Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 15:20

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2644 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 89  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 4 gru 2018, 10:15 
Nałogowiec
Offline
Od: 30.06.2017
Posty: 1520
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
A po co Ci stalowe? Kup 17 alu. Nie będą znacząco droższe.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2018, 09:52 
Adept
Offline
Od: 14.01.2015
Posty: 106
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Natknąłem się na coś nowego, co całkiem mi się spodobało i proszę o komentarze:
https://bbs.com/de/produkte/performance_line/cc-r.php
kolor nr 3.

Tak to wygląda w ichniej wizualizacji:


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2018, 10:26 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Dla mnie bomba


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2018, 10:32 
Adept
Offline
Od: 14.01.2015
Posty: 106
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Fakt, mają coś w sobie. Tylko na razie nie wiadomo, czy pójdą z 245/40.

Gesendet von meinem SM-G935F mit Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 6 gru 2018, 11:43 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
8.5 inches
Min tyre width - 225 mm
Max tyre width - 255 mm

Opona 245mm na 8,5"feldze będzie <spoko>

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2018, 11:44 
Adept
Offline
Od: 14.01.2015
Posty: 106
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Dzięki. Proszę źródło.

Gesendet von meinem SM-G935F mit Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Cz, 6 gru 2018, 11:48 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Te dane pochodzą dokładnie z:
http://www.kouki.co.uk/utilities/visual-tyre-size-calculator/comment-page-2

Obrazek

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2018, 12:29 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...a takie?
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7462932508
..przypadkowo zauważone


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 6 gru 2018, 16:09 
Adept
Offline
Od: 14.01.2015
Posty: 106
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Średnio. Poza tym nie chcę 20''. Ale dzięki :)

-- Dodano: 6 grudnia 2018, o 16:09 --

6 grudnia 2018, o 11:48 victor napisał(a):

Dzięki, ale to nie jest akceptowalne źródło. Wg tej tabeli na OEM można założyć 245, a ja bym na nią 235 nie założył. Potrzebny jest certyfikat TÜV, a ten jest w przygotowaniu; ma być styczeń, luty. Info bezp. z BBS.
Zbyt symetryczna ta felga.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 gru 2018, 20:19 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 26.07.2014
Posty: 328
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
Panowie, noszę się z zamiarem zakupu felg na zimę, ale ze jestem w tym temacie zielony chciałem Was podpytać, czy będą odpowiednie do GJ i czy nie ma przeciwwskazań aby je założyć. Są to felgi Mazdy o parametrach ; 19", ET 50, 7J.
Wg. producenta powinny być ET 45 i 7,5J.
Jak ma sie jedno do drugiego?


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 10 gru 2018, 20:25 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
ET 50, 7J jest to węższa felga i bardziej schowana, ale pasować będzie, kwestia jaką oponę chcesz założyć.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 gru 2018, 20:31 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 26.07.2014
Posty: 328
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
myślałem nad zimówkami o takim samym rozmiarze jak letnie; 19", 225, 45,


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pn, 10 gru 2018, 21:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Nie będzie żadnego problemu z montażem opony.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 gru 2018, 21:13 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
...jedynie opona 225 na feldze o szerokości 7", będzie bardziej podatna na uginanie boczne.
Auto będzie troszkę bardziej pływać w zakrętach, będzie troszkę bardziej ślamazarna na ruchy kierownicy itp..., względem szerokości 7.5".

Od razu pisze, że to będą niewielkie różnice ale możliwie zauważalne. Dodając do tego że zimowa opona sama w sobie już jest taka hmmm ślamazarna, to na 7" będzie to mocniej wyczuwalne.

Dodam również, że nic nie stoi na przeszkodzie założyć ory rozmiar opony na 7" zamiast na 7.5". Różnica w milimetrach jest stosunkowo niewielka, i tak tylko piszę o tym żeby było napisane tylko jako mała informacja.


Sa też i plusy. Taka opona nan7", będzie mniej bić po kierownicy na nierówności ach w zakręcie przykładowo. Opona neske miała więcej możliwości do pływania względem felgi.
Jednym słowem będzie bardziej komfortowa. Dodając do tego różne wlasniwosci samej opony, różnice mogą iść w drugą stronę. Nie każda opona jest odzwierciedleniem innych opon... Itd, itp, etc....


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 10 gru 2018, 21:19 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 26.07.2014
Posty: 328
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: podkarpacki
ok, dziękuję Panowie za odpowiedz i informacje :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 gru 2018, 15:41 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 28.02.2018
Posty: 27
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Planuję zakup felg na nowy sezon i zastanawiam się nad zestawem 19x8,5.
Zastanawiam się tylko nad ET35 lub mniejszym :idea:

Spasuje to z oponami 245x40?? Może ktoś ma na aucie podobny zestaw przerobiony?? :?:


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 22 gru 2018, 17:02 
Adept
Offline
Od: 14.01.2015
Posty: 106
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: dolnośląski
Do takich opon 19x8 ET 45 na pewno pójdzie. Np. OZ Italia 150.

