Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 09:50

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1027 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 35  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Cz, 24 paź 2019, 11:49 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Jest też Kleber Dynaxer HP4 , zresztą Kleber należy do Michelina , bieżnik zbliżony do Primacy 4 i opinie ma dobre. :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 24 paź 2019, 13:56 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 13.03.2019
Posty: 25
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
23 października 2019, o 11:27 koliber1960 napisał(a):
myszorek
weź pod uwagę Michelin Primacy 4 ...naprawdę polecam , przejechałema cały tegoroczny sezon więc mogę ocenić,
są rewelacyjnie ciche i dobre na letnią pogodę,mokrą i suchą oraz paliwooszczędne :D


Tak, wiem, że to fajne opony, bo rodzice mają w Corolli i czasem śmigam, ale niestety nie ma rozmiaru 225/24/19

Zamówiłem Falkeny za 540zł/ szt. Wiosną opiszę wrażenia.

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 paź 2019, 16:54 
Adept
Offline
Od: 05.10.2019
Posty: 105
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
Mogę dodać od siebie że mam porównanie Falken Azenis a Uniroyal Rainsport 3 Na Uniroyal auto zawsze było przyklejone do nawierzchni, cięły wodę idealnie. Natomiast na Falkenach przy ruszaniu częściej ślizgnęły się i kałuże na kierownicy bardziej odczuwałem.

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 paź 2019, 19:24 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Wg testu (link poniżej) jest odwrotnie (hamowanie, ale to to samo). Ocena wrażeń użytkowników jest jednak niemiarodajna w porównaniu do testów.
Nie ma szans na powtórzenie tych samych warunków, tego samego asfaltu, o tej samej temperaturze, tej samej ilości wody, ewentualnie to samo auto jak dobre pójdzie najwyżej i ten sam rozmiar opony.

6th: Falken Azenis FK510
Wet Braking: 4th (+0.3M)Dry Braking: 17th (+1.8M)

21st: Uniroyal Rainsport 3
Wet Braking: 18th (+3.6M)Dry Braking: 34th (+3.2M)

Więc na mokrym Uniroyal ponad 3 metry dłuższa droga hamowania z 80km/h

(w tej kategorii najlepszy Hankook Ventus S1 evo 3- 28.7 m )

http://www.tyrereviews.co.uk/Article/20 ... ootout.htm


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 25 paź 2019, 21:35 
Adept
Offline
Od: 05.10.2019
Posty: 105
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.5 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: łódzki
To tylko moje subiektywne odczucia Natomiast sam stoję przed zakupem opon na najbliższy sezon i lekko się waham co wybrać

Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 26 paź 2019, 21:30 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 13.03.2019
Posty: 25
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: lubelski
No właśnie zawsze jest jakieś wahanie. Samochodu ani opon nie kupuje się przecież co roku (raczej). Więc można opierać się albo na testach albo własnych doświadczeniach. Ja wcześniej jeździłem na Michelinach, Conti i Goodyearach, a Bridgestone są niestety w tym zestawieniu najsłabsze.

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano So, 26 paź 2019, 21:30 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Nie cytujemy poprzedniego postu (regulamin, pkt 5.6).


