Teraz jest So, 27 kwi 2024, 14:16

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1027 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 35  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: N, 21 mar 2021, 20:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 07.11.2013
Posty: 2285
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: pomorski
Polska jest dziś szóstym krajem w Europie pod względem długości tras szybkiego ruchu -3.048, piąta jest Wielka Brytania. Łącznie w Anglii, Walii i Szkocji jest 3.593 km tego typu dróg. Miejsce czwarte w tym zestawieniu zajmują Włochy - 6.844 km. Trzecia jest Francja - 11.052 km, drugie Niemcy -12.917 km, a pierwsza Hiszpania - 16.583.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 21 mar 2021, 22:00 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tu nie o kilometry chodzi, a gęstość tego rodzaju dróg dla rozładowania natężenia ruchu/ korków. Taka sama ilość dróg szybkiego ruchu u brytoli a u nas to dwie różne rzeczy. Polska jest krajem tranzytowym, jak Niemcy, płn. Włochy w przeciwieństwie do W. Bryt., Hiszpanii. Więc gęstość powinniśmy mieć chociaż w połowie jak w Niemczech, a mamy jak wynika z przytoczonych przez ciebie liczb ponad 5-ciokrotnie mniejszą. Nie mówiąc już o autostradach dostosowanych do większych prędkości, gdzie ta przepaść jest znacznie większa. A jesteśmy w Europie na 3-cim miejscu pod względem zarejestrowanych pojazdów os. na 1000 mieszkańców. Więc powinniśmy budować znacznie więcej, co najmniej jak za poprzedniej ekipy.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 22 mar 2021, 07:41 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dobra Panowie, już koniec OT o drogach itp. :)

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 mar 2021, 19:22 
Wstydliwy
Offline
Od: 24.09.2020
Posty: 14
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
wracając do opon letnich.
Od razu odpowiadam może nie jestem ekspertem w dziedzinie opon tylko zwykłym użytkownikiem i to jest tylko moja opinia i odczucie.
Dla czego padł wybór Uniroyal Rainsport 5 225/45R19 to odpowiadam miałem na toyocie awensis może są głośniejsze ale bezpieczeństwo dla mnie jest na 1 miejscu i te opony czy był deszcz czy lato nigdy dla mnie nie traciły kontroli (przyczepności) nad sterownością auta dla mnie samochód płynie po asfalcie. A testy które pokazujecie z różnych pism ,czy w internecie to słyszałem większość firm je porostu opłaca i kogo mamy zawsze w czołówce Michelin ,Continental, Pirelii, Dunlop, Bridgestone, Goodyear .A do czego zmierzam ,że duże koncerny wykupiły mniejsze i tak jak mówiłem Uniroyal został wykupiony przez Continental i nie będą tych opon tak promować jak swojej nazwy Continental a są to bardzo dobre opony ten kto nie jeździł na nich nie ma co się wypowiadać i pokazywać testy z internetu.
Natomiast opony Nexen o których tutaj się tyle pisze to opinie użytkowników w necie są dużo gorsze, ale nie będę się wypowiadał bo nigdy na nich nie jeździłem
https://www.youtube.com/watch?v=3rU9ENggEsk


