Teraz jest Cz, 28 mar 2024, 19:15

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Pt, 3 maja 2013, 22:52 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Czy ktoś mógłby mi poradzić w kwestii bardzo lekkich felg do nowej Mazdy 6 (GJ 2.5i sedan)? Zastanawiam się nad Oz Alleggerita HLT Titanium 7,5x17 ET48. One ważą zaledwie 15lb (6,8kg), czyli pewnie o dobre 5kg mniej od firmowych (ile ważą firmowe jeszcze nie wiem, zapytałem mojego sprzedawcy, sprawdza u Mazdy, ale stawiam na coś około 25lb, to typowe dla alufelg o tym rozmiarze).

Pytanie brzmi: czy na tym ucierpi komfort jazdy? Czy zawieszenie zestrojone pewnie do cięższych felg będzie prawidłowo reagowało na nierówności? W końcu o tyle lżejsze felgi mają dużo mniejszą bezwładność, czyli większe przyśpieszenia pionowe na nierównościach...

Z góry dzięki za wszelkie opinie i rady!

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 16:02 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
To ty kupujesz auto rodzinne, czy bolid F1, ze zastanawiasz się nad takimi detalami? Jak dla mnie to felunek ma być ładny i zgodny z wytycznymi producenta auta. Puki rozmiar felgi i opony będzie taki sam jak oryginalnych kół i opon to różnicy w komforcie nie odczujesz. A to, że auto będzie lżejsze o 20kg to też wielkiej różnicy nie robi.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 16:13 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
szczypik napisał(a):
To ty kupujesz auto rodzinne, czy bolid F1, ze zastanawiasz się nad takimi detalami?

Nie rodzinne - moje. Żona ma własne :) A nawet jakby było rodzinne, to tym bardziej zastanawiałbym się nad takimi detalami jak komfort jazdy, bo przecież o tym było oryginalne zapytanie! Cytując OP: "Pytanie brzmi: czy na tym ucierpi komfort jazdy?"

Pamiętam, że czytałem testy felg o różnej wadze w jakimś magazynie motoryzacyjnym, i chociaż zwracali głównie uwagę na poprawę osiągów, to ocenili też komfort jazdy, który był najwyższy przy feldze najcięższej (fabrycznej). Jednak poza tym przypadkiem w żadnym źródle nie mogłem znaleźć, że jest taka zależność między wagą koła a komfortem jazdy po naszych, delikatnie mówiąc, nierównych drogach.

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 17:56 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Cytuj:
Czy zawieszenie zestrojone pewnie do cięższych felg będzie prawidłowo reagowało na nierówności? W końcu o tyle lżejsze felgi mają dużo mniejszą bezwładność


Ważne aby felgi były wykonane z odpowiedniego stopu aluminium, a co do reagowania na nierówności to w głównej mierze odpowiadają amortyzatory i rodzaj zawieszenia.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 18:05 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2785
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
moim zdaniem komfort jazdy nie ucierpi, nie pamiętam już jak było w GJce ale GH ma dość twarde zawieszenie


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 19:18 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Michał napisał(a):
co do reagowania na nierówności to w głównej mierze odpowiadają amortyzatory i rodzaj zawieszenia.


Gdyby tak było, to na oponach o profilu 35 jeździłoby się równie komfortowo co na 55 ;) Spora część zadania zapewnienia przyczepności i komfortu jazdy spada na opony, a im wyższy mają profil i im cięższa felga, tym bardziej sama opona robi za amortyzator. Natomiast co do zawieszenia - jest na odwrót: im lżejsza felga, tym mniejsza jej bezwładność i tym większe ma przyśpieszenia pionowe - innymi słowy tym bardziej "pomaga" zawieszeniu robić swoją robotę. Dlatego trudno powiedzieć teoretycznie, jaki efekt miałoby założenie felg o 5kg/koło lżejszych na komfort jazdy: opona będzie wybierała mniej nierówności, natomiast zawieszenie więcej. Jaka z tego wyjdzie średnia? Tylko praktyka odpowie - dlatego pytam na forum, a nuż ktoś ma takie doświadczenia...