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 gru 2019, 16:40 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
no właśnie wybierając Nexeny to trzeba zmieniać raz na rok. :/
założyłem w czerwcu nowy komplet 4 x N'fera SU1 225/45/19. Byłem mega zadowolony jak wszyscy opisujący - (opony ciche, b. dobre na mokrym, komfortowe w miescie i pewne przy wysokich prędkościach), lecz do czasu.
po 6 miesiącach i ok 8k km środek bieżnika w przednich oponach jest zeżarty. Mowa o tych 3 super duper blokach środkowych. Sam środkowy zjedzony w 60-70 % , dwa poboczne ( cały czas mowa o środku opony) ok 50%.
Różnica opon przód vs tył kolosalna. Odzwiwo brzegi opon prawie jak nowe.. wtf ? no wiec w zakretach jeszcze trzymają pięknie , ale na mokrym już przy dohamowaniu lub dynamicznemu przyspieszaniu musze uważać.
Sorki ale 8 k km to jest niedopuszczalny dystans na takie zużycie, więc tych oponek już nie kupię.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 gru 2019, 16:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dziwna sprawa... U mnie nic takiego nie występuje. A nie miałeś zbyt wysokiego ciśnienia ustawionego? Zeżarty środek opony by na to wskazywał.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 gru 2019, 16:51 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
nie wiem ile naplumpali oponiarze, jak zauważyłem nadmierne zużycie po 5 miesiącach od założenia to było 2.2 Bara.- więc nie mogli nabić więcej niż 2.5 Bar. Zakładam że było 2.3 .. bo wszystkie zawory zawsze wymieniam na nowe przy zakładaniu opon.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 18 gru 2019, 18:06 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 19.07.2015
Posty: 618
Rok produkcji: 2012
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: śląski
Gregolo wcięcie opony ma środku wskazuje na 100% zbyt duże ciśnienie bądź zła geometria ( cały ciężar idzie typowo na środek opony). Przerabiałem to na nowych fuldach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 gru 2019, 19:22 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Burman masz rację, dlatego pierwsze co zrobiłem gdy zauważyłem nadmierne zużycie, to pogoniłem na stację sprawdzić ciśnienie i było 2.2 Bara. Złą geometrię raczej bym wykluczył, bo zużycie wygląda tak samo na lewej i prawej oponie, po za tym wcześniej na bridgestonach nie miałem takiego problemu, a latałem na customowej mapie dużo bardziej agresywnie. Miesiąc przed założeniem nexenów powróciłem do Ori mapy.
Za duże ciśnienie rozumiem że masz myśli wartości powyżej >2.5 ? , no i czy możliwe że od czerwca do listopada ciśnienie zeszło z załóżmy x > 2.5 do 2.2 Bara równo po obu stronach?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 gru 2019, 19:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
0,1bara zejdzie w jeden miesiąc - spoko. Ale nie rozumiem, przez 4-5 miesięcy nie kontrolowałeś ciśnienia?

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 gru 2019, 20:52 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
18 grudnia 2019, o 16:40 Gregolo napisał(a):
no właśnie wybierając Nexeny to trzeba zmieniać raz na rok. :/
założyłem w czerwcu nowy komplet 4 x N'fera SU1 225/45/19. Byłem mega zadowolony jak wszyscy opisujący - (opony ciche, b. dobre na mokrym, komfortowe w miescie i pewne przy wysokich prędkościach), lecz do czasu.
po 6 miesiącach i ok 8k km środek bieżnika w przednich oponach jest zeżarty. Mowa o tych 3 super duper blokach środkowych. Sam środkowy zjedzony w 60-70 % , dwa poboczne ( cały czas mowa o środku opony) ok 50%.
Różnica opon przód vs tył kolosalna. Odzwiwo brzegi opon prawie jak nowe.. wtf ? no wiec w zakretach jeszcze trzymają pięknie , ale na mokrym już przy dohamowaniu lub dynamicznemu przyspieszaniu musze uważać.
Sorki ale 8 k km to jest niedopuszczalny dystans na takie zużycie, więc tych oponek już nie kupię.


jak tylne sa ok przy tym samim cisneniu ( 2,2 wedlug mnie zamalo), to bym zrobil geometrie

