Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 00:15

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1027 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 11 gru 2022, 20:06 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ja miałem i fabryczne Bridgestony (i to używane - kupione z felgami w komplecie z Forum) i poźniej Falkeny właśnie i zima i lato. Jakiejś wielkiej różnicy nie widzę między letnim Bridgestone i letnim Falken. Tzn bardzo w porządku te Falkeny i Bridgestone tak samo w porządku, ale Falken chyba faktycznie tańszy był jak kupowałem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 12 gru 2022, 09:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
15 listopada 2022, o 19:46 dropt07 napisał(a):
15 listopada 2022, o 11:57 popielasty napisał(a):
U mnie stała się nieciekawa sytuacja z moimi oponami letnimi Michelin Pilot Sport 4 SUV 245/50 R20. 3 opony z 4 dostały jakiegoś dziwnego wybrzuszenia na środku bieżnika. Po całej długości opony. Zaczęły się dziać dziwne rzeczy….

Miałem podobny przypadek w sierpniu 2001 r., na urlopie w Hiszpanii. (...)


No i przypomniałem sobie jak pier.... na włoskiej autostradzie w nocy w przełom na drodze, bez żadnych oznaczeń że są roboty drogowe. Aż się zatrzymałem żeby zobaczyć, czy wszystkie koła są na miejscu. To było w wakacje 2021... 4 opony na śmietnik, no cóż...

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 gru 2022, 08:09 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.01.2021
Posty: 26
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
11 grudnia 2022, o 20:06 Andrzejsr napisał(a):
Jakiejś wielkiej różnicy nie widzę między letnim Bridgestone i letnim Falken. Tzn bardzo w porządku te Falkeny i Bridgestone tak samo w porządku, ale Falken chyba faktycznie tańszy był jak kupowałem.

Bridge lato - twarde, mało komfortowe, na mokrym + zimno - na zakrętach puszcza. Ogólnie za tą cenę są lepsze.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 16 gru 2022, 14:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Tak, znam te opinie, co do ceny jasne, można spotkać coś lepszego/lepszego ze wzgl dla danego użytkownika paramtery czy jakieś promocje itp. Ja ich nie osdrzucałem ale inne tej samej klasy jak właśnie Falken na przykład, w innym aucie hankook itd "wygrywały" ceną, może nie trrafiałem gdy kupowałem na promocje Bridgestone.
Jednak tak obiektywnie z możliwością porównania w identycznych warunkach na opiniach kierowcy nie opierałbym się a na testach , a tam Turanza 005 (bo chyba to te Mazdowe?) całkiem ok wypadają :

2022 Tyre Tests
1st: 2022 Summer Tyre Market Overview (215/55 R17)
1st: 2022 Auto Express SUV Tyre Test (235/55 R18)
1st: 2022 AZ SUV Tyre Test (215/55 R17)
2nd: 2022 ADAC Summer Tyre Test - 15 Inch (185/65 R15)
2nd: 2022 AMS Performance Summer Tyre Test (245/45 R19)
3rd: 2022 ADAC 16" SUV Summer Tyre Test (215/60 R16)
3rd: 2022 ViBilagare Eco vs Normal Tyre Test (205/55 R16)
4th: 2022 Auto Bild Summer Tyre Test (215/55 R17)
5th: 2022 Tyre Reviews 17 Inch Summer Tyre Test (225/45 R17)
2021 Tyre Tests
2nd: 2021 Sport Auto Summer Tyre Test (195/55 R16)
3rd: 2021 ADAC Summer Tyre Test - 205/55 R16 (205/55 R16)
3rd: 2021 All Road SUV Summer Tyre Test (215/60 R17)
4th: 2021 ADAC Summer Tyre Test - 225/50 R17 (225/50 R17)
4th: 2021 Motor Summer Tyre Test (225/55 R17)
4th: 2021 Auto Express Summer Tyre Test (225/45 R17)
4th: 2021 Camper Van / SUV Tyre Test (235/55 R17)
5th: 2021 Auto Bild 16 Inch Summer Tyre Test (205/55 R16)
7th: 2021 53 Summer Tyre Braking Test (205/55 R16)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 gru 2022, 09:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Tylko nie Bridgestony twarde,tłuką,hałasują. Od czasu gdy zmieniełem na Michelin Primacy 4 jest cicho ,miło i przyjemnie. Bardzo polecam bo to też bezpieczne opony. :D