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 mar 2021, 20:19 
Nałogowiec
Offline
Od: 16.10.2017
Posty: 1303
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: zachodniopomorski
Miałem w poprzednim aucie dwa razy Uniroyal i nie mówiłem, że były złe. Były bardzo dobre. Tyle tylko, że są to miękkie opony, nie mają długiej żywotności i przez bieżnik ciche nie są.
Teraz w Maździe używam dwóch kompletów Nexen, letnich i zimowych i nie narzekam. W tej cenie są to bardzo porządne opony. Zero problemów z nimi. Najważniejsze, że są ciche, co mogę porównać do poprzednich Bridgestone i Yokohama. Ja po prostu nie lubię przepłacać za markę, 3 tysiące złotych, które wydałem na 17" zimowe i letnie 19" Nexen to kwota dla mnie jeszcze akceptowalna. Jak do tej pory po dwóch latach używania ja jestem zadowolony z tych opon. I nie brałem pod uwagę opinii ze sklepów tylko z tego forum. Bardziej wierzę ludziom, którzy tutaj są aktywni niż jakimś randomowym, bardzo często kupowanym recenzjom na sklepach.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 mar 2021, 22:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3037
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Ja już po przejściu na letnie. Jeździ się ...wiadomo :D .
Jak byłem u oponiarza to stał,czekał czyjś komplet nowych Nexen N'Blue do zamontowania.
Zapytałem co o nich sądzi ? to powidział,że takie sobie i on sobie by nie założył.
nie wiem :) może? :?:
Jeżdżę na innych,z których jestem bardzo zadowolony a kolejny już sezon.
Cichutko, bez telepania,drżenia, bardzo ekonomicznie i przyczepnie (czy to sucho,czy mokro) :D

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 22 mar 2021, 22:44 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 2107
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
22 marca 2021, o 19:22 andrzelo1 napisał(a):
...A testy które pokazujecie z różnych pism ,czy w internecie to słyszałem większość firm je porostu opłaca i kogo mamy zawsze w czołówce Michelin ,Continental, Pirelii, Dunlop, Bridgestone, Goodyear .
..


Co do testów to wszystkich nie opłącą , topowe opony to wynik opłacania badań nad ich mieszankami i budową. Dlatego są topowe a nie dlatego że mają opłacone testy. (btw głośna była wfera z Nokianem swego czasu, nie topowa przecież a mimo oszukiwanych testów tak chwalone swego czasu przez użutkowników ZLine czy zimówki)
Inna sprawa czy potrzebne zawsze w codziennym użytku topowe opony i czy średniaki przyzwoite nie wystarczą.

A co do testów to są portale zbierające większe ilości w jednym miejscu, więc jeśli jakaś opona jest ciągle w różnych testach na topie, a inna ciągle w połowie czy niżej stawki, to nie jest wynik opłacenia testów tylko tak po prostu jest.
Np.:
https://www.tyrereviews.com/Tyre/Uniroy ... port-5.htm

Opinie kierowców nic nie znaczną, bo kierowca przeciętny nie ma porównania jednoczasowego kilku opona na takim samyym aucie, na tym samym asfalcie , w tej samemej temp i tych samych warunkach, bo nie ma ku temu możliwości czasowych ani finansowych. I najczęsćiej zakłada nowe opony po zjechanych staruszkach. Więc trudno o niezadowolenie, świeższa opona zawsze jest lepsza.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 mar 2021, 01:28 
Nałogowiec
Offline
Od: 10.07.2016
Posty: 1680
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Spytam się z innej strony... nie macie wrażenia że po prostu z Mazdą są dwie sprawy
- inny sposób hamowania - nowe auto, dotykasz hamulca i zazwyczaj jest reakcja konkretna (nie jeździłem niczym lepszym niż Mazda, może to odczucie premium ;) )
- zwalona konstrukcja. Przód jest zwyczajnie zbyt lekki. Auto "pływa" i ma koszmarny przechył przód/tył. Przy przyspieszaniu przód się dosłownie odrywa od asfaltu, jak się depnie hamulce - to ratuje - przód nurkuje.

W Maździe czasami się czuję jak w dużym fiacie tylko z poduchą technologiczną. Tam wciskałem w podłogę i się modliłem, tu po prostu hamuję i mam 98% pewności że się zatrzyma z zapasem. Tylko czasami już wolałem jak Daćka terkotała ABSem - było czuć że coś się dzieje. Powtórzę się - hamulce w M6 są jak silnik - przesiadłeś się z TDI to przygotuj się na szok.

Wracając do opon - po prawie 5 latach użytkowania auta skłaniam się ku temu, że nie opony są problemem. Konstrukcja auta jest "inna", zachowanie auta jest inne niż standard. Być może brak mi doświadczenia w jazdach różnymi autami, modelami i markami. Te którymi jeździłem - zachowywały się kompletnie inaczej.

