Teraz jest Pt, 16 lis 2018, 10:35

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 11:19 
Bywalec
Offline
Od: 05.03.2015
Posty: 480
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Dziś, po przejechaniu ponad 5000 km postanowiłem zajechać na Shella z kompresorem sprawdzić ciśnienie (wiem, nieco późno, ale liczyłem, że auto jest odpowiednio przygotowane do jazdy i czujniki nic nie piszczały więc jakoś nie miałem zapału wcześniej)

Zostałem... zmiażdżony ciśnieniem w przednich oponach. Moim oczom w obu przednich ukazało się... uwaga... 3,9bar.... Myślałem, że kompresor skaszaniony więc przełączyłem się na tył - po 2,9 (też za dużo ale już normalniej). Po przyjeździe innego samochodu z ciekawości podłączyliśmy się pod niego i miał wszędzie 2,2bar - więc kompresor dobry. Po ponownym podłączeniu znowu 3,9bar. Aż z niedowierzaniem i szokiem zajrzałem w instrukcję, a ta mówi 2,3bar na obu osiach przy <=3 osoby.

Moje pytanie zatem jest takie - czy to jest jakiś celowy zabieg Oddysseya i oni tak nadmuchali te opony, czy te auta tak płyną z Japonii z jakiś powodów i ktoś to przeoczył? Czy może ja jestem jakąś lamą i nie wiem, że ciśnienie 3,9 dla opony 19 calowej wbrew instrukcji jest idealne?

Jeśli jednak instrukcja ma rację i powinno być 2,3bar, to proszę o dorzucenie do tematu o odbiorach również pomiar ciśnienia. Że ja przejechałem na takich balonach 5 tys km czuję się jak idiota...


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 11:29 
Bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 357
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
fabryka i wszyscy pisza 2,3 bar :)


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 11:53 
Nowicjusz
Offline
Od: 11.05.2015
Posty: 38
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Ja do audi wbijam 3.5 bar na 245/40/r19, jak jest poniżej 3bar, opona dobija prawie do felgi na nierównościach.. 2.3 bar to raczej do 17stech.

Nie wyobrażam sobie 2.3 bara na takim profilu przy 19stce. chyba ze RoF

-- Dodano: Wt, 2 cze 2015, 11:53 --

makaronek napisał(a):
Że ja przejechałem na takich balonach 5 tys km czuję się jak idiota...


Nic się nie stało, troszke twardziej miałeś najwyżej;]


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 12:33 
Avatar użytkownika
Bywalec
Offline
Od: 09.08.2014
Posty: 455
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: dolnośląski
Ja również zawsze do niskoprofilowych opon pompuję +0,2-0,3 bara. Dużo mniejsze ryzyko uszkodzenia felgi w dziurze przy mocnym dobiciu.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 12:37 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2366
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Staram się mieć 2,4 i tak mam teraz (felgi 17) jeździ się dobrze i w miarę miękko.

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 12:46 
Bywalec
Offline
Od: 05.03.2015
Posty: 480
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
ZBANOWANY!
Hmm czyli jeśli spuściłem do 2,4 bar wszędzie to raczej źle?
Jakie powinno być przy 19kach optymalnie dla 2 osób? 2,3 z instrukcji + 0,2 takiego offsetu = 2,5?
Tył też tak czy tył bez dodatkowych 0,2 bar (czyli 2,3)?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 12:58 
Bywalec
Offline
Od: 17.02.2015
Posty: 357
Rok produkcji: 2018
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyDream
Region: wielkopolski
Wszędzie równo zeby miec zachowanay balans przod/tyl zgodnie z ustawieniami producenta.
Czyli jak dajesz +0,2 to na kazde kolo w stosunku do tego co masz na etykiecie.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 13:50 
Nowicjusz
Offline
Od: 11.05.2015
Posty: 38
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Tylko pamietaj ,że instrukcja nie bierze pod uwagę polskich dróg.. Wyższe cisnienie zapewni ci bezpieczenstwo dla felgi jak wspomniał sławek.
Ja uważam ,że 2.8-3.0bar to minimum, chyba ,że jeździsz po naprawde dobrych i równych drogach.

