Mazda 6 Forum
https://mazda6forum.pl/

Ukryte wentyle
https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?f=47&t=593
Strona 1 z 2

Autor:  Gajdzin [ N, 18 sie 2013, 22:02 ]
Tytuł:  Ukryte wentyle

Chciałem zaraportować, że "ukryte" wentyle firmy Alcar (30,75zł za srebrne, 36,90zł za tytanowe) spisują się znakomicie. Co do cen, to jest haczyk: to są ceny BEZ dostawy, a nikt ich nie ma na stanie, więc zawsze płaci się dodatkowo za dostawę. Ale i tak do ładnych felg warto takie sobie sprawić. Powierza nie puszczają, zaślepkę łatwo się odkręca, pompuje też bez problemów. Polecam.

http://www.alcar.pl/8987_PL.htm

Autor:  gripens [ So, 24 sie 2013, 00:06 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

Szczere mówiąc nie wiedziałem o istnieniu takiego patentu, ale spodobało mi się. Chyba też takie zamówię, bo trochę rażą mnie oryginalne wentyle, których "czapeczka" nie dokręca się do końca i wystają mi złote elementy przy srebrnych felgach. Drobiazg, ale skoro można poprawić za niewielką cenę to...:)

Autor:  Gajdzin [ So, 24 sie 2013, 08:16 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

Ja też niedawno się o tym dowiedziałem, mówiąc szczerze - w dniu, kiedy siadłem do internetu znaleźć zwykłe wentyle do felg, bo akurat firma, od której kupowałem felgi, wentyli w ofercie nie miała. No i znalazłem to coś na Allegro. Są różne modele, wiele z nich budzi moje podejrzenia jakością wykonania, więc zdecydowałem się na Alcarowe, bo to duża i znana firma, a nie coś o niczym nie mówiącej nazwie w blister-paku z błędami ortograficznymi :)

Autor:  Gajdzin [ Pt, 30 sie 2013, 14:23 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

UPDATE: napotkałem na problem (być może): kompatybilność "ukrytych wentyli" z zestawem do awaryjnej naprawy opony. Lektura podręcznika 7-13 uświadomiła mi, że do naprawy trzeba wykręcić cały zawór. W zestawie jest do tego nawet specjalne narzędzie. Nie wiem, czy jest możliwe wykręcenie zaworu "ukrytego" - obawiam się, że mógłby on wtedy po prostu wpaść do wnętrza koła!

Zaraz będę o tym pisał do producenta tych wentyli, firmy Alcar. Jak znam życie, przed weekendem nikt mi nie odpowie, ale w przyszłym tygodniu dam Wam znać, co odpowiedzieli.

A może ktoś ma już jakieś doświadczenia w używaniu zestawu do awaryjnej naprawy opony z "ukrytymi wentylami"?

Autor:  Tomek [ Pt, 30 sie 2013, 15:52 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

Pisząc zestaw do naprawy opony masz na myśli tą piankę? (o ile macie w GJ taką jak my w GH) Podobno lepiej jej nie używać, bo uniemożliwia ona późniejszą naprawę opony.

Autor:  Gajdzin [ Pt, 30 sie 2013, 16:22 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

Dokładnie - piankę mam na myśli :) Z tego co wiem, to nieprawda, że uniemożliwia późniejszą naprawę, tylko większość warsztatów nie chce się takiej naprawy podjąć, ponieważ usuwanie pianki z wnętrza opony jest okropnie upierdliwe. Ale mniejsza, jak będę w środku nikąd z przebitą oponą, to najmniej mnie będzie przejmowało, czy opona się będzie nadawała do póniejszej naprawy - będę chciał tylko ruszyć w dalszą drogę za wszelką cenę :)

Niestety, w tę idzie świat - wymiana zamiast naprawy prawie już wszystkiego - i zestawy naprawcze zamiast kół dojazdowych na dobre zawitały w motoryzacji, trzeba się z tym pogodzić.