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 gru 2019, 21:07 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
No jakoś się złożyło że nie miałem do tego głowy. Po za tym nowe opony, nowe zawory, jest jest jeszcze TPMS to co tu kontrolować? Nie wiem, tak tylko wizualnie patrzylem czy nie ma lacia gdzieś co jakiś czas.
Poproszę o wytłumaczenie w jaki sposob zla geometria zje srodek bieżnika a krawedzie prawie nietknięte, zewnętrzne jak i wewnętrzne w obu kołach, auto jedzie jak po sznurku Ps. Nie wymadrzam sie , tylko po prostu nie wiem jak to możliwe?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 18 gru 2019, 22:10 
Nowicjusz
Offline
Od: 14.05.2019
Posty: 44
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Też nie sprawdzam ciśnienia za często, fakt, ale nie wiązałbym zużycia środkowej części opony z marką opony, bo jak środek opony z gorszej gumy a zewnętrzne części z lepszej??? Nie wiem też jak geometria miałaby wpływać na zużycie tylko środkowej części, prędzej zewnętrznych, wysokie ciśnienie to jedyne co przychodzi do głowy w takim przypadku


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 gru 2019, 12:29 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Też mi się zdaje, że na zużycie środka samego nadmierne geometria nie powinna mieć wpływu. Pochylenie koła, zbieżność - na brzegi. A na środek - książkowo to chyba tylko za duże ciśnienie.

No bo jeśli tyle opony są ok a kupowane razem, to raczej nie wada opony (też jakaś dziwna wada).
Akurat z Nexenami nie miałem do czynienia ani nigdy ich poważnie nie rozważałem (jakoś zbyt egzotyczne jak dla mnie, a to się może wiązać z małą powtarzalnością i brakiem sprawdzenia jak po latach się zachowują a nie tylko jako nowe). Ale jednak chyba bardziej bym się skłaniał do albo
- błędnego pomiaru bieżnika, albo
- rozkalibrowanego manometru wulkanizatora ( ja mam dwa - różnica między nimi to ponad 0,5 bara)
Więc teoretycznie gdy zamiast powiedzmy 2,5 bara wulkanizator napompował 3+ (prawdziwe nie wskaźnikowe) , po rozgrzaniu + gorąco + gorący asfalt zrobiło się 3,5 i więcej to _teoretycznie_ może to być wytłumaczeniem (pół bara w górę po nagrzaniu to lekko idzie) .

Nie wiem jak czujniki w TPMS reagują (nie pomiar oparty na czujnikach ABS tylko czujnikach w kołach) - tylko na spadek ciśnienia ? czy odczytują realne i je podają do jakiejś centralki która porównuje z tym co ma być i piszczy gdy poza zakresem ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 gru 2019, 12:33 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
19 grudnia 2019, o 12:29 Andrzejsr napisał(a):
na czujnikach ABS tylko czujnikach w kołach


Wzrost prędkości obrotowej koła względem innego koła (mniejsza średnica). W rzeczywistości jak nie ma zupełnego flaka to co najwyżej fałszywe alarmy.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 gru 2019, 15:23 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Chodziło mi o te nowe systemy - z czujnikami w kołach, nie te oparte na ABS.
Ale kolega od Nexenów ma chyba na ABS jeśli auto z podpisu (2014).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 gru 2019, 16:29 
Wtajemniczony
Offline
Od: 11.04.2018
Posty: 204
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Tak, podpis aktualny, TPMS w oparciu o ABS. i też powielam moja opinie o tym że musialby byc spory flak juz żeby czujnik ABS wychwycił inne prędkości obrotowe kół, tym bardziej w oponach z tak małym profilem.
Przeszło mi też przez głowę co wspomniał Andrzejsr, o jakiejś wadlwiej partii może, albo podwykonawstwie nieudacznym. w sumie to moje zaskoczenie jest tym większe, bo kiedyś już miałem do czynienia z Nexenami u żony w Mazda2. Sprawowały się świetnie, po 6 miesiącach praktycznie zero zużycia, a lubiłem sobie czasem "przymielić" hehe :D ( te silniczki 1.3 MZR baardzo fajnie się wkręcają w tym popylaczku). Także tych opon nie kupowałem w ciemno, w oparciu o czyjeś opinie.
No nic, po nowym roku zamienie tył z przodem i będę obserwował kontrolując ciśnienie zalecane ~2.3 Bar.\
Ps:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 gru 2019, 17:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Zobacz, podsyłam swoje Nexeny po 11 tys kilometrów. Jeździłem na ciśnieniu 2,5 bar. ObrazekObrazek