Nb. praca zawieszenia i jego amortyzatorów też zależy od bezwładności koła i niewątpliwie stroi się ją pod konkretną wagę koła. Koło dwa razy lżejsze wymaga dwa razy mniejszej siły, żeby je "podbić" na nierówności, a amortyzator do koła lekkiego musiałby mieć delikatniejsze nastawy niż do ciężkiego.

OK - teoria teorią, a mnie interesują doświadczenia forumowiczów - może ktoś miał na aucie ultra-lekkie felgi i coś o tym napisze.

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 19:25 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Gajdzin napisał(a):
Michał napisał(a):
co do reagowania na nierówności to w głównej mierze odpowiadają amortyzatory i rodzaj zawieszenia.


Gdyby tak było, to na oponach o profilu 35 jeździłoby się równie komfortowo co na 55 ;) Spora część zadania zapewnienia przyczepności i komfortu jazdy spada na opony, a im wyższy mają profil i im cięższa felga, tym bardziej sama opona robi za amortyzator. Natomiast co do zawieszenia - jest na odwrót: im lżejsza felga, tym mniejsza jej bezwładność i tym większe ma przyśpieszenia pionowe - innymi słowy tym bardziej "pomaga" zawieszeniu robić swoją robotę. Dlatego trudno powiedzieć teoretycznie, jaki efekt miałoby założenie felg o 5kg/koło lżejszych na komfort jazdy: opona będzie wybierała mniej nierówności, natomiast zawieszenie więcej. Jaka z tego wyjdzie średnia? Tylko praktyka odpowie - dlatego pytam na forum, a nuż ktoś ma takie doświadczenia...

Nb. praca zawieszenia i jego amortyzatorów też zależy od bezwładności koła i niewątpliwie stroi się ją pod konkretną wagę koła. Koło dwa razy lżejsze wymaga dwa razy mniejszej siły, żeby je "podbić" na nierówności, a amortyzator do koła lekkiego musiałby mieć delikatniejsze nastawy niż do ciężkiego.

OK - teoria teorią, a mnie interesują doświadczenia forumowiczów - może ktoś miał na aucie ultra-lekkie felgi i coś o tym napisze.


W passacie b4 robiłem przeskok z rękę ważących 14 kg na 8.5 kg i różnica była jak najbardziej na +.

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 19:27 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
http://autokult.pl/2012/11/15/masy-nier ... fort-jazdy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 19:46 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Damianko napisał(a):
W passacie b4 robiłem przeskok z rękę ważących 14 kg na 8.5 kg i różnica była jak najbardziej na +.

Oj, to cenne doświadczenie! W jakim sensie na +? Możesz ciut rozwinąć, opisać swoje wrażenia? Z góry wielkie dzięki!

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 19:49 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tomek napisał(a):
http://autokult.pl/2012/11/15/masy-nieresorowane-jak-wplywaja-na-komfort-jazdy

No kurczę tego potrzebowałem! Ja kocham to forum!!!

Tomek, masz u mnie piwo.

Howgh.

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 21:03 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Cytuj:
Gdyby tak było, to na oponach o profilu 35 jeździłoby się równie komfortowo co na 55


Pytałeś się o wpływ felgi, a nie opony.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 21:18 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 3437
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 1.8 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: śląski
Można zerknąć http://forgedwheels.pl/


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 4 maja 2013, 21:35 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Tak, znam tę stronę. Nie miałbym nic przeciwko daniu szansy braciom z Uralu, ale ceny jednak już nie dla mnie. Pisarze za mało w tym kraju zarabiają <nerd>