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 gru 2022, 11:12 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 20.01.2021
Posty: 26
Rok produkcji: 2019
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Wg mnie Turanza005 w rozmiarze 225/45R19 dla wagi M6 nie jest optymalną oponą.
Na innym samochodzie i rozmiarze na pewno jest inaczej, może być lepiej lub gorzej.
Ja oceniam subiektywne odczucia i jak widać ma je wielu użytkowników M6 :)
Jeżdzę też na Michelin Primacy3 i Goodyear EfficientGrip i wg mnie to też bardziej komfortowe opony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 gru 2022, 12:26 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Komfort rzecz względna, wyżej są wyniki testów - mierzalnych, subiektywnych odczuć nie uwzględniają, może niektóre w jakimś małym stopniu. Opona ma być przyczepna przede wszsystkim , jak do tego przyjemna to super.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 gru 2022, 12:59 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1679
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
U mnie z przodu nic nie jest przyczepne :D Ostatnio przy 60km/h przy przyspieszeniu na czystym asfalcie się ślizgały :D I wcale nie wbiłem gazu w podłogę. Po prostu docisku nie ma.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 20 gru 2022, 14:02 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Ostatnio to kolce może byłyby przyczepne, nie zwykłe opony ;)

Sam zweryfikowałem nieco pogląd na wielosezonówki ostatnie chyba 2 zimy dające ok radę, tej już nie . Chciałem więcej opisać, ale mam jakiś problem z zakładaniem wątków na forum.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2023, 06:23 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 428
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Witam
Odświeżę wątek bo czas letni już nastał. Stoję przed wymianą opon w rozmiarze 225/45/19. Obecnie mam polecane Dunlop Sport Maxx RT , są po 3 sezonach i moja opinia eksploatacyjna jest mocno średnia. Nie jestem z nich zadowolony. Po roku jazdy zrobiły się śliskie. Podjazd pod górkę z miejsca na sucho czy mokro zawsze boksują. Komfort jazdy mocno średni a opinia o tym, ze są ciche to mit. Moim zdaniem nie mają nic z cichymi oponami i do tego dość szybko się ścierają.

Co obecnie koledzy używacie i jest godne uwagi w cenie rozsądnej lub bliskiej rozsądku. Myślałem o np. Hankoku Ventus S1 czy Pirelli Powergy a może coś taniego np. Nexen N'Fera?.

Pozdr. kolegów


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2023, 08:01 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Ja mam Nexeny i złego słowa o nich nie powiem. Właśnie założyłem na piąty sezon. Sprawdzałem głębokość i mają koło 6 mm. Dalej są ok w użytkowaniu. Jak nie widać różnicy z droższymi to po co przepłacać.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2023, 08:22 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 476
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
3 sezon na GY F1 Asymmetric 5. Zadowolony


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2023, 08:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Michelin Primacy 4 , zdecydowanie :D
cicho,nie ma uślizgów,nic nie telepie :) .
Na Sport Maxach też tak miałem, że przy ruszaniu buksowały a jeszcze większy problem się zrobił jak się trochę zużyły

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2023, 09:49 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 428
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
Michelin Primacy 4 jest prawie dwa razy droższy niż Nexen, są dwa rodzaje N'Fera SU4 tańszy i SU1 droższy. O dziwo tańszy jest cichszy i w klasie B/B. Ciekawe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2023, 10:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 789
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ja mam Nexen SU1 kupione w 2019 r. One miały klasę hałasu 72 jesli dobrze pamiętam. I teraz jak zmieniłem z zimówek (też Nexen kupione jesienią 2022), to rzeczywiście letnie są głośniejsze niż zimowe.

Ale na letnich czy to sucho czy mokro, nie ma buksowania itd. itp. Tez robię teraz piąty sezon na nich, czyli mają około 40-45 tys przebiegu. Nie ma pękania boków, nie widać starzenia się gumy.
A cena? Ja tam nie lubię przepłacać jeśli nie ma konieczności.
A zawsze powtarzam, nigdy nie wiesz czy w danej trudnej sytuacji na Michelinach czy GY czy innych oponach auto zachowało by się inaczej niż na obecnych.

