z jednej i drugiej strony. Zawsze były różnice, o których pisałem powyżej, co potwierdzało słuszność zalecanej rotacji pomiędzy osiami. Zapewniało mi to niwelowanie i nie pogłębianie różnic mimo, że nie było konieczności regulacji zbieżności.
5. Nie wiem, nie pisano skąd te różnice. Sądzę, że zależy jaką gamę opon wzięto danego producenta pod uwagę. Jak wpiszesz te dane do internetu to na pewno znajdziesz te informacje. Ja sobie ich nie wymyśliłem.
3. Do kursu diagnostycznego miałem dołączony skrypt, stąd to pamiętam. Ba, dostałem nawet podpyt. na egz. praktycznym w PZMot. gdy ustawiałem w przygodnym poj. zbieżność nt. co pan by doradził klientowi względem eksploatacji opon; mając nie więcej jak 1 min. na pomiary i ocenę. Gdybym tego wątku nie uwzględnił to bym oblał (zdawał, jak pamiętam 1 na 5-ciu).
1,2. Jak nie ma widocznych zaleceń lub nie ingerujesz w ramach napraw bieżących w układ zawieszenia/kierowniczy, nikt nie sprawdza na widzi mi się - geometrii. A problem występuje w związku z postępującym zużyciem poszczególnych elementów ww. układów i przekłada się na stan opon (mało zauważalny przy małym przebiegu, uwydatnia się przy większym). Spostrzeżenie: zdecydowana większość albo nie ma pojęcia na ten temat, albo go ignoruje).

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 09:16 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Bridgestone A005: 33 tysiące km z rotacjami i przód nadaje się na śmietnik, a tył może jeszcze 5k przejedzie.
Chociaż przyznaję, lekko nie miały.
Zbieżność sprawdzana regularnie, za każdym razem ok. Jednak zużycie opon nierównomierne - od wewnątrz zużywa się szybciej.

Teraz wracam do punktu 0, prawdopodobnie następne będą GY Vector 2 - 225/45/19 jest w końcu dostępne.
Michelin CrossClimate również oferuje 225/45/19, ale w wersji SUV - z wielkim SUV na ścianie opony, tfu! :P


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 09:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ale wiesz, że na GY też jest napis SUV?
Może nie jakiś jebitny, ale jest: https://photos.app.goo.gl/WfvzycUncpC776vP7

:-) Niestety to są wszystko opony większego obciążenia i są sztywniejsze niż normalne (obniża komfort).

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 11:30 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Taki to przeżyję :) Chociaż zastanawiam się czy na 225/45/19 będzie.
Widzę, że wyszedł Vector Gen3, ale z tego co widzę jedyny rozmiar w 19 to 245/45/19.

Jak Twoje GoodYear sprawują się teraz? Ty robisz dużo mniejsze przebiegi niż ja, z tego co widzę, ale te A005 zużyły się mocno szybko.

A005 też wzmocniona, ale napisu SUV na nich nie ma :P


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 12:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ja przejechałem jakieś 12000 tys km, jedna rotacja. Na razie zużycia jakiegoś nie widzę. Jedynie zaokrąglenie krawędzi kołków bieżnika na zewnętrznych częściach opony na przedniej osi się robi. Ale po to jest rotacja, żeby równo się zużywało. Co do właściwości jezdnych jestem bardzo zadowolony (mam 235/45/19). Jedyne co mnie denerwuje waga opony. Już o tym kiedyś pisałem. Nie wiem czy w tym wątku - nie chce mi się szukać. Najlepsze spalanie miałem na 17" zimowych. Koło zimowe na 17-stce ważyło 21 kg, a letnie na 19-stce 25 kg. Tutaj całoroczna na 19-stce waży jeszcze o 2-3 kg więcej – czyli będzie ze 28 kg vs 17" koło zimowe – to już naprawdę sporo. To wynik tego wzmacniania pod SUVy?! Gdzieś kiedyś zasłyszałem, że waga nieresorowana w aucie jest porównywalna z ośmiokrotnym obciążeniem pojazdu. To by znaczyło, że miedzy zimowym kołem a obecnym całorocznym mamy 4 x 7 x 8 = 224 kg różnicy... A między całorocznym a fabrycznym letnim 96 kg (czyli jakby jedna solidna osoba więcej na pokładzie). Zapewne przekłada się to też na osiągi – choć jest to mniej zauważalne w codziennym użytkowaniu. Ale dla spalania już widoczne. Dolna granica rekordu przesuwa się o 0,5-0,9 litra w górę. Przy prędkościach przelotowych 120-140 też mniej-więcej o te 0,5 litra więcej wychodzi.