Na razie jednak nie wiem, czy w ogóle ma sens wożenie z sobą tego zestawu naprawczego, skoro nie mogę wykręcić wentyla i wpsiknąć tej pianki...

Autor:  Tomek [ Pt, 30 sie 2013, 16:40 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

Znając mentalność sektora usługowego w Polsce to wierzę, że im się nie chce usuwać tej pianki. Możesz mieć tu rację :)

Autor:  Damianko [ Pt, 30 sie 2013, 17:57 ]
Tytuł:  Re: Odp: Ukryte wentyle

Tomek napisał(a):
Znając mentalność sektora usługowego w Polsce to wierzę, że im się nie chce usuwać tej pianki. Możesz mieć tu rację :)

Ja tam u siebie ja usuwam ale cena naprawy idzie w górę ;)

Autor:  Gajdzin [ Pt, 30 sie 2013, 18:17 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

Wiesz, ja postanowiłem tego aspektu nie używać do decyzji "zapasowe vs. zestaw naprawczy", bo przez 12 lat miałem tylko dwa przebicia opony, z czego jedno i tak nie było naprawialne. Czyli tak naprawdę jedno na 12 lat takie, gdzie mogłem odnieść korzyści z naprawy bez pianki. Śmiem twierdzić, że dodatkowe zużycie paliwa na targanie z sobą wszędzie ciężkiego koła zapasowego przez 12 lat czyli prawie 200 tys. km vs. leciutki zestaw naprawczy kosztuje więcej, niż różnica w naprawie tego jednego koła z pianką i bez :)

Autor:  Carcraft [ Pt, 30 sie 2013, 21:33 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

Witam
Na forum jako przyszly wlasciciel M6 2,5 Jet Black sdn

Jesli chodzi o zestaw naprawczy to on ogolnie nie jest za zdrowy dla opon i wentyli. Ja po naprawie musialem wymienic opone nie mowiac o wentylu. Nie dalo sie uratowac bo piana naprawcza zaklajstrowala wszystko w srodku. Wiec chyba lepsza opcja to dojazdowka mimo wszystko


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Autor:  Gajdzin [ Pt, 30 sie 2013, 21:49 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

Cześć Carcraft - witaj na forum! Cieszę, się, że się powiększa grono właścicieli silnika 2.5i - będziemy mieć więcej doświadczeń do wymiany, a doświadczenia to wiedza, a wiedza to potęga :)

To, co piszesz o pianie naprawczej, to cenne informacje. A czkolwiek śmiem twierdzić, że wartość używanej opony i wentyla mogą być mniejsze niż koszty (w benzynie) wożenia kilkunastu kilogramów dodatkowo, cały czas, przez powiedzmy 10 lat... Oczywiście zakładając, że nie przebijasz opony co roku :) Mi się to ostatni raz zdarzyło 10 lat temu.

Autor:  Carcraft [ Pt, 30 sie 2013, 22:46 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

To prawda przez kilkanascie ostatnich lat rzeczywiscie nie bylo zbyt wielu okazji do wymiany kola a i zapas tez moze okazac sie uszkodzony lub niedopompowany jesli nie pilnujemy tego a i umieszczenie zapasu tez bywa klopotliwe albo pod podloga albo w bagazniku. Choc u mnie byla taka sytuacja ze flaka dostalem jak sie okazalo przez skrzywienie felgi na dziurze wiec niechcacy zaklajstrowalem dobra opone a trzeba bylo tylko wyprostowac felge. Stad wniosek ze nie zawsze uzycie zestawu jest uzasadnione i koszty niepotrzebnie rosna to tez trzeba brac pod uwage


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Autor:  Gajdzin [ So, 31 sie 2013, 08:06 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