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2023, 10:08 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 428
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
SU1 ma 70dB a SU4 68. Tak podają.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2023, 10:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Pamiętajcie tylko,że ten kawałek gumy na dole to jedyny styk z podłożem więc warto zainwestować w bezpieczeństwo a jeżeli do tego masz ciszę w aucie :idea: <pucugg> :D mam też w innym aucie
ewentualnie Kleber Dynaxer HP4

_________________
Obrazek


Ostatnio edytowano Cz, 20 kwi 2023, 10:14 przez koliber1960, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2023, 10:14 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 428
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
20 kwietnia 2023, o 10:12 koliber1960 napisał(a):
Pamiętajcie tylko,że ten kawałek gumy na dole to jedyny styk z podłożem więc warto zainwestować w bezpieczeństwo a jeżeli do tego masz ciszę w aucie :idea: <pucugg> :D


mam uraz do Michelina, w nowym aucie jakie miałem Ford Mondeo były Micheliny Primacy 1 lub 2 i tak hałasowały że nowe sprzedałem i kupiłem wtedy Hankoki i nastała cisza.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2023, 10:15 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
No to Primacy 4 ....sza..... :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2023, 18:37 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Tak jeszcze sprawdziłem dokładnie tę głębokość bieżnika i na tyle mam 6,2 mm, natomiast na przodzie 5,3 mm. Z tego co pamiętam to raczej zawsze koła były zakładane na swoje miejsca. Tak się zastanawiam, czy teraz nie przełożyć osiami kół (tył na przód) i jeszcze ze dwa, trzy sezony dojeździć te opony do jakiś 3-4 mm :idea:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2023, 19:28 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jeśli chcesz aby kpl. opon zużywał się równomiernie to oczywiście należy przełożyć tył na przód i odwrotnie lub na krzyż gdy masz kierunkowe. Z prostego względu, że przednie koła zużywają się szybciej z uwagi, że są bardziej obciążone statycznie, do tego kierujące, wobec czego przenoszą większe poprzecznie działające na nie siły.
Zawsze to czyniłem i nie miałem po sześciu sezonach większych różnic. Ba, nie musiałem na to zwracać wulkanizatorowi uwagi, bo sam to robił rozpoznając swoje opisy kredą PP,LP,PT,LT.
I oczywiście dojeździłbym do tych 3-4 mm.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2023, 20:03 
Nowicjusz
Offline
Od: 03.02.2023
Posty: 48
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
ace2 napisał(a):
SU1 ma 70dB a SU4 68. Tak podają.
Zjeździłem nexen nfera su1 do końca na poprzednim aucie. Byłem zadowolony, mała ścieralność i ciche były do końca. Z trakcją na suchym super ale na mokrym już trochę odstawały. W rozmiarze 245/45/18 na mokrym miały kategorię B.

Z racji tego, że mazda jest kiepsko wyciszona, szczególnie jeśli chodzi o hałas od kół to zaglądam teraz na Klepbery. Mają 69db i A na mokrym.

Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 20 kwi 2023, 20:33 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Jako ze dwie opony nexen SU1 mi popękały, kupiłem opony japońskiego producenta falken azenis fk510. Zobaczymy czy będę zadowolony ;).

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 kwi 2023, 06:19 
Bywalec
Offline
Od: 24.11.2015
Posty: 428
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: śląski
20 kwietnia 2023, o 20:03 mrsojer napisał(a):
ace2 napisał(a):
SU1 ma 70dB a SU4 68. Tak podają.
Zjeździłem nexen nfera su1 do końca na poprzednim aucie. Byłem zadowolony, mała ścieralność i ciche były do końca. Z trakcją na suchym super ale na mokrym już trochę odstawały. W rozmiarze 245/45/18 na mokrym miały kategorię B.

Z racji tego, że mazda jest kiepsko wyciszona, szczególnie jeśli chodzi o hałas od kół to zaglądam teraz na Klepbery. Mają 69db i A na mokrym.

Wysłane z mojego SM-G990B przy użyciu Tapatalka


Istotna informacja, że na mokrym jest gorzej bo w trudniejszych warunkach trzeba być bezpiecznym. Kiedyś dawno kupiłem Klebery i cena była wysoka a efekt słaby. jakoś francuzy mi podpadły.

PS. koledzy wy jeździcie na oponach do 3-4mm? Ja zmieniam opony niezależnie od stanu wizualnego co 5 lat letnie a co 4 zimowe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 kwi 2023, 07:56 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Wiadomo, że najlepiej zmieniać tak jak piszesz, ale jak widzę, jak mocno wzrosła cena opon w ostatnim czasie to nie będę się spieszył z wymianą. Niemiecki ADAC zaleca do 3 mm dla opon letnich i 4 mm dla zimowych. Jeśli chodzi o wiek to zazwyczaj jest to do 10 lat. Myślę, że przy normalnej jeździe w koło komina jest to wciąż ok. Przepisy mówią o 1,6 mm ale to już przesada, zwłaszcza w przypadku zimówek. Ogólnie najlepiej kontrolować wizualnie stan opon. Najgorsze jest to, że podczas wymiany wulkanizatorzy rzadko to robią, kręcą nosem na rotację, zakładają jak leci, dobrze że chociaż jeszcze w miarę wyważają :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 kwi 2023, 10:24 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
21 kwietnia 2023, o 06:19 ace2 napisał(a):
Ja zmieniam opony niezależnie od stanu wizualnego co 5 lat letnie a co 4 zimowe.

