Teraz jest N, 18 lut 2018, 21:24

Strefa czasowa: UTC + 1



 
 


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
  Drukuj Poprzedni | Następny 
Autor Wiadomość

moderator
 Tytuł: Zmiana koła
PostNapisane: Wt, 14 paź 2014, 23:07 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.08.2014
Posty: 619
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
Mam pytanie odnośnie lewarka trapezowego. Lewarek wymieniony w instrukcji ma wycięcie w swoim punkcie podparcia i po włożeniu go w punkt podparcia w samochodzie w to wycięcie wchodzą te 3 kawałki "blachy". Rzeczywisty punkt podparcia to miejsca zaznaczone na czerwono. Ja z kolei mam lewarek bez wycięcia, więc oprze się on bezpośrednio o te 3 kawałki (niebieski prostokąt). Czy ma to jakieś znaczenie? Nic się nie pognie, nie wgniecie?Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Śr, 15 paź 2014, 08:25 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 6740
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Podnosiłem u siebie na wiosnę zwykłym podnośnikiem "żabką", która ma kontakt z tymi blachami tylko swoją "łapą" - nic się nie gnie - po to są właśnie aż 3 blachy. :)


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 paź 2014, 11:13 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 17.12.2012
Posty: 1611
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Top
Region: śląski
Dobrze podłożyć jakąś gumę, żeby nie zedrzeć lakieru i nie zaczęło rdzewieć.

_________________
GHObrazek
BJObrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  

moderator
PostNapisane: Śr, 15 paź 2014, 16:39 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 17.08.2014
Posty: 619
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: warmińsko-mazurski
OK, dziękuję, ale mam pytań ciąg dalszy. Tym razem klucz. Zauważyłem w wątku nt dojazdówki, że część z Was kupiła klucz teleskopowy marki X. Taki sam klucz można znaleźć w popularnym marketach budowlanych czy też na Aledrogo. W tej samej, lub zbliżonej cenie, a więc i jakość (a bardziej mi chodzi o wytrzymałość) jest pewnie taka sama (na aledrogo kilka osób handlujących tymi kluczami zarobiło negatywy za wyginanie czy wręcz łamanie się tych kluczy). Czy osoby które kupiły ten klucz mogą go polecić? A może używacie czegoś innego? Może coś takiego jak na zdjęciu poniżej (klucz krzyżakowy). Nie chciałbym się na trasie jakby zdziwić jak mi klucz zostanie w ręce po odkreceniu 3 śrub :)
Obrazek


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 paź 2014, 16:48 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3943
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Ja mam klucz z Lidla i jestem zadowolony


my iP us TT

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 paź 2014, 17:38 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3106
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
A ile razy go użyłeś? :)

Osobiście nie polecam tego typu klucza :

Obrazek

Końcówka się urwała (pękła zaraz za kwadratem od nasadki), stal jest słabej jakości - najpierw się wygina, później kwadrat skręca, a na końcu pęka i się urywa. Do tego jeszcze przy wysuwaniu rączki wyleciała kulka i z rączki teleskopowej nici... Oczywiście to nie dzieje się po pierwszym użyciu, a po pewnym czasie eksploatacji i ilości odkręconych/przykręconych śrub i nakrętek.

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 paź 2014, 21:21 
Avatar użytkownika
Stary wyjadacz
Offline
Od: 20.09.2013
Posty: 3943
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Mam klucz krzyżakowy :)


my iP us TT

_________________
Zoom-zoom to czyste emocje... soul red GJ 6 2.5 G AT kombi skypassion

JESTEM UBEZPIECZONY W D.A.S.