Reasumując - są po prostu słuszne argumenty i za i przeciw :) Czyli kwestia wyboru. Ja wybieram zestaw, bo zawsze wybieram rozwiązania zmniejszające mi wagę auta, nawet jesli miałyby być trochę kosztowniejsze. Podobnie "zdjąłem" z samochodu 14 kg masy, i to nieresorowanej i wirującej, w postaci wymiany oryginalnych felg Mazdy na dużo lżejsze (i droższe) OZ Superturismo LM. OK, musiałem do tego dołożyć kilka zł, ale poprawił się komfort jazdy (lżejsze felgi szybciej reagują na nierówności drogi), przyśpieszenie (odjęcie 1kg masy rotacyjnej to jak odjęcie 5kg masy statycznej wg. pewnego profesjonalnego forum sportowego w USA) i spalanie - mikroskopijnie, ale zawsze cieszy :)

Wracając do tematu: Alcar nie odpowiada. W poniedziałek będę do nich dzwonił. A może po prostu poradzę się w moim ASO, bo Bemo Motors jest oficjalnym dystrubutorem Alcara, sprzedaje nawet te wentyle na zamówienie, a jednocześnie sprzedaje samochody z zestawem naprawczym... Więc niech się głowią jak to ma jedno z drugim współpracować.

Autor:  Carcraft [ So, 31 sie 2013, 16:28 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

Nie powinno byc problemu nakrecasz przedluzke wpusz zasz zestaw i zanim zgestnieje odczepiasz przedluzke razem z zestawem i do wyrzucenia przedluzka chyba ze bedzie to mozna jakos przedmuchac kompresorem ale chyba bedzie juz zaklejona tak to wyglada na logike


Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Autor:  Gajdzin [ So, 31 sie 2013, 19:19 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

To jest problem, bo samych przedłużek nie sprzedają, musiałbym od razu kupować następny zestaw ukrytych wentyli... I pytanie, czy ta piana, pewnie dość gęsta, w ogóle przelizie przez przedłużkę. Coś mi się wydaje, że nie bardzo, i dlatego w instrukcji każą wykręcić całą wkładkę wentyla...

Autor:  chmooreck [ So, 31 sie 2013, 21:36 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

U mnie w GH nie było pianki, a płyn - być może przez obecność czujników ciśnienia.
W każdym razie i tak nic nie dał (opona była uszkodzona na boku), pan przy ściąganiu opony troszkę poklął pod nosem jak mu to świństwo zalało maszynę i musiał całą wycierać. Natomiast oponę bez problemu udało się powycierać (i tak poszła do kosza), czujnik działa nadal.
Najlepsze jest w tym to, że nowy zestaw kosztował wtedy ok 400 zł - zdecydowanie wolę wozić zimówkę (w zimie letnie koło) jako zapas (wiem, że w GJ nie przejdzie ze względu na płytszą wnękę na koło).

Autor:  arecki [ So, 31 sie 2013, 21:49 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

chmooreck napisał(a):
U mnie w GH nie było pianki, a płyn - być może przez obecność czujników parkowania.

Chyba miałeś na myśli czujniki ciśnienia.
Ja czujników cisnienia nie mam a też mam płyn.

Autor:  Gajdzin [ So, 31 sie 2013, 21:57 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

Ja też mam chyba jakiś płyn w zestawie naprawczym GJ, bo jest w platikowej butelce, a nie w puszce pod ciśnieniem. Niemniej na pewno jest to płyn gęstszy od wody, i naprawdę nie sądzę, żeby się przecisnął przez zawór zaprojektowany do przepuszczania powietrza pod ciśnieniem, a nie gęstych płynów... Nie wiem nawet, czy wylot wężyka prowadzącego od tej plastikowej butelki do zaworu da się wkręcić na "ukryty wentyl", on się kończy gwintem do standardowych zaworów. Czuję, że mam kłopot. Może po prostu zostawię zestaw naprawczy w domu i zdam się na Assistance...?

Autor:  chmooreck [ So, 31 sie 2013, 22:14 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

arecki napisał(a):
chmooreck napisał(a):
U mnie w GH nie było pianki, a płyn - być może przez obecność czujników parkowania.

Chyba miałeś na myśli czujniki ciśnienia.

Oczywiście, pomyliłem się.
Poprawiłem, dzięki.

Gajdzin napisał(a):
Może po prostu zostawię zestaw naprawczy w domu i zdam się na Assistance...?