Ja absolutnie nie :) U mnie zależy od głębokości bieżnika i stanu wizualnego. Moje letnie jeszcze przejeżdżą ten sezon, ale już będą do wymiany. Samochód z listopada 2016, czyli pierwsze założenie letnich było na wiosnę 2017.
Ale będę zmieniał na całoroczne.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 kwi 2023, 10:36 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1199
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Do takich „specjalistów” nie jeździłem. Zawsze byłem obecny przy zmianie kół, bo to moje bezpieczeństwo i zawsze wymieniałem na nowe kompletami równo zużytymi a nie parami. Nie zastanawiałem się nigdy czy bardziej zużyte dać na przód czy tył. Teraz przy wielosezonowych rotacja kół odbywa się podczas przeglądu i oczywiście nic nie kosztuje tyle, że w karcie przyjęcia przyjmujący/a musi na prośbę właściciela to zaznaczyć.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 kwi 2023, 11:51 
Nowicjusz
Offline
Od: 08.01.2016
Posty: 44
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: kujawsko-pomorski
Wrócę do ciśnienia. Jestem na letnich Michelinach PS 4s, które kupiłem w 2017 roku (made in USA) i przy ciśnieniu 2,4 bara mam wrażenie przy skręcaniu kół, że są zbyt słabo napompowane. Dobiłem do 2,6 i teraz czuję, że jest w porządku (ale to jest stanowczo powyżej "podręcznika"). Zdaje się, że opony gorzej znoszą zbyt niskie niż zbyt wysokie ciśnienie, no ale pomimo subiektywnej poprawy trochę się boję, że coś robię źle :-)

Z kolei co to rotacji kół, to ja też to praktykuje. W stanach to była norma, co 6 miesięcy zmiana. W Polsce robią dziwne oczy jak proszę o to.

Z kolei na kursie bezpiecznej jazdy mówili, żeby lepsze opony dawać na tył. W związku z tym, że przednie koła są używane i do napędzania auta, i do skręcania, i są mocniej hamowane, to też się bardziej zużywają co w naturalny sposób powoduje, że te na tyle są lepsze. Przy zmianie opon można wtedy zmienić parę, dać nowe na tył a z tyłu przełożyć na przód.

Uważam, że jeśli ktoś chce zmieniać parami, to właśnie powinien tak robić - zostawiać koła bez rotacji, a jeżeli woli zmieniać cały komplet, to właśnie powinien co sezon rotować. (Przy czym wtedy opony na przodzie są zawsze - ale tylko minimalnie - bardziej zużyte).


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 21 kwi 2023, 11:58 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1297
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
dropt07, od kilku lat jeździłem do w miarę dobrego warsztatu, złego słowa nie powiem. Ale zawsze na moje pytanie o rotację to była odpowiedź, że najlepiej koło się czuje na swoim miejscu. Dopiero teraz zauważyłem, że już się zrobiła taka różnica w bieżniku. Zresztą odpuszczam sobie już tą wulkanizację, za założenie i wyważenie letnich kół 19" wołają już 160 zł :/ Nawet nie chcę wiedzieć ile by zawołali za zmianę opon, może faktycznie trzeba się będzie w przyszłości przerzucić na całoroczne. Pojadę niedługo na serwis auta to poproszę żeby mi przerzucili te koła i dojadę te opony do końca, wyglądają całkiem spoko, ale to są jeszcze Nexeny produkowane w Korei, a nie w Chinach, czy Czechach jak teraz.

Gabrys, mi zawsze pompowali do 2,5 bara i było ok. Mówili, że przy tym rozmiarze lepiej dać wyższe ciśnienie niż niższe. Co do reszty co napisałeś, zgadzam się z Tobą, masz rację.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 23 kwi 2023, 13:35 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2106
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Lucasbadboy napisał(a):
Jako ze dwie opony nexen SU1 mi popękały, kupiłem opony japońskiego producenta falken azenis fk510. Zobaczymy czy będę zadowolony ;).



Będzie Pan Zadowolony mam na 2 autach w tym Maździe. W testach b ok.
Wspominane wyżej Hankooki także .
Teraz muszę zmienić wielosezonowki (niestety mój eksperyment z nimi się nie powiodł, za wolno to ocieplenie klimatu postępuje) i właśnie henkook lub wspomniany falken.
O nexenaxh był tu wątek o pękaniu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1027 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.