2.3-2.5 bar jest OK ,ale raczej naprawde dla 17stki.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 15:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2366
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Nie przesadzajcie z tą jakością polskich dróg.
Dramatu nie ma,trochę się zmieniło w ostatnich latach nawet te trochę mnie ważnie nie są tak opłakanym stanie jak kiedyś. :)
Myślę ,że nabijanie do 3 barów to przesada bo wówczas komfort żaden i balon okrągły się robi i robi się niebezpiecznie :) .

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 15:55 
Nowicjusz
Offline
Od: 11.05.2015
Posty: 38
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
koliber1960 napisał(a):
Myślę ,że nabijanie do 3 barów to przesada bo wówczas komfort żaden i balon okrągły się robi i robi się niebezpiecznie :) .


Nie masz racji. Zależy wszystko także od nośności opony. Uwzgledniając mase mazdy , może jest to i do przyjęcia..
3 bary to nie jest wcale dużo. Napewno balonik nie robi się okrągły;] Wyższe cisnienie także zapewnia wiekszą stabliność oponki;]

Koliber , bez urazy oczywisnie^^ Nie mam swojej mazdy jeszcze, tylko tak spekuluję;] Audi z 3 litrowym dieslem, przy 3,0bar w trakcie najazdu np. na chodnik opona zostaje dogniecona do felgi... Także, nie jestem pewien czy mam rację w stosunku do mazdy


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 16:17 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2366
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Miki bez urazy oczywiście ale po to są pewne normy
Mała wklejka: :wink:
,, 95% ciężaru pojazdu w przypadku właściwie napompowanych opon utrzymywane jest przez powietrze wewnątrz opony, a tylko 5% przez boki. W przypadku zbyt wysokiego ciśnienia większa część ciężaru jest unoszona przez powietrze, strefa kontaktu z nawierzchnią jest mniejsza, każdy wstrząs jest bardziej odczuwalny, spada komfort podróży"

Nieobciążone auto na oponach napompowanych "na kamień" strasznie trzęsie. Z tego punktu widzenia można powiedzieć, że obciążenie rekompensuje twardość wynikającą z podwyższonego ciśnienia w oponach. Jazda na zbyt wysokim ciśnienia może być uciążliwa ze względu na obniżony komfort, nadmierne przekazywanie wszelkich nierówności na samochód i w konsekwencji przyśpieszone zużycie elementów zawieszenia i nadwozia. Trzeszczące elementy wyposażenia wnętrza, nadmierne zużycie i luzy elementów zawieszenia, a nawet usterki elementów elektronicznych to najbardziej prawdopodobne problemy, które mogą wystąpić w skrajnych przypadkach. Nadmierne ciśnienie może doprowadzić do zniekształcenia profilu opony. W takiej sytuacji w środkowej części bieżnika pojawi się wybrzuszenie i zmniejszy się powierzchnia kontaktu opony z podłożem. Oprócz wspomnianego już pogorszenia komfortu mechanicznego, spadnie też poziom przyczepności na każdej nawierzchni.

Gdy przez dłuższy czas będziemy jeździć z zawyżonym ciśnieniem, efektem będzie większe zużycie na środku bieżnika niż na barkach. Dzieje się tak dlatego, że opona styka się z nawierzchnią głównie środkowym pasem bieżnika, który szybciej ulega wytarciu. Takie nierównomierne zużycie zmniejsza przebiegi jakie możemy uzyskać na komplecie opon. Z wysokim ciśnieniem wiąże się też ryzyko uszkodzenia w wyniku uderzenia o krawężnik lub wpadnięcia w dziurę w jezdni. Często dochodzi wtedy do uszkodzenia nitek kordu tekstylnego, czyli szkieletu opony."