Mam wrażenie, że ten aspekt jest często pomijany przy doborze kół i felg.

Ciekawe ile waży koło z tym nowym rozmiarem wielosezonowej GY (225/45/19)... Jak byś się zdecydował na zakup to będę wdzięczny jak zważysz koło z oponą i zostawisz ślad w tym wątku.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 23:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Pewnie że lepiej lżej (wirującej nie tyle co nieresorowanej masy). Ale przy tym e waży oryg felga 19 to różnice między oponami to już drobiazg. A jak już ktoś chciałby obliczac wpływ na spalanie ( czyli chodzi o oszczędność) to może się okazać że bilans cięższej jeśli na dłużej wystarczy do zakupu nowego kompletu vs lżejsza opona może nie wyjść korzystny.
No i piszesz o 235 czyli szerszej więc naturalnie będzie cięższa ale i ma opory toczenia większe więc tu może być (cześć, większość ?) wiekszego spalania.
W sporcie gdzie dla ułamków sek się wydaje krocie na każde pół kilo czy mniej to tak.
A waga felg faktycznie rzadko kiedy jest brana pod uwagę. Choć czasem lżejsza będzie mniej wytrzymała i trochę nie warta skórka wyprawki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 14 maja 2020, 23:40 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Z drugiej strony ta szerokość minimalnie większa bilansuje troszkę gorsze parametry na suchym i ciepłym asfalcie wersus opona typowo letnia.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 maja 2020, 00:36 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Z oponami jest tyle zmiennych, że dla uproszczenia ufam konstruktorom auta że wiedzą co zalecają. Choć czasem to może być podyktowane dziwnymi czynnikami nie dla każdego istotnymi ( taki przykład sprzed lat alfa 156 sportwagon- do bagażnika wchodzą na styk zalecane do niej 4 koła z oponami o szerokości 215. Akurat aby klient nie musiał brudzić pięknego wnętrza przy przewożeniu na wymiany . Ale w wersji 156 GTA już są 225. Auto na osiągi skierowane bardziej niż wersje słabsze i tu czynnik wygody czy osiągów przeważa nad użytecznością codzienna.
I jeszcze kwestie opon-zawieszenia co jest tak naprawdę całością. Bawię się w te tematy ale w aucie codziennym cywilnym ufam konstruktorom że wiedzą co robią. W przypadku 6tki najwyraźniej dla designe'u jakoś wepchnęli swoimi umiejętnościami te wielkie i ciężkie koła. Choć pewnie lepiej by wóz jezdzil na lżejszych ale byłby droższy, nie wyglądał itp.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 15 maja 2020, 00:46 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
W Maździe kombi wchodza też 4 x 225 do bagażnika. Może to to.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 maja 2020, 10:11 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Ha, Goodyear Vector 2 225/45/19 nie mają na sobie SUV

Jutro spróbuję zważyć i dam znać, ale lekkie to nie jest

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 maja 2020, 10:32 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
No to koniecznie daj znać. Zważ potem tez letnią. <spoko>

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 22 maja 2020, 10:38 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Nie mam żadnej letniej, z przodu całoroczne A005, żeby dobić to co zostało z tyłu :)


Muszę się pospieszyć z zakupami, bo weszła Gen3 i Gen2 zaczyna znikać

Sent from my Huawei Mate 20 Pro using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 gru 2020, 09:27 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2019
Posty: 39
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Po trzech latach używania Goodyear Vector G2 235/45/19 mogę się podzielić nieco opinią. Porównując goodyeara i nokiana szczególnie podczas ostatnich opadów niedużego śniegu i podobnych prędkościach mazdy i skody, to goodyeary słabo się sprawują. Strasznie się ślizgają na prostej i skręcaniu nawet przy 5/ km/h(chociaż głębokość bieżnika zimowego jest dobra). Co widzę, to pojawia się 3 generacja goodyerów ale raczej już im nie zaufam. W następnym roku wymienię na Nokian Seasonproof 235/45R19 99W XL lub Michelin Crossclimate+ 235/45 R19 99Y XL.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 gru 2020, 09:39 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dziwne. Mam inne odczucia. Ile km przejechałeś na nich?

