Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 21:46

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1027 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 35  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pn, 27 mar 2017, 06:31 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
No i nijak się mają te testy do subiektywnych ocen forumowiczów. Szczególnie w zakresie hamowania na mokrym!


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 mar 2017, 06:46 
Offline
A ja mam pewnie ze 2 19 Dunlopa do wymiany. Te 19ki to są.. :parowka:
Wyjechałem na świeżo odnowionych felgach był miód malina (coś tam deko mrowiło - w tym samochodzie uznaję to za maks możliwości).
Po 800 km A2 + A1 już było tylko gorzej. Później pojechałem do jednego klienta i nie zauważyłem przekopanego rowu na drodze zasypanego samą ziemią.
Niby równo, ale popadało i mi koło wpadło dość mocno. Po wyjeździe mam wibracje przy przyspieszaniu 100-140.
Pojechałem, niby wyważone i może deko jest lepiej. Do Huntera sorry, ale jakoś nie mam przekonania.
Miałem 3 razy i jak na moje efekty takie sobie. I teraz muszę namierzyć które.. 2 zimówki w bagażnik, podnośnik i hajda na A2 testować. :alcapone:

Ale jak ustalę już które to mam problem co:
Conti najlepsze ale wyją (a dla 245 zapewne trzeba mieć zatyczki do uszu) i się mega szybko ścierają.. :wink:
Dunlop chyba ma tendencje do ząbkowania, tak mi wychodzi po oględzinach. I generalnie mechanicznie dość kiepskie są.
Zastanawiam się nad Michelinem - Primacy 3 (niby etykieta BA, ścieralność mega) lub PilotSport 4 - tu mam wątpliwości na wodzie.
Ktoś ma, miał w w rozmiarze choćby 225, a może wyższym? Interesuje mnie jak to lata na wodzie.
Klei jak Conti i Dunlop czy raczej frunie jak Toyo i Bridgestone?


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 mar 2017, 09:46 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Na Goodyear'y patrzyłeś ? Mam u siebie EfficientGrip Performance i jestem bardzo zadowolony. Tylko nie wiem, czy są w Twoim rozmiarze...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 mar 2017, 10:59 
Offline
Jakieś GY na pewno są. :) Tylko właśnie skłaniam się do czegoś może deko słabszego na wodzie ale jedbak wytrzymującego więcej niż 20 kkm. :) Bo te 19 puszczą mnie z torbami. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 mar 2017, 16:00 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.03.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: zachodniopomorski
Pytanie. Mazda 6 2003 1.8. Mam opony zimowe 205/55/R16 czy mogę założyć letnie 225/55/R16?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 mar 2017, 17:03 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 03.10.2014
Posty: 86
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: wielkopolski
Przyjmuje się, że różnica w oponach nie powinna przekraczać 2%. Jeśli zmienisz opony na rozmiar 225/55R16 to ta różnica wynosi 3,36% czyli jest zbyt duża. Generuje to inne prędkości w stosunku do wskazań licznika, np. przy 50km/h faktyczna prędkość 51,68; przy 100km/h będzie to 103,36; natomiast przy 150km/h to 155.

Lepszy wybór to 215/55R16, bo różnica to tylko 1,7%. Finalnie to ty decydujesz na czym chcesz jeździć ...

_________________
Z uśmiechem na twarzy człowiek podwaja swoje możliwości :)

クラウディウシュ


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 27 mar 2017, 17:20 
Wstydliwy
Offline
Od: 26.03.2017
Posty: 3
Rok produkcji: 2003
Generacja: I
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
LPG: Tak
Region: zachodniopomorski
Dziekuje :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 mar 2017, 09:20 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 09.08.2014
Posty: 465
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Ja zmieniłem w tym sezonie oryginalne Bridgestone-y na Continentale 5. Zachowanie na wodzie, przyczepność o niebo lepsze w Conti. Lepsza również chyba minimalnie osłona felgi. Minus to oczywiście hałas.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 mar 2017, 09:25 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.01.2017
Posty: 626
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
W sensie że Conti są głośniejsze o Bridgeston'ów ? Myślałem, że nie ma już nic głośniejszego :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 29 mar 2017, 11:17 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 09.08.2014
Posty: 465
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Chyba delikatnie głośniejsze w pewnym zakresie prędkości - może to też kwestia ułożenia/dotarcia nowych opon.