Gesendet von meinem SM-G935F mit Tapatalk


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2019, 07:59 
Avatar użytkownika
Świeżak
Offline
Od: 22.04.2018
Posty: 21
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Panowie, szybkie pytanie:
Czy oryginalne felgi mazdy 19 cali posiadają jakieś pierścienie od środka?
Pytam, ponieważ chciałbym zakupić sobie właśnie ori 19 cali w kolorze czarnym i na każdej aukcji albo brak dobrego zdjęcia albo niewyraźnie widać. Jeśli przyjadą bez ,to czy da się dokupić? To samo z dekielkami-brak w komplecie
Więc jak z tymi pierścieniami? czy pomiędzy felgą a piastą jest coś ?

_________________
Pieniądze, które w życiu posiadałem wydałem na auta, kobiety i alkohol. Resztę roztrwoniłem.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2019, 11:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Oryginalne felgi do mazdy są idealnie dopasowane do mazdy wg producenta.
Takie felgi nie mają innego otworu więc pierścień redukcyjny nie jest potrzebny.
Pierścienie dystansowe nie występują.
Jeszcze jedno kolego.
Nie zawsze jest tak, że to co ktoś napisze jest prawdą jeśli coś sprzedaje.
Wielokrotnie ludzie piszą oryginalne felgi do Madzi, a ona nawet koło niej nie stała. Ot takie oryginały.
Jeśli chcesz oryginały możesz zawsze zadzwonić do ASO i poprosić na maila o zdjęcia z wzorami felg 19.
Pozdrawiam

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2019, 11:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 10.01.2019
Posty: 510
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: śląski
Oryginalne felgi jak to bywa są bardzo schowane w nadkolach, mam nieoryginalne z mniejszym Et i wygląda to zdecydowanie lepiej.


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: N, 27 sty 2019, 11:16 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
michoteczekoryginalne felgi mazdowskie nie wymagaja pierscieni, srednica piasty to 67,1mm. Co do dekielkow to sa do dokupienia.

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2019, 11:37 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.06.2015
Posty: 517
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: łódzki
Na oryginalnych felgach w deszczu i w zimę nie będziesz miał aż tak ochlapanych boków auta oraz innym użytkownikom dróg.
Po pewnym czasie od drobnych kamyczków będziesz miał obdrapane ranty. Jeśli już musisz zrobić sobie taką modyfikacje to zabezpiecz ranty nadkoli.
Ja osobiście jestem przeciwnikiem tego typu modyfikacji czyli odsuwania felg z ich prawidłowych wymiarów.

_________________
Pierwsza Madzia sprzedana, druga to: Madzia 6 GL kombi Snowflake White.
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 27 sty 2019, 12:17 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.01.2016
Posty: 1636
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
@up

Dokładnie.

_________________
Konrad Maksymilian Bąk <pucu> >> Moja Szóstka <<


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 30 sty 2019, 21:29 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 19.01.2014
Posty: 304
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: świętokrzyski
Podpisuję się pod powyższym obiema rękoma. Wystawienie obręczy na sam obrys błotników może i wygląda fajnie i efektownie. Ale poza tym same minusy. Dodatkowo cierpi zawieszenie, bo masa nieresorowana działa na dłuższym ramieniu. Poprawy w prowadzeniu auta nie ma żadnej, wręcz odwrotnie. Przerabiałem temat i nigdy więcej...


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 08:26 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ale jak nie ma poprawy w prowadzeniu jak będzie szerzej wiec i stabilniej na zakrętach itd

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 10:19 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Chodzi o to, że na seryjnym zawiasie poprawa będzie ale lekko zauważalna na plus.
W seri podczas manewrów skrętu przykładowo, koła mają spore przechyły, inne kąty i opona inaczej przylega do podłoża.
Masa nieresorowana wspomniana wyżej, bardzo daje się we znaki, inaczej pracuje amortyzator ze względu na większą długość ramienia zakładając ładnie wyglądające ET felgi, mniejsze ET osadza oddala masę od tulei wahacza.
Masa nieresorowana jakim stanowi koło i wahacz i reszta staje się cięższa oraz amorek ma więcej pracy do której nie jest przystosowany.
Przy hamowaniu czy ruszania na wprost, będzie poprawa oczywista. Ale w zakrętach na gorszym podłożu amortyzatory już nie trzymają tak dobrze.