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 gru 2020, 10:09 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2019
Posty: 39
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
W sumie 2,5 roku na nich przejechałem (kupowane w czerwcu 2018), zrobiłem na nich jak dotąd około 80 tys. km. Widzę, że bieżnik w wielu miejscach jest lekko powykruszany, ale to może być przez dynamiczniejszą jazdę. Niestety u mnie na parkingu i na ulicy pokrytej 2 cm śniegu słabo się sprawują w porównaniu do nokianów.


Ostatnio edytowano Śr, 9 gru 2020, 07:44 przez popielasty, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 gru 2020, 10:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Po 80 tys. nie ma się co dziwić...

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 gru 2020, 11:25 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 108
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Najwazniejsze - wysokośc bieznika wszystkich opon.
Takie porównanie bez sensu, skoda auto 2x mniejsze, inna waga, zawieszenie i hamulce, tylko dlatego że to lekkie i małe auto to wypada lepiej.
Wystarczy że zimowa opona ma 2mm mniejszy bieżnik a na mokrym odprowadzenie wody spada o bardzo wiele i tym samym podatnośc na aquaplaning
Mniejszy bieżnik 2mm w zimowej to spadek trakcji na śniegu.
To porównanie dla mnie jest bezwartościowe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 gru 2020, 11:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 14.09.2014
Posty: 928
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
KamykG Ja w poprzedniej Mazdzie miałem Michelin Crossclimate.
To był ich debiut i muszę przyznać, że byłem zadowolony.
Dawały radę w górach, na śniegu i nie tylko.
Ale prawda jest taka, że wiele zależy od charakterystyki jazdy. Takie opony to zawsze świetny kompromis niemniej opona zimowa - w zimie, ma przewagę.
Nie wykluczam jednak, że w następnym samochodzie powrócę do wielosezonowej. :wink:

_________________

"Gdzie wszyscy myślą tak samo, nikt nie myśli zbyt wiele"


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 gru 2020, 12:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Teraz ma wyjść CrossClimate 2. Ale z moich doświadczeń CS1na autach firmowych szybko się zuużywa. Tu ponoć to poprawili.
Ja na swoich Goodyeara całorocznych przejechałem na razie 15 tys. km. Robiłem już jedną rotację. Jestem bardzo zadowolony. Nie uważam, że jest gorzej niż na zimowych Nokianach (które też na tym aucie miałem).

80 tys. na tych gumach to według mnie conajmniej o 20 tys. za dużo przelotu - nawet jeśli grubość bieżnika niby jest (a wg mnie nie jest - bo co wizualnie to nie faktycznie). Jak kolega wyżej napisał, 2 mm mniej na zimowym to 20% mniej skuteczności opony. I tutaj jest dokładnie tak samo. A jeśli jeszcze piszesz, że opony są wyszczerbione?!?! To bez jaj. To guma do śmieci a nie do robienia testów. Były rotowane między osiami? Ludzie myślą, że założą AllSeason i zapominieć można. Guzik tam. Co 10 tys. przeważenie i przekładka - najlepiej krzyżowa. Bo inaczej zdziwienie - przód starty, tył wyznakowany lub odwrotnie - i wnioski jakie to złe opony... :arrow:

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 gru 2020, 12:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
15 maja 2020, o 00:46 KMBak napisał(a):
W Maździe kombi wchodza też 4 x 225 do bagażnika. Może to to.


do rocznika 2013 nieda rady originalne T001 225/55 r17 , 215 R16 juz tak

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


Ostatnio edytowano So, 5 gru 2020, 12:30 przez mirecsk38, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 gru 2020, 12:21 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1638
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Bez problemów wchodzą 4 koła 225 (sam bagażnik). I 19 i 17. A nawet 235 + 225 - 8 kół (po złożeniu foteli).


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 226 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.