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 gru 2019, 21:00 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Dla mnie to też dziwna sprawa. Moje kupione na wiosnę, po sezonie wyglądały elegancko. A też pompuję na 2,5 bara, za chwilę i tak trochę schodzi. Zdjęć nie wrzucę, bo leżą na przechowaniu.
Jeśli chodzi o ten śmieszny system pomiaru ciśnienia oparty na ABS to mu nie ufam i wożę cyfrowy manometr.
Z chęcią bym zobaczył jak te zużyte Nexeny wyglądają, jakieś to podejrzane jest.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 gru 2019, 22:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Moje nexeny su1 maja juz 3 sezony, 40 tys km i środkowy bieznik 6mm , swietne opony polecam, cisnienie 2,4 do 2,5.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 19 gru 2019, 22:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
System jest ok (ten na ABS oparty) do tego , do czego ma służyć - ostrzec gdy gnamy autostradą że spada ciśnienie w jednym kole - zatrzymamy się zanim przegrzeje się i wystrzeli opona. No ale on nie pilnuje właściwego cisnienia, to trzeba pamiętać oczywiście.
Gregolo - ja bym nie dawał ich na tył, ucieczka tyłu jest znacznie bardziej niebezpieczna i trudna do przewidzenia gdy przód pięknie trzyma.
Przypilnowałbym ciśnienia (zmierz raz po trasie bez schładzania, zobaczysz jaka różnica między gorącymi po trasie a powiedzmy rześkim porankiem :) ) i jeździł z nimi na przodzie patrząc czy się nie pogłębia ta różnica środka czy zrównuje. No chyba że to jest nie wiem, 5mm różnicy grubości mięsa gumy między wewn a zewn. Ale jak 1-2mm to jak wyżej.
Zużyją się wcześniej niż tył, ale wtedy dokupisz dwie nowe po prostu a nie wszystkie (nowe na tył).


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 gru 2019, 11:08 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Spadek ciśnienia w oponach w okresie pół rocznym nie jest przyjęte jako pewniak,niekoniecznie musi ubywać ciśnienia. Są przypadki że mierzone ciśnienie rano i po jeździe skutkują błędna opinię o samoistnej różnicy czy o spadku ciśnienia. Wynika to z zupełnie innych fizycznych uwarunkowań.

Zuzyxie srodkowej czesci bieżnika najprawdopodobniej spowodowane może być zbyt dużym ciśnieniem w opinie.
Może ale nie musi.
Wydaje mi się, że nawet ciśnienie 3 barów nagrzanego koła nie wpłynie destrukcyjne na bieżnik.

Chyba że na zimnym kole było 3b ale to już czuć pod kierownicą i w ogóle na samochodzie.

Zostaje jeszcze kilka innych kwestii.
Sposób użytkowania samochodu, nawierzchnia, czy sam skład mieszanki bieżnika który może (a przeważnie jest) inny w części środkowej i zewnętrznej strony, boków opony.

Jeśli już brniemy w sprawę jak detektywi, to możemy dojść do wniosku odmiennego. Nie za duże a za małe sicnienie może tak samo zniszczyć środek bieżnika a brzegi pozostaną ok.
Może te zamierzone 2.2 bara było na gorącej oponie?

Nie muszę wspominać że mierzymy i ustawiamy ciśnienie na zimnej oponie a nie na ciepłej po jeździe.

Zbieżność raczej nie ma tu nic wspólnego.

No i Jeszce, kolega wspomniał o wydartych fragmentach, o uszkodzeniach mechanicznych, jak również o zmierzonyej głębokości bieżnika.
Myślę że dobre zdjęcia pokażą więcej niż najlepsze słowa.