_________________
Obrazek
A na co dzień dłubię tutaj http://www.wedrowiec.net


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 mar 2021, 06:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 12.06.2017
Posty: 1200
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
23 marca 2021, o 01:28 Wedrowiec napisał(a):
Spytam się z innej strony... nie macie wrażenia że po prostu z Mazdą są dwie sprawy
- inny sposób hamowania - nowe auto, dotykasz hamulca i zazwyczaj jest reakcja konkretna (nie jeździłem niczym lepszym niż Mazda, może to odczucie premium )
- zwalona konstrukcja. Przód jest zwyczajnie zbyt lekki. Auto "pływa" i ma koszmarny przechył przód/tył. Przy przyspieszaniu przód się dosłownie odrywa od asfaltu, jak się depnie hamulce - to ratuje - przód nurkuje.

Nie wiem czy zwalona konstrukcja, ale faktem jest, że jest dosyć miękka przy ostrzejszym ruszaniu i nurkuje przy ostrzejszym hamowaniu. Dlatego też należy dobrze zwalniać przed spowalniaczami na jezdni, inaczej przytrzymywał dolny spoiler. Specjalnie nie przeszkadza mi to w ruchu drogowym.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 mar 2021, 21:29 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3037
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Co do opon to wybrałem takie jak opisałem wyżej bo dobre właściwości jezdne a przede wszystkim cisza. Niezależnie czy jedzie się 40 km/godz, czy 140 km/godz jest tylko cichy szum......nie hałas,..... szum....... i to jest piękne <zauroczony> .
Takie same jak do Mazdy 6 kupiłem do drugiego auta :D .
Szczerze polecam.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 mar 2021, 04:53 
Amator
Offline
Od: 28.08.2018
Posty: 70
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Ja mialem tzn mam w garazu dunlop.sport max rt i moge polecic oponki w sumie mam na sprzedaz jakby ktos chcial z alusami 19 roo opon 2017 bieznik 6 i 6.4mm

-- Dodano: 24 marca 2021, o 04:53 --

Ja mialem tzn mam w garazu dunlop.sport max rt i moge polecic oponki w sumie mam na sprzedaz jakby ktos chcial z alusami 19 roo opon 2017 bieznik 6 i 6.4mm


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 mar 2021, 12:14 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 3037
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Miałem Dunlop Sport maxx RT - dobre opony,w miarę ciche,dobre właściwości jezdne ale dość szybko się zużywają. Na pewno lepsze,bardziej pasują do naszej delikatnej madzi niż kartoflaki Bridgestona :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 27 mar 2021, 14:19 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Po sprawdzeniu pogody na najbliższy czas dzisiaj zmieniłem koła na letnie, przy okazji zrobiłem pomiary o których wspominałem kompletów kół jakie mam w garażu:

245/50/R20 na felgach OEM CX-9 - 27,1 kg
225/55/R19 na felgach OEM CX-5 - 24,2 kg
235/65/R17 na felgach OEM CX-5 - 25 kg (tego się nie spodziewałem)
205/55/R16 na felgach OEM VW Passat B5 (aluminium) - 16,4 kg

Najbardziej szokuje mnie to, że moje 17 calowe zimowe koła są cięższe niż 19! Może to wynikać z budowy felgi oraz rozmiaru opon 235/65/R17 vs 225/55/R19.

Po założeniu moich letnich 20 na Michelin Pilot4SUV jazda samochodem stała się znacznie przyjemniejsza, samochód strasznie zachęca do ostrej jazdy i wykorzystywania Nm z diesla :D

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 mar 2021, 14:30 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
O widzisz, ja też dziś zmieniałem koła na letnie i sprawdziłem wagę zimowych, czyli felga OEM 17 cali i opona 225/55. Waga 21,8 kg.
To fakt, że opona 235/65 ma więcej gumy, ale różnica 3,2 kg to ogromne zaskoczenie.
To moje letnie OEM 19 cali 225/45 ważą jakieś 24,5, dokładnie nie pamiętam bo ważyłem chyba 2 lata temu.
Czuje różnicę w rozpędzaniu auta miedzy zimowymi a letnimi, te 3 kg da się odczuć.
A tak poza tym to ciszej się zrobiło teraz i ciut twardziej :)

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 27 mar 2021, 14:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No jestem w szoku, może waga coś kłamie w moim przypadku. Później zerknę jeszcze na specyfikację moich opon i wagę.