Natomiast za 1150zł/felga mogę mieć wyczynowe felgi kultowej firmy OZ, na których (właśnie Alleggerita HLT) w USA często ścigają się na torach miłośnicy marki Porsche, tej samej wagi albo nawet jeszcze lżejsze niż te kute z forgedwheels.pl i za mniej więcej połowę ceny. Dla mnie - no brainer :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 lip 2013, 21:04 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 18.07.2013
Posty: 149
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Region: pomorski
Zastanawiam się nad felgami na lato, tak na lato, bo te seryjne 17'ki pojdą do opon zimowych (nad którymi też powoli sie zastanawiam, choć na rfazie nie mam pojęcia jakie kupić, w skodzie octavi miałem Continental 7grip i były ok), no i takie oto felgi wpadły mi w oko. Są lekko powykęcane ale wydaje mi się że takie właśnie powinny być żeby pasowały do linii GJ
http://www.felgenoutlet.de/de_de/376007 ... n_RC_23_KS
Moim zdaniem żadna prosta felga do tego auta nie będzie pasowała.

Szukam na wzór tego
http://cache.gawkerassets.com/assets/im ... -01_01.jpg

_________________
Moja Mazda


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 23 lip 2013, 22:01 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Zdecydowanie sprawdź ofertę kalifornijskich Tenzo-R. Mają wymiary mazdowe i świetnie pasują, a ceny w Polsce są bardzo przyzwoite. Polecam też OZ, bardzo je lubię i też mają wersje pasujące na GJ.

Dziś odebrałem moją Matsudę na OZ Superturismo LM graphite. To są 17tki, mają ET45, jak mazdowe 19tki, ale już widzę, że moje zimowe Tenzo-R z ET42 też będą pasowały bez żadnego wystawania. Na pewno jedne i drugie będą wyglądać lepiej niż oryginalne z ET50, które wyglądają na ciut zbyt "schowane" w tych przepastnych studniach nowej szóstki :) Na pewno nie kupowałbym felg z ET mniejszym niż 40 - wtedy zaczęłoby się wystawanie i skręcanie na poboczu przednich kół z okazji wizyty panów w mundurach.

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 24 lip 2013, 04:46 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
LoboM napisał(a):
Zastanawiam się nad felgami na lato, tak na lato, bo te seryjne 17'ki pojdą do opon zimowych (nad którymi też powoli sie zastanawiam, choć na rfazie nie mam pojęcia jakie kupić, w skodzie octavi miałem Continental 7grip i były ok), no i takie oto felgi wpadły mi w oko. Są lekko powykęcane ale wydaje mi się że takie właśnie powinny być żeby pasowały do linii GJ
http://www.felgenoutlet.de/de_de/376007 ... n_RC_23_KS




Bardzo ladna felga, bedzie pasowala.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lip 2013, 08:10 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 18.07.2013
Posty: 149
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Region: pomorski
Gajdzin, twoje firmowe 7ki leza w pudelku, mozesz ocenic ile waza. Chyba ze wiesz to z innego zrodla

_________________
Moja Mazda


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 24 lip 2013, 13:21 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Nie leżą, bo sprzedałem je na pniu, w dniu ich wydania :) Ale tak się składa, że wiem, ile ważą firmowe:

7,5x17": 25,8lb (11,7kg)
7,5x19": 30,4lb (13,8kg)

Dla porównania: moje OZ Superturismo LM 7,5x17" ważą 18,9lb (8,6kg) czyli dla 4 koł to 12kg mniej nieamortyzowanej masy rotacyjnej.

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sie 2013, 21:44 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.07.2013
Posty: 77
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Gajdzin - chętnie zobaczyłbym zdjęcie Twojej m6 z tymi felgami (pewnie nie jestem jedynu), zwłaszcza, że mam ten sam kolor samochodu. Sam przymierzam się do zmiany felg i generalnie podobają mi się "szprychowe", ale ciągle ciekawi mnie jak one wyglądają na żywo w nowej 6.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sie 2013, 22:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Bardzo chętnie, ale jak próbuję napisać posta z wklejonymi zdjęciami (tzn. linkami do tych zdjęć na moim serwerze), to dostaję błąd:

The website cannot display the page
HTTP 500
Most likely causes:
•The website is under maintenance.
•The website has a programming error.