Temat które (lepsze gorsze) opony na tył a które na przód, jest równie kontrowersyjny.
Tendencja się zmienia, i od kilku lat jest odmienna od tej sprzed dekady. Nie będę pisać co ja o tym uważam, bo nie chcę się narażać


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 20 gru 2019, 11:51 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
20 grudnia 2019, o 11:08 Millerek napisał(a):
Tendencja się zmienia, i od kilku lat jest odmienna od tej sprzed dekady. Nie będę pisać co ja o tym uważam, bo nie chcę się narażać


Ale co za tendencja?

Z punktu widzenia bezpieczeństwa zawsze lepsze opony na tył... Zawsze tak było i zawsze tak będzie...

Z punktu widzenia zużycia bieżnika i ekonomiczności użytkowania to zwłaszcza dla letnich opon stosuje się przekładki przednia-tylnia oś... Bo inaczej te z przedniej zużyją się 2-3x szybciej niż te z tylnej... No i jeśli różnica jest 0,5mm a opony nie są łyse to zagrożenie jest na tyle małe, że można sobie pozwolić na zamianę i "wyrównywanie" bieżnika...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 gru 2019, 12:48 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
No tak właśnie, padła propozycja kupna dwóch opon i założenia ich na tył (bo lepsze) , powiedzmy że wyrażona z tendencji zopiniowanych od dekady.
Dla mnie super propozycja, po sezonie tych opon na przodzie które już jakieś zużycie mają bo były na tyle, jest irracjonalne z punktu finansowego. Kiedy bieżnik się wyrówna? Które szybciej się zużyją względem nowego tyłu?
Mając w tym przypadku nowe lepsze na tyle w naszej M, nie nastąpi to nigdy.
Za dwa sezony trzeba będzie kupić następne dwie sztuki bo te na przodzie będą zjechane, no ale te z tyłu będą ciągle super

A jeśli chodzi o to które lepsze (z ogólnego powiedzmy podejścia), wolę mieć te ciut lepsze na przodzie, niżeli te super 100% na tyle a na przodzie sprawne na 50%.
Innymi słowy, wolelibyśmy mieć lepiej czym zahamować, niż hamować byle czym? Albo, mieć lepszą kontrolę kierowania samochodem czy mieć lepszą kontrolę osi tylnej, wleczonej? gdzie zużyty słabszy przód robi coś bez naszej kontroli?

O ruszaniu w trudniejszych warunkach, na używanych oponach z przodu (mowa o M przednio napędową) mając te nowe z tyłu nie wspomnę tylne nowe odpoczywają, mają super warunki i baja bekę z przednich kapci które się pocą bardziej od kierowcy który widzi na przemian kontrolki od scr przy hamowaniu i przy ruszaniu.

Gregolo, pokażesz nam uszkodzenia opon o których wspomniałeś?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 gru 2019, 13:09 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Co Ci po super hamowaniu przodem, jak tył go właśnie wyprzedza ;-)

Zdecydowanie opony nie nadające się do użytku należy wymienić. Opona mająca 50% sprawności (nie wysokości bieżnika) nowej chyba jednak nadaje się do wymiany, niezależnie na której znajduje się osi...

Edit:
Jeszcze jedno pytanie pomocnicze: dlaczego obecnie samochody projektuje się raczej podsterowne, niż nadsterowne ?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 gru 2019, 13:19 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
20 grudnia 2019, o 12:48 Millerek napisał(a):
A jeśli chodzi o to które lepsze (z ogólnego powiedzmy podejścia), wolę mieć te ciut lepsze na przodzie,


Bardzo błędne podejście. Zawsze ideałem jest równy stan opon. Ale jeśli, któreś muszą być lepsze/gorsze awaryjnie, to zawsze lepsze na tył.

Dlaczego? Każdy może zrobić prosty eksperyment.
Bierzemy resorak, blokujemy mu przednią oś i ustawiamy na pochylni, zwiększamy kąt aż zacznie zjeżdżać. Obserwujemy.
Potem robimy to samo z tylną osią. Obserwujemy. Wyciągamy wnioski.