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 27 mar 2021, 16:15 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 31.08.2013
Posty: 1654
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zagranica
225/55 17 opony T001 22,5kg
225/55 17 opony S1 EVO3 22kg
215/65 16 Dulop WS4D 20,5kg

_________________
M6 G145 kombi, MT, 2013


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 mar 2021, 10:33 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.01.2020
Posty: 84
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam. Pół nocy katowałem ten wątek. Mimo iż moje Turanzy mają przejechane dopiero 9600 mil, to mam ich serdecznie dosyć :| Na 13.00 mam umówioną wizytę w Kwik-Fit. Zdecydowałem się na te Piloty Sport 4. Nigdy na nich nie jeździłem.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 28 mar 2021, 12:10 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 15.07.2017
Posty: 2287
Rok produkcji: 2014
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Greg78, to nie będziesz raczej żałował. Topowe opony jak dla mnie :D

_________________
Mazda CX-5 2.2 AT SkyActiv-D AWD, SkyPassion, 2014r, przebieg ~328000km. <urodziny>

Polecany specjalista od silnika 2.2 SkyActiv-D (SH01) oraz elektryki GJ/GL (AA+CP, naprawa LED i inne)-> viewtopic.php?p=354752#p354752


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 mar 2021, 16:29 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.01.2020
Posty: 84
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Taką mam nadzieję Pojeździmy, zobaczymy


Sent from my iPhone using Tapatalk

-- Dodano: 28 marca 2021, o 17:29 --

Już po zmianie. Co prawda przejechałem tylko ok 10 km- tyle co do domu, ale w porównaniu do fabrycznej twardej Turanzy to niebo, a ziemia. Jest zdecydowanie ciszej i bardziej komfortowo. O wiele lepsze trzymanie boczne na zakrętach, a także lepsze hamowanie. Zupełnie inne czucie auta. Różnica jest znaczna. Nawet moja żona- początkowo sceptycznie nastawiona że kombinuję i zmieniam zupełnie dobre opony :wink: podczas powrotu do domu zmieniła zdanie stwierdzając że komfort zupełnie inny i warto było zmieniać :) To na razie tak na gorąco. Te fabryczne Turanzy to najgorsze opony jakie miałem. W drugiej Szóstce miałem kolejno Dunlopy, Fuldy Sportcontrol, a teraz od 4 lat Goodyear Efficientgrip i każda z nich choć ma swoje wady, to zjada Turanzę na śniadanie :) Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 mar 2021, 17:55 
Bywalec
Offline
Od: 11.09.2018
Posty: 255
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: mazowiecki
Wy naprawdę czujecie różnice na tych różnych oponach? Ja jeżdżę na letnich i zimowych, to jedynaą różnice jaka czuję, to to że na tych zimowych Pirrelli jest trochę głośniej niż na Bridgestonach. No chyba że chodzi o jazdę na granicy przyczepności, żeby zakręt przejechać przy ograniczeniu do 70 ze 100.
Tam pytam, bo nieraz jedne opony są znacznie droższe od drugich i się zastanawiam czy warto.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 mar 2021, 18:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Dobre pytanie, ale może wywołać tutaj lekką awanturę :)
Ja osobiście uważam, że różnice w jakości i ewentualne przewagi technologiczne można wyczuć podczas: bardzo mocnego awaryjnego hamowania i przy teście "łosia". Ale to też trzeba by dwa razy pod rząd zrobić ten sam manewr na dwóch różnych oponach. Jeśli ktoś przykładowo będzie miał trudną sytuację na drodze na oponach Michelin i potem powie "wyszedłem z tego cało bo miałem Micheliny", to tak naprawdę nie wiadomo czy to prawda czy nie, bo nie miał takiej dokładnie sytuacji na innych oponach.
Według mnie (to ważne, że to tylko moja opinia) do normalnej jazdy nadają się zarówno Micheliny, Pirelli, Continental jak i Uniroyal, Fulda czy Falken. Różnice będą w głośności i to może być ważny argument. Natomiast ja też nie wiem jak niektórzy wyczuwają lepsza przyczepność? Uważam że można to zauważyć tylko jesli jest się w bardzo podbramkowych sytuacjach.
Ja jeżdżę na oponach Nexen i sobie chwalę bo cenowo były rewelacyjne (jedne z tańszych) i dowożą mnie wszędzie gdzie chcę i nigdy z ich powodu nie mialem problemów z prowadzeniem czy trakcją. Nie buksują, nie powodują że ABS czy ESP włącza się w blachych sytuacjach.
Niektórzy twierdzą że huraoptymizm nad Nexen jest przesadzony.
Ja uważam że wydawanie kupy kasy na markę premium jest zbędne. Bo w cywilnych oponach to jest wyłącznie marketing i zarobek producenta. W motorsporcie to inna bajka.
Niektórzy kupują tylko i wyłącznie opony premium bo mają na to swoje argumenty i git.
Każda decyzję należy uszanować :)