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sie 2013, 22:17 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Jeszcze jedno podejście:

Obrazek

Obrazek

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Pt, 9 sie 2013, 22:22 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1702
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Dla mnie bomba te felgi. Chociaż zaciski bym pomalował na czerwono, aby podkreślić ten felunek.

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 9 sie 2013, 22:34 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Dzięki :) Myślałem nad pomalowaniem zacisków, ale one na żywo są bardzo ładne, pomalowane na srebrno, ładnie konstrastują z grafitowymi felgami i jest ciut subtelniej niż przy czerwonych zaciskach, które stały się już trochę sztampowe... Sam nie wiem.

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: So, 10 sie 2013, 04:36 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 5661
Rok produkcji: 2009
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: pomorski
Fajne felgi, tylko szkoda ze nie 19stki, albo chocby 18stki.

_________________
Obrazek

Jazda, jazda, jazda ... czarna Mazda!


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 sie 2013, 05:55 
Offline
Piękne <tak> ładnie się prezentują... :)


 Zobacz moją 6tkę  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 sie 2013, 07:40 
Avatar użytkownika
Amator
Offline
Od: 26.07.2013
Posty: 77
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Gajdzin dzięki za szybką odpowiedź ze zdjęciami. Felgi świetne, powiedziałbym nawet, że idealnie dobrane kolorystycznie pod lakier, coraz bardziej skłaniam się ku podobnym, być może wybiorę takie same. A przynajmniej już widzę oczami wyobraźni jak moje kombi stoi na tych felgach. Póki co mam oryginalne mazdowskie 17", ale dla mnie sprawiają wrażenie nijakich. Niby pasują, ale to jeszcze nie to.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 sie 2013, 09:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Michał napisał(a):
Fajne felgi, tylko szkoda ze nie 19stki, albo chocby 18stki.

Szkoda, ale tylko do momentu przejechania pierwszej dziury w asfalcie :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: So, 10 sie 2013, 10:38 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 1752
Rok produkcji: 2011
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Felgi fajnie się wkomponowały w autko, super to wygląda. Moooże trochę i za duży balon, ale przecież po wystawach nie będziesz jeździł :) W końcu zobaczyłem Twoją Mazdę, piękna sztuka ;)

_________________
Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: So, 10 sie 2013, 22:50 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 03.05.2013
Posty: 715
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Podziękować :) Ja zaczynam coraz bardziej lubić lekki balon. Tak zawsze wyglądały opony i tak powinny wyglądać, żeby prawidłowo pracowały. Dzisiejsza moda na opony o takim profilu, że wyglądają, jakby zostały namalowane na feldze, jest wg. mnie absurdem marketingu i nie powinniśmy na to dawać nabrać. To jest samochodowy odpowiednik mody na mini-spódniczki zimą w Petersburgu. Moda powinna promować rozwiązania ładne i praktyczne, a nie tylko ładne. Myślałem, że erę ubrań szykownych, ale koszmarnie niewygodnych mamy za sobą. Ewidentnie w motoryzacji nie.

PS. wg. mnie na ładny wygląd opon o wyższym profilu bardzo pomaga poświęcenie 20 sekund po myciu auta na spryskanie ich pianką dającą ładny "wet look".

PPS. samochody Formuły 1 mają opony o bardzo wysokim profilu i co - źle wyglądają??

OK, pokrzyczałem sobie i już mi lepiej :)

_________________
Marcin Bruczkowski
http://www.marcin.bruczkowski.com
http://www.facebook.com/MarcinBruczkowskiAutor


 Zobacz profil  
Cytuj  

współzałożyciel forum
PostNapisane: N, 11 sie 2013, 08:04 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 19.10.2012
Posty: 2506
Rok produkcji: 2010
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: zagranica
Opona o niższym profilu przekłada się na lepsze prowadzenie auta i to już nie jest wymysł marketingu. A i opona nie zawsze była "balonem".

_________________
Optimal Сasual Dating


 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 38 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.