Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 16:04

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 226 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: So, 5 gru 2020, 12:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
probowalem to raz w salone jak byli nowe i nieudalo sie dac do bagaznika bez zlozenia fotel przes serokosc , brakowalo malo . chyba beda roznice w oponach

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 5 gru 2020, 16:34 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przez dwa lata moja M nie widziała śniegu, a 3 lata temu widziała go dwa, trzy razy przez chwilę, najczęściej stojąc na parkingu. Nadal jeżdżę na T001 non stop, aktualny ich przebieg ponad 65,5 tys. km. Wczoraj mierzyłem gł. bieżnika; jednakowa na wszystkich oponach, w zależności od rowka, na którym mierzymy, tj. 5,5 - 6,0 mm. Przy czym w każdej na środkowym rowku jest 5,5 mm, na zewnętrznych 6,0 mm (mierzone w kilku miejscach na obwodzie). Sądzę, że taka dokładność zużycia powodowana jest rotacją wykonywaną razem ze zmianą oleju. Nie ma więc problemu z pilnowaniem rotacji opon. Trakcja niezła, głośne dosyć. W przyszłym roku zapewne o tej porze - wymiana.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 7 gru 2020, 07:50 
Avatar użytkownika
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2019
Posty: 39
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
5 grudnia 2020, o 12:15 KMBak napisał(a):
Teraz ma wyjść CrossClimate 2. Ale z moich doświadczeń CS1na autach firmowych szybko się zuużywa. Tu ponoć to poprawili.
Ja na swoich Goodyeara całorocznych przejechałem na razie 15 tys. km. Robiłem już jedną rotację. Jestem bardzo zadowolony. Nie uważam, że jest gorzej niż na zimowych Nokianach (które też na tym aucie miałem).

80 tys. na tych gumach to według mnie conajmniej o 20 tys. za dużo przelotu - nawet jeśli grubość bieżnika niby jest (a wg mnie nie jest - bo co wizualnie to nie faktycznie). Jak kolega wyżej napisał, 2 mm mniej na zimowym to 20% mniej skuteczności opony. I tutaj jest dokładnie tak samo. A jeśli jeszcze piszesz, że opony są wyszczerbione?!?! To bez jaj. To guma do śmieci a nie do robienia testów. Były rotowane między osiami? Ludzie myślą, że założą AllSeason i zapominieć można. Guzik tam. Co 10 tys. przeważenie i przekładka - najlepiej krzyżowa. Bo inaczej zdziwienie - przód starty, tył wyznakowany lub odwrotnie - i wnioski jakie to złe opony... :arrow:



Rotacja opon była co około roku, już w pierwszym roku zaczęły się pojawiać wyszczerbienia. Pojawiają się na osi napędowej. Widać, że nie są pod mój styl jazdy, mazda oryginalnie daje indeks prędkości 260 a te mają 240. Poza tym nie spekuluję, że wysokość bieżnika nie ma znaczenia. No nic ten rok na nich jeszcze przejeżdżę tylko bardziej uważać na ewentualnym śniegu/lodzie. W pierwszym roku nie miałem szansy jazdy w śniegu, bo w moim regionie go nie było. Następne jak pisałem będą właśnie całoroczne drugiej generacji nokiany weatherpoof lub croossclimate.

-- Dodano: 7 grudnia 2020, o 07:48 --

5 grudnia 2020, o 11:25 Elsas napisał(a):
Najwazniejsze - wysokośc bieznika wszystkich opon.
Takie porównanie bez sensu, skoda auto 2x mniejsze, inna waga, zawieszenie i hamulce, tylko dlatego że to lekkie i małe auto to wypada lepiej.
Wystarczy że zimowa opona ma 2mm mniejszy bieżnik a na mokrym odprowadzenie wody spada o bardzo wiele i tym samym podatnośc na aquaplaning
Mniejszy bieżnik 2mm w zimowej to spadek trakcji na śniegu.
To porównanie dla mnie jest bezwartościowe.


Wiem, że mniejsze. Skoda jest lżejsza o 400kg ale znów posiada opony dużo mniejsze i węższe (165/70R13), hamulce słabsze od mazdy. Dlatego aut nie porównywałem na trasie tylko na małych prędkościach (szczególnie w czasie opadu śniegu).

