Teraz jest Pt, 29 mar 2024, 00:23

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2644 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 89  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Felgi do GJ/GL
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 20:59 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
No więc wstępnie wybrałem takie felgi do nowej M6 2.5i, sedan, kolor Liquid Aluminium:

LATO: OZ Alleggerita HLT Titanium 7,5x17 5x114,3 ET48, 15,2lb

ZIMA: Tenzo-R Meister V2 Charcoal (silver lip) 7,5x17 5x114,3 ET42: 19,3lb


Pochwalacie?

A teraz pytanko: ta Alleggerita jest bardzo prześwitująca i będzie widać przez koło bebechy Mazdy. Te bebechy nie są takie straszne na podstawie obserwacji w salonie, ale właśnie: wszystko OK dopóki to czyste i nie zardzewiałe. W moim Accordzie bębny (nie wiem, czy to się tak fachowo nazywa - ta część między felgą a tarczami hamulców) są czerwone od rdzy i wygląda to okropnie. Na forach pełno zapytań, jak takie zardzewiałe elementy oczyścić/pomalować. Moje pytanie - czy nie lepiej to od razu zabezpieczyć, zanim zardzewieją? Pomalować czymś rdzo-odpornym?

Wszelkie rady mile widziane :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 21:09 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
hmm.... nie wiem jak do GJ ale do GH robiłem przymiarki kilku kół i te "prześwitujące" jakby nie pasowały. To auto podchodzące pod limuzynę i koła z kjs'ów jej po prostu nie pasują ;)

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 21:15 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
GJ nie ma bębnów , a tarcze i na pewno będzie dobrze wyglądało .
Oryginalne też są prześwitujące , choć nie tak bardzo . W czasie jazdy oryginały 19" dają elegancki efekt półprzeźroczystości + stroboskop - extra to wygląda .
mnie te felgi podobają się :) to znaczy i oryginały i te wybrane przez Ciebie Gajdzin .

_________________
pozdrawiam, Mirek


Ostatnio edytowano N, 5 maja 2013, 21:18 przez bespartyjny, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 21:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Myślę, że masz rację i jako alternatywa zastanawiam się nad Oz Superturismo LM:
Obrazek
Niemniej Alleggerity kuszą mnie swoją niesamowicie niską wagą, co się przekłada i na komfort jazdy i na osiągi, i to bardzo... stare wygi rajdowe mówią, że odjęcie 1kg masy rotacyjnej to jak odjęcie 10kg masy resorowanej... :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 21:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
bespartyjny napisał(a):
GJ nie ma bębnów , a tarcze i na pewno będzie dobrze wyglądało.

Ja nie mam na myśli bębnów, tylko to, co jest między tarczą a felgą. Czyli to, do czego się przykręca felgę, taki mini-bęben. Nie wiem, jak to się nazywa, ale u mnie w Accordzie to jest zardzewiałe i widoczne, nawet przez moje dość zabudowane Borbet LS :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 21:20 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
To chyba będzie piasta, tak mi się wydaje...

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 21:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzięki za edukację językową :) OK, w takim razie pytanie, czy i jak zabezpieczyć piastę, póki auto nowe, żeby nie straszyła rdzą przez ażurowe, czy nawet pół-ażurowe felgi po kilku latach... A może Mazda już ją czymś maluje? W moim Accordzie i-CDTI 2005 mam wrażenie, że to była czysta stal, niczym nie zabezpieczona.

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 21:30 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Sorry , ale z dotychczasowych obserwacji aut różnych , to piastę zasłania środkowa część felgi . Średnica piasty jest przeważnie minimum =< średnicy środkowej części felgi .

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 21:38 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Na lato weź 19stki, a na zimę 17stki, wybór felg moim zdaniem trafiony.
I nie rozmyślaj tyle nad tą "masą resorowaną", no chyba, że zamierzasz w rajdach startować ;-)

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 5 maja 2013, 22:04 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
bespartyjny napisał(a):
Sorry , ale z dotychczasowych obserwacji aut różnych , to piastę zasłania środkowa część felgi . Średnica piasty jest przeważnie minimum =< średnicy środkowej części felgi .