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 mar 2021, 18:49 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2365
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Ja tam subiektywnie widzę/czuję różnicę w prowadzeniu między różnymi oponami przy normalnej jeździe (nie chodzi sytuacje ekstremalne). Także moim zdaniem nie jest o tylko marketing.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 mar 2021, 19:42 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 08.04.2016
Posty: 265
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: zagranica
28 marca 2021, o 17:29 Greg78 napisał(a):
Co prawda przejechałem tylko ok 10 km- tyle co do domu, ale w porównaniu do fabrycznej twardej Turanzy to niebo, a ziemia. Jest zdecydowanie ciszej i bardziej komfortowo. O wiele lepsze trzymanie boczne na zakrętach, a także lepsze hamowanie. Zupełnie inne czucie auta. Różnica jest znaczna.


Greg - ciekawe jaką recenzję nam zapodasz po kilku tysiącach km użytkowania :D

makoleon - osobiście uwielbiam cisze i wychwycam z automatu te głośniejsze, ale dane o hamowaniu na mokrym, suchym zostawiam wierze w profesjonalne testy.
A też będąc nastawionym na jedną markę i ceniąc ją za dobrą cenę ... co tak naprawdę można napisać o innych markach, z którymi się nie miało do czynienia?
mirpo ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 mar 2021, 20:50 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1527
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
28 marca 2021, o 18:55 makoleon napisał(a):
Wy naprawdę czujecie różnice na tych różnych oponach?

Nie. Ja nie czuję. Ale ja nie kupiłem sportowego auta.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 mar 2021, 20:51 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 11.11.2018
Posty: 790
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Ale ja nie napisałem że nie miałem doczynienia z markami premium :)

_________________
Moja M6: https://mazda6forum.pl/viewtopic.php?t=10585


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 28 mar 2021, 20:55 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.01.2020
Posty: 84
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
28 marca 2021, o 18:55 makoleon napisał(a):
Wy naprawdę czujecie różnice na tych różnych oponach? Ja jeżdżę na letnich i zimowych, to jedynaą różnice jaka czuję, to to że na tych zimowych Pirrelli jest trochę głośniej niż na Bridgestonach