-- Dodano: 7 grudnia 2020, o 07:50 --

7 grudnia 2020, o 07:49 KamykG napisał(a):
5 grudnia 2020, o 12:15 KMBak napisał(a):
Teraz ma wyjść CrossClimate 2. Ale z moich doświadczeń CS1na autach firmowych szybko się zuużywa. Tu ponoć to poprawili.
Ja na swoich Goodyeara całorocznych przejechałem na razie 15 tys. km. Robiłem już jedną rotację. Jestem bardzo zadowolony. Nie uważam, że jest gorzej niż na zimowych Nokianach (które też na tym aucie miałem).

80 tys. na tych gumach to według mnie conajmniej o 20 tys. za dużo przelotu - nawet jeśli grubość bieżnika niby jest (a wg mnie nie jest - bo co wizualnie to nie faktycznie). Jak kolega wyżej napisał, 2 mm mniej na zimowym to 20% mniej skuteczności opony. I tutaj jest dokładnie tak samo. A jeśli jeszcze piszesz, że opony są wyszczerbione?!?! To bez jaj. To guma do śmieci a nie do robienia testów. Były rotowane między osiami? Ludzie myślą, że założą AllSeason i zapominieć można. Guzik tam. Co 10 tys. przeważenie i przekładka - najlepiej krzyżowa. Bo inaczej zdziwienie - przód starty, tył wyznakowany lub odwrotnie - i wnioski jakie to złe opony... :arrow:



Rotacja opon była co około roku, już w pierwszym roku zaczęły się pojawiać wyszczerbienia. Pojawiają się na osi napędowej. Widać, że nie są pod mój styl jazdy, mazda oryginalnie daje indeks prędkości 260 a te mają 240. Poza tym nie spekuluję, że wysokość bieżnika nie ma znaczenia. No nic ten rok na nich jeszcze przejeżdżę tylko bardziej uważać na ewentualnym śniegu/lodzie. W pierwszym roku nie miałem szansy jazdy w śniegu, bo w moim regionie go nie było. Następne jak pisałem będą właśnie całoroczne drugiej generacji nokiany weatherpoof lub croossclimate.

-- Dodano: 7 grudnia 2020, o 07:48 --

5 grudnia 2020, o 11:25 Elsas napisał(a):
Najwazniejsze - wysokośc bieznika wszystkich opon.
Takie porównanie bez sensu, skoda auto 2x mniejsze, inna waga, zawieszenie i hamulce, tylko dlatego że to lekkie i małe auto to wypada lepiej.
Wystarczy że zimowa opona ma 2mm mniejszy bieżnik a na mokrym odprowadzenie wody spada o bardzo wiele i tym samym podatnośc na aquaplaning
Mniejszy bieżnik 2mm w zimowej to spadek trakcji na śniegu.
To porównanie dla mnie jest bezwartościowe.


Wiem, że mniejsze. Skoda jest lżejsza o 400kg ale znów posiada opony dużo mniejsze i węższe, ino głębsze (165/70R13 vs 235/45/R19), hamulce słabsze od mazdy. Dlatego aut nie porównywałem na trasie tylko na małych prędkościach (szczególnie w czasie opadu śniegu).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 gru 2020, 16:07 
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2020
Posty: 22
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: opolski
Witam, panowie jeździ ktoś na całorocznych
falken ziex ze001 a/s 225/45r19 -jak się sprawują?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 9 gru 2020, 18:27 
Wtajemniczony
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 185
Rok produkcji: 2002
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Latem jeździłem na tych Falkenach ogólnie negatywne wrażenie bardzo pływały na zakrętach o ślimakach nie wspomnę.
Na początku myślałem że coś z autem jest nie tak ale po wymianie opon jak ręką odjął. Nie wiem jak w zimie bo nie miałem okazji testować.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 10 gru 2020, 08:22 
Świeżak
Offline
Od: 25.08.2020
Posty: 22
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: opolski
Oki dzięki za info na temat jazdy w lecie, może ktoś coś napisze jeszcze o jeździe na nich w zimie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 maja 2021, 13:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.11.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzień dobry.
Panowie, gdyby dzisiaj kupować opony wielosezonowe 225/45R19, to które byście polecali?
Pirelli Cinturato All Season Plus
Goodyear Vector 4 Seasons Gen 2
Falken EUROALL SEASON AS210

Najtańsze z tego co widzę są Falkeny. Te pozostałe zaoferują coś ekstra za tych kilka stówek?

pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 maja 2021, 13:35 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Goodyear. Mam i polecam.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 maja 2021, 20:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Nokian Seasonproof.
To rozwiniecie Weatherproof, których używam od roku i jestem zachwycony nimi w GJ a wcześniej 9 niezawodnych sezonów w Jeepie...
Nie wiem tylko czy są w rozmiarze 19