To święta prawda, pod warunkiem, że się stoi idealnie przed kołem, tzn. pod kątem prostym do osi samochodu :) Wystarczy przejść o kilka kroków w bok i piasta widoczna, że aż hej ;)

Michał napisał(a):
Na lato weź 19stki, a na zimę 17stki, wybór felg moim zdaniem trafiony.
I nie rozmyślaj tyle nad tą "masą resorowaną", no chyba, że zamierzasz w rajdach startować ;-)

Uj nie, wszystko, tylko nie 19stki :) Jeździłem nową M6 na felgach 19" i nie, dziękuję. Jakbym lubił czuć kręgosłupem strukturę asfaltu, to bym sobie kupił BMW :lol: Niestety, dla mnie 19tki były za twarde. Jakbym mieszkał w Holandii, to bym je kupił bez zastanowienia. Ale nie mieszkając na warszawskiej Ochocie...

Natomiast co do masy nieresorowanej, to pewnie masz rację. Ja niestety posiadam zdecydowaną tendencję do obsesji, kiedy chodzi o wszelki sprzęt. Moja perkusja ma na przykład wymienione podkładki pod śruby strojące z nylonowych na specjalne, skórzane, sprowadzane z Japonii, bo wtedy minimalnie lepiej brzmi. Większość bębniarzy na forach perkusyjnych puka się znacząco w głowę, kiedy o tym piszę <zgłupiał>
Niemniej 20kg masy rotacyjnej to nie jest mały pikuś. Mówimy tutaj o procentowo ogromnej różnicy w wadze koła. I nawet dla tego forum ciekawe by było, kiedy porównam osiągi (np. za pomocą G-Tech'a) na felgach 20 i 15-funtowych... Co nie zmienia faktu, że Alleggerity na wielkiej limuzynie typu nowa Matsuda 6 MOGĄ wyglądać idiotycznie. Ach, decyzje, decyzje...

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 07:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Jeździłem na jesień nowym BMW 3 na 19" felgach i specjalnie właśnie wjeżdżaliśmy ze sprzedawcą w studzienki i dziury, bo chciał mi pokazać jak połączyli w tym modelu komfort resorowania i "sportowe" wrażenia. Udało im się, bo komfort był porównywalny a nawet chyba i lepszy niż w 6 GH na 17".

Wracając jednak do tematu felg, to jeśli czujesz wewnętrzną potrzebę posiadania tych lekkich (a widać, że czujesz :D) to nie ograniczałbym się. Nie muszą się na ulicy podobać, Ty i tak będziesz wiedział, że są lżejsze :D


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 08:26 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tomek napisał(a):
Jeździłem na jesień nowym BMW 3 na 19" felgach i specjalnie właśnie wjeżdżaliśmy ze sprzedawcą w studzienki i dziury, bo chciał mi pokazać jak połączyli w tym modelu komfort resorowania i "sportowe" wrażenia. Udało im się, bo komfort był porównywalny a nawet chyba i lepszy niż w 6 GH na 17".

Wracając jednak do tematu felg, to jeśli czujesz wewnętrzną potrzebę posiadania tych lekkich (a widać, że czujesz :D) to nie ograniczałbym się. Nie muszą się na ulicy podobać, Ty i tak będziesz wiedział, że są lżejsze :D


Ja mam taką prywatną teorię, że odczuwalność "twardości" zawieszenia zależy od naszego stanu psychicznego - są dni, kiedy mi się wydaje, że mój Accord jest twardy i przeszkadza mi każda studzienka, są takie, kiedy wydaje mi się idealny i nawet na zakrętach mógłby być twardszy :D Zależy to również od tego, czy jadę sam, czy z kimś - jak np. z żoną, to zawsze mam wrażenie, że mógłby być bardziej miękki i limuzynowaty. Ale to było OT :)

Mądrze mówisz, że czasem trzeba poświęcić trochę wygląd dla tego, na czym nam zależy - np. osiągach. Ale nie chciałbym się posunąć do granic wiejskiego tuningu (z całym szacunkiem dla mieszkańców terenów wiejskich, które lubię i mam tam niejednego kumpla) no i zależy mi jednak na pewnej minimalnej harmonii wyglądu mojego samochodu. Boję się trochę, że wielka limuzyna na Alleggeritach będzie wyglądała jak hipopotam na kocich nóżkach :lol:

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 09:12 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Tak sobie luźno myślę nad tą masą nieresorowaną czy po jej obniżeniu za pomocą lekkich felg, o których tutaj mowa komfort jazdy na 19" nie byłby dla Ciebie akceptowalny. Wtedy upiekłbyś dwie pieczenie na jednym ogniu, bo jakikolwiek wzór byś nie wybrał to 19" są męskim obuwiem ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 09:47 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
To jest mądra myśl - może się tak stać... Obawiam się jednak, że opona tłumi trochę innego rodzaju wibracje i nierówności podłoża, niż zawieszenie. Dlatego samochody potrzebują obydwu sposób tłumienia... I nie da się całkiem zawieszeniem zastąpić poduchy tworzonej przez powietrze w oponie. Naprawdę, jakbym mieszkał w Holandii (najlepsze nawierzchnie, jakich doświadczyłem w życiu), to bym się nie wahał: 19" i już :)

Poza tym wyższy profil opony = lepsza ochrona felgi (w przypadku np. Alleggerity kosztującej jakby nie było 1200zł). Ja nawet na moich letnich w Accordzie z profilem 60 mikroskopijnie skrzywiłem felgę na pozimowej dziurze w asfalcie. a co dopiero na profilu 45 w przypadku felgi 19tki...

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 09:50 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Jak szeroką masz oponę w tym accordzie ?
Ja na 225/45R18 w GH nie narzekam...

BTW. Zdajesz sobie sprawę z tego, że pisanie o wysokości profilu bez podawania szerokości opony mija się z celem ? Wartości podawane jako wysokość profilu jest to % szerokości opony.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 10:08 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Im lżejsza felga , tym twardsze zawieszenie . Tak uważam . wystarczy załadować auto ciężkim ładunkiem i kilkoma osobami i od razu moje auto pływa góra dół . Sądzę więc , że lżejsze felgi to dobrze dla zawieszenia , ale dla komfortu są w kierunku twardości .

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 10:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Obawiam się, że cięższe nadwozie (czyli załadowane auto, jak w Twoim przykładzie) a cięższe koło to dwa różne światy - w pierwszym przypadku zwiększasz wagę masy resorowanej, a w drugim - nieresorowanej. Zwiększając ciężar nadwozia zwiększasz bezwładność masy resorowanej i to jak najbardziej przekłada się na mniejsze drgania od podłoża. W drugim zasadniczo powinno być na odwrót - im lżejsze elementy masy nieresorowanej, tym większy komfort. Sam nie do końca to rozumiałem, ale Tomek skierował mnie na właściwy tok myślenia artykułem, do którego podał link w tym poście: viewtopic.php?p=10269#p10269

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 10:27 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
Nie wiem ... coś w tym jest o czym piszesz , ale dlaczego w takim razie na komfort jazdy tak duży wpływ ma średnica felgi ? Wiem , że ilość "mięsa" opony jest mniejsza = poduszki powietrznej , ale tę rolę przejmują sprężyny i amorki . Mają wtedy więcej pracy z wytłumieniem drgań . Poczytam i może coś zrozumiem ;)

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 10:36 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Artykuł jest super, i w przeciwieństwie do pseudo-naukowego pitu pitu uprawianego przez większość pseudo-dziennikarzy motoryzacyjnych na internecie to jest fachowe, poparte badaniami Politechniki Poznańskiej i naprawdę dobrze napisane.
Różnice w komforcie jazdy przy felgach o różnej średnicy to przede wszystkim wpływ profilu opony, czyli ilości powietrza między felgą a asfaltem. Do porównania wpływu wagi felgi na komfort jazdy trzeba by użyć 2 felg o tej samej średnicy, ale znacząco różnej wadze. Co właśnie planuję zrobić :)

Na razie polski dystrybutor felg OZ (firma Prince) napisał mi, że Alleggerita i Superturismo LM nie pasują do nowej Mazdy 6. Jestem tym co najmniej zdziwiony. Ta pierwsza jest dostępna w 7,5x17 5x114,3 ET48, a druga: 7,5x17 5x114,3 ET45. Czyli wszystko się mieści w specyfikacjach Mazdy. To co jeszcze może nie pasować...? Czy istnieje jeszcze jakiś parametr felgi, którego nie znam...?

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 10:39 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1935
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
ja nie wiem , ale zapytałbym ich !