Zdecydowanie najcichsze według danych podawanych przez producenta są Dunlopy - 67 dB vs 71 dB.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 1 kwi 2017, 19:19 
Offline
Ja dzisiaj po zmianie na 2 sztuki Michelin Pilot Sport 4 245/40/19. Nie wiem, może mi na słuch padło, ale jak dla mnie dźwięki te same co z Dunlopów Sport Max RT2. Być może szerokość 245 rządzi swoimi dźwiękami. :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 19 kwi 2017, 10:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 2703
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Ja właśnie odkryłem, że najtańsze opony odpowiadające rozmiarem fabrycznym są 255/40/R19, ale na ori felgi są już za szerokie...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 kwi 2017, 21:13 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.04.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Mam Magdę 6 2017 3 dni. Opony BS T001. Mam wrażenie, że jedyny hałas jaki słyszę, pochodzi właśnie od nawierzchni/opon. Nadkola nie są chyba w ogóle wyciszone, bo delikatne kamyczki słychać jakby tłukły o blachę. Czy bez wyciszania nadkoli DUNLOP RT2 coś zmienią w kwestii szumu?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 kwi 2017, 21:20 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 184
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
l3wy ten samochód w ogóle nie jest wyciszony. Kamyczki to dopiero początek :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 27 kwi 2017, 21:30 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.04.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
talib, wersja 2017 jest wyciszona bardziej w stosunku do 2016 i wcześniej. Dlatego nie kupiłem 2016. W drzwiach nie szumi, wiatr słychać dopiero od 120-130. Po mieście jak hybrydą, no chyba że wejdę na obroty. Większość kwestii dotyczących braku wyciszenia opisanych tutaj na forum nie występuje w wersji 2017. Zostały chyba tylko nadkola :) Przynajmniej w benzynie. Czytając ten wątek budzi się nadzieja, że wystarczy zmienić opony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 kwi 2017, 05:15 
Offline
Ja wywaliłem oryginalne opony na inne i na mierniku przy 120 jest 1,2 db mniej, też mi się wydaje że w wersji 2017 najsłabszą stroną wyciszenia sostają nadkola ( będzie trzeba kiedyś się tym zająć ).


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 kwi 2017, 08:46 
Offline
Nadkola pomogą na kamyki. Aby mieć jakiś efekt jeszcze pozostaje podłoga. Niestety..


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 kwi 2017, 10:03 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.01.2017
Posty: 626
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Mnie właśnie najbardziej przeszkadzają kamyki ale do tego moim zdaniem należy dołączyć słupek b i progi


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 kwi 2017, 10:21 
Wstydliwy
Offline
Od: 15.04.2017
Posty: 5
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
U mnie wszystkie niepożądane dźwięki dochodzą wyłącznie z nadkoli lub ewentualnie jeszcze z podłogi. Na początek BS T001 zmieniam na DUNLOP RT2.

niko123 jakie założyłeś lato?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 kwi 2017, 16:26 
Offline
Tanie są samoprzylempe maty wygluszające np 6mm i zaczne od kofra to tam goła blacha, co do nadkoli to pomijając kamyki powinny troche zniwelować szum od opon.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 kwi 2017, 16:30 
Offline
Poczytaj wątek o wyciszaniu. Tam masz jak łączyć matę butylową 2.5 mm i piankę 6 lub 9 mm w zależności od miejsca. Sama gąbka nic ci nie da w nadkolach i podłodze. Blacha, plastik rezonują i tylko butylowa może to trochę zniwelować. Ale jak mówię masz cały wątek tylko o tym.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 28 kwi 2017, 17:35 
Offline
opo
l3wy napisał(a):
U mnie wszystkie niepożądane dźwięki dochodzą wyłącznie z nadkoli lub ewentualnie jeszcze z podłogi. Na początek BS T001 zmieniam na DUNLOP RT2.

niko123 jakie założyłeś lato?



Falken Azenis FK510 - firma japońsko -aznatycka - za 4x zapłaciłem 2300 zł.
Oczywiście olałem etykiety z parametrami bo one nie maja nic do tego jak wychodzą w testach - opierałem się na niemeickich testach.

3 miejsce na 20 opon ( zobacznie jakie firmy wyprzedziała )

Obrazek

4 miejsce w teście

Obrazek

Najlepszy test :) porównanie do turanza naszych T001 - gdzie np w szumach czyli Db zdobyła 10 na 10 a T001 tylko 8 .
5 miejsce na 14., do tego widzicie że wypada na mokrym lepiej od T001 ( nass to woda po niemeicku a dokładnie na mokro, generlanie na mokrym opona zdobywa 4/14 opon i to super wynik bo jak jak chinskie opony czesto na suchym sa w maire ok to jak wiadomo na mokrym to masakra , dlatego wązne dla mnie jest zacohwanie ma komrym pomijajać szumy i ilość db. )

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 kwi 2017, 07:30 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.01.2017
Posty: 95
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
l3wy napisał(a):
Mam Magdę 6 2017 3 dni. Opony BS T001. Mam wrażenie, że jedyny hałas jaki słyszę, pochodzi właśnie od nawierzchni/opon. Nadkola nie są chyba w ogóle wyciszone, bo delikatne kamyczki słychać jakby tłukły o blachę. Czy bez wyciszania nadkoli DUNLOP RT2 coś zmienią w kwestii szumu?