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Śr, 15 paź 2014, 21:24 
Avatar użytkownika
Fanatyk
Offline
Od: 08.04.2013
Posty: 3106
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: Exclusive
Region: mazowiecki
To zmienia postać rzeczy :)

_________________
Obrazek

Obrazek


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 paź 2014, 07:42 
Amator
Offline
Od: 29.05.2014
Posty: 91
Rok produkcji: 2014
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Huncwot napisał(a):
klucz teleskopowy


Wg mnie nie warto stosować jakiegokolwiek klucza teleskopowego. Jego użycie gwarantuje dokręcenie śrub nieodpowiednim momentem. Oczywiście, nie dotyczy to klucza dynamometrycznego.



mar00ha


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 paź 2014, 22:43 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 22.09.2014
Posty: 1190
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyMotion
Region: podkarpacki
Co do punktu podparcia, to istnieje teoria ( :) ) , że podpieranie podnośnikiem za taki wystający rant blach (to są 2 czy 3 warstwy? wielokrotne, prowadzi do powstawania szczelin między nimi i później pięknego rdzewienia. Jest to najczęściej używane miejsce podparcia we wszelkich szybkich wulkanizacjach, ale zgadzam się z tą teorią.


 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 paź 2014, 22:57 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.08.2014
Posty: 1117
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
A orientuje się ktoś z was z jakim momentem dokręcić koło ponieważ zakupiłem sobie klucz dynamometryczny <metal>

_________________
ZOOM ZOOM


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 paź 2014, 23:11 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 24.10.2012
Posty: 830
Rok produkcji: 2008
Generacja: II
Silnik: 2.0 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: Sport
Region: zagranica
Też korzystam z takiego klucza i kiedyś wyczytałem że dla Mazdy jest to przedział 90-117 Nm. Ja mam coś około 110 Nm ustawione.

Tapnięte z GT-I9300


Ostatnio edytowano Pt, 17 paź 2014, 23:13 przez rajek, łącznie edytowano 1 raz

 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pt, 17 paź 2014, 23:12 
Avatar użytkownika
Nałogowiec
Offline
Od: 10.08.2014
Posty: 1117
Rok produkcji: 2011
Generacja: II
Silnik: 2.2 MZR-CD (ON)
Skrzynia: MT
Wersja: TS2
Region: zagranica
Dzięki rajek

_________________
ZOOM ZOOM


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 mar 2017, 22:00 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.01.2017
Posty: 643
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
Ma ktoś jakąs fotek z profilu w którym miejscu jest punkt poparcia auta do lewarka czy też kobyłki ? o tyle o ile na tyle mogę podejść po wahacze o tyle z przodem jest już problem. Nie mogę wyczuc miejsca podparcia


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 13 mar 2017, 22:18 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 6740
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Pobo jakby ciężko Ci było wrócić do pierwszego postu w tym temacie ze zdjęciem to wklejam Ci linka:
viewtopic.php?p=104363#p104363


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 mar 2017, 22:48 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.01.2017
Posty: 643
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
tombien jak by ciężko Ci było przeczytać ze zrozumieniem mój post wklejam go ponownie niżej :)

Ma ktoś jakąs fotke z profilu w którym miejscu jest punkt poparcia auta do lewarka czy też kobyłki ? o tyle o ile na tyle mogę podejść po wahacze o tyle z przodem jest już problem. Nie mogę wyczuc miejsca podparcia


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  

administrator
PostNapisane: Pn, 13 mar 2017, 22:51 
Avatar użytkownika
Weteran
Offline
Od: 20.05.2013
Posty: 6740
Rok produkcji: 2013
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: MT
Wersja: SkyPassion
Region: dolnośląski
Nie rozumiem po co szukasz innego miejsca niż dedykowane w profilu.


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 mar 2017, 22:53 
Stary wyjadacz
Offline
Od: 01.07.2014
Posty: 4471
Rok produkcji: 2015
Generacja: III
Silnik: 2.5 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyPassion
Region: mazowiecki
Pobo jest nacięcie na profilu. Tak 1mm. Widać dokładnie gdzie można podstawić to coś. :)

Wysłane z mojego XT1580 przy użyciu Tapatalka


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: Pn, 13 mar 2017, 22:54 
Avatar użytkownika
Stały bywalec
Offline
Od: 13.01.2017
Posty: 643
Rok produkcji: 2016
Generacja: III
Silnik: 2.0 SKYACTIV-G (Pb)
Skrzynia: AT
Wersja: SkyEnergy
Region: wielkopolski
ok, thx


 Zobacz moją 6tkę Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  



Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL

skymiles v1.0.2 designed by Team -Programming forum-سيارات للبير . Upgraded to phpBB 3.0.14 by Kaczor.