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 16:46 
Nowicjusz
Offline
Od: 11.05.2015
Posty: 38
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Troszkę się rozpisałeś;] Dokladnie wszystko jest tak jak piszesz;]

Ale jednak mowimy tutaj tylko jedynie o rożnicy 0.5 bara, ktorą może lub, nie musi zostać zauważalna.. Jak widać, zależy to generalnie od wywieranego nacisku na oponę, moje audi troszkę waży , jak i rownież duzy silnik z przodu.. Możliwe,że tyle potrzeba.

Nie mniej jednak 2.5 bara czy 3.0.. Komfort nie powinien się pogorszyć.

A co do.
koliber1960 napisał(a):
,, 95% ciężaru pojazdu w przypadku właściwie napompowanych opon utrzymywane jest przez powietrze wewnątrz opony, a tylko 5% przez boki. W przypadku zbyt wysokiego ciśnienia większa część ciężaru jest unoszona przez powietrze, strefa kontaktu z nawierzchnią jest mniejsza, każdy wstrząs jest bardziej odczuwalny, spada komfort podróży"


zależy to własnie od nośności opony, w jakim stopniu utwardzone są boki.

koliber1960 napisał(a):
Z wysokim ciśnieniem wiąże się też ryzyko uszkodzenia w wyniku uderzenia o krawężnik lub wpadnięcia w dziurę w jezdni. Często dochodzi wtedy do uszkodzenia nitek kordu tekstylnego, czyli szkieletu opony."


Wyższe cisnienie chroni felgę.. a na powstanie przysłowiowego "jaja na oponie" dokladnie jak mowisz, jest wieksze ryzyko. Jednak zależy od tego co napisałem wyżej;]

Starczy tego o tych cisnieniach :zawrotglowy: Uważam, że w tym co napisałeś jest 100% racji... a ja raczej przedstawiłem drugą stonę medalu <spoko>

Miła wymiana zdań Koliber :hi:


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 17:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2366
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Dzięki Miki12 :D <%> :piatka:

-- Dodano: Wt, 2 cze 2015, 18:13 --

Te wklejki to nie moje przemyślenia tylko uwagi speców z serwisu oponiarskiego :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Wt, 2 cze 2015, 20:18 
Avatar użytkownika
Adept
Offline
Od: 01.02.2014
Posty: 126
Rok produkcji: 2012
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
makaronek napisał(a):
Zostałem... zmiażdżony ciśnieniem w przednich oponach. Moim oczom w obu przednich ukazało się... uwaga... 3,9bar....
Jeśli jednak instrukcja ma rację i powinno być 2,3bar, to proszę o dorzucenie do tematu o odbiorach również pomiar ciśnienia. Że ja przejechałem na takich balonach 5 tys km czuję się jak idiota...

Fabryka pompuje takie ciśnienia - zwłaszcza jak samochód ma stać dłużej na składzie/parkingu.
Ja miałem identyczną sytuację przy odbiorze nowej Hondy - przez parę dni jeździłem Hondą na kołach twardych jak w wozie drabiniastym .
Serwis przed wydaniem samochodu ma zjechać z ciśnieniem do odpowiedniej wartości.
Jak widać na każdym kroku trzeba sprawdzać fachowców...

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 cze 2015, 10:16 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 20.11.2014
Posty: 820
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Lepiej warto się trzymać tego co jest w instrukcji i ciśnienie zależy od tego jak jeździmy, gdzie jeździmy i jak obciążamy auto.

Felgi 19" z oponami 225/45R19 to żaden niski profil aby go specjalnie dopompowywać.

0,5 bar to ponad 20% różnicy a to dużo.