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 maja 2021, 21:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nokiany to albo 18-tki/225x45 albo 19-tki/235x45

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 maja 2021, 21:35 
Wstydliwy
Offline
Od: 16.11.2018
Posty: 2
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak, zgadza się. Nokianów w domyślnym dla Mazdy rozmiarze nie ma. Mam w sumie również felgi 18, ale bardziej na te homologowane rozmiary patrzę.
Dzięki za podpowiedzi.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 1 cze 2021, 13:23 
Świeżak
Offline
Od: 22.09.2013
Posty: 16
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Co prawda do zimy jeszcze daleko i właśnie nabyłem nowe opony letnie ale przy okazji zmiany ogumienia dowiedziałem się, że czeka mnie zakup nowego zestawu na zimę. I teraz tak sobie myślę, czy miałoby sens używanie takich dwóch zestawów opon - na lato (~maj/październik) typowo letnie i na pozostały sezon (powiedzmy "zimowy") wielosezonowe? Zaznaczam, że te wielosezonowe to byłyby takie bardziej "snow oriented" modele (np.: GY Vector 4Seasons?). Generalnie zimy w Polsce jakie są każdy wie, a typowe zimówki pokazują swoją wyższość głownie na śniegu. Z ich trakcji podczas szybkiej jazdy w dodatnich temperaturach (zwłaszcza na suchym) średnio jestem zadowolony (miałem Nokiany WR3).
Czy możne jeśli już zakupiłem nowe letnie to pakować się znów w zimówki?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lip 2021, 09:56 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Ja wymyśliłem sobie taki system do CX5, że na zimę mam prawdziwe zimówki a na przejsciowe sezony oraz lato- wielosezonowe. Ponieważ nie ma 19tek Nokianow Seasonproof, kupilem Micheliny Crossclimate. Są fantastycznie ciche i komfortowe, mimo ze w wersji suv mają wzmocnienia i index nośnosci 103.
W M6 siedza Nokiany Weatherproof, zorientowane na zimowe osiągi wielosezonowki. Od jesieni po 15tys ubylo 1mm, glownie dzieki letniej jeździe w tym sezonie.Wydaje mi się, że na samo lato powinienem kupić jednak jakieś letnie ciche i trwałe opony. Zrobię chyba tak na przyszły sezon.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lip 2021, 12:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
1 czerwca 2021, o 14:23 etomee napisał(a):
...
Czy możne jeśli już zakupiłem nowe letnie to pakować się znów w zimówki?


Chyba tak, nie wiem co masz na myśli z tymi zimami, pewnie na pomorzu ich nie ma, ale choćby ostatnia zima tu u nas dała nieźle śniegiem.

Z zimówkami ten problem zawsze jest, że po 3-4 sezonach jazdy zimowej mają wciąż grubo bieżnika, a swych pierwortnych właściwości już cienko.
Ja z tego powodu do nowej mazdy założyłem wielosezonowe ( Weather Control A005 EVO ) z myślą jazdy na nich do ich końca nonstop, i częstszym zakładaniu świeżych. Miały fajne wyniki na mokro a to najważniejsze dla mnie.
Ale po ok 5 tys km wychodzi ich jednak wada - mają dużo małych klocków na bokach i najwyraźniej ząbkują i stają się głośniejsze. Może tylko w upały, okaże się jesienią . Dla mnie to do zaakceptowania, w imię korzyści - braku zajmowania się kołami, wymianami, szukaniem opon itp bo mam po uszy motoryzacyjnych tematów, choć jeden upierdliwy mniej. Ale trzeba mieć na uwadze że wielosezonowe te przynajmniej ,Crosslimaty z tego co wiem nie, ciche to nie są.
Zużycie też większe niż typowo letnich.
Natomiast zachowanie - trzymanie jest ok , nawet miałem okazję na śniegu sprawdzić pod tym wzgl jest dobrze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 14 lip 2021, 12:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Porównuję Crossclimaty do fabrycznych letnich Toyo Proxes 46a. O połowę ciszej. Po kilkuset km wskaźnik sredniego spalania opadl o 0.2, a nie był resetowany od ~tysiaca.
Wrażenia z crossovera moga być diametralnie różne od jazdy normalnym autem.
Nokiany Weatherproof też super ciche nie są a jednak porownujac do poziomu halasu od fabrycznych letnich opon Toyo sport cos tam jest zdecydownie na korzyść Nokianow.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 paź 2021, 13:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 02.06.2020
Posty: 5
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: mazowiecki
Witam,

moja mazda posiada opony Bridgestone Turanza T005A. I tu się trochę zdziwiłem, bo sprzedawca mówił że to opony wielosezonowe, a okazuje się jak poczytałem że to letnie. Ktoś ma i potwierdza, że to zdecydowanie letnie? Bieżnik i oponeo na to wskazuje..