To blokowanie kół pokazuje co się stanie z autem w którym będzie po trakcji na jednej z osi. Ja wiem, ABSy sresy etc., ale co do zasady się nic nie zmienia.

Można sobie też poczytać tutaj:
https://www.oponeo.pl/artykul/lepsze-op ... ac-i-oamtc

Ale doświadczenie z resorakiem daje namacalny dowód.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 gru 2019, 13:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Tego resoraka można przytoczyć do przyczepy jednoosiowej. Jak spadnie z haka poleci zawsze do przodu, nie zacznie kręcić bączkow tak jakby miała dyszel z tyłu. Ok, zgadza się.
Ale to ma się zupełnie odwrotnie do samochodu który ma koła ciągle w ruchu a nie zablokowane.

Zresztą, jak nie oglądasz wiadomości i nie czytasz czasopism z kiosku bądź stron www dla mas to jesteś głupi, ale jak zaczniesz je oglądać i czytać to jesteś w błędzie i/lub oszukiwany.
Takie czasy

Wolę mieć opony w lepszym stanie z przodu, niż z tyłu.

Jak zakładasz 4szt nowe na auto, to które zawsze będą z przodu? Te lepsze, czyż nie? Po to jest rotacja przód tył. Bez rotacji będzie tak jak piszecie, lepsze będą zawsze z tyłu mowa tu ciągle o przednim napędzie zaznaczam.


Ostatnio edytowano Pt, 20 gru 2019, 13:48 przez Millerek, łącznie edytowano 2 razy

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 20 gru 2019, 13:38 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2104
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Bieżnik się nie wyrówna. Celem nie jest wyrównanie bieżnika, tylko uzyskanie najlepszej stabilności wozu. Zwłaszcza w sytuacjach krytycznych, których przeciętny kierowca, ale i dobry kierowca gdy zaskoczony, nie opanuje - wyprzedzającego nas tyłu po np. lekkim odjęciu gazu w szybkim zakręcie.
Tak jak chmooreck pisze, nie bez powodu geometria aut cywilnych jest tak ustawiana aby przód wcześniej tracił przyczepność (podsterowność) , a nie tył. Bo naturalne odruchy w takiej syt mogą pozwolić na przywrócenie przyczepności przedniej osi (odjęcie gazu, które w syt. gdy tył zaczyna tracić przyczepność tylko pogorszy sprawę).
Druga sprawa nie tyle o grubość bieżnika chodzi a o świeżość mieszanki. Bardziej miękka, świeża tam gdzie tej przyczepności bardziej potrzeba. A w Maździe 6 - FWD z lekkim tyłem potrzeba jej bardziej z tyłu.
Sprawy typu hamowanie właśnie - po kilku hamowaniach , wiemy ile mamy przyczepności z przodu, czujemy to. Nawet na śmieciach jadąc - dostosowujemy jazdę do tego wówczas. A mając te smiecie na "wleczonej osi" - ok gdy jest tylko wleczona, ale takich syt praktycznie nie ma, zawsze są nierówności, podbicia , pochyłości jezdni czy długie łuki.
Już to chyba tu pokazywałem, tak się zachowuje auto FWD (bez używania ręcznego) z lepiej trzymającymi oponami na przodzie niż tyle (w zasadzie to są te same opony przód i tył, tylko przód się zdążył zagrzać stąd lepsze trzymanie przodu, tył w FWD jest przewlekle niedogrzany)
https://www.youtube.com/watch?v=1GeSTxDPXtw

Żeby była jasność - żadne puszczenie, ani przodu ani tylu nie jest dobre na ulicy, ale z dwojga złego mniej szkód i łatwiejsze do wyprowadzenia czy wręcz do zapobieżenia takiej sytuacji jest puszczenie przodu.

I oczywiście jakieś drobne różnice typu 1-2mm to nie powód do dumania gdzie które opony dać. Wtey wszystko jedno. Mówiłem o sty gdzie dwie są podejrzane, a dwie całkiem ładne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1027 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 35  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.