Ja stosowałalem wiele felg oczywiście z mniejszym Et, efekt wizualny na wielki plus, obowiązkowo chlapacze, lubiłem takie ET, ale w większości sytuacji na drodze w zakrętach czy ogólnie po nierównościach, zachowanie amortyzatorów było powiedzmy delikatnie złe.

Ogólnie można takie felgi zakładać , ale trzeba być świadomym. A seryjny zawias nie za bardzo się nadaje.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 21:42 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
Ok może i racja Millerek. Bo ja kupiłem właśnie felgi 19” z gj i zamiast et60 będzie 45 ;). Co masz namyśli seryjny zawias się nie nadaje ?? Trzeba założyć gwint?? Żeby było twardziej czy jak ??:) ja mam sprężyny eibach y -30mm, chciałem dorzucić blistein’y b6 ale mi odradzili, było by za twardo, ponoć.....

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 31 sty 2019, 23:21 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 05.12.2013
Posty: 6793
Rok produkcji: 2017
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: łódzki
Wiesz, to nie jest tak że nie można, bo przecież można.
Można też chodzić w za dużych kaloszach, chodzić można ale biegać już nie, chociaż jak tu biegać w kaloszach

Seryjny zawias ma większy zasięg pracy i tłumienia.
Obniżone/krótsze sprężyny to nie wszystko.
Najważniejsze to amortyzatory.

To jest tak, odsadzasz felge bardziej od piasty, wydłużasz ramię wahacza.
Zamiast opona ma pracować czyli pochłania cześć nierówności, większość przejmuje amortyzator bo na niego działają większe siły "uderzenia" niż przy krótszym ramieniu wahacza przy normalnym dedykowanym ET.
Amortyzator tłumi resztę tego co opona nie pochłonęła, tak w skrócie pisząc.
Oddalajac felge amortyzator już nie będzie tak tlumic jak przy ory ET, siła działająca na amortyzator jest większa bo wydłużyliśmy ramię.

To nie są wielki różnice, ale bystry kierowca odróżni je bez problemu. Różnica seryjnej opony, na feldze z mniejszym ET o 5 czy 10 lub nawet więcej, fajnie wygląda ale właściwości seryjnego zawiasu są już poza normą która jest wyliczona do seryjnej felgi i jej ET.

Można ale też trzeba wiedzieć co i jak się rozgrywa...
Miałem kiedyś fajną grafikę jako gif w której bardzo prosto była pokazana ta różnica. Niby niewiele ale z innego punktu patrzenia będzie to aż wiele...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 1 lut 2019, 08:52 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 22.10.2014
Posty: 2501
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: śląski
No cóż to amortyzatory będą częściej do wymiany :wink: . Pewnie i inne części zawieszenia dostaną troszkę więcej po dupie, No ale z tym to się trzeba liczyć :wink: Wynagrodzi to wszystko wygląd <spoko>

_________________
Mazda 6 GH 2.2 185km 207.000 km Egr off.
Dodatki:
Paliwo: diesel kleen, Archoil AR6900-D Max
Olej: Archoil AR9100
Mój temat: viewtopic.php?f=88&t=5043


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Pt, 1 lut 2019, 09:28 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 24.04.2016
Posty: 1847
Rok produkcji: 2006
Generacja: I
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
LPG: Tak
Region: łódzki
Cytuj:
Inne ET niż fabryczne praktycznie nie ma wpływu na zużycie elementów zawieszenia, ale pod warunkiem, że różni się w granicach normy. Norma ta pozwala na mniejsze ET od fabrycznego maksymalnie o około 1% rozstawu kół (dotyczy to zarówno auta, jak i felg), tzn. jeżeli samochód ma rozstaw kół 150cm, to ET może być mniejsze nawet o 15 mm, czyli przy fabrycznym - wynoszącym 45 - można zastosować felgę nawet z ET30


Cytuj:
Jeżeli do samochodu zastaną założone felgi z ET znacznie mniejszym niż przewiduje norma, to, z tego co wiem, może dojść do szybszego zużycia elementów zawieszenia oraz łożysk kół. O ile? Tego nie wiem, nie spotkałem się jeszcze z takimi badaniami, ale sądzę, że nie zużywają się w jakimś ekspresowym tempie.


Źródło

Tak jak napisał Millerek felgi o znacznie mniejszym ET mogą powodować szybsze zużycie elementów zawieszenia.
Kwestia o ile szybciej zużyje się amortyzator czy łożysko koła - myślę, że nikt nie przeprowadził takich badań.

Pozostaje zdrowy rozsądek :)

_________________
Moja 6 GG


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2644 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85 ... 89  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.