Nie miałem nigdy Pirelli, choć przymierzałem się do kupna P Zero. Przeważyło dosyć dużo niezbyt pozytywnych opinii. Nie mam więc porównania. Osobiście również uważam że niektóre dobre opony klasy średniej niczym nie ustępują Premium, a w niektórych przypadkach nawet je przewyższają. Mam na myśli tutaj oponki Fulda SportControl na których przejeździłem kilka sezonów. Opona rewelacyjna na każdych powierzchniach, bardzo cicha, użytkowałem tak w mieście jak i wielokrotnie na trasach UK-PL. Bieżnik nie nikł w oczach. Jedyną ich wadą były podatne na uszkodzenia ścianki boczne i w kilku miejscach miałem opony uszkodzone od krawężników- nie wiem czy poprawili to w kolejnej generacji. Mimo tego wziąłbym je teraz, tylko problem jest taki że nie ma ich w rozmiarze 225/45 19. Kolejną świetną oponą jest Goodyear Eagle F1 Asymmetric3. Cenowo bardzo przystępne, przynajmniej tu w UK. Mam je w drugiej Maździe od 4 lat w rozmiarze 215/45 17 (pisałem wcześniej że Efficientgrip,- coś mi się pop :-P ) Bardzo dobra, cicha opona (wyżej wspomniane Fuldy to ta sama stajnia) auto prowadzi się jak przyklejone, ale od samego początku nie podobają mi się te opony, mają obrzydliwy profil boczny i paskudnie wyglądają na feldze :? Przynajmniej dla mnie. Mimo wszystko jak komuś wygląd nie przeszkadza to polecam. Obydwie opony moim zdaniem o niebo lepsze od Turanzy!
28 marca 2021, o 20:42 tomekdk napisał(a):
Greg - ciekawe jaką recenzję nam zapodasz po kilku tysiącach km użytkowania

Sam jestem ciekawy :D Na pewno podzielę się opinią na Forum.
Pozdrawiam


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 kwi 2021, 13:03 
Adept
Offline
Od: 24.08.2020
Posty: 127
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.2 SKYACTIV-D (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: zachodniopomorski
Zakupiłem Nexeny su4, 19 i na dzień dobry zaliczyłem rozczarowanie głębokością bieżnika. Coś ok 7,3 mm. Większość opon to 8 a niektóre nawet 9. W związku z tym uważam że niestety ale cena okazuje się jednak nie być taka super atrakcyjna.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 kwi 2021, 13:58 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.01.2020
Posty: 84
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Witam ponownie. Postanowiłem wymienić opony również w drugim samochodzie. Trochę się wahałem, ale w końcu wybór padł na następcę tego co miałem, czyli Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5. W stosunku do starszych „Assymmetriców 3” opona wizualnie wydaje się być solidniejsza, o ładniejszym moim zdaniem profilu bocznym. Poza tym jest równie cicha i komfortowa. Świetne trzymanie boczne, auto jak przyklejone, a cena w porównaniu do innych opon premium niezwykle atrakcyjna. Polecam te gumy, bo naprawdę warto. Pozdrawiam


Sent from my iPhone using Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 kwi 2021, 14:14 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 24.01.2021
Posty: 478
Rok produkcji: 2020
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: małopolski
@Greg78

Jaki masz bieżnik w tych f1, bo ja kupiłem w marcu dot 0321 nade in Slovenia i w moich nie ma tych taki prążków w rowkach

Też jestem zadowolony, ja mam 225/55/R17 97VObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 kwi 2021, 15:49 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 14.01.2020
Posty: 84
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Wrócę do domu za jakies 1.5 godziny i sprawdzę. Indykatory zużycia mam na pewno.


Sent from my iPhone using Tapatalk

-- Dodano: 10 kwietnia 2021, o 16:49 --

U mnie wygląda to tak:IMG_1121_Easy-Resize.com.jpg
A tu opona z boku-przepraszam za brudną felgę-robione na szybko :wink: Opona w rozmiarze 215/45/17
IMG_1120_Easy-Resize.com.jpg

Edyta: Bieżnik inny, ale prążki są :) Ciekawe tylko co one dają?


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


Ostatnio edytowano So, 10 kwi 2021, 16:09 przez Greg78, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1027 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 35  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.