_________________
pozdrawiam, Mirek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 11:00 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Jedynie otwór centrujący 67,1mm. Jeśli i on się zgadza to felga pasuje a za to, że jako klient musisz dochodzić do tego sam należy się rabat. To rola sprzedawcy aby fachowo i kompetentnie rozwiązać zadany problem a co raz to częściej widzę podejście "weź się pan odczep" :/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 11:22 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
67,1mm lub więcej - można założyć pierścień centrujący


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 11:31 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tomek napisał(a):
Jedynie otwór centrujący 67,1mm. Jeśli i on się zgadza to felga pasuje a za to, że jako klient musisz dochodzić do tego sam należy się rabat. To rola sprzedawcy aby fachowo i kompetentnie rozwiązać zadany problem a co raz to częściej widzę podejście "weź się pan odczep" :/


Coś podejrzewam, że trafiłeś w sedno. Oni mi napisali: "ALLEGGERITA HLT do tego samochodu produkowana jest w rozmiarze 8x17 et 48 - mogą wystąpić modyfikacje nadwozia." A na wszystkich polskich sklepach internetowych z felgami widzę ją dostępną w rozmiarze 7,5x17, gdzie o żadnych "modyfikacjach nadwozia" (czytaj: zawadzanie o nadkole czy szczęki hamulcowe) nie może być mowy, z tym, ze 8x17 jest odstępne od ręki, a 7,5x17 trzeba zamawiać - i tu chyba leży pies pochowany... Usiłują się pozbyć towaru w magazynie i nie chce im się zamawiać :) Taka jest przynajmniej na chwilę obecną moja spiskowa teoria dziejów :)

Znając nasz kraj, wiem, co nastąpi w następnym mailu: obrażą się, że klient się wymądrza i zna lepiej od "fachowców", więc napiszą coś w rodzaju: "skoro pan wie, jakich potrzebuje parametrów, to proszę zamówić od sprzedawcy" - tym samym przerzucając odpowiedzialność na klienta, bo jak potem będzie jakiś problem to moja wina - ja chciałem felgi o danych parametrach, a nie do danego samochodu :)

Ale nie powinienem się uprzedzać. Czekamy na następnego maila :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 11:35 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
chmooreck napisał(a):
67,1mm lub więcej - można założyć pierścień centrujący


True story ;)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 11:42 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mówiąc szczerze ja nie ogarniam idei pierścieni centrujących - za idealne wycentrowanie felgi na piaście odpowiedzialne są śruby, które zazwyczaj mają stożkową powierzchnię docisku, i właśnie ten stożek, w miarę dokręcania, wymusza takie a nie inne położenie felgi... Więc po co pierścień?

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 11:52 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 2361
Rok produkcji: 2019
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: śląski
Są 3 rodzaje śrub/nakrętek: stożkowe, kuliste i proste...

...przynajmniej z tego, co się orientowałem na etapie zakupu kół na zimę do mojej GH.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 11:57 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
OK, to jeszcze przy prostych rozumiałbym potrzebę wycentrowania koła za pomocą otworu, a nie śrub, bo prosta nakrętka daje jakieś mikroskopijne możliwości przesuwu felgi względem śruby, natomiast kulista i stożkowata daje zerowe możliwości - w miarę dokręcania stożek idealnie ustawia felgę w jednej i tylko jednej pozycji...

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 12:22 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
bespartyjny napisał(a):
ja nie wiem , ale zapytałbym ich !

A średnica otworu centrujacego?

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 12:28 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jakby była mniejsza, niż u Mazdy, to bym rozumiał, ale to bardzo mało prawdopodobne - Mazda nie ma zbyt dużej średnicy (67,1) a producenci felg typu OZ nie są głupi i robią w felgach raczej za duże - łatwiej klientowi sprzedać pierścień centrujący, niż stracić klienta, bo felga nie wejdzie.

Najlepsze, że polski oficjalny przedstawiciel OZ również nie wie! Napisali mi: "ALLEGGERITA HLT 7,5X17 z et 48 nie jest aplikowana do tego samochodu. Natomiast przy SUPERTURISMO LM mogą wystąpić modyfikacje nadwozia. Mogę sprowadzić oczywiście takie felgi na Pańską odpowiedzialność." No i co - dobrze przepowiedziałem, że zepchną odpowiedzialność na klienta? Kocham ten kraj :lol: Chociaż czasami chce mi się załamać i płakać.

Jak zwykle skończy się na telefonach za granicę - w tym wypadku do Włoszech...

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: Pn, 6 maja 2013, 12:36 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Bo oni zwyczajnie nie rozumieją podstawowych parametrów i opierają się na tym co im się tam gdzieś wyświetli w komputerze...


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2644 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 89  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.