<spoko>

Wentyle wkręca się od zewnątrz ? Jeśli tak, to możesz do swojego zestawu dołączyć zwykły wentyl (oraz klucz) i sobie zamienisz w razie czego.

Autor:  Gajdzin [ N, 1 wrz 2013, 08:38 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

Myślę, że wentyl jest w środku, a na zewnątrz jest jego nakrętka, dzięki której nie wpada on do wnętrza opony. I jak się tę nakrętkę wykręci, to właśnie wpadnie. No nic, nie ma co gdybać, muszę jutro porozmawiać z producentem i zaraportuję, co powiedzieli...

Autor:  Gajdzin [ Pn, 2 wrz 2013, 12:21 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

Mam odpowiedź z Alcara!

"odpowiedzi na pana pytanie w adapterze i wentylu zawór jest wkręcalny"

To brzmi obiecująco. Będę jeszcze musiał sprawdzić, czy da się go wykręcić za pomocą narzędzia dołączonego do zestawu, bo jeśli nie, to mogę musieć wozić z sobą dodatkowo jeszcze jakieś narządko do wykręcania tego zaworu.

Autor:  bespartyjny [ Pn, 2 wrz 2013, 12:30 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

, a pompka ? czy w zestawie jest kompresorek ?

Autor:  Gajdzin [ Pn, 2 wrz 2013, 12:55 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

Jest kompresorek zasilany z gniazda zapalniczki :) Przydać się może nawet zimą do normalnego podpompowania kół, kiedy wszystkie kompresory na stacjach są zamarźnięte i nieczynne :)

Autor:  Bartf2 [ Pt, 18 kwi 2014, 14:45 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

To moze lepiej zalozyc opony run flat?

Autor:  ZibiX [ Pt, 18 kwi 2014, 16:56 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

Do opon run flat musisz mieć felgi kompatybilne z oponami run flat. Całość (nowe opony + nowe felgi) daje pokaźną kwotę :)

Autor:  Bartf2 [ Pt, 18 kwi 2014, 17:33 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

Opone run flat mozesz zalozyc na kazda felge. Musisz jedynie miec czujnik cisnienia.

Autor:  szczypik [ Pt, 18 kwi 2014, 17:36 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

Nie wszystkie bmw mają czujniki ciśnienia. A od kilku lat bmw montuje do aut opony run flat.

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Autor:  ZibiX [ Pt, 18 kwi 2014, 17:39 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

Cytuj:
Tajemnica technologii Run Flat kryje się w ścianie bocznej oraz stopce opony. Zostały one specjalnie wzmocnione, aby zapobiegać ruchom opony na feldze. Oponę run flat można montować na standardową, ale tylko oryginalną felgę, która nieznacznie różni się od tych, ogólnie dostępnych na rynku. Taka felga posiada specjalnie podwyższony garb – miejsce osadzenia opony, które w połączeniu ze wzmocnioną stopką, gwarantuje utrzymanie opony na feldze.


Cytuj:
Zastosowanie standardowej felgi do opon typu run flat nie gwarantuje właściwego bezpieczeństwa w przypadku uszkodzenia opony i jazdy z obniżonym ciśnieniem powietrza. W trosce o komfort i bezpieczeństwo kierowcy jak i mechanikę zawieszenia pojazdu zalecane jest stosowanie felg przeznaczonych do montażu opon typu run flat.


Oba komentarze ze strony: http://www.opony.com.pl/opony-porady-ek ... lat/?id=21

Autor:  Bartf2 [ Pt, 18 kwi 2014, 19:03 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

Zwracam honor :rozejm:

Autor:  ZibiX [ Pt, 18 kwi 2014, 19:08 ]
Tytuł:  Re: Ukryte wentyle

Nie ma problemu :)

Wracając do tematu tego wątku to ukryta wentyle to bardzo fajna sprawa. Za każdym razem jak oglądam moje wystające z 19" felgi to mam ochotę zamówić ukryte.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/