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 29 paź 2021, 14:53 
Wtajemniczony
Offline
Od: 15.04.2018
Posty: 230
Rok produkcji: 2018
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Sprzedawca zrobił Cię w bambuko


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 paź 2021, 20:14 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
borian napisał(a):
Witam,

moja mazda posiada opony Bridgestone Turanza T005A. I tu się trochę zdziwiłem, bo sprzedawca mówił że to opony wielosezonowe, a okazuje się jak poczytałem że to letnie. Ktoś ma i potwierdza, że to zdecydowanie letnie? Bieżnik i oponeo na to wskazuje..



No tak, letnie.

Wielosezonowe Bridgestone mają oznaczenie A005 (Weather Control). Ale czy się martwić z tego powodu nie wiem. Mam te wielosezonowe Bridgestony, co do trzymania zastrzeżeń nie mam, ale latem w upały zrobiły się głośniejsze i tak im zostało - wyząbkowały czy co.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 paź 2021, 20:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
borian napisał(a):
Witam,

moja mazda posiada opony Bridgestone Turanza T005A. I tu się trochę zdziwiłem, bo sprzedawca mówił że to opony wielosezonowe, a okazuje się jak poczytałem że to letnie. Ktoś ma i potwierdza, że to zdecydowanie letnie? Bieżnik i oponeo na to wskazuje..
No to jeśli nie jesteś pewien patrząc na bieżnik, to sprawdź symbole jakie ma opona. Powinno być 3PMSF (taki symbol góry z płatkiem śniegu) oraz M+S. Albo chociaż M+S powinno być.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 30 paź 2021, 21:24 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 15.12.2018
Posty: 108
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Bridgestone to juz nie te same dobre opony co kiedys, jak mazde dostalem na nich fabrycznie szybko sie pozbylem tych slabych opon letnich, zamienilem na nexen su1 i to byl strzal w 10.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 lis 2021, 21:55 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
BS to nadal dobre opony, jednak ważna jest fabryka z której przychodzą. Te z PL są tragiczne. Najlepsze z Francji. I żeby nie było - to żadne stereotypy tylko potwierdzone info od pracowników firmy, a też z doświadczenia to wiem, bo miałem i Polskie i Francuskie i Słowackie lub Czeskie i różnica jest kolosalna ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 5 lis 2021, 07:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To na polski rynek gorsza guma? :) Bo jak można inaczej spierdzielić jakość opony?

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lis 2021, 19:24 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
To nie chodzi o to że na Polski rynek :) Bo produkowane w Polsce idą też w świat, a i ze świata przychodzą do PL, ale ogólnie jest loteria. Moja żona pracowała w biurze BS więc trochę wiem w temacie. Zanim pracowała miałem Octavię fabrycznie na Turanzach ze Słowacji czy Czech i były naprawdę super, ciche, dobrze się jeździło itp. Jak się skończyły to tak byłem zadowolony że zamówiłem identyczny model BS. Przyszły Polskie i była tragedia. Głośne, jeździło się gorzej. Wtedy nie wiedziałem dlaczego tak jest, myślałem że ogólnie pogorszyła się jakość. Później gdy poznałem żonę która wtedy pracowała w BS wytłumaczyła mi że niestety Polska fabryka nie cieszy się dobrą opinią i różnice między fabrykami są naprawdę duże. Żona miała też możliwość jak każdy pracownik kupna kilku opon na rok ze zniżką 75% i skorzystałem z tego do kolejnego autka. Pracownicy przy takim zakupie mają możliwość wskazania z której fabryki mają być opony i tak jak wszyscy w biurze robią zamówiliśmy z Francji. No i klasa, znowu mega zadowolenie z opon :) Także tak - nie drążyłem dokładnie co tam jest wałkowane dokładnie ale są fabryki BSa na świecie z których opony są świetne, a inne choć robią ten sam model to są dużo gorsze... :/
Z resztą pewnie nie tylko w BS tak jest bo nawet na oponeo ostatnio widziałem przy kilku modelach że wpisują z jakiego kraju są opony więc są to pewnie wskazówki dla kumatych ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 lis 2021, 20:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To fakt, że dany model opony cieszy się większym uznaniem w zależności od miejsca produkcji. Problem w tym, że przeciętny obywatel nie ma możliwości wyboru. Kiedyś napisałem do handlowca ale mi nawet nie odpowiedział. Mimo że na każdej jest kod producenta oraz nazwa kraju.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 6 lis 2021, 05:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
szymonpoznan1 napisał(a):
BS to nadal dobre opony, jednak ważna jest fabryka z której przychodzą. Te z PL są tragiczne. Najlepsze z Francji. I żeby nie było - to żadne stereotypy tylko potwierdzone info od pracowników firmy, a też z doświadczenia to wiem, bo miałem i Polskie i Francuskie i Słowackie lub Czeskie i różnica jest kolosalna ;)
Podobne doświadczenie miałem z fabrycznymi oponami BT na Mitsu Carisma. Kupiłem nowe auto na tych oponach, po kilku latach dokupilem 2szt takich samych a.. zupelnie innych. Niestety, gorszych pod każdym wzgledem- zaczynając od problemu z wyważeniem, na koszmarnym hałasie kończąc. Made in Poland. Po batalii z oponiarzem wymieniono mi na trochę lepsze, ale wciąż dalekie od ideału Klebery. Ostatecznie zacząlem na Carismę zakładać Yokohamy, zarówno letnie jak i zimowe. W polowie 1 dekady byla7 to na naszym rynku jakościowo górna połka.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 lis 2021, 20:57 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ja się zastanawiam czemu tak jest. Przecież każdy producent ma jakieś tam normy których każda fabryka musi się trzymać. Opony są sprawdzane i testowane wyrywkowo i co i nikt nic nie widzi ?? Można by pokusić się o napisanie do producenta, dlaczego tak jest. No i czy są świadomi takich różnic.