Jak się ktoś uprze to może dać tym 19" maks o 0,2 większe ciśnienie

Jazda zwykła, bez częstych wizyt na autostradzie i przeciążania auta, do 3 osób bez bagaży:
2,3 przód, 2,3 tył
Jazda szybka bez przeciążania auta z częstą wizytą na autostradach,
2,5 przód, 2,5 tył
Jazda z maksymalnie obciążonym autem (pełny bagażnik, 4 osoby), polecam tylko na takie wyjazdy rodzinne.
2,5 przód 3,2 tył (maks)

Ja osobiście ponieważ lubię coś tam przycisnąć wpompuje 2,5 przód tył.

O skutkach przesadzania idealnie napisał koliber1960, im wyższe ciśnienie tym większa szansa wybuchu opony :wstyd:

_________________
http://www.3dosetki.pl - strona motoryzacyjny opisujący tę bardziej ekscytującą jej część


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 cze 2015, 11:29 
Nowicjusz
Offline
Od: 11.08.2014
Posty: 51
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Drży mi pedal sprzegla. Co myslicie? Raczej pojawia sie to na +30kmh... W garazu na idealnym betonie 5-10h nic sie nie dzieje.
Paranoja czy ASO?


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 cze 2015, 13:12 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 1901
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
Pingu, wybuch opony przy cisnieniu 3bar? Bez przesady...

Nawet napompowane na 4, pozniej przy wiekszym upale i wjezdzie na kraweznik z wieksza sila... nie powinna opona peknac...

Ja zwykle pompuje o 0,2-0,4bar wiecej niz podaje producent, bo nie lubie kapciastych opon... no i zwykle pozwala to dodatkowo oszczedzic z 0,1-0,2l/100km

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 3 cze 2015, 14:44 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 20.11.2014
Posty: 820
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Grzesiołek nie powinna to prawda lecz zwiększa to szanse, choć są one nadal małe. Z 4 barami bym się nie odważył.

_________________
http://www.3dosetki.pl - strona motoryzacyjny opisujący tę bardziej ekscytującą jej część


 Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 3 cze 2015, 19:30 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1707
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Ja według zalecenia producenta mam pompować na 2.7- 2.9 bar.


Obrazek

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 3 cze 2015, 21:45 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 7348
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
szczypik - przepraszam, ale co Twój post wnosi to tematu?
Wrzucasz ciśnienia z tylnonapędowego pojazdu do przednionapędowego.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

zasłużony
PostNapisane: Śr, 3 cze 2015, 22:23 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 25.10.2012
Posty: 1707
Rok produkcji: 2013
Generacja: Nie mam M6
Silnik: -
Skrzynia: AT
Wersja: -
Region: zagranica
Wnosi to tyle, że co niektórzy są zdziwieni że opony są pompowane do ok 3 bar. I ktoś się boi o możliwość wystrzelenia opony.
A to tak tylko celem uspokojenia, bo niektórzy producenci tak zalecają.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

_________________
Obrazek Obrazek

IDS - diagnostyka komputerowa, pomoc z zapchanym dpf w Mazdach.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 cze 2015, 15:00 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 06.05.2015
Posty: 1901
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: małopolski
No i dojazdowka z 4.2bar tez raczej nie jest przeznaczona do strzelania przy byle okazji...

_________________
Obrazek <pucu>


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 4 cze 2015, 16:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 20.11.2014
Posty: 820
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Przecież od razu opona nie strzeli a dojazdówka jest z ograniczeniem prędkości do 50 lub 80 i bardzo łatwo ją wystrzelić, 3 minuty roboty ;)

Aby opona strzeliła to trzeba się bardzo postarać, nikomu nie polecam jechać autostradą 200 km/h na oponie, którą ktoś od kilku sezonów pompuje 4 bary.

_________________
http://www.3dosetki.pl - strona motoryzacyjny opisujący tę bardziej ekscytującą jej część


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 5 cze 2015, 18:26 
Nowicjusz
Offline
Od: 11.05.2015
Posty: 38
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Pingu napisał(a):
Aby opona strzeliła to trzeba się bardzo postarać, nikomu nie polecam jechać autostradą 200 km/h na oponie, którą ktoś od kilku sezonów pompuje 4 bary.