Kolego, mam starsza M6 i moge Ci potwierdzic - zalozylem wlasnie 2 dni temu komplet Dunlop RT2 - roznica jest duza, szczegolnie na mokrej nawierzchni jest ciszej. Przesiadka byla z t001 - jezdze tylko na 17", 19 nie uznaje z racji stanu drog w miejscu gdzie mieszkam ;-)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 30 kwi 2017, 10:06 
Adept
Offline
Od: 22.04.2016
Posty: 128
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyMotion
Region: zagranica
Zawsze biegam na Continental, i do dzis mnie ta gumka nie zawiodla, moze sie sciera szybciej, ale zadnego wrobkowania nie ma, na wodzie ma sie super, nawet jak starsza jest ma swe wlasciwosci jezdne.

Moze to reklama firmy Conti, ale gostek ma racje i tez to moge potwierdzic.


_________________
Mazda 6 Kombi 2016 GJ, manual, SKYACTIV-D 150 i-ELOOP
Mazda 6 Kombi 2017 GL, manual, SKYACTIV-G 165 MZD 74.00.311 EU N


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 maja 2017, 07:20 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.01.2017
Posty: 95
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: -
Region: dolnośląski
Conti do osobowek byc moze sa ok, nie mialem nigdy, ale z tej marki wzmacniane dedykowane do aut dostawczych sa niestety do bani. Zdzieraja sie na niemiecko-francuskich autostradach w max 50000km ;/

Dodam jeszcze - w moim przypadku z nowosci, ze obecnie na Dunlopach sport max RT2 przy 160-180 na mokrej autostradzie idzie nawet pogadac z pasazerem normalnien <brawo>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 maja 2017, 10:20 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3035
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Mam inne doświadczenia niż AutoBild
Tu na 5 miejscu jest Bridgestone Turanza T001, który miałem od początku i tłukły,hałasowały,klepały jak oszalałe a dźwięk przenosił się do środka,plus jeszcze biły i trudno było je wyważyć więc nie wiem co to za test.
Jeżdżę na Dunlop Sport Maxx i jest o niebo lepiej jeśli chodzi o głośność :) .

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 maja 2017, 15:38 
Offline
Pomiaty db są w teście ostatnium gtu, w bildzie bardzo dobre hamowanie na sucho i mokto dało 5 miejsce,
W testach najcześciej opory toczenia i hałas miej wpływają na ocene końcowa jak zachowanie opony na sucho i mokro, w gtu to tez niemeicki test wyszła jedna z najglośniejszych.
W pierwszym teście nie ma pomiarów toczenia i db tylko hamowanie dlatego ma 5 miejsce, gdyby testy były szersze to by spadła na środkowe miejsce.


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 maja 2017, 06:12 
Offline
Po wczorajszym objeździe ok. 400 km na BG Turanza stwierdzam, że na suchym są jak najbardziej ok. :wink:
Na mokrym co najwyżej na wprost, w zakrętach auto przy większych prędkościach potrafi biedne ESP potestować.
No i wycie. Nawet się nie spodziewałem że w Maździe opony mogą tak wyć. A na mokrym to jest masakra.. :facepalm:


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: N, 14 maja 2017, 08:01 
Avatar użytkownika
Wtajemniczony
Offline
Od: 23.11.2016
Posty: 184
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Gj to dupowóz a nie szportwagen a turanze są "skrojone" na miarę :wink:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 15 maja 2017, 21:56 
Świeżak
Offline
Od: 17.04.2014
Posty: 35
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja też nie narzekam na Turanze. Wytrzymały 3 lata i 70tyś km co przy mojej ciężkiej nodze uważam za sukces. Hałasują bo są twarde i ale dzięki temu auto nie pływa na zakrętach mimo szerokości 225. Mam teraz dylemat co kupic bo chciałbym mimo wszystko zachowac charakterystykę prowadzenia jaka daje Turanza.
Czy ktos ma założone Uniroyale Rain Sport 3? Super bieżnik , ale ponoć dość miękkie i ze względu na rzeźbę bieżnika głośne. Za to cena super - komplet 2300zł. Chodzi mi jeszcze po głowie Vredestein Ultrac Vorti. Znajomy ma w Audi S5 i poza hałasem są ekstra. Kleją się nieźle do asfaltu i mimo wszystko nie pływają. Dunlopow troche sie obawiam czy nie są za miękkie... Może ktos z Bemowa ma założone Dunlopy bo chetnie bym je sprawdził?


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1027 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 35  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.