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 9 lis 2021, 21:31 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 05.05.2019
Posty: 1140
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
LPG: Tak
Region: wielkopolski
Oczywiście że są świadomi. Tak jak pisałem, moja żona pracowała w ich centrum finansowym i to było powszechnie wiadome. Umożliwiali wybranie konkretnej fabryki żeby choć pracownicy mogli mieć te porządne. Ale to nic nowego w wielu branżach jest tak że niby standaryzacja a jednak rozbieżności pomiędzy fabrykami. Widocznie im się to opłaca. Na pewno koszt wytworzenia takiej opony w PL jest mniejszy niż we Francji więc akceptują też gorszą jakość której wielu nie zauważy.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 21 lut 2022, 01:53 
Świeżak
Offline
Od: 22.09.2013
Posty: 16
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zachodniopomorski
Jak tu wcześniej pisałem, ze względu na region zamieszkania i sposób użytkowania auta zdecydowałem się na komplet:

Sezon letni - Goodyear EfficientGrip 2
Sezon Zimowy - Goodyear Vector 4seacons Gen3

Kilka słów o tych drugich. Przetestowałem je w naszych bardzo zmiennych warunkach jakie panują podczas "polskiej zimy". Był więc ulewny deszcz, ciepełko (12 stopni) i sucha nawierzchnia, był też mróz i śnieg w pagórkowatym terenie.
Opony są bardzo dobre. Nie zawiodły mnie ani razu. Najbardziej obawiałem się śniegu, ale kompletnie nie odczułem pogorszenia trakcji w stosunku do poprzednich zimówek Nokiana WRD3. Niestety, po założeniu ich do samochodu zobaczyłem jak bardzo EfficientGrip mi nie leżą. Co prawda są ciche i spalanie na nich niskie, ale są do samochodu o lekko sportowym zacięciu (jeżdżę IS250) zbyt miękkie. Po mieście to jeszcze ujdzie, ale w trasie autko straciło "zęba". Po założeniu Vector'a samochód odżył. Polecam te opony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 wrz 2022, 21:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
W końcu, po 5 latach non-stop eksploatacji (93200 km przebiegu) oryginalnych, letnich opon B T001, przyszedł czas na zmianę. Ostatecznie zdecydowałem się na Goodyear VECTOR 4SEASONS G2 225/45 R19 96 W. Czy to dobry wybór, okaże się za jakiś czas. Pierwsze wrażenia pozytywne: miękkie, lepiej przylegają do asfaltu, cichsze od poprzednich, dobrze się prowadzą w zakrętach. Z resztą od T 001 większość byłaby lepsza, zwłaszcza po takim przebiegu. Bieżnika na nich zostało jeszcze 2,5 mm i poszły do „sprzedaży”. Firma pooznaczała je i czekają na chętnych. Jaja, ale i na takie chętni się znajdują.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 25 wrz 2022, 22:03 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Będziesz zadowolony.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 226 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Shaquy i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.