Tak sobie tłumacz...

Nie wiem czym wy wczesniej jeździliście.. albo nie mieliście nigdy felg r18/19..

Mazda zaleca takie cisnienie, ponieważ nie jest zbyt ciężka.

Także, jeśli auto waży =/- 2t i ma ciągle 3,3-3,5 Bar w oponach , to może wgl autostradą nie powinno jeździć.. ?????????

szczypik napisał(a):
nosi to tyle, że co niektórzy są zdziwieni że opony są pompowane do ok 3 bar.


No niestety.....

W przypadku niższego cisnienia, w trakcie pracy opony, wystepują wieksze zmiany ciśnień niż w przypadku cisnienia wyższego. Gdyż , stopień uciśniecia, jak i jego gwałtowności jest niższy.. Także Wyższe cisnienia zapewnia wiekszą stabliność.



Imo prawie wszystkie niskoprofilowe opony tolerują i znoszą bezproblemowo do 4bar. (W przypadku opon marek PREMiUM przynajmniej)

To nie jest balonik 195/65 , gdzie 2 BAR to juz sporo.. I jeśli wydaje wam się .że róznica 2,5/3.0 to także dużo... To zostawię to już bez komentarza..

Gdyż, zaczyna być to drażniące.

Pozdrawiam


Ostatnio edytowano So, 6 cze 2015, 03:39 przez Miki12, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 5 cze 2015, 21:21 
Stały bywalec
Offline
Od: 17.08.2014
Posty: 641
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Miki12 napisał(a):
W przypadku opon marek PREMiUM bynajmniej

Miki12 napisał(a):
To zostawię to już bez komentarza..

Miki12 napisał(a):
Gdyż, zaczyna być to drażniące.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Cz, 9 lip 2015, 11:15 
Avatar użytkownika
Firma
Offline
Od: 29.01.2015
Posty: 27
Rok produkcji: 2012
Generacja: Nie mam M6
Silnik: 2.3 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Comfort
Wszystko fajnie, tylko opony mają różną wytrzymałość na ciśnienie! Opony sportowe spokojnie wytrzymają ciśnienie powyżej 350 kPa. Sugeruję jednak pompować w zakresie przewidzianym przez producenta jak i przez samą oponę. Trochę więcej w temacie napisałem kiedyś na blogu http://podrogach.pl/cisnienie-oponach/.

_________________
Sklep z oponami i felgami http://www.oponylux.pl


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 mar 2017, 14:23 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.01.2017
Posty: 628
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Zobaczcie jakie miałem ciśnie je w 19stkach
ObrazekObrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Ostatnio edytowano Pt, 24 mar 2017, 14:29 przez tombien, łącznie edytowano 1 raz
Połączono z istniejącym tematem.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pt, 24 mar 2017, 14:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 7348
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Kwestia już poruszana na Forum kilkukrotnie, na czas transportu morskiego pompują więcej, żeby się nie odkształcały.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 24 mar 2017, 16:57 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 19.12.2013
Posty: 2366
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
To moje oryginalne Bridgestony musiały być totalnie niedopompowane bo biły jak Gołota :lol: :)

_________________
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: N, 26 mar 2017, 17:13 
Avatar użytkownika
Prawie fanatyk
Offline
Od: 04.04.2013
Posty: 1929
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: pomorski
wyrzuć ten manometr do kosza :)
Mam takich 2 szt. i każdy zawyża sporo, ale nie tyle ile pokazujesz na zdjęciu :)
Warto kupić jakiś atestowany manometr , bo nie wiemy na jakim rzeczywiste ciśnieniu jeździmy.
One wszystkie tylko leżały obok prawdziwych wskazań ;)